Diskuze

O biopaliva není na pumpách zájem, stát ušetřil stovky milionů na dotacích

Lít do nádrží palivo s vysokým podílem biosložky se navzdory dotacím loni nevyplatilo, takže čistá bionafta a biolíh se prakticky neprodávaly. Podle MF DNES díky tomu stát loni výrazně ušetřil – místo dvou miliard zaplatil na dotacích odhadem desítky milionů korun. Výrobci biopaliv své zboží prodávali dál, jen ho čerpadláři přimíchali do klasického benzinu a nafty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M79a95r72e37k 91Š49i27m85o93n

31. 1. 2017 19:22

Biopaliva jsou zločin proti lidstvu.

0 0
možnosti

Vím o tom, že řidiči se spíše shánějí po tom, kde by se dal sehnat čistý benzín úplně BEZ nějakých zlotřilých BIOpřísad, a to proto, že na poctivý čistý benzín ta auta jezdí prostě líp a netrpí tolik motory. Je s ním zkrátka a dobře lepší pořízení. Méně starostí. Delší životnost auta. Jako když máte psího mazlíčka a chcete mu dopřát ty nejlepší dobroty - a ne nějaké podezřelé náhražky...

0 0
možnosti

Tak někteří lidé si bioethanol 95 přidávali do neupraveného motoru, aby ušetřili. Motor to nepoškodilo, když míchali 1:1. Jenže, když už začali přimíchávat pumpy a oni to nevěděli, tak to jim dost vážně mohlo porušit motor. Určitě by čerpadláři měli mít povinnost oznámit přimíchávání těchto šmejdů do benzinu. Nehledě na to, že by takový benzín měl být výrazně levnější !!

0 0
možnosti

Oni do benzínu začali přimíchávat pumpy ?

0 0
možnosti

Čte se to jako nějaká blbá socialistická komedie

1 0
možnosti

Emise lze snižovat i jinak: např. co nejkratší (čas trvání i dráha) objížďky, cesty bez zbytečných zatáček a výškových stoupání, dobře seřízené semafory reagující na zácpy, rozumnější přednost chodců na přechodu - často vidím celé kolony kamionů jak zastavují kvůli jednomu chodci.

2 0
možnosti

J36a12n 10C37e91p57e48k

30. 1. 2017 11:07

Hlavně že máme více jak půlku republiky osetou řepkou a kukuřicí.

3 0
možnosti
Foto

J64i77ř19í 53E40r39b17e68n

30. 1. 2017 11:28

Ptej se zemědělců, proč to pěstují.

Odpověď je jednoduchá: stálá + poměrně vysoká výkupní cena (na rozdíl od obilí a brambor) a tu řepku navíc nikdo neukradne (na rozdíl od zeleniny).

2 0
možnosti

mám motor, který snese E85, ale raději jezdím na LPG a do nádrže liji lepší benzín :-). Jinak Němci dost bojkotovali E10

0 0
možnosti

Rozhodně nikomu nedopručuji lít tyto "ňamky" do nádrže!! Vyzkoušel jsem to v Německu (nalil jsem na zkoušku plnou nádrž E10 Naturalu, mám benzinové Mondeo r.v. 2005 bez turba) a nestačil jsem se divit..dojezd o 10-15% nižší a výkon motoru byl jako v posledním tažení..nikdy více!

2 0
možnosti

Koukněte do technického průkazu a hnedle víte co tam máte lít. O nějakém E10 tam není ani zmínky;-)

2 0
možnosti

Kdo by si dobrovolně huntoval motor kvůli zeleným šílencům?.

2 0
možnosti

No právě. Protože většina lidí dává před ekologií přednost vlastní peněžence, budete to Babišovo svinstvo lít do auta nedobrovolně.

0 0
možnosti

Používání tzv. biopaliv možná mírně snižuje závislost na ropě, ale že by nějak rozeznatelně snižovaly emise se mi nezdá. Ano, je tu argument, že rostliny, které se na výrobu biopaliv pěstují, nějaké CO2 absorbují, ale na druhou stranu se při jejich pěstování a při výrobě biopaliv taky CO2 v nemalé míře vyprodukuje. Takže se dle mého jejich přínos zveličuje, aby se pár jedinců pořádně napakovalo.

2 0
možnosti

Kdyby biopaliva snižovala závislost na ropě, tak bych očekával pokles spotřeby ropy. Nic takového nevidím.

1 0
možnosti