Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výluky 2017: největší omezení čekají Prahu, v Brně přestěhují nádraží

Cestující v tuzemských vlacích čeká letos opět na řadě míst nepříjemné omezení kvůli opravám české železnice. Velké komplikace nastanou cestujícím hlavně v Praze a v Brně, kde dokonce vznikne kvůli opravám provizorní nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S79t98a61n71i32s42l41a84v 32H77e79r68m65a52n 9857389613263

Članek napsal pan Sura. Neni duvod se divit.

0/0
6.3.2017 19:15

M94i15r30o96s36l84a98v 55Z60i11k93m90u39n23d 6358292347758

Žádné nádraží stěhováno nebude, to především. Tak jako před několika lety se v Brně na "nákladním" průtahu aktivuje provizorní nástupiště na tzv. "dolním" nádraží odkud bude zajišťována přeprava cestujících od dálkových vlaků ... Takovéhle věci se dělají i v zahraničí - Švýcarsko, Rakousko, Německo nevyjímaje - a nepíše o tom celostátní tisk ...

+3/0
4.2.2017 7:58

P21a14v50e75l 14R42y88b94á76ř 7812511129820

Podle nadpisu, jsem myslel, že je rozhodnuto o přeložení hl. nádraží a ona je to jen rekonstruce stávajícího. Ale i tak je to pro zastánce přeložení "dobrá" zpráva, až se do stávajícího nádraží investují sta miliony, tak podle našich zvyklostí, rozvodnou o výstavbě nového . Spřátelené firmy potřebuji z něčeho žít.

+1/0
2.2.2017 12:19

D62a19v85i37d 47P65e80c53a 1105704371516

Ti ani nevědí, co bude v prosinci ,kromě Vánoc.

0/0
2.2.2017 12:42

J11i70ř96í 58K54o92c54u48r45e61k 6575834165208

Mno aspoň bude příležitost si znova vyzkoušet tu skvělou novou polohu nádraží.

+2/0
2.2.2017 13:34

H52o24n84z81a 26K91a50r25á66s52e73k 1425811292638

V článku se také píše o tom, že rychlíky od Havlíčkova Brodu skončí jízdu v Brně-Kr. Poli. Ale v červenci + srpnu je plánováno i úplné uzavření tratě mezi Vlkovem a Řikonínem. Jestli budou v té době probíhat obě výluky souběžně, aby se nestalo, že rychlíky budou nahrazeny autobusem ze Žďáru (nebo z Křižanova) až do Brna hl. n.

0/0
2.2.2017 10:06

H47o69n12z78a 78K54a86r95á49s37e45k 1895541972568

Ten přiložený seznam výluk nějak nesedí. Je tam uvedeno Zastávka u Brna - Náměšť nad Oslavou od února do května. Ale předchozí výluka končí až 28. 2., takže výluka Zastávka - Náměšť může začít nejdříve od 1. 3. A o řádek dál je uvedeno "Brno - Jihlava, v průběhu roku" - vždyť to je némlich to samé.

0/0
2.2.2017 10:00

J98a42n 22Č61e82k63a60l 7589555704974

Tak že by se konečně pohnuly Vršovice-Hostivař?

0/0
2.2.2017 9:50

M37a37r24t39i90n 54N84o46v65ý 1829127950200

Kdepak. Nejdříve za dva roky. ČD a ROPID se chystají zablokovat současné otevření dvou staveb v Praze Negrelliho viaduktu a Vršovice-Hostivař. Ono by to způsobilo kolaps dopravy v Praze. A Negrelliho viadukt má přednost.

+2/0
2.2.2017 15:43

K69a24r78e94l 37K27r45p51a81t54a 5894895774313

Nejvíce výluk v létě, asi aby nejezdilo tolik lidí vlakem?

+2/−3
2.2.2017 9:33

M69a18r76e70k 74M51a63r25t95i50n 8649904796160

Ne. Protože jsou nejvhodnější klimatické podmínky pro opravy. Stejně jako na silnicích.

+11/0
2.2.2017 9:38

Z51d12e46n39e27k 42Š66i55t46i24n17a 2723258170465

Souhlasím, ale musí se pracovat nepřetržitě a nikoliv jen v jedné šichtě. Tím se doba zkrátí na minimum. K omezenému doby prací jsou 2 důvody a to nedostatek lidí a představám investorů, že práce v jedné směně vyjdou levněji.

0/0
7.3.2017 20:50

J58a92n 68Č82e76k23a71l 7249285864104

Je snad lepší betonovat v prosinci?

+5/0
2.2.2017 9:40

K68a14r33e98l 87K85r24p98a21t64a 5214335444413

Tropická vedra jsou pro beton ideální. ŽE? ;-D

+1/0
2.2.2017 11:01

M16i62c44h60a63e37l 91C70h55a23r72v50á28t 9649878633122

To se zase budou Židenice šůrovat? Nebo tentokrát tam mezistátní rychlíky zastavovat nebudou?8-o

0/0
2.2.2017 9:01

P76a34v92e43l 78B68o31u25c94n18í14k 4832111273865

Vypadá to, že rychlíky přes Brno budou (opět) zastavovat až na Dolním nádraží odkud bude zavedena autobusová doprava. Tedy stejný model, jaký tu byl při opravě viaduktu na Křenovou ulici přes 2 lety. Ze zprávy jen není jasné, jestli budou osobní vlaky od Břeclavi (Vranovic) v Modřicích opět rozděleny na ty, co pojedou na hlavní nádraží a na vlaky jedoucí přes Dolní nádraží na Židenice. Rychlíky v Židenicích zastavovat nebudou kvůli malé kapacitě nádraží. Protože nás čeká v dalších letech neodkladná oprava i jižního viaduktu přes řeku Svratku, možná by stálo za úvahu udělat na Dolním nádraží "provizorní" podchod a druhé, třetí ... nástupiště ...

+1/0
2.2.2017 9:31

H15o47n26z59a 43K32a57r40á85s95e63k 1155431102318

Jen technická poznámka: ta oprava viaduktu Křenová probíhala už před 3,5 lety.

+1/0
2.2.2017 10:01

J22i31ř85í 70S76t53e74h19l89í66k 9367566785352

To se opravoval most přes Křenovou a Koliště.

0/0
2.2.2017 10:22

O73n82d49r75a 56P90a83ř42í39z33e25k 7801709875102

Škoda, v Židenicích by bylo vhodné zastavování rychlíků, EC aspoň po dobu výluky.

+1/0
2.2.2017 11:16

M78i47c18h93a18e47l 36C39h36a17r95v48á20t 9699798183572

Při té první velké výluce snad všechny rychlíky zastavovaly i v Židenicích. Jen tak pro tu srandu jsem se svezl EC Jaroslav Hašek ze Židenic na Dolní...

+4/0
2.2.2017 11:24

J73i89r20k48a 71K30o11c69h 7964964493255

pane Suro tu vetu myslive fakt vazne ? :D

Letošní bude ale nejdelší za dlouhou dobu.

0/−2
2.2.2017 8:51

P81a76v74e36l 11H95o58r88á29k 8491983665862

Já té větě v celku rozumím. I té Vaší.

+6/0
2.2.2017 8:57

P11e64t86r 20D75r84a64p43a14l 3415978673975

Brněnské nádraží s Myší dírou je pro druhé největší města v republice naprosto ostudné. Jenže pokud se definitivně nerozhodne o přesunu nebo nepřesunu, tak do něj nikdo neinvestuje ani korunu a ta ostuda bude jen větší a větší

+8/0
2.2.2017 8:37

M18i49r21e53k 92Z64á59v64o98d16n10ý 7882317490408

Naopak investovat se již začalo. Pomalu dochází k úpravám samotného nádraží a mělo by dojít také k rekonstrukci přednádražních prostor :)

+5/0
2.2.2017 9:03

J18i90ř86í 87K55o61c60u53r26e15k 6635914175268

Mno pérony jsou nové, výtahy z podchodu mají tak 5 roků.

A úplně nejlepší sjsou ti, co chtějí nádraží odsunout a přitom na něm 5 let nebyli, narozdíl od pravidelných dojíždějících, kterým bude celekm dost vadit, že sice budou na nádraží o minutu dřív, ale pak pěšky na 1/2/4/8, které DPMB asi sotva potáhne závlekem, aby to na tramvaj bylo blíž.

+2/0
2.2.2017 13:38

H24o77n65z86a 88K51a64r33á68s83e10k 1595861212428

Celkem to letí - ty výtahy z podchodu jsou v Brně hl. n. už asi 11 let. :-) To jen pro úplnost, jinak samozřejmě souhlas s tím, že odsouvání nádraží až někam za Zvonařku je nesmysl.

+1/0
3.2.2017 10:29

M46i79r67o92s77l54a57v 79Z46i24k81m13u84n29d 6468752507818

Ona je spíše na pováženou celková koncepce stavebních prací ... jízdní řád se připravuje s ročním předstihem. Je celkem běžné, že ve švýcarském jízdním řádu, který se schvaluje v polovině roku je už zapracována výluka = několikatýdenní nebo měsíční výlukový jízdní řád na září dalšího roku. To znamená, že všechna stavební povolení včetně vysoutěžených dodavatelů jsou k dispozici více jak rok před zahájením výluky ... pak není třeba řešit, jak to dopadne s případným odvoláním neúspěšného účastníka soutěže ...

Modernizace českého "koridoru" z Prahy na "Moravu" probíhá téměř 25 let a ještě není komplet hotova - už by se měla dělat modernizace modernizovaného. Ve Švýcarsku se za tu dobu vyrazilo cca 100 km tunelů, postavila nová trať z Oltenu do Bernu na rychlost 200 km/h, spousta přeložek, vlastně nové trati ve dvou základnových tunelech (čili více než 100 km tratí), třetí kolej Coppet - Geneve (Cornavin) ... Němci 2x zmodernizovali trať Hamburg - Berlín, postavili několik set kilometrů nových tratí ... To, jak se (ne)staví železnice v Česku není chyba SŽDC - dříve ČD /ČSD, stavebních firem, ale celého systému ...

+12/−1
2.2.2017 8:37

P22e27t57r 34D96r80a55p18a40l 3105758233245

ne že nemáte pravdu, jen...proč němci modernizovali jednu trať 2x běhen krátké doby?;-)

+1/0
2.2.2017 8:40

M80a85r32t36i19n 43Č37a78p98e94k 6620111697154

Poprvé šlo o opravu a elektrifikaci trati přerušené železnou oponou. Podruhé o zvýšení maximální rychlosti a s tím spojené úpravy.

0/0
2.2.2017 9:58

M87a82r86t84i86n 42N38o86v44ý 1659347580610

A zase jsme zpět u té propustnosti. Ono i tady by se dalo stavět rychle, ale musel by se totálně zastavit provoz. Ve Švýcarsku jsou tří i čtyřkolejné tratě. Když uzavřete jednu kvůli výluce, stále zůstávají tři v provozu. U nás když vyloučíte jednu, zůstane vám už jen jedna. To je dost zásadní rozdíl.

+3/0
2.2.2017 8:43

P76a78v44e64l 65S38t59a75v75j84a18n96í50k 6858455207571

Jistě, ale Švýcarsko je sice menší, ale hornatější, tak chyba asi bude v tom bordelu u nás.

0/0
2.2.2017 12:21

M52a45r23t92i69n 30N97o70v87ý 1779587550360

Největší problém je stagnace v období let 1940-1990. Porovnáte- li jízdní řád z roku 1939 a 1989 zjistíte, že na 99 tratích jsou úplně totožné jízdní doby. Jediné co se v tomto období dělalo byla elektrizace tratí až na drobné výjimky. Toto se nedá dohnat za dvacet let.

+1/0
2.2.2017 15:46

P69a59v40e98l 71S22t70a45v85j35a84n95í90k 6428105497761

Tak jsem to nemyslel. Soudruzi dostavěli jedinou rozestavěnou trať vyprojektovanou za 2. republiky a tím to haslo. Jenže místo toho, aby se začalo tak nějak z gruntu, tak se za šílené love pošolíchaly stávající tratě a začalo se tomu říkat koridory.

+1/−1
2.2.2017 23:05

R83o85m50a31n 71J63e37s63c16h89k66e 9158205117885

Výměna vozového a lokomotivní parku snad nebyla ? Elektrifikace 80 % tratí byla zadarmo ? Ja su rád za opravené trati. Jezdím rychle, v taktu a stihnu dnes výlety za jeden den.

0/0
5.2.2017 9:14

R26o45m84a46n 83J78e50s59c84h71k55e 9548805917305

Co ta výměna vozového parku ta NIC není. Ta byla zadarmo ?

0/0
5.2.2017 9:11

D53a23v84i47d 56P86e90c97a 1165524501426

Ano, to Švýcarsko. Jak to vůbec mohli bez eurodotací dokázat. Že by dotace ničily podnikání a lidskou práci?

+1/0
2.2.2017 12:45
Foto

L65u12k69a55s 68Z89m98i59z16i62k 8592883910218

Já jezdím s busem mimojiné výluky. Měli jsme jednu delší výluku pro kterou byl upravený jízdní řád. Lidé si nečtou nápisy a tak měli smůlu.

0/0
2.2.2017 12:54

M39i95l49o78š 43Ř83e49h30á51k 8196288287125

I ten samotný název "Česko" je chybou systému, a to podstatnou.

0/0
16.2.2017 21:52

M82i72c93h52a79e81l 19C93h89a94r72v94á47t 9289418403612

Nevím jakým způsobem hodlají provést rekonstrukci viaduktů mezi Hlavním nádražím a Židenicemi, ale budu jim držet palce, aby se jim to napotřetí už konečně podařilo. Při první výluce v roce 2013 mimo jiné opravovali část viaduktů - mostek přes ulici Špitálka, kdy následky této "opravy" si vyžádali další tříměsíční zřejmě provizorní opravu opravy v roce 2016.

0/0
2.2.2017 8:37

P11a54v50e17l 17S56t24a66v31j97a32n47í82k 6668725947941

A nejedná se náhodou o mostky přes řeku?

https://goo.gl/IOI8tJ

0/0
2.2.2017 12:27

M56i79c34h52a65e98l 95C48h43a57r30v46á13t 9329478753112

To pochybuji. Tak rozsáhlou rekonstrukci bych hádal tak nejmíň na dva roky.;-D

0/0
2.2.2017 12:34

A12l21e70n87a 25R50i95s29o41v97á 4516300939105

No, jestli jim to půjde tak jako oprava na Třebíčsku, tak to bude masakr. Už to tam mělo být hotové, tedy do konce února, ale možná o letních prázdninách se dočkáme:-P

+2/0
2.2.2017 8:16

R25a25d22i75m 75Š41o64l62c 1205915855694

By mě zajímalo proč není možné jet od Kralup na Masaryčku přes Holešovice. Ráno tak jeden rychlík jezdí a jsou tam normálně dvě koleje a tak nějak mi nesedí, že by se tam ty vlaky s těmi od Kolína nevešly. Ví někdo proč to tedy není technicky možné?

0/0
2.2.2017 7:45

M53i90r29o55s95l29a35v 22Z78i57k54m97u36n47d 6368102457148

A kde je napsáno, že se na Masaryčku nebude jezdit přes Holešovice, jak píšete o jednom vlaku ?

+1/0
2.2.2017 7:58

R95a32d28i45m 54Š70o71l67c 1835645185264

Ve čtvrtém odstavci?

+1/0
2.2.2017 8:05

M50i27r95o95s94l98a98v 15Z84i72k72m49u12n87d 6768852747398

SŽDC tvrdí, že to údajně není technicky možné ... technicky možné to je, když tam vlaky jezdí ... že něco není možné je obvyklá výmluva, že se to někomu nechce udělat ... musel by se zásadně překopat jízdní řád a technologie ... jistý problém spočívá v tom, že v odbočce Balabenka se zřejmě v rámci "úspor" neudělala jedna kolejová spojka-protože nikoho nenapadlo, že by se někdy z Holešovic mohlo (byla potřeba) jezdit na Masaryčku ... dodělávat tu kolejovou spojku by jistě šlo, ale zase by to byl zásah do zabezpečovacího zařízení, které by se muselo předělat ... je možné, že někdo moudrý to chtěl, ale někdo šetrný to zarazil ...

0/0
2.2.2017 8:27

P36e67t39r 91N56o41v98o81t33n44y 1891870131

Z Holešovic na Masaryčku to jde, horší je to opačně. Zpátky by se muselo po té samé koleji a to až do Holešovic. To by mě zajímalo, který inženýr tam ty dvě výhybky zapomněl.

+3/0
2.2.2017 11:03

J84i94ř81í 61K58o97c37u41r50e36k 6725634935438

Nebo kdo mu je škrtnul. Taky je možné že by mu nevyšly oddíly atuobloku (když už teda nesmí být kratší jak 1000 metrů, nařízeno shora)

0/0
2.2.2017 13:55

P50e59t78r 40N45o98v54o72t61n83y 1511440721

Tam žádný autoblok není.

+1/0
2.2.2017 14:18

P60e14t21r 95N30o89v90o20t90n13y 1601450441

Přesně před barák CDP by se ta spojka určitě vešla i se současným rozestavěním hlavních návěstidel.

0/0
2.2.2017 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.