Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Práce na železnici ubylo, AŽD musí propouštět nebo nechat lidi doma

S velkým úbytkem zakázek letos musí bojovat výrobce zabezpečovací techniky pro železnici, společnost AŽD Praha. Propustí 110 lidí, další zaměstnance nechá doma za šedesát procent platu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L45u16d56m71i70l82a 57P31o60h55l97o89v58á 2507700325333

Zařízení jaké nabízí AŽD je technika minulého století, železnice je anebo má být koncipována pro budoucnost, vzhledem k rychlosti 160 km/h a více je snad zřejmé že křížení tzv. úrovňové je zastaralé a závory AŽD nepoužitelné, nebo managment firmy neinovoval a teď brečí?Rv

0/−2
19.3.2017 14:43

J21i56n26d16ř32i16c22h 76F27i85a86l35a 4428642289959

Prostě klasika u nás. Několik let se na všechno se.. a pak se to strhne za rok. Kdyby se investovalo pravidelně každý rok, tak to funguje bez zbytečných výkyvů. Teď lidi propustí, ale na zpět už je nedostanou. Tohle ukázka plánování na základě dotací z EU. ;-D

+2/0
31.1.2017 17:30

V90l45a11d15i45m19í46r 46F64i65b28i47g23e26r 5444161691464

Lidi dnes naštěstí spíše chybí a práci si najdou to se nebojím, ale je to tak, pokud za čas nastane potřeba, tak tito budou mít práci a budou draze zaškolovat nebo hledat nové.

0/0
2.2.2017 11:19

V28í40t53ě89z22s10l44a94v 52K95l70o94z28í89k 3791939674147

Kdyby raději konečně napsali na břevna závor, proraz mě a nečekej , jsem jen kus dřeva....

+1/−1
31.1.2017 15:22

R69o26b86e11r19t 78P51r66a87ž73á62k 4108516795650

Nejlépe polsky.

+1/0
31.1.2017 16:50

J94i46ř87í 52K10o33c11u70r50e66k 6505754685468

Okolo železnice je práce kopec. Například prořezávání dřevin okolo trati.

+1/−3
31.1.2017 13:44

J37i67ř29í 58K40ü46h52r 2580276300736

To zvládá SŽDC. Na to nepotřebují externisty.

+2/0
31.1.2017 14:23

V48l55a21d69i41m51í54r 89F39i32b53i91g51e66r 5794671551464

No nezvládá ani na to lidi nemá, měla by si najímat firmy ale moc se to nedělá.

0/−1
31.1.2017 19:18

P44e68t13r 81N29o59v16o43t51n21y 1421220461

Protože jim pak dělají průsery, jako třeba "zapomenutá" štěpkovačka na kolejích před rychlíkem.

0/0
1.2.2017 11:10

V28l66a77d61i77m88í10r 18F24i95b84i39g24e83r 5744761901594

Na takovou práci by měla být ideálně výluka, nebo se to dělat při výluce, kdy se opravuje trať ale v 99% to probíhá, když to probíhá za plného provozu.

0/0
2.2.2017 11:18

R77o96b21e82r61t 69P65r36a61ž63á97k 4988436575260

AŽD asi větve řezat nebude.

+4/0
31.1.2017 16:49

R85o34m34a72n 14J12e78s55c38h29k71e 9278515147755

Článek je o AŽD - automatizace železniční dopravy. Když postaví více nadjezdů a podjezdů, také ubyde práce.

0/0
1.2.2017 19:32

M40a65r60t60i63n 25N35o45v15ý 1189957500370

Třeba zase někde něco shoří jako posledně v Bohumíně a zase bude kšeft.

0/0
31.1.2017 13:32

M46a19r24t62i37n 23N38o58v49ý 1149857560980

A co kdyby třeba skončil kamarádšoft AŽD a SŽDC. To by byl teprve průser.

+2/0
31.1.2017 13:26

H50a82n62u88š 51H24o31r84á32k 9421484816923

To je sci-fi. :-/

+5/0
31.1.2017 13:50

J11a59n 88H28o64r18a 6617511196

Práce na železnici neubylo, možná tak práce pro železnici, mistře.....

+5/0
31.1.2017 13:19

J28a15r19o89s38l75a26v 89K60a73d14l64e73c 5521819262651

Práce je na železničních přejezdech dost...

+1/0
31.1.2017 12:38

R80o29b51e23r75t 74P80r43a21ž77á69k 4318486775940

Jenže je musí někdo (SŽDC) objednat a zaplatit.

0/0
31.1.2017 16:51

F57r41a63n57t79i61š85e54k 68M41a80t74ě77j38č37e17k 7163122983361

Vlak bez strojvedoucího? Nebylo by jednodušší udělat z toho samoobsluhu? Byl by tam návod jak má cestující postupovat. Na co si dát pozor, jak to předat dalšímu!

0/0
31.1.2017 12:37

J41o10s94e52f 39K38u55r26f97i55ř68t 1221945185169

"Po koupi dvou regionálních tratích na nich chce testovat zařízení, které by mělo umožnit jízdu vlaků bez strojvedoucích." Jestli to bude fungovat jako jejich pokus nahradit výpravčího při řízení dopravy tak to nám teda pomáhej pánbůh...

+2/−1
31.1.2017 12:00

J42a88k34u46b 14Č94u73b81a 9810936987

Asi to nebude jako v metru Paříž... Linka M1

0/0
31.1.2017 12:17

P12e15t83r 69N63o28v49o50t62n57y 1451210281

AŽD někde nahrazovalo výpravčího? Pokud vím, tak výpravčí omezuje SŽDC a AŽD jim akorát dodává techniku - zabezpečovací zařízení, které se ovšem nijak výrazně neliší od toho, jaké by tam bylo i s výpravčím.

+4/0
31.1.2017 12:20

J51o15s68e55f 22K71u68r79f68i31ř94t 1281815645949

Ano, ale pokusy byly i o testování tzv. automatického stavění vlakových cest, čili o "nadstavbu" co by je mohlo nahradit.

0/0
31.1.2017 12:49

M41i66r27o23s57l39a35v 50B42á38r91t49a 8724530540587

To máte pravdu, ale výpravčí má i jiné funkce než odbavovat vlaky. Automatizace spíš nahradila pracovníky v drážních domcích (hradláře), kteří se starali o propustnost trati.

Bohužel, ta automatizace není tak dokonalá. Při poruše nebo úmyslném poškození se zablokuje celá trať. Zažil jsem to a byl to docela horor.

0/0
31.1.2017 14:26

J95a76n 15C94e98p35e28k 1694196350

Tak je smrt každé firmy se specializovat jen na jednu činnost u jednoho zákazníka. Něco podobného je OKD a na něj napojené firmy. Potíže jedné nebo snížení investic se projeví okamžitě na dalších.

+5/0
31.1.2017 11:58

M29i43r82o87s50l81a63v 54B19á95r39t31a 8624870250637

AŽD má zákazníky i v zahraničí. Tam se ale nemohou uplatnit čeští montážní pracovníci.

Jinak můj názor je ten, že každý by měl dělat to, co umí, ale dělat to pořádně. Nebo si myslíte, že by měli chovat krávy? Ovšem, nejjednodušší pro ně by bylo převést pracovníky do státních, obecních a jiných úřadů. Tam mají lidé perspektivu, že je nikdo nevyhodí, i perspektivu stálého platového nárůstu, i kdyby je nikdo nepotřeboval.

+2/0
31.1.2017 12:24

J36a27n 30C32e95p35e23k 1714976500

I na stavbě dálnice, kterou dělá slovenská firma, pracují Slováci, pak nechápu, proč by Češi nemohli pracovat na zakázce AŽD v zahraničí. Jistě jejich práce nebude tak specifická, že jí vesměs mohou dělat jen pro SŽDC. Možná by nebyl tak obrovský problém diverzifikovat činnost třeba na různé druhy semaforů nebo další činnosti. Ale možná se pletu.

0/0
31.1.2017 13:43

M75i69r95o15s48l57a14v 31B20á90r67t53a 8864200850287

Tohle je věc dost specifická. V této oblasti chce mít asi každá země přehled o použité zabezpečovací technice. Třeba vím, že alespoň v Bělorusku ta spolupráce s ADŽ tak funguje. Tam v maximální míře používají svoje montážníky. U stavby dálnic jsou dodavatelé snadno nahraditelní, ale na železnici nikoliv.

0/0
31.1.2017 13:51

P44e58t28r 74M23a27x78a 8446982107489

Proč tam tedy jezdí, když se nemohou uplatnit? :)

0/0
31.1.2017 18:49

M86i39r93o29s20l89a10v 15B92á57r14t56a 8814260410777

Tam je několik činností: projektování a zavádění automatizace (to dělá AŽD ve spolupráci s místními), vlastní montážní práce (to dělají místní na trati), odzkoušení a zprovoznění zařízení (to dělá AŽD ve spolupráci s místními)

0/0
31.1.2017 18:55

P34e95t81r 40N20i45v76n89i64c53k32ý 3362584895607

Tady je spíš problém celosvětový pokles cen.

0/0
31.1.2017 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.