- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ať už národní dopravce koupí ty tramvaje a bude klid :-D , LEx pořád něco zkouší, u ničeho dlouho nevydrží.. na jednu stranu se aspon snaží, ale cestující je z toho zmatený.. stavěli v Pardubicích, pak chvíli ne, pak zase jo.. s Přerovem to samé, teď už přes něho jezdí myslím jen pár spojů.
Nejsem žádný fanda této společnosti, ale zase titulek jako z Blesku a informace téměř žádná, relevantní je tam pouze, že o hodně navýšil tržby. Redaktor by si také mohl uvědomit, že společnost může být provozně v zisku nebo mít kladné cash flow, ale velké odpisy (nefinanční náklad) vykážou účetní ztrátu což není nic dramatického nebo špatného. Každopádně titulek může poškodit vnímání firmy u lidí.
Tak ve vlacích přepravil 1,1 mil lidí. Vždy je tam každoroční nárůst a kapacita je na rozdíl od Jančury pevná. A pokud SŽDC zvedne 2019 poplatek za dopravní cestu, tak mají tramvaje vysloveně zelenou.
To je velmi důležitá zpráva, pokud tvrdíte, že víte, jak má železnice 'správně' fungovat.
Polaci maji ale line myšleni než cele vedeni Leo expresu.A nehorazně drzy požadavek na ČD to je ten slavny podnikatelsky zaměr těch velkodopravcu. Co takhle jizdne Praha _ Waršava za 350 eur.
Ve ztrátě? Čekal jsem že to s jízdenkami za vánočních 959 Kč dožene.
Ať si raději koupí modelovou železnici. Třeba vydělá na vstupenkách.
Provozně je v zisku. Musí ale zaplatit investice a úroky z půjček.
Pokud to Leo Expres myslí s expanzí do Polska vážně, tak ať nevyzobává rozinky á la relace Praha-Warszawa, ale ať zašne jezdit v relacích které chybějí, ale byly by konkurence schopné se silnicí kdyby existovali. Mám na mysli např. relaci Praha-Wroclaw.
Praha-Wroclaw je trať pomalá. A čím pomalejší trať, tím menší efektivitita provozu. Bez dotací se to dnes neobejde. Kromě toho je jednokolejná = problém s kapacitou.
A poptávka ja mizerná. Vždyť tam z Prahy nejezdí ani autobus (těch pár linek to má jen jako zastávku, jedou někam dál).
O žádnou konkurenci se nejedná. Ti dva malí dopravci mají zájem jen o třešničku na dortu, linku Praha - Ostrava. Pro cestující veřejnost žádný přínos.
Furt dokola - zobe třešničku - a je ve ztrátě.
Na lokálkách se po celý den šoupe (polo) prázdnými motoráčky a ztráta není . Proč? Protože zatímco na Vašich rozinkách (PHA-OS) co si nevydělají na jízdném nemají, na skutečných rozinkách (tedy tratích s dopravou objednávanou kraji - Os, Sp, či státem - R) ztrátu (plus pár kaček navíc jako "přiměřený zisk") zaplatí objednavatel (z kapes daňových poplatníků), takže dopravce prodělat nemůže. A pokud chce objednavatel lepší vozidla, i to se promítne na ceně za kilometr (ač jízdné zůstává stejné), čímž se za větší peníze vozí vzduch v lepších vozech.
Ano, obojí je nutné - tedy kde se dá vydělat, nedotovat, kde to má smysl (tedy vlak je srovnatelný s busy, ne nádražíčko kdesi v polích), zadotovat. Ale "rozinky" skutečně nejsou v ringu na hlavní trati...