Diskuze

Strašák pro autobazary. Přetočené tachometry mohou vozy poslat do výslužby

Až polovina aut v bazarech má podle odhadů stočený tachometr. Úmyslné snížení počtu najetých kilometrů může přitom bazar vyjít na desítky tisíc korun pokuty. Od příštího roku by auto s klamavým tachometrem mohlo přijít o technický průkaz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

AAA - kvalita jistá Rv

0 0
možnosti

Až si začnou lidé v bazaru kupovat auta a ne stav počítadla, bude pokoj.

1 0
možnosti

P80e54t21r 88H78á31j93e23k

7. 2. 2017 9:39

bohužel některá opotřebení nejsou vidět na první pohled. Pak je velký rozdíl, když se např. rozvody mění po 150 tisicich km, jestli je na tachometru 120tkm nebo 170tkm.

0 0
možnosti

Do vysluzby by meli byti poslani majitele techto bazaru. Neni nic jednodussiho, nez si skutecny stav tachometru zjistit, a mam li pochybnosti, auto odmitnout.

0 0
možnosti

Tak to není o bazarech, stáči všichni - i soukromé osoby. Ale jak říkáte - prodávající jen nabízí, pokud má někdo pochybnosti o stavu vozidla, není nic snazšího než odmítnout a koupit jiné kde ty pochybnosti nebudou.

0 0
možnosti

dle mě v pořádku ,pokud bych náhodou koupil auto se stočenými km tak se na bazaru zahojím ,jen musím kupovat u velkých bazarů,aby mě do první STK nekrachly....nebo se budou nabízet auta s hotovou technickou ,aby měl bazar 2 roky krytá záda

0 0
možnosti

Problém je že auto nemusí vůbec bazar prodávat (může být od soukromé osoby přímo a nebo formou komise), navíc by se muselo ukázat že s tím manipuloval až poslední majitel... Na druhou stranu se to zjistí hned při prodeji - na evidenčce.

0 0
možnosti

Nelíbí se mi, aby úředník kvůli každé kravině mohl poslat navždy do šrotu. Ťok vymýšlí samé kraviny. Pokud je na autě něco špatně, a je to opravitelné, proč by auto nemělo dostat STK.

4 0
možnosti

Je vskutku obdivuhodné, jak češi dokážou z jednoduchého řešení udělat obrovský problém. V USA jsme stáčeli tak před 20 lety auta jak na běžícím páse. Státu se rovněž nelíbilo, že téměř polovina aut má stočený tachák. Vše vyřešila soukromá firma zvaná Carfax.com, která vznikla na přelomu milénia v době divoké www éry. Ta skoupila veškeré info o historii aut ze všech možných zdrojů (emise,STK,hasiči,pojišťovny,aukce atd.) a za tehdy velice rozumných 10 dolarů měsíčně nabízela "all you can eat" neboli neomezený počet kontrol historie VIN kódů aut. Jednou mi vzplanul neodbornou manipulací motor, který řešili přivolaní hasiči - do 2 měsíců jsem měl záznam v historii "auto prošlo požárem" . Od té doby jsme si ani neškrtli, zejména po zavedení povinné registrace najetých km (mil) na pravidelných kontrolách emisí a STK. Vlasně ano, ještě se vždy našlo pár hlupáků, co nechtělo zaplatit ani těch 10 dolarů, dokonce i u dražších aut.

1 0
možnosti

J32a32n 17L73u75k57á17š

10. 2. 2017 12:55

Ja jsem v USA kupoval ojete auto v roce 2002 a prodejce musel pri prevodu mistoprisezne prohlasit, ze dle jeho nejlepsiho vedomi a svedomi stav tachometru odpovida najezdu, nebo uvest duvod, proc si to nemysli. (Kolegovo auto melo napr. meneny tachometr.)

Kdyz jsem auto v roce 2007 prodaval, tak jsem musel odprisahnout totez.

0 0
možnosti

Takže to odskáče ten, kdo si takové auto koupí? No, to snad ne!!!

1 0
možnosti

V Průběhu diskuse jsem přišel na jednu hodně důležitou věc a tou je změna postavení rolí zákazník versus autobazar. Zatím dle našich zákonů je zákazník cpán do pozice toho kdo ač jako neodborník musí nést největší část rizik z obchodu.

A tohle je špatně největší část rizika by měl nést vždy ten kdo se staví do pozice odborníka a oním prodejem se živí.

V podstatě by neměl být zákazník ten kdo musí něco dokazovat autobazaru, ale přesně naopak autobazar by se měl při obchodu děsit z toho, že prodal nekvalitní produkt, o kterém kupující má nedostatečné informace.

Pouze v tomto případě donutíme většiny prolhaných obchodníků aby přestali lhát a skutečně prodávali.

To jak to zařídíme je jedno postupů je mnoho důležité, ale je aby vždy v zákonech bylo, že za všechny informace nese plnou zodpovědnost bazar , resp jeho majitel.

Chápu, že se to většině podvodníků, kteří jsou živeni ze stávajícího bordelu líbit nebude, a budu mít plno kritik a mínusů. Co také čekat o lhářů, ale pokud takto neučiníme tak se nikam nedostaneme.

3 1
možnosti

Tohle je podle mě opět jedna z věcí, do které by stát absolutně neměl zasahovat. Co je komu do toho, pokud si na SVÉM autě chci stočit kilometry (ne že bych to dělal, ale je to snad mé auto).

Problém to má být až ve chvíli, kdy budu lhát při prodeji, ale to je snad postižitelné už teď, protože je to podvod.

A opět, mělo by být na mě jako na kupujícím, ať si od prodávajícího vyžádám potvrzení (třeba zrovna záznamy z těch STK) o kilometrech (případně nevyžádám, když ho to nezajímá). A když mi ho nedodá, tak si prostě takové auto nekoupím. A naopak, pokud budu kupovat auto, u kterém budu vědět, že má najeto 350.000 a na tachometru má 120.000 (to znamená, že to prodávající nezatluče a řekne mi to), tak je to opět moje věc.

Nechci, aby mě stát vodil za ručičku, chci aby se staral, o co má a dělal to pořádně. Třeba potrestal podvodníka, když podvádí.

3 0
možnosti

K tomu ale potřebuje přesně dodefinovat právě ony zákony.

Takže pokud někdo prodává přetočený tachometr a kličkami to zatajuje ve smlouvě nejen že by měl jít k soudu, ale mělo by mu být doživotně zakázáno jakkoli podnikat.

0 0
možnosti

Končeně. Gratulace úřadům, že s tmhle začli něco dělat. Bylo to opravdu hrozné!

0 3
možnosti

Udělat sice ano, ale ne takhle

0 0
možnosti