Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gigalinery zaplňují české silnice. Dopravci tak šetří za řidiče

Nedostatek řidičů nutí dopravce oprášit už dříve vymyšlené způsoby, jak přepravit stejný objem zboží s méně řidiči. Kamiony prodlužují až na maximálních 25,5 metrů, aby jeden řidič zvládl odvézt více zboží. A ještě se přitom mohou tvářit, jak jim jde o životní prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a58n 40Z81í90m11a 3853225673497

Základní problém je v nedostatku řidičů. Například Švédi to vyřešili stejně už před 10 lety. Navzdory EU.

A pan Stropnický nic nevymyslel. To vymysleli Němci společně se Švédy. A co má autor proti ekologickému hledisku není jasné. Základní logika dopravců je jasná, ekonomika, katastrofálně chybějící řidiči nejtěžší třídy a zvýšení kapacity objemu přepravy, Proč nepřevzít něco, co i jinde funguje.!!

0/0
23.2.2017 16:30

I82r28e10n53a 47P12l15a19c73h83e40t72k58o13v59á 1536264316610

skvela zprava pro zivotni prostredi. je videt, ze matej stropnicky umi uvest myslenky v praxi

0/0
20.2.2017 20:33

L21a25d85i88s43l88a86v 42S60a57u29e48r 8887581203184

Jde vidět, že autor článku absolutně nezná problematiku takto dlouhé soupravy. Stačí napsat jedno. Jakákoliv souprava, která i s nákladem přesahuje délku 21m musí mít za sebou doprovodné vozidlo a povolení nadměrné přepravy!

0/0
18.2.2017 10:38

K20a13r75e36l 27P98a92n59c42e10r 7371320468844

Politici povolte "Road Trains" a mame vymalovano. Kdyz vas takovy mamlas predjizdi stovkou a jeste tahnete caravan, tak vidite vsechny svate i s Husakem!. Vyhoda je , za tato souprava dobre uklizi klokany z cesty.

0/0
17.2.2017 8:42

M64a59r75t37i91n 96K38u65b63í59k 9697549616543

Místo, aby se přesouvala kamionová přeprava na železnici dělá se úplný opak a ještě pod pláštíkem zlepšení životního prostředí. To je ta dopravní politika EU! Vše je dovolena a když ne tak se udělá vyjímka, už vidím jak někdo měří odbočky 10 z dálnice. To je vrchol alibismu!;-€V Německu cíleně zlikvidovali po rice 2000 programem MORA C většinu železničních vleček. dráhy v EU řídí kamionoví lobisté, nikoli železničáři, ty už dávno vyházeli nebo šli do penze.

+2/0
16.2.2017 20:36

Z45d51e23n47e93k 48V49r49b93a 8449905283647

Železnice je problém. Jednak nevede zpravidla tam kam potřebujete. Druhak je pomalá a nepružná. Za třetí zpravidla nemá kapacitu a za čtvrté chybí jí potřebná infrastruktura. Takže zapoměňte na železnici, pokud adresát i příjemce nemá vlečku. Překládat zboží je pomalé, rizikové a drahé. Vyřešit by se to dalo kontejnery a překladišti, ale ta není fyzicky kde postavit a to nemluvím o ceně. Takže karma. Železnice ani není vhodná na zásilky typu "jeden kamión". Jeden kamión je jeden až dva vagóny a takovéhle "pidi" vlaky by ucpali koleje. Takže potřebujete velká seřazovací a odstavná nádraží. Ta zase není kde postavit. V konečném důsledku železnice nemá kapacitu. V plné nahotě se to ukázalo, když se uvažovalo o přepravě kamiónů kvůli opravě D1. Kapacita železnice byla zanedbatelná, protože je přez den téměř plně vytížena osobními vlaky. Nebylo ani kde ty kamióny dostat na vlak ani na to nebyly vagóny ani lokomotivy. Myšlenka to byla dobrá ale naprostá utopie. Železnice je dobrá na přepravu osob a těžkých nákladních vlaků pro těžký průmysl, kde není potřeba překládat zboží (nerostné suroviny). V ostatních aplikacích nevýhody železnice výrazně převažují nad výhodami. Dnes fabriky nemají sklady jako za totáče, fungují na principu kontinuálního zásobování. Takže nemůžete 20 kamiónů za měsíc nahradit jedním vlakem za měsíc. Železniční vlečka je dobrá věc, ale pro většinu průmyslu v dnešní době již nemá využití.

+3/−1
19.2.2017 1:13

S53t88a16n66i50s57l95a97v 52H21e95r61m80a52n 9567539163813

Pane Sura přečtěte si něco o rozměrech vozidel v silničnim provozu. Patři tam i tramvaje.

0/0
16.2.2017 18:15

M54a57r17t28i61n 42B82ř96e44z69i25n83a 8198365530492

Autor tohoto spisku si plete pojmy s dojmy. Největší povolená délka samostatného vozidla s výjimkou autobusu nebo návěsu je 12 m. Tudíž klasický samotný tahač návěsů může měřit maximálně 12 m nikoli 16,5 m. Maximálně 16,5 metru může měřit SOUPRAVA tahače návěsů s návěsem.

0/−1
16.2.2017 15:48

P58ř96e19m22y57s62l 11H33r55o61m65a51d91a 2954436218771

Pokud jede klasickej kamion podle pravidel a předjíždí ho osobák mimo dálnice také podle pravidel, tak na předjetí potřebuje 500 metrů. Pokud jedou dva kamiony za sebou a nenechají tam mezeru, tak je v podstatě nemožné je předjet.

0/0
16.2.2017 15:19

D69a56v34i36d 73P82e53c22a 1355824671126

Jedná se o novinku, která byla vynalezena v devatenáctém století v Anglii. Říkáme jí vlak.

+2/0
16.2.2017 14:40

J69o17h41n92n58y 43H93a33m12p53l 7333612656946

Ja to moc nechapu... je malo ridicu, tak misto toho, aby se nejakym zpusobem motivovali ti novi a vytvareli se jim slusnejsi podminky, tak se jeste bude setrit na tech stavajicich? A delat tezsi podminky? (Nejsem ridic kamionu ale ridit tohle asi proveri ridice vice nez bezny kratky kamion)

+2/0
16.2.2017 13:28

I89v90o 10M11a58r46h47o48u78l 7285227843247

Kolik se tam vejde palet? Víte někdo?

0/0
16.2.2017 13:15

J65i98r32i 79H42u31b84k54a 1343586424615

Po zemi 51,v doubledecku 102.

0/0
16.2.2017 21:02

M49i86c74h92a46l 94H68o40r82á90k 6524219754456

Jj, skvěle se to předjíždí :)

+1/0
16.2.2017 13:13

D30a62v89i87d 29Z17l44á77m93a11l 9324202126757

A skvěle se s tim jistě i couvá..;-))

0/0
19.2.2017 9:59

P20e70t41r 57H47a60h71n 1703549126838

To je zbraň hromadného ničení, měli by tam být 2 šoféři!

+3/0
16.2.2017 12:46

R59o80m12a32n 22M87a56r44t22í68n94e66k 3143500970838

přesně tak! jeden vepředu, druhej vzadu.

+3/0
16.2.2017 12:54

J55i85ř52í 82J44u28r57a69n 2500430155593

Proste lidi jsou dneska rozezranejsi nez kdysi. Kazdy chce vsechno pokud mozno uz vcera, nikdo nikde nema nic skladem.

Je to trosku od tematu, ale narazil jsem clanek, ktery se venoval sklenenym lahvim. Severske staty, ktere dbaji na ekologii se divily, ze jsme meli tak propracovany vratny system a ze jsme ho nechali padnout. Zustalo nam teda v podstate jen pivo. Dneska vidim pred barakem 3 auta, ale nektre lemry maji problem sklo vyvezt do kontejneru natoz vracet do obchodu jako jeste pred 20 lety standardne. Dneska se snazime znova vymyslet neco co uz bylo vymysleno a zavest neco co jsme svoji pohodlnosti nechali padnout. Vse na jedno pouziti, pak kapitalizmus slape, ale za jekou cenu? Rv

+7/−1
16.2.2017 12:20

P14a73v75o60l 16H37a48b15u21d64a 2159542869961

Problém je automatizace. Jestliže jste schopen vyrobit nové boty za 200, prodat je za 600 Kč, ale opravit za 400, budete je opravovat? Díky robotům je většina zbozí neskutečně levná. A protože opravy jsou drahé, pak se nevyplatí.

Stejné je to s dopravou. Jestliže vezmete 1 kg zboží a převezete jej ze Španělska do ČR, cena se zvýši o 1 Kč. To se pomalu vyplatí vozit i mouku, za tu cenu. Ale nikdo mi nevěří, že benzín je neskutečně levný...

+1/0
16.2.2017 12:38

M42a80r53t66i90n 58K62a15r85á28s70e67k 9648113218608

Ono problem je v tom, ze to vratne sklo neni nutne ekologicke - dnesni moderni petka, ktera je z minima materialu leckdy vyjde ekologicky vyhodneji nez vratny skleneny obal....

0/−1
16.2.2017 14:50

J88i17r37i 51H69u46b17k87a 1383656444865

Na vratných skleněných obalech je neekologická výroba a recyklace (skleněný obal má cca 5 otočí) ale hlavně louh, kterým se to musí čistit při každé otoči.

0/0
16.2.2017 21:04

D29a49l40i64b84o11r 46C14h13l58u83p 5517542283554

Všeobecný odpor k nákladní dopravě díky absenci odpovídají infrastruktůry nejen v roce 2017 je v CZ známou věcí. Jednoduché řešení: nepracujte ve firmách ze kterých a do kterých kamiony vozí zboží, nekupujte v Ostravě jihočeské mléko a v Praze syrečky, dotazujte se zda latě na plot byly na pilu přivezeny vlakem.

+5/−1
16.2.2017 12:19

K14a91r50e35l 36N53o32v56o76t12n27y 2601345919250

Za me ok. Pravidla jsou nastavena dobre, a ze to usetri hned na nekolika mistech, je jen dobre.

0/−2
16.2.2017 12:16

L10e55o71š 43S64ý54k62o85r66a 3281962173120

Navrhuju aby auta měla na přejezdech v obci přednost před vlaky. Stačí otočit závory o 90 stupňů a je klid.

+1/−4
16.2.2017 12:13

M14i65l82a33n 24H41l24a47d12k38ý 8902638720

No, já nevím, ale za mého mládí mohl tahač s návěsem měřit 18,5 metru. Kde vzal autor článku 16 metrů ?

+1/0
16.2.2017 11:58

F72r38a47n33t75i54š88e12k 13V21r18á88n73a 5919272353321

Zelení mají pravdu, že by se mělo více zboží převážet po železnici - tam se do jednoho vlaku vejde takových gigalinerů desítky.

Pokud si zákazníci stěžují, že s tím jsou problémy (pomalost, vykrádání, atd.), tak to jsou všechno problémy, které jsou způsobeny neprofesionalitou ČD Cargo a SŽDC. Takže řešením je odstranit tyto nedostatky, nikoliv vozit gigalinery po silnici!

+10/0
16.2.2017 11:43

D38a29v51i27d 89P92e78c12a 1285204541226

Až na to, že toto neříkají zelení socialisté a ani netuší, jak to řešit. Problém tkví v tzv."silniční lobby",proudu peněz z daní z nafty a udržby silnic, na které jsou přisáty stávající politické strany. Silniční provoz a navazující daně...

+1/0
16.2.2017 14:44

M71i63c17h70a91l 25C24í61s89a73ř18o15v97s92k57ý 1929597311237

Čím méně kamionů, tím více kamionů.

Nevěřím, že to povede k něčemu jinému než namaštění kapes dopravců. Jasně, řeknou si, že na převezení určitého objemu zboží potřebují méně vozů. Ale taky si řeknou, že toho zboží můžou rovnou začít vozit mnohem víc, tak takových kamionů přibude. A to pak bude na silnicích teprve peklo...

+4/−1
16.2.2017 10:59
Foto

S88t25a73n19i49s46l81a78v 59D45o14n65á98t 6753403487130

Množství přepravovaného zboží bude spíš záležet na poptávce po dopravě, než na možnostech dopravců, že? Nebo si myslíte, že ti dopravci nějaké zboží sami vygenerují, aby toho mohli vozit víc? :-)

+4/0
16.2.2017 11:04

P47e96t57r 77K64o45r58b29e23l 9526337420102

Pokud snížíte cenu může si zákazník dovolit nechat dopravovat materiál z větší vzdálenosti.

+2/0
16.2.2017 11:26

R28i79c14h30a39r48d 61S24t70e87i23d65l 9787572346738

A nebo z blízka za nižší cenu. Což by vedlo ke slabému zvýšení konkurenceschopnosti a snížení výsledných cen.

Dopravě to možná tak moc nepomůže, ale celkový efekt je pro společnost pozitivní.

+1/−1
16.2.2017 11:30

L73i59b88o20r 95F11i53l58á53k 6651536940959

A cyklisti povinně jezdit na dvojkolech.

+2/0
16.2.2017 10:42

P22a48v78e40l 64V98é44b69r 5379772332421

"Gigalinery zaplňují české silnice. Dopravci tak šetří za řidiče"

Mohl by nám pan redaktor, zjevně znalec jemností českého jazyka, vysvětlit, proč si řidiči nešetří sami, proč to za ně musí dělat zaměstnavatelé...

+10/0
16.2.2017 10:24

M58a83r91i97a17n20a 83K87r48á92s44n32á 7130267357551

R^;-D

+3/0
16.2.2017 10:25

M76i72c94h66a28e57l 49P44r34i23n57c 7895145140955

Bylo by přesnější napsat: "...šetří na řidičích" ? Ale to by někdo mohl napsat, že stát a šetřit na řidičích je nešikovné. Je přece lepší nevstupovat na řidiče, když chci šetřit, že? ;-)

0/0
16.2.2017 11:46

J35a55n 60M21u19c55h50a 8429816652556

"narazili na velký odpor hlavně železničních dopravců"

ti do toho snad nemaji vubec co mluvit, ne? 8-o

+4/−1
16.2.2017 10:10

M13i77l26o74s23l38a53v 66P95r42o21c15h84a18z49k66a 7834598296798

Tak rádi by to vozili oni, nejlépe samozřejmě za 10x vyšší cenu, k tomu nějakou dotaci, zato 10x delší čas.

+5/−1
16.2.2017 10:16

J52a66n 88M70u91c16h79a 8159446902386

to chapu, ale to porad neznamena, ze maji sebemensi pravo do toho kafrat, ne?

0/0
16.2.2017 10:23

M20i25l79o33s69l20a83v 14P33r17o71c83h30a70z52k71a 7524708906228

Je to odborářská pelešárna, ty kafrají do všeho.

+3/0
16.2.2017 10:24

P11e81t13r 45M88a54l82i17š58k47a 6321155131113

Želežniční dopravce = odborář?

0/0
16.2.2017 12:32

J89i15ř84í 79E55r98b55e95n 1723204686467

Logiku nehledej, lidi bohuzel nevedi, co odbory znamenaji a ze se mame jako prase v zite taky diky nim...

0/0
16.2.2017 23:39

K28a28r29e63l 19F24a31j88t 5568162791903

Plus zásadní problém - v drtivé většině případů to znamená překlad, (a i při vlastní "vlečce" je to pro železnici časově-organizační oříšek) obsloužit místo nakládky - vykládky jen železnicí půjde tak možná setinách procenta cest.

+1/0
16.2.2017 10:26

J77a85n 13H35r65u11z11a 8684818409647

Myslím si, že by to nezvládli. Nemají ani vagony ani místa pro nakládku a vykládku kamionů. A vlastní zboží jim nikdo nesvěří, protože by se muselo dvakrát zbytečně překládat. Vlečka z výrobní fabriky ke kupci zpravidla nevede.

+1/0
16.2.2017 10:27

J66i91ř95í 70E45r26b38e70n 1443974696357

Jenže ty gigalinery obvykle vozí zboží mezi velkými závody. A taková Škoda Auto má v boleslavském závodě vlastní nádraží a pěkných pár kilometrů vlečkových kolejí.

Ale kdo nechce, hledá důvody, že?

0/0
17.2.2017 5:33

P62a52v48e33l 10K26u55n93c 9192249168928

Než využívat železnici, to raději stát povolí terralinery.

+6/−1
16.2.2017 10:08

J52a73n 88H94r71u51z85a 8164628619377

Co brání ČD nabídnout rychlou a levnou přepravu? Stát snad zakázal přepravu kamionů po kolejích?

+6/−4
16.2.2017 10:09

V66á48c78l14a59v 84J71ů80z30a 6521337606

stát. Stát na železnici nákladní dopravu silně znevýhodňuje. Jednak vyšším mýtem oproti silnici, tak oproti osobní dopravě, tak předností pro osobní dopravu (na silnici stojí kamion ve stejné koloně jako autobus, na železnici si náklad musí počkat, až nic osobního nejede)

+5/−1
16.2.2017 10:17

J42a10n 83H22r87u30z50a 8594988539967

Propustnost železniční i silniční sítě je záležitost aktuálního stavu, který nelze rychle ani levně změnit. Pokud chce stát vytlačit osobní auta musí upředňostnovat hromadnou osobní dopravu a to dělá i na silnici, kde jsou pruhy vyhrazeny často MHD, pravda jen ve městech. Výši poplatku za dopravní cestu si netroufám hodnotit. Jen bych dal do poměru váhu nákladu kamionu k průměrně naloženému vlaku a to by snad bylo spravedlivé srovnání. Stát narval neskutečné miliardy do výstavby tzv. koridorů a jak je vidět nebyly efektivní, když říkáte, že vlaky čekají na volnou cestu.

+2/0
16.2.2017 10:24

P55e31t66r 29M58a90r17e73č35e84k 1103531959658

Ovšem co já vím tak nákladní vlaky mívali přednost.

0/0
16.2.2017 10:41

J70i32r38k92a 63D68v91o86ř55á93k 4865380963858

Při výstavbě koridorů ale stát hodně zredukoval koleje a vlečky ve stanicích pro nákladní dopravu.

+1/0
16.2.2017 10:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.