- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nějak nám šefka projektu zapomněla říct jak si lidé na sídlištích dobíjí svá auta venku na parkovišti, či ti movitější v podzemní garáži, když se elektromobil dobíjí přes 2 homologované zásuvky.
Ta první zásuvka je na střídavý proud, která může přes jednu fázi (230 V) dobíjet
8 - 10 hodin nebo při 3 fázích (400 V) 4-6 hodin.
Ta druhá je stejnosměrný proud a je výhradně určena pro rychlo-dobíjení ve stanicích (pumpy) s časem cca 30 -45 minut. Dále je nutno podotknout, že stejnosměrný proud se vyrábí usměrňovačem a funguje podobně jako svářečka, čímž budou dobíjecí stanice tak trochu více ohřívat vzduch kolem sebe..........
Jinak taková poznámka. V článku je uvedeno, že elektro motor je účinnější, než motor spalovací. To je pravda. Ale jenom ve vztahu k tepelným ztrátám.
Když se vezme celý cyklus výroby energie, je benzínový motor prakticky nedostižný, protože u elektřiny skončí až 45 procent energie jenom v drátech v závislosti na vzdálenosti...
tak odpoved hned na prvni otazku je nehorazna lez, a to bud schvalne anebo z neuveritelne nevedomosti. kazdopadne uz jen na tom je videt, s jakym pomatencem ma clovek tu cest.
To tady znáte všichni účetnictví ČEZu? Zvláštní je, že jinde to jde lépe, ale tady všichni budeme pořád opakovat, že líp to nejde? Čím to asi může být? A vy rozumíte státním machinacím s dotacemi na "zelenou"? To je zarážející, že nikdo nemá zájem, aby bylo veřejně schvalováno účetnictví takových firem. Aby bylo jasné, kam ty naše peníze jdou. A to se vám líbí, že tu věčně bojujeme s emisemi a špínou na ulicích a vaše děti se dusí kašlem ve školkách i venku? A nejen vaše děti.
My bojujeme hlavně s emisemi polétavého prachu. Což je třeba způsobeno preferencí listnáčů v okrasné zeleni, které v zimě jaksi shodí listy a nemají čím ten drobný prach zachytávat. Jinak ČR emisní povolenky dlouhodobě prodává.
Norsko žije z vývozu ropy a elektřinu jim z 90 procent obstarávají vodní elektrárny. Tam mohou mít energii plýtvající elektroaua i smysl. Ale v ostatních zemích něco takového není možné. Nemohou si dovolit elektro auta dotovat.
Pokud má Norsko téměř 100% energie z vodních el. tak je zvýhodnění el. aut v pořádku .
Ale to vůbec neznamená, že novou elektřinu bude mít pro nová auta z nějakých nových vodních zdrojů.
Dámě navrhuji 5. třídu Základní školy, specializovaný obor Matematika.
Neda mi to, abych neokomentoval reakce autora clanku pana Sury. Je obdivuhodne, ze reaguje zde v diskusi, clovek to vidi vyjimecne a temer vyhradne na Technetu od panu Kasika a spol. Co se mi ale moc nelibi, je obsah techto reakci. Je z nich dost citit dotcenost a podrazdenost. Tez narazky na inteligenci ctenaru bych si zrejme na miste profesionala odpustil...
Máte pravdu. Podrážděnost sem nepatří. Ale pokud se někteří diskutující schylují pouze k urážkám, je těžké se ovládat. Nicméně pokusím se polepšit.
Těším se na jednu věc...jelikož ta doba elektromobilů přijde a to ať se to místním diskutérům líbí nebo ne...tak já pevně doufám v to, že žádný ale opravdu žádný z těchto diskutérů si nikdy ten elektromobil nekoupí...aspoň ubude auta na silnici a pak jim přeju příjemnou chůzi a nebo konečně udělají něco pro své zdraví a budou jezdit na kole. Prostě ten nástup přijde a to velice rychle. A nikdo s tím tady z nás nic neudělá. Já se nato docela těším.
Když někdo píše, že vyjede a zapomene nabít auto a to ho někde nechá a proti standardnímu nalití benzínu nebo nafty z kanystru se musí nechat odtáhnout....stane se to..jednou....protože pak se takový lempl naučí trochu plánovat. Tady je spousta lidí typu bohém a něco jako plánování je pro ně sci-fi...no jen na čase trochu procitnout.
Ano - je na case trochu procitnout
V Čechách i kdyby polovina národa měla rakovinu plic tak furt bude podpora dieselů a kouření v restauracích. My už jsme takový národ. Neradi měníme preference.
Je to jako s kouřením, nadává se ale jednou se kouřit nebude vůbec. Stejné je to s novotami. Elektro mobil má asi 16 pohyblivých součástek, auto se spalovacím motorem 2000 ks. To hovoří samo o sobě o údržbě. Je již dokázáno, že elektromobil porazí Porše ve zrychlení s 0 na 100 km. Jednou spalovací motor bude historie. Lidé se s tím smíří, chce to čas.
Já si nemyslím, že by někdo nadával na existenci elektromobilů, na co narážíte?