Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy mění stovky aut, zůstanou u Škody a Fordu

Kompletní obnovou projde letos na jaře vozový park Českých drah, dopravce získá celkem 298 nových aut. Na rozdíl od jiných státních firem či úřadů jde dopravce jinou cestou, auta si pořizuje na leasing.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90a33r42e77k 31M86a47t98i20k85o 2980256663199

Mě by zajímal ten ekonom co to odhadl o 50 lilionů víc :-D

To oni si tam asi takhle střílej ty čísla a pak to vypadá jak ušetřili. Jenže nesrovnávají realitu.

To je jako když:

Uděláme výběrko na 1 rohlík. Odhadujeme že za něj zaplatíme 100Kč.

Zaplatili jsme 10 Korun za 1 rohlík!!! Takže jsme ušetřili 90Kč. Tak takhle odhadují v ČD. :-D

Takže buď nakoupili auta 2L auta, kůži atd. a nebo neumějí vyjednávat, protože ta průměrná cena vs cena nové nejlevnější octavie není na 300 aut zas až tak moc cool.

Na konci roku pak zas budou v červených číslech a budou chtít dotaci. A proto si teď ze startu nakoupí superby a octavie a aktuální leasiing je o 24 milionů dražší než předchozí. Já bych jim narval City Go, stejně v autech jezdí po jednmom. A hned by misto 115 milionů, byla zakáza za 45 milionů. :-)

0/−1
6.2.2017 12:34

P81e22t88r 51Č56e90r41m65á98k 9518685789620

Tak ono to moc jinak nejde - nelze do zadání kalkulovat s tím že někdo udělá slevu, ale především tomu chybí specifikace těch aut, průměr 8tis/auto/měsíc ale není špatný.

0/0
6.2.2017 13:33

S78l72a74v90o42m85í25r 83Š57t21ě64p65á57n 1348354352134

Managament byl mel jezdit pouze vlakem byla by to kontrola i reklama v jednom a pak by jim stacily ty fordy

+3/0
5.2.2017 22:51

J67i49ř55í 81E32r89b33e16n 1293354616357

Problém je v tom, že na trase Ministerstvo dopravy - ŠŽDC - ČD - manažerovo bydliště žádné vlaky nejezdí ;-)

+1/0
6.2.2017 6:17

P34e90t19r 51B33á68č36a 8455946655395

Auta stoji, vlaky jedou.

Tak urcite, stejne je pohodlnejsi si vozit ten zadek autem co :-P

0/0
5.2.2017 22:22
Foto

T50o35m34á10š 34D84v97o66ř15á39k 7945826297321

Auta nelízujou, jsou to Škodovky. ;-)

0/0
6.2.2017 1:15

F80r55a82n50t83i22š60e63k 58M32o30s55s 8232333649989

Nevidím na to nic špatného. Velká firma prostě potřebuje auta a 298 aut na firmu této velikosti není nic přehnaného. V průměru to vychází na 8 tisíc Kč měsíčně se všemi službami, což je normální cena.

Dneska prakticky všechny velké firmy mají auta na operativní leasing, tak nevím, čemu se tolik diskutujících diví.

+8/0
5.2.2017 20:49
Foto

T89o18m11á20š 14D55v97o89ř98á30k 7305676567941

Je to státní firma, a kdo jiný by měl jezdit vlakem, než jejich vedení?

0/−2
6.2.2017 0:36

R39a17d88e29k 52J22a52n93a20t52a 9775866764122

A majitel uhelného dolu musí doma topit uhlím. Žádný plynový kotel.

+3/0
6.2.2017 0:54
Foto

T78o77m71á74š 11D15v49o85ř81á18k 7285356577921

Uhlobaroni nejsou, poslední byl Bakala, a ten má jiné straosti než topit...

+1/0
6.2.2017 1:03

J51o63s90e91f 17K62o92p23e65c93k80y 9524552945

No maji stesti, ze CD je zeleznicni dopravce. U letecke firmy nebo rejdaru by naplneni vaseho blabolu bylo jeste daleko silenejsi ;-D

+5/0
6.2.2017 7:20

P97e57t41r 27M78a95r20e30č57e55k 1653501549528

Dělají jako by si na to vydělali pacholci jedni. :-/ Já bych jim dal auta!

0/0
5.2.2017 20:46

J35i80ř10í 27E63r59b51e56n 1613854796237

Tak jim je dej, aspoň je nebudou muset kupovat.

0/0
6.2.2017 6:18
Foto

J18a65n 22Č77e92r58m58á53k 4879338765107

neměl by managment ČD jezdit vlakem a dané akce dělat poblíž nádraží?... Bylo by to takové stylové...

Ale spíš je to o tom, že mu dosud nenatáhli koleje k postelím a oni by do práce museli jezdit svým... ;-D

+6/0
5.2.2017 19:21
Foto

T55o61m81a30s 15C45a35b65a18k 8495865844929

Takže pokud tomu dobře rozumím, vsech tech x set aut, co nakoupili pred 4lety ted půjde kam? Zpátky leasingové firme? Nebo si je za zlomek ceny rozeberou kamaradi manažérů?

+1/−1
5.2.2017 18:25

V63l87a95d52i51s95l54a46v 64B86u54r18y79š61e16k 1909102647124

rozumíte tomu dobře, pokud si pronajmete na operativní leasing x set aut na 4 roky, tak za ty 4 roky musíte leasingové společnosti auta vrátit

+15/0
5.2.2017 18:29

J14i98ř70í 12E76r31b50e25n 1593234156677

On to po letech není zas tak úplný zlomek ceny, to za prvé.

A za druhé právo na zvýhodněný odkup má jen ten člověk, který měl auto v užívání...

0/0
6.2.2017 6:19

M77a36r83e39k 70M62a11t45i36k31o 2630896743379

Tak to raději naštudujte jak to je. Co jste napsal o tom "právu" není pravda.

Operativní leasing znamená, že vlastníkem je leas firma a odkoupit od ní vůz může kdokovil, kdo se s ní kontaktuje, vyjma toho subjektu, který ten operativní leasing měl.

Vy když mluvíte o "právu" asi myslíte, jak je to nastavené u Vás ve firmě. No jo ale to je asi tak jako "právo první noci" Takový naprd a s dnešním právem to nemá nis společného.

0/−1
6.2.2017 13:14

P22e34t82r 28Č73e17r84m84á79k 9928915849280

Pravda je někde uprostřed - při uzavření smlouvy je už předem domluveno zdali pronajímatel bude mít po skončení leasingu zájem o koupi nebo ne, pokud nikoliv tak má leasingovka už zajištěné odběratele které to od ní poté koupí.

+2/0
6.2.2017 13:21

T31o10m79á93š 33K59u28c75h80a94ř 3327451388981

Všechna místa, kam se potřebují zaměstnanci ČD doopravit, jsou jistě dostupná vlakem či drezínou, tak nač auta? ;-)

+9/−3
5.2.2017 17:08

P28e74t82r 45P79e37t49r 6183252428413

tak mohla místo aut nakoupit pro všechny zaměstnance drezíny ale to by jak provozně tak jednorázově přišlo na násobky...ale to jste si určitě s vaší inteligencí spočítal.

+3/0
5.2.2017 17:20

T48o96m82á92š 55K90u46c84h43a78ř 3447551368391

Jako že žádné nemají?? A pokud jim chybí, tak drezína, to jsou taky jen 4 kola a klika, nebo pedály a řetěz. To se dá splácat za 10k, prostředky i lidi na to mají. ;-)

+1/0
5.2.2017 18:20

R39a55d60e40k 39J60a82n45a18t66a 9195966564222

Jasně, a za každou takovou jízdu budou platit státu (SŽDC) mastné peníze za koleje. Silnice je zadara.

0/0
5.2.2017 21:00

R57i78c23h84a47r62d 83M61i45c81h34a14l84o59w94s30k82i 1281569165496

To vypadá jako návod. Žádné vlaky, ale autem budete jezdit vážení cestující.

+2/0
5.2.2017 16:11

T80o87m76á85š 81R57á13k88o25s 7839580434349

Na co 300 aut ?? Bavime se o přepravci, ne o správě kolejí a nádraží.. Pochopil bych tech 70 užitkových - tj. cca 5 aut v kraji na ruzne pripady, ale na co tech 228 osobáků..? To budou za priplatek rozvážet až domů..?

+7/−4
5.2.2017 15:36

L37a63d65i59s18l72a54v 77K19a78l16o35u74s 7335496861820

Auta stojí, vlaky jedou. Nebo je to naopak ?☺

0/0
5.2.2017 15:22

K50a50r71e76l 89N45o98v64o15t80n72y 4297964752692

Že nejezdí vlakem? Asi mají nějaké insider info, není to nezákonné?

+1/0
5.2.2017 15:09

J60o32s40e64f 33K20o82p60e71c70k18y 9704592165

Nezakonne jezdit autem? ;-)

+1/−1
5.2.2017 15:54

M34i63r11e42k 93G17a91j62e59r 5721296609530

Kde je pan Řapek, ktery tvrdi, ze auta jsou prezitek a lidi maji jezdit jen vlaky a autobusy?

+6/−1
5.2.2017 14:41

J67a73n 14K89o80b39ě64r24s11k18ý 1320596781673

Pan Řapek se léčí ze šoku který utrpěl po přečtení tohoto článku a ze skutečnosti, že i firmy jako jsou ČD běžně auta používají.

0/0
5.2.2017 17:56
Foto

J89a98n 15D81o73č48e57k80a27l 1704866131685

Příjde mi poněkud chucpe, když dotovaná a stále prodělečná firma si kupuje stovky aut vyšší a středí třídy. Viděl bych to v případě nutnosti tak na citigo a ty fabie. :-P

+16/−4
5.2.2017 14:31

M76i96r71e66k 44G71a66j25e85r 5671806379400

Řika se tomu "z ciziho krev netece."

+9/−1
5.2.2017 14:42

P94a91v32e54l 77M81o24r49a12v63e54c 3902549222948

Počet aut mi přijde vysoký, ale vyšší management jakékoliv firmy musí i reprezentovat. Zkuste přijet na jednání generálních ředitelů v otřískané fábii, a nebudou se s vámi bavit.

Užitná hodnota auta na to stačí (fabia generálního doveze jak potřebuje), ale bohužel snobismus způsobí své.

+1/−3
5.2.2017 14:48
Foto

B85r56o42n12i77s70l86a26v 39G50a87b86r22y51š 2142419341

Reprezentovat ano, ale generální ředitelé by neměli být snobové. Mně osobně je jedno, čím kdo kam přijede. A novým autem mě člověk fakt neoslní.

+5/0
5.2.2017 15:20

P53e43t52r 65Č57e71r91m14á87k 9298745439270

Tak to není o snobismu a staři auta (na novém superbu koneckonců nic snobského není, tím dneska nikdo koho neohromí), ale o té úrovni. Stejně jako se nepředpokládá že ředitel nepřijde na jednání v žabkách a havajský košili a nebude mluvit jako předseda zahrádkářů, tak skutečně působí divně když by přijel ve fabii. Samozřejmě norma na to není, standard ano.

+8/0
5.2.2017 15:44
Foto

B75r88o59n71i38s38l34a77v 58G69a17b74r92y13š 2892939111

No..., něco na tom bude... :-)

0/0
5.2.2017 15:46

P96a97v32e29l 47M21o68r39a38v83e50c 3972889512228

Vás asi ne, mne taky ne, ale ostatní gen.řed. by se na vedení ČD dívali dost s opovržením.

+2/0
5.2.2017 17:07

R82i21c74h97a37r50d 22M74i16c55h94a72l45o89w63s68k12i 1191869315756

Vlakem se jezdí.

0/0
5.2.2017 16:08

P21a96v38e77l 89M41o10r53a83v79e69c 3282939912808

I na obchodní schůzku v centru města?8-o

0/0
5.2.2017 17:08

R37a91d66e60k 83J32a25n72a52t48a 9335486734252

Zrovna na schůzku ve středu (jiného) města je vlak ideální. Ve vlaku se najíte a třeba i ten notebook si zapnete. Nádraží by měly být v centru. Z nádraží podle vzdálenosti pěšky, taxíkem, nebo MHD, pokud je spojení dobré. Ve vyspělých zemích (Švýcarsko, Německo apod.) to ani není ostuda.

+2/0
5.2.2017 21:03

P47e87t12r 30H45o70r24á46k 1299463189224

Ředitel čd nemusí hrát na žádné dojmy. Každý ví, jaká je to firma.

+1/0
5.2.2017 17:00

T30o32m75á34š 54K50r96a81i40n20a 7524360464528

A vy jako myslíte, že ten management jezdí v octáviích či superbech? To budou tak auta pro kraje ap., kolem ředitelství se to nejspíš bude černat audinama... Nebo si umíte představit bývalého GŘ Žaludu v něčem jiném, než A8L?

+2/0
5.2.2017 21:23

P94e33t84r 39Č66e92r35m38á45k 9908665979570

O žádný vyšší střední třídě tam není ani zmínka, jen kompakty a střední, což pro management není žádný přepych a za ty peníze je to vcelku dobrá nabídka.

+3/0
5.2.2017 15:35

J30o66s90e71f 30K51o71p12e91c95k27y 9934812505

Dotace dopravce dostava za sluzby, ktere si u nej stat ci kraj objednava. Bez dotaci nejezdi spoje IDS nikdo neb by zkrachoval. A jestli prodelava nebo ne vas nijak trapit nemusi. vas se to nijak nedotkne ;-)

+5/0
5.2.2017 15:45

P84e37t45r 75D82l92o74u89h60ý 5897789254854

No, nedotkne. Nakonec jsme to my, daňoví poplatníci, kteří musí ty dotace a prodělky zaplatit. A to i když jedeme vlakem jednou za dva roky.

0/−1
5.2.2017 16:10

J91o86s84e67f 55K92o76p25e49c47k32y 9834732505

Zadne prodelky samozrejme neplatite, byla by to nedovolena podpora. A dotace z dani platite i vsem soukromym dopravcum v IDS, s tim mate take problem? ;-)

+2/0
5.2.2017 16:14

P13e37t67r 45D84l51o44u52h17ý 5547909244644

A kdo tedy zaplatí ztrátu, když 100 procent akcií vlastní stát? Manažeři? ;-D Dotace jsem ochoten akceptovat, i když obecně je rád nemám, když se o veřejnou službu tohoto typu zcela otevřeně soutěží a vyhraje nejvýhodnější nabídka. Ne, když je to bez výběru na většině tratí přiklepnuto ČD na x let.

0/0
5.2.2017 16:19

J54o76s39e80f 50K35o84p20e15c21k58y 9474882735

CD jsou firma jako kazda jina. Takze sve pripadne ztraty resi uplne stejne, jako vsechny ostatni firmy. Stat jeji ztraty platit nemuze... ;-)

+3/0
5.2.2017 16:21

P75e44t89r 23D90l18o51u71h62ý 5927549924724

Ano, u všech normálních firem, které jsou ve ztrátě, to jejich vlastník dříve či později nějak vyrovnat musí, nebo firmu částečně (či úplně) prodat, nebo ji zavřít. Nebo jak myslíte, že se to řeší? A u ČD všechny akcie patří státu.

0/0
5.2.2017 16:25

J51o48s78e40f 76K41o37p31e47c20k65y 9804572885

Pokud jsou ztraty zasadni, pak ji musi prodat nebo zavrit. To mate pravdu. Ztraty CD zadne zasadni nejsou a nejsou ani kazdorocni, takze vlastnik muze byt zcela v klidu ;-)

+5/0
5.2.2017 16:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.