Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlovlaky z Prahy do Drážďan hned tak nepojedou, Česko plán brzdí

Správa železniční dopravní cesty opět zpomalila přípravu vysokorychlostního spojení z Prahy do Drážďan. A to kvůli námitkám největší projekční firmy na železnici v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a69n 23D74v17o79ř51á69k 4683162293147

Sudop se ve své námitce snažil napadnout, že SŽDC stanovila hodnotu zakázky příliš nízko, sám přitom nabídl o více než pětinu nižší cenu.

Bože to jde? Tím se někdo zabývá? Chápu, že veřejné zakázky u nás jsou problematické, ale toto je zase druhý extrém...

0/0
28.2.2017 22:07

M93i98r26o67s20l95a17v 66Z64i12k60m82u85n68d 6268392117388

Projektování asi zabere nejméně času, mnohem více času se stráví dohadováním o výkupu pozemků - všichni chtějí VRT, ale nikdo nechce prodat pozemek nebo chce více než může stát zaplatit ... Mně ovšem chybí spojení na VRT z letiště Ruzyně ...

+1/0
6.2.2017 15:49

J95a14n 76K43l51e13i58c69h 3589545911538

Proč VRT do Drážďan? Ať nejdříve postaví vysokorychlostní tratě v Česku. Nikdo nebude jezdit do Prahy lokálkou několik hodin, aby se potom rychle dostal do Drážďan :-).

0/−1
3.2.2017 21:50

R19a51d55e84k 91J40a47n46a69t62a 9205526644602

Zkuste se podívat na mapu (nebo si alespoň pusťte video v článku). VRT do Drážďan vede asi ze 75% po českém území a výrazně zkrátí dobu jízdy do Ústí nad Labem a jeho okolí.

+5/−2
4.2.2017 0:38

O11n96d44r15a 50P54a65ř90í71z77e10k 7441389675222

Tady je vidět, že už je dlouho po Sametové revoluci a lidé na určitých místech hřeší na konexe, závazky, držhubný a silné lokty. Fuj tajxl...

+1/0
3.2.2017 19:25

M28a52r96e25k 19H26r67u51b47y 6317552751908

Na tom je krasne videt, jak moc se sliby politiku resi od praxe uradu. Otazkou je, jestli s tim politici vubec muzou neco delat, nebo jestli mdiky sluzebnimu zakonu ame urady nezavisle uz uplne na cemkoli.

Prani danoveho poplatnika jako obvykle nehraje roli vubec zadnou.:-/

+2/0
3.2.2017 14:47

J85a40n 52K74r46i17e96g17l25e91r 4621297755196

Nemam rad Trumpa, ale tady bych ocenil jeho zpusob... davam vam prezidentskym prikazem mesic na to, abyste prisli s navrhem a rok na zahajeni stavby (vykupu pozemku) ;-D

+1/0
3.2.2017 12:59

R16u26d27o79l22f 94R48u54b53e92š 3839235221794

Třeba se ještě dočkáme doby, kdy se bude jezdit z Drážďan do Vídně rychleji přes Polsko a Bratislavu ;-D

+6/0
3.2.2017 11:05

T50o67m24á64š 23K22r26á34l 3698128367239

Titulek je dost zavadejici, jinak je to docela smutne cteni a sani ze statniho cecku. Nikdy jsem nechapal, jak muze existovat firma(y) zavisla jen na statnich zakazkach. Takova firma by dle meho nikdy nemela mit ani moznost ziskat statni zakazku. V tomto pripade je podle me lepsi, aby si podobne projektove dokumentace resil stat sam. Ani si nechci predstavovat kolika "tretim stranam" odchazeji vsimne provize....

+3/0
3.2.2017 10:11

R74a58d97e75k 87J18a91n97a87t39a 9525826104322

"V tomto pripade je podle me lepsi, aby si podobne projektove dokumentace resil stat sam."

Jenže stát si svým systémem směšných tabulkových platů sám sobě zakazuje zaměstnávat odborníky. Pro stát tak pracuje buď looser, nebo někdo, kdo si u toho "přivydělá" bokem. Takže když je na ministerstvu potřeba nějaká odborná činnost, ať už vyvinout SW systém nebo složitější právní analýza, je nutné najmout externí firmu.

+5/0
3.2.2017 10:35

J11a27n 40K94r95i48e82g52l11e78r 4461947155176

loser

+1/0
3.2.2017 12:59

M78a13r51e31k 23H28r60u46b60y 6937952831698

Externi firma jsou zhusta byvali zamestnanci, kteri pres vyhodne smlouvy stat normalne doji.

Takze ne ze by to neslo, jen je to takhle vynosnejsi pro vsechny zucastnene - krome nas platcu.

+1/0
3.2.2017 14:49

M96a50r45e26k 63H95r81u30b38y 6317292831218

O vysi provizi udela hrubou predstavu fakt, ze kazda statni zakazka je predrazena zhruba desetinasobne.

0/0
3.2.2017 14:49

P94a21v13e70l 80K38u88n56c 9662259348318

" a na ministerstvu dopravy vzniká další komise, která má jejich přípravu urychlit. "

Vždy, když rady nevíš si, vytvoř na to komisi.

+7/0
3.2.2017 9:53

L63i71b13o15r 43J69a97n54e12č65e88k 4155965255651

Zajibalo by me, zda nekdy nejaka komize necemu pomohla. Vetsinou je to jen o tom, jak vykazat praci ale nic neudelat.

0/0
3.2.2017 11:28

M82i86r93o90s55l19a20v 56V79o17l71e47k 4395687455748

Článek je psaný hodně jednostranně. Pan Šlégr (odešel z MD) spoluzaložil firmu CEDOP, která se snaží získat nějaké projektové zakázky na dráze. Zde se spojila s firmou Egis. Když mu zakázka není přidělena, dělá obstrukce. Situace už zachází tak daleko, že podává odvolání poslední den lhůty kvůli formálním drobnostem. Tím dochází k zastavování a prodlužování projektové přípravy. Navíc je napojen na redaktora p. Sůru, který píše tyto účelové články s bulvárními nadpisy. Projektové přípravy brzdí spíše CEDOP než Česko, a to kvůli malichernostem.

+1/0
3.2.2017 9:47

J85i73ř23í 57H61o21v32o82r28k62a 8947166972945

Když nad tím uvažuji, tak pokud vítězem měla být Egis, tak nějak Váš koment považuji totálně mimo. A přijde mi absurdní, že by Egis měla prohrát se SUDOPEM. Stačí si porovna, kolik postavených VRT vyprojektoval Egis a kolik SUDOP.

+7/−2
3.2.2017 10:02

M46i86c92h44a96l 10Ř56e14z76n51í56č10e64k 1741748347320

a kolik VRT vyprojektoval Egis v českém prostředí? Pan Volek popsal situaci docela přesně. To, že Egis vyhrál, znamená jen to, že podhodil cenu ještě víc, než v předešlých výběrových řízeních. Ale může si to dovolit, má v zádech silný kapitál. Až nám budou Francouzi s Němci diktovat ceny projektů, tak se lide budou divit, proč si to nevyprojektujeme sami. Ale to už naše firmy budou pryč.

+1/−2
3.2.2017 11:01

J68a38n 52S40ů52r84a 4925823633332

A v čem je české prostředí specifické? Jsme v EU, EU nám železnici z x desítek procent platí, co je to za argument?

+1/0
3.2.2017 14:36

J98a83n 57S24ů72r69a 4855723733462

Fakta bolí, tak zkusíme lhát, že?

0/0
3.2.2017 13:28

M81i63c67h33a39l 73Ř57e82z86n86í98č24e89k 1201648637230

a kdy s tím začnete?

Fakta:

1) CEDOP opakovaně napadá soutěže na studie na VRT

2) To, za kterou stranu sporu kopete vy je jasné každému čtenáři

Pan Volek tam lži nemá, takže to mohu chápat jako váš závazek, že začnete psát objektivně (bez lží a manipulací)?

0/−1
3.2.2017 13:53

J12a63n 32S68ů44r22a 4525423403172

ad 1) podívejte se na počty námitek Sudop a Cedop u ÚOHS. Samozřejmě za poslední rok, kdy po policejni razii začalo téct do bot. Srovnejte relevanci námitek.

ad 2) skvělá práce s fakty. jen tak dál. fakta necháme stranou, budeme se držet dojmů.

+1/0
3.2.2017 14:35

P64e82t35r 27N91a21j65d98e38k 7647936573641

Kdyby raději ty peníze co vyhodí za ty spousty studií investovali do regionální železnice. Vždyť je to tragédie s těmi lokálními vlaky jezdit a automobilové dopravě to nemá šanci konkurovat.

0/0
3.2.2017 9:31

J96o92s67e73f 23L43a30m43p21a 2194463275377

Jak nepřijde zakázka na ČD těm co má tak se dějou věci.;-D To je již poněkolikáté a spřízněnci ČD mě tu nedávno kamenovali ,když jsem podobný názor psal u jiného případu spojeného se zakázkami u ČD a jejich společností

0/−9
3.2.2017 9:25

R60a93d49e32k 60J67a56n47a40t89a 9755306104852

Tohle ale s ČD (ani jiným dopravcem) nesouvisí. Asi jako byste spojoval ŘSD a BusLine. Zbytečně se tu ztrapňujete.

+7/0
3.2.2017 9:30

M34i26c17h98a25l 19K94o57l55o11v91r18a30t 5317693475552

Spustil bych alespoň salámovou metodu

+2/0
3.2.2017 9:24

M74i33l52a87n 14V41o81l26e63k 5669883766929

Plus za vtip, ale tady jeden nikdy neví.

0/0
3.2.2017 9:25

P81a48v95e36l 31M28a12t23o87u70š36e67k 5840297108904

To dneska asi neusnu žalem, já myslel, že se s ním svazu už zítra!

0/0
3.2.2017 9:06

P30a10v72e16l 47M86a25t68o14u18š62e49k 5190487258224

..svezu..

0/0
3.2.2017 9:07

B19l59a73n70k89a 27Š17e81b75e28s16t47o32v86á 8237201803532

Ano, to se může stát pouze u nás. Za komunistů se říkalo - kdo nekrade, okrádá rodinu. A ono to platí dosud.

+1/0
3.2.2017 9:04

D56a29n11i60e33l 77K40r42o86n21e78r 7854114786217

Sudop se vice nez toho, ze zakazku ziska konkurent, boji toho, ze s kvalitou a cenou tohoto konkurenta budou drahy spokojene.

+7/0
3.2.2017 8:54
Foto

P61r95e93m11y91s19l 53K80y65s68e24l98a12k 5575323634169

Kdo jiný...:-)

+2/0
3.2.2017 8:49

V29á18c86l91a44v 77N26o86v59o20t40n16ý 6126642666192

Já už se u nás ničemu nedivím.

0/0
3.2.2017 8:36

Z52d30e94n14o 66K98o87t87y15z11a 8589755546762

v klidu, však bude Hyperloop z Brna do Prahy co nevidět:-)

+5/0
3.2.2017 8:12

J36a66r12o91m93i65r 10F94a74r46e82k 4692853167

no jo, ale jak dal z Prahy, kdyz maji jen konepsrezku?

0/0
3.2.2017 11:43

M87i24r55e25k 92Z14á96v89o33d74n27ý 7242177380258

Díky za úpravu nadpisu R^

+1/0
3.2.2017 8:05

R88a10d88m30i57l28a 46S49i12m69č91á72k68o59v18á 5975783835425

co znamená ten nadpis?? to je něco jako "přijdu dýl"? 8-o

+1/0
3.2.2017 7:58

P72e21t95r 60K85o31v12a19ř52í94k 1621773769987

Taky jsem jako Moravák vůbec nepochopil nadpis. Má to snad znamenat "pozdě a ještě později"?

+1/0
3.2.2017 7:59

K15a53r87e64l 33N45a13s28t32o81u55p42i95l 3980211480411

Tak se naučte česky, nebo čtěte moravské deníky....

0/−2
3.2.2017 8:52

J54a12k20u76b 39K67a97m79e77n61i65c67k72ý 4129632477846

asi to tak cesky nebude kdyz to opravil ten nadpis, v jake ceske ucebnici ceskeho jazyka je vraz prijdu dele?

+1/0
3.2.2017 9:33

J14a36n 72J93e59m61e60l26k77a 1105610

Srdečně je mi úplně jedno, jestli se někdy vybuduje nějaká VRT na Drážďany.

Spíš mě zajímá, zda se povede vyčerpat EU peníze na Ostrava- Frýdek Místek- Frýdlant n. O. Má se stavět možná 2020. A beztak to něco zbrzdí. Přerov - Brno.

Praha -Kladno, Otrokovice Zlín a další. Protože po 2023 prý o EU peníze možná příjdeme. (pokud bude ještě nějaká EU vůbec). Poláci vesele staví na 200 250. Mají nakoupená nová vozidla na pkp IC..

+1/0
3.2.2017 7:57

R73u81d69o63l49f 84R84u48b18e11š 3359755351984

Peníze z EU se jistě podaří "vyčerpat", spotřebovat, prostavět. A jako obyčejní občané o ně ještě navíc "přijdeme". A ještě doplatíme z daní a železnice budou jezdit 80km/h.

+2/0
3.2.2017 8:15

J65a71n 11J63e84m96e50l16k32a 1145600

Ostrava Frýdek Místek se má dělat na 160/120. Což jsem upřimně ani nečekal. Brno Přerov 200.

Pardubice - Hradec 160. Jaroměř 120. Krnov 120. Olomouc, Šternberk, Zábřeh 160.

0/0
3.2.2017 9:24

O86t80a37k34a19r 25F65u85k38a 8251373761794

Pozdě a ještě déle? Co to proboha znamená??

+6/0
3.2.2017 7:43

O29n64d11ř38e70j 58L15i70š10k92a 3950762624746

Nikdy;-D

+2/0
3.2.2017 7:45

M70i77r57e23k 94Z87á35v24o74d69n82ý 7312717200478

To je hodně zajímavé zkomolenina. Pan Sůra neoplývá zrovna kvalitním žurnalistickým slovníkem (je takový lidový). Na druhou stranu se alespoň často a rychle snaží informovat, což je chválihodné. Ale to "déle" je vážně hrůza :)

0/0
3.2.2017 7:49

J57a28n 45S17ů98r35a 4235473453452

Nejsem autorem původního titulku.

+1/0
3.2.2017 8:14

M32i21r64e19k 27Z61á62v41o67d51n89ý 7502887220128

Pak se Vám omlouvám. Ale měl byste číst, co dáváte Vašim jménem do článku :)

+2/0
3.2.2017 8:16

Z46d42e38n28ě32k 10S85t34o92d92o69l62a 8257391355556

tak nějak chválihodně?

+5/0
3.2.2017 8:27

M58i84r69e72k 61Z43á12v40o41d31n30ý 7342557180988

???

0/−1
3.2.2017 8:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.