Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet přepravil rekordní počet pasažérů, ČD jsou na osmiletém maximu

Dálkové vlaky jsou stále atraktivnější pro cestování po České republice, ukazují výsledky RegioJetu a Českých drah za loňský rok. RegioJetu stoupl počet cestujících ve vlacích o pětinu, Českým drahám o jedno procento.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D38o24m59i83n63i56k 37Ž56ď37á51n68s48k80ý 7370788157253

Počkejte až bude hotová D1 a D35 :-) kdo bych dnes prosedět hodiny v autě.

0/−1
31.1.2017 12:33

M85a69t92ě35j 64V51o75n36d22ř13i78č30k88a 4964880528186

Počkejte, až jednou budou stát rychlotrate ...

0/0
31.1.2017 17:45

S88t63a34n69i70s20l53a26v 14H43e49r87m92a37n 9457419523753

Před vanočnimi svatky frajeři podnikatele vyšponovali ceny jizdneho mezi Prahou a Ostravou na 959Kč.Kdežto ČD zustaly na svem zveřejněnem tarifu. RJ nebo LEO tarify nezveřejni.Nejsou dostupne sni na internetu. Proč?

+1/0
30.1.2017 23:46

J43a81n 73J72e82m56e51l53k58a 1355480

Je to zajimavé, protože je výměr ministerstva financí. A on reguluje cenu vlaků a tuším i EC a IC. A nepíše se tam konkrétně o ČD. Tedy proč by pod něj nemohly spadat třeba Gw.

0/0
31.1.2017 7:15

R53a78d94e72k 47J25a80n55a30t74a 9265766304312

Taková regulace už de facto neplatí. Cenový věstník obsahuje v podstatě pouze informaci, že cenu jízdného musí dopravce zveřejnit, a že musí zhruba odrážet ekonomické náklady.

Konkrétní maximální ceny jsou stanovené jen pro autobusy.

http://www.mfcr.cz/assets/cs/media/Cenovy-vestnik_2016-c-12.pdf

0/0
31.1.2017 9:45

J11a86n 42J84e67m46e76l22k63a 1165780

Cenový věstník 12/2015 ministerstva financí

URČENÉ PODMÍNKY V ŽELEZNIČNÍ VEŘEJNÉ VNITROSTÁTNÍ PRAVIDELNÉ OSOBNÍ DOPRAVĚ

Pojem Dopravce - provádí přepravu osob pro cizí potřebu..

Bod I. Obecné podmínky

2. Věcné usměrňování cen a určené podmínky platí pro dopravce provozující veřejnou vnitrostátní pravidelnou osobní dopravu.

1. Regulací formou věcně usměrňovaných cen podléhají .ceny, jízdné ve všech vozových třídách, všech kategorií vlaků osobní dopravy. .. EC IC.

Pokud to v novém věstníku není, tak to znamená, že ANO zhoršilo postavení cestujícího.

0/0
6.2.2017 7:35

J45a16n 16J82e26m21e83l15k72a 1345480

Jo koumám máte pravdu, ta tabulka je pro autobusy..

0/0
6.2.2017 7:48

M76i50c76h55a88e21l 77C59h66a61r51v70á94t 9249658843222

No já nevím, jak to tomu Jančurovi šlape, ale před malou chvílí jsem viděl část jeho vlaku (jeden vagon) "zapomenutý" nedaleko pátého perónu brněnského Hlavního nádraží...;-D

+2/0
30.1.2017 19:38

D57a35n88i72e25l 37M41i18k97u39l18a89s20c13h 2942822345462

jedna možnost je. Muže být odstaven. R^

0/0
31.1.2017 7:55
Foto

B64r38o77n35i98s62l95a54v 36G73a20b91r26y40š 2982369791

Jančurovy železniční eskapády sleduju už od počátku. Projevil se jako bezpáteřní podrazák, který má za cíl zlikvidovat systém.

+8/−3
30.1.2017 19:23

M82a61r32t49i18n 68Š57u59l13c 2867489620655

Vzhledem k tomu, že na železnici se dosud MD ani kraje o vytvoření funkčního liberalizovaného systému nijak výrazně nesnaží, nemá s tou likvidací velký problém... Vlastně mu nahrávají... Kdyby tady byl jasně daný systém, který by platil pro všechny dopravce jednotně a vlastník dopravní cesty by si ho určitě mohl stanovit, likvidoval by se těžko.

+1/−1
30.1.2017 20:02

J68i46n58d58ř36i16c86h 57M71i91t28t87e62r 6314265801976

Jančura chce vydělat peníze, jako normální podnikatel. Je dobře, že existuje on i Leo. Bez konkurence by ČD hnily v dávném socíku.

+3/−6
30.1.2017 23:35
Foto

B18r63o39n30i43s59l83a38v 95G80a28b31r22y23š 2432879661

Ne, nehnily.

+3/−2
31.1.2017 8:03

J36i61n42d88ř33i22c77h 18M89i42t43t85e86r 6524755601936

Myslíte si, že konkurence je špatná ? Podívejte se třeba na Českou poštu, nebo ČEZ, tam vidíte jak se chová monopol.

0/−1
31.1.2017 10:01
Foto

B32r19o42n31i19s61l29a62v 55G87a64b45r57y58š 2402309351

Myslíte si, že je soukromník vždy dobrý? Podívejte se na MHD na Kladně nebo v Teplicích.

Dopravní podnik města Jihlavy nemá žádnou konkurenci na území Jihlavy a přitom má jeden z nejmladších vozových parků v republice. Totéž se dá říct o Hradci Králové.

+2/0
31.1.2017 10:10

J69i82n91d73ř94i85c31h 39M10i25t97t51e53r 6144665361886

To jsem nenapsal. Psal jsem, že konkurence je dobrá. Obecně. Jsou dobří i špatní soukromníci. Je úkolem trhu a nás zákazníků, aby ti špatní skončili. Samozřejmě ,když jste placen ze státních peněz, je to jiné. Když lidi v Jihlavě mají dobré politické kontakty a seženou si dost pěněz na dopravu, není problém mít dobrý vozový park. Tady nejde o podnikání, ale o to , kdo je lepší šíbr.

0/0
31.1.2017 10:20
Foto

B14r10o65n57i73s41l79a42v 45G57a41b59r40y12š 2222599261

A já jsem neřekl, že by ji ČD potřebovaly. Jo, v některých ohledech. Ale ne za cenu toho, že cirkusák a paštikář rozvrtají systém železniční dopravy jen proto, že chce mít někdo kafe gratis. Žádný z těch dvou Vám nezajistí přípoj na další vlak a jejich organizace je hrozná.

+3/−1
31.1.2017 10:37

J68i83n86d98ř46i86c12h 30M92i63t77t18e51r 6314375561536

Já s nimi jezdím a max. spokojenost. Kafe nepiju, ale servis perfektní. Včera jsem dokonce boural u Žichlínku , na přejezdu jsme to napálili do kamionu a skvěle to fungovalo. Přesedli jsme na jiný RJ a sice se zpožděním 2 hod. jsme dojeli. Myslel jsem, že to byde dýl.

0/0
31.1.2017 10:47
Foto

B58r73o72n60i38s12l58a38v 46G53a71b97r97y12š 2472349831

Já s ním jel dohromady pětkrát. Stačilo mi to. Pro mě je absolutně neflexibilní. A nemám nejmenší důvod za jízdenku do Brna utrácet víc.

+1/−1
31.1.2017 11:00

J29i79n37d52ř26i96c44h 63M19i62t71t90e24r 6304845151816

Já jel z Prahy do Zábřeha za 77 Kč. To jde ne ?

0/0
31.1.2017 11:07
Foto

B37r49o97n87i66s35l57a61v 91G25a14b32r89y26š 2532339311

Já z Pardubic do Prahy za 137 Kč. To fakt nejde.

+1/−1
31.1.2017 11:43

R50a10d13e37k 60J39a18n50a74t40a 9665236264682

Česká pošta monopol nemá.

0/0
31.1.2017 11:46

O65n26d69r62a 48P45a27ř93í31z74e59k 7101929215722

Až bude Jančura jezdit nějkou lokálku (např. Rokycany - Nezvěstice), tak pak si může plácat na ramena. Lukrativní trasy v lukrativních časech umí jezdit každý dopravce.

+3/−6
30.1.2017 17:43

J92a18n 47S69ů72r29a 4805773303972

A České dráhy na této lokalce jezdiwna vlastni riziko nebo.kraj tuto zakázku transparentně vysoutezil? Je větší umění jezdit na své riziko nebo s jistotou dorovnání ztráty z krajského či státního rozpočtu?

+4/−1
30.1.2017 18:14
Foto

J57a23n 35V68a43l44a33l59í86k 6626379770186

Tak až RJ bude na své riziko jezdit i takové lokálky tak se muže ukázat, muže si to vyžádat tak jak si vyžádal trasu Praha - Brno ;-)

+2/−4
30.1.2017 18:46

M16a37r29t34i52n 36Š67u27l44c 2577669920965

Sám přece musíte vědět, že jezdit lokálky na vlastní riziko nelze... tak jako žádný autobusový dopravce nejezdí na vlastní riziko spoj z Horní do Dolní a zpátky...

+3/−1
30.1.2017 18:53
Foto

J50a96n 86V87a95l70a31l90í32k 6916359860396

p. Sůra napsal !Je větší umění jezdit na své riziko nebo s jistotou dorovnání ztráty z krajského či státního rozpočtu?" Tudíž bych chtěl vidět to umění jezdit na nějaké takové trati.

+1/−1
30.1.2017 18:59
Foto

J50a16n 58V45a24l10a41l42í53k 6936379500616

PS: proč asi RJ skončil na Slovensku? Studenti a důchodci jezdí zadarmo a nejsou na ně kompenzace a na Jančuru zbyli poze platící cestující - rozuměno lidé za které nedostane žádné kompenzace a zde vybírá kompezace i za "1třídu" měl by dostávat kompenzace pouze za standart nikoliv už však za relax...

+1/−2
30.1.2017 19:06

J80a95n 98S55ů42r70a 4925473453702

Zkuste číst více výroční zprávy, ne obzor a ohnosit :-)

+1/0
30.1.2017 19:17

M89a90r16t86i85n 23Š12u41l93c 2267859610675

Možná jsem to přehlédl, ale nevím o těch desítkách výběrových řízení na provozování lokálek nebo souborů lokálních tratí. Myslím, že na všechny dosud realizované stačí prsty na jedné ruce. Takže jak lze jezdit na objednávku, když se téměř všude objednává napřímo u ČD?

+2/0
30.1.2017 20:05
Foto

J98a42n 65V60a64l95a12l58í47k 6436899340906

ono bylo výběrové řízení na trat praha - brno??? že tam rj jezdí???

+2/−1
30.1.2017 20:31

J75a58n 63S92ů91r90a 4785253673382

Divím se,že s takovým světonázorem nemáte ještě vlastní prosperující dopravní společnost.

+5/−1
30.1.2017 19:16
Foto

J37a24n 27V40a21l98a21l63í10k 6226959650886

Já nehlásám jako někdo že provoz na železnici se dá provozovat bez dotací... k tomu dodám dá ale jen pouze na některých tratí nikoliv všude a ten někdo by chtěl pouze ty tratě kde se to dá a zbytek cestujících ho nezajímá...

0/0
30.1.2017 19:33

M80a16r95t45i85n 33Š56u10l81c 2947199640475

A proč by ho ten zbytek cestujících měl zajímat? Ani Regiojet ani České dráhy nejsou dobročinnými organizacemi. Dělají jen to, co si někdo objedná a nebo se to vyplatí dělat bez objednávky na vlastní riziko.

Za ZDO odpovídají stát, kraje, obce... nikoliv dopravci. Ti v rámci ZDO provozují spoje, které si u nich někdo objedná a doplatí jim prokazatelnou ztrátu.

+1/0
30.1.2017 20:13
Foto

B47r12o34n16i45s10l70a15v 51G43a34b84r12y47š 2822429761

ZDO už neexistuje.

0/0
30.1.2017 20:26

O37n35d85r77a 56P95a55ř14í55z67e66k 7551419145622

České dráhy, jsou a.s. vlastněná státem. V tom je asi rozdíl, nemyslíte? Každopádně stojím si za tím, že lukrativní trasy a v lukrativních časech by chtěl jezdit každý, hlavně "žlutý mor". Tak ať jezdí autobusem např. Praha-Česká Lípa, ať ukáže, že pojede za 50Kč s prstem v nose.

0/0
31.1.2017 19:25

J72a96n 86S56ů63r22a 4355603473472

A v čem je to jiné, že je vlastněna státem? Mimochodem, objednatelem na trase, kterou uvádíte, je Plzeňský kraj, což jistě víte, není stát. Jsme v socialismu nebo v tržní ekonomice? Koho myslíte žlutým morem?

0/0
31.1.2017 20:12

V81a21c42l48a50v 24H32a53j69e33k 3856909519

Stejné téma jiní autoři. Na rozdíl od J. Sůry nezaujatí !!! https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/vlakem-jezdi-cim-dal-vice-lidi-ceskym-draham-loni-pribylo-1/r~086e7f8ae6dd11e6b781002590604f2e/

+2/0
30.1.2017 17:39

J29a60n 77S42ů24r72a 4475803413212

A jaký je v textu rozdíl?že jsou ČD v titulku na prvním místě?

+1/0
30.1.2017 18:10
Foto

J15a59n 35V77a64l11a73l48í40k 6736839230656

Ještě větším tempem než cesty běžných pasažérů rostly loni počty přepravených osob se zdravotním postižením. Celkem loni České dráhy svezly podle údajů z rezervačního systému 5957 cestujících s handicapem, což představuje meziroční růst o 12,5 procenta. Jde o cestující, kteří si dopředu vyžádali asistenci železničního personálu. Řada dalších cestujících vozíčkářů využívá nízkopodlažní vozidla, ve kterých asistenci nepotřebuje. Takovíto cestující pak ve statistikách chybí.

Třeba i tenhle.... Jančura se možná už uráčil a milostivě nejaké snad i vezme že...

+1/0
30.1.2017 21:14

J15a53n 43S12ů71r80a 4755113313502

úžasné. zatímco jiní dopravci se nechlubí, kolik ZTP převezou, jiní berou dotace na pořízení plošin a ještě se tím chlubí.

0/0
30.1.2017 22:26
Foto

J66a95n 85V78a21l86a10l65í50k 6106379870246

no asi to bude tím že je mac raději neberou... a už si Jančura koupil ty vagony???

Nové soupravy pro projekt Praha - Berlín - Hamburg však podle něj už budou mít plošinu i speciální WC pro vozíčkáře. "Vozíčkáři budou sedět s ostatními cestujícími ve vlaku a to dokonce přímo v restauračním voze. Bude-li se ekonomická situace na lince z Prahy do Ostravy stabilizovat, jsme připraveni investovat 200 milionů Kč do nákupu těchto vagonů i na tuto linku.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-prestane-od-listopadu-vozit-cestujici-na-voziku-p32-/eko-doprava.aspx?c=A131021_112745_eko-doprava_spi

řekl bych že ty vagony na trase PH - OV ještě ani nemá když nemá ani ta restaurační vozy že... co tak o tom napsat článek?? a jinak si Jančura jistě může požádat také o dotace na ty plošiny...

0/0
30.1.2017 22:41

J45a67n 51S94ů83r55a 4265663423632

Tak ho napište, rád si počtu.

0/0
30.1.2017 22:42
Foto

J55a33n 98V21a11l65a14l40í88k 6636929390906

Jo já zapoměl vy ho asi napsat nemůžete přeci by jste nemohl psát kritický článek o RJ ;-D

0/0
30.1.2017 23:05

J89a86n 48S73ů33r83a 4845763893182

Můžu si psát, co chci. Ale vás o tom přesvědčovat nebudu a příště při cestě vlakem budu raději koukat z okna než vstupovat do diskuze. I protihluková stěna nabízí zábavnější podívanou, než diskuze s kolovrátkem

+1/−1
30.1.2017 23:09

V75a59c75l95a30v 83H64a17j13e49k 3626799989

No nepodsouvají čtenářům nepodložené názory a ani to není oslavná óda na RJ jako ve Vašem textu.

0/0
31.1.2017 8:16

J84a43n 61S19ů20r73a 4945843533812

Kde jr nějaký nepodloženy názor?

0/0
31.1.2017 8:22

V61a18c45l81a91v 82H57a85j64e25k 3336619359

"Ukazuje se, že stále více cestujících dává na klíčových trasách přednost spojům, které stát nemusí objednávat a dopravci je mají zájem provozovat bez dotací."

0/0
31.1.2017 9:16

J69a82n 55S34ů55r89a 4885383153902

Sorry, tohle vzdávám.

0/0
31.1.2017 9:44

P11a14v21e24l 72S21v81o15b63o92d97a 4667590482902

Tady jste ale opravdu mimo. Tato veta plati pro LEO, RJ i �D. Ano i �D jezti tyto trate bez dotaci.

0/0
31.1.2017 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.