- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokladní musí být rychlé a odbavit co nejvíc zákazníků. Vzhledem k tomu, že jim pak zboží hází na jednu hromadu hodně rychle, aby "velký bratr" viděl jak jsou výkonné a nebyli peskované za pracovní nasazení. Příliš času nenaženou, protože zákazník ukládá zboží, hledá peníze nebo kartu...mezitím se ozve, že ta bageta nestojí 9,90, ale 3,90...čeká se na storno. Je fakt dobré si hlídat markování.
včera to bylo v tescu v edenu naopak. na bagetách měli 3,90 a když jsem koukal na účtenku, byly za 1,90. nechal jsem to tak
Jako zákazník máte přesně tuhle velkou výhodu. Pokud bude chyba ve Váš neprospěch, tak jí můžete reklamovat. Pokud bude chyba v neprospěch prodejce, tak má prostě smůlu.
Rozsirena praxe napr. v nekterych Tescach: do regalu s cervenym napisem sleva ( nejde o tydenni tzv. akce) strci i dalsi produkty, v mensim nebo vetsim poctu kusu. Ty skutecne zlevnene maji zlute nalepky, tyhle ne.
Kdyz jsem si kdysi na to stezoval, myslim, ze mi rekli, ze to tam bohuzel dali lidi. Cekam, zebych zase dostal podobnou odpoved, ktere vubec neverim. Proc by tam treba lidi dali deset kefiru?
Tohle vidim pravidelne. Nekdy toto nezlevnbene zbozi neni primo v regale s napisem sleva, ale ve stejnem oddile treba o regal vys nebo niz, i kdyz tam tematicky nijak nepatri, protoze treba ty kefiry jsou nekde uplne jinde, takze je to delany, aby se lidi spletli. Ale casto je to zbozi skutecne primo v regale oznacenem sleva, co je podvod.
Jestli chápu správně, co máte na mysli, tak vězte, že to není proto, aby se zákazníci spletli. Je to kvůli tomu, aby ty regály nebyly prázdné. Když nemají to akční zboží, tak tam dají nějaké neakční.
U nás v Albertu běžné, každý druhý nákup na účtu něco nesedí. Cenovky jsou jedna velká anarchie, někde chybí, někde jsou se starými slevami, dále pamatuji například slevu z 9,90 na 12,90 Za tu almužnu co tam berou, se jim ale za nějakou nedůslednost nedivím. Účtenky se ale opravdu vyplatí kontrolovat.
já účtenky kontroluju tak v 50 % případů a dost často se mi tu vyplatí. Zrovna onehdy jsem tam měla bochník chleba za 25 Kč. Jak se to může "náhodou" přihodit, to netuším. Typický způsob řešení: co je v systému, platí, vezměte to za plnou cenu, nebo to tady nechte.
ještě lidem nedošlo, že si z nich řetězce dělají srandu?...
Standardní odpověď (a jak vidno ve všech zemích): chyba jednotlivce, zkontrolujeme, opravíme... Ale skutek utek. A proč?... No, je to tam schválně, neboť utrácí se okamžitě, většina lidí si nevšimne či ani nekontroluje a hlídací mechanismy států jsou bezzubé...
Schválně to tam opravdu není, jistě velmi nemalou roli hraje šlendrián vedoucích prodejen, ale to je asi tak všechno.
Pise se o Britanii, ale v ceskem Tescu se to deje taky. Spis to vypada na umyslnou strategii, nez ze nestihaji.
Jako zákazník - souhlas, je to na hlavu. Jako zaměstnanec řetězce - je to pakárna. Furt odněkud někam stěhují zboží, tisknou nové a nové cenovky, staré vyhazují. Vedoucí úseků to kontrolují, manažeři prodejny, oblastní manažeři, ČOIka, redaktoři.... Nebylo by levnější prodávat zboží za opravdu reálné ceny a nešaškovat se slevami? Kolik lidí by mohlo v těch obchodech poklidit, doplnit zboží, sedět za pokladnou....
Ne, nebylo, je za tím poměrně šílený výpočetní aparát, který cenotvorbu řeší. V retailu jde o kombinaci mnoha faktorů - vyskladnění, přeskladnění, cenovou taktiku pro určitý sortiment, akce jsou placeny dodavatelem, atd. atd.
U Tesca mě takové přešlapy ani neudivují, ten tok cen mezi systémy je obrovský a těžko kontrolovatelný, do toho existují slevy regionální a akce na samotných obchodech. Je v tom šílený chaos.
Tohle se dá vyřešit jednoduše, zakázat akční ceny, zakázat uvádět staré ceny a mít jen vždy jednu aktuální cenu, která platí v čas prodeje.
Odpadlo by přenášení stovek tun letáků, odboráři ČP by si nemuseli stěžovat a důchodci by začali nakupovat dle potřeb a ne podle toho, na co Kaufland nalepil AKCI.
Zajímavý nápad. I když mám k tomu milión připomínek, tak se mi to trochu líbí.
Zejména to zrušení těch stovek tun letáků. A přestaly by bitky mezi důchodci ve čtvrtek ráno v Kauflandu. (nekecám, u nás se občas opravdu i perou)
Iceland pro změnu zaokrouhluje od 40ti haléřů nahoru, taky dobrý šmejdi..