Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dotace elektroautům na Slovensku nepomáhají. Stát nabízí jen desetitisíce

Nákup dotovaných elektromobilů na Slovensku začal pomalu. Za tři měsíce od spuštění projektu zájemci uplatnili státní pobídky jen na zhruba 100 vozidel. To představuje zlomek z prodeje nových automobilů v zemi a necelou desetinu z celkové předpokládané podpory na tento program.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L97u58c40i60a98n 95P27a91p68a49z48i51a32n 5354297961425

Neměl by nabízet nic, raději rozdávat rohlíky hladovějícím.

0/0
17.2.2017 19:06
Foto

I34m47r79i87c81h 83S52u21c35h12a58r68s40k81ý 8896843455431

Manažeři projektu nám zapomněly říct jak si lidé na sídlištích dobíjí svá auta venku na parkovišti, či ti movitější v podzemní garáži, když se elektromobil dobíjí přes 2 homologované zásuvky.

Ta první zásuvka je na střídavý proud, která může přes jednu fázi (230 V) dobíjet

8 - 10 hodin nebo při 3 fázích (400 V) 4-6 hodin.

Ta druhá je stejnosměrný proud a je výhradně určena pro rychlo-dobíjení ve stanicích (pumpy) s časem cca 30 -45 minut. Dále je nutno podotknout, že stejnosměrný proud se vyrábí usměrňovačem a funguje podobně jako svářečka, čímž budou dobíjecí stanice tak trochu více ohřívat vzduch kolem sebe.

+1/0
16.2.2017 18:27

V48a80c32l83a53v 46M28e90d29e80k 5661412625665

tak on si asi nikdo nekoupí auto za milion (i víc) jen kvůli dotaci pár korun

+3/0
16.2.2017 12:09

J23i26r38i 31B32e54c25v73a86r 7482729926

Nejen vysoká pořizovací cena -ale i obavy z vysoké částky za výměnu baterií po pár letech ..a omezený dojezd. Těch problémů je prostě příliš.. Rv

+2/0
16.2.2017 9:10

M67i33c38h66a58l 66K85a91l80e26n19s50k93ý 7429692895641

Co čekají, vždyť i jeden čas prtolačovaná alternativa - tedy CNG - to si nechal namontovat kvůli infratruktuře jen někdo, kdo jezdí okolo komína a obsah nádrže stačil akčnímu rádiusu, kde navíc čerpání trvá chvíli oproti nabíjení baterií.

+3/0
16.2.2017 8:50
Foto

P71r54e93m49y91s54l 23K53y67s62e90l27a73k 5925823204609

Dojezd, cena, kompatibilita s infrastrukturou, mám hovořit dál? A jak píše pán níže proč by se měly peníze ze státního rozpočtu plýtvat někomu na auto, to není něco lepšího?

+1/0
16.2.2017 8:47

L78i93b62o61r 31M98o54u69č84k96a 1168867375882

nechapu, proc se maji danovi poplatnici nekomu skladat na auto?8-o

+14/−1
16.2.2017 8:12

J83a34n 19R25i93e78g52e75l 1774256235892

stejne jako proc pracujici musi platit davky nefachcenkum :)

+1/0
16.2.2017 8:50

R13o93b73b16e32r36t 40B42e63r74g37e12r 2495544499

Tohle jenom ukazuje, že v tuto chvíli jsou elektromobily nesmyslné. Nebylo by lepší investovat do vývoje, aby se zvýšil význam těchto aut pro lidi?

+5/0
16.2.2017 8:10

T79o16m57á16š 65K39u73c17h91a63ř 3767881418171

Nechte tomu přirozený vývoj. Tyhle direktivní socialistické zásahy a experimenty ve spojení s tržním hospodářstvím zavání vždy průšvihem. Nestačí nám příklad solární mafie?

+14/0
16.2.2017 7:53

M12a25r46t48i41n 94J59e94d77l73i79č56k93a 7349192957

Chudí si elektroauto ani s dotací nemůžou dovolit a bohatí si tato auta můžou koupit i bez dotace, ale jistě je to pro ně příjemná zpráva, že získají "slevu".8-o A VO TOM TO JE. :-P

+16/0
16.2.2017 7:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.