Diskuze

Přicházejí elektromobily, ale spalovací motory nekončí, řekl šéf AutoSAP

Tuzemský automobilový trh láme rekordy, ale v příštích letech ho zásadně změní nové trendy. Mimo jiné digitalizace i elektromobilita. Ignorovat je klíčové odvětví ekonomiky nemůže. „Digitalizace automobilu a výroby už není otázkou prospěchu, ale přežití,“ řekl v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz šéf sdružení AutoSAP Zdeněk Petzl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V Asii se vyrábí auta podle tvého gusta - velmi jednoduchá, žádné elektronické blbosti. Jen asi neprojdou evropskými emisemi a bezpečností.

0 1
možnosti

Mobilita lidí... Jako první krok je zrušení daně z nabytí nemovitosti. 4% za to, že se chcete přestěhovat je hodně peněz. Někteří lidé by se klidně stěhovali každých pár let, ale stát se jim v tom snaží maximálně bránit.

7 0
možnosti

jestli se někdo předpokládá stěhovat co 5 let, tak si nepořizuje vlastnické bydlení, to je prostě nesmysl

0 2
možnosti

Já bych ocenil někoho, kdo jde proti proudu. Méně složitosti, méně digitalizace. Mně stačí v autě rádio. Chtěl bych bezpečné a pohodlné auto na 10 let, ne nalestenou hromadu plastu s 36 kontrolními programy a jednotkami, které když se pokazí, tak musí vyměnit (nač opravovat) půl auta. Automobilový průmysl je extrémním případem zdimani peněz zz lidí. Dost jich totiž to auto opravdu potřebuje.

10 0
možnosti

M27a95r54e64k 86M58a41l42ý

2. 2. 2017 12:56

Zase na druhou stranu, sice jsou auta složitější, ale obsahují prvky bezpečnostní výbavy, které zákazník požaduje a klidně i zaplatí. Pak obsahují pro někoho důležité věci jako připojení na internet, multimediální zábavu a podobně... a taky ne není v základu, ale připlácí se, nemusíte to kupovat. No a stejně jsou i přes to auta levnější (vzhledem k platům) než dřív a taky spolehlivější, nemusíte dělat GO motoru po 100t jako u staré Š120 :-)

0 0
možnosti

To, co dnes automobilky produkují, je naleštěný zastaralý šrot. Masový automobilismus kvůli své morální a technické zastaralosti není schopen nabídnout produkt důstojný 21. století. Za těch více než 100 let se automobil nikam neposunul, což je něco, co by se těžko hledalo v jiných odvětvích. Automobilky dnes těží z obrovské státní podpory, ať už se jedná o investiční pobídky, tisk peněz, levné úvěry, daňové prázdniny, vyvlastňování, výstavbu parkovišť a komunikací ze státního rozpočtu, tolerování negativních vlivů atd. Kvůli tomu automobilky naprosto zaspaly dobu, případně realizovaly zjevné nesmysly, jakým je třeba odporný třesoucí se diesel v osobních vozech. Masový automobilismus v dnešní podobě je ostuda této civilizace a ekonomická Potěmkinova vesnice. Naprosto nesmyslně argumentujeme zaměstnaností, přitom auta přece měla práci ušetřit, nikoli přidělávat!!! Automobilismus už dávno není primárně o přepravě, je to způsob uspořádání společnosti, je to odnož socialismu. Však také státní přerozdělování v souvislosti s automobilismem je srovnatelné s rozpočtem celého důchodového systému.

Lidé se běžně na několik hodin denně zavírají do těch popelnic, vzájemně si překáží, smrdí si pod nos, dalších několik hodin denně na to všechno vydělávají. Naši předkové by to považovali za otroctví, dnes to nazýváme "blahobytem". Rv

6 10
možnosti

M42a78r13e28k 25M31a85l25ý

2. 2. 2017 12:14

Lidi se přepravovat chtějí/musí, to je základ od kterého je potřeba rozvíjet další debatu.

Můžou se přepravovat auty nebo veřejnou dopravou, teleport vynalezen zatím nebyl. Takže budou smrdět v autech nebo v autobusech, protože koleje jaksi nevedou (a ani z ekonomického hlediska nemohou) vést všude.

Autobusy taky nejezdí všude a tehdy, když to člověk pro svoje potřebu/nutnosti požaduje. Takže zůstane velká skupina uživatelů, pro které bude nutnost se někdy přepravit individuálně, autem. Souhlasíte?

Teď ale otázka, jak byste tu přepravní požadavky řešil/*obsloužil když ne auty a individuální přepravou? Pořád tady vykřikujete dokola to samé, ale ani jednou jsem nezaznamenal, že byste navrhl nějaké smysluplné řešení. Křižet umí každý.

10 1
možnosti

Viděl bych to na úpadek automobilového průmyslu. Silnice jsou užší,přeplněněnjší, přesto se vyrábí čím dál větší a těžší krabice. Automobil byl vynalezen cca před 125 lety, ale vývoj tomu neodpovídá.Lidé byli schopni působit v letectví,kosmonautice, lékařství, a v těchto odvětvích vidím posun kupředu. V oblasti automobilismu tomu tak není. Auta, která kdysi byla schopna najezdit 1 milion km dnes vydrží sotva 200 tis., jsou značně poruchová a nespolehlivá. Připadají mě jen jako velký bussines pro spoustu firem. Jenže tlakem na stále častější obměnu dochází k huntování přírody. Auto obsahuje spoustu plastů, gumy, různých kitů, náplní a jiných jedovatých látek a sloučenin, které končí na skládkách.

5 4
možnosti

Stačí si pro bydlení vybrat dobré místo a cesty rozhodně nejsou přeplněné.

Kratší životnost aut je dána poptrávkou, když si určité zákaznické segmenty mohou dovolit koupit nové auto každé 3 roky, proč ho navrhovat na delší životnost? Prostě bez problému vydrží to, na co jsou konsrtuovány - typicky 100 tisíc mil.

Dnešní auta jsou spolehlivější než auta vyrobená před pár desítkami let, přičemž dnešní auta jsou mnohem složitější.

Z čeho chceš vyrábět auta, když ne z plastů, gumy, a někdy i nedobrých chemických látek. Ono i auto z kovu výrazně poškozuje životní prostředí - těžba, tavba, zpracování, doprava.

3 2
možnosti