Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Finance se chlubí růstem tržeb kvůli EET, statistikům vyšla jiná čísla

Finanční správa se pochlubila meziročním růstem tržeb v pohostinství a ubytovacích službách o sto procent. Narazila však na čerstvá data Českého statistického úřadu. Podle něj růst dosáhl jen 15,7 procenta. Obě instituce se přitom hájí, že mají data v pořádku. Dospěly k nim však jinou metodou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a53r46o35s92l32a38v 97K58e37t17t24n36e41r 6527385798194

Pokud si občan nepožádá o účtenku EET kterou živnostník nevydal okrádá Stát na dani a pomáhá živnostníkovi v jeho obcházení tím EET neplní 100% funkci.

0/−1
20.2.2017 19:35

J54a51r18o58s47l32a65v 25K93e56t47t14n60e59r 6417285388184

Mnoho živnostníků nedává účtenku EET nebo ji obchází. Tím že zdražují taky nepřispívají sobě ani občanům .Spotřební daň byla přeci snížena z 19% na 15% tak proč podnikatel zvyšuje ceny ?

0/−1
20.2.2017 19:27

L83u96m26í59r 75V29i10t74h51a 2287267766492

Ono je to tím, že do EET spadly i benzínky, které neřeší, co tam spadá a co ne a dávají tam všechno. Taky spousta obchůdků má i občerstvení, no a někteří se prostě zaregistrovali dřív. Vypovídací hodnota je nulová.

+4/0
11.2.2017 15:58

J17i93ř57í 14K85o63c62u15r23e69k 6765384815608

Hmm, takže když tirák natankuje za 15.000 kč, tak to na daňovou správu přijde jako útrata v hospodě. A už víme čím se Babiš chlubí, když se holedbá, jak vyrazil prachy z živnostníků.

Mimochodem, když jde babišovi o to, aby co nejvíc peněž připadlo státu, tak proč státu nedaruje všechny svoje peníze??

+2/0
12.2.2017 2:59

M54a75r57t82i18n 13F44o54l81w92a94r74c88z58n72y 7796479986

;-D Zdravím do Kocourkova... ;-D

0/0
14.2.2017 12:58

K27a16r39e20l 12L54a55n63a 75I12n69g36. 9486311922

Když chceš vydat pozitivní info, způsob zdůvodnění najdeš... Já tedy účtenky k ničemu nepotřebuji !

+1/0
11.2.2017 10:35

F68r55a97n93t44i17s73e15k 62S21t64a19n20e74k 8143427422327

Statistika nuda je....

0/0
11.2.2017 8:47

F77r20a75n30t43i73s12e36k 53S37t41a83n55e53k 8723817292137

Zdravim....

Problém všech čísel státní správy je že mají jiný základ...Ale jedno je jisté....Každý státní úřad má jinou tu svoji PRAVDU..

0/0
11.2.2017 8:45

J73a85n 12K90r52u10p76k97a 9471454452887

Význam zprávy je nulový: podnikatelé budou přiznávat tržby, ale nebude následovat očekávaný nárůst daní, neboť přiměřeně k tomu si zoptimalizují své náklady.

+1/0
10.2.2017 15:13

J69a36n 14D70l20o26u47h21ý 8346900183620

Teď jsem řešil prodej na trhu v Německu. ... To budou náklady za internet...

0/0
10.2.2017 15:44
Foto

Z46b72y78n65ě21k 45M37e54l11i67c56h30a85r 9675757535459

celý ten humbuk se dá shrnout do (nesmyslné) věty: Loňská úroda jablek byla vyšší než předloňská úroda hrušek.

+12/0
10.2.2017 13:59

M36a66r89e64k 65M71a56r50t82i62n 8649814906490

Článek nám tvrdí, že ČSÚ říká o nárůstu 15,7 % - i to je ale špatně. U restaurací a pohostinství je to 6,3 % nárůstu!! Jinak gratuluji Idnes.cz k velmi "rychlé a bleskové" zprávě. Kdyby se takto sekl někdo z konkurenční strany, už by byly o tom minimálně dvě zprávy, u Idnesu se toho dočkáme po třech dnech. Výborně.

+6/0
10.2.2017 12:57

J94a92n 37C16e36p96e42k 1364986170

Hm, co bude asi přesnější, údaje financí, které jsou z aktuálních hlášení nebo nějaká cifra od statistiků, kterou firmy vyplňují pomalu anonymně bez kontroly správných údajů? To si to do toho dotazníků může kdokoliv cokoliv vycucat z prstu. Pak je jistě takové číslo od nich velice potřebné a relevantní.

+3/−8
10.2.2017 12:45

V11á79c83l83a52v 50D92v75o97r33s27k97ý 8796111317244

Varianta b je správně, prosím

+4/0
10.2.2017 13:22

M37a81r71e71k 19M28a61r36t57i60n 8489564136100

Budete se divit, ale statistika. Protože finance nemohla v té době vycházet z oficiálních podkladů (daň. přiznání, hlášení o DPH atd.). Spíš si myslím, že byl šéf finanční správy Janeček moc aktivní a jako vždy lezl Babišovi kamsi.

+9/0
10.2.2017 13:23

J66a81n 30C94e70p75e66k 1974206240

Ale jděte. Statistika se počítá z konkrétních čísel a ne z toho, co si vymyslí lidé a naťukají beztrestně do nějakého dotazníku, který ještě nevyplňují všichni. Co je tohle za přesnost? To je podobné různým průzkumům a odhadům. Nějaký výsledek to dá, ale ve finále se může trefit nebo být totálně mimo jak nahoru tak dolu.

+2/−1
10.2.2017 14:11

M88a25r51e70k 74M39a35r35t75i27n 8979274456710

Řečeno vaší rétorikou: Ale jděte. Copak vy znáte konkrétní sběr a vyhodnocování dat, tedy kompletní metodiku sběru, že si troufáte toto říct? Navíc, pokud by to bylo o konkrétních číslech, pak se nebudou brát v potaz pouze 4 % " předem pečlivě vybraných" zařízení, jako to udělalo MF, potažmo finanční správa.

+1/−1
10.2.2017 15:33

M60a81r28t56i36n 90B11a46r72t96e65k 5447771841403

Já třeba metodiku neznám a proto si netroufnu na rozdíl od vás tvrdit, že je špatná

0/0
11.2.2017 14:26
Foto

R55a57d39e71k 57P82o92l76i89c60k28ý 6341233801844

A budou přesnější statistici, kterým o nic nejde nebo MF, které nutně potřebuje dobrý výsledek;-DRv

+3/0
11.2.2017 13:52

J11i49ř46í 58K43o87c57u20r71e28k 6225524525538

Vidíte, na tento pohled bych málem zapomněl a to "Jistě pane ministře" celkem znám.

0/0
12.2.2017 2:51

H14o40n60z49a 94P29o69s68t 4549869879675

Ten statistický způsob se týká jiného vzorku podnikatelů než EET. Já třeba posílám data jim, ale EET nemám.

0/0
10.2.2017 11:57

A15l37e94n17a 66V87e65s86e95l25á 3963291515518

Pokud poskytujete stravovací a ubytovací služby a nemáte EET, tak porušujete zákon. Pokud tyhle služby neposkytujete, tak ve vzorku ČSÚ nejste.

0/0
10.2.2017 12:23

P96e46t66r 52B45i40b50r33l84e 8308667830271

Ne, že bych stranil jedné či druhé straně, ale zásadně nevěřím ČSU. Tato data získali z DOTAZNÍKŮ a už to je samo o sobě vypovídající. Sám jejich dotazníky za naši firmu vyplňuji, takže vím, jak jsou formulovány. A taky znám pár lidí, kteří je záměrně vyplňují jinak, než by měli a včetně totálních blábolů. Takže v tomto sporu jsem jednoznačně na straně přímých dat ze systému.

+2/−3
10.2.2017 11:44

L60u25k42á94š 59B69r75a81n29d24e63j61s 2333855651571

Pane Bíbrle - pokud stejnou metodu, jakkoli špatnou, užijete v několika po sobě jdoucích obdobích, tak jsou data i tak porovnatelná. Prostě proto, že se získala stejným způsobem, tedy i s obdobnou chybovostí atd. To je opravdu statistika.

MF naproti tomu vzalo data získaná o 4% subjektů v 12/2016 a porovnala je s daty, která si údajně vytáhla z daňových přiznání za 2015. Jak, to již nespecifikovalo, přiznání každopádně nejsou o tržbách, ty v nich vidět nejsou, jsou o ziscích a ztrátách, nadto za celý rok, takže tuplem se to nedá dost dobře určit v jediném měsíci. A k tomu, což sami přiznali, došli tak, že celkovou částku vydělili 12ti! Neuvěřitelné, již vzhledem k tomu, že v prosinci jsou každoročně vyšší tržby, tedy prostý průměr nelze správně použít. Takže opět špatně.

Z hlediska statistika je metoda MF katastrofa, za něco podobného se vyhazuje od zkoušek již na Bc. stupni...

+13/0
10.2.2017 11:53

P88e42t41r 97K52o32l32o11u12š51e57k 6269818523744

Je zajímvavé, že máte logiku úplně naopak a přesto kladné hodnocení. Asi většina ví co chce a tak to hodnotí.

1) ČSÚ získal stejnou metodikou data za prosinec 2016 i 2015. Tedy z dotazníků firem, které to tam zadali úplně stejně jako předtím. Sám tomu věříte. Přesto máte úplně jiný závěr než je logický.

2) Jak se tam má projevit EET? Dyť to číslo vzlaji jako obvykle. Ať už ho vycucali z prstu či ne, opravdu věříte tomu, že i přesto, že předtím zatajovali přijatou hotovost, tak teď to uvedenou správně? Oni jsou rádi, že rozchodili EET někdo je rád, že mu to ukazuje všechno možné, ale účetnictví vedou stále vedou odděleně. A vy věříte tomu, že přišel dotazník a oni celý natěšený jim tam nefrknout to číslo s účetnictví, ale hezky si dají práci s tím, aby bylo správné.

Dyť je to blbost.

Faktické údaje bagatelizujete tím, že v prosinci jsou jiné tržby a že byl vzorek 4%, který je beztak větší než vzorek ČSU.

Ano mohli si vybrat data jaká potřebovali atd, ale v celé téhle diskusi se argumentuje blbostma.

+1/−4
10.2.2017 12:21

L49u81k69á15š 70B62r30a47n58d75e69j77s 2323135901211

Ad 1/ Jsou-li data získávána stejným způsobem (chcete-li metodikou) jsou porovnatelná, byť máte ke způsobu výhrady. Podstatné je, aby byl užit stejný způsob. To je zkrátka faktum. Že se část subjektů na správné vyplňování vykvajzne a vycucá si čísla z prstu? Ano, ale není důvod si myslet, že počet těch, kteří to tak udělali v r.2015 se bude nějak významně lišit od těch, kteří to udělali v r.2016. Protože zkušenost (letitá) je taková, že nikoli a možná Vás překvapím, u tohoto druhu průzkumů se s vykvajznutím části respondentů i počítá. Což vlastně odpovídá i na č.2

A na závěr - o jakých proboha faktických číslech to mluvíte?!? Tedy ona jsou za 12/2016, ale nic víc, opakuji, zejména NE ZA 12/2015. Takže metodou MF není co porovnávat, natož pak dojít k závěru o 100% nárůstu tržeb, to je naprostá pitomost a nyní, při znalosti informací sdělených přímo MF - naprostá lež. Neměli to jak spočítat. Je mi líto...

+8/0
10.2.2017 12:30

J53i84ř74í 95S86v35o84b74o37d92a 3419917176

Měli to jak spočítat, je mi líto, ale opravdu to nedělali tak, že roční tržby vydělili 12, to si myslíte možná vy, protože nic nevíte o tom,jak tržbu za prosinec dostatečně přesně odhadnout.

0/0
10.2.2017 12:43

L21u58k98á76š 48B24r78a62n80d93e93j67s 2933815321811

Neměli - měli to max. jak odhadnout, a to na základě porovnání zisk z daňového přiznání, stanovení průměrné marže, nákladů a z toho plynoucí tržby. OK, takto by to šlo, ale zisk za konkrétní měsíc?

A navíc nic takového nezaznělo. Mimochodem, na stránkách MF se již oficiálně operuje s růstem tržeb od 57% do 83%, což je zase jinde, a to o dost...

S tím, že do 100% by to dle názoru MF měly vytáhnout bezhotovostní platby, které ale EET neeviduje, takže jde zase jen o odhad, protože 100% zkrátka vypadá výborně. Zo je dost smutné, ne?

Pro vyloučení pochybností zde:

http://www.mfcr.cz/cs/verejny-sektor/dane/informace-financni-a-celni-spravy/2017/cisla-financni-spravy-o-rustu-trzeb-27598

Nojo, ale tak Andrejovi věřte, já zas věřím ČSÚ. Oba máme asi své důvody...

+2/0
10.2.2017 12:59

P54e98t97r 20K40o14l41o16u55š86e24k 6959948763774

ad 1) Neragujete vůbec na to co jsem napsal. Reagujete na sebe. Já s tím souhlasím, udělají to úplně stejně úplně stejné množství podnikatelů s velmi podobným výsledkem. Ano a to je ten problém. Jak se tam projeví EET, když to nemají v účetnictví? A oni to tahají z účetnictví.

Všichni to patrně udělají stejně, nezmění svoji metodiku i když se jim kompletně změnil systém.

0/0
10.2.2017 13:00

P37e40t47r 26K69o10l82o87u22š57e71k 6899798383924

ad 2) Je komické, že tvrdíte, že to spočítat nejde, přesto ČSU na základě dotazníků získá přehled určité skupiny a pak to vztáhne na celé odvětví. Úplně stejná metoda. Dokonce mají měsíční indexy atd.

Vy u těch samých dat jednou tvrdíte, že neexistují a pak jim věříte. Jednou jsou to data za rok 2015 z historie korigovaná na základě daňových přiznání a nazdar. Jestli to má ČSU dobře či ne je jedno.

To je možná důležité, vy si myslíte, že to jsou údaje úplně mimo, ale porovnávatelná. Takové údaje jsou na nic. Jsou to údaje, které se snaží býti přesné, ale když do toho vstoupíte drastickou změnou tak je logické, že veškeré korekce v historii udělané jsou vám absolutně ně nic.

PS: Pokud by byla fakticky pravda, že se vybralo o 100% více. Tak vám to 100% ČSU nemůže touto metodikou ukázat. Postupně bude své metodiky muset korigovat tak jak bude více a více dat z EET a z daňových přiznání. Takže třeba až za rok dva. Ale bude to korigovat ČSU nikoli MF!!! Ten data přesná má, a v minulosti je měl přesná i ČSU ( korigované historií )

Teď ČSU nebude mít možná ani přibližná data, pokud nebude vyhodnocovat data i z EET.

0/0
10.2.2017 13:20

A52l62e91n82a 93V43e81s75e17l26á 3923301615988

Ano, jenže - "přímá data ze systému" za rok předtím nebyla. "Přímá data ze systému" byla zatížena obrovským množstvím chyb, vícenásobným načítáním jedné tržby atd. V "přímých datech ze systému" jsou taky načteny tržby z pohonných hmot, protože benzinky většinou přešly na EET kompet a nevyčlenily z toho prodávané občerstvení zvlášť...

Čili nikdo naprosto netuší, co s těch "přímých dat ze systému" vytáhnout a s čím je porovnat.

+4/0
10.2.2017 11:53

J81i67ř14í 26S73v39o62b44o16d22a 3539257196

Něco si o tom zjistěte, než něco plácnete.

0/0
10.2.2017 12:44

A97l81e41n50a 35V27e93s71e43l12á 3933821855558

Tomu říkám argument!

0/0
10.2.2017 14:49

M63a39r98t76i78n 31R88u40z89i67c73k16a 1972398176567

A vite, ze ty data z csu pouzivaji i statni instituce, vc. vlady?

+1/0
10.2.2017 11:55

P79a38v77e34l 83R93o75k75y66t13a 3660371470658

Je velice úsměvné jak se MF chlubí vyšším výběrem daní přes EET, ale úplně zapomnělo jak už tvrdil genius Klaus že neexistují špinavé peníze. Peníze jsou vážení jenom jedny. A i když lidé podvádí při přiznávání příjmů stejně jsou tyto peníze nakonec zdaněny. A zajímalo by mě jak by se inženýr Bureš tvářil na informaci, že díky tomu, že někdo ulije nějakej příjem na tom paradoxně náš stát může i vydělat. Ano je to tak. Když si za ulitý peníze nakoupí cigára tak se do státní kasy dostane víc peněz než přiznaná daň z vydělaných peněz. Notabene ulitý (a posléze utracený) paníze paradoxně stimulují ekonomiku daleko více, než když ležej na účtech ministerstva financí, případně se vyplácej na nesmyslných dotacích Agrofertu.

+4/−2
10.2.2017 11:35

P19e42t86r 82N98a15j16d45e73k 7927296673911

Koukám, že k vám příroda byla skoupá a moc vám to nemyslí. I kdyby cigára byla zdaněny 70%, tak pořád ten stát dostane jen těch 70% namísto 100% co by dotyčný odvedl na daních.

0/−4
10.2.2017 11:42

P72a76v29e28l 64R63o86k32y64t15a 3610711690628

Copak se odvádí 100% z výdělku?

+1/0
10.2.2017 11:44

P33e19t75r 64N60a91j34d57e41k 7297256393121

Pokud ze 100 000 Kč zaplatím daň 10 000 Kč, stát získá 10 000 Kč. Pokud ji nezaplatím a koupím si za těch 10 000 Kč cigára, stát získá jen 7 000 Kč. Co je na tom k nepochopení???

+2/0
10.2.2017 11:51

P50a44v64e83l 14R25o11k13y98t47a 3840121730608

POkud nezaplatím 100 000 na daních tak celejch 100 000 utratím. Jsem přeci podnikatel a vím, že ležící peníze jsou mrtvé peníze. Takže tak jako tak bude zdaněno 100 000. Sice jinak a pravděpodobně tu daň zaplatí někdo jinej ale stát může (a je to i pravděpodobný) vybere více.

0/0
10.2.2017 11:54

P42e54t36r 35N21a39j51d81e35k 7977386673741

Koukám, že některým natvrdlým jedincům nemá smysl nic vysvětlovat. Nemají mentální kapacitu to pochopit.

0/0
10.2.2017 11:59

P67a24v44e10l 13R34o61k45y86t10a 3300561550678

Dobrá tedy. Co se stane s těmi zbývajícími 90 000, který neutratí na cigára? Dá je třeba jako kompenzaci malé mzdy načerno kuchaři. A ten za to třeba nakoupí benzín do auta aby se dostal do práce a zase z toho stát vyvaří víc než když zdaní původní příjem. Atd. atd..... prostě prachy jsou nakonec zdaněny vždy. A to několikrát. Čím víckrát tím pro stát líp.

+1/0
10.2.2017 12:06

P59e34t71r 89N61a86j40d90e13k 7147926133101

I kdyby si člověk za těch 90 000 Kč kupoval jen cigára, tak pořád stát uvidí jen část těch peněz. Když zatajím 10 000 Kč na daních, tak těch 10 000 Kč stát už nikdy neuvidí, vždycky dostane jen část těch peněz, pokud si za ně něco koupím.

0/0
10.2.2017 12:13

P59a67v18e65l 55R46o49k43y87t63a 3470811770228

Když si koupím za 100 000 cigára tak ten prodejce (nebo kdokoliv kdo nakonec tabákový výrobky daní) odevzdá na daních daleko větší balík peněz do státní kasy, protože cigára jdou zdaněný vedle pohonných hmot úplně nejvíc. Daleko víc než zmíněných 10 000 co tu popisujete.

0/0
10.2.2017 12:19

A24l54e54n16a 77V64e70s91e57l62á 3173751805448

Porovnáváte ta čísla ale špatně. Pokud si tedy nekoupíte za sto tisíc cigára, ale dest tisíc pošlete státu a cigára koupíte jen za devadesát tisíc - tak stát dostane nepochybně víc. :-)

Vám z toho vychází takové pěkné daňové perpetuum mobile...

(S EET nesouhlasím, s Babišem už vůbec ne... ale zas nemůžeme argumentovat tak, že budeme s čísly čarovat ještě nesmyslněji než on.)

+1/0
10.2.2017 12:22

P21a40v16e98l 33R11o77k78y43t74a 3200151340718

Kdo efektivnějc využije těch 10 000? Já podlehajicí svobodnému trhu nebo administrativní moloch stát? Díky mejm nepřiznanejm 10 000 může proběhnout x obchodů v rámci ekonomiky a stejně tyto obchody (většina z nich) se stejně daněj takže nakonec stát o nic nepřijde. Když se zdaněj rovnou tak se udusí a zpomalí ekonomický kolo dějin a ve výsledku na tom může bejt stát i v minusu (musí třeba vyplatit nějaký dávky)

0/0
10.2.2017 12:40

A70l34e18n83a 74V25e45s57e97l25á 3473391675198

Tak jestli otázka stojí tak, že čím méně bude stát mít peněz, tím méně jich rozhází a tím více jich bude efektivně využito... jo, to do značné míry platí.

Původně jste ale tvrdil, že čím míň dáte státu na daních, tím víc jich nakonec stejně dostane jinde. A to by opravdu bylo to "perpetuum mobile".

0/0
10.2.2017 15:27

P55a58v78e65l 15R65o75k33y40t81a 3530201450758

No spíš jsem to myslel z hodně širokého pohledu a bral v úvahu více hledisek. A snad se shodneme na tom, že není důležité kolik stát vybere na daních absolutně, ale z kolika uskutečněných finančních transakcí. Čím více finančních transakcí tím nabírá ekonomika vyšší výkon.

0/0
10.2.2017 16:10

P21e40t67r 59N46a30j86d38e97k 7917156283411

Předvádíte slušný alibismus, kterým si obhajujete neplacení daní. Ale nemáte pravdu. Ty peníze se budou točit tak jako tak. Akorát místo vás je bude točit nějaký hasič, policista nebo učitel. No vlastně nebude. Vy mu je totiž nedáte.

0/0
10.2.2017 21:22

A62l42e90n60a 93V43e68s32e83l95á 3533981675948

Neplacení daní samozřejmě neobhajuju. Ale zas ta provolání, jak neplatiči okrádají chudáky hasiče a učitele, to je taky trošku demagogie. Oni ty peníze nejspíš budou točit nějací ti majitelé zadotovaných Čapích hnízd a řepkových polí.

+1/0
10.2.2017 21:30

P47e92t36r 39N64a78j68d46e66k 7567876913471

Babiš tady na daních zcela prokazatelně zaplatil víc než dostal na dotacích. V tomhle mu prostě nelze nic vyčítat. Suverénně největší položkou státního rozpočtu jsou důchody na které jde 370 miliard ročně, ne dotace řepkových polí.

0/0
10.2.2017 21:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.