Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přicházejí elektromobily, ale spalovací motory nekončí, řekl šéf AutoSAP

Tuzemský automobilový trh láme rekordy, ale v příštích letech ho zásadně změní nové trendy. Mimo jiné digitalizace i elektromobilita. Ignorovat je klíčové odvětví ekonomiky nemůže. „Digitalizace automobilu a výroby už není otázkou prospěchu, ale přežití,“ řekl v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz šéf sdružení AutoSAP Zdeněk Petzl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a90r19o46s48l26a49v 78P64e82l72d25a

Uživatel požádal o vymazání
+5/0
2.2.2017 13:29

P73e26t17r 79N36i34v72n63i16c82k74ý 3252784235457

V Asii se vyrábí auta podle tvého gusta - velmi jednoduchá, žádné elektronické blbosti. Jen asi neprojdou evropskými emisemi a bezpečností.

0/−1
2.2.2017 13:48

J49a91r29o88s77l46a86v 11P61e57l70d34a

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
2.2.2017 14:05

J65i24ř11í 12K94o69c91u87r10e32k 6825864985158

Průměrná Fabie najede ročně necelých 8.000 km. Měli bychom ji tedy vyhodit po 5 letech, aby byl modernější vozový park?

+2/0
2.2.2017 15:51

M60a69r97t71i30n 68K11a39r47á26s17e22k 9478583598248

Proc vyhodit po 5? Ze statistiky plyne, ze se "vyhodi" po cca 35 - 40 letech...

0/0
2.2.2017 17:17

M83i66r41o84s62l83a10v 86S26u73c61h75y 5500309980300

Otázka je, jestli se někomu vyplatí auto, když najede 8.000 km ročně. Než se stačí opravdu opotřebovat, tak se z něj stane veterán. Takový člověk by spíše potřeboval car-sharing.

+1/0
2.2.2017 17:31

P76e16t48r 83Č54e44r32m74á16k 9988955279380

Má to i jiný pohled - proč by někdo dělal jiná auta když ta stávající se prodávají jako housky na krámě a trh roste. Zcela objektivně k tomu nemají sebemenší důvod.

No tvrzení o rekordních prodejích dacie jsou značně nafouklé, ano v soukromé sféře se jí relativně dobře daří, a tím že roste celý trh tak rostou i jejich prodeje, ale nic "rekordního" to není, navíc trh tvoří především ty firemní prodeje.

A poslední větou jste sám potvrdil proč - kupující si radši koupí tu lepší ojetinu než novou dacii, takže to odpovídá i na tu první otázku - evidentně lidi chtějí auta s moderními technologiemi, jen na to nemají peníze.

0/0
2.2.2017 17:41

M38a17r35t26i31n 94K70a35r53á84s28e77k 9718103908938

No auta je realne levna jako nikdy driv. Ony ty ruzne "zbytecne vychytavky" moc nestoji....

Kdyz jsme pred lety (2001) kupovali fabku kobi, tak to byla vylozene homeless edition (jediny priplatek jsme meli za centralni zamykani - samo ne dalkove), a to auto prislo po ruznych slevach apod na 300 000 korun..... dneska za tu cenu mate taky fabku, ale nesrovnatelne lepe vybavenou, se silnejsim motorem, a hlavne pri dvojnasobnych mzdach (tj dvakrat dostupnejsi)...

Ultra low cost auta jako Dacia maji svoje zakazniky, ale s ohledem na to, ze v danych cenovych hladinach v zasade nema zadneho konkurenta, tak ten segment neni zakaznicky az tak atraktivni .....

+1/0
2.2.2017 18:06

O71n89d71ř52e59j 28L86o55š37o33t59h 9450612154262

Mobilita lidí... Jako první krok je zrušení daně z nabytí nemovitosti. 4% za to, že se chcete přestěhovat je hodně peněz. Někteří lidé by se klidně stěhovali každých pár let, ale stát se jim v tom snaží maximálně bránit.

+7/0
2.2.2017 12:44

P89e30t75r 56D72r57a98p38a81l 3255848223815

jestli se někdo předpokládá stěhovat co 5 let, tak si nepořizuje vlastnické bydlení, to je prostě nesmysl

0/−2
2.2.2017 13:10

P55e79t18r 71N10i14v57n88i64c26k78ý 3792154765387

Na 5 let dopředu se v podstatě nedá přesně plánovat.Na druhé straně, proč by i 5 let nemohl bydlet ve vlsatní, pak prodat, odstěhovat se a koupit něco jiného? Minimálně v tom bude mít uložené peníze.

+4/0
2.2.2017 13:43

M54i29r72e70k 19G78a15j50e89r 5271396499960

Lidi to obvykle nepredpokladaji, zatimco stat a automobilovy prumysl ano. Proto by to mel ulehcit lidem stat a ne ze budete cekat, ze se se lide vzdaji vlastnického bydlení. Kdo by pak jako ty nemovitosti vlastnil?

+1/0
2.2.2017 16:30

P33e74t69r 80S45p36á46l84e52n47ý 3115537849378

Já bych ocenil někoho, kdo jde proti proudu. Méně složitosti, méně digitalizace. Mně stačí v autě rádio. Chtěl bych bezpečné a pohodlné auto na 10 let, ne nalestenou hromadu plastu s 36 kontrolními programy a jednotkami, které když se pokazí, tak musí vyměnit (nač opravovat) půl auta. Automobilový průmysl je extrémním případem zdimani peněz zz lidí. Dost jich totiž to auto opravdu potřebuje.

+10/0
2.2.2017 12:29

M28a13r19e44k 32M64a24l19ý 1342758681910

Zase na druhou stranu, sice jsou auta složitější, ale obsahují prvky bezpečnostní výbavy, které zákazník požaduje a klidně i zaplatí. Pak obsahují pro někoho důležité věci jako připojení na internet, multimediální zábavu a podobně... a taky ne není v základu, ale připlácí se, nemusíte to kupovat. No a stejně jsou i přes to auta levnější (vzhledem k platům) než dřív a taky spolehlivější, nemusíte dělat GO motoru po 100t jako u staré Š120 :-)

0/0
2.2.2017 12:56

P26e76t38r 87S17p28á88l41e93n61ý 3395367119448

Kdo je požaduje? Oni tam jednoduše jsou. Nemyslím si, že by se za posledních posledních 10 let nějak dramaticky zlepšila bezpečnost či spolehlivost osobních aut. Ale jsou komplikovanější, vyžadují více servisu pro banální poruchy. Dost často jde už jen o to vám něco prodat za levno a pak zbytek vyberou přes servis, kde budete co 3 měsíce. Je to "produkt" se vším všudy.

+2/−1
2.2.2017 13:15

M44a52r16e68k 70M27a34l12ý 1292248301190

No já třeba požaduji nad rámex zíkona (ABS, ESP) třeba i hlídač mrtvého úhlu, hlídačpruhu, automatické brždění ve spojitosti s radarem, atd... internet nepožaduji. A rozhodně si nemyslím, že jsem sám :-)

Ale jsou i auta, které tyto věci nemají, třeba nejlevnější Dacie. I motor je bez turba, podvozek jednoduchý, klidně si ji můžete koupit.

+1/0
2.2.2017 13:58

P28e98t77r 93S86p62á61l55e93n51ý 3325237219108

Ano přesně, hlídání pruhu a brzdění u radaru jsou z mého pohledu úplné nesmysly, které navyšují cenu a snižují komfort. Ale klidně si to kupte.

+2/0
2.2.2017 14:44

M49a84r22e44k 47M26a96l61ý 1932938141650

Hlídání pruhu, hlídání mrtvého úhlu a automatické brždění před překážkou ve spojitosti s radarem v masce auta, který hlídá provoz před autem... nikoliv tedy "brzdění u radaru"

Ano, chci tyto věci a v autě je mám, stejně jako takové zbytečnosti jako třeba odvětrávané masážní sedačky :-)

Ale jak jsem psal, není to povinné a klidně si můžete koupit auto bez těchto věcí, nikdo vás nenutí. Každého volba.

0/0
2.2.2017 14:48

P50e92t47r 81S51p35á54l71e94n89ý 3705487289368

Právě že se tyto pro jiné nepotřebné věci dávají čím dál častěji do balíčků. Chceš otevírání oken, tak pouze v balíčku s vyhříváním sedaček a automatickým čištěním disků a zadnice za 100 000.

+3/0
2.2.2017 14:55

M91a94r59e39k 70M30a54l30ý 1722178341200

No tak to ale brutálně přeháníte :-) Nic takového se neděje. Jistě, jsou balíčky, některé automobilky ani neumožňují samostatně přidávat prvky výbavy (typicky Japonci), ale u evropských je to možné.

Zkuste mi dát příklad toho vašeho nesmyslu:

"otevírání oken, tak pouze v balíčku s vyhříváním sedaček a automatickým čištěním disků a zadnice za 100 000"

0/0
2.2.2017 15:05

M63i68r34e60k 95G52a61j17e89r 5601146799830

Priklad u japonske znacky: Automaticke rozsvecovani (za tmy) nedostanete bez zaplaceni navigace a kozenych sedadel. Takze to vetsina lidi musi ozelet.

+2/0
2.2.2017 16:35

M94a83r17e23k 88M54a50l23ý 1922958341540

Ano, Japonci to tak často dělají, mají pár stupňů výbavy a ke každé pak např. jenom určité motory (ne všechny) a taky variabilita příplatkové výbavy nic moc. Ano, taky jsem to napsal ve svém příspěvku.

Ale není to standardem, jak se nám tady pan Spálený snaží namluvit:

"otevírání oken, tak pouze v balíčku s vyhříváním sedaček a automatickým čištěním disků a zadnice za 100 000"

Pořád je volba i jiných automobilek vzít i holý základ nebo si připlatit jeno za to, co člověk chce.

PS:

Pokud někdo nabízí automatické rozsvěcování za tmy jenom v balíku s navi a kůží, tak je to samozřejmě nesmysl. O to větší, že v ČR (a i jinde) už je povinné svícení i ve dne, takže takováto fičura moc význam nemá :-)

+1/0
2.2.2017 16:48

J69a83r49o96s25l41a51v 38P89e27l64d21a

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
2.2.2017 13:41
Foto

P90a19v86e53l 43R28u77s 9158158889570

Marku, ale na Š120 sis sám udělal GO za 1900 Kč na kuchyňském stole.

+2/0
2.2.2017 15:22

J36o58s94e28f 47Š50o70l66t52e92s 8194668620433

Sluší se ovšem dodat, že tehdy bylo 1900 Kč něco jako dnes asi 20000 Kč.

+1/0
2.2.2017 15:45

M51a77r68e93k 92M39a60l64ý 1382178821640

A druhá věc, že chci jezdit a nestarat se (kromě garanček) a ne že každou chvíli něco na autě kutit a zo dva roky dělat GO motoru :-)

0/0
2.2.2017 16:52
Foto

P92a86v44e10l 16R16u28s 9238828549320

Pochopitelně, ale dnes GO motoru za 20000 Kč neuděláš, natož na kuchyňském stole.

0/0
3.2.2017 0:09

J32i83ř75í 55J75e85z51d95i26n56s91k77ý 8898702323499

Tak elektroniky se nezbavite nikdy pokud chcete mit senzory.

0/0
2.2.2017 15:07

J91i57ř88í 21K29o37c86u22r29e69k 6345904165678

Jenže těch 38 kontrolních programů a jednotek mnohdy vyžaduje zákon. Bez nich to atuo nesmíte prodávat.

0/0
2.2.2017 15:50

P64a35v71e77l 45Ř47a82p74e67k 7842436699325

To, co dnes automobilky produkují, je naleštěný zastaralý šrot. Masový automobilismus kvůli své morální a technické zastaralosti není schopen nabídnout produkt důstojný 21. století. Za těch více než 100 let se automobil nikam neposunul, což je něco, co by se těžko hledalo v jiných odvětvích. Automobilky dnes těží z obrovské státní podpory, ať už se jedná o investiční pobídky, tisk peněz, levné úvěry, daňové prázdniny, vyvlastňování, výstavbu parkovišť a komunikací ze státního rozpočtu, tolerování negativních vlivů atd. Kvůli tomu automobilky naprosto zaspaly dobu, případně realizovaly zjevné nesmysly, jakým je třeba odporný třesoucí se diesel v osobních vozech. Masový automobilismus v dnešní podobě je ostuda této civilizace a ekonomická Potěmkinova vesnice. Naprosto nesmyslně argumentujeme zaměstnaností, přitom auta přece měla práci ušetřit, nikoli přidělávat!!! Automobilismus už dávno není primárně o přepravě, je to způsob uspořádání společnosti, je to odnož socialismu. Však také státní přerozdělování v souvislosti s automobilismem je srovnatelné s rozpočtem celého důchodového systému.

Lidé se běžně na několik hodin denně zavírají do těch popelnic, vzájemně si překáží, smrdí si pod nos, dalších několik hodin denně na to všechno vydělávají. Naši předkové by to považovali za otroctví, dnes to nazýváme "blahobytem". Rv

+6/−10
2.2.2017 11:34

M93a85r20e93k 86M89a35l70ý 1342618971920

Lidi se přepravovat chtějí/musí, to je základ od kterého je potřeba rozvíjet další debatu.

Můžou se přepravovat auty nebo veřejnou dopravou, teleport vynalezen zatím nebyl. Takže budou smrdět v autech nebo v autobusech, protože koleje jaksi nevedou (a ani z ekonomického hlediska nemohou) vést všude.

Autobusy taky nejezdí všude a tehdy, když to člověk pro svoje potřebu/nutnosti požaduje. Takže zůstane velká skupina uživatelů, pro které bude nutnost se někdy přepravit individuálně, autem. Souhlasíte?

Teď ale otázka, jak byste tu přepravní požadavky řešil/*obsloužil když ne auty a individuální přepravou? Pořád tady vykřikujete dokola to samé, ale ani jednou jsem nezaznamenal, že byste navrhl nějaké smysluplné řešení. Křižet umí každý.

+10/−1
2.2.2017 12:14

P68e87t20r 60S78p28á79l19e19n12ý 3315847889798

Proč musí?

0/−3
2.2.2017 12:30

M75a15r47t94i34n 38K12a26r86á67s71e40k 9318283568148

Protoze jaksi mista kde se bydli, a mista kde se pracuje casto nejsou jedno a to same?

+4/0
2.2.2017 12:41

P55e52t96r 36S37p79á52l82e95n62ý 3955567889488

To není muset. To je vaše volba, že pracujete v místě, kam jste se rozhodl dojíždět autem.

0/−5
2.2.2017 13:16

P25e69t57r 87N18i82v66n88i66c71k50ý 3402154145357

Jso přehlédl to chtějí? "Lidi se přepravovat chtějí/musí"

0/0
2.2.2017 13:44

M31a53r80e39k 59M48a87l35ý 1822268851650

Jasně, takže pokud člověk nenajde práci v místě bydliště (jako že ji spousta lidí nenajde), tak je lepší variantou zůstat doma na podpoře než cestovat za prací? Nemyslím. Takže spousta lidi opravdu musí za prací jezdit.

+2/0
2.2.2017 13:49

P31e34t75r 50S93p43á30l77e15n68ý 3805867519108

Ne, vybral jste si obor, ve kterém není poblíž vašeho bydliště uplatnění, co s tím hodláte dělat je vaše věc. Nemusel jste. Byla to vaše volba. Chápete? Ne.

0/−2
2.2.2017 16:55

M97a29r14e93k 70M78a79l69ý 1322278891920

Existuje spousta míst, kde lidi bydlí, ale není tam žádné nebo jenom omezené uplatnění, takže jednoduše za prací cestovat musí, to neokecáte. Plácáte nesmysly :-) Prostě nelze společnost uspořádat tak, aby nikdo nemusel za prací jezdit, chápete? Asi ne,

+2/0
2.2.2017 16:59

P17e92t74r 62S88p83á96l90e62n88ý 3155837149778

Ne, vy nechápete pointu a pořád vymyslite další blbosti abyste to obhájil

0/0
2.2.2017 22:11

M98a82r19e54k 53M27a55l12ý 1552638481400

Možná. Tak mi napište, co nechápu nebo třeba co je na tomto špatně:

"Prostě nelze společnost uspořádat tak, aby nikdo nemusel za prací jezdit."

0/0
2.2.2017 22:35

M41a68r56t28i79n 40K92a17r77á27s97e46k 9268253528538

No tak jasne, z toho pohledu clovek nic nemusi, vsechno je jenom volba...

+2/0
2.2.2017 13:50

J70i87ř74í 59K76o24c76u33r16e82k 6855584345598

Z tohoto pohledu člověk musí jenom zdechnout.

Ale ano, zakážeme muzikantům cestovat. Obec musí být samostatná.

+1/0
2.2.2017 15:52

P73e93t32r 95S75p28á72l64e52n87ý 3675617349378

Správně

0/−1
2.2.2017 16:55

M94a44r94e75k 12M78a77l49ý 1792628801160

Protože nemůže každý pracovat doma na home office?

+1/0
2.2.2017 12:52

M18a81r34e57k 44M26a87l15ý 1612548571570

A ve svém volnu taky nechce každý ten čas trávit doma, v bytě, v baráku.

+1/0
2.2.2017 12:57

P63e27t25r 75S53p79á82l74e45n97ý 3835357309148

Viz výše, pletete si pojmy.

0/−1
2.2.2017 13:16

J51a25r76o49m45í86r 78Č86e23c20h 1193938397142

Pane Spaleny vemte se za ruce s panem Rapkem a vratte se do stredoveku.Vetsi nesmysly jako od vas dvou jsem uz dlouho necetl.Vsichni najdou praci v miste bydliste,nikdo nikam nepotrebuje jezdit.Zbozi do obchodu se rozveze samo.To je tezka forma demagogie.

0/0
5.2.2017 10:32

P43e18t61r 50S64p21á11l66e80n93ý 3235587579398

Nejen že nerozumíte o čem se bavíme, ale ještě jste kvůli tomu agresivní. No nezávidím vám

0/0
6.2.2017 8:16

J42a87r70o65m39í73r 93Č52e60c27h 1533298197632

Vase predstava jak vyrobit bezpecne auto za levne penize me zajima.Take nejsem zastance digitalizace v autech.Staci mi autoradio ale bezpecnostni prvky jako airbagy,abs,esp,asr,nepovazuji za zlo.Je umeni vymyslet dobrou karoserii a ram ktery ma dobre deformacni zony a chrani posadku auta v pripade nehody.Mate vubec predstavu kolik stoji vyvoj noveho vozu?Vsichni tu lateri,ze tu jezdi stara auta a vraky.To ale neni o cene ale o tom jak nas tu plati a co si muzeme za sve penize koupit.Na zapade koupim ze ctyr platu slusne auto,zde ojetinu.Kde je potom ten zakopany pes.Modernizace neni nic spatneho,take neperete na valse.

0/0
6.2.2017 12:48

J58i76ř85í 84K34o53c36u61r95e39k 6935124765348

Tak můžeme lidi taky nahnat do ubytoven v místě pracoviště. Ale jo, zkuste si třeba doma otevřít chirurgii nebo jen tak ze srandy si představte, že každý má doma pole s rýží a nemusí tak pro ni nikam jezdit.

+1/0
2.2.2017 15:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.