Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strašák pro autobazary. Přetočené tachometry mohou vozy poslat do výslužby

Až polovina aut v bazarech má podle odhadů stočený tachometr. Úmyslné snížení počtu najetých kilometrů může přitom bazar vyjít na desítky tisíc korun pokuty. Od příštího roku by auto s klamavým tachometrem mohlo přijít o technický průkaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z79d50e82n16ě18k 17Z19a15b60a81v51a 1262844126644

AAA - kvalita jistá Rv

0/0
8.2.2017 22:03

V15á38c19l58a40v 74P76o18l26á29k 1345442140350

Až si začnou lidé v bazaru kupovat auta a ne stav počítadla, bude pokoj.

+1/0
6.2.2017 21:48

P35e59t26r 60H91á74j82e24k 4300662571554

bohužel některá opotřebení nejsou vidět na první pohled. Pak je velký rozdíl, když se např. rozvody mění po 150 tisicich km, jestli je na tachometru 120tkm nebo 170tkm.

0/0
7.2.2017 9:39

D37u34š33a51n 42M43a37t10o10u71š60e87k 7633950150735

Celkem logicky nemůžete očekávat nulovou investici při koupi ojetiny.

Ano každý chce maximalizovat užitek,ale je prostě debilita když každý ňouma chce za pár šestáků ojeté nebourané, servisované,neškrábnuté a na dalších 5 let bezúdržbové auto.

Taková auta existují totiž mohou existovat jen na papíře, tak je má mít.

Pro některý motor může být smrtelných 200k km,pro některý nemusí být problém 400k,bouračka opravená výměnou přeci taky není zásadní problém, lepší než kytovačka..

Kdyby lidé netrvali na malichernostech a nechtěli kraviny tak by trh tak nevypadal, nabídka se prostě přizpůsobuje vohnoutské poptávce.

0/−1
10.2.2017 11:16

V73o88k88o81u73n 11V34l56a90d10i34m19i89r 8322238879918

Do vysluzby by meli byti poslani majitele techto bazaru. Neni nic jednodussiho, nez si skutecny stav tachometru zjistit, a mam li pochybnosti, auto odmitnout.

0/0
5.2.2017 16:24

P81e28t48r 82Č91e76r90m10á75k 9358345879640

Tak to není o bazarech, stáči všichni - i soukromé osoby. Ale jak říkáte - prodávající jen nabízí, pokud má někdo pochybnosti o stavu vozidla, není nic snazšího než odmítnout a koupit jiné kde ty pochybnosti nebudou.

0/0
5.2.2017 17:58

M71a38r77t76i49n 56V76o68j73á63č33e98k 9943507431136

dle mě v pořádku ,pokud bych náhodou koupil auto se stočenými km tak se na bazaru zahojím ,jen musím kupovat u velkých bazarů,aby mě do první STK nekrachly....nebo se budou nabízet auta s hotovou technickou ,aby měl bazar 2 roky krytá záda

0/0
5.2.2017 15:04

P89e20t49r 46Č10e70r23m86á34k 9898965219890

Problém je že auto nemusí vůbec bazar prodávat (může být od soukromé osoby přímo a nebo formou komise), navíc by se muselo ukázat že s tím manipuloval až poslední majitel... Na druhou stranu se to zjistí hned při prodeji - na evidenčce.

0/0
5.2.2017 18:04

J72a34n 97J31e13m44e61l80k21a 1545730

Nelíbí se mi, aby úředník kvůli každé kravině mohl poslat navždy do šrotu. Ťok vymýšlí samé kraviny. Pokud je na autě něco špatně, a je to opravitelné, proč by auto nemělo dostat STK.

+4/0
4.2.2017 11:05

T41o24m23á54š 84N59o92v81o49t65n71ý 4440248488277

Je vskutku obdivuhodné, jak češi dokážou z jednoduchého řešení udělat obrovský problém. V USA jsme stáčeli tak před 20 lety auta jak na běžícím páse. Státu se rovněž nelíbilo, že téměř polovina aut má stočený tachák. Vše vyřešila soukromá firma zvaná Carfax.com, která vznikla na přelomu milénia v době divoké www éry. Ta skoupila veškeré info o historii aut ze všech možných zdrojů (emise,STK,hasiči,pojišťovny,aukce atd.) a za tehdy velice rozumných 10 dolarů měsíčně nabízela "all you can eat" neboli neomezený počet kontrol historie VIN kódů aut. Jednou mi vzplanul neodbornou manipulací motor, který řešili přivolaní hasiči - do 2 měsíců jsem měl záznam v historii "auto prošlo požárem" . Od té doby jsme si ani neškrtli, zejména po zavedení povinné registrace najetých km (mil) na pravidelných kontrolách emisí a STK. Vlasně ano, ještě se vždy našlo pár hlupáků, co nechtělo zaplatit ani těch 10 dolarů, dokonce i u dražších aut.

+1/0
4.2.2017 9:11

J71a67n 64L88u25k66á79š 7577823893972

Ja jsem v USA kupoval ojete auto v roce 2002 a prodejce musel pri prevodu mistoprisezne prohlasit, ze dle jeho nejlepsiho vedomi a svedomi stav tachometru odpovida najezdu, nebo uvest duvod, proc si to nemysli. (Kolegovo auto melo napr. meneny tachometr.)

Kdyz jsem auto v roce 2007 prodaval, tak jsem musel odprisahnout totez.

0/0
10.2.2017 12:55

T10o72m47á98š 50N19o97v93o72t67n56ý 4100428488407

Já pouze vím, že v západních státech (CA, OR,WA) byla ještě v roce 2013 v titlu (velkém techničáku) při prodeji pouze kolonka počet najetých mil, kterou vyplňoval prodávající a kterou jsme řešili jednoduše nastrčeným gumovacím perem.

Každopádně kdo chtěl mít jistotu o historii auta, zaplatil si Carfax report. Vše ostatní je nadbytečné (a zbytečné).

0/0
10.2.2017 17:15

P14e39t49r 16N61ě63m17e64č27e89k 1222564642583

Takže to odskáče ten, kdo si takové auto koupí? No, to snad ne!!!

+1/0
3.2.2017 22:46

V74a44š65e70k 94Ř60í91h18a 2123663318342

V Průběhu diskuse jsem přišel na jednu hodně důležitou věc a tou je změna postavení rolí zákazník versus autobazar. Zatím dle našich zákonů je zákazník cpán do pozice toho kdo ač jako neodborník musí nést největší část rizik z obchodu.

A tohle je špatně největší část rizika by měl nést vždy ten kdo se staví do pozice odborníka a oním prodejem se živí.

V podstatě by neměl být zákazník ten kdo musí něco dokazovat autobazaru, ale přesně naopak autobazar by se měl při obchodu děsit z toho, že prodal nekvalitní produkt, o kterém kupující má nedostatečné informace.

Pouze v tomto případě donutíme většiny prolhaných obchodníků aby přestali lhát a skutečně prodávali.

To jak to zařídíme je jedno postupů je mnoho důležité, ale je aby vždy v zákonech bylo, že za všechny informace nese plnou zodpovědnost bazar , resp jeho majitel.

Chápu, že se to většině podvodníků, kteří jsou živeni ze stávajícího bordelu líbit nebude, a budu mít plno kritik a mínusů. Co také čekat o lhářů, ale pokud takto neučiníme tak se nikam nedostaneme.

+3/−1
3.2.2017 21:31

M26a53r53t13i21n 63B56l75a35ž75e28k 5429821459451

Tohle je podle mě opět jedna z věcí, do které by stát absolutně neměl zasahovat. Co je komu do toho, pokud si na SVÉM autě chci stočit kilometry (ne že bych to dělal, ale je to snad mé auto).

Problém to má být až ve chvíli, kdy budu lhát při prodeji, ale to je snad postižitelné už teď, protože je to podvod.

A opět, mělo by být na mě jako na kupujícím, ať si od prodávajícího vyžádám potvrzení (třeba zrovna záznamy z těch STK) o kilometrech (případně nevyžádám, když ho to nezajímá). A když mi ho nedodá, tak si prostě takové auto nekoupím. A naopak, pokud budu kupovat auto, u kterém budu vědět, že má najeto 350.000 a na tachometru má 120.000 (to znamená, že to prodávající nezatluče a řekne mi to), tak je to opět moje věc.

Nechci, aby mě stát vodil za ručičku, chci aby se staral, o co má a dělal to pořádně. Třeba potrestal podvodníka, když podvádí.

+3/0
3.2.2017 18:02

V65a82š80e60k 95Ř50í39h24a 2923213448702

K tomu ale potřebuje přesně dodefinovat právě ony zákony.

Takže pokud někdo prodává přetočený tachometr a kličkami to zatajuje ve smlouvě nejen že by měl jít k soudu, ale mělo by mu být doživotně zakázáno jakkoli podnikat.

0/0
3.2.2017 21:15

M53a78r21t30i47n 48B40l39a90ž20e72k 5859111919171

Ale jistě, s tím plně souhlasím. Ale to už by snad mělo platit teď i bez nového zákona, protože podvod je to už dnes.

Mi jde o to, že mi opět stát chce (dokonce pod pohrůžkou sankce) kecat do toho, co můžu a co nemůžu dělat se svým majetkem. Když budu mít auto a stočím si tachometr (třeba proto, abych mohl machrovat před kamarády, nebo jakýkoliv jiný idiotský důvod si najdu), co je komu co do toho. Proč bych za to měl dostat pokutu? Ať se to řeší až tehdy, když budu chtít někoho podvést.

+1/0
3.2.2017 21:28

V82a48š68e46k 38Ř21í25h55a 2523283848702

Nikoli právě že bazary to často u soudů uhrají na nevědomost a neznalost.

Z úmyslného trestného činu se tak stává jen přestupek, který je většinou řešen odstoupením od smlouvy a návratem auta. Zákazníku se vrátí peníze bazaru auto a nic se neděje. Maximálně je bazaru za nedbalost uvedena směšná pokuta. A tak bazary nic nenutí k tomu aby podobně nepodváděly.

My právě potřebujeme zákon který určí podezření z podvodu , neexistuje neznalost bazar nese plnou zodpovědnost a majitel končí v base s nálepkou zákazu jakéhokoli podnikání. A to by měl být minimální trest neznalost a nevědomost je nesmí omlouvat.

0/0
3.2.2017 21:36

M37a74r23t38i20n 98B29l85a31ž56e63k 5969941439151

Dobře. Nicméně pořád platí to, že tím, že stočím své auto, nikomu žádnou škodu nepůsobím, takže nechápu, proč bych za to mě být trestaný.

Zpřísněme podmínky prodeje - řekněme, že autobazar (nebo obecně prodejce auta) je zodpovědný za to, aby tachometr nebyl stočený (respektive aby se zákazník dozvěděl opravdový nájezd), v opačném případě příjde sankce (která je na místě), ale prostě proč ty pokuty u STK?

0/0
3.2.2017 21:41

V16a74š71e18k 73Ř94í57h31a 2413543528962

Uznávám, že zákon tak jak je napsán je blbost. Ono už to že by měl nést vinu poškozený zákazník je hodně mimo mísu. Z tohoto mám pocit že Ťoka někdo hodně proloboval. Ostatně co jiného čekat od Babišovo nohsledů. To že tvrdí že se to nebude dít jen ukazuje, jak je jim to jedno.

Jinak se musím smát tvrzení že nejvíce se stáčí auta v cizině. To mě ještě více utvrzuje v tom, že je zde hodně demagogů, kteří nevidí na zákony v Německu. Tam stačí aby jste nahlásili jen podezření, že jste v tom a tom bazaru koupili "stočené" auto a majitel na věky končí.

0/0
3.2.2017 21:49

P42e41t63r 64Č77e28r63m69á11k 9258955439750

Nikoliv, většina soudů končí na tom že bazar nikde výslovně neuváděl že by auto mělo najeto tolik či tolik km, ale pouze stav tachometru. Což v kombinaci s tím že samotné stáčení u nás není nelegální tvoří ten stav co je dnes.

Bazar zkrátka nabízí ojetá auta, nikdo kupující nenutí si ho jít zrovna tam koupit, navíc nelze na bazar přenášet zopovědnost za něco co ani nemůže ovlivnit - auta mohl stočit už kdokoliv předtím.

0/0
4.2.2017 9:34

P12e71t31r 60Č90e14r49m42á77k 9208495769560

To nejsou kličky, podle české legislativy nemá tachometr žádný status oficiálního měřidla nebo identifikátoru vozidla, takže i kdyby nebyl vůbec ve smlouvě uveden, ničemu to nevadí.

+1/0
4.2.2017 9:35

T76a95d42e26a91s 96P64i56s32t53a 6889922971287

Končeně. Gratulace úřadům, že s tmhle začli něco dělat. Bylo to opravdu hrozné!

0/−3
3.2.2017 15:12

L75a79d44i14s58l74a73v 96J91o84d10l80o62v47s56k98i 2630535257101

Udělat sice ano, ale ne takhle

0/0
6.2.2017 11:38

L71u85d72v68í97k 14G46a20j54d49o77š70í97k 2165303664962

Furt se vymýšlí koko...iny.

Místo toho, aby vláda vydala zákon, že všechna nová auta musí mít blackbox, jinak nebudou technicky způsobilá a do 10 let je po problému, řeší se složite, jak kontrolovat nezkontrolovatelné.

+1/−4
3.2.2017 14:21

V74a44š27e80k 12Ř97í49h40a 2913263128192

Pokud budete chtít tak to lze kontrolovat tohle jsou jen bláboly těch co jsou ze stáčeni živi.

+1/0
3.2.2017 21:16

L75u53d35v49í82k 28G13a93j70d44o60š70í37k 2865463454312

Takže co to vlastně řeší?

Akorát se začne kšeftovat s protokoly o výměně a řídící jednotky najednou začnou mít strašlivou poruchovost.

+3/0
3.2.2017 14:12

V20a63š40e35k 42Ř66í77h79a 2813893828742

Prostě a jednoduše pokud bude stát chtít toto skutečně kontrolovat a zbavit se tak zlodějů, Pak má plno možností jak všechny podvodníky kontrolovat odhalit a trestat je. To že se tak neděje jen ukazuje na bordel, který zde stále je. A hlavně na mnoho lidí, kterým onen právní chaos velice vyhovuje.

+3/0
3.2.2017 12:26

V28l66a21d30i18s45l73a33v 45B58u33r12y62š13e14k 1109662207744

mě tenhle chaos právní vyhovuje naprosto, auta s přetočeným tachometrem zásadně nekupuju a docela mě vadí, že za moje peníze bude policajt kontrolovat všechy podvodníky s tachometry, a že jich je, že je bude odhalovat a trestat, když má každý možnost si koupit auto s doložitelným počtem najetých kilometrů, mě tento chaos prostě vyhovuje

0/−1
3.2.2017 16:16

P21e12t94r 69Č15e48r77m49á21k 9678705129450

No tady je problém v té neefektivnosti - proč by stát měl vytvářet a platit neskutečně drahý aparát kvůli jednomu problému v jednom odvětví, které se navíc týká jen omezené skupiny lidí co do něj dobrovolně vstupují...

0/0
4.2.2017 9:38

Z23d20e95n25ě92k 58M17o77r11á71v97e74k 5157178338783

Já to nechápu - proč na www.kontrolatachometru.cz chtějí číslo protokolu z poslední kontroly? Přece VIN je naprosto dostatečný údaj. Když se zajímám o ojetinu a je tam napsaný VIN, tak nemusím kontaktovat majitele dřív, než si o tom autě něco zjistím.

+2/0
3.2.2017 12:21

V63a73š79e25k 79Ř17í62h26a 2713513248682

Protože to není prvotně státní akce, ale marketingový sběrač informací. Tak jako většina internetových projektů.

+2/0
3.2.2017 12:27

Z67d33e22n76ě86k 30M66o49r91á17v83e73k 5617678428113

Blbost - v tom formuláři nejsou žádné informace, které by mohli sbírat. VIN a číslo protokolu už mají.

0/0
3.2.2017 12:28

V32a71š40e42k 69Ř25í41h14a 2963313308422

Asi to nějakou vypovídající hodnotu mít bude. jinak by se s ní v databázi nezahazovali. Ostatně nevíte co všechno se může bod tímto číslem dále párovat.

+1/0
3.2.2017 12:43

Z12d43e98n30ě16k 91M18o42r47á84v97e27k 5857668398703

Tak je možné, že byste třeba na parkovišti okouknul sousedovi VIN z auta a pak se podíval, kolik má najeto. To bez protokolu neuděláte, takže je to asi nějaká ochrana soukromí. Jenže k čemu by vám byla informace, kolik mělo sousedovo auto najeto při poslední STK? Snadný přístup k ujetým kilometrům znesnadní podvody se stáčením tachometrů, což má větší přínos než ochrana takovéhoto soukromí.

+2/0
3.2.2017 12:59

J65i95ř50í 28Z49ý29k24a 9489783821360

ochrana před lidmi vytypovávající auta s nízkým nájezdem určené k nelegální rozborce na náhradní díly.

+1/0
3.2.2017 14:42

Z96d18e79n71ě89k 98M45o16r89á73v83e52k 5547748338683

No to by sice smysl trochu dávalo, ale já spíš myslím, že pro zloděje je nejdůležitější dostupnost auta. Pokud se zajímají o konkrétní kus, tak důležitější než počet kilometrů je stáří auta, které zjistí celkem snadno.

0/0
3.2.2017 14:51

P84e86t42r 25Č82e58r11m43á40k 9358785249620

Protože to je soukromý údaj majitele vozidla.

0/0
4.2.2017 9:39

Z24d84e80n37ě19k 81M44o39r14á35v37e86k 5307338808913

V okamžiku prodeje ne.

0/0
4.2.2017 16:38

P22e97t72r 73Č94e55r63m91á49k 9218235589780

Pořád. Je to věc za kterou si zaplatil, a pokud nehodlá tyto podklady při prodeji předat, tak se na tom nic nemění.

0/0
4.2.2017 18:01

Z37d58e72n66ě90k 36M59o97r70á27v65e51k 5337548818173

Celá tahle akce je o tom, že se podvádí s nájezdem při prodeji. Takže pokud to má fungovat, tak při prodeji nemůže být nájezd soukromým údajem.

0/0
4.2.2017 18:43

P86e95t38r 77Č62e48r23m80á51k 9878285399260

Problém č.1 je že stav tachometru si může a bude moci i nadále měnit majitel libovolně, takže i protokol z STK je v tu chvíli z tohoto hlediska k ničemu - nikdo nezaručí že to opakovaně nestočí před tou kontrolou. A mluvil jste o protokolu z STK - ten prostě soukromý je a bude, to nelze nijak měnit. Tedy stav tachometru a skutečný nájezd jsou dvě odlišné věci.

0/0
4.2.2017 20:51

Z44d69e70n30ě80k 35M97o77r24á62v41e53k 5427238368553

Vy prostě ten stav tachometru budete před kupcem tajit seč to půjde.

Stav počítadla bude možné měnit i nadále, ale nikoli libovolně a s potřebou doložit.

A znovu - pokud chci koupit ojeté auto, je naprosto legitimní se ptát po protokolu z poslední STK. Pak ho uvidím celý a ne jen stavy kilometrů na jednotlivých STK.

0/0
5.2.2017 18:06

P18e53t31r 19Č20e42r33m27á29k 9108735209590

Nejde o mě, jen vás vracím do reality. ;-)

Stav počítadla bude tedy možné měnit i nadále, a to zcela libovolně, doložit pak bude pouze potřeba při návštěvě stk, a to pouze pokud by stav byl menší než při minulé stk. Takže pokud to majitel provede vždy před stk (ta tak zaznamená už snížený stav) a nebo jen v míře takové že i stočený nájezd bude vyšší než u minulé stk, tak to stejně nikdo nemá šanci poznat či dokázat.

To samé s protokoly - samozřejmě v situaci prodeje je zcela legitimní se o ně zajímat, což ale nijak nenutí prodávajícího je předat, a někdy to dokonce ani není možné protože je nemusí vůbec mít. Stokrát větší váhu by měla servisní kniha, a jak se k tomu češi staví ví každý sám...

0/0
5.2.2017 19:39

Z85d49e48n40ě68k 53M81o94r79á12v73e55k 5187188818743

Ano, podvodníci si vždy cestu najdou. Snižování stavu počítadla před každou STK (případně návštěvou autorizovaného servisu) není nic nového pod sluncem, nicméně je to dost pracné a otázkou je skutečný přínos takového počínání. Ona i ta úprava toho tachometru něco stojí a i mnoha vozidel není zdaleka garantováno, že se ten údaj nezapisuje ještě do jiných míst. Pak je jen otázkou času, kdy se na to přijde. Třeba tehdy, když nový majitel začne pátrat proč jeho mírně jeté vozidlo vykazuje poruchy, které měly přijít až třeba po dalších 100 tisících kilometrech.

Ano, i když prodáváte vozidlo, nemáte povinnost ukazovat protokol z STK. Ovšem s takovým prodejcem se brzo nebude nikdo bavit, pouze snad v případě, kdy bude cena odpovídat takovému jednání.

0/0
6.2.2017 10:43

P46e19t15r 98Č53e94r78m74á18k 9178345369460

Ano výhodnost takového jednání samozřejmě je k diskuzi, ale zcela jistě pro spoustu lidí tam bude i nadále. A zápis do jiných databází je v tuto chvíli irelevantní - zákon řeší pouze stk, na té stávající legislativní praxi nemění nic, takže jinak může každý stáčet jak chce (je to pořád legální) a pokud při prodeji uvede pouze stav tachometru a nikoliv nájezd, tak je to pořád stejná písnička jako dnes a je to nepostižitelné.

A Váš utopismus nesdílím, v době kdy kupující nevyžaduje ani servisní knížku natož faktury které by jí potvrzovali, je protokol z STK to poslední co bude někoho zajímat...

0/0
6.2.2017 14:39

Z12d60e34n33ě67k 63M75o90r14á12v54e81k 5737228728283

Neměl jsem na mysli zápis stavu tachometru do jiných databází, ale zápis do jiných pamětí ve vozidle. Tedy kromě elektroniky přístrojového štítu bývá ujetá vzdálenost často v řídící jednotce motoru a tam už se téměř přepsat nedá a výměna jednotky je velmi drahá. Těch míst bývá více, v tomto ohledu jsou výrobci poměrně vynalézaví a jde i o jejich peníze, když jsou některé záruky omezeny nájezdem.

Ohledně dokladů nesouhlasím - jedná se o ojetá auta se levným servisem. Takže - kdo má "svého" automechanika, tak většinou žádné faktury nemá a servisní knížku dávno zahodil nebo ani neví kam ji dal. Kdežto protokol z poslední STK se nezahazuje a měl by ho mít každý. Jo, třeba mé auto jsem kupoval jako šestileté se servisní knížkou a nějaké faktury za řešení již známých problémů u něj byly. Za těch deset let služby mám doma snad pár faktur, ale protokoly z STK založím vždy spolu s velkým techničákem, který jindy než na STK nevytahuju.

Závěr - jestli se tohle podaří prosadit (v téhle podobě pochybuju), tak se bude poměrně brzo každý při koupi vozidla ptát po protokolu z STK. Už jen z toho důvodu, aby při následné evidenční kontrole nezjistil, že koupil auto, kterému sebrali papíry. A každý, kdo se bude cukat, bude podezřelý z podvodu.

0/0
6.2.2017 14:55

P44e63t33r 25Č45e53r63m64á15k 9598425549680

Ano, ale jak píšete - to už existuje a funguje dnes a v tomto směru to moc nepomáhá, a na stk se k tomu stejně nedostanou.

Váš pohled nesdílím - pokud někdo jezdí ke garážistům a ještě to platí načerno, tak papír z STK zahodí jako první, protože mu je jinak k ničemu....

Samozřejmě může vždy existovat výjimka, ale spoléhat se na to nedá. Já osobně si schraňuji vše, ale kupce vždy pak zajímaly jen faktury za servis - jednak to dokládá reálnost údajů v servisce, a jednak to má daleko větší informační hodnotu...

Takže jak jsem psal - tahle úprava nic zásadního na našem trhu nezmění, stáčet se bude i nadále, protokoly z STK vůbec nemusí prodávající mít protože v době minulé STK majitelem nebyl atd... Navíc kdo bude chtít tak si zaplatí CEBII a ta to prověří za pár minut.

0/0
6.2.2017 15:43

Z64d60e46n56ě68k 43M98o23r30á83v50e27k 5977558148133

Stále si nerozumíme. Kontrola dalších zapsaných ůdajú se zatím neřeší, protože to zatím nijak moc legislativa neřeší. To se s úpravou změní a začne to zajímat více i kupce.

Ohledně servisu a STK si nerozumíme. Auta, o kterých píšete, tedy bez reálného protokolu z STK, to je kategorie, kterou vůbec neřešíme, tam už je nezajímavý i ten nájezd.Já myslel faktury za samotný servis. Ty neřeším, protože až budu vozidlo prodávat (pokud vůbec), tak bude jeho cena nízká bez ohledu na skutečný stav a doklady, které k tomu mít budu. STK je jiná věc - s autem, které by neprošlo STK, bych do provozu vůbec nelezl, vozím v tom svou rodinu a velmi nerad bych žil s tím, že jsem zabil někoho jiného kvůli zanedbanému stavu vozidla.

Ohledně novinek se neshodneme - já si myslím, že nová úprava změní pohled kupců na stav auta. Po pár zkušenostech, kdy auta neprojdou na evidenční STK, se o to začne zajímat téměř každý. Taky se, hlavně u novějších aut, začne před koupí častěji jezdit do autorizovaných servisů pro ověření nájezdu.

To ale není podstatné, budoucnost ukáže a nikdo z nás není věštec. Za mne osobně to vidím jako krok správným směrem, které ty zatuchlé vody snad trochu rozvíří. Jedině doufám, že když přijedu na kontrolu a oni mi řeknou, že auto má větší nájezd než na tachometru, tak bude na mě, jak se k tomu postavím. Pro odebrání technické způsobilosti je nájezd irelevantní a pokud mne někdo podvedl, tak potřebuju pouze podporu v jeho stíhání.

0/0
6.2.2017 16:03

P54e70t31r 66Č12e88r71m70á13k 9318665169700

Já myslím že si rozumíme, jen že vy to vidíte příliš optimisticky a já naopak realisticky říkám jaká bude praxe...

Pak mi ale nerozumíte, já vůbec nemluvím o autech s fiktivní STK, ale o tom že pokud někdo přistupuje k autu tak že jezdí někam kde nedostane ani fakturu za servis (která jinak rozhodně vliv na cenu vozidla mít bude - pokud to není vrak za 50tis), tak vize že ten samý člověk bude najednou tak pečlivý a bude schraňovat protokol z STK je prostě naivní.

Pak máte pravdu že se neshodneme - o stav km se kupci zajímali odjakživa, na tom se nic nemění, a jediná změna by tedy byla (shoda v tom že v tomto znění to má naději na úspěch malou) v tom aby stav km neby menší než při poslední stk. a vzhledem k tomu že dneska je převod dílem jednoho aktu a evidenčku je třeba mít již hotovou, tak v zásadě tu případnou informaci že to nesedí zjistíte ještě před tím než bude koupě dokončena.

Autorizáky v tom moc nepomůžou - jednak data vůbec nemusí mít a nebo je nemusí vydat, opakuju se ale obyčejná cebia na tohle poslouží dokonale a plošně - ta ten poslední stav stk zná.

Proto se domnívám že by taková změna byla k ničemu, samotného stáčení se netýká, a doplatí na ní relativně jen kupující, protože bude potřeba dokázat kdo podvod provedl, což nemusí být vůbec snadné.

0/0
6.2.2017 16:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.