Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

14 535 kilometrů nonstop. Katařané přepsali žebříček nejdelších letů

Žebříček nejdelších letů na světě od neděle vede katarský dopravce Qatar Airways. S Boeingem 777-200 LR začal létat trasu z Dauhá do novozélandského Aucklandu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I80v67o 76J75a50n75á24č63e64k 8933673121872

Zajímalo by mě odkud pisatel článku vzal informaci o tom kolik posádka natankovala paliva. Podle mě to je to holý nesmysl.

0/−2
6.2.2017 9:18

R52a17d27e87k 92N26e15u55m18a54n80n 5622332608845

tisková zpráva?

0/0
6.2.2017 13:54

I48v75o 39J89a67n45á39č83e30k 8663593901762

Díky za mínus, ale možná byste měl nejdříve myslet a pak klikat a psát. Proč by brali plnou směrem tam, když zpátky se letí o hodinu déle? Proto píšu, že je to nesmysl, ale to vám asi nějak nedošlo. Navíc teda v článku nikde nevidím, že by to byly informace z nějaké tiskové zprávy.

0/0
6.2.2017 14:18

S47e66i88d97l 34P58e44t19r 1791141865954

Jako všechno, někde to prostě opsali ..

Text prakticky beze změny odsud:

http://www.telegraph.co.uk/travel/news/longest-flight-in-the-world-qatar-doha-auckland/

množství paliva je pak tady:

https://www.flightradar24.com/blog/qatar-airways-inaugurates-the-longest-route-in-the-world/

0/0
6.2.2017 14:37

I77v82o 71J22a95n22á27č24e38k 8253873631772

Tak v tom článku nic o množství natankovaného paliva není. No a na FR24 je správně uvedeno maximální množství paliva pro daný typ letadla, nic o tom kolik ve skutečnosti natankovali.

0/0
6.2.2017 14:43

D44a51n23i32e96l 31V42a35h37a17l50a 3658814388

Nesmysl v čem? Zdá se vám to moc?

0/0
6.2.2017 14:38

I73v26o 74J67a70n51á92č89e61k 8663713341532

Ano, zdá se mi to moc. Proč? Daný typ letadla má maximální dolet 15840km čili více než je tento let. Navíc udaná hodnota platí pro obsazení 317 cestujícími a jak je uvedeno v článku, zde je kapacita nižší. No a třetí důvod, zpáteční cesta je o hodinu delší.

0/0
6.2.2017 14:46

D41a75n47i31e77l 34V29a89h16a31l86a 3828824548

Na takovéto lety se musí počítat s rezervou. Rezerva je na půl hodiny letu navíc oproti odhadu. V článku se taky píše, že let byl kratší, ale mohl být i delší a to třeba i o hodinu. Za tankování zodpovídají piloti a ti si vždy raději vezmou víc, než aby museli riskovat mezipřistání a tím i značné zdržení a vícenáklady pro aerolinie. Taky neví, jestli se nebudou muset vyhýbat třeba bouřce nebo budou odkloněni na jiné letiště z důvodu nepříznivých podmínek na cílovém letišti. A jestli rozdíl je 5 tun paliva, tak je to srovnatelné, jako když si do auta natankujete 50 nebo 51 litrů paliva. Tady se kila určitě nehoní.

0/0
6.2.2017 15:48

I70v49o 74J31a56n23á83č52e97k 8633573261222

Takže na zpátečním letu s vezmou jako kanystry? ;-D Jasně že jsou povinné rezervy, ale toto plně naložené letadlo má dolet delší, než je tato trasa, která je navíc operována s lehčím letadlem. Prostě je to nesmysl. Pokud by to bylo jak píšete, tak zpáteční let by nepřipadal v úvahu resp. pouze s mezipřistáním.

0/−1
6.2.2017 16:30

D83a53n89i55e60l 71V76a10h58a88l85a 3728404628

Palivo, pro cestu o 2000 km kratší, se při těchto trasách neřeší. Tankuje se do plna. Ty 2000 km znamená přibližně 8 tun paliva navíc, to z těch 144 tun co se tankuje moc úspora není. Navíc by to bylo na úkor bezpečnosti.

0/0
6.2.2017 17:10

I47v66o 94J87a83n87á96č32e49k 8863453241202

No já nevím jak vy, ale já jsem si plánování paliva docela podrobně studoval a jsou na to přesné vzorečky podle kterých se postupuje. Dost pochybuji, že by si jen tak řekli je to dál než jsme zvyklí jinde, tak dáme plnou.

0/0
6.2.2017 17:17

T68o88m77á83š 73T60a22t45í45č26e74k 5350202150538

Dauhá? Qatar Airways? To mě jako psa zajímá jenom proto, že uznale pokývu hlavou nad pokrokem v technice.

0/0
6.2.2017 0:07

M21i60l88o57š 25K60r45u84m12p 2744727384

Nez nekam letet 16 hodin, to radsi s prestupem..

+1/−3
5.2.2017 22:50

J24o60s14e12f 20S45h61r17b21e80n14ý 9213218289271

me prekvapuje, ze tam maji upravu jen pro 262 sedacek. Pri 181 litru paliva to musi litat docela draze

0/0
5.2.2017 21:34

J12o50s29e62f 73S81h52r21b87e96n86ý 9973598339131

181 tisic litru

0/0
5.2.2017 21:34

F74i19l10i32p 96S83i40r23o63t89e58k 9972429392561

při době letu 16 hodin bez přestávky mně to naopak nepřekvapuje

+1/0
5.2.2017 21:47

S76e46i96d43l 43P44e82t22r 1981551705494

No, ono každé mezipřistání je plus jedna až dvě tuny paliva navíc, o času, přistávacích poplatcích a handlingu nemluvě :-)

Lze se domnívat, že v těch aerolinkách nepracují úplní pitomci aby si ekonomiku takového kroku nedokázali sami (i bez nás) spočítat ...;-D

+9/0
5.2.2017 22:17

G25e15o33r46g 11K83o18m16b93e20r87e30c 9434701366641

az se bude letat z Evropy (Londyn, Pariz, Frankfurt) nonstop do Australie tak to bude zajimavejsi.

Od pristiho roku 2018 od brezna ma litat Qantas primo Perth - London a pak i Pariz a Frankfurt.

0/0
5.2.2017 21:13

P71e24t83r 20M80a41c29h49á11č26e88k 9677914963

16 - 17 hodin letu, to bych nechtěl ani v business. V economy je to na hranici hazardu se zdravím.

+3/0
5.2.2017 20:57

L11u76k35a43s 24C18o40d52r 6568232330331

Je to v pohode. Letel jsem i delsi dobu a bylo to uplne v klidu...

0/0
5.2.2017 21:08

M61i65c58h76a10l 71B18e27n49e83š 6709608672836

To by mě tedy zajímalo, kam jste letěl...

0/0
5.2.2017 21:16

L84u82k45a84s 93C50o23d95r 6198202930981

EWR-SIN, SQ21

0/0
5.2.2017 21:25

G55e28o34r29g 67K70o85m57b79e63r89e34c 9264261586741

a proc jako? kdyz letim Frankfurt San Francisco tak to je sice jen 11,5 hodin ale uplne v pohode. Pulku prospat mezi tim 2-3 filmy a utece to jak voda.

+3/0
5.2.2017 21:16
Foto

K57a26r15e74l 75M40a33l56ý 6176704290821

Za tech nekolik desitel letu jsem jeste nenarazil na "normalni, koukatelny" film.

0/−1
5.2.2017 21:26

T19o64m56á47š 81T10a26t89í91č29e26k 5100732200148

To bude asi proto, že se takových točí zatraceně málo.

+1/0
6.2.2017 0:09

E31m91i20l 68P76r90c48h48a91l 5150280338244

V business se da, pokud mam vlastni filmoteku a wifi na palube, je to celkem pohoda

0/0
5.2.2017 22:21

J93i76ř21í 95F50r12o47l24e16c 7525514252107

Zalezi na letadle.

0/0
5.2.2017 22:54

P68e81t37r 10M15a11r65e36č11e64k 1953121519918

16 hodin v sedacce, no to by mne asi zabilo :-) ...

0/0
5.2.2017 20:27

T70o26m63á42š 62T76a11t94í25č17e30k 5580702710888

Místo u uličky a co tři minuty na záchod. :-)

0/0
6.2.2017 0:10

M24a49r67e53k 76V31y66l20e91ž98í27k 8672871925223

Já teda nerozumím tomu, jak může naše planeta zvládnout těch 181 000 litrů paliva... já tomu prostě nerozumím. Už aby ta ropa došla...

+2/−11
5.2.2017 19:11

M25a93r98e20k 75T97ů52m19a 4872488976732

A co budete dělat pak, až ta "hnusná" ropa dojde?

+4/0
5.2.2017 19:20

M65a30r78t55i40n 92C47e86r24n37y 2578742708143

Bude koulat jako jezevec az si uvedomi co vsechno je z ropy a najednou to nebude.

+5/0
5.2.2017 19:24

O15l71d42ř45i19c23h 12M13o91u36r59e60k 1941907714396

horší je situace, kdy se musí záhy vrátit na letiště a těch 181 tun nemůže spálit, ale musí je vypustit. tankování za letu už znám, ale vypouštění za letu, neboli detankování jsem ještě neslyšel (myšleno do prázdného tankeru). pokud by to měl vypusti na pole tak by tam vzniklo slušné ropné pole (řepkové?),

+3/0
5.2.2017 21:30

M79a15r77t57i10n 89N22o53v85á73k 6503157969861

to je zajímavé.. o tomhle jsem nikdy neslyšel. proč jako to letadlo musí vypustit celou nádrž? Dokáži to pochopit pouze při emergency situacích, kdy má nějakou závadu na motoru a aby snžillo riziko výbuchu při dosedu, tak přistává s min. paliva.. ale pokud by např. na palubě mělo teroristu, smrtelně akutný zdravotní problém.. tak i v takovém případě musí vypustit takřka všechno palivo před přistáním? 8-o

0/0
5.2.2017 22:15

M45a33r49t71i91n 79V76a52n38ě84k 6701613372529

Limit maximální přistávací hmotnosti.

+4/0
5.2.2017 22:50

M95a79r96t55i25n 84N57o52v96á22k 6133257599881

díky za info

0/0
5.2.2017 23:25

M58i44r72e95k 16G15a90j35e21r 5331976909620

Pokud vim, tak musi vypustit cast paliva, aby snizil hmotnost a mohl dostatecne zpomalit na pristani.

+3/0
5.2.2017 22:53

M36a75r91t85i47n 61N68o57v16á76k 6933897219381

děkuji za informaci

0/0
5.2.2017 23:25

T91a35d36e67á76š 30M86i92c93h22á74l55e32k 6617698682722

No musí mit limit na pristani a nebo pristat bez motorů a nemusí nic vypouštět

0/0
6.2.2017 0:22

J57a33n 32P30r76o15c36h65á62z89k41a 5526662778167

Boeing 777-200LR má maximální vzletovou hmotnost asi 347 tun a maximální přistávací hmotnost asi 223 tun. Rozdíl je 124 tun. Palivo (181.000 litrů) váží asi 146 tun. Takže může přistát s maximálně 15 % maximální kapacity paliva.

+1/0
6.2.2017 0:37

L93e75o97š 10S83ý65k31o70r74a 3431802783210

V přepočtu na osobu a kilometr je to asi taková spotřeba jako když jedou dva lidi autem

+2/0
5.2.2017 19:30

V91l39a17d87o 47K13o45r65m88e17n25d30i 1105120238409

Presne ako píšete. Len tak baj oko som to hodil do kalkulačky a vyšlo mi to cca osoba na 100 km 4,8 l....

0/0
5.2.2017 20:02

K55r49y36š44t67o60f 55L63a69n83í17k 1369620565865

vzdyt je to jen trikrat tolik, co by za podobnou vzdalenost spotřebovalo takove množství osobních vozu, které by odvezlo stejne množství pasazeru. a to by jeden z nich musel ridit.

0/0
5.2.2017 19:33

M94i35r25e72k 32G82a53j14e62r 5411496149680

Jenze na tyhle vzdalenosti by nikdo autem nejel, i kdyby to bylo po pevnine mozne. Kdyby nebyla letadla, tak by se proste tak daleko cestovalo jen vyjimecne.

0/0
5.2.2017 22:57

S81e78i83d62l 17P40e29t92r 1541441525404

Těch 690 litrů na jednoho pasažéra představuje cca 10 000 km v autě přičemž většina najezdí ročně více a nechytají se z toho za hlavu ...:-)

+2/0
5.2.2017 19:34

V83l52a28d63o 95K19o13r42m30e30n94d83i 1385890568119

To je dobré ,že tomu nerozumiete....

0/−1
5.2.2017 20:14

J45a72n12a 28S56t85e80h89l98í53k28o32v36á 2929500900716

jezdíte autem?

0/0
5.2.2017 20:21

T41a48d39e35á50š 66M32i46c71h47á61l83e98k 6337278822282

První posádka udělá start a vystoupa do jejich letové hladiny a pak asi po hodine až dvou je vystrida druhá posádka a leti prostřední část letu a zase hodinku az dvě pred přistáním to předá první posádce a ta pristane

+3/0
5.2.2017 18:36

M57a80r42t34i83n 96Š71k37r63o51b89á80l15e37k 2792132229968

Zeptám se, druhá posádka je "udržovací a hlídá autopilota" zatímco první startuje a přistává, což jsou těžší úkony?

0/0
5.2.2017 18:41

T51a27d75e94á16š 78M80i84c47h28á16l98e29k 6117488182442

Ano tak nějak to funguje. Samozřejmě ty časy jsou jen orientační nevím jak to mají uvádím to pouze jako příklad

0/0
5.2.2017 20:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.