- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Teoreticky si to dovedu dost dobře představit. Ale půjde to hladce i v praxi? Obávám se, že nebude dost dobře možné sladit všechny důležité faktory. Budou-li silnice a dálnice ve stoprocentním stavu a ostatní účastníci provozu budou striktně dodržovat předpisy, mohlo by to fungovat. Tak už jen zbývá vymyslet opatření eliminující vnější a nepředvídatelné faktory. A možná ještě jedno: Jako každý stroj (byť vysoce inteligentní) může selhat. Jaké bude okamžité variantní řešení a nehrozí možnost vysoce rizikových situací pro tento případ? A kdo ponese odpovědnost za způsobené škody a jak budou řešeny?
A bude moci samořiditelné auto moci používat neřidič?
Na jednej strane vytlacaju auta z miest, chcú aby ľudia používali MHD a tu prichádzajú autonómne autá, ako niekto spomenul = viac vodičov... uvidíme
Ako pokrok je fajn,ale mat auto a nešoférovať ho... Neviem,to je nuda...
Za mě je to jenom lobby a blbost v současné době...
Bojíme se pustit vlak jedoucí 160km/h bez člověka na celkem segredovanou trat a přitom chceme pustit auto jedoucí 130 km/h do ostrého provozu bez řidiče? Není to trochu nepoměr?
Přitom u toho auta je o dalších x milionů vlivů víc než u toho vlaku na kolejích...
Proč něco dělat jednoduše, když to jde složitě. Před 150 lety nějakou dopravu mezi velkými městy zajistila železnice. Dnes na stejný přepravní výkon musí být flák asfaltu široký 20 metrů a milion popelnic. Lidi jsou padlí na hlavu.
Oni lidi chtějí jezdit i jinam než mezi velkými městy, víte ? A k tomu je nejlepší auto. Nepotřebuje koleje. A vlaky váží stovky tun, rozpohybovat tak obrovskou hmotu chce hodně energie. A když tam pak sedí pár chudáků , tak se to nevyplatí.
Nejdál v podpoře samořídících aut je Kalifornie. Tam už se testují prototypy několik let a už je ve vysokém stádiu připravenosti i legislativa. Celé automobilové odvětví počítá s tím, že první autonomní automobily vyrazí do ostrého provozu nejpozději v roce 2019. A zbytek světa bude během dalších let následovat.
Jen aby nebyla naložená trhavinou a nenavigoval je IS.
V roce 2016 bylo na českých silnicích pozabíjeno 560 lidí. Další důvod pro uzákonění samořiditelných aut není třeba dodávat. Pokud si někdo bude chtít "užít" řízení, zaplatí si extra pojištění a jízdy na uzavřených okruzích.
Osobně se domnívám, že samořiditelná auta paradoxně způsobí pokles počtu aut. Lidé ztratí "osobní" vztah k tomu svému vozidlu a auta si budeme najímat podle potřeby - laciné malé do práce, velké na rodinnou dovolenou ...
Napsal kdo, svatecni ridic jedouci jednou za rok do Chorvatska?
Si to uzakoneni laskave nechte pro takovy jako vy a vase spoluovcany.
Tohle může časem zachránit víc životů než objev antibiotik. Stačí se podívat na ten dennodenní masakr na silnicích.
Dennodenni masakr Spis byste mel trosku omezit zpravy na TV Nova.
Kdy to presne bude abych videl kdy se od tech kramu mam drzet co nejdal.
Spíše aby se ty krámy držely co možná nejdál od vás.