Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo autobusu dron. V Dubaji od léta startuje bezpilotní MHD

Už v červenci by měl v Dubaji začít pravidelně létat bezpilotní letoun, tzv. dron, určený pro přepravu osob. Oznámil to dubajský úřad pro silnice a dopravu. Dron bude schopen přepravit cestujícího o váze do 100 kilogramů a malé zavazadlo a doba letu je 30 minut, uvedla BBC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R30u79d31o66l77f 28R91u68b62e72š 3449605221704

Testovací lety čínského dronu? Kdy budou testovací pády?

0/0
15.2.2017 15:53

M50a59r68t61i96n 36S51e38d77l77á51č65e68k 1870279770774

Tak jistě...8-o8-o8-o Do první mrtvoly...;-D;-D;-D

0/0
15.2.2017 11:45

M66i35c66h50a32l 73P67a88d58ě33r46a 7960382140347

https://www.alza.cz/ehang184-aav-d4013442.htm?catid=18855539

+3/0
15.2.2017 11:09

L18u53k98á74š 64Š61m28a52h49e63l 2207424482104

Autor článku (nebo toho nápadu, což by bylo ještě horší) nepochopil význam prostředního písmene ve zkratce MHD.

+3/0
15.2.2017 9:14

Š49t35ě43p94á31n 22F85r54a81n90c35l 8324639674320

No, pokud budou lítat drony ve formaci a pomáhat si tím, že si budou (jako husy) prorážet vzduch, tak se k tomu "H" začnou blížit ;-)

0/0
15.2.2017 9:40

M26a30r34t77i75n 10Č17a68p74e38k 6230551927284

Ale pořád budete potřebovat velký měrný výkon (na osobu/tunu). V tomhle se individuální doprava té hromadné nikdy nevyrovná, vždy bude mít o řád vyšší spotřebu. A v budoucnu se bude hodně hledět na spotřebu energií.

0/0
15.2.2017 10:02

P49e81t48r 33N92i36v21n60i52c56k22ý 3982844885407

Ale taky mohou přijít technologie, které zlevní výrobu energie, takže v penězích to může být vyrovnané.

0/0
15.2.2017 10:32

M52a47r40t93i73n 72Č63a13p72e73k 6710351787504

Jenže výkonné zdroje energie, které máme, jsou omezeny časově - dokud nevytěžíme palivo. A je jedno jestli jde o uhlí, ropu, plyn, uran nebo cokoliv jiného, všeho je omezené množství a těžba na asteroidech levná nikdy nebude. Pak bude jedno jak levně energii vyrobíme, když jí nebude dost na plýtvání v podobě energeticky náročné individuální dopravy.

0/0
16.2.2017 9:45

T76o80m39á46š 30K87u64c24h71a21ř 3217201278441

Takže když jedu po D1 v koloně, tak jedu vlastně hromadnou? ;-D

0/0
15.2.2017 10:31

Š44t47ě33p61á76n 74F10r64a59n52c29l 8534779554680

Máte-li štestí, tak ano. Já na D1 většinou spíš stojím :-/

0/0
15.2.2017 12:50

P82e25t54r 80S23p31a67t57z83i23e76r28e41r 7304942595354

mě se líbí jak tady mnozí píšou..a do toho někdo vleze? a k tomu nemám důvěru apod...:D a realita drazí diskutéři? přesně, ale přesně to samé říkali lidé, když začínala auta...přesně to samé říkali lidé, když se objevila letecká doprava....a ejhle...jak dnes se masově jezdí a masově létá...holt pokrok je vždycky brán jako nejistota...a obecně skeptici mají strašně ale strašně neradi nejistotu a něco nového....a bohužel těch skeptiků je u nás nějak moc...;-D

+5/−2
15.2.2017 7:31

T48o11m36á97š 72Ž16i75t36n30ý 6321130821761

Jasně, jednou jo, ale dnes to zatím považuju za přerostlou hračku pro modeláře.

Létání bylo před 100 lety taky výsadou dobrodruhů, kterí prošlapali cestičku. Až se to zdokonalí, věřím že to bude běžně využívaný dopravní prostředek. Ale zatím nevěřím v masové nasazení v horizontu méně než 30ti let.

konec konců, ono stačí že to vyrobili číňani :-/

+2/0
15.2.2017 8:26

F46i72l19i43p 57S89i52r61o42t31e66k 9292909412801

Jen je potřeba dodat, že hlavně v letectví to průkopnictví opravdu dost často stojí životy, například první prodoudové Comety.

+2/0
15.2.2017 9:18

M25a73r25t57i25n 31Č79a71p79e42k 6620911517964

Tak fungovat to může, ale vzhledem k tomu, že až skončí "fosilní mejdan", nebude tolik výkonných zdrojů energie, aby se s ní mohlo plýtvat, je postavené na hlavu rozvíjet něco, co má velkou měrnou spotřebu jako je individuální doprava. Takže v dlouhodobém výhledu je to hodně velká zbytečnost.

0/0
15.2.2017 9:46

P46e84t94r 48N50i65v86n75i79c86k73ý 3912164575697

Posuzovat dnes, co (ne)bude zbytečnost v budoucnu je hodně odvážné. Kolik vizí z minulosti se vůbec nenaplnilo a naopak, kolik jich dnes zcela běžně počítámě. Věštit budoucnost je značně rizikové.

0/0
15.2.2017 10:34

M54a81r97t89i27n 20Č98a51p41e13k 6430831797664

To sice ano, ale to, že fosilní paliva dojdou je jisté. Jejich množství je omezené a jiný výkonný zdroj energie, který by nebyl časově omezen množstvím získatelného paliva mít jen tak nebudeme. Proto je lepší rozvíjet takové technologie, které jsou úsporné už ve svém základu.

0/0
16.2.2017 9:35

J45a20n 15M57o23t91ů64r78e52k 7210542171329

Vůbec tomu nevěřím.

0/0
15.2.2017 7:08

P67e67t87r 70N48i81v80n62i31c62k49ý 3202934125107

Lidé taky nevěřili, že člověk může létat. A když už létal v balónech, tak zas zpochybňovali, že může létat stroj těžší než vzduch.

0/0
15.2.2017 10:35

M24i80c14h54a81l 28K65o94l18o22v62r45a25t 5477593405322

Všiml si někdo, že ve videu chybí záběr člověka v kabině nad zemí? To prakticky vypovídá o všem ...

0/0
15.2.2017 7:01

J38a49k60u69b 59Š49a22f30a39n55d50a 7185147421421

Tam je divných více věcí. Ten chlap nastupuje čelem k sedačce a když jsem byl zvědavý, jak se tam nasouká tím malým otvorem tak střih a už sedí. Po startu to má rychlost 2,9km/h a najednou 90,2km/h. Safra, to je odpich. A to to nemá brzdy na vrtulích? On se kolem toho motá a vrtule se ještě točí...

+1/0
15.2.2017 7:07

T86o19m96á34š 55Ž58i97t19n14ý 6311720321871

jojo, dobrej mlejnek na maso ;-D

zvlášť pokud to bude bezobslužné a po příletuse kolem budou motat lamy vez odborného doprovodu. Na letišti na vás někdo dohlídne, abyste si nestrčili kebuli do vrtule...

+1/0
15.2.2017 8:28

P50a58v33e81l 12S79o59b53o89t78k84a 5340624

"...Nýmandi. Výplod chorého mozku,...."

(Trhák)

+2/0
15.2.2017 0:01
Foto

J46a77r84o33s17l98a25v 38T89i65c49h49y 9365101656275

Docela zajimava situace by nastala. kdyby si do toho nekde (treba v USA) sedla najaka obezni aktivistka, ktera by pak na nekom vysoudila balik, protoze by se to letadylko odmitlo odlepit od zeme....kdyz muzou tloustici soudit aerolinky za to ze se nevejdou na jedno sedadlo, tak proc ne?

Za druhy by me zajimalo co se stane, kdyz se do toho systemu nekdo hackne (coz je skoro 100% jistota), otazka je kdy.

Dal by me pak zajimalo jakym zpusobem v tomto stylu MHD probiha udrzba a opravy...

Bude mit clovek ktery tim letel pred vami povinost nahlasit, ze tam treba neco blbne (ne vsechno se da diagnozovat z nejakeho kontrolniho strediska) a co kdyz se pak kvuli tomu zritite a zabijete?

Z ekonomickeho hlediska by v pripade vyuziti coby MHD asi moc nedavalo smysl, aby se tento dron podrobil dukladne technicke prohlidce po kazdem pouziti.

+1/0
14.2.2017 23:59

M71i29r11e26k 39G28a59j95e96r 5271346579170

Vy jste typicky predstavitel cloveka, ktery jen vymysli problemy, ktere jeste nenastaly, aby mohl tvrdit, ze je nekdo jiny nebude umet vyresit.

+4/−2
15.2.2017 3:00
Foto

J33a71r29o49s32l50a97v 93T75i41c17h82y 9485241576665

Co to placate clovece?

To si clovek v uz ani v diskusi nemuze ohledne tohoto clanku dovolit nahlas vyslovit nejakou myslenku, ktera mu vrta hlavou?

Kde berete tu jistotu, ze s vyjimkou prvniho odstavce (ktery mel byt spise humorneho razu), tyto problemy nenastanou?

A pokud tu jistotu nemate, tak proc se navazite do lidi, kteri se ne snazi dopredu upozornit?

Jestli je tohle podle vas "vymysleni problemu", tak by pro vas bylo mozna nejlepsi se podobnym diskusim pod clanky tohoto typu radsi obloukem vyhnout, protoze tady hrozi nebezpeci, ze by jste mohl narazit na neco jineho nez oslavne hykani.

Jinak ono je vzdy lepsi problemy promyslet dopredu, nez az pote co nastanou....

Tohle plati tak nejak vseobecne a nevztahuje se to jen na tento clanek....spis takova skola zivota.

+3/0
15.2.2017 5:25
Foto

D64a39l59i57b37o59r 60B34a38r65t28o52š 5374250837369

podstatně zajímavější situace nastanou, když těchto a podobných a větších a lepších dronů bude ve vzduchu několik tisíc.................a pak je to hromadná přeprava......na eskalátoru stojí jeden člověk na jednom schodě, a stejně je to hromadná přeprava.........

0/0
15.2.2017 9:53

P95a87t66r24i50k 55E59g67e58r 2438330159531

Určitě užitečná věc. Jenže já na to sotva došáhnu se svým platem. I když ne, že by MA platil špatně :-). Bráška k tomu bude mít blíže chce řídit Airbus A380-800 tak snad to štěstí mít bude, ale je to za dost peněz.

0/0
14.2.2017 22:36

J58a74n 87P98r47i68c67h73y32s77t66a52l 8751228163

Az na to, ze ten hyperloop ma spojit mesta Dubaj a Abu Dhabi.

0/−4
14.2.2017 22:28

Ř66e71h96o86ř 73V91l42a92s63á89k 2184304161546

Vždyť píšete totéž, jen nějakým cizojazyčným přepisem (asi anglicky).

+2/0
15.2.2017 5:02

O14n77d83ř71e34j 89H96o60r78á14k 8469274831

Jo, a u nás prý má spojit města Brünn a Prag.

0/0
15.2.2017 8:25

T30o75m60á56š 78K57u72c92h65a11ř 3407501628501

"Kdo způsobil, že sám náčelník vydával tak zvrácené rozkazy?" ;-D

Roman Prorok. ;-)

0/−1
14.2.2017 21:52

T54o80m54á43š 89K82u11c97h87a69ř 3917951188691

Len sa mihol.. ;-D

0/0
14.2.2017 21:53

J49i87ř76í 20P23r44a62ž44á89k 9950512281752

Za 50 let to možná bude běžné. Někdo musí prošlapat neprobádanou stezku. R^

0/0
14.2.2017 21:44

L13u50k37á39š 89D79u56d16a 9772763168585

Jééé tati podívej padá hvězda..... ne Pepičku to je dron.

+3/0
14.2.2017 21:15

T56o91m33a67s 89F17u89k 8797617782

Drogy jsou spatne aaaano?

+2/0
14.2.2017 21:12

J30i47ř94í 60P66r97a35ž14á50k 9910622521202

Co ti arabští ynžynýři dokážou. Už se nedivím, že je po nich v Německu taková scháňka.;-D

+3/−3
14.2.2017 20:45

M27a40r62i23á29n 11B20e91d95n53á52r32i37k 9721631380268

V článku se píše, že je to celé od A po Z z Číny, proto je to tak mrňavé a max nosnost 100 Kg, prostě chlap co má 190 cm s batohem a 2l vody do toho nesmí.

1) tam nebude mít jak těmi dvířky vlézt

2) to začne řvát Přetížení! Přetížení! Přetížení! Přetížení!;-D

+5/−1
14.2.2017 20:48

J31i80ř80í 52P83r39a14ž84á39k 9630532341652

Zatím bych asi váhal do toho vlézt. Snad časem. Pokrok je pokrok ;-)

+4/0
14.2.2017 21:40
Foto

D87a27l93i77b13o65r 79B25a93r36t19o55š 5924740407319

pravda pravdoucí...pokrok je pokrok......kdysi lidem vyhrožovali, že jízda vlakem rychlostí vyšší než 30kmh bude smrtelná......no jak se ukázalo..není tomu tak...smrtelná není rychlost ale přetížení a to až někde asi tak od 9G

0/−1
15.2.2017 9:56
Foto

D49a76l53i33b96o18r 33B47a34r86t76o19š 5884620237929

je to horší než si myslíte...robotizace bude velmi rychle odstraňovat pracovní místa...

viz moje články o robotizaci

http://daliborbartos.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=559442

http://daliborbartos.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=565075

+1/−6
14.2.2017 20:43

M97a27r49i85á52n 22B77e37d29n70á37r15i49k 9301431610608

V Číně o tom něco už ví. Fabrika co měla 600 lidí má dnes 60, z toho je 20 ochranka a 10 administrace a vedení společnosti. Dalších 30 je dohled a servis provozu. Mají 2,5x vyšší produkci a chybovost šla pod 5%, byla až 25% a i víc. Nejsou tam úrazy, krádeže ani ztráty. Jedou nonstop a provoz zajistí 10 lidí. V budoucnu počítají už jenom se 6 na směnu. Další se přesunou do jiné fabriky, kterou zavádí. Tak to už chodí. Není zájem o levnou manuální pracovní sílu.

0/0
14.2.2017 20:55

M61i41r55e30k 86G41a10j50e83r 5881506529850

Ani zaměstnanci nemají zájem o levnou manuální práci.

+2/0
15.2.2017 3:03
Foto

D26a75l85i32b12o80r 96B13a12r78t48o48š 5834760737709

takže se musí něco naučit aby o jejich kvalifikaci byl zájem....s chutí do toho, půl je hotovo...jen ještě dodělat tu druhou půlku

+1/0
15.2.2017 9:50

F86r72a55n30t88a 11N31u22d52l23i38s 5985433658947

Zájem o levnou manuální sílu je, ale má to svoje negativa. A robotizace je teď prostě levnější a přesnější a spolehlivější než dřív.

+1/0
15.2.2017 8:31

M11a51r96i67á56n 18B46e28d64n22á21r77i64k 9801581980678

Ano, bohužel nelze než jen plně souhlasit.

0/0
15.2.2017 12:13

J54o29s94e86f 29V40o43m13á47č85k88a 5463844953614

Píšete, že: „Kdysi tomu bylo tak, ž když člověk odešel ze zemědělství, našel práci v průmyslu, když byly veliké tlaky v průmyslu a člověk musel odejít, našel si práci ve službách, jenže nyní jsme v stavu, kdy ve vyspělých státech již není ani poptávka po dodatečných pracovních silách ve službách. Zbývá poslední sféra a to je vědění.“

Ale to je přesně optika rozbíječů strojů – už tenkrát se říkalo, že pro lidi nebude práce, protože si lidé nedovedli představit, co by šlo dělat. A na rozdíl od vás si umím představit spoustu profesí, jak se může uživit člověk, kterému vezme práci stroj. Nebo může být společnost uspořádána jinak – však není to tak dávno, kdy ženy nepracovaly, kdy pracoval pouze muž. Pokud část práce zastane stroj, proč by se nemohla tato doba vrátit? Proč by nemohl pracovat pouze jeden z rodiny? A také bývalo zvykem mít v lepších rodinách doma služky nebo na statku čeledíny. Tato doba se klidně může vrátit.

A koneckonců – největší prostor pořád vidím ve stavebnictví. Pokud musí člověk na dům šetřit půl života, potom je prostor pro zvyšování efektivity pořád ještě dost velký a doba všeobecné robotizace je ještě hodně, hodně vzdálená budoucnost.

+5/−2
14.2.2017 21:46
Foto

D15a20l91i39b47o57r 18B57a74r94t90o49š 5394120627669

skutečnost, že musíte šetřit na dům půl života ovšem vůbec neřeší problém kam půjdete do práce, když například jste řidičem kamionu a za deset let vás nikdo nezaměstná, protože kamiony budou jezdit bez řidičů.........

dříve bylo kam jít...do nějaké jiné sféry..dnes tato možnost je zredukována na sféru vědění...takže jako řidič kamionu byste měl poměrně velikou šanci najít pracovní místo, kdybyste se doučil fyziku, chemii či jinou vědu na úroveň dnešních profesorů na VŠ.....TU MOŽNOST MÁTE...

.....doba všeobecné robotizace je daleko.to máte pravdu....jenž půjde závratně rychlými kroky dopředu...viz UBER, který zavádí taxíky bez řidičů a viz Arabové, kteří zavádí vrtulníky bez pilotů.............a v SRN autobusy bez řidičů a kamiony bez řidičů.....bude to rychlé...pokud je vám méně než 60 určitě se toho dožijete....

0/0
14.2.2017 21:56

J32o27s51e79f 12V31o90m62á64č18k31a 5713224833234

Vždyť to píšu – i před sto padesáti lety si lidé mysleli, že není kam jít. Ale těch činností je celá řada a nové a nové budou vznikat, a to i manuální. Takže zásadně nesouhlasím s tím, že možnosti jsou redukovány na vědění – jak jsem psal, lidé bez hlubokého intelektu prostě budou moci dělat práce, které si dnes dělá každý veskrze sám. Hodinový manžel, hospodyně apod. Pohostinství, zábava, sport – to jsou další oblasti, které masová robotizace nejspíš mine. Každopádně s rozvíjející se robotizací poroste podíl zábavy, o tom nejspíš není sporu. A tam najdou lidé uplatnění.

+4/−2
14.2.2017 22:10
Foto

D53a30l81i40b16o71r 10B33a72r62t78o65š 5834650727209

jde o počty těch lidí..a jen se podívejte jak některé státy dnes již testují tzv ZÁKLADNÍ PŘÍJEM.....tedy příjem, který stát bude vyplácet těm, kdo nikdy nenajdou žádnou práci, protože nebude...nebo jí bude velmi málo a neuživil byste se.........víte...ono to přijde..dnes je jiná doba než před stopadesáti lety..........tehdy lidé měli ještě možnost někam jít do nějaké jiné práce....jenže té jednoduché práce bude velmi ubývat.....vlastně již ubývá mnoho let....kdybyste znal systémy jak v SRN nahrazují plnohodnotní pracovní místa těmi náhodnými....nepravidelnými a tak podobně..možná byste mluvil jinak...........

A vědecký pokrok nelze zastavit na dlouho..nejdéle to dokázala církev v době temna....i dnes jsou možnosti jak zpomalit vývoj..evoluci..ale ne nadlouho....takže i když to nezažijete vy...určitě to zažijí vaše děti...a o to silněji.......možná byste je na to ml připravit............

+1/0
14.2.2017 22:17

J84o94s16e85f 24V92o42m95á96č88k30a 5273624433634

Jak do dubu. Jak je vidět z čísel, nezaměstnanost v čase nijak souvisle neroste, mění se krátkodobě s hospodářským cyklem. Německo je ukázkový příklad. Tedy to, že budou ubývat pracovní místa, je pouze a jen váš – ničím nepodložený – konstrukt. Ano, budou ubývat KONKRÉTNÍ místa – dnes už také nepotkáte dráteníka. Ale práce prostě pořád bude.

+7/0
14.2.2017 23:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.