Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínský letoun C919 vzlétne ještě letos. Chce konkurovat Airbusu a Boeingu

Čínský dopravní letoun C919 by po letech odkladů mohl svůj první let uskutečnit v první polovině tohoto roku, všechny velké testy už má totiž za sebou. Uvedla to v pondělí čínská státní média. Stroj C919 je prvním velkým dopravním letounem, který byl vyvinut v Číně v souladu s mezinárodními standardy, konkurovat by měl dopravním letadlům od firem Airbus a Boeing.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D55u56š95a56n 23R82a88j25n84i74n88e50c 4524532733511

Zatial nie je dôvod na paniku v centrálach Airbus a Boeing . Ale v roku 2037 by som to už netvrdil .

Presne ako , že v roku 2027 sa prestaneme smiať z čínských aut.

PS. A trvať to bude kratšie ako naše uškrnky z japonských aut / dobre pamätám - Japonec až nakonec!/, a korejských aut / pamätné auto Hunday Pony !/.

0/0
7.2.2017 16:25

M93a34r86t21i48n 78B51e25d83n80á93ř 8386687586312

fotka č.5 - zkuste najít v hale někoho kdo nemá ruce nad hlavou a nefotí si to letadlo na mobil....;-D

+1/0
7.2.2017 7:59

V14í26t61ě11z85s20l29a94v 49B98o13c98h 6872165365136

Comac na to letadlo nemá přes 500 objednávek, ale zhruba sto, zbytek jsou opce. Velká část objednávek je od leasingovek a s jednou výjimkou jen čínských. Takže ti, co píšou, že by do toho nevlezli, pokud se nechystáte do Číny, tak se nemusíte bát. Pokud se do Číny chystáte, tak je to váš boj. Podobnost s Airbusem není jen věcí fyzikálních zákonů, ale také existencí výrobní linky Airbusu v Tchien-ťinu ;-D

Pokud jde o narušení duopolu Airbusu a Boeingu, tak kanadskému Bombardieru věřím víc než Comacu a Irkutu dohromady....

+1/−1
6.2.2017 21:27

S50e94i39d28l 50P44e60t51r 1751141805724

Bombardier se do kategorií B-777/787/A 330/350 cpát určitě nebude zvlášť když mu jak boeing i airbus "jeho" třídu pomalu ale jistě dobrovolně vyklízí. A S-100 se na západ od Donbasu taky rozhodně neprosadí ... Comacu ale stačí v podstatě vnitřní trh a ani nebude muset řešit ty stovky milionů za certifikaci neb to bude jedna bumážka od ÚV ...:-)

0/0
6.2.2017 22:08

M41i87c60h56a36l 52B84e33n89e52š 6879418742396

Nebude to jen vnitřní trh, Číňané se dostanou taky do Afriky nebo zbytku Asie. Dohromady jsou to potenciálně moc pěkná čísla. Jinak Bombardier tu "svoji" třídu už dávno taky nemá jistou. Dnes má těžkou konkurenci v Embraeru a myslím, že třeba v Evropě s ní docela prohrává, protože C-Series se docela opozdilo a není to až taková výhra, jak se čekalo.

0/0
6.2.2017 23:07

I46g22n45á78c 63M18r56k76v52i43č39k40a 2808682659205

Bombardier koexistuje jenom protom, že mu do toho airbus s boeingem nelezou... Asi dohody - Kanada je přece klíčový spojenec USA a Britů a EU... Bombardier a Embraer mají svůj píseček...

0/0
8.2.2017 10:41

L34i81b39o56r 62J60a48n55e72č44e31k 4125225975161

Statni komunisticka firma prodelala testy u statni komunisticke agentury a dopadlo to na vybornou.:-) Ja bych do toho nevlezl.

+3/0
6.2.2017 19:31

J97a53n 21Š97á48l15e96k 8495713258635

Tamty na kterejch je napsano siemens?

0/0
6.2.2017 19:01

D45a26v27i95d 71M25a67l79i27n16a 1110273750853

Copyright Airbus A-320. :-)

+2/0
6.2.2017 18:32

D73a88n16i28e86l 53J63a54n36k40o 9859699700262

Stale stejná pisnicka tech kteri si stale slepé mysli ze Čína je konec sveta a vsichni povolena v bahně pěstují ryzi.

Zjistěte si kdo posledni dobou zacina byt tahounem inovaci a tahne technologie !

A to ze vetsina z vas kupuje levné shity a pak brečí nad kvalitou je jen a jen jejich problem ....

+1/−1
6.2.2017 18:16

R15a37d41i67m 40S97r25a31m38e76k 2724154449423

Beru Vás za slovo. V jakých technologických inovacích hraje Čína prim?

+1/0
6.2.2017 19:55

A79l10o95i35s 44S21l74á25m90e31č84k71a 2986902882852

Rýže, rýže, rýže... A recyklace plastů.

My jim zaplatíme za odvoz odpadu, oni jej roztaví, přetvoří a prodají nám jej "s přidanou hodnotou" zpět.

+2/0
6.2.2017 21:23

D19a11n54i51e74l 89M74u43n86z76a69r 1519608382546

uz i tu rejzi dovazej...

0/0
7.2.2017 2:27

J80i19ř31í 73U36r44b60a34n 4584506883468

Tak jak jsem se svezl z Pekingu do Guagzhou (Kanton) v listopadu, tak by mi nečinilo problém do tohoto letadla nastoupit a prolétnout se

0/0
6.2.2017 17:57

M19a81r68t97i34n 41K51o67d70a60t 2917676882347

Počkám až jich pár spadne a vychytají blechy. Do té doby se jim budu raději vyhýbat : )

+5/−1
6.2.2017 17:50

J61a48n 66J50e33č64m61í75n13e61k 3779261621506

No ,myslím,že tohle nespadne....pokud ho někdo nesestreli....

+1/0
6.2.2017 18:25

S57e76i94d10l 84P53e64t60r 1281781455194

S nějakými závěry by bylo dobré počkat, jestli to získá certifikaci především FAA a EASA a pak se uvidí.

Jestli začnou se zkušebními lety letos tak ty dodávky ve 2019 je hóódně optimistický scénář, resp . přání z kategorie těch zbožných ..

+5/0
6.2.2017 17:49

J18a70n 82L30u27k63á84š 7117823223672

Vzhledem k tomu, jak se do toho hrnou zapadni dodavatele avioniky, tak to tyto certifikace nejspis ziska.

+1/0
6.2.2017 18:05

D17a27n 34T84a42u78s17s30i18g 1788119193933

Hodně lidí tady nevěří čìnské výrobé, ale ruku na srdce, kdo jim postavil kosmickou loď? Já jsem viděl jejich rychlovlaky, tak proč by nemohli vyniknout ve výrobě letadel? Oni to zvládnou.

+13/−1
6.2.2017 17:41

M64a91r81t45i68n 10K29o87d15a23t 2557896912827

Taky jsem se v tom rychlovlaku bál : ))

+1/0
6.2.2017 17:51

J44o24s41e60f 67D45v18o87ř81á60č68e31k 9812214585375

vždyt jejich vlaky jezdí i ve francii a japonsku

+2/0
6.2.2017 17:54

M40i17r60o88s65l34a80v 48B41á81r91t78a 8124140770937

Tu zkušenost nemám. Ale v našem pomaluvlaku se také bojím.

+1/0
6.2.2017 17:55

J50a95n 71J15e76č28m42í73n84e76k 3199301751476

Jj,na každém přejezdu,žena něj vjede magor a na každém místě,kde opravují nějaký nadjezd,co jim můžeme trať spadnout....v číně bych se nebál...takovej řidič anebo stavar by dostali trest smrti či doživotí a vsadte se,že na přejezd na červenou uznikdo nevjede nebo nikdo neodflakne praci a mostě....

0/0
6.2.2017 18:31

V27l18a38s76t82i47m39i13l 27K19o42c91u28r84e52k 4386853770814

Pravděpodobně znáte Čínu jen z jedné stránky, z té lepší a ta skutečně existuje, ale existuje i ta druhá, a já určit nejsem pro dělat takové zemi reklamu. Vyrobit kosmickou loď dovede spousta zemí, včetně sousednho Japonska, Indie, a postupně tu technologii obšlehne třeba i Pakistán. Nicméně tím nesnižuji podíl Číny na H.T. , ale celá jejich H.T, se zrodila na spolipráci s USA, Japonskem, a dalšími vyspělými zeměmi. Či-li všechno je okopírované, podobně se ale rozvíjeli i Japonci. Není to ostuda.

0/0
6.2.2017 23:01

M74a80r85e48k 52F60l22e73k85a13č 1876255604718

z jedné strany to je jak boeing 737 a z druhé to je A319:)

+2/0
6.2.2017 17:36

M93i63r82o50s34l31a39v 63B46á77r62t72a 8834100560317

Je jasné, že to je celé okopírované, vždyť to má i křídla,

+7/0
6.2.2017 17:40

M55a90r40e48k 11F65l41e69k85a26č 1696735524108

No ty křídla mě vyděsila nejvíc..nečekal sem že okopírujou aji ty.. o motorech nemluvě

+3/0
6.2.2017 17:40

M38i92r81o29s33l31a68v 87B60á56r51t20a 8444170840787

A to jste zapomněl na sedadla. Mají okopírované i opěrky na hlavu. A podlahu v letadle také nevynalezli Číňani. Jak říkám, prostě kopie.

+2/0
6.2.2017 17:46

J75a21n 27J64e56č96m84í22n70e38k 3329231631176

Ještě také cudlik,který dělá cvak...ten také nevynalezli...Jo a určitě nevynalezli kelímek....

0/0
6.2.2017 18:33

A60l65o21i45s 49S68l90á64m75e35č61k67a 2396832952902

Nezapomeňte na dvojklik od Microsoftu! ;-)

0/0
6.2.2017 21:26

D30a33n83i16e50l 58M55u86n53z40a18r 1699588932976

a vokynka...vokynka nabeton nevynalezli....mozna ze jsou jenom namalovana...

0/0
7.2.2017 2:31

M54a34r53e95k 84J97a97n67e25č87k21a 1457906123881

Otázkou je, jak dlouho se to zvládne udržet bez poruchy ve vzduchu a kolik hodin provozu to bez fatální poruchy zvládne. Pokud jako většina čínské elektroniky, tak se obávám, že to bude více na zemi. Prostě taková obdoba jejich skleněného mostu, čili jenom pro odvážné ;-D

+1/−1
6.2.2017 17:35

M67i10r25o78s18l97a39v 56B66á12r20t33a 8914190600317

No jestli to bude jako čínská elektronika, kterou mám doma, tak má to letadlo světlou budoucnost. Ale těšit se můžete, že jim to bude padat. Je to zadarmo.

0/0
6.2.2017 17:43

J15o80s36e16f 42D85v86o21ř91á31č65e67k 9282384225645

byl jste nekdy v číně, z mého pohledu maji tři druhy výrobku, pro evropu (šmečka- protože to dodavatele žádaji) pak běžná kvalita a pak to lepší, osobně jsem se s jedním výrobcem zahradního nářadí (měl vystavené evropské věci, pak fiskars a pak jejich chvalitnejší lepší propracovanější než fiskars) tak jsem se s nim bavil a on říkal že to kvalitní od nich nikdo nechce brát, že pry dodavatele tahle maji porád co dodávat tahle by vzali rýč a 20let by nemuseli nic dovést protože to jejich kvalitní vydrží. nebál bych se toho že neumějí kvalitu, podívejme se jen na rychlovlaky ve francii, japonsku kdo dodava? čína a od aerodynamiky rychlovlaku k aerodynamice letadla není daleko a technologicky, když zvládnou rakety zvladnou letadla

+2/0
6.2.2017 17:52

J84a64r71o17m53i78r 85F10a25r76e85k 4932743747

Já jen, to tvrzení, že od aerodynamiky rychlovlaku k aerodynamice letadla to není daleko, je poměrně značně odvážné......

0/0
6.2.2017 18:04

J16i58ř64í 65H15u63m63l 5942559812231

hlavně aby to nemělo tolik much jako ostatní čínské výrobky ze začátku :-P

0/0
6.2.2017 17:24

P14e86t85r 42K70r38e38j88z54e48k 7379466

To letadlo je z velké většiny poskládáno ze západních komponentů,motory počínaje a kniplu konče,loni i tom byl pěkný článek v L+K.

+5/0
6.2.2017 17:21

J52a76n 36L94u36k90á64š 7987923453272

A zli jazykove tvrdi, ze zbytek je okopirovanej z vyrobni linky Airbusu A320 v Cine.

0/0
6.2.2017 18:07
Foto

D25a17v12i61d 33J58a10n88i18k 5896936495914

Prekvapuji me tady lidi co by meli strach do toho nastoupit. Osobne si nemyslim, ze to nebude az takova hruza a vyrobce se bude snazit zajistit vysokou kvalitu. Samozrejme prvnich par let se ukaze, ale osobne bych s tim mel mensi problem, nez s nejakym starym znackovym letadlem, u ktereho se trosku setri se servisem. Kazdopadne konkurence ve vyrobe letadel urcite neuskodi.

+4/−1
6.2.2017 17:08

M10i67c54h48a57l 14B30e35n78e21š 6229878782686

Přesně tak, konkurence je zde potřeba. Ten současný duopol je až neskutečný. Každopádně ještě je čeká spousta práce. Embraer se na větší letadla dosud nepropracoval, tohle je taky spíše menší letadlo, Rusové by chtěly, ale málokdo jim věří. Rozhodně bych také raději sednul do tohoto letadla než nějakého obstarožního Boeingu 737, který již změnil x-krát majitele.

+3/0
6.2.2017 17:13

V37l14a89s81t29i67m68i70l 34K67o75c15u40r53e59k 4296563570374

Neskutečný duopol, jak uvádíte, je výsledek mezinárodní fúze v leteckém průmyslu, účastní se ho i ČR výrobou dveří do velkých letadel. Jinak dodavatelů je okolo dvaceti tisíc úplně z celého světa. Velká letadla se nevyplatí montovat na mnoha místech, proto se jejich výroba tak koncentruje. Dnešní ekonomika to už vůbec není ekonomika volné soutěže a konkurence, jsme poměrně daleko za tímto bodem. Konkurence zde nebude i proto, že vstup do tohoho odvětví je velmi drahý, a tato výroba je kombinovaná s velice lukrativní vojenskou výrobou.

+1/0
6.2.2017 23:12

J43a94k68u45b 26K51o88s 3256912450944

Určitě to bude jednou dobré letadlo, ale máloco se povede na poprvé...

+1/0
6.2.2017 17:17

G88a72b53r88i72e83l 27M17a74r80c32e38l 6423850726524

USA a Evropa ma dlouho leteckou tradici. Soucasne velke dopravni stroje maji spickovou spolehlivost bohuzel take kvuli historii nehod, diky kterym se vychytalo spoustu predchozich nedostatku a chyb. Hodne rad bych si pral, aby si tento stroj uz necim podobnym nemusel projit. Mel bych ale kvuli toho strach s nim litat. Mozna pritom uplne zbytecne zpusobeny mym laickym pohledem. Urcite by nebyl spatny nejaky detailni clanek v Technetu.

+3/0
6.2.2017 16:59

J72a75r75o59m64i64r 60F44a73r67e67k 4732403407

Tak oni zase mají možnost poučit se z nehod ostatních :) Řekněme, že USA a Evropa prošlapali cestičku....

+1/0
6.2.2017 18:05

J52a76n 34L39u77k12á60š 7507803743112

Z vystreni zaveru nehody, pokud za ni nemuze ciste pilot, ze zpravidla upravi certifikacni predpisy a pojistky, ktere priste takoveto nehode zabrani.

ComAC bude muset veskere tyto certifikacni predpisy splnit, aby ziskal certifikace FAA a EASA a jeho letaldo mohlo do Evropy nebo severni Ameriky letat.

+1/0
6.2.2017 18:11

M48a82r56c20e65l 36B59í52l98ý 2253492262859

Vzhledem k tomu, že je to Čína, ono 919 je počet pasažerů ?! ;-)

+2/0
6.2.2017 16:46

M40i34r22o18s25l14a25v 52B76á44r37t55a 8144120170697

Z názvu vyplývá, že to je jen na palubě C. ;-D;-D Paluby A a B teprve budou stavět. A jak jsem psal jinde: jestli to bude fungovat jako vše čínské, co mám doma, tak Boening i Airbus půjdou za pár let do likvidace.

0/0
6.2.2017 17:53
Foto

P90e32t93r 10Š57r25a80i13e34r 9173412182307

Ono to ale chce i celosvětovou servisní síť, nestačí jen něco vyrobit....

+2/0
6.2.2017 16:27

M40i24r13o60s48l98a53v 88R51a35t76a58j 5581713484285

na co servis? tyhle letadla pochybné kvality vůbec nevpouštět na územní ČR!!!!

+2/−6
6.2.2017 16:33

P64a61v33e51l 82M17a92t54o25u38š24e53k 5180837178714

Co konkrétního o jejich kvalitě víte?

+2/−2
6.2.2017 16:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.