Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

O78t78a28k71a49r 59Z51e18m80e81k 3556464571929

Zákony by měly reagovat na realitu, třeba požadavek na zkoušky z místopisu pro taxikáře....Dávalo to smysl v době, kdy nebyly navigace, ale dnes ?

Chápu, že normální taxikáři jsou naštvani, že pro ně platí přísnější pravidla než pro řidiče co jezdí pro Uber.

Spíš by to chtělo usnadnit život klasickým taxikarum, než zprisnovat Uberu.

To samé taxametr - když stejnou práci, ale líp, bez šizení, zvládne mobilní aplikace, tak proč by jí nebylo možné užívat jako plnohodnotnou alternativou ?

+6/0
doporučit
13.2.2017 12:31

J23a76n 96V50a84l17o34u19c52h 6842427408160

problém je, že uživatelé "spolujízdy" nechápou (nechtějí pochopit) co to spolujízda je.

TAXI: zákazník někam potřebuje z bodu A do bodu B a hledá někoho, kdo ho odveze. Tedy první je POPTÁVKA

SPOLUJÍZDA: někdo jede z bodu C do bodu D. Má místo a autě a veřejně ho nabídne pro případ, že má někdo stejnou cestu. Tedy první je NABÍDKA.

Čili "zavolám si UBER" je vlastně popření tohoto principu (aneb přes apku si zavolat tramvaj, MHD je vlastně taky spolujízda, by nikoho asi nenapadlo). A o tom celý spor je - pokud to bude spolujízda, nechť je volná. Pokud někdo primárně (na něčí poptávku) jede někam, kam by nejel, a vezme si za to odměnu, je to podnikání.

+6/−1
doporučit
13.2.2017 9:26

Ř23e85h76o80ř 29V68l21a84s37á95k 2834354931136

Regulace spíš snižovat.

Já fakt nepotřebuji, aby taxikář měl úřední posvěcení. Ani stát to nepotřebuje - ten potřebuje jen aby taxikář (ať už plnouvazkový nebo sdílející) řádně odvedl daně.

U hotelů totéž. Nepotřebuji, aby mi stát zajišťoval kvalitu hotelů, ani stát to nepotřebuje.

+6/−2
doporučit
13.2.2017 8:17

J98a19n 51K63u91b67a53l68e44k 4909580133156

Jee, zase další regulace. No proč ne. Však my se do toho ekonomického ráje proregulujeme. To by bylo soudruzi aby ne...

+13/−10
doporučit
13.2.2017 4:47

L71a68d36i42s38l19a53v 38L32a13k11e36r 2763459175846

Ouředníci se probudili, jako obvykle pozdě. Viditelné je to zejména u přepravy osob. A namísto toho, aby stát podporoval tyto aktivity, stará se zejména "aby zároveň nepoškozovaly tradiční podnikatele".

Takže jde o levičácké řízení ekonomiky a o shora nařízené rozlišování po socialistickém způsobu. Oni ti levičáci nic jiného neumějí než regulovat, regulovat, regulovat.

+12/−9
doporučit
13.2.2017 4:52

V79o22j24t90a 14L35e10j11s31e50k 1711615539519

Vtipny je, ze kdyz sem nekdo/neco prijde z vychodu, nedodrzuje to nase zakony a chce to, abychom se mi tomu prizpusobili, tak se najde dostatek lidi s militantne odmitavymi nazory. Kdyz nekdo/neco prijde ze zapadu, tak dost mozne titez lidi obhajuji nezakonne chovani a kritizuji ceskou pravni upravu. No neni to nabednu? Uber je super myslenka, ale nebudu to pouzivat, dokud se nezacne aspon snazit byt legalni, ta arogance mi vadi. A to ze to jde, kdyz se chce, ukazuje treba Liftago.

+3/0
doporučit
13.2.2017 11:30

P85e31t26r 62A48s26c11h62e55n26b50r73e75n15n50e37r 6245323452831

Limit přivýdělku by asi byl nejjednodušší

+3/0
doporučit
13.2.2017 8:09

F63r78a43n21t11i46š67e34k 21N86e46v90a83ř80i27l 7783209247955

Ta fotka toho svazáka mě zkazila dnešní ráno......

+3/0
doporučit
13.2.2017 8:07

M90a83r27t66i96n 50K39u58d93r59n93a 3369496269690

Docela by me zajimalo, jaj by se zmenil vyber dani, kdyby se veschny krome DPH zrusily, ve vysledku to co by podnikatel neodvedl na jiych danich by odevzdal na DPH.

A co se tyka regulaci, tak proste, vseho moc skodi.

+2/0
doporučit
13.2.2017 8:01

D86a17n87i14e60l 12R57o75z50s67n79y58o 5890949875718

Ono to przneni sluzeb je videt i u portalu jako Aukro, kde to bylo puvodne o odprodeji prebytecnych veci, nyni je to samy cinsky preprodej :( A i kdyz provozovatel by mohl zakrocit, stejne jako AirBnB u tech majitelu bytu co jsou v pronajmu >x dnu v roce, tak tak necini, protoze si hledi sveho zisku - coz jsou vzdy procenta. Mozna by zakon mel byt postaven proti-pasacky, ze masove zprostredkovani neni podnikani. To je totiz prizivnictvi :)

+2/−2
doporučit
13.2.2017 9:50

J26i10n35d54ř10i46c21h 45M70i71t86t73e73r 6274605961746

Zákazníkovi je celkem jedno zda je to spolujízda či ne. Chce být přepraven levně, rychle a bezpečně. Kdo to umí, měl by na trhu vyhrát. Regulace jenom škodí.

+1/0
doporučit
13.2.2017 23:36

P24ř92e20m89y15s62l 93H43r17o75m98a27d90a 2484636168871

Tak mi prosím někdo vysvětlete na co je EET ?

Na sdílené "podnikání" lze přejít téměř ve všech oborech. Každé kontrole stačí tvrdit, že podnikáte příležitostně a do určitého limitu. To nelze vyvrátit. to není v silách úředníků.

Naopak, kdo by zůstal u klasického podnikání, tak nemá šanci konkurovat. Jen by mne zajímalo, kdo bude platit daně?

0/−1
doporučit
13.2.2017 8:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.