Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektromobily vpřed. Ceny baterií klesají, masový nástup elektroaut začíná

Elektromobilita zažívá překotný vývoj, který řada odborníků přirovnává k nástupu chytrých telefonů. Její rozvoj zatím většina států silně dotuje, přesto se blíží chvíle, kdy se ceny elektroaut srovnají s běžnými vozy. Ceny baterií klesají, elektromobily čeká boom. I pro Českou republiku se rýsují zásadní dopady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H69o68n68z19a 72T93a89r 3109562744772

Panasonic slaví 99 let. Nabídne neviditelnou OLED TV i 4K pro každého

Zdroj: http://technet.idnes.cz/panasonic-4k-hdr-firefox-os-my-home-screen-f10-/tec_video.aspx?c=A170216_094913_tec_video_kuz

Mezi novinky Panasonicu (Tesly) by mohl být zařazen nový optimalizovaný akumulátor .

Nový typ akumulátoru článků označovaných jako 2170 který společně navrhli Tesla a Panasonic .Bez společnosti Panasonic a jejich špičkových akumulátorů by Tesla nebyla tam kde je tet.

http://www.hybrid.cz/tesla-rozjela-v-gigatovarne-vyrobu-clanku-2170

http://www.hybrid.cz/tagy/baterie

0/0
18.2.2017 10:47

J77a17n 58S55l34a31v37í60k 2531209320856

Jak to mají v Norsku. Rodina má dvě auta např.(Golf GTE) - do práce a města a pak klasický VW Tiguana na delší normální ježdění. Asi tak...

0/0
16.2.2017 17:06

V98l29a25d20i62m71í13r 13R32e43t38t86i88n52g50e42r 5695556705925

Mám rád alternativní pohony, klidně bych bral i elektromobil, jenže moc to nevidím. Používám tovární zástavbu LPG, plyn je podstatně levnější, výkon jen o 5% menší, což u moderních aut ani nejde poznat a přesto o něj není zájem a paběrkuje na okraji. Většina lidí jezdí s auty ráno do práce kolem 30 km tam a pak zpět. Svítí, topí, hřeje zadní sklo, hřeje zrcátka, poslouchá rádio, stírá při dešti nebo sněžení a k tomu jede. A ke všemu bydlí v paneláku. Elektromobil by ujel za techto podmínek tak 5km a navíc nevím jak by u paneláku lidé své elektromobily nabíjely.

+2/0
15.2.2017 20:13

D23a15n38i76e72l 14T47o43m59e60k 8589605408606

Norsko je světový unikát, protože je to velice malý národ s funkčními veřejnými institucemi a bezpracným bohatstvím díky ropě, která jim náhodou stříká na jejich území.

Žádná jiná země si nemůže dovolit jen tak zdražit 3x auta, protože není Norsko...

+1/0
15.2.2017 19:58

V66l53a93d89i48m46í57r 33R69e53t70t84i76n56g37e46r 5645656285375

No to musí být parada. Analogicky si představte,že aby se u nás prodavál Nissan Leaf za 700 000 Kč, tak Vám ČR zdraží Octavii na 1 200 000 Kč.

0/0
15.2.2017 20:25

P89a38v25e72l 62O39b33d87r17ž42á54l56e33k 6436724168212

V takovém případě si většina lidí nekoupí ani jedno... a padne vláda.

0/0
16.2.2017 8:43

V47á84c97l36a37v 38Ř31i37d18k23ý 1695264361977

Elektromobil bude mít význam a využití, až se vyřeší problém s nabíjením (parkovací místa s nabíječkami s možností placení kartou, inteligentní systémy u domů, které budou vhodně spínat dobíjeni, aby nedocházelo k přetěžování elektrických sítí, a další věci co ještě bude potřeba dořešit), a celkově problémy s bateriemi všeobecně (životnost a kapacita) proto nelze hned teď přepnout a začít chtít prodávat elektromobily. Navíc ty sny, že bude energie z obnovitelných zdrojů je dost mimo reálné možnosti, instalovaný výkon by musel mnohokrát převyšovat současný stav a jak víme místo ubývá, navíc by bylo potřeba vyřešit ukládání energie (baterie absolutně nedostačují) a musely by se posílit a sjednotit rozvody ,aby se mohla elektřina přesměrovávat.

Na závěr elektromobil je opravdu budoucnost ne současnost a žádné nařízení a dotace to nezmění. Je potřeba vývoj elektro-mobility ještě pořádně zainvestovat, než se to masové nasadí.

0/0
15.2.2017 18:06

M89a10r40t66i55n 57K38a37r18á66s68e76k 9208703408938

Jen pro info - treba to "inteligentni dobijeni u domu aby se nepretezovala sit" uz funguje, ona vlastne funguje uz hodne dlouho (skorat se poziva na topeni a ohrev vody, ale pripojit na regulovanou zasovku auto neni problem, par let uz je i specialni tarof na dobijeni auta)...

0/0
18.2.2017 15:34

H92y67n30e64k 49M81r70t13v41ý 2900517369351

do teplých krajin je high-end elektromobilů docela použitelný už teď, vyjma nejdelších tras.

ovšem největší masa lidí nebydlí v domech s garáží a možností nočního nabíjení. na parkovišti u paneláku to nejde.

a další věc je, že i startovací autobaterka mi třebas drží celý teplejší 2/3 roku, ale v zimě jak začne mrznout, se mi vybije i 2x, že ji musím vyšroubovat a dát na nabíječku.

zima akumulátorům zřejmě moc nepřeje :-/ možná v tom norsku golfský proud omezuje aspoň ty vysloveně mrazy, jinak je to divný.

+1/0
14.2.2017 10:07

V48í52t 43O13ž18a33n65a 1118768245524

V EV nejsou olověné baterky, lithiové články se v mraze stávají měkčí (nedají tolik ampér), ale provozem se zahřejí a pak jsou stejné jakoby nepromrzly.

0/0
15.2.2017 12:09

P63e15t11r 12H69o23r34á72k 1119473749914

Když si tak pročítám o pevných částicích, tak jediné, co bylo z hlediska těchto bezpečné, byly atmosferické benzinové motory. Pak se nesmyslně začalo hledět na CO2 a už ani ty turbobenziny nejsou bez pevných částic. Nepomáhají ani filtry na dieselech, protože nevyfiltrují nejmenší částice, které jsou nejnebezpečnější. Takže hon na CO2 je v podstatě sebevražda v přímém přenosu. Z toho mi vychází návrat k atmosferickému benzinu, nebo elektro.

+2/0
13.2.2017 21:21

A25d52a76m 31H19r59o38z59a 9222948514421

Budoucnost mají pouze elektro-auta a je to správné. Ve spojení s elektřinou vyrobenou fotovoltaikou, resp. větrníky se jedná o ideální kombinaci, jak ukládat elektrickou energii.

Že se jedná ale ještě stále o běh na dlouhou trasu je snad každému jasné.

+3/−4
13.2.2017 15:47

D18a29v53i88d 40N85o43v35o75t68n82y 3280764166757

Jara Cimrman to rikal v roce 1905, tady s tim neohromite

+1/0
13.2.2017 15:55

L90u31d21ě63k 38C66h28r92á24s37t92e18k 5504984332326

Elektromobily se zkoušely už před 100 lety a zatím to nikam nedotáhly :) Elektromobil je papírově fajn, ale v praxi pro většinové uživatele (obyvatelé měst bez vlastní garáže) je to nepoužitelné řešení. Žádné baterie s kapacitou a rychlostí dobíjení srovnatelnou se spalovacími motory nejsou vůbec na pořadu dne a dokonce ani na obzoru. Spíš věřím tomu, že se podaří dříve vyvinout a syntetizovat nějaké umělé palivo pro spalovací motory.

+1/0
15.2.2017 15:16

R47i93c97h83a51r54d 86M87i57c70h43a48l53o85w46s28k18i 1641269385616

No to určitě, větší hloupost jsem snad nikdy nečetl!

+1/−1
13.2.2017 14:35

F89r31a31n51t81i70š43e44k 21K94o80c60o69u55r11e48k 6800773327419

paradoxně jsou v Oslu ucpané pruhy pro elektromobily a pruhy pro klasická auta, jsou volné ;-);-D;-D

0/−1
13.2.2017 12:16

A75d62a98m 72H25r54o23z59a 9482668914261

Důvod, proč opět snížit počet pruhů pro klasická auta.

+1/−1
13.2.2017 15:44

L85u32d95ě86k 93C31h77r38á87s15t42e64k 5214594332706

Taky utopický neomarxista? :)

0/0
15.2.2017 15:17

M60a43r48e22k 57M50a78l29ý 1942448701300

A to ten elektromobil nesmí do pruhu pro klasická auta?

+2/0
14.2.2017 10:46

M57i81c72h58a92l 82K37r42č60á61l 6598488816692

Pokud tomu správně rozumím tak bychom měli zdražit normální auta na dvojnásobek pomocí nějaké nové spotřební daně, z výnosu této daně dotovat nákupy nových elektroaut a zvednout současnou DPH z 21 na minimálně 30% abychom nahradili výpadek příjmu státního rozpočtu ze spotřební daně na pohonné hmoty. Výborný plán pro nějakou sebevražednou politickou stranu.

+2/0
13.2.2017 11:31

L66a82d53i60s16l75a37v 68K17u66d62l89a68c43e45k 8328540649379

Zajimalo by mne v jakem stavu je takova pekna 5 let stara elektroojetina.Zda na ni jeste neco z puvodniho vybaveni funguje.

0/0
13.2.2017 10:54

A15d17a82m 79H13r41o13z64a 9642928374291

Proč by na ní mělo být něco jiného, než u benziojetiny?

+2/−1
13.2.2017 15:44

M34a13r20t15i24n 69K70a61r85á41s82e12k 9498283128218

No jezdi takovych po cr spousty, zpravodla jin neni vubec nic, tech veci, kterym hrozi porucha je o dost mene nez ve spalovaku....

+2/0
13.2.2017 16:29

V72í74t 78O47ž29a78n72a 1968578165294

Funguje všechno, kupoval jsem již jako elektroojetinu a dnes už má 6 a půl roku.

0/0
15.2.2017 12:27

P34a64v61e85l 75K16u40t32i34l 9530936633279

Dal bych na to poradneho majzla. Musite ji poradne zkontrolovat. Zda neunika olej z převodovky a motoru, nejsou prorezle vyfukove dily, v jakem stavu je katalyzator a filtr pevnych castic. A pro jistotu bych po koupi nechal preventivne vymenit rozvody. Jo počkat, ono tyto věci vlastne asi na elektromobilu vůbec nejsou. Ze zkusenosti na pet let starem elektromobilu z puvodni vybavy najdete třeba brzdove desticky.

+3/−2
15.2.2017 13:07

M54a40r22e57k 18M50a49l67ý 1772538731320

U brzdových destiček není důležitý věk, ale nájezd a styl jízdy. Kdysi mi v Nissanu servisák říkal, že měli majitele, kterému na Almeře vydržely původní destičky 190.000 km.

0/0
15.2.2017 13:15

M39a22r89t70i82n 42K25a25r47á60s68e41k 9118703278188

No ja mam citroenu (C4) puvodni desticky vpredu a mam najeto 120 000, priste je asi necham jen pro sichr vymenit (ale ojete na "normu" jeste nejsou)...

0/0
18.2.2017 15:37

P36e29t77r 41N20e96c91h32a35n25i66c76k98ý 7963706978410

Pan autor by v Norsku měl zkusit žít a mimo větší město. Pak by zjistil, že to není pokrokový přístup, ale normální zelená diktatura vyšší střední třídy z hlavního města. Mnoho dělníků a běžných pracujících v méně prosperujicich regionech na elektromobil nemá a díky státní buzeraci často ani na nové auto. Dělají se tam takové šílenosti jako že se koupí vrak a odveze opravit mimo Norsko (protože to je snad 10x levnější). Zelená garnitura vyzývá k ježdění MHD a veřejnou dopravou, která ale do většiny míst ani nedojede. Oprava silnice neznamená důvod k radosti, protože s opravou přibude mýtná brána co si ani nevydělá na provoz. Tenhle přístup je skutečně nebezpečný a téměř likvidační pro chudší obyvatelé co nemohou mít všechno podle poslední ekomódy.

+10/−1
13.2.2017 6:48

P67e14t70e70r 68V80a76ň91u79š41a30n16i52k 4307146786112

no tvl stejnak do norska bych nikdy nejel, mohamedov je dost i v nemecku ;-(

+1/0
13.2.2017 7:14

P17e29t25r 80L75i81n46h81a34r58t 2748464924823

Konečně pravdivý názor popisující realitu, jaká v Norsku skutečně je. A ne ty PR bubliny oslavující elektromobily, které se v různých sekcích Idnesu v posledních dnech objevují.

+2/0
14.2.2017 18:20

V11í97t 36O68ž35a14n41a 1828108915544

Nikde na světě si ti nejchudší nemohou dovolit mít všechno podle poslední (eko)módy. Ani v Severní Koreji.

+1/0
15.2.2017 12:30

P98e82t22r 95L95i46n65h34a49r39t 2178564184383

O tom to vůbec není. Jde o to, že současná ekomóda je pouze úlitba některým skupinám, které na tom rýžují obrovské peníze. Ve finále to ale ani omylem není ekologické...

0/0
15.2.2017 15:08

F45r94a56n90t39i96s54e46k 84P79o36p32l16u21h88a51r 5242690851768

norsko mi prijde cim dal vic odpornejsi. takovej jakes nebo strougal by si tam ted udelali super karieru..

+7/0
13.2.2017 6:08

M41a70r58t63i41n 48J27i95r95o31u93s50e27k 7396885195848

A zvládne to rozvodná síť? Přece jen připojit na 4 hodiny do sítě odběr 10KW na tisícovkách či desítkách mist míst bude nápor.

+4/0
12.2.2017 20:25

M94a10r62t97i42n 69J73i39r54o45u96s24e47k 7696415965748

* desítkách tisíc míst

+1/0
12.2.2017 20:26

J45a91k59u90b 78S57e49k62e84r84a 6146750316785

Zvladne - musi - moda je moda a ekonomicke zajmy jsou silnejsi i kdby to meli doplacet vsichni ostatni kzeri na auta nemaji 3x vyssim poplatkem za disttribuci. Oni si to nejak obhaji nebojte;-€

+2/0
12.2.2017 20:41

K65a33r98e90l 75B77l72á26h93a 1665186721599

Možná, že je to móda, ekonomické zájmy a já nevím co ještě...

Ale nějak všichni odpůrci elektro automobilů zapomínají, že je potřeba něco udělat se vzduchem, který tady dýcháme. A jedním ze znečišťovatelů jsou automobily. Prostě se musí najít nějaká lepší cesta pro pohon aut.

Samozřejmě, že stejně tak je nutno došlápnout si na neekologické elektrárny, výrobní závody, zpracování surovin, topení ve starých kotlech, atd. Není možné se zaměřit na jeden problém a ostatní neřešit. Zrovna v těchto dnech se na severní Moravě nedá dýchat. Zkuste si zajet třeba na týden na Šumavu a pak přijet do nějakého velkého města ... to je opravdu strašný skok.

+3/−3
12.2.2017 22:03

K97a17r55e79l 85B42l24á72h91a 1405776261519

Většina diskutujících tady řeší jenom ekonomickou část problému. Jakou částkou oceníte to, že zemřete díky špatnému vzduch o 5-10 let dříve?

+3/−1
12.2.2017 22:06

P44e56t83r 68Č62e33r66m41á90k 9478785649280

Automobilový provoz se na znečištění ovzduší podílí menšinově, navíc dokud tu máme uhelné elektrárny a především se baterie dělají z těžkých kovů jejichž těžba, zpracování či recyklace je také obrovskou zátěží, tak elektromobily neušetří nikomu ani den, natož 10 let ;-D

+3/−2
12.2.2017 23:10

M12a29r97t92i82n 16K97a51r55á39s14e27k 9438173158728

No mensinove - globalne asi jo, ale ve mestech je zpravidla doprava hlavni zdroj znecisteni (nekde ji trumfuji lokalni topeniste)...

Jinak ty uhelky nejsou tak zasadni problem ne (pri energetickem mixu v CR to na pokryti veskere dopravy elektrinou vychazi na slovy jednu velkou uhlenou elektrarnu).

Jinak by me zajimala ta obrovska zatez pri zpracovani a recyklaci kovu na baterie? To jse vsehcno zpravidla bezodpadove zavody....

Tezba samozrejme skodi (ale tezit musite vse, treba u spalovaku tuny ropy pro kazde auto)....

+2/0
13.2.2017 10:55

P91e31t73r 34Č64e38r68m19á96k 9548485929660

V některých městech ano, v jiných nikoliv, takže je potřeba zachovat ten globální pohled, a tam skutečně dominantní není.

Pak neříkám že uhelky jsou zásadní problém, ale že dokud máme stávající situaci tak to nemá jak pomoc.

Bezodpadové provozy??? Aha ;-D

A těžba samozřejmě škodí vždy, to je pravda, nicméně jde o tu efektivitu - tady bych naopak uhelku vyzvedl, protože tam je ta cesta od surové těžby po finální využití produktu krátká, naopak u elektrokomponent je to tristní, než z něčeho uděláte baterii nebo solární článek, tak vyprodukujete takové množství emisí že to pak téměř žádný z těch komponent za svou životnost není schopen kompenzovat.

0/0
17.2.2017 12:44

K25a18r11e30l 24B22l53á93h47a 1945206521699

Zkuste si po týdnu někde v horách stoupnout v Praze k magistrále ... a budete mluvit o znečištění z výfuků aut jinak. Tam to vůbec nevidím menšinově.

Dáváte šmajlík k těm 10 letům. Oba asi nevíme, jaký konkrétní efekt to má, proto jsem tam dal 5-10 let. Ale i kdyby to byl "jen" jeden rok, tak i to je moc a stálo by za to s tím něco dělat a nekoukat se pořád jenom na to, jestli mi to vyjde lépe ekonomicky nebo ne.

Věřím tomu, že problém uhelných elektráren se dá řešit: buď důsledným čištěním spalin, nebo jejich nahrazením jadernými elektrárnami, ...

Zrovna tak se dá těžba těžkých kovů řešit tak aby co nejméně zatěžovala okolí, atd.

+2/0
13.2.2017 11:42

P87e27t78r 50Č29e26r60m67á97k 9268145409620

Nikdo nepsal že vzduch u magistrály bude stejný jako v horách, to je nesmysl, ale jen že doprava není dominantní zdroj znečištění, výrazný pak pochopitelně ano.

Smajlík tam je právě proto že nejde prokázat ani ten den, takže vize let je skutečně pouze k pousmátíR^

Jinak souhlas - jaderné elektráry řešení jsou, ale zasaďte to do dnešní reality kdy pro většinu těch samých ekonadšenců co lobbují za elektroauta je to zároveň sprosté slovo.

Zpracování těch kovů se moc ošetřit nedá, a ta míra která je reálná je zase vykoupena velkou neefiktovností, to by se v podstatě dalo aplikovat na dnešní spalovací motor. R^

0/0
17.2.2017 12:37

K72a59r87e94l 38B66l15á84h40a 1305136961299

Nedávno jsem tu informaci slyšel z médií, že vzduch ve velkých městech ničí nejvíce doprava.

0/0
20.2.2017 23:38

H93o60n77z54a 36T63a80r 3939492514402

Recyklace je menší zátěž, než tězba a zpracování nových surovim !

http://www.hnutiduha.cz/nase-prace/odpady/temata/recyklace

Polsko 90% el energie s uhlí

http://iuhli.cz/polsko-celi-utoku-smogu/

0/−1
13.2.2017 21:55

P55e34t32r 41Č97e27r90m95á88k 9608485939160

Jak která, v případě zpracování surovin pro celý elektro eko systém je to ve výsledku větší zátěž než težba ropy nebo uhlí.

0/0
17.2.2017 12:38

H52o66n52z47a 84T57a95r 3759532104312

Míchate Jabka a Hruška

http://www.memza.cz/dopady-tezby-ropnych-pisku/

http://www.greenpeace.org/czech/cz/Kampan/klima_a_energetika/Arktida/honba-za-ropou/ropne-havarie/

Od kdy je lepší vytěžít tunu zeminy při výtěžnosti několika gramu cenného nerostu, než vzít vysloužilou elektroniku např. mobilní telefon a znovu vrátit do oběhu . Získání surovin pomocí recyklace by bylo o 87 % méně energeticky náročné než její těžba. !

http://www.mobilmania.cz/clanky/film-krvave-mineraly-konzska-krev-ve-vasem-mobilu/sc-3-a-1316361/

http://gnosis9.net/view.php?cisloclanku=2013100002

0/0
18.2.2017 11:01

P10e88t52r 89Č49e59r67m33á17k 9568485139440

Velký omyl, v mnoha případech je efektivnější získat novou surovinu těžbou než složitou separací z recyklátu. Chce to méně číst greenpeace a více se zajímat o realitu.

0/0
18.2.2017 17:40

H73o85n22z38a 16T17a67r 3559652714122

Nemohu souhlasit. Tak jako se vyvíjí cele odvětví průmyslu tak i recyklace surovin prochází vývojem . Do praxe se zavádějí nové technologie které zvyšují výtěžnost a snižují energetickou náročnost . To že vy něco neznáte To neznamená, že to neexistuje

Recyklace jedné tuny mobilů vynese stokrát víc zlata než klasická těžba.

Z jedné tuny horniny se získají 1 až 3 gramy zlata. Mnohem výnosnější je recyklovat zlato z mobilních telefonů, výtěžnost je 300 gramů z jedné tuny přístrojů.

„Při té recyklaci je použita patentovaná technologie, která je unikátní a jediná v Evropě. Na světě je ještě jedna další ve Spojených státech amerických. Používá se na principu plazmového tavení ve spojení s mikroturbínami,“ http://www.safina.cz/[>-]

0/0
19.2.2017 15:06

H68o45n42z74a 43T27a50r 3299382264582

Recyklace je důležitá pro udržitelný rozvoj

http://www.hybrid.cz/tagy/recyklace

0/0
19.2.2017 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.