Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express nevyjel ze ztrát ani loni, chce na polské koleje

Soukromý železniční dopravce Leo Express zůstává dál ve ztrátě. Její výši za loňský rok zatím tají, firma ale potvrdila, že i přes nárůst počtu zákazníků zůstala v minusu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A60l22a63n 43Ř78e39p95k20a 4145506

Ať už národní dopravce koupí ty tramvaje a bude klid :-D , LEx pořád něco zkouší, u ničeho dlouho nevydrží.. na jednu stranu se aspon snaží, ale cestující je z toho zmatený.. stavěli v Pardubicích, pak chvíli ne, pak zase jo.. s Přerovem to samé, teď už přes něho jezdí myslím jen pár spojů.

0/−1
2.2.2017 15:36

J20i31ř13í 74H11r65b53e16k 5834957677350

Nejsem žádný fanda této společnosti, ale zase titulek jako z Blesku a informace téměř žádná, relevantní je tam pouze, že o hodně navýšil tržby. Redaktor by si také mohl uvědomit, že společnost může být provozně v zisku nebo mít kladné cash flow, ale velké odpisy (nefinanční náklad) vykážou účetní ztrátu což není nic dramatického nebo špatného. Každopádně titulek může poškodit vnímání firmy u lidí.

0/0
2.2.2017 10:56

J22a94n 37J51e21m33e94l10k23a 1285610

Tak ve vlacích přepravil 1,1 mil lidí. Vždy je tam každoroční nárůst a kapacita je na rozdíl od Jančury pevná. A pokud SŽDC zvedne 2019 poplatek za dopravní cestu, tak mají tramvaje vysloveně zelenou.

0/0
2.2.2017 8:16

S70t83a43n57i57s62l74a66v 50N15ý97v46l23t 2164885753

co? jake tramvaje?

0/−1
2.2.2017 9:54

M53i43l17a94n 24V45o34l98e68k 5169363286719

To je velmi důležitá zpráva, pokud tvrdíte, že víte, jak má železnice 'správně' fungovat.

0/0
2.2.2017 7:18

S25t14a37n90i69s41l89a67v 18H95e53r18m39a26n 9307249583233

Polaci maji ale line myšleni než cele vedeni Leo expresu.A nehorazně drzy požadavek na ČD to je ten slavny podnikatelsky zaměr těch velkodopravcu. Co takhle jizdne Praha _ Waršava za 350 eur.

0/0
1.2.2017 23:00
Foto

B45r31o57n50i65s15l32a46v 34G59a43b87r50y35š 2562939351

Ve ztrátě? Čekal jsem že to s jízdenkami za vánočních 959 Kč dožene. :-P

Ať si raději koupí modelovou železnici. Třeba vydělá na vstupenkách.

+2/−1
1.2.2017 22:21

P10e69t54r 52N73i98v17n45i47c63k85ý 3842294145847

Provozně je v zisku. Musí ale zaplatit investice a úroky z půjček.

+1/0
2.2.2017 8:38

L20u91k89á95š 24K74l47i32n68k32á17č40e33k 3291549278

No ale to jsou taky náklady....

+1/−1
2.2.2017 9:12

Z60d45e90n30ě53k 13J70a71n32o49u15t 1282505454611

Pokud to Leo Expres myslí s expanzí do Polska vážně, tak ať nevyzobává rozinky á la relace Praha-Warszawa, ale ať zašne jezdit v relacích které chybějí, ale byly by konkurence schopné se silnicí kdyby existovali. Mám na mysli např. relaci Praha-Wroclaw.

+1/−1
1.2.2017 22:10

R15a54d58e77k 58J44a59n78a60t61a 9475856304662

Praha-Wroclaw je trať pomalá. A čím pomalejší trať, tím menší efektivitita provozu. Bez dotací se to dnes neobejde. Kromě toho je jednokolejná = problém s kapacitou.

A poptávka ja mizerná. Vždyť tam z Prahy nejezdí ani autobus (těch pár linek to má jen jako zastávku, jedou někam dál).

+4/0
1.2.2017 22:38

J68i83ř25í 91H46o35r48á37k 7835403167312

Z Prahy jezdí do Wrocławi 3x týdně Student Agency, pokračuje dál do Lodži a Varršavy.

0/0
2.2.2017 14:30

Š28t73e74f68a29n 80F32r69i11č84a 7732518953816

O žádnou konkurenci se nejedná. Ti dva malí dopravci mají zájem jen o třešničku na dortu, linku Praha - Ostrava. Pro cestující veřejnost žádný přínos.

+2/−11
1.2.2017 21:54

J11a65n 40V67a16l27o49u14c63h 6642887368140

Furt dokola - zobe třešničku - a je ve ztrátě.

Na lokálkách se po celý den šoupe (polo) prázdnými motoráčky a ztráta není . Proč? Protože zatímco na Vašich rozinkách (PHA-OS) co si nevydělají na jízdném nemají, na skutečných rozinkách (tedy tratích s dopravou objednávanou kraji - Os, Sp, či státem - R) ztrátu (plus pár kaček navíc jako "přiměřený zisk") zaplatí objednavatel (z kapes daňových poplatníků), takže dopravce prodělat nemůže. A pokud chce objednavatel lepší vozidla, i to se promítne na ceně za kilometr (ač jízdné zůstává stejné), čímž se za větší peníze vozí vzduch v lepších vozech.

Ano, obojí je nutné - tedy kde se dá vydělat, nedotovat, kde to má smysl (tedy vlak je srovnatelný s busy, ne nádražíčko kdesi v polích), zadotovat. Ale "rozinky" skutečně nejsou v ringu na hlavní trati...

+2/0
2.2.2017 5:14

Z20d23e76n70ě28k 70K36o26r85f 8136908427653

Vsehoznaly kritik ČD:-(

+2/−4
1.2.2017 21:13

Z62d59e65n82ě19k 73K95o63r33f 8816968257343

A co na to Vinar?

0/0
1.2.2017 21:12

J87i80ř23í 19N19e78v92r76l21a 8562333239557

Jako jestli si Leoš fakt myslel, že tady rozjede se svými malými černými skorovlaky úspěšně trasu Praha - Krakov či Varšava na úkor ČD, tak to ještě větší blázen, než jsem si myslel... :-P

+7/−6
1.2.2017 20:23

R79a68d65e25k 62J48a35n49a63t89a 9485796554252

Zrovna na trase do Varšavy se slušných výnosů dosáhnout dá. Trať je rychlá a většina cstujících pojede až na konec, protože cestou kromě Katovic nic zajímavého není. Ale lepší je pochopitelně relace Vídeň-Varšava naž Praha-Varšava.

+3/0
1.2.2017 21:14

M39a49t86ú40š 79E55l92i82a54š 3120756934215

To je všetko pravda, ale... S tými tramvajami? Na trase Praha - Ostrava fajn, tam to stačí, ale posielať toto na medzištátne linky... Už aj niektoré autobusy sú pohodlnejšie. Z Prahy do Varšavy je to vyše 7 hodín. Railjet zvládne Viedeň za ďalšie štyri hodiny. To už fakt nie je trasa pre Stadler s kapacitou 234 pasažierov. Tie síce majú nesporne veľa výhod (predovšetkým hmotnosť a teda perfektnú akceleráciu), ale tie vlaky sú určené primárne na regionálne trasy. V budúcom roku by mal Leoš dostať prvé čínske vlaky, majú byť väčšie a tak snáď budú vhodnejšie na takéto trasy, na to si určite rád počkám.

0/0
1.2.2017 23:15

R49a88d51e12k 41J69a63n92a36t97a 9185296574892

Z Vídně do Varšavy se dá pochopitelně jet i přímo, nikoliv přes Prahu. EuroCity to ujede za necelých 7 hodin.

0/0
2.2.2017 1:35

R84o33m90a74n 39S63t63o62n36e34k 1269523669611

vzhledem k tomu že ČD nabizeji jizdenky Ostrava-Varšava za cca 1000 kč tak prostor pro konkurenci je dost velký

0/−1
1.2.2017 22:53

P96a24v62e49l 68S37v84o59b22o87d16a 4197910312132

Normalni cena 745,-, vcasna jizdenka 386,- Do tisicovky ma i tech 745 korun jeste daleko.

+1/0
1.2.2017 23:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.