Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slabá koruna zamíchala cenami ojetin, zdražily až o čtvrtinu

Autobazary se kvůli intervencím ČNB začaly specializovat na vývoz tuzemských ojetých vozů, což tlačí ceny nahoru. Průměrná cena ojetého vozu stoupla za tři roky o více než třicet tisíc. Do Česka proto ze zahraničí proudí v nebývalé míře ojetiny starší deseti let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L67u55k92a19s 35B52u65c21h75t32a 8679690474957

Konečně pořádný český[>-] liftback a teď ujedu všem ;-D;-D;-D

0/0
8.2.2017 21:04

J37o16z44e85f 35H66r72i88c96i44š32i26n 4893970130856

Pokud se kurz posunul do 10% pak změna ceny o 25% nemůže být dána kurzem ale i jinými vlyvy.

Anebo?

0/0
8.2.2017 15:32

S67t25a16n35i65s94l64a49v 38N68ý20v90l34t 2984465363

Octavie 1 se vám kluci vůbec nepovedla. Lidi blbí s nima jezděj i když už má skoro 20 let.

+1/0
8.2.2017 10:40

J70a56n 25U29l31m 7360949216962

Koupit něco předkrizového co stálo nový 2 miliony a je pokoj!

0/0
8.2.2017 7:31

L77u57k58á85š 19Š62m67a18h88e64l 2527634212394

To si jako někdo vážně koupí šest let starou Fabii za 167 tisíc, když my máme novou za 214? Nebo je to jen nějaká cenovka v autobazaru, se kterou se stejně půjde podstatně dolů? Osobně koupi ojetiny za takových podmínek považuji za extrémní loterii, která se vyplatí jen těm, co se buď v autech dobře vyznají, nebo mají štěstí.

Někdo může namítnout, že půjde u té šestileté Fabie o lepší výbavu a kdesi cosi - výbava podle mne u šestiletých aut nehraje moc podstatnou roli a navíc silně pochybuji, že ta dotyčná Fabie, pokud je to nějaký průměr, bude mít o tolik více užitečných věcí než ta naše. Serepetičky v minimální užitné hodnotě nepočítám.;-D

+1/0
7.2.2017 20:53

L42u51k94a56s 66B55u81c63h96t96a 8949550434817

A teď ujedu všem8-o;-D. to si radši fakt vyberu něco normálního. už z principu bych si to nový nekoupil..

+1/0
7.2.2017 20:49

T82o64m41á30š 94Z37e87m46a15n 3625298164515

Ono také není moc důvodů dnes s obnovou spěchat.

Nová auta jsou dražší - z velké části kvůli povinným "bezpečnostním" a "ekologickým" prvkům - o kolik auto prodražil filtr, EGR ventil a různé další "vymoženosti" snižující emise CO2 v laboratorním testu?

Navíc tohle všechno ubírá na výkonu a přidává na nákladech údržby.

V roce 2000 bylo jasné, proč si pořídit nové auto - bylo lepší, bezpečnější a nové.

V roce 2017 se spíše člověk děsí co všechno bude v novém autě, aniž by to v něm sám chtěl. Přínos v bezpečnosti, jízdních výkonech a pohodlí moc není.

A navíc to 8-10 let staré auto pořád funguje, nerezne a jede.

+5/0
7.2.2017 20:25

L81u45k44a93s 72B58u26c82h76t35a 8789370644257

Nechci aby na mně auto mluvilo, co když se to zasekne a pojede pořád dokola. A systém start -stop kterej nejde natrvalo vypnout. To je mega vopruz. Zlatě staré dobré precizně dělané auto.

+2/0
7.2.2017 20:38

L24a60d60i90s63l28a85v 34K33a32l31o68u83s 7515946451420

Souhlasím,ojetiny vyvezte za hranice všechny a hned za co nejvysší ceny.

+1/0
7.2.2017 18:26

Z37b59y14n98ě28k 62Č12e32j96k26a 5986168391613

Blbost. Koruna posílila o cca 8% a auta zdražily o 20%. Navíc bazary vykupují běžně za částky okolo 70% prodejní hodnoty vozu. Ano, pomohla, ale není příčinou. Prostě u nás po nich byla menší poptávka, jak venku, takže se vyvezly ven a cena se srovnala s poptávkou ne v rámci naší republiky, ale i s okolními zeměmi. Už když jsem před více jak dvěma lety kupoval zánovní auto (přímo z parku dealerství), tak venku bych ho za podobnou cenu nesehnal ani náhodou.

0/0
7.2.2017 18:19

P91ř39e22m72y85s54l 70H65r86o65m57a21d21a 2724136748741

koruna oslabila ! auta zdražila !!

Jde o to, že se vyplácí vyvážet kvalitní auta hromadně. Dnes ovládají trh velcí hráči. Ti od firem vykupují auta hromadně a pak je vyváží. U nás se pak prodává jen šrot. Například v AAA je 50% aut s přetočeným tachometrem. Kdo to asi přetáčí, když tam nemají žádný mezičlánek ?

+1/0
7.2.2017 18:42

Z87b40y91n51ě76k 59Č25e95j96k57a 5676668121853

Diky, me se tam ten ypsilon nejak nezdal ��

0/0
7.2.2017 19:00

P28ř93e69m39y38s70l 77H18r90o70m71a72d47a 2514166518391

:-/Tak to soudruzi objevili ameriku 8-o toto už tu píšeme hodně dlouho.

Ukázka nesmyslné regulace státu. POkud stát reguluje dovoz ojetin, tak by měl regulovat i jejich vývoz. Měl by na autobazarsty uvalit poplatky za každé vyvezené auto mladší 8 let. Cebia navíc porovnala jen stáří aut a cenu. Důležité je, že také stoupl nájezd kilometrů u ojetin. Kdo nemá na nové auto, ten si musí koupit nebezpečný vrak. Stát do toho musí zasáhnout, nebo musí přestat regulovat i dovoz aut ze zahraničí.

0/0
7.2.2017 17:52

P28ř31e50m21y74s46l 20H25r78o95m76a88d95a 2134986848781

Pro tu kdo nevěří, že se ojetiny masivně vyváží. Tak samozřejmě, že se nevyváží na západ. Většina našich kvalitních ojetin mizí do Polska, na Balkán a na východ. Tam všude se to vyplatí, díky podhodnocené koruně. Lidi přemýšlejte, podle obrovských objemů intervencí se dá odhadnout, jak moc ČNB znehodnocuje naši korunu.

0/0
7.2.2017 17:57

J39a27n 50D43l74o13u96h78ý 8495315795148

To jsou zase hlody. Kvůli kurzu určitě passat nezdražil ze 150 na 220 tisíc. A naopak, pokud kvůli kurzu zlevní ojetina z 200 na 185, tak to určitě nebude ten důvod, jestli si jí koupím nebo ne.

+2/0
7.2.2017 15:44

F22r73a88n54t27a 49S44t60r74n52a56d 7595236585

Se mi to nějak nezdá. Loni jsem prodával 4 roky starou oktávku kombi 1.4 TSI. Výbava žebrák jak je u škodovek obvyklé. (klima tam teda byla). První majitel, 36 tisíc najeto, perfektní stav. Dostal jsem za ní 205 tisíc.

Každopádně, takovou oktávku už novou koupit nejde, škoda naštěstí přestala tyhle sociální výbavy dělat. Proto předpokládám, že jsou jak zdražily nové vozy, tak jsou dražší i ojetiny, neboť mají lepší výbavu. Pamatujete ještě někdo tu fábii junior? Měla nelakované nárazníky, vypadala děsně.

0/0
7.2.2017 13:32

P74e11t28r 93M67i71c86h67a22l 2880104951522

Toho Juniora jsme měli chvíli v práci. Nemělo to ani posilovač řízení, děs a hrůza.

0/0
7.2.2017 17:11

S28e53i41d35l 25P40e20t66r 1321861435784

Jj, zvyšování cen těch aut na obr. opravdu souvisí se "silnou" korunou ... ;-D;-D

+2/0
7.2.2017 12:31

J62a63n 34V13e85l69e89k 2296258375947

Vlastním Octavii I, 1,9 TDI, 81kw. Už třeba pokukuji po něčem novějším. Taky mému autu bylo loni 15 let. Ale zatím to vypadá, že to auto ještě nějakou dobu budu mít. Nic převratného co by mě donutilo ke koupi něčeho nového není a co se týče spolehlivosti a úsporné provozu není lepšího auta.

0/0
7.2.2017 12:18

P59e55t62r 17M26a53r60e10č53e30k 1953251169438

Zájem o stará auta neklesne, dokud se nezlepší kupní síla obyvatel. Bez ohledu na intervence.

+1/0
7.2.2017 11:30

M27a41r29t13i91n 51V23o84j25á14č18e62k 9633357281206

nemyslím ,jako druhé auto je starý auto v poho ,mám krumpl na ježdění do práce 5km denně a v zimě super jestli odejde tak je mě to jedno ,ale naše lepší auto by mě bylo líto použít na takové popojíždění

+1/0
7.2.2017 17:05

T76o37m90á58š 80L79u61d32v93í22k 1700867884572

Nesmysl. Nikdo nevozí do Německa staré Škodovky. Vše co se exportuje jsou zcela nová auta nebo lehce ojetá prémiová. Cena ojetin roste hlavně z důvodu mizerné kvality nových aut.

+2/0
7.2.2017 11:12

V65l48a27d69i68s38l70a25v 33B84u80r74y39š57e98k 1639892347804

já kupuju od roku 1982 každé 4 roky nové auto, takže mám nyní už jedenácté, někdy jsem vlastnil auto jen třeba dva roky a žádnou mizernou kvalitu v poslední době nepozoruju naopak, současná auta jsou mnohem spolehlivější, výkonnější a mají lepší jízdní vlastnosti, ještě před 10 lety jsem měl auto, které bylo i 5x za rok v opravně, předposlední ford kuga už ale najela 95 tisíc kilometrů bez závad, mizerná kvalita současných aut je spíš jen vaše ničím nepodložená představa, navíc pokud by to byla pravda, tak dřív či později se ta nekvalitní auta dostanou k vám, protože do nekonečna jezdit oktávkou 1,9 TDI 66 kW jezdit nemůžete

0/0
7.2.2017 12:05

P43e53t68r 34A57s61c47h78e95n19b78r80e36n94n66e48r 6685443922661

Moje Mazda 6 jezdí bez závad od roku cca 2004. Bez závad jsem na 300 tis. S 9 let starým Fordem jsem bez závad na více než 200 tis.

Řekněte mi, proč bych měl kupovat nové auto?

+2/0
7.2.2017 12:31

V89l48a60d13i15s76l16a49v 14B33u40r32y45š15e54k 1139962247694

já vám neříkám, že máte kupovat nové auto, mě by mazda z roku 2004 bez závad nejezdila, každej si dělá co je pro něj lepší, že by současná auta vydržela něco míň než ta stará je samozřejmě nesmysl

0/0
7.2.2017 12:49

T18o30m59á74š 16H53r14u54b78ý 6722195395287

Nesmysl je to, co tvrdíte Vy a ještě tam sebejistě doplníte "samozřejmě".

Zlatý automobilový věk trval ještě v devadesátých letech.

Ona ta nová auta musí už z principu být poruchovější. Když se budeme pohybovat v množině normálních značek, ze které vyloučíme ty socialistické, tak je jasné, že kde nebyly dvouhmotové setrvačníky, DPF filtry, citlivé vysokotlaké naftové vstřikovače, mraky čidel a mraky elektroinstalace na každou zbytečnost, tam se nemělo co porouchat. Dalším faktorem je nesmyslné prodlužování výměnných intervalů na olej, absence olejové měrky a třeba poddimenzování rozvodových řetězů, což jdou věci vedoucí k fatálním následkům.

Kdybyste jezdil v japonských autech, tak byste také mluvil jinak. Srovnávat Mazdu s Fordem není úplně na místě.

0/0
7.2.2017 13:11

V95l67a90d94i91s65l29a79v 54B97u74r71y78š56e44k 1309502637504

sám tvrdíte nesmysl, podle svých zkušeností vím, že auta z 90 let jsou mnohem víc poruchovější, jesli máte nové auto, tak to musíte potvrdit, jesli ne, tak to nemůžete posoudit a pak je to o ničem, pokud vám vadí intervaly výměny oleje, tak je zkraťte, taky to tak dělám, pokud vám vadí dvouhmota, nekupujte ji, na trhu jsou vozy bez toho a i bez vysokotlakych vstřikovačů, auto bez měrky jsem neměl a rozvody mě do 100 tisíc kilometrů nezajímají, pak auto stejně prodám, v japonských autech jsem samozřejmě jezdil, žádnej zázrak to není, celkem zastaralá technika, když jsem vybíral auto, tak mě přišla kuga lepší než stejně drahá CX5

0/0
7.2.2017 15:43

T54o74m84á45š 39H72r53u58b10ý 6312375765937

Vše účelově a vše špatně. Dále to s Vámi nemá význam.

0/0
7.2.2017 18:44

M92a21r36t77i24n 59V21o41j94á88č62e32k 9843137371966

mazda s klasickým atmosferickým dvoulitrem jezdí bez závad každýmu ,vlastní zkušenost ...i když mám na ježdění do práce horší auto a partnerka s malou jezdí v mazdě

0/0
7.2.2017 17:07

T68o34m38á19š 67L84u53d20v31í60k 1310477164282

Chcete mi říct že dvoulitrový atmosferický motor, lehčí auto a hydraulický volant má horší jízdní vlastnosti než průměrné moderní auto? Já mám nové auto 2016 a staré 1998 takže to dokážu porovnat. Jízdní vlastnosti jsou u nového auta o deset tříd horší. Vše je buď zdechlé nebo extrémně citlivé.

0/0
7.2.2017 15:03

V58l26a31d79i77s66l29a66v 15B89u51r19y58š84e31k 1239542697264

mě aut prošlo za 40 let denodenního ježdění rukama mraky, v roce 1998 jsem měl fiat bravo 1,2 atmosféru 80 koní, stála 400 tisíc korun, když vezmu, že v té době byly příjmy poloviční, tak se dnes porozhlédněme po srovnatelném voze za 800 tisíc, řekněme superb 2,0 TDI, nevím, snad 120 kW, automatická klimatizace, tempomaty, podle vás proti bravu všechno zdechlé a citlivé, vy hlavně porovnáváte neporovnatelné, vy porovnáváte auto, které stálo milion v době, kdy lidi vydělávali 12 tisíc s autem, které dnes stojí 400 tisíc, pak není divu, že vám výjdou kraviny

0/0
7.2.2017 15:35

P60e40t96r 98A67s35c18h67e25n56b63r37e72n34n76e40r 6455113142341

Že jste si koupil Fiat Bravo je Váš problém. Jiní si umí vybrat lépe, tak podle sebe nemůžete zevšeobecňovat.

+1/0
7.2.2017 19:08

V70l76a12d28i47s66l58a36v 67B87u17r15y61š31e54k 1869612277624

ale to nebylo tím že jsem blbej, jak předpokládáte, opak je pravdou, víc jak 400 tisíc jsem tehdy za auto dát nechtěl, jiní si vybrali lépe, to je pravda, strýc si koupil Mitsibuschi galant, jenže stál 2x tolik, s fiatem jsem byl spokojený a nikdy jsem koupě nelitoval, vy prostě nepochopíte, že srovnáváte kraviny, auta, která stála kdysi 2 miliony jsou samozřejmě lepší, než ta, která stojí 300 tisíc dnes, srovnávejte stejně drahá auta, fiat bravo 1,2 16 V r.v. 1998 bez ohledu čí je problém, že si ho koupil a škoda kodiaq 2,0 TDI r.v. 2016, to jsou zhruby stejně drahá auta

0/0
8.2.2017 7:42

V53l69a97d14i20s51l62a78v 83B81u54r84y21š49e45k 1549832387784

můžu se zeptat, v čem jste v roce 1998 jezdil vy, když si umíte tak dobře vybrat?

0/0
8.2.2017 8:46

K61a11t75e80ř98i36n48a 57V75ý50b79o88r78n28á 6470599639

Inu exportům se daří, zatímco nám se vše zdražuje. Ale to přeci ČNB chtěla.

+2/−1
7.2.2017 11:05

V71l72a91d75i83s86l74a53v 23B13u94r65y25š76e70k 1589812657614

to nikdy netajila, podpořit vývoz, zdražit dovoz, vytvořit tlak na růst cen, mezd, vytváření nových pracovních míst atd, to chtěla a nám se to nelíbilo, to je ale tak jediný, co s tím můžeme dělat

+1/0
7.2.2017 11:55

R77u87d98o76l70f 93K86o38m14á91r74e66k 7738889802819

velmi velke zjednoduseni veci. rozsireni nabidky vyvozem do nemecka ma prirozene efekt v tom, ze ceny v nemecku klesnou. takze se bavime stale o stejnych cenach v Eurech, akorat prepocet do korun vychazi o tech 10-12% vyse. zbytek narustu je dan prelivem zajmu do nizsich cenovych urovni. takze clanek opet k vyvolani zurivosti na CNB temi nejnizsimi prostredky, bez kontextu atd.

+1/0
7.2.2017 10:57

J12a76n 23S11ů37r84a 4335523903592

Článek popisuje fakta,ne dojmy

0/0
7.2.2017 14:21

Z73b18y40n95ě62k 84Č81e75j72k95a 5306808961583

potom by jste nenapsal, že za zdražení aut o 20-25% může intervence, co zdražila korunu o 8%. Z článku to vyznívá, jako by jiný důvod neexistoval.

0/0
7.2.2017 18:26

S70t60a47n45d31a 75C44h93v60o22s79t 1872488

Koukam, jak se tu vychvaluji stare poctive vozy... To abych cekal rvacku, az nabidnu manzelcinu 17letou karu :-)

+1/0
7.2.2017 10:54

P64e40t75r 46M86a30r25e25č78e57k 1273261739468

Když bude v dobrém stavu :-) .. ovšem ne pokud je to Moskvič.

+1/0
7.2.2017 11:28

A24n58t53o11n77í69n 92S74e97b68e41r42a 7683388830469

Super, zvedla se mi hodnota auta. Tak je na čase prodat :-D

0/0
7.2.2017 10:47

A96n57t18o82n44í83n 76S64e97b86e21r84a 7463448620399

Tak moje auto z roku 2009 po pěti letech stojí pořád stejně za jakou cenu jsem to koupil. R^

0/0
7.2.2017 10:54

R51u10d89o60l69f 23K53o20m70á65r76e77k 7558879552859

tak to prodejte protoze po exitu intervenci zcela urcite klesne

0/0
7.2.2017 10:58

A94n21t29o67n64í62n 70S40e80b87e13r89a 7573188370639

Já pukuju auta na dožití. Když se chci zbavit auta, tak to nemá cenu ani 15 tisíc.

Ale jak to vypadá tak na cenu 15 tisíc si počkám tenotkrát hodně dlouho :-D

0/0
7.2.2017 11:36

J15o11s89e68f 48K33u75r83f14i97ř21t 1781165985199

Jestli to nebude taky trochu tím trestným stáčením km, už je holt nákladnější zahladit stopy....

0/0
7.2.2017 10:42

M19a41r35t88i35n 24H93o74n88s38a 8598786803192

Nadpisy na idnes už mě opravdu nepřekvapují... a články ještě méně. Zvenku huj, uvnitř fuj.

Hlavně ať máme co nejvíc článků, protože jsme placeni od množství a ne od kvality.

Hurá, vítejte v odpadu internetového bulváru.

Ještě očekávám 3 články o Škodovce a 2 o Jardovi 68 ;-D

RvRv

+2/0
7.2.2017 10:23

J63a61n 62S37ů23r71a 4535963863462

A co konkrétně je v textu a titulků špatně?

0/0
7.2.2017 14:22

M71a45r44t63i66n 50H90o33n81s78a 8938586313282

Slabá koruna ničím nezamíchala, ojetiny zdražují jednoduše protože zdražily i nová auta a vůbec všechno zdražuje. To je standardní vývoj - rostou platy (někdo řekne že nerostou, ale statisticky ano) a tudíž rostou ceny všeho. Není to vlivem slabé koruny - ta totiž tak slabá není, intervence eura není o čtvrtinu, jak se snaží nadpis a i článek nastínit. Proto s klidným srdcem mohu říci, že nadpis mistifikuje a článek vaří z vody.

0/0
7.2.2017 14:33

J12a49n 21S36ů11r39a 4875533933742

Nová auta zdražila za tři roky o čtvrtinu? Platy vzrostly za tři roky o čtvrtinu? Export ojetin stoupl na dvojnásobek jen tak?

0/0
7.2.2017 14:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.