Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přicházejí elektromobily, ale spalovací motory nekončí, řekl šéf AutoSAP

Tuzemský automobilový trh láme rekordy, ale v příštích letech ho zásadně změní nové trendy. Mimo jiné digitalizace i elektromobilita. Ignorovat je klíčové odvětví ekonomiky nemůže. „Digitalizace automobilu a výroby už není otázkou prospěchu, ale přežití,“ řekl v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz šéf sdružení AutoSAP Zdeněk Petzl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a76r10o21s68l87a30v 56P45e29l80d65a 0

Uživatel požádal o vymazání
+5/0
2.2.2017 13:29

P12e77t95r 80N77i82v18n27i35c37k89ý 3462644725847

V Asii se vyrábí auta podle tvého gusta - velmi jednoduchá, žádné elektronické blbosti. Jen asi neprojdou evropskými emisemi a bezpečností.

0/−1
2.2.2017 13:48

J21a86r38o94s88l73a49v 83P59e85l66d20a 0

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
2.2.2017 14:05

J89i98ř28í 36K36o67c43u39r54e49k 6505774125598

Průměrná Fabie najede ročně necelých 8.000 km. Měli bychom ji tedy vyhodit po 5 letech, aby byl modernější vozový park?

+2/0
2.2.2017 15:51

M32a18r58t86i63n 56K95a13r19á69s17e33k 9918903618938

Proc vyhodit po 5? Ze statistiky plyne, ze se "vyhodi" po cca 35 - 40 letech...

0/0
2.2.2017 17:17

M45i94r20o71s28l28a16v 11S62u77c30h42y 5390719460590

Otázka je, jestli se někomu vyplatí auto, když najede 8.000 km ročně. Než se stačí opravdu opotřebovat, tak se z něj stane veterán. Takový člověk by spíše potřeboval car-sharing.

+1/0
2.2.2017 17:31

P92e39t51r 41Č35e72r31m20á23k 9858895589280

Má to i jiný pohled - proč by někdo dělal jiná auta když ta stávající se prodávají jako housky na krámě a trh roste. Zcela objektivně k tomu nemají sebemenší důvod.

No tvrzení o rekordních prodejích dacie jsou značně nafouklé, ano v soukromé sféře se jí relativně dobře daří, a tím že roste celý trh tak rostou i jejich prodeje, ale nic "rekordního" to není, navíc trh tvoří především ty firemní prodeje.

A poslední větou jste sám potvrdil proč - kupující si radši koupí tu lepší ojetinu než novou dacii, takže to odpovídá i na tu první otázku - evidentně lidi chtějí auta s moderními technologiemi, jen na to nemají peníze.

0/0
2.2.2017 17:41

M13a74r52t76i60n 14K54a66r40á41s14e11k 9578333848368

No auta je realne levna jako nikdy driv. Ony ty ruzne "zbytecne vychytavky" moc nestoji....

Kdyz jsme pred lety (2001) kupovali fabku kobi, tak to byla vylozene homeless edition (jediny priplatek jsme meli za centralni zamykani - samo ne dalkove), a to auto prislo po ruznych slevach apod na 300 000 korun..... dneska za tu cenu mate taky fabku, ale nesrovnatelne lepe vybavenou, se silnejsim motorem, a hlavne pri dvojnasobnych mzdach (tj dvakrat dostupnejsi)...

Ultra low cost auta jako Dacia maji svoje zakazniky, ale s ohledem na to, ze v danych cenovych hladinach v zasade nema zadneho konkurenta, tak ten segment neni zakaznicky az tak atraktivni .....

+1/0
2.2.2017 18:06

O63n72d47ř32e56j 40L62o48š30o67t71h 9720102584412

Mobilita lidí... Jako první krok je zrušení daně z nabytí nemovitosti. 4% za to, že se chcete přestěhovat je hodně peněz. Někteří lidé by se klidně stěhovali každých pár let, ale stát se jim v tom snaží maximálně bránit.

+7/0
2.2.2017 12:44

P38e57t81r 58D12r76a64p78a66l 3915928623965

jestli se někdo předpokládá stěhovat co 5 let, tak si nepořizuje vlastnické bydlení, to je prostě nesmysl

0/−2
2.2.2017 13:10

P46e40t77r 48N45i82v59n22i51c36k70ý 3722224135567

Na 5 let dopředu se v podstatě nedá přesně plánovat.Na druhé straně, proč by i 5 let nemohl bydlet ve vlsatní, pak prodat, odstěhovat se a koupit něco jiného? Minimálně v tom bude mít uložené peníze.

+4/0
2.2.2017 13:43

M91i41r80e66k 80G10a75j52e74r 5741826599970

Lidi to obvykle nepredpokladaji, zatimco stat a automobilovy prumysl ano. Proto by to mel ulehcit lidem stat a ne ze budete cekat, ze se se lide vzdaji vlastnického bydlení. Kdo by pak jako ty nemovitosti vlastnil?

+1/0
2.2.2017 16:30

P93e79t40r 63S76p64á11l89e89n33ý 3375277979288

Já bych ocenil někoho, kdo jde proti proudu. Méně složitosti, méně digitalizace. Mně stačí v autě rádio. Chtěl bych bezpečné a pohodlné auto na 10 let, ne nalestenou hromadu plastu s 36 kontrolními programy a jednotkami, které když se pokazí, tak musí vyměnit (nač opravovat) půl auta. Automobilový průmysl je extrémním případem zdimani peněz zz lidí. Dost jich totiž to auto opravdu potřebuje.

+10/0
2.2.2017 12:29

M85a31r21e84k 89M72a18l85ý 1352208361800

Zase na druhou stranu, sice jsou auta složitější, ale obsahují prvky bezpečnostní výbavy, které zákazník požaduje a klidně i zaplatí. Pak obsahují pro někoho důležité věci jako připojení na internet, multimediální zábavu a podobně... a taky ne není v základu, ale připlácí se, nemusíte to kupovat. No a stejně jsou i přes to auta levnější (vzhledem k platům) než dřív a taky spolehlivější, nemusíte dělat GO motoru po 100t jako u staré Š120 :-)

0/0
2.2.2017 12:56

P96e70t86r 12S73p62á33l61e28n71ý 3945167949578

Kdo je požaduje? Oni tam jednoduše jsou. Nemyslím si, že by se za posledních posledních 10 let nějak dramaticky zlepšila bezpečnost či spolehlivost osobních aut. Ale jsou komplikovanější, vyžadují více servisu pro banální poruchy. Dost často jde už jen o to vám něco prodat za levno a pak zbytek vyberou přes servis, kde budete co 3 měsíce. Je to "produkt" se vším všudy.

+2/−1
2.2.2017 13:15

M12a66r12e18k 53M48a82l80ý 1892318631880

No já třeba požaduji nad rámex zíkona (ABS, ESP) třeba i hlídač mrtvého úhlu, hlídačpruhu, automatické brždění ve spojitosti s radarem, atd... internet nepožaduji. A rozhodně si nemyslím, že jsem sám :-)

Ale jsou i auta, které tyto věci nemají, třeba nejlevnější Dacie. I motor je bez turba, podvozek jednoduchý, klidně si ji můžete koupit.

+1/0
2.2.2017 13:58

P91e85t89r 18S53p30á37l95e67n40ý 3135877589738

Ano přesně, hlídání pruhu a brzdění u radaru jsou z mého pohledu úplné nesmysly, které navyšují cenu a snižují komfort. Ale klidně si to kupte.

+2/0
2.2.2017 14:44

M92a46r10e23k 35M14a89l42ý 1702508821270

Hlídání pruhu, hlídání mrtvého úhlu a automatické brždění před překážkou ve spojitosti s radarem v masce auta, který hlídá provoz před autem... nikoliv tedy "brzdění u radaru"

Ano, chci tyto věci a v autě je mám, stejně jako takové zbytečnosti jako třeba odvětrávané masážní sedačky :-)

Ale jak jsem psal, není to povinné a klidně si můžete koupit auto bez těchto věcí, nikdo vás nenutí. Každého volba.

0/0
2.2.2017 14:48

P65e86t96r 26S80p64á47l84e69n46ý 3705207279748

Právě že se tyto pro jiné nepotřebné věci dávají čím dál častěji do balíčků. Chceš otevírání oken, tak pouze v balíčku s vyhříváním sedaček a automatickým čištěním disků a zadnice za 100 000.

+3/0
2.2.2017 14:55

M78a97r88e71k 63M24a58l79ý 1552468791750

No tak to ale brutálně přeháníte :-) Nic takového se neděje. Jistě, jsou balíčky, některé automobilky ani neumožňují samostatně přidávat prvky výbavy (typicky Japonci), ale u evropských je to možné.

Zkuste mi dát příklad toho vašeho nesmyslu:

"otevírání oken, tak pouze v balíčku s vyhříváním sedaček a automatickým čištěním disků a zadnice za 100 000"

0/0
2.2.2017 15:05

M94i59r98e59k 25G48a34j35e63r 5501986509580

Priklad u japonske znacky: Automaticke rozsvecovani (za tmy) nedostanete bez zaplaceni navigace a kozenych sedadel. Takze to vetsina lidi musi ozelet.

+2/0
2.2.2017 16:35

M47a49r73e13k 55M74a89l94ý 1602348901520

Ano, Japonci to tak často dělají, mají pár stupňů výbavy a ke každé pak např. jenom určité motory (ne všechny) a taky variabilita příplatkové výbavy nic moc. Ano, taky jsem to napsal ve svém příspěvku.

Ale není to standardem, jak se nám tady pan Spálený snaží namluvit:

"otevírání oken, tak pouze v balíčku s vyhříváním sedaček a automatickým čištěním disků a zadnice za 100 000"

Pořád je volba i jiných automobilek vzít i holý základ nebo si připlatit jeno za to, co člověk chce.

PS:

Pokud někdo nabízí automatické rozsvěcování za tmy jenom v balíku s navi a kůží, tak je to samozřejmě nesmysl. O to větší, že v ČR (a i jinde) už je povinné svícení i ve dne, takže takováto fičura moc význam nemá :-)

+1/0
2.2.2017 16:48

J98a86r68o68s85l41a60v 45P15e68l87d85a 0

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
2.2.2017 13:41
Foto

P19a31v31e85l 91R21u38s 9988478229250

Marku, ale na Š120 sis sám udělal GO za 1900 Kč na kuchyňském stole.

+2/0
2.2.2017 15:22

J73o83s75e98f 70Š89o79l44t34e17s 8174268600643

Sluší se ovšem dodat, že tehdy bylo 1900 Kč něco jako dnes asi 20000 Kč.

+1/0
2.2.2017 15:45

M66a76r19e48k 15M53a77l60ý 1872928341520

A druhá věc, že chci jezdit a nestarat se (kromě garanček) a ne že každou chvíli něco na autě kutit a zo dva roky dělat GO motoru :-)

0/0
2.2.2017 16:52
Foto

P13a13v49e95l 90R14u85s 9718938839200

Pochopitelně, ale dnes GO motoru za 20000 Kč neuděláš, natož na kuchyňském stole.

0/0
3.2.2017 0:09

J41i88ř54í 34J34e63z77d12i15n70s30k34ý 8438292603429

Tak elektroniky se nezbavite nikdy pokud chcete mit senzory.

0/0
2.2.2017 15:07

J67i47ř23í 95K81o73c27u85r75e94k 6375254135398

Jenže těch 38 kontrolních programů a jednotek mnohdy vyžaduje zákon. Bez nich to atuo nesmíte prodávat.

0/0
2.2.2017 15:50

P88a69v81e66l 76Ř58a60p29e53k 7962196909295

To, co dnes automobilky produkují, je naleštěný zastaralý šrot. Masový automobilismus kvůli své morální a technické zastaralosti není schopen nabídnout produkt důstojný 21. století. Za těch více než 100 let se automobil nikam neposunul, což je něco, co by se těžko hledalo v jiných odvětvích. Automobilky dnes těží z obrovské státní podpory, ať už se jedná o investiční pobídky, tisk peněz, levné úvěry, daňové prázdniny, vyvlastňování, výstavbu parkovišť a komunikací ze státního rozpočtu, tolerování negativních vlivů atd. Kvůli tomu automobilky naprosto zaspaly dobu, případně realizovaly zjevné nesmysly, jakým je třeba odporný třesoucí se diesel v osobních vozech. Masový automobilismus v dnešní podobě je ostuda této civilizace a ekonomická Potěmkinova vesnice. Naprosto nesmyslně argumentujeme zaměstnaností, přitom auta přece měla práci ušetřit, nikoli přidělávat!!! Automobilismus už dávno není primárně o přepravě, je to způsob uspořádání společnosti, je to odnož socialismu. Však také státní přerozdělování v souvislosti s automobilismem je srovnatelné s rozpočtem celého důchodového systému.

Lidé se běžně na několik hodin denně zavírají do těch popelnic, vzájemně si překáží, smrdí si pod nos, dalších několik hodin denně na to všechno vydělávají. Naši předkové by to považovali za otroctví, dnes to nazýváme "blahobytem". Rv

+6/−10
2.2.2017 11:34

M81a82r77e15k 76M40a70l27ý 1342808861380

Lidi se přepravovat chtějí/musí, to je základ od kterého je potřeba rozvíjet další debatu.

Můžou se přepravovat auty nebo veřejnou dopravou, teleport vynalezen zatím nebyl. Takže budou smrdět v autech nebo v autobusech, protože koleje jaksi nevedou (a ani z ekonomického hlediska nemohou) vést všude.

Autobusy taky nejezdí všude a tehdy, když to člověk pro svoje potřebu/nutnosti požaduje. Takže zůstane velká skupina uživatelů, pro které bude nutnost se někdy přepravit individuálně, autem. Souhlasíte?

Teď ale otázka, jak byste tu přepravní požadavky řešil/*obsloužil když ne auty a individuální přepravou? Pořád tady vykřikujete dokola to samé, ale ani jednou jsem nezaznamenal, že byste navrhl nějaké smysluplné řešení. Křižet umí každý.

+10/−1
2.2.2017 12:14

P66e71t67r 57S38p35á61l98e74n80ý 3605517769518

Proč musí?

0/−3
2.2.2017 12:30

M12a81r48t92i25n 85K89a54r44á13s96e89k 9608843418218

Protoze jaksi mista kde se bydli, a mista kde se pracuje casto nejsou jedno a to same?

+4/0
2.2.2017 12:41

P64e88t93r 38S19p85á91l70e25n71ý 3575917539118

To není muset. To je vaše volba, že pracujete v místě, kam jste se rozhodl dojíždět autem.

0/−5
2.2.2017 13:16

P38e34t38r 88N78i40v64n11i47c22k36ý 3632594485737

Jso přehlédl to chtějí? "Lidi se přepravovat chtějí/musí"

0/0
2.2.2017 13:44

M76a66r62e26k 71M56a48l42ý 1252888771770

Jasně, takže pokud člověk nenajde práci v místě bydliště (jako že ji spousta lidí nenajde), tak je lepší variantou zůstat doma na podpoře než cestovat za prací? Nemyslím. Takže spousta lidi opravdu musí za prací jezdit.

+2/0
2.2.2017 13:49

P75e96t80r 34S90p84á59l78e89n91ý 3225107109628

Ne, vybral jste si obor, ve kterém není poblíž vašeho bydliště uplatnění, co s tím hodláte dělat je vaše věc. Nemusel jste. Byla to vaše volba. Chápete? Ne.

0/−2
2.2.2017 16:55

M72a49r22e92k 81M87a86l47ý 1302258301910

Existuje spousta míst, kde lidi bydlí, ale není tam žádné nebo jenom omezené uplatnění, takže jednoduše za prací cestovat musí, to neokecáte. Plácáte nesmysly :-) Prostě nelze společnost uspořádat tak, aby nikdo nemusel za prací jezdit, chápete? Asi ne,

+2/0
2.2.2017 16:59

P47e63t57r 45S65p60á66l11e55n57ý 3725197589318

Ne, vy nechápete pointu a pořád vymyslite další blbosti abyste to obhájil

0/0
2.2.2017 22:11

M91a70r44e43k 51M41a70l21ý 1302508831650

Možná. Tak mi napište, co nechápu nebo třeba co je na tomto špatně:

"Prostě nelze společnost uspořádat tak, aby nikdo nemusel za prací jezdit."

0/0
2.2.2017 22:35

M55a31r88t58i59n 19K69a91r21á24s41e55k 9568493438618

No tak jasne, z toho pohledu clovek nic nemusi, vsechno je jenom volba...

+2/0
2.2.2017 13:50

J64i25ř76í 13K44o60c95u25r13e86k 6735874305368

Z tohoto pohledu člověk musí jenom zdechnout.

Ale ano, zakážeme muzikantům cestovat. Obec musí být samostatná.

+1/0
2.2.2017 15:52

P42e17t61r 10S14p44á21l96e96n62ý 3485657199768

Správně

0/−1
2.2.2017 16:55

M39a87r86e12k 97M19a56l15ý 1732808301930

Protože nemůže každý pracovat doma na home office?

+1/0
2.2.2017 12:52

M35a72r55e72k 45M81a70l84ý 1812348921550

A ve svém volnu taky nechce každý ten čas trávit doma, v bytě, v baráku.

+1/0
2.2.2017 12:57

P44e97t49r 67S27p23á63l78e51n28ý 3855247109718

Viz výše, pletete si pojmy.

0/−1
2.2.2017 13:16

J89a21r78o37m43í80r 79Č20e19c47h 1503348277662

Pane Spaleny vemte se za ruce s panem Rapkem a vratte se do stredoveku.Vetsi nesmysly jako od vas dvou jsem uz dlouho necetl.Vsichni najdou praci v miste bydliste,nikdo nikam nepotrebuje jezdit.Zbozi do obchodu se rozveze samo.To je tezka forma demagogie.

0/0
5.2.2017 10:32

P93e33t94r 14S93p40á66l98e69n87ý 3865597269518

Nejen že nerozumíte o čem se bavíme, ale ještě jste kvůli tomu agresivní. No nezávidím vám

0/0
6.2.2017 8:16

J52a17r86o40m72í73r 91Č59e15c54h 1903228747332

Vase predstava jak vyrobit bezpecne auto za levne penize me zajima.Take nejsem zastance digitalizace v autech.Staci mi autoradio ale bezpecnostni prvky jako airbagy,abs,esp,asr,nepovazuji za zlo.Je umeni vymyslet dobrou karoserii a ram ktery ma dobre deformacni zony a chrani posadku auta v pripade nehody.Mate vubec predstavu kolik stoji vyvoj noveho vozu?Vsichni tu lateri,ze tu jezdi stara auta a vraky.To ale neni o cene ale o tom jak nas tu plati a co si muzeme za sve penize koupit.Na zapade koupim ze ctyr platu slusne auto,zde ojetinu.Kde je potom ten zakopany pes.Modernizace neni nic spatneho,take neperete na valse.

0/0
6.2.2017 12:48

J88i11ř26í 92K95o96c83u28r33e80k 6295684145898

Tak můžeme lidi taky nahnat do ubytoven v místě pracoviště. Ale jo, zkuste si třeba doma otevřít chirurgii nebo jen tak ze srandy si představte, že každý má doma pole s rýží a nemusí tak pro ni nikam jezdit.

+1/0
2.2.2017 15:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.