Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dálkových letech roste konkurence, levná ropa vábí i menší aerolinky

Letečtí dopravci znovu objevují kouzlo dálkových letů. Nejaktivnější jsou v tomto směru ti nízkonákladoví. Zpáteční letenka do Spojených států by v jejich podání mohla stát kolem osmi tisíc korun. Důvodem jsou hlavně klesající ceny ropy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37e40t82r 75N85o72v85á57k 8255239570

kde hledáte nejlevnější letenky?

zajímají mne především destinace: jih evropy, a mimo evropu

btw.: jsem narazil na zajímavý:

Přehled - LowCost Letenkomatů ...

http://bit.ly/prehled-low-cost-letenkomatu

R^

0/0
6.2.2017 12:14

R18a24d81e42k 76J31a41n48a60t91a 9985526494712

http://www.azair.cz/

0/0
6.2.2017 21:03

J84a28r47o53s74l39a32v 67N71e61d43o90m67a 3640450272843

Tak nevím, v článku se píše o klesajících cenách ropy, ale když přijedu na benzinku, tak mi to připadá, jako by cena ropy byla v tom největším zdražování.....

+11/0
6.2.2017 6:25

J45a64n 20P94a72v72e93l 8213922748966

Já tankuju za 30 Kč/l a velice dobře si pamatuji, kdy jsem platil zhruba 35 Kč/l. A vzhledem k tomu, že největší část ceny benzínu tvoří neměnná spotřební daň, ...

+2/0
6.2.2017 7:30

J63a80k65u55b 63Š38a41f96a55n34d56a 7505957731331

A já si zase pamatuji, že jsem před rokem platil za natural 95 24,50

+4/0
6.2.2017 7:47

J24a76n 41P13a56v13e94l 8803142788756

JJ, já jen reaguji na "jako by cena ropy byla v tom největším zdražování....."

0/0
6.2.2017 7:55

J76o73s34e71f 55M21i58k66u22l17í33k 8124937216

To je pravda, platil jsem 35 ale také i 27,50 v létě.

+1/0
6.2.2017 8:25

J40o87s75e87f 70H41o95n28e41š 7681472170973

Vážení,letecká doprava není zatížena daněmi,takže mají petrolej kolem 10 Kč

0/0
6.2.2017 8:11

R93o92m83a14n 87K81a39m65a84r84ý96t 8668440438718

No tak za 10 korun rozhodně netankují. I na letecká paliva je klasická spotřební daň a DPH (minimálně v ČR).

0/−1
6.2.2017 10:05

J70o39s13e45f 52V37o67s42i62c84k85y 4473167396663

To vite, anebo si to myslite ?? Tak sem hodte ty sifry, vy chytrej !

0/0
6.2.2017 13:06

P36a77v62e36l 53S78v40o77b67o27d18a 4237720532422

http://www.twintrans.cz/index.php?id=09

0/0
6.2.2017 15:53

J26o98s12e92f 81H88o41n78e74š 7441192170463

V ČR letadla nelítají a zahraniční lety mají kerosin bez daní

0/0
6.2.2017 19:22

R96a57d24e12k 86J32a57n52a86t14a 9645136534302

Není. Od spotřební daně jsou letecké společnosti osvobozeny na základě Chicagské úmlovy. A DPH se z letenek taky neplatí, stejně jako např. z mezinárodních jízdenek na vlak..

0/0
6.2.2017 22:35

T88a71d98e93á50š 42M60i90c13h58á74l60e91k 6917688542892

Ceny benzínu šli nahoru. Byl o tom není to tak dlouho co vyšel článek o jakése regulaci a tudíž bude stoupat cena benzínu

0/0
7.2.2017 22:54

S56a31r25a 75N79o93v59a 3693852481761

Ono je ještě možné letět po Evropě nenízkonákladově?

+1/−2
6.2.2017 6:03

M22a54r80t13i19n 88H46a38n41z83a27l 8138879329965

Možné to je, ale málokdo to dělá. Snad je blázen, který musí - viz linka Praha - Budapešť monopolně operovaná největším pražským aeroklubem...

+1/0
6.2.2017 6:27

M32a20r28t76i67n 95K65a88r88á33s59e70k 9288853598278

No ono na spoustu mist se nizkonakladovkou jen tak nedostanete (resp minimalne s jednim ci dvema prestupy, coz jednak znamena riziko, ze nestihnete prestup a pak hlavne cena jde dost nahoru a tou nizkonakladovkou nic neusetrite)....

0/0
6.2.2017 9:26

S37a86r78a 86N93o68v37a 3323592181501

ČSA jsou nízkonákladovka...

0/0
6.2.2017 18:50

M51a12r33t34i91n 64H60a27n91z73a29l 8598869889945

ČSA jsou nízkonákladovka službami, nikoliv cenami!!

0/0
6.2.2017 22:35

R19o84m32a39n 29K10r53a14t39o19c28h94v73í72l 6116767356644

Třeba British Airways pořád po Evropě létají, a nevěřím že létají prázdní.

0/0
6.2.2017 8:26

S71t40a96n33i71s41l78a54v 65G10r39i47g91á69r12e70k 7391172310155

jistě Byznys klienti tak lítají -potřebujou mít třeba variabilitu letenek a když jsi půl tejdne ve vzuchu tak i s větším pohodlím

+2/0
6.2.2017 9:03

S21l41a82v38o59m28í63r 83B91e36n12e88š 6622637270634

V nadpise je chybně zvolené slovo.

To, co vábí menší aerolinky, je levnější nafta, nikoli levná ropa.

Cena ropy šla dolů, a tudíž šla dolů i cena nafty. Nicméně samotná levná ropa ty aerolinky lákat nemůže, protože ony ji nekupují.

Kdyby teoreticky (je to nemožné, ale píši "kdyby") cena pšenice šla o polovinu dolů, tak by to jako zlevnění pšenice vnímali mlynáři nebo majitelé drůbežáren nebo vepřínů, kteří pšenici používají jako krmivo, ale z hlediska konečného zákazníka by to nebylo zlevnění pšenice, nýbrž zlevnění chleba. Každý to vnímá jako zlevnění toho produktu, který kupuje, nikoli jako zlevnění surovin, z kterých je vyráběn.

+1/−8
6.2.2017 5:34

D40a40v65i38d 88R61o61z44e37h48n88a86l52i66k 4963654926810

Tim chcete rict ze letadla litaji na naftu?

+4/0
6.2.2017 5:58

J42a80k77u69b 87Z48á52h52u76m46e75n30s38k38ý 9710141103271

Jasny, ty 2 rulicky pod kridlama jsou prece 2.2TDI

+3/0
6.2.2017 6:44

L69u53k68a82s 91C92o51d17r 6618652270971

Aniz bych chtel prudit, tak Jet-A a nafta jsou skutecne hodne podobny paliva, takze je teoreticky (a u nekterych modelu prakticky) mozny pouzit Jet-A v naftovych autech. Opacnym smerem bych to nedoporucoval, hlavne kvuli pozadavkum na cistotu paliva, vlastnosti pri nizsich teplotach atd, ale treba u nekterych ruskych vojenskych letadel (treba Su-25) se s naftou jako nahradnim palivem pocitalo.

+6/0
6.2.2017 6:57

J53a68r18o84s92l38a24v 87T87e88p90l23ý 6401334151650

V A380 je 4x 3.0 V6 od VW :D

Slavomíre, ty seš tele :)

0/−1
6.2.2017 6:51

M43a88r68t81i22n 38H81a11n87z89a72l 8258149699505

Kerosin, příteli, kerosin...

0/0
6.2.2017 6:58

J97a82k68u61b 81M90i23k50u82l25a18c14e38k 8307631277574

Lol. Dekuji za pekne rano. Takto sem se dlouho nezasmal

0/−1
6.2.2017 8:11

P14a82v34e48l 36L44á96n65í77k 5449685872677

Letenky do USa za 8 tisic to je hodne vlhkej sen, ted pokud nesedite denne u internetu a necekate na akci se skoro pod 20 000 z Prahy nedostanete a kterwj normalni clovek si to muze dovolit 

+1/−11
6.2.2017 4:10

P88a14v29e39l 40Š49ť19a64s81t28n79ý 8642534914

Nevím, kde jste na to přišel, běžná cena letenky bez jakéhokoliv omezení je okolo 11*12tis Kč.

+15/0
6.2.2017 6:24

R74a64d52i82m 17Š48o76l76c 1355535415144

Měl jsem letenku Praha - Honolulu za 16.200,-- zas tak těžko ji koupit nebylo ani pro čtyřčlennou skupinu.

0/0
6.2.2017 7:33

J34a92k92u32b 50M60i78k95u78l72a88c21e98k 8457391337284

Mozna by bylo fajn ten internet pustit a podivat se jaky sou ceny

+2/0
6.2.2017 8:13

J80a56n 61L79a54k81o69m95ý 7911215425294

Plány má Norwegian hezký, ale pokud chtějí partnerství s Ryanairem a EasyJetem, tak B787 bude asi hodně málo

+1/0
6.2.2017 3:50

J57o98s94e45f 46R26i68c13h13t32e11r 9906635807743

Proč?

0/0
6.2.2017 9:41

P22e59t88r 66N29o25v54á97k 8585449370

kde hledate opravdu levne letenky?

0/0
6.2.2017 3:06

M11a81r89i30a13n 78P11e42š35t71a 6518948428178

swoodoo.de

+1/0
6.2.2017 4:12

J31a36n 26L75a85k60o41m32ý 7801385715954

Ryanair.com

0/0
6.2.2017 5:51

J86a30n 97P64a66v44e64l 8363472988336

http://www.letenkari.cz/

Agregat českých webů, které hledají levné letenky

+1/0
6.2.2017 7:32

P31e68t65r 90N38o79v85á14k 8375629500

díky moc za tipy!

0/0
6.2.2017 12:08

P53a38v93e66l 36V62e98t39e85š12n98í15k 7235438975707

Je letenka a letenka.

Do Thajska můžete letět i docela lacino s Emirates. Budete mít nádherný servis a budete se cítit jako ČLOVĚK.

Pak můžete zkusit něco trošičku lacinějšího. Můj poslední let Chiang Mai (Thajsko) - Šanghaj - Praha s China Eastern byly mizerně ušetřené peníze. Přestože jsme měli celý let na jediné letence, tak nám zavazadla odbavili jenom z Thajska do Číny. Pak jsme se museli postarat sami: vyplnit vstupní formuláře pro vstup do Číny > moje známá (Thajka) dostala dočasné vízum pro vstup > pasová kontrola > vyzvednutí zavazadel > celní kontrola > odevzdání zavazadel do checkinu > bezpečnostní kontrola > pasová kontrola pro vstup do mezinárodního prostoru. Po Šanghajském letišti jsme nachodili několik kilometrů, ze salónku nás vyhodili hodinu před odletem ("zavíráme") a nakonec nám změnili odletovou bránu.

Úcta k člověku jako za komunismu.

Nevím, jestli ještě lacinější aerolinky budou kultivovanější než tohle...

+5/−1
6.2.2017 1:44
Foto

T45o14m95á18š 85D62v70o34ř46á16k 7735366947271

Můžete ještě zkusit Aeroflot.

Prý si při dalším letu nad Moskvou, budete přát letět v bombardéru...;-)

0/0
6.2.2017 1:52

P27a66v92e63l 70V11e66t14e77š33n47í93k 7205868705937

No prý se snaží.

Ale slyšel jsem jeden hororový příběh o tlupě ožralých Rusů co poblila letadlo tak, že z toho začali zvracet i ti ostatní.

Tenhle zážitek bych si taky rád odpustil :).

+1/0
6.2.2017 1:59
Foto

T55o34m82á77š 28D73v90o25ř16á31k 7295396407441

;-)

0/0
6.2.2017 2:00

R21o22m28a19n 45K43r21a76t92o91c21h65v11í96l 6986917756774

V Rusku je možné cokoliv.

Také o zlušenost s Aeroflotem nějak nestojím.

0/0
6.2.2017 8:28

M22i32c95h18a31l 36H71o20r45á72k 7349404659554

Tomáš Dvořák - blbost. Létám velmi často, mám možnost srovnání a Aeroflot je vysoce konkurenceschopný člen Sky Teamu. Jejich produkt je standardní, někdy i nadstandardní a výsměch byl v tomto případě poněkud hloupým.

+9/0
6.2.2017 3:56

L91u58k24a12s 59C97o19d77r 6118442670811

Aeroflot je mirnej nadprumer, kdyz vsechno funguje tak, jak ma. Jakmile se neco pokazi, tak je to totalni peklo. Viz jedna moje starsi reportaz...

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=5430

+2/0
6.2.2017 4:00

M80i29c81h25a46l 92H97o33r30á19k 7189494119824

Souhlasím. Neletěl jsem s nimi mnohokrát, matkou je mi Delta :). Ale v poslední době jsem a Aeroflotem musel na východ SVO-PEK a na západ SVO-MIA. Byl jsem překvapen, jaký produkt nabízeli v C class B 777 a A 330 (a to včetně skutečně krásných letušek, což byl příjemný šok právě pro mne, cesťáka s Deltou). Nemám rád rychlé a nesmyslné soudy, ať jsou již namířeny proti komukoli - toliko jen na vysvětlenou, proč jsem reagoval na pana Vetešníka.

+2/0
6.2.2017 7:10

J45a20k13u54b 30Š10a43f95a62n51d97a 7885247741431

Tak jestli to srovnáváte s Deltou tak se ani nedivím.

0/0
6.2.2017 7:51

P54e50t25r 88M48a20c34h26á47č49e13k 9307574163

Přečetl jsem Vaši reportáž se zájmem, je dobře napsána, dávám +.

Aeroflot v business je velmi slušný. Možná ne tak super jako EK či BR, ale co do kvality produktu lepší - nesrovnatelně lepší - než slavné LH, KL, či OS. Také situace na SVO se zlepšila, terminály jsou po rekonstrukci mnohem lepší. Salonek C také slušný. Jen ty vzdálenosti samozřejmě zůstaly, a také nesmyslná pasová kontrola při mezinárodním tranzitu (z MUC do PEK / PVG pochopitelně nevycházím nikam, kde by bylo nutné procházet přes celního úředníka provádějícího plnohodnotnou pasovou kontrolu).

Zarazilo mě, že na SVO bivakuje několik desítek černochů, patrně migrantů, kteří po vzoru svých západněji přicházejících kolegů zahodili po příletu pasy v domění, že se snáze vyhnou kontrole identity, ale narozdíl od slaboučké EU jim na to Rusové neskočili, a nechali sedět v tranzitu, kde nyní bydlí ve stanech ... postavených uvnitř terminálu. Takto to bylo v polovině loňského roku, letím tu trasu znovu tento týden, tak jsem zvědav.

0/0
6.2.2017 7:50

L90u75k78a91s 56C53o87d76r 6678472150401

Ja radsi nez v business class litam takhle :-)

https://www.youtube.com/watch?v=YLcuknLR5Ls

+1/0
6.2.2017 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.