Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další cenová válka. RegioJet zavádí vozy bez obsluhy za 99 korun

Boj o cestující na české železnici opět přitvrdil. RegioJet zlevnil část spojů na trase mezi Prahou a Brnem a od března chce zavést zcela novou třídu, v které bude nabízet jízdenky ještě levněji než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A36l70e55š 84L30i46s95o85v74s25k18ý 9199658172422

Budu dávat přednost vozům bez obsluhy. Nestojím o to, aby nafintěná slečinka se mě každou půlhodinu ptala, jeslti je vše v pořádku.

0/0
16.3.2017 8:39

T74o15m21á16š 13N31o71v13o97t56n59ý 4100368528687

Jančuru jsem naposledy sledoval před mnoha lety, kdy v debatě se socanskými hejtmany nabízel, že převezme i lokální "neziskové" tratě a to i bez dotací. I přes to utřel hubu s obviněním, že si vybírá pouze "třešínky na dortu". Proti dotacím 13 miliard ročně pro ČD a bez výběrových tendrů se opravdu těžko podniká.

+1/−2
5.2.2017 12:22
Foto

J43a85n 29Č29e31r57m33á83k 4689348695667

zajímavé, co lidí tu stále omílá mantru, že dopravci ze ziskových velkých tratí dotují ty regionální, neziskové...;-D;-D;-D

Nerad bych vám bral iluze, ale regionální linky jsou dotovány kraji a obcemi, které si je objednávají, nikoliv dopravci...

Tento blud se snažily šířit především ČD, které se současně o ony údajně prodělečné tratě snažily a snaží spolu s oranžovou klikou udržet si monopol a nedat z nich soukromníkům ani pražec!!

+1/−7
4.2.2017 10:05

K50a67r33e13l 85F55i21l41i94p 3988295250620

Pokud budete číst zpět moje příspěvky tak bych jen rád napsal těm kdo mne budou mínusovat, že pro čd nic nedělám. Majitelům LE a RJ jejich obchod přeju a rozhodně nezávidím. Kvalita ČD na tratích směr Ova a Brno mne uspokojuje tak jak ji nabízí ČD. Jezdil jsem i s LE, ale po cestě s Starého Města u UH jsem zanevřel na jejich vlaky. Nevím jestli si toho někdo všiml, ale jízdní vlastnosti této soupravy jsou přinejmenším dost zvláštní. Neustálé škubání soupravy během jízdy, souprava při dosažení maximální rychlosti ubere a při zpomalení pod určitou rychlost zase zabere. Při cestě na 3-4 hodiny je to prostě pruda. To si pak uvědomíte, že i CityElefant jezdící na příměstských linkách má lepší jízdní vlastnosti, klidná a plynulá jízda stejně tak i Pendolino nebo RailJet. Nabídka hlavních obyčejných jídel u LE dost malá nebo žádná, ale fakt je, že s ohledem na možnosti je to asi maximum. Pokud jste pedanti rozdíl je zde na první pohled. V 1 a 1+ u ČD dostanete jídlo na porcelánu. U LE jej dostanete v jakékoliv třídě v plastu :) což při ceně jízdenky v 1+ působí dost drsně.Uspořádání vlaku mne přijde v LE 1 celkem stísněné. Abych LE nekřivdil, Pendolino mám rád, ale na trase z Chebu do Plzně jej moc nemusím a to kvůli naklápění. To mne moc dobře nedělalo. Jo a také v Pendolinu a ReilJetu se mnou na rozdíl od Le nikdy nikdo nediskutoval o počtu vzatých lahví vody. Poslední jízda s LE byla v docela teplém počasí a dozvěděl jsem se, že si mohu vzít i v 1 a 1+ pouze tři lahve vody. Vzhledem k tomu, že jsme jeli 4 lidé tak je to 12 lahví. Ostatní 3 si vzali za celou cestu 2 já 4. Když mne lahev dala přítelkyně tak mne ji stevardka sebrala :) :)

+1/−2
4.2.2017 4:25

S64t66e57p38a69n 46T69o43t16h 8818319895468

;-D;-D;-D fakt jo??? a jel si s tím někdy v neděli odpoledne??? Když to není povinně místenkový spoj, tak je to jak v Bangladéši... poslední takto uspokojující spoj sem zažil, naštěstí jen okem, při podzimních prázdninách v Zábřeze. Do vlaku se nedostalo 15!!!! lidí a uvnitř to byla hlava na hlavě v chodbičkách. Jak se tam chodilo na záchod, či jak tam asi mohla jet obsluha??? Kdo nenastoupil v OLO či dříve, tak se nechytal... tomuhle se nadá říkat cestování na úrovni :-)

0/0
5.2.2017 22:53

S84t84a50n30i51s81l42a64v 30H44e74r52m73a54n 9257209723443

Kdo si pamatuje než začal provozovat R.Jančura tak se fotil před jednotkama Desiro a sliboval laskavy vysokoškolsky vzdělany palubni personal.Dnes tady provozuje retro vlaky ktere v zahraniči vyřadili z provozu a palubni personal ruši.Když mu něco nevyhovuje rozkřikuje že mu hazeji klacky pod nohy . Viz vlada SK nebo ČD.

+4/−5
3.2.2017 19:18

J66a13r65o65s90l75a54v 98H87a10m32á43č85e12k 6223496708352

Náš "národní dopravce" není za rok a půl slibů schopen zprovoznit ani ČD kredit a nové platební funkčnosti eshopu - asi bojují zaplnou zaměstnanost a větší spotřebu papírových jízdenek (kdo ví kam jde provize viz PDP)

Prosím RJ o zajištění spojení HK - Pardubice a také více vlaků pro Ústí nad Orlicí...

+2/−6
3.2.2017 19:16
Foto

J90a73n 56V46a81l97a44l31í82k 6856949910536

ČD kredit již je... to nevíte než to napíšete...

+6/0
3.2.2017 21:36

J32a42n 47K63r86u79p28k93a 9731744522937

Jsem pro národního dopravce pod egidou ČD, byť jsou drazí.

+6/−4
2.2.2017 21:32

P42a41v85e58l 71P39e34n82c88a29k 3975867306306

Jancura aby usetril, brzy zavede i novy fenomen na kolejich - lokomotivy bez strojvedouciho. Pak poda zalobu na CD za nekalou konkurenci.

+8/−6
2.2.2017 19:54

R66o31m68a92n 68P13o94l56á10č10e48k 5476359685

Nebo se na tajnačku připojí za vlak ČD ;-D;-D;-D

+11/−2
2.2.2017 20:02

P51e41t26r 98M14a51r49š66o57u72n 5205558706186

:-) Jak to bylo v Nádraží? Jo vy jste chtěl sedět? To jste ale neřekl. A ještě 150 korun za boty. No tak můžete bez bot, pak to máte levnější. Tak to máme .. +50 korun za boty v tašce... ;-D

+8/−2
2.2.2017 19:45

S64t13a44n59i43s65l23a95v 34H80e15r48m97a85n 9417849193343

Regio nasadi stare ojete vozy které koupil ve Švýcarsku a podle včerejšího článku od pana Sury si je necha opravit v depech ČD. Tak tomu se řika podnikani vČR.

+10/−6
2.2.2017 19:24

K14a65r40e56l 13N98e82d77o79p10i73l 7958826239424

No a? Nezaplati snad modrakum? Na jeho miste bych se spise bal, ze prace bude odflaknuta.

+7/−3
3.2.2017 6:59

R86o90m96a65n 87P13o68l55á55č17e45k 5926649535

Kolik účtuje Regio pak státu, když tam jede někdo s nárokem na slevu? Aspon 300 Kč?;-D

+4/−3
2.2.2017 19:12

J63a34n 71S62ů84r51a 4155763173102

Kompenzace se vypočítá z ceny jízdného, z které se odvozuje. Pokud je sleva 25% z 99 Kč, dostane 25% z 99 Kč. Z doba, kdy všichni tři na Praha - Ostrava dostávali peníze z vylhané ceny základního tarifu či podle "přepravního průzkumu", je pryč.

+4/0
2.2.2017 19:30

K44a76r65e85l 22N32e38d96o91p16i21l 7938446299314

Tato diskuse zda se byt ponekud zaajznponakovana. Jen se rozcilujte. Pozor na cevky.

+7/−9
2.2.2017 19:03

R31o44m19a84n 49P66o16l27á34č25e74k 5116429975

RJ se nacpal na trat, kde za ČD jezdí to nejmodernější co jde ve střední Evropě na kolejích potkat, s ojetinama...

Takže začal svoji oblíbenou cenovou válku... To je asi tak shrnutí reality...

+12/−5
2.2.2017 19:16

K71a37r19e83l 95N31e21d47o82p42i32l 7788476109584

To s cim jezdi Jancura ocividne uspokojuje. Vysoka cena jzdneho u CD nevadi akorat druhu ajznponaku celedi rezijkovitych.

+8/−5
3.2.2017 6:55
Foto

J42a69n 89V52a41l62a16l94í91k 6676429370586

Kdo je ajznponak?

ajznboňák- (z něm.) železničář/ nádražák

(mašinfíra = strojvedoucí [parní lokomotivy

podobně cuksfíra = vlakvedoucí, četař za RU])

+3/−1
3.2.2017 7:27

K40a69r46e31l 94F98i29l77i11p 3208475960200

Nejsem ajzponák a přesto si do Jančurovýho šrotu nesednu. Důvod je to šrot. Který možná táhne kočce podobná lokomotiva která je nová, ale tou lokomotivou ta novost začíná a končí. Takže klidně si připlatím za first clas nebo skutečnou "bisnisku" v Rail Jetu v které navíc dostanu i plnohodnotné jídlo a občerstvení. V srovnání RailJet a regioJet není co srovnávat v neprospěch RegioJetu. V případě ostatních vlaků z toho vzhledem k novým soupravám a to dokonce i na rychlících vychází lépe stále ČD. Co se týká Ostravy tak tam si stále raději sednu do Pendolína.

+2/−3
4.2.2017 3:44

V83í60t76ě62z69s29l15a68v 91B55o84c58h 6112445645426

Já jsem vděčný za to, že po těch prasárnách, které mi ČD dělaly, když jsem pravidelně dojížděl do Brna, s nimi už nemusím R^

+8/−11
2.2.2017 19:01

B27l25a63n93k61a 16Š22e95f10e82r48o80v79á 4408594523547

Měla jsem jízdenky ČD pro dvě osoby na koncert Lucie Bílé. Ihned po sdělení zrušení koncertu jsem jízdenky zrušila (16 hodin před plánovaným odjezdem) ale ČD si nechaly část jízdného. V lednu už jsme jeli RegioJetem za nižší cenu a hlavně při zrušení jízdenky do 15 minut před odjezdem. Už nikdy nekoupím jízdenku u ČD pokud budu mít jiný spoj. Konkurenci držím palce ať je to RJ nebo LE.

+10/−6
2.2.2017 23:31

F31r77a55n28t38i96š22e31k 88V48a24n61ě72k 1937634637457

Ale při nákupu jízdenek jste souhlasila se smluvními podmínkami, nevím co se divíte.

+5/−4
3.2.2017 7:08

P82e93t82r 13M57a77r47š79o61u85n 5805348886606

ano,a pokud by se koncert protahl, tak jste jizdenku hodila do kose, s jizdenkou cd jedete dalsim spojem... no kazdy ma nejake smluvni podminky.

A propo, pokud jste u cd koupila jizdenky elektronicky (jiste stejne jako u RJ), tak zruseni neni vzdy s poplatkem...

+3/−5
3.2.2017 7:48

K94a41r13e78l 65F19i23l88i27p 3518715710660

Tak elektronicky jsem neměl problém nikdy. Ono stačí normálně napsat o co jde a případně jízdenku přeobjednat na jiné datum na stejnou trasu a tam se nestrhává nic. Jen je to potřeba udělat včas a Lucka to včas oznámila, že koncertovat nebude.

0/0
4.2.2017 3:48

M97a43r37t88i84n 26V43o57k64a69s 9512738109173

Storno jízdenky ČD zakoupené elektronicky tedy s poplatkem je. Nedávno (prosinec 2016) jsem kupoval v eshopu jízdenku do Ostravy na Pendolino pro dvě osoby. Jelikož na ní bylo jméno kolegy, který byl nečekaně odvolán na jinou pracovní cestu, jízdenku jsem stornoval a kupoval si novou jen pro sebe. Peníze za jízdné byly sice vráceny, ale ČD si strhly stornopoplatek ve výši 70,- Kč.

0/0
17.3.2017 8:51

M47i76l20e41n96a 10N87o28v29a69n24s96k54a 4322937769409

Cenovou válku vedou soukromí dopravci o lukrativní tratě. Škoda, že válku nevedou o malé vedlejší tratě spojující malé obce, městečka,... vedoucí třeba v podhorských nebo příhraničních oblastech. Možná by nebylo od věci podmínit ze strany státu vydání "licence" na provoz na některé z hlavních tratí závazkem, že podmínkou je zajistit též pokrytí stejného počtu kilometrů ve stejných počtech kilometro-hodin na některé vedlejsí trati.:-/

+4/−8
2.2.2017 18:15

J41a84k21u49b 46M33i96k94u18l55a13c40e71k 8607151657114

Tyhle trate si objednavaji trate a jsou dotovany a tyto tendry ve vetsine pripadu nejsou otevrene...

+5/0
2.2.2017 18:28

M75i22l16e19n73a 71N78o78v24a67n74s87k70a 4212627879389

Ano - tendry jsou otevřené a tihle přepravci se nepřihlásí, protože náklady na provoz ve vztahu k dotaci a tržnám pro ně nejsou lukrativní.

+2/−5
2.2.2017 18:54

V20í87t88ě66z10s52l23a45v 88B53o83c87h 6562185185406

Tam, kde byly tendry otevřené, většinou modří utřeli nos, proto RegioJet vyhrál tendr na trať Olomouc - Krnov a na trati Plzeň - Most GW Train....

+3/−3
2.2.2017 18:58
Foto

J52a55n 81V69a30l66a23l41í70k 6326659310176

Olomouc - Krnov jezdí RJ? jsem si nevšiml...

+2/0
2.2.2017 19:47

L46u44k49á52š 43Š50m27a75h43e74l 2697924732844

GW train dostal trať Plzeň - Most napřímo bez VŘ. Původní VŘ bylo zrušeno ještě před jeho vyhodnocením.

+2/0
2.2.2017 21:55

J27a93n 89S66ů58r65a 4565283643802

Kolik tendrů na provoz vlaků zatím bylo?

+3/0
2.2.2017 19:02

D27a17v52i74d 56V95a77c85h90t37a52r19č44í45k 8239672905638

O dané problematice nevíte vůbec nicRv

+1/−1
2.2.2017 19:11

K18a79r21e76l 56F81i94l47i79p 3648165640600

Za co ty mínusy? Slečna Paní má v tomto naprostou pravdu. zejména velká pravda je v tom, chceš jezdit Pha-Ova nebo Pha-Brno-Ba tak si vezmeš aspoň tři lokálky. Zkuste soukromníkům typu Jančura nebo LE nabídnout takovou trať Mladá Boleslav-Mšeno-Mělník nebo Kolín-Ledečko apod. Pokud by to vůbec vzali opravdu bych rád viděl co by na tyto tratě nasadili za vlaky.

0/−3
4.2.2017 3:56

Š28t78e67f34a36n 97F52r29i47č95a 7822118453426

Nemohu si pomoci, ale když vidím vedle sebe stát RailJet a RegioJet, musím se smát. Nejmodernější vlak vedle 50 let starého šrotu. Rv

+19/−6
2.2.2017 18:03

M17a58r54t53i90n 74Š91i19l83a68r 5502599693780

Já jsem s ČD spokojen. RegioJet nemá šanci.

+10/−8
2.2.2017 17:36

H18o26n22z79a 35K75o33u40k76a20l 2850695475448

Tak nevim, je tu hodne prispevku proti regio. Kazda konkurence je dobra. Jezdim spis autem, kdyz do busu nebo vlaku, tak beru skoro vzdy regiojet. Ceny jsou ok, ale nejvic ocenuji, ze vim, co me ceka. V pohode vagony, siroka sedadla v relaxu, dobry cafe, video obrazovky. U ceskych drah zaplatim a jednou prijde novsi vlak, jednou starsi, stoji i dvakrat tolik.

Holt kdo chce at jezdi s regio, kdo chce, at (ho) vezme CD (cernej das). :-D

+16/−1
2.2.2017 17:20

T70o83m 38J74u20r49e86č88k34a 6215242895685

Když jedu do Ostravy, jedu pendolinem a vím co mě čeká, protože to je ucelená souprava a nehrozí že mi zamění vůz jako u regiojetu (což se děje běžně). Do Brna pak railjet - to samé. Vždy vím co mě čeká.

+7/−4
2.2.2017 17:58

J18a93n 97S82ů76r37a 4725203303822

Jak vám mohou zaměnit vůz u RegioJetu, když píšete, že jezdíte pendolinem?

+6/−9
2.2.2017 18:03

R13a74d68e18k 76J81a43n66a31t36a 9565476104402

Vůz u Regiojetu mohou zaměnit nezávisle na tom, zda Tom Jurečka někam jede nebo ne.

+6/0
2.2.2017 18:29

J74a48n 30S91ů29r91a 4115643453172

Mluvčí pana Jurečky?

+4/−2
2.2.2017 18:30

K24a45r77e36l 19F41i74l34i50p 3108355100500

Ono stačí stát na nádraží a koukat se případně i poslouchat. Zrovna ve čtvrtek před příjezdem Pendolina se na toto téma bavili dva lidé čekající také na Pendolino takže ač s žlutými nejezdím mohu potvrdit.

0/0
4.2.2017 4:02

J41a19n 17V89a53l92o62u21c70h 6922677178370

No, nevím, asi ze 30 cest RJ se mi stalo jednou, že vyměnili vůz, u dveří stál personál, měl připraveno, na kterou sedačku koho usadí, za 100km cestu asi 3 omluvy, neměl jsem pocit, že bych nějak trpěl. A když kvůli nějakým problémům vlak "otočili" (může se stát, že je neprůjezdná "přepona", tak se musí po "odvěsnách" - třeba u Přerova či mezi na jihu vihohradských tunelů), přišla s předstihem SMS, takže na perónu nenastala zděšená davová přebíhaná).

+3/0
3.2.2017 7:35

Z16d80e90n38ě81k 47K38o61r92f 8406138177573

Railjet je super ale u tech ceskych souprav je malo mist v prvni tride,oproti tem rakouskym.......

0/0
3.2.2017 7:41

P88e61t32r 96S10p14á74l96e88n81ý 3225117569718

za chvili bude 29. vagony bez oken, nezastavujeme, jen pribrzdujeme a minimalne jeden cestujici bude mit cestu zdarma, bude totiz jako strojvedouci.

+2/−2
2.2.2017 17:04

J82a94n53a 52L20a29n81g35o93v43á 2215276860703

A víte, že by to mnozí třeba i brali?:-)

+3/0
2.2.2017 17:09

E88v48a 78H13o82m94o13l10k88o72v92á 5623428390274

Vagony bez oken ? Nikdy. Miluji výhled už od mala..)

0/−1
5.2.2017 18:32

Z97d78e36n34ě75k 55K65o48v87á92ř 9878759639675

Já budu jezdit dál Rail jetem.

+5/0
2.2.2017 16:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.