Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přicházejí elektromobily, ale spalovací motory nekončí, řekl šéf AutoSAP

Tuzemský automobilový trh láme rekordy, ale v příštích letech ho zásadně změní nové trendy. Mimo jiné digitalizace i elektromobilita. Ignorovat je klíčové odvětví ekonomiky nemůže. „Digitalizace automobilu a výroby už není otázkou prospěchu, ale přežití,“ řekl v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz šéf sdružení AutoSAP Zdeněk Petzl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a85r66o10s10l45a51v 48P15e57l91d24a 1579394381347

Pan Petzl by rad zmenil trend 14-ti leteho vozoveho parku? Holt, kdyz automobilky neumi nebo nechteji vyrobit lacine a jednoduche priblizovadlo pro plebejce a namisto toho prodavaji predrazene kramy, tak to je potom tezke.

Kdyz zustanu v soukrome nepodnikove sfere ... Proc ma kuprikladu Dacia v CR rekordni prodejni vysledky? Proc je Duster nejprodavanejsi SUV a Dokker nejprodavanejsi minivan v CR za rok 2016? Nebude to nahodou tim, ze mnoho plebejcu jaksi nechce nebo nepotrebuje elektronikou (alias drahymi kurvitky) prospikovanou nalestenou bidu za dvojnasobek?

Mne by kuprikladu stacily 14" kola (nechci kupovat 3x drazsi gumy) a je mi putna jestli jsou plechove s poklicemi, el. okna jen v predu (vzadu si s tim decka jen blbe hrajou), asistenty (jezdil jsem bez nich i v embecku a slo to), navigaci (v mobilu mam daleko lepsi) a hi-tech hi-fi (staci obyc. radio s USB/MP3). Dokonce ani nepotrebuju skrabku v barve vozu ;-) Potrebuju 7 mist. A nechci za to dat vic jak 300tis. Takze bud nova Lodgy nebo slusny osmilety Sharan z bazaru (bez kompromisu).

Takto uvazuje hromada potencialnich kupcu a pak se nelze divit, ze soukroma klientela v roce 2016 koupila 2x vice bazarovek nez novych vozu.

+5/0
2.2.2017 13:29

P54e52t64r 57N44i89v43n16i13c20k66ý 3582544395937

V Asii se vyrábí auta podle tvého gusta - velmi jednoduchá, žádné elektronické blbosti. Jen asi neprojdou evropskými emisemi a bezpečností.

0/−1
2.2.2017 13:48

J62a28r43o73s19l37a29v 94P74e71l94d65a 1509764411547

Ale no tak. Proc hned tak extremne? A navic nezdvorile ...

Ano, emisemi urcite neprojdou prave diky absenci podvodnych elektronickych soucastek jako u VW a ostatnich, kterym na to jeste neprisli, ze? ;-D

+2/0
2.2.2017 14:05

J63i60ř49í 93K28o86c93u84r80e40k 6365154475268

Průměrná Fabie najede ročně necelých 8.000 km. Měli bychom ji tedy vyhodit po 5 letech, aby byl modernější vozový park?

+2/0
2.2.2017 15:51

M18a74r95t29i72n 29K82a67r42á68s13e75k 9338123798398

Proc vyhodit po 5? Ze statistiky plyne, ze se "vyhodi" po cca 35 - 40 letech...

0/0
2.2.2017 17:17

M93i22r84o33s72l73a73v 97S66u56c79h26y 5650449410100

Otázka je, jestli se někomu vyplatí auto, když najede 8.000 km ročně. Než se stačí opravdu opotřebovat, tak se z něj stane veterán. Takový člověk by spíše potřeboval car-sharing.

+1/0
2.2.2017 17:31

P32e55t87r 37Č32e81r72m64á30k 9608795209100

Má to i jiný pohled - proč by někdo dělal jiná auta když ta stávající se prodávají jako housky na krámě a trh roste. Zcela objektivně k tomu nemají sebemenší důvod.

No tvrzení o rekordních prodejích dacie jsou značně nafouklé, ano v soukromé sféře se jí relativně dobře daří, a tím že roste celý trh tak rostou i jejich prodeje, ale nic "rekordního" to není, navíc trh tvoří především ty firemní prodeje.

A poslední větou jste sám potvrdil proč - kupující si radši koupí tu lepší ojetinu než novou dacii, takže to odpovídá i na tu první otázku - evidentně lidi chtějí auta s moderními technologiemi, jen na to nemají peníze.

0/0
2.2.2017 17:41

M16a11r70t21i16n 66K37a47r90á45s91e18k 9618863728968

No auta je realne levna jako nikdy driv. Ony ty ruzne "zbytecne vychytavky" moc nestoji....

Kdyz jsme pred lety (2001) kupovali fabku kobi, tak to byla vylozene homeless edition (jediny priplatek jsme meli za centralni zamykani - samo ne dalkove), a to auto prislo po ruznych slevach apod na 300 000 korun..... dneska za tu cenu mate taky fabku, ale nesrovnatelne lepe vybavenou, se silnejsim motorem, a hlavne pri dvojnasobnych mzdach (tj dvakrat dostupnejsi)...

Ultra low cost auta jako Dacia maji svoje zakazniky, ale s ohledem na to, ze v danych cenovych hladinach v zasade nema zadneho konkurenta, tak ten segment neni zakaznicky az tak atraktivni .....

+1/0
2.2.2017 18:06

O37n78d15ř45e31j 13L67o81š28o58t82h 9210782314112

Mobilita lidí... Jako první krok je zrušení daně z nabytí nemovitosti. 4% za to, že se chcete přestěhovat je hodně peněz. Někteří lidé by se klidně stěhovali každých pár let, ale stát se jim v tom snaží maximálně bránit.

+7/0
2.2.2017 12:44

P61e66t41r 38D18r88a79p73a35l 3785228593585

jestli se někdo předpokládá stěhovat co 5 let, tak si nepořizuje vlastnické bydlení, to je prostě nesmysl

0/−2
2.2.2017 13:10

P60e58t27r 45N51i61v61n78i61c60k26ý 3932324495207

Na 5 let dopředu se v podstatě nedá přesně plánovat.Na druhé straně, proč by i 5 let nemohl bydlet ve vlsatní, pak prodat, odstěhovat se a koupit něco jiného? Minimálně v tom bude mít uložené peníze.

+4/0
2.2.2017 13:43

M54i98r95e18k 82G56a21j44e36r 5181596479780

Lidi to obvykle nepredpokladaji, zatimco stat a automobilovy prumysl ano. Proto by to mel ulehcit lidem stat a ne ze budete cekat, ze se se lide vzdaji vlastnického bydlení. Kdo by pak jako ty nemovitosti vlastnil?

+1/0
2.2.2017 16:30

P27e55t28r 85S61p16á29l48e95n32ý 3945847979618

Já bych ocenil někoho, kdo jde proti proudu. Méně složitosti, méně digitalizace. Mně stačí v autě rádio. Chtěl bych bezpečné a pohodlné auto na 10 let, ne nalestenou hromadu plastu s 36 kontrolními programy a jednotkami, které když se pokazí, tak musí vyměnit (nač opravovat) půl auta. Automobilový průmysl je extrémním případem zdimani peněz zz lidí. Dost jich totiž to auto opravdu potřebuje.

+10/0
2.2.2017 12:29

M50a21r41e42k 98M16a33l61ý 1892528131980

Zase na druhou stranu, sice jsou auta složitější, ale obsahují prvky bezpečnostní výbavy, které zákazník požaduje a klidně i zaplatí. Pak obsahují pro někoho důležité věci jako připojení na internet, multimediální zábavu a podobně... a taky ne není v základu, ale připlácí se, nemusíte to kupovat. No a stejně jsou i přes to auta levnější (vzhledem k platům) než dřív a taky spolehlivější, nemusíte dělat GO motoru po 100t jako u staré Š120 :-)

0/0
2.2.2017 12:56

P20e81t40r 70S26p64á10l55e59n22ý 3635937979478

Kdo je požaduje? Oni tam jednoduše jsou. Nemyslím si, že by se za posledních posledních 10 let nějak dramaticky zlepšila bezpečnost či spolehlivost osobních aut. Ale jsou komplikovanější, vyžadují více servisu pro banální poruchy. Dost často jde už jen o to vám něco prodat za levno a pak zbytek vyberou přes servis, kde budete co 3 měsíce. Je to "produkt" se vším všudy.

+2/−1
2.2.2017 13:15

M50a58r14e87k 64M75a82l49ý 1872828451640

No já třeba požaduji nad rámex zíkona (ABS, ESP) třeba i hlídač mrtvého úhlu, hlídačpruhu, automatické brždění ve spojitosti s radarem, atd... internet nepožaduji. A rozhodně si nemyslím, že jsem sám :-)

Ale jsou i auta, které tyto věci nemají, třeba nejlevnější Dacie. I motor je bez turba, podvozek jednoduchý, klidně si ji můžete koupit.

+1/0
2.2.2017 13:58

P56e47t67r 45S25p57á68l95e15n72ý 3885837679108

Ano přesně, hlídání pruhu a brzdění u radaru jsou z mého pohledu úplné nesmysly, které navyšují cenu a snižují komfort. Ale klidně si to kupte.

+2/0
2.2.2017 14:44

M85a60r20e91k 17M53a76l32ý 1322828721170

Hlídání pruhu, hlídání mrtvého úhlu a automatické brždění před překážkou ve spojitosti s radarem v masce auta, který hlídá provoz před autem... nikoliv tedy "brzdění u radaru"

Ano, chci tyto věci a v autě je mám, stejně jako takové zbytečnosti jako třeba odvětrávané masážní sedačky :-)

Ale jak jsem psal, není to povinné a klidně si můžete koupit auto bez těchto věcí, nikdo vás nenutí. Každého volba.

0/0
2.2.2017 14:48

P17e48t52r 72S24p94á55l67e95n14ý 3495857339798

Právě že se tyto pro jiné nepotřebné věci dávají čím dál častěji do balíčků. Chceš otevírání oken, tak pouze v balíčku s vyhříváním sedaček a automatickým čištěním disků a zadnice za 100 000.

+3/0
2.2.2017 14:55

M36a96r60e89k 48M21a79l21ý 1972608271150

No tak to ale brutálně přeháníte :-) Nic takového se neděje. Jistě, jsou balíčky, některé automobilky ani neumožňují samostatně přidávat prvky výbavy (typicky Japonci), ale u evropských je to možné.

Zkuste mi dát příklad toho vašeho nesmyslu:

"otevírání oken, tak pouze v balíčku s vyhříváním sedaček a automatickým čištěním disků a zadnice za 100 000"

0/0
2.2.2017 15:05

M19i37r57e17k 94G94a30j29e12r 5111106119320

Priklad u japonske znacky: Automaticke rozsvecovani (za tmy) nedostanete bez zaplaceni navigace a kozenych sedadel. Takze to vetsina lidi musi ozelet.

+2/0
2.2.2017 16:35

M12a60r86e73k 87M98a29l52ý 1942728651330

Ano, Japonci to tak často dělají, mají pár stupňů výbavy a ke každé pak např. jenom určité motory (ne všechny) a taky variabilita příplatkové výbavy nic moc. Ano, taky jsem to napsal ve svém příspěvku.

Ale není to standardem, jak se nám tady pan Spálený snaží namluvit:

"otevírání oken, tak pouze v balíčku s vyhříváním sedaček a automatickým čištěním disků a zadnice za 100 000"

Pořád je volba i jiných automobilek vzít i holý základ nebo si připlatit jeno za to, co člověk chce.

PS:

Pokud někdo nabízí automatické rozsvěcování za tmy jenom v balíku s navi a kůží, tak je to samozřejmě nesmysl. O to větší, že v ČR (a i jinde) už je povinné svícení i ve dne, takže takováto fičura moc význam nemá :-)

+1/0
2.2.2017 16:48

J71a64r67o97s78l89a44v 76P29e73l35d65a 1939144481627

Tak zrovna srovnani se 120 je docela extrem. Uz v tech osmdesatkach to byla vice nez 20 let stara technologie. Srovnejte kuprikladu prvni Octu s temi modernimi vyturbenymi vysavaci po deseti letech provozu ...

+1/0
2.2.2017 13:41
Foto

P30a28v48e33l 72R90u28s 9688848479420

Marku, ale na Š120 sis sám udělal GO za 1900 Kč na kuchyňském stole.

+2/0
2.2.2017 15:22

J36o54s49e51f 39Š78o26l60t27e11s 8544758450153

Sluší se ovšem dodat, že tehdy bylo 1900 Kč něco jako dnes asi 20000 Kč.

+1/0
2.2.2017 15:45

M95a83r49e40k 67M34a64l36ý 1382348361870

A druhá věc, že chci jezdit a nestarat se (kromě garanček) a ne že každou chvíli něco na autě kutit a zo dva roky dělat GO motoru :-)

0/0
2.2.2017 16:52
Foto

P27a90v45e19l 27R56u48s 9218278259110

Pochopitelně, ale dnes GO motoru za 20000 Kč neuděláš, natož na kuchyňském stole.

0/0
3.2.2017 0:09

J72i80ř88í 58J98e51z78d79i87n80s97k18ý 8648892433579

Tak elektroniky se nezbavite nikdy pokud chcete mit senzory.

0/0
2.2.2017 15:07

J59i24ř45í 19K39o33c82u39r15e42k 6125104815948

Jenže těch 38 kontrolních programů a jednotek mnohdy vyžaduje zákon. Bez nich to atuo nesmíte prodávat.

0/0
2.2.2017 15:50

P56a55v96e41l 69Ř59a79p53e65k 7272736439915

To, co dnes automobilky produkují, je naleštěný zastaralý šrot. Masový automobilismus kvůli své morální a technické zastaralosti není schopen nabídnout produkt důstojný 21. století. Za těch více než 100 let se automobil nikam neposunul, což je něco, co by se těžko hledalo v jiných odvětvích. Automobilky dnes těží z obrovské státní podpory, ať už se jedná o investiční pobídky, tisk peněz, levné úvěry, daňové prázdniny, vyvlastňování, výstavbu parkovišť a komunikací ze státního rozpočtu, tolerování negativních vlivů atd. Kvůli tomu automobilky naprosto zaspaly dobu, případně realizovaly zjevné nesmysly, jakým je třeba odporný třesoucí se diesel v osobních vozech. Masový automobilismus v dnešní podobě je ostuda této civilizace a ekonomická Potěmkinova vesnice. Naprosto nesmyslně argumentujeme zaměstnaností, přitom auta přece měla práci ušetřit, nikoli přidělávat!!! Automobilismus už dávno není primárně o přepravě, je to způsob uspořádání společnosti, je to odnož socialismu. Však také státní přerozdělování v souvislosti s automobilismem je srovnatelné s rozpočtem celého důchodového systému.

Lidé se běžně na několik hodin denně zavírají do těch popelnic, vzájemně si překáží, smrdí si pod nos, dalších několik hodin denně na to všechno vydělávají. Naši předkové by to považovali za otroctví, dnes to nazýváme "blahobytem". Rv

+6/−10
2.2.2017 11:34

M39a66r75e10k 10M86a32l65ý 1812228811970

Lidi se přepravovat chtějí/musí, to je základ od kterého je potřeba rozvíjet další debatu.

Můžou se přepravovat auty nebo veřejnou dopravou, teleport vynalezen zatím nebyl. Takže budou smrdět v autech nebo v autobusech, protože koleje jaksi nevedou (a ani z ekonomického hlediska nemohou) vést všude.

Autobusy taky nejezdí všude a tehdy, když to člověk pro svoje potřebu/nutnosti požaduje. Takže zůstane velká skupina uživatelů, pro které bude nutnost se někdy přepravit individuálně, autem. Souhlasíte?

Teď ale otázka, jak byste tu přepravní požadavky řešil/*obsloužil když ne auty a individuální přepravou? Pořád tady vykřikujete dokola to samé, ale ani jednou jsem nezaznamenal, že byste navrhl nějaké smysluplné řešení. Křižet umí každý.

+10/−1
2.2.2017 12:14

P71e97t92r 12S52p54á47l19e37n11ý 3535517469258

Proč musí?

0/−3
2.2.2017 12:30

M10a65r29t56i68n 19K39a46r59á73s33e30k 9298113198958

Protoze jaksi mista kde se bydli, a mista kde se pracuje casto nejsou jedno a to same?

+4/0
2.2.2017 12:41

P62e52t54r 85S32p50á51l52e21n75ý 3365277919738

To není muset. To je vaše volba, že pracujete v místě, kam jste se rozhodl dojíždět autem.

0/−5
2.2.2017 13:16

P47e28t40r 89N56i85v15n18i88c60k78ý 3692884955497

Jso přehlédl to chtějí? "Lidi se přepravovat chtějí/musí"

0/0
2.2.2017 13:44

M10a10r60e86k 86M58a11l39ý 1692888811720

Jasně, takže pokud člověk nenajde práci v místě bydliště (jako že ji spousta lidí nenajde), tak je lepší variantou zůstat doma na podpoře než cestovat za prací? Nemyslím. Takže spousta lidi opravdu musí za prací jezdit.

+2/0
2.2.2017 13:49

P55e19t50r 77S48p88á73l67e24n41ý 3675327489178

Ne, vybral jste si obor, ve kterém není poblíž vašeho bydliště uplatnění, co s tím hodláte dělat je vaše věc. Nemusel jste. Byla to vaše volba. Chápete? Ne.

0/−2
2.2.2017 16:55

M66a13r53e85k 71M63a64l93ý 1202468661380

Existuje spousta míst, kde lidi bydlí, ale není tam žádné nebo jenom omezené uplatnění, takže jednoduše za prací cestovat musí, to neokecáte. Plácáte nesmysly :-) Prostě nelze společnost uspořádat tak, aby nikdo nemusel za prací jezdit, chápete? Asi ne,

+2/0
2.2.2017 16:59

P20e11t91r 18S89p22á18l96e41n49ý 3735297209478

Ne, vy nechápete pointu a pořád vymyslite další blbosti abyste to obhájil

0/0
2.2.2017 22:11

M49a87r81e96k 55M73a24l33ý 1932168281330

Možná. Tak mi napište, co nechápu nebo třeba co je na tomto špatně:

"Prostě nelze společnost uspořádat tak, aby nikdo nemusel za prací jezdit."

0/0
2.2.2017 22:35

M31a52r62t53i27n 41K87a36r79á75s35e74k 9678483218118

No tak jasne, z toho pohledu clovek nic nemusi, vsechno je jenom volba...

+2/0
2.2.2017 13:50

J67i77ř30í 56K40o96c48u40r98e13k 6275434175678

Z tohoto pohledu člověk musí jenom zdechnout.

Ale ano, zakážeme muzikantům cestovat. Obec musí být samostatná.

+1/0
2.2.2017 15:52

P47e47t90r 57S33p80á26l64e24n98ý 3605717359478

Správně

0/−1
2.2.2017 16:55

M30a14r75e97k 43M26a83l62ý 1172248151870

Protože nemůže každý pracovat doma na home office?

+1/0
2.2.2017 12:52

M44a93r16e79k 50M39a13l98ý 1592698591680

A ve svém volnu taky nechce každý ten čas trávit doma, v bytě, v baráku.

+1/0
2.2.2017 12:57

P86e49t75r 29S57p26á80l41e63n31ý 3565467959138

Viz výše, pletete si pojmy.

0/−1
2.2.2017 13:16

J38a28r32o53m41í20r 17Č92e77c27h 1153538487912

Pane Spaleny vemte se za ruce s panem Rapkem a vratte se do stredoveku.Vetsi nesmysly jako od vas dvou jsem uz dlouho necetl.Vsichni najdou praci v miste bydliste,nikdo nikam nepotrebuje jezdit.Zbozi do obchodu se rozveze samo.To je tezka forma demagogie.

0/0
5.2.2017 10:32

P84e85t71r 11S56p59á27l11e62n61ý 3165697279118

Nejen že nerozumíte o čem se bavíme, ale ještě jste kvůli tomu agresivní. No nezávidím vám

0/0
6.2.2017 8:16

J59a25r71o61m48í39r 32Č19e30c41h 1633168307932

Vase predstava jak vyrobit bezpecne auto za levne penize me zajima.Take nejsem zastance digitalizace v autech.Staci mi autoradio ale bezpecnostni prvky jako airbagy,abs,esp,asr,nepovazuji za zlo.Je umeni vymyslet dobrou karoserii a ram ktery ma dobre deformacni zony a chrani posadku auta v pripade nehody.Mate vubec predstavu kolik stoji vyvoj noveho vozu?Vsichni tu lateri,ze tu jezdi stara auta a vraky.To ale neni o cene ale o tom jak nas tu plati a co si muzeme za sve penize koupit.Na zapade koupim ze ctyr platu slusne auto,zde ojetinu.Kde je potom ten zakopany pes.Modernizace neni nic spatneho,take neperete na valse.

0/0
6.2.2017 12:48

J64i89ř56í 56K69o30c23u61r68e93k 6405354845368

Tak můžeme lidi taky nahnat do ubytoven v místě pracoviště. Ale jo, zkuste si třeba doma otevřít chirurgii nebo jen tak ze srandy si představte, že každý má doma pole s rýží a nemusí tak pro ni nikam jezdit.

+1/0
2.2.2017 15:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.