Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přicházejí elektromobily, ale spalovací motory nekončí, řekl šéf AutoSAP

Tuzemský automobilový trh láme rekordy, ale v příštích letech ho zásadně změní nové trendy. Mimo jiné digitalizace i elektromobilita. Ignorovat je klíčové odvětví ekonomiky nemůže. „Digitalizace automobilu a výroby už není otázkou prospěchu, ale přežití,“ řekl v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz šéf sdružení AutoSAP Zdeněk Petzl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a47r41o40s86l55a16v 23P52e97l44d34a 1809354631307

Pan Petzl by rad zmenil trend 14-ti leteho vozoveho parku? Holt, kdyz automobilky neumi nebo nechteji vyrobit lacine a jednoduche priblizovadlo pro plebejce a namisto toho prodavaji predrazene kramy, tak to je potom tezke.

Kdyz zustanu v soukrome nepodnikove sfere ... Proc ma kuprikladu Dacia v CR rekordni prodejni vysledky? Proc je Duster nejprodavanejsi SUV a Dokker nejprodavanejsi minivan v CR za rok 2016? Nebude to nahodou tim, ze mnoho plebejcu jaksi nechce nebo nepotrebuje elektronikou (alias drahymi kurvitky) prospikovanou nalestenou bidu za dvojnasobek?

Mne by kuprikladu stacily 14" kola (nechci kupovat 3x drazsi gumy) a je mi putna jestli jsou plechove s poklicemi, el. okna jen v predu (vzadu si s tim decka jen blbe hrajou), asistenty (jezdil jsem bez nich i v embecku a slo to), navigaci (v mobilu mam daleko lepsi) a hi-tech hi-fi (staci obyc. radio s USB/MP3). Dokonce ani nepotrebuju skrabku v barve vozu ;-) Potrebuju 7 mist. A nechci za to dat vic jak 300tis. Takze bud nova Lodgy nebo slusny osmilety Sharan z bazaru (bez kompromisu).

Takto uvazuje hromada potencialnich kupcu a pak se nelze divit, ze soukroma klientela v roce 2016 koupila 2x vice bazarovek nez novych vozu.

+5/0
2.2.2017 13:29

P32e61t28r 66N61i86v75n22i84c81k93ý 3512384525367

V Asii se vyrábí auta podle tvého gusta - velmi jednoduchá, žádné elektronické blbosti. Jen asi neprojdou evropskými emisemi a bezpečností.

0/−1
2.2.2017 13:48

J62a73r76o91s76l47a25v 75P29e39l24d46a 1869454911627

Ale no tak. Proc hned tak extremne? A navic nezdvorile ...

Ano, emisemi urcite neprojdou prave diky absenci podvodnych elektronickych soucastek jako u VW a ostatnich, kterym na to jeste neprisli, ze? ;-D

+2/0
2.2.2017 14:05

J63i97ř45í 77K91o50c51u55r55e71k 6295544145608

Průměrná Fabie najede ročně necelých 8.000 km. Měli bychom ji tedy vyhodit po 5 letech, aby byl modernější vozový park?

+2/0
2.2.2017 15:51

M63a84r10t71i80n 59K13a42r85á82s17e84k 9988373478508

Proc vyhodit po 5? Ze statistiky plyne, ze se "vyhodi" po cca 35 - 40 letech...

0/0
2.2.2017 17:17

M87i75r92o29s39l53a91v 74S44u22c32h31y 5460159270690

Otázka je, jestli se někomu vyplatí auto, když najede 8.000 km ročně. Než se stačí opravdu opotřebovat, tak se z něj stane veterán. Takový člověk by spíše potřeboval car-sharing.

+1/0
2.2.2017 17:31

P69e18t41r 39Č15e37r70m18á22k 9408315739190

Má to i jiný pohled - proč by někdo dělal jiná auta když ta stávající se prodávají jako housky na krámě a trh roste. Zcela objektivně k tomu nemají sebemenší důvod.

No tvrzení o rekordních prodejích dacie jsou značně nafouklé, ano v soukromé sféře se jí relativně dobře daří, a tím že roste celý trh tak rostou i jejich prodeje, ale nic "rekordního" to není, navíc trh tvoří především ty firemní prodeje.

A poslední větou jste sám potvrdil proč - kupující si radši koupí tu lepší ojetinu než novou dacii, takže to odpovídá i na tu první otázku - evidentně lidi chtějí auta s moderními technologiemi, jen na to nemají peníze.

0/0
2.2.2017 17:41

M86a47r65t46i21n 86K95a15r76á34s40e95k 9328923208628

No auta je realne levna jako nikdy driv. Ony ty ruzne "zbytecne vychytavky" moc nestoji....

Kdyz jsme pred lety (2001) kupovali fabku kobi, tak to byla vylozene homeless edition (jediny priplatek jsme meli za centralni zamykani - samo ne dalkove), a to auto prislo po ruznych slevach apod na 300 000 korun..... dneska za tu cenu mate taky fabku, ale nesrovnatelne lepe vybavenou, se silnejsim motorem, a hlavne pri dvojnasobnych mzdach (tj dvakrat dostupnejsi)...

Ultra low cost auta jako Dacia maji svoje zakazniky, ale s ohledem na to, ze v danych cenovych hladinach v zasade nema zadneho konkurenta, tak ten segment neni zakaznicky az tak atraktivni .....

+1/0
2.2.2017 18:06

O10n11d20ř41e10j 24L21o77š62o29t98h 9960282684642

Mobilita lidí... Jako první krok je zrušení daně z nabytí nemovitosti. 4% za to, že se chcete přestěhovat je hodně peněz. Někteří lidé by se klidně stěhovali každých pár let, ale stát se jim v tom snaží maximálně bránit.

+7/0
2.2.2017 12:44

P58e90t37r 35D91r94a70p90a84l 3255558923825

jestli se někdo předpokládá stěhovat co 5 let, tak si nepořizuje vlastnické bydlení, to je prostě nesmysl

0/−2
2.2.2017 13:10

P10e42t81r 44N59i54v21n38i21c41k18ý 3722364865837

Na 5 let dopředu se v podstatě nedá přesně plánovat.Na druhé straně, proč by i 5 let nemohl bydlet ve vlsatní, pak prodat, odstěhovat se a koupit něco jiného? Minimálně v tom bude mít uložené peníze.

+4/0
2.2.2017 13:43

M91i87r97e85k 17G69a81j14e93r 5661286669390

Lidi to obvykle nepredpokladaji, zatimco stat a automobilovy prumysl ano. Proto by to mel ulehcit lidem stat a ne ze budete cekat, ze se se lide vzdaji vlastnického bydlení. Kdo by pak jako ty nemovitosti vlastnil?

+1/0
2.2.2017 16:30

P19e34t26r 54S30p37á76l29e46n63ý 3475727569358

Já bych ocenil někoho, kdo jde proti proudu. Méně složitosti, méně digitalizace. Mně stačí v autě rádio. Chtěl bych bezpečné a pohodlné auto na 10 let, ne nalestenou hromadu plastu s 36 kontrolními programy a jednotkami, které když se pokazí, tak musí vyměnit (nač opravovat) půl auta. Automobilový průmysl je extrémním případem zdimani peněz zz lidí. Dost jich totiž to auto opravdu potřebuje.

+10/0
2.2.2017 12:29

M46a59r29e61k 65M18a86l98ý 1962278681840

Zase na druhou stranu, sice jsou auta složitější, ale obsahují prvky bezpečnostní výbavy, které zákazník požaduje a klidně i zaplatí. Pak obsahují pro někoho důležité věci jako připojení na internet, multimediální zábavu a podobně... a taky ne není v základu, ale připlácí se, nemusíte to kupovat. No a stejně jsou i přes to auta levnější (vzhledem k platům) než dřív a taky spolehlivější, nemusíte dělat GO motoru po 100t jako u staré Š120 :-)

0/0
2.2.2017 12:56

P23e27t38r 87S77p40á87l81e29n86ý 3255637519978

Kdo je požaduje? Oni tam jednoduše jsou. Nemyslím si, že by se za posledních posledních 10 let nějak dramaticky zlepšila bezpečnost či spolehlivost osobních aut. Ale jsou komplikovanější, vyžadují více servisu pro banální poruchy. Dost často jde už jen o to vám něco prodat za levno a pak zbytek vyberou přes servis, kde budete co 3 měsíce. Je to "produkt" se vším všudy.

+2/−1
2.2.2017 13:15

M19a63r54e34k 60M22a60l43ý 1452548741150

No já třeba požaduji nad rámex zíkona (ABS, ESP) třeba i hlídač mrtvého úhlu, hlídačpruhu, automatické brždění ve spojitosti s radarem, atd... internet nepožaduji. A rozhodně si nemyslím, že jsem sám :-)

Ale jsou i auta, které tyto věci nemají, třeba nejlevnější Dacie. I motor je bez turba, podvozek jednoduchý, klidně si ji můžete koupit.

+1/0
2.2.2017 13:58

P61e58t51r 20S37p97á84l45e24n59ý 3905587859168

Ano přesně, hlídání pruhu a brzdění u radaru jsou z mého pohledu úplné nesmysly, které navyšují cenu a snižují komfort. Ale klidně si to kupte.

+2/0
2.2.2017 14:44

M84a74r16e58k 43M64a19l67ý 1972328541710

Hlídání pruhu, hlídání mrtvého úhlu a automatické brždění před překážkou ve spojitosti s radarem v masce auta, který hlídá provoz před autem... nikoliv tedy "brzdění u radaru"

Ano, chci tyto věci a v autě je mám, stejně jako takové zbytečnosti jako třeba odvětrávané masážní sedačky :-)

Ale jak jsem psal, není to povinné a klidně si můžete koupit auto bez těchto věcí, nikdo vás nenutí. Každého volba.

0/0
2.2.2017 14:48

P65e55t33r 78S81p82á23l71e77n38ý 3395197599268

Právě že se tyto pro jiné nepotřebné věci dávají čím dál častěji do balíčků. Chceš otevírání oken, tak pouze v balíčku s vyhříváním sedaček a automatickým čištěním disků a zadnice za 100 000.

+3/0
2.2.2017 14:55

M78a16r82e59k 72M95a48l53ý 1372858371850

No tak to ale brutálně přeháníte :-) Nic takového se neděje. Jistě, jsou balíčky, některé automobilky ani neumožňují samostatně přidávat prvky výbavy (typicky Japonci), ale u evropských je to možné.

Zkuste mi dát příklad toho vašeho nesmyslu:

"otevírání oken, tak pouze v balíčku s vyhříváním sedaček a automatickým čištěním disků a zadnice za 100 000"

0/0
2.2.2017 15:05

M21i20r94e93k 60G28a64j64e42r 5381216449760

Priklad u japonske znacky: Automaticke rozsvecovani (za tmy) nedostanete bez zaplaceni navigace a kozenych sedadel. Takze to vetsina lidi musi ozelet.

+2/0
2.2.2017 16:35

M18a45r23e37k 55M44a96l98ý 1262858131830

Ano, Japonci to tak často dělají, mají pár stupňů výbavy a ke každé pak např. jenom určité motory (ne všechny) a taky variabilita příplatkové výbavy nic moc. Ano, taky jsem to napsal ve svém příspěvku.

Ale není to standardem, jak se nám tady pan Spálený snaží namluvit:

"otevírání oken, tak pouze v balíčku s vyhříváním sedaček a automatickým čištěním disků a zadnice za 100 000"

Pořád je volba i jiných automobilek vzít i holý základ nebo si připlatit jeno za to, co člověk chce.

PS:

Pokud někdo nabízí automatické rozsvěcování za tmy jenom v balíku s navi a kůží, tak je to samozřejmě nesmysl. O to větší, že v ČR (a i jinde) už je povinné svícení i ve dne, takže takováto fičura moc význam nemá :-)

+1/0
2.2.2017 16:48

J47a59r57o33s22l28a47v 51P94e70l12d76a 1839774211537

Tak zrovna srovnani se 120 je docela extrem. Uz v tech osmdesatkach to byla vice nez 20 let stara technologie. Srovnejte kuprikladu prvni Octu s temi modernimi vyturbenymi vysavaci po deseti letech provozu ...

+1/0
2.2.2017 13:41
Foto

P93a83v49e93l 48R82u64s 9608348269800

Marku, ale na Š120 sis sám udělal GO za 1900 Kč na kuchyňském stole.

+2/0
2.2.2017 15:22

J51o40s85e93f 33Š91o20l23t68e17s 8404298200723

Sluší se ovšem dodat, že tehdy bylo 1900 Kč něco jako dnes asi 20000 Kč.

+1/0
2.2.2017 15:45

M92a81r46e42k 45M53a77l32ý 1532158411450

A druhá věc, že chci jezdit a nestarat se (kromě garanček) a ne že každou chvíli něco na autě kutit a zo dva roky dělat GO motoru :-)

0/0
2.2.2017 16:52
Foto

P19a44v64e94l 95R97u95s 9468958219180

Pochopitelně, ale dnes GO motoru za 20000 Kč neuděláš, natož na kuchyňském stole.

0/0
3.2.2017 0:09

J75i78ř84í 72J64e51z45d62i64n38s30k55ý 8108272283879

Tak elektroniky se nezbavite nikdy pokud chcete mit senzory.

0/0
2.2.2017 15:07

J71i13ř28í 85K80o62c87u81r74e57k 6725204425338

Jenže těch 38 kontrolních programů a jednotek mnohdy vyžaduje zákon. Bez nich to atuo nesmíte prodávat.

0/0
2.2.2017 15:50

P72a76v80e72l 69Ř63a60p79e23k 7802176519765

To, co dnes automobilky produkují, je naleštěný zastaralý šrot. Masový automobilismus kvůli své morální a technické zastaralosti není schopen nabídnout produkt důstojný 21. století. Za těch více než 100 let se automobil nikam neposunul, což je něco, co by se těžko hledalo v jiných odvětvích. Automobilky dnes těží z obrovské státní podpory, ať už se jedná o investiční pobídky, tisk peněz, levné úvěry, daňové prázdniny, vyvlastňování, výstavbu parkovišť a komunikací ze státního rozpočtu, tolerování negativních vlivů atd. Kvůli tomu automobilky naprosto zaspaly dobu, případně realizovaly zjevné nesmysly, jakým je třeba odporný třesoucí se diesel v osobních vozech. Masový automobilismus v dnešní podobě je ostuda této civilizace a ekonomická Potěmkinova vesnice. Naprosto nesmyslně argumentujeme zaměstnaností, přitom auta přece měla práci ušetřit, nikoli přidělávat!!! Automobilismus už dávno není primárně o přepravě, je to způsob uspořádání společnosti, je to odnož socialismu. Však také státní přerozdělování v souvislosti s automobilismem je srovnatelné s rozpočtem celého důchodového systému.

Lidé se běžně na několik hodin denně zavírají do těch popelnic, vzájemně si překáží, smrdí si pod nos, dalších několik hodin denně na to všechno vydělávají. Naši předkové by to považovali za otroctví, dnes to nazýváme "blahobytem". Rv

+6/−10
2.2.2017 11:34

M16a87r88e63k 76M77a19l33ý 1432778341360

Lidi se přepravovat chtějí/musí, to je základ od kterého je potřeba rozvíjet další debatu.

Můžou se přepravovat auty nebo veřejnou dopravou, teleport vynalezen zatím nebyl. Takže budou smrdět v autech nebo v autobusech, protože koleje jaksi nevedou (a ani z ekonomického hlediska nemohou) vést všude.

Autobusy taky nejezdí všude a tehdy, když to člověk pro svoje potřebu/nutnosti požaduje. Takže zůstane velká skupina uživatelů, pro které bude nutnost se někdy přepravit individuálně, autem. Souhlasíte?

Teď ale otázka, jak byste tu přepravní požadavky řešil/*obsloužil když ne auty a individuální přepravou? Pořád tady vykřikujete dokola to samé, ale ani jednou jsem nezaznamenal, že byste navrhl nějaké smysluplné řešení. Křižet umí každý.

+10/−1
2.2.2017 12:14

P23e89t12r 97S16p78á35l30e40n65ý 3535737379578

Proč musí?

0/−3
2.2.2017 12:30

M64a37r90t88i46n 78K39a84r80á92s84e93k 9948423328108

Protoze jaksi mista kde se bydli, a mista kde se pracuje casto nejsou jedno a to same?

+4/0
2.2.2017 12:41

P39e97t56r 46S56p72á58l81e17n11ý 3815307469508

To není muset. To je vaše volba, že pracujete v místě, kam jste se rozhodl dojíždět autem.

0/−5
2.2.2017 13:16

P44e25t36r 29N22i81v41n53i40c54k96ý 3372194185227

Jso přehlédl to chtějí? "Lidi se přepravovat chtějí/musí"

0/0
2.2.2017 13:44

M21a82r91e97k 40M35a54l27ý 1902118911770

Jasně, takže pokud člověk nenajde práci v místě bydliště (jako že ji spousta lidí nenajde), tak je lepší variantou zůstat doma na podpoře než cestovat za prací? Nemyslím. Takže spousta lidi opravdu musí za prací jezdit.

+2/0
2.2.2017 13:49

P19e81t44r 96S18p48á39l58e69n67ý 3745297499678

Ne, vybral jste si obor, ve kterém není poblíž vašeho bydliště uplatnění, co s tím hodláte dělat je vaše věc. Nemusel jste. Byla to vaše volba. Chápete? Ne.

0/−2
2.2.2017 16:55

M84a66r11e48k 28M63a50l69ý 1942288881320

Existuje spousta míst, kde lidi bydlí, ale není tam žádné nebo jenom omezené uplatnění, takže jednoduše za prací cestovat musí, to neokecáte. Plácáte nesmysly :-) Prostě nelze společnost uspořádat tak, aby nikdo nemusel za prací jezdit, chápete? Asi ne,

+2/0
2.2.2017 16:59

P15e25t89r 96S45p28á30l13e32n71ý 3945577879888

Ne, vy nechápete pointu a pořád vymyslite další blbosti abyste to obhájil

0/0
2.2.2017 22:11

M78a59r51e53k 17M72a57l71ý 1502868261510

Možná. Tak mi napište, co nechápu nebo třeba co je na tomto špatně:

"Prostě nelze společnost uspořádat tak, aby nikdo nemusel za prací jezdit."

0/0
2.2.2017 22:35

M81a37r37t49i86n 26K17a84r42á24s68e72k 9328563978458

No tak jasne, z toho pohledu clovek nic nemusi, vsechno je jenom volba...

+2/0
2.2.2017 13:50

J45i23ř70í 52K60o38c84u90r27e50k 6215264745438

Z tohoto pohledu člověk musí jenom zdechnout.

Ale ano, zakážeme muzikantům cestovat. Obec musí být samostatná.

+1/0
2.2.2017 15:52

P73e12t80r 92S45p92á75l81e83n78ý 3505127569638

Správně

0/−1
2.2.2017 16:55

M89a78r31e60k 73M21a36l36ý 1252728891530

Protože nemůže každý pracovat doma na home office?

+1/0
2.2.2017 12:52

M52a46r31e45k 15M90a20l98ý 1492658901380

A ve svém volnu taky nechce každý ten čas trávit doma, v bytě, v baráku.

+1/0
2.2.2017 12:57

P20e15t69r 62S38p91á12l57e81n30ý 3105487299598

Viz výše, pletete si pojmy.

0/−1
2.2.2017 13:16

J51a63r16o47m85í18r 12Č91e49c39h 1603488737582

Pane Spaleny vemte se za ruce s panem Rapkem a vratte se do stredoveku.Vetsi nesmysly jako od vas dvou jsem uz dlouho necetl.Vsichni najdou praci v miste bydliste,nikdo nikam nepotrebuje jezdit.Zbozi do obchodu se rozveze samo.To je tezka forma demagogie.

0/0
5.2.2017 10:32

P91e57t23r 34S87p91á50l68e51n72ý 3975337709428

Nejen že nerozumíte o čem se bavíme, ale ještě jste kvůli tomu agresivní. No nezávidím vám

0/0
6.2.2017 8:16

J71a31r45o82m25í54r 49Č55e91c12h 1793828357272

Vase predstava jak vyrobit bezpecne auto za levne penize me zajima.Take nejsem zastance digitalizace v autech.Staci mi autoradio ale bezpecnostni prvky jako airbagy,abs,esp,asr,nepovazuji za zlo.Je umeni vymyslet dobrou karoserii a ram ktery ma dobre deformacni zony a chrani posadku auta v pripade nehody.Mate vubec predstavu kolik stoji vyvoj noveho vozu?Vsichni tu lateri,ze tu jezdi stara auta a vraky.To ale neni o cene ale o tom jak nas tu plati a co si muzeme za sve penize koupit.Na zapade koupim ze ctyr platu slusne auto,zde ojetinu.Kde je potom ten zakopany pes.Modernizace neni nic spatneho,take neperete na valse.

0/0
6.2.2017 12:48

J65i39ř12í 89K28o52c64u34r17e75k 6605374195818

Tak můžeme lidi taky nahnat do ubytoven v místě pracoviště. Ale jo, zkuste si třeba doma otevřít chirurgii nebo jen tak ze srandy si představte, že každý má doma pole s rýží a nemusí tak pro ni nikam jezdit.

+1/0
2.2.2017 15:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.