Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Práce na železnici ubylo, AŽD musí propouštět nebo nechat lidi doma

S velkým úbytkem zakázek letos musí bojovat výrobce zabezpečovací techniky pro železnici, společnost AŽD Praha. Propustí 110 lidí, další zaměstnance nechá doma za šedesát procent platu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L47u80d89m52i50l78a 52P42o23h81l12o83v71á 2167640245643

Zařízení jaké nabízí AŽD je technika minulého století, železnice je anebo má být koncipována pro budoucnost, vzhledem k rychlosti 160 km/h a více je snad zřejmé že křížení tzv. úrovňové je zastaralé a závory AŽD nepoužitelné, nebo managment firmy neinovoval a teď brečí?Rv

0/−2
19.3.2017 14:43

J23i53n13d87ř38i59c61h 89F27i64a45l78a 4348352319809

Prostě klasika u nás. Několik let se na všechno se.. a pak se to strhne za rok. Kdyby se investovalo pravidelně každý rok, tak to funguje bez zbytečných výkyvů. Teď lidi propustí, ale na zpět už je nedostanou. Tohle ukázka plánování na základě dotací z EU. ;-D

+2/0
31.1.2017 17:30

V86l73a85d81i82m58í29r 98F42i94b59i64g43e17r 5504731471284

Lidi dnes naštěstí spíše chybí a práci si najdou to se nebojím, ale je to tak, pokud za čas nastane potřeba, tak tito budou mít práci a budou draze zaškolovat nebo hledat nové.

0/0
2.2.2017 11:19

V79í97t42ě40z18s30l37a61v 32K23l17o63z87í56k 3791129834417

Kdyby raději konečně napsali na břevna závor, proraz mě a nečekej , jsem jen kus dřeva....

+1/−1
31.1.2017 15:22

R77o41b80e63r34t 13P55r43a10ž95á55k 4208246715400

Nejlépe polsky.

+1/0
31.1.2017 16:50

J16i55ř33í 48K55o65c65u54r30e36k 6155914785168

Okolo železnice je práce kopec. Například prořezávání dřevin okolo trati.

+1/−3
31.1.2017 13:44

J13i84ř40í 32K18ü94h16r 2460256720386

To zvládá SŽDC. Na to nepotřebují externisty.

+2/0
31.1.2017 14:23

V84l74a30d40i16m22í97r 45F32i81b11i56g63e37r 5754221861594

No nezvládá ani na to lidi nemá, měla by si najímat firmy ale moc se to nedělá.

0/−1
31.1.2017 19:18

P37e29t21r 75N36o95v21o25t87n15y 1751340681

Protože jim pak dělají průsery, jako třeba "zapomenutá" štěpkovačka na kolejích před rychlíkem.

0/0
1.2.2017 11:10

V39l59a19d70i89m44í23r 24F24i16b56i56g34e12r 5374761931424

Na takovou práci by měla být ideálně výluka, nebo se to dělat při výluce, kdy se opravuje trať ale v 99% to probíhá, když to probíhá za plného provozu.

0/0
2.2.2017 11:18

R81o28b86e87r53t 27P19r47a34ž28á89k 4338916685960

AŽD asi větve řezat nebude.

+4/0
31.1.2017 16:49

R22o70m95a53n 66J84e77s72c45h23k22e 9638295127935

Článek je o AŽD - automatizace železniční dopravy. Když postaví více nadjezdů a podjezdů, také ubyde práce.

0/0
1.2.2017 19:32

M83a48r93t72i93n 15N81o51v16ý 1909617510200

Třeba zase někde něco shoří jako posledně v Bohumíně a zase bude kšeft.

0/0
31.1.2017 13:32

M93a33r89t23i87n 58N21o40v40ý 1329367560140

A co kdyby třeba skončil kamarádšoft AŽD a SŽDC. To by byl teprve průser.

+2/0
31.1.2017 13:26

H55a51n73u41š 63H88o44r40á44k 9511394296743

To je sci-fi. :-/

+5/0
31.1.2017 13:50

J90a40n 29H89o62r15a 6427661786

Práce na železnici neubylo, možná tak práce pro železnici, mistře.....

+5/0
31.1.2017 13:19

J21a33r97o75s69l90a62v 52K25a66d25l88e59c 5401769742371

Práce je na železničních přejezdech dost...

+1/0
31.1.2017 12:38

R71o16b79e58r81t 59P93r23a66ž79á20k 4508686305230

Jenže je musí někdo (SŽDC) objednat a zaplatit.

0/0
31.1.2017 16:51

F47r76a39n50t42i86š28e53k 76M91a36t72ě14j84č41e10k 7523252343431

Vlak bez strojvedoucího? Nebylo by jednodušší udělat z toho samoobsluhu? Byl by tam návod jak má cestující postupovat. Na co si dát pozor, jak to předat dalšímu!

0/0
31.1.2017 12:37

J36o86s29e38f 72K14u62r12f21i51ř11t 1551465115519

"Po koupi dvou regionálních tratích na nich chce testovat zařízení, které by mělo umožnit jízdu vlaků bez strojvedoucích." Jestli to bude fungovat jako jejich pokus nahradit výpravčího při řízení dopravy tak to nám teda pomáhej pánbůh...

+2/−1
31.1.2017 12:00

J82a10k35u41b 50Č52u62b12a 9660556867

Asi to nebude jako v metru Paříž... Linka M1

0/0
31.1.2017 12:17

P88e37t35r 79N67o34v44o86t86n59y 1561100771

AŽD někde nahrazovalo výpravčího? Pokud vím, tak výpravčí omezuje SŽDC a AŽD jim akorát dodává techniku - zabezpečovací zařízení, které se ovšem nijak výrazně neliší od toho, jaké by tam bylo i s výpravčím.

+4/0
31.1.2017 12:20

J38o34s26e41f 35K89u79r35f13i43ř58t 1981275825839

Ano, ale pokusy byly i o testování tzv. automatického stavění vlakových cest, čili o "nadstavbu" co by je mohlo nahradit.

0/0
31.1.2017 12:49

M89i72r83o62s82l84a24v 35B76á41r83t76a 8214590230907

To máte pravdu, ale výpravčí má i jiné funkce než odbavovat vlaky. Automatizace spíš nahradila pracovníky v drážních domcích (hradláře), kteří se starali o propustnost trati.

Bohužel, ta automatizace není tak dokonalá. Při poruše nebo úmyslném poškození se zablokuje celá trať. Zažil jsem to a byl to docela horor.

0/0
31.1.2017 14:26

J35a98n 57C13e26p36e31k 1764756750

Tak je smrt každé firmy se specializovat jen na jednu činnost u jednoho zákazníka. Něco podobného je OKD a na něj napojené firmy. Potíže jedné nebo snížení investic se projeví okamžitě na dalších.

+5/0
31.1.2017 11:58

M60i85r92o76s79l50a50v 59B95á24r74t93a 8274910230987

AŽD má zákazníky i v zahraničí. Tam se ale nemohou uplatnit čeští montážní pracovníci.

Jinak můj názor je ten, že každý by měl dělat to, co umí, ale dělat to pořádně. Nebo si myslíte, že by měli chovat krávy? Ovšem, nejjednodušší pro ně by bylo převést pracovníky do státních, obecních a jiných úřadů. Tam mají lidé perspektivu, že je nikdo nevyhodí, i perspektivu stálého platového nárůstu, i kdyby je nikdo nepotřeboval.

+2/0
31.1.2017 12:24

J48a10n 51C23e67p75e88k 1514326100

I na stavbě dálnice, kterou dělá slovenská firma, pracují Slováci, pak nechápu, proč by Češi nemohli pracovat na zakázce AŽD v zahraničí. Jistě jejich práce nebude tak specifická, že jí vesměs mohou dělat jen pro SŽDC. Možná by nebyl tak obrovský problém diverzifikovat činnost třeba na různé druhy semaforů nebo další činnosti. Ale možná se pletu.

0/0
31.1.2017 13:43

M68i79r67o63s51l17a85v 17B34á38r41t98a 8604430350617

Tohle je věc dost specifická. V této oblasti chce mít asi každá země přehled o použité zabezpečovací technice. Třeba vím, že alespoň v Bělorusku ta spolupráce s ADŽ tak funguje. Tam v maximální míře používají svoje montážníky. U stavby dálnic jsou dodavatelé snadno nahraditelní, ale na železnici nikoliv.

0/0
31.1.2017 13:51

P62e97t26r 40M81a65x89a 8276862307359

Proč tam tedy jezdí, když se nemohou uplatnit? :)

0/0
31.1.2017 18:49

M61i17r83o95s51l53a78v 80B70á90r41t72a 8674170190677

Tam je několik činností: projektování a zavádění automatizace (to dělá AŽD ve spolupráci s místními), vlastní montážní práce (to dělají místní na trati), odzkoušení a zprovoznění zařízení (to dělá AŽD ve spolupráci s místními)

0/0
31.1.2017 18:55

P83e66t49r 48N17i86v16n23i90c35k90ý 3282134885507

Tady je spíš problém celosvětový pokles cen.

0/0
31.1.2017 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.