Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Samořiditelná auta poprvé vyjedou na dálnici mezi Německem a Francií

Německá a francouzská vláda udělaly první velký krok pro nástup samořiditelných aut do běžného provozu. Budou je testovat na prvním sedmdesátikilometrovém úseku dálnice mezi německým Merzigem a francouzskými Métami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L56a15d14i83s38l58a53v 29H53a45r31v55á60n13e47k 9625968873293

Teoreticky si to dovedu dost dobře představit. Ale půjde to hladce i v praxi? Obávám se, že nebude dost dobře možné sladit všechny důležité faktory. Budou-li silnice a dálnice ve stoprocentním stavu a ostatní účastníci provozu budou striktně dodržovat předpisy, mohlo by to fungovat. Tak už jen zbývá vymyslet opatření eliminující vnější a nepředvídatelné faktory. A možná ještě jedno: Jako každý stroj (byť vysoce inteligentní) může selhat. Jaké bude okamžité variantní řešení a nehrozí možnost vysoce rizikových situací pro tento případ? A kdo ponese odpovědnost za způsobené škody a jak budou řešeny?

A bude moci samořiditelné auto moci používat neřidič?

0/0
18.2.2017 18:00

E16r48i78k 48A60r54n20o71l86d 8733767949646

Na jednej strane vytlacaju auta z miest, chcú aby ľudia používali MHD a tu prichádzajú autonómne autá, ako niekto spomenul = viac vodičov... uvidíme

0/0
16.2.2017 7:47

J61á69n 66H97a33n45z28l 6179259367498

Ako pokrok je fajn,ale mat auto a nešoférovať ho... Neviem,to je nuda...

0/0
14.2.2017 19:25

R93o93m93a45n 31P49o70l45á55č96e16k 5806769665

Za mě je to jenom lobby a blbost v současné době...

Bojíme se pustit vlak jedoucí 160km/h bez člověka na celkem segredovanou trat a přitom chceme pustit auto jedoucí 130 km/h do ostrého provozu bez řidiče? Není to trochu nepoměr?

Přitom u toho auta je o dalších x milionů vlivů víc než u toho vlaku na kolejích...

0/0
14.2.2017 19:13

P52a38v28e85l 66Ř55a76p49e66k 7922906459485

Proč něco dělat jednoduše, když to jde složitě. Před 150 lety nějakou dopravu mezi velkými městy zajistila železnice. Dnes na stejný přepravní výkon musí být flák asfaltu široký 20 metrů a milion popelnic. Lidi jsou padlí na hlavu.

+4/−3
13.2.2017 17:14

J38i61n68d21ř90i21c39h 53M66i60t73t50e47r 6134405481666

Oni lidi chtějí jezdit i jinam než mezi velkými městy, víte ? A k tomu je nejlepší auto. Nepotřebuje koleje. A vlaky váží stovky tun, rozpohybovat tak obrovskou hmotu chce hodně energie. A když tam pak sedí pár chudáků , tak se to nevyplatí.

0/−1
13.2.2017 23:21

P54e88t89r 41Š79i16m10e30k 2589807716548

Proč chudáků? železnice vede prakticky do každé dědiny

+1/0
14.2.2017 7:29

J36i11n53d85ř10i41c83h 86M84i25t68t47e23r 6854775541446

To prakticky je velmi důležité. Znamená to, že do do mnoha míst vůbec nevede. Silnice vede ke každému baráku. Když si vyberete nějaké spojení, kdy musíte víckrát přestupovat a máte víc zavazadel, je vlak nepoužitelný. Rád jezdím na lyže. Francie je daleko. Uvítal bych rychlovlak třeba do Grenoblu 300 km/h, za 5 hodin. To bych bral . Ale to nefunguje .

+1/0
14.2.2017 8:55
Foto

L28a52d46i10s10l47a12v 55H17a58r54v68á90n42e40k 9665978393583

Bohužel. Ještě před 2. světovou válkou jezdily po celé Evropě vlaky s přímými vozy, takže by to tehdy mohlo fungovat. Jenže tohle zlikvidovala letecká doprava.

0/0
18.2.2017 18:04

M29a64r47t70i56n 61B80a39r29t51e27k 5937381541853

Nejdál v podpoře samořídících aut je Kalifornie. Tam už se testují prototypy několik let a už je ve vysokém stádiu připravenosti i legislativa. Celé automobilové odvětví počítá s tím, že první autonomní automobily vyrazí do ostrého provozu nejpozději v roce 2019. A zbytek světa bude během dalších let následovat.

+3/−5
13.2.2017 13:42

P39e38t35r 53B36á62č51a 8395916815385

Nebude.

+4/−4
13.2.2017 14:14

M28a93r82t38i80n 24B55a28r34t79e79k 5807881481293

;-D;-D;-D Vy se budete divit

0/0
13.2.2017 18:47

P18e81t14r 88B64á26č23a 8155126125415

Nebo vy? ;-)

0/0
13.2.2017 18:47

L54e12o95š 77M34a54r88š27a42l 5852564902708

Jen aby nebyla naložená trhavinou a nenavigoval je IS.:-)

0/0
13.2.2017 12:30

P12a47v19e30l 15B58o56u45c14n17í54k 4682351133275

V roce 2016 bylo na českých silnicích pozabíjeno 560 lidí. Další důvod pro uzákonění samořiditelných aut není třeba dodávat. Pokud si někdo bude chtít "užít" řízení, zaplatí si extra pojištění a jízdy na uzavřených okruzích.

Osobně se domnívám, že samořiditelná auta paradoxně způsobí pokles počtu aut. Lidé ztratí "osobní" vztah k tomu svému vozidlu a auta si budeme najímat podle potřeby - laciné malé do práce, velké na rodinnou dovolenou ...

+6/−8
13.2.2017 12:28

P22e15t88r 79B36á48č69a 8535326555555

Napsal kdo, svatecni ridic jedouci jednou za rok do Chorvatska?

Si to uzakoneni laskave nechte pro takovy jako vy a vase spoluovcany.

+7/−9
13.2.2017 12:39

R35i91c70h16a42r60d 90S42t85e26i16d91l 9987522546948

Takhle osobní útok podle mě není na místě.

Myšlenka pana Boucníka je zajímavá, i když podle mě až moc radikální a tím s mými tezemi neslučitelná. Na druhou stranu ale rozhodně není hloupá a proto mě až šokuje Váš agresivní výpad.

+2/−2
13.2.2017 13:39

P49e94t50r 19B97á51č70a 8155366955755

Me zase vzdy sokuje nekdo kdo by chtel hned vsem uzakonovat svoje pohnuty myslenky.

+4/−2
13.2.2017 14:51

Z64b31y42n93ě86k 74J59a33n64d74a 7973732925771

Ale tak on netvrdí, že si nemůžete vozit zadek ve své káře.

Ale bydlím v Praze a čímdál častěji místo svého auta použiji raději taxi. Pokud by nastoupila autonomní auta, odpadne největší nákladová položka - řidič a na běžné pojížďky může být najednou výhodnější...

3-4x ročně na dovolenou si pak auto raději půjčím (což tedy dělám kvůli pohodlí někdy už teď) a proč se teda starat o vlastní popelnici?

0/0
14.2.2017 16:27

P92a26v10e16l 23P89í36p81a 1531295578807

Tohle může časem zachránit víc životů než objev antibiotik. Stačí se podívat na ten dennodenní masakr na silnicích.

+4/−7
13.2.2017 12:09

P46e56t83r 30B65á78č46a 8835366215535

Dennodenni masakr ;-D Spis byste mel trosku omezit zpravy na TV Nova.

+6/−2
13.2.2017 12:10

L32u28k27á49š 29Š88m30a50h30e57l 2417154352704

Automobilová doprava zabije mnohonásobně více lidí než teroristické útoky.

+6/−4
13.2.2017 12:27

P97e23t16r 49B82á77č22a 8455166375135

http://auto.idnes.cz/usa-vysetruji-prvni-smrt-v-samorizenem-aute-firmy-tesla-pee-/automoto.aspx?c=A160701_074219_eko-zahranicni_fih

Asi tak

0/0
13.2.2017 12:38

M49a44r18t28i37n 18B50a80r71t76e86k 5957501171913

Tesla zatím nemá plně autonomní řízení. Asi tak.

+1/0
13.2.2017 13:36

M32a78r36t33i15n 50K57a59r67á65s40e44k 9528423418868

No dnes zadna samoriditelna na cestach ani v EU ani v USA nejezdi (mimo prototypy pod dohledem inzenyru na palube)...

To ze obcas experti nechavaji jet bez dozoru auta s pokrocilejsimi asistencnimi systemu (navzdory tomu, ze se vsude upozornuje ze to nesmi delat), nema nic spolecneho s tim, ze by nekde bourala samoriditelna auta...

+1/0
13.2.2017 14:40

V22i88l46é78m 53P21r32o92c48h89á33z62k92a 7200274658413

To vyšetřování je už u konce a závěr je, že systém Tesly za to nemohl.

Asi tak.

+1/0
13.2.2017 15:03

P89e54t43r 18B81á32č61a 8905846505625

Jak jinak ;-D

Asi tak.

0/−1
13.2.2017 18:48

P95a73v97e48l 40P89í74p16a 1131385488217

Přes 500 mrtvých a 2500 těžce raněných a to je roční statistika v ČR. To vám nepřijde jako masakr?

+2/−5
13.2.2017 13:12

P55e42t83r 25B26á94č65a 8565486745135

Pri poctu aut a lidi ne.

+3/−2
13.2.2017 13:16

M62a87r96t77i39n 66B83a87r68t70e68k 5967741901843

A pokud by těch 500 lidí ročně neumřelo? A kolik jich to dělá celosvětově? Statisíce.

+1/0
13.2.2017 13:37

P31e12t45r 20B61á12č51a 8435866755975

Nesmysl.

0/−1
13.2.2017 14:13

R17o44b94i28n 93Ž24i31ž69k45a 2598424226446

Na ten počet aut a řidičů? Od roku 90 to číslo spadlo na čtvrtinu.

0/0
13.2.2017 13:37

P49a29v49e78l 49P86í45p19a 1331405728637

V Evropě je to v průměru 70 lidí a denně. Stále žádný masakr?

+2/−5
13.2.2017 13:14

P20e37t22r 10B20á54č20a 8115416585485

Ne.

A navic kde je napsano, ze tyhle exot auta to zmeni, kdyz bouraji uz ted?

+3/−3
13.2.2017 13:17

M91a49r76t54i74n 15B55a35r87t88e11k 5707421621713

Bourají už teď? Zatím žádné autonomní auto v ostrém provozu není. Tesla má zatím jenom takový chytřejší tempomat. A i po zavedení do provozu budou i nadále bourat a lidi v nich umírat. Úplně ale stačí jak se sníží počet úmrtí v počátku o 80 procent a v dalších letech se bude počet úmrtí dále snižovat jak se bude technologie vyvíjet.

+3/0
13.2.2017 13:47

P92e10t39r 88B83á13č32a 8645826855195

Kdy to presne bude abych videl kdy se od tech kramu mam drzet co nejdal.

+7/−4
13.2.2017 11:30

M68a34r15t32i20n 12B89a79r57t39e72k 5417701141763

Spíše aby se ty krámy držely co možná nejdál od vás.

+1/0
13.2.2017 13:37

P15e83t73r 19B65á79č47a 8485616195715

Ano to by bylo uplne nejlepsi.

0/0
13.2.2017 14:13
Foto

P52e74t45r 69P84r92o67c65h45á31z29k65a 3782976802624

Ano, jednoho dne tu určitě budou samořiditelná auta. Nebude to však dříve než se podaří vyvinout systém na principu umělé inteligence. Takové, která bude opravdu schopna nahradit člověka. Jen se senzory a komunikací přes satelit nebo podobně se to rozhodně nedá zvládnout. Největším problémem bude kombinovat klasická auta s řidiči s těmi samořiditelnými.

+2/−2
13.2.2017 11:23

V14i42l29é67m 68P83r17o96c47h89á72z29k38a 7310854528223

Takhle přesně ale už samořiditelná auta fungují.

+3/0
13.2.2017 11:31
Foto

P48e59t24r 43P87r53o79c72h15á67z54k85a 3282946212844

Kde? Na testovacím okruhu, nebo stále jištěná řidičem, který za ně v krizi převezme řízení. Pokud jedou sama a dostanou se do problému zastaví a často neví proč a neví co dál. Jmenujte jednu zemi, kde jsou bez obsluhy v normálním provozu.

+1/−3
13.2.2017 12:24

J26a42n 15N42o51v13á67k 7675474318937

Kalifornie

+1/0
13.2.2017 12:58
Foto

P30e47t36r 23P45r75o52c39h47á65z28k26a 3872496932634

Buďte alespoň realista a nepleťte si různé pokusy a testy s realitou. Navíc i tam mají vymezeno kde se smí pohybovat. Až budou v běžném provozu a zvládnou ho a hlavně až budou běžně ke koupi pak si o tom můžeme povídat. Rád uznám chybu a pozvu vás na nějakou skvělou večeři nebo oběd.

0/0
13.2.2017 19:20

M25a61r21t29i94n 60B44a21r87t79e20k 5707451901563

Už se testují prototypy v běžném provozu. Z právních důvodů ještě sedí za volantem řidič, ale do řízení už nezasahuje. Zatím stále prototypy, ale první samořídící auta budou k dospozici někdy na přelomu 2018/19

0/0
13.2.2017 13:39
Foto

P95e65t59r 58P35r77o54c19h19á75z64k73a 3292976252264

Myslíte ke koupi běžným uživatelem? Ani náhodou. Nevěřím, že se tak stane do roku 2025, možná ani 2030.

0/0
13.2.2017 19:18

V91i56l48é51m 15P35r12o97c68h13á24z34k64a 7640804938553

Já netvrdím, že jezdí teď někde bez řidiče, jenom že tak přesně fungují, jezdí v normálním městském provozu a víceméně už jen plné autonomii brání jen legislativa. Během jednotek let se to změní.

A ano, už teď umělá inteligence dokáže vyhodnotit situaci a předvídat mnohem lépe než průměrný řidič. A nejlepší na tom je, že pokud udělá chybu (což ze začátku udělá), tak se chyba zanalyzuje a napraví a už žádné jiné auto tu chybu nezopakuje. To nelze u lidského faktoru zaručit ani v rámci jedné osoby. Tímto způsobem budou autonomní auta rychle konvergovat k dokonalému stavu.

0/0
13.2.2017 14:50
Foto

P18e31t60r 37P89r68o84c70h52á12z52k40a 3862246232724

Uvidíme, smysl o tom se bavit nastane až takových aut bude alespoň 10% v běžném provozu a budou skutečně bez kontroly člověka.

0/0
13.2.2017 19:12

J63a28n 24N95o49v51á70k 7635614898317

A proč ne? Člověk má také jen oči a žádná zvláštní inteligence se k řízení nepotřebuje.

+1/−1
13.2.2017 11:40

M63a29r53t53i93n 69Z27v21o75n64i87č12e87k 4638797622321

Asi nevíš, co je to umělá inteligence. Kdyby nebyla k řízení potřebná inteligence, tak jsou všichni řidiči už dávno mrtví.

+1/−1
13.2.2017 11:43

P58a67v80e88l 10M61a11l46i66n97a 9169663609959

Jak sleduju běžný provoz, tak inteligenci fakt člověk nepotřebuje, aby mohl řídit ;-D

+2/0
13.2.2017 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.