- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Članek napsal pan Sura. Neni duvod se divit.
Žádné nádraží stěhováno nebude, to především. Tak jako před několika lety se v Brně na "nákladním" průtahu aktivuje provizorní nástupiště na tzv. "dolním" nádraží odkud bude zajišťována přeprava cestujících od dálkových vlaků ... Takovéhle věci se dělají i v zahraničí - Švýcarsko, Rakousko, Německo nevyjímaje - a nepíše o tom celostátní tisk ...
Podle nadpisu, jsem myslel, že je rozhodnuto o přeložení hl. nádraží a ona je to jen rekonstruce stávajícího. Ale i tak je to pro zastánce přeložení "dobrá" zpráva, až se do stávajícího nádraží investují sta miliony, tak podle našich zvyklostí, rozvodnou o výstavbě nového . Spřátelené firmy potřebuji z něčeho žít.
Ti ani nevědí, co bude v prosinci ,kromě Vánoc.
V článku se také píše o tom, že rychlíky od Havlíčkova Brodu skončí jízdu v Brně-Kr. Poli. Ale v červenci + srpnu je plánováno i úplné uzavření tratě mezi Vlkovem a Řikonínem. Jestli budou v té době probíhat obě výluky souběžně, aby se nestalo, že rychlíky budou nahrazeny autobusem ze Žďáru (nebo z Křižanova) až do Brna hl. n.
Ten přiložený seznam výluk nějak nesedí. Je tam uvedeno Zastávka u Brna - Náměšť nad Oslavou od února do května. Ale předchozí výluka končí až 28. 2., takže výluka Zastávka - Náměšť může začít nejdříve od 1. 3. A o řádek dál je uvedeno "Brno - Jihlava, v průběhu roku" - vždyť to je némlich to samé.
Tak že by se konečně pohnuly Vršovice-Hostivař?
Kdepak. Nejdříve za dva roky. ČD a ROPID se chystají zablokovat současné otevření dvou staveb v Praze Negrelliho viaduktu a Vršovice-Hostivař. Ono by to způsobilo kolaps dopravy v Praze. A Negrelliho viadukt má přednost.
Nejvíce výluk v létě, asi aby nejezdilo tolik lidí vlakem?
Ne. Protože jsou nejvhodnější klimatické podmínky pro opravy. Stejně jako na silnicích.
To se zase budou Židenice šůrovat? Nebo tentokrát tam mezistátní rychlíky zastavovat nebudou?
Vypadá to, že rychlíky přes Brno budou (opět) zastavovat až na Dolním nádraží odkud bude zavedena autobusová doprava. Tedy stejný model, jaký tu byl při opravě viaduktu na Křenovou ulici přes 2 lety. Ze zprávy jen není jasné, jestli budou osobní vlaky od Břeclavi (Vranovic) v Modřicích opět rozděleny na ty, co pojedou na hlavní nádraží a na vlaky jedoucí přes Dolní nádraží na Židenice. Rychlíky v Židenicích zastavovat nebudou kvůli malé kapacitě nádraží. Protože nás čeká v dalších letech neodkladná oprava i jižního viaduktu přes řeku Svratku, možná by stálo za úvahu udělat na Dolním nádraží "provizorní" podchod a druhé, třetí ... nástupiště ...
pane Suro tu vetu myslive fakt vazne ? :D
Letošní bude ale nejdelší za dlouhou dobu.
Brněnské nádraží s Myší dírou je pro druhé největší města v republice naprosto ostudné. Jenže pokud se definitivně nerozhodne o přesunu nebo nepřesunu, tak do něj nikdo neinvestuje ani korunu a ta ostuda bude jen větší a větší
Naopak investovat se již začalo. Pomalu dochází k úpravám samotného nádraží a mělo by dojít také k rekonstrukci přednádražních prostor :)