Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu promění na výrobnu elektrických motorů. Potřebovat bude ale méně lidí, než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91o30s52e49f 35Š60o15l61t56e88s 8204118900333

Lidičky, uvědomte si, že vodíková auta jsou taky elektromobily. Takže mají elektromotory.

0/0
20.2.2017 15:02

H40o57n21z69a 29T76a28r 3319252404832

elektromotor a akumulátor

http://auto.idnes.cz/toyota-mirai-c9x-/ak_aktual.aspx?c=A141118_230048_ak_aktual_fdv

0/0
27.2.2017 22:34

Z46b91y47n68ě23k 48H26a13l72u15z75a 5593850958722

Tak si myslím, že je to jasné. Babiš se vyprdne na řepku a jde do baterek. Dopadne to jako obvykle, dolních 10 milionů bude přispívat několika jednotlivcům na nákup elektrického mercedesu. Tedy doufám, že nepůjdeme norskou cestou a nezdražíme běžná auta na úroveň elektrických.

0/0
20.2.2017 8:55
Foto

M28i67r78o54s19l17a88v 75S66t37e35i88n46e92r 6868704143225

V severních Čechách u Cínovce máme světově významná ložiska lithia. Takže to není fantas, místo lithia můžeme vyrábět a prodávat přímo akumulátory.

V konečném efektu by auta pro 4 lidi s dojezdem 200 km na jedno nabití mohla stát polovičku toho, co dnešní Fabia.

Lithium je stejně materiál budoucnosti, pro ČR srovnatelné s ložisky ropy- republika by mohla zbohatnout. Ale nějak nám chybí ti Trumpové...

0/0
20.2.2017 16:32

P64e88t68r 66M92i43c50h93a97l 2280284631962

Pořád to visí na baterkách, takže zatím dost nepraktické a drahé

+1/0
20.2.2017 8:00
Foto

M34i72r55o57s60l51a70v 30S75t56e25i80n40e86r 6588784203845

Jako druhé auto v domácnosti, na zajetí k Lidlovi, do práce, k doktorovi je malé elektroauto jistě dostačující. Do hor, k moři pak potřebujete zatím diesel, ten má nejmenší spotřebu, tudíž zatěžuje nejméně životní prostředí.

+2/0
20.2.2017 16:48

J44o70s47e30f 16Š14o60l74t45e13s 8254198700573

Spíš vlak.

0/0
20.2.2017 17:09

M12a39r11e25k 90M44a36l28ý 1432918881420

Jako vtip dobré :-)

0/0
21.2.2017 11:02

P52e85t62r 55M90i24c87h42a83l 2910594131652

To jo. Ale druhé auto za tři čtvrtě mega je celkem luxus.

+2/0
20.2.2017 20:00

S51e96i85d16l 66P15e65t84r 1661771105844

Tvl, kdo tuhle masírku na tu "elektrickou sebranku" platí? 8-o8-o

To je už pomalu horší jak za Dr.Josepha G. či Rudého Práva neblahé paměti ...:-/

+7/−2
20.2.2017 0:30

P43e87t75r 58J25a37r55o41c73h 7600743215888

Informace o tom, jak Mercedes mění výrobní proces je horší než Goebbels? Co prosím? 8-o

+1/−2
20.2.2017 8:45

P22e11t31r 38N73e20c79h96a58n48i46c50k22ý 7763856328560

Já jsem fanda elektrických koloběžek. Podle mě mají větší smysl než elektroauta, řeší problém poslední milé od veřejné dopravy a dají se nabíjet že zásuvky. V USA je desítky druhů a slušný boom, u nás to nikdo nepodporuje.

0/0
19.2.2017 21:54

P85e17t61r 70S57p35a21t82z67i64e14r71e90r 7904312735264

Tak si konzervy myslete co chcete....ale opravdu ty kecy o tom, jak tu mnozí říkají...chci mít komfort benzínového motoru za podobnou cenu.....fajn...ještě to pár let potrvá, ale bude to....a pak ...hádám, že plno těch co chtějí ten komfort také chtějí mít v centru města čistý vzduch že? ale ono něco proto udělat..neee...to se nám na smradlavýho nafťáka nesmí sahnout...takže bych to řekl jinak...buď můžete zůstat u motoru na fosilní paliva...a pak díky horšícímu se smogu ve městech dojde k regulaci jízdy aut a nebudete moc jezdit vůbec...a nebo budete jezdit s elektroautama...je to na vás...já bych do centra nepustil ani motorku...ten smrad je už dost velkej.

+3/−5
19.2.2017 20:12

V54l13a43d55i92m67í30r 87R83e49t38t17i13n60g68e18r 5275746675595

V centru měst dnes žije málokdo.

+4/0
19.2.2017 22:29

B28o63h74u19s54l16a54v 75B34i66n57k25a 1769956318820

Coo???

0/−5
19.2.2017 22:44

M87i10r91o49s41l81a73v 85B82r74o64z14i45k 7621739264627

Nova moda, E-diot.

+3/0
20.2.2017 0:13

P23e96t89r 38Č34e11r86m22á53k 9628265919220

Zase jen utopie. Problém s emisemi v centru měst bohatě řeší už dnešní hybridy, a nebo prostá preference benzínových motorů na úkor dieslů. Navíc se nebavíme jen o centrech měst, auta jezdí všude a jinde už to taková emisní hitparáda elektroaut není ;-)

A pro vás asi novinka - ale přestože aut přibývá, tak smogových situací vzniklých dopravou razantně ubylo, protože za posledních 20-30 let udělal vývoj spalovacích motorů velký skok a tvrdé emisní normy přeci jen nějaký smysl měly.

Takže situace že by se někde v Evropě v příštích 30ti letech dospělo do stavu že kvůli smogu z emisí aut bude zakázána jízda aut je čirý nesmysl. R^

+1/0
19.2.2017 23:12

K40a17r38e85l 30B27l81á27h27a 1465896881359

Takže ta současná smogová situace podle vás neexistuje?

Víte vůbec jak se dýchá na Moravě nebo v Praze?

Přitom začíná se přiznávat to, že za smogem a nedýchatelným vzduchem ve městech může z 90 % doprava a lokální topeniště!

0/0
19.2.2017 23:23

P78a50v50e40l 71K92u40t61i62l 9970416533639

Tak se mrkněte do Paříže, Vy nesmysle. Popírání pravdy je fáze čeho?

0/0
22.2.2017 19:22

V98l15a37d86i28m56í93r 70R44e57t74t59i42n56g43e45r 5955606985495

Jinak jak úžásná je elektromobilita je vidět na Izraeli. Udělal všechno,aby se závislosti na arabské ropě zbavil, masivní státní podpora, stanice výměny baterií a firma Better place. No firma zkrachla a Izrael se závislosti nezbavil.

+3/−1
19.2.2017 16:45

M97a31r45t70i23n 90B32a60r59t77e18k 5967411651273

Základ je snížení ceny baterií a ta klesá radikálně a ještě dále klesat bude. Elektromobil je samo o sobě daleko jednodušší a spolehlivější systém bez tisíců mechanických nesmyslů, co se můžou pokazit.

+6/−7
19.2.2017 16:47

V76l89a39d27i43m93í64r 44R92e74t80t38i46n96g26e66r 5475416145655

Já mám rád alternativní pohony a je mně celkem jedno co to je, jen to musí být použitelné. Já třeba ještě zkousnou dojezd 560 km na LPG nádrž a 5% snížení výkonu vozu, což u nových aut člověk ani nepozná. I tak toto nepatrné omezení odsunulo na okraj zájmu většiny řidičů LPG. A v zimě s tím svítím, topím, vyhřívám zrcátka i zadní okno,poslouchám rádio a jedu. V létě navíc táhnu karavan. A navíc dojíždím do práce 72 km tam a 72 km zpět. Když toto udělám s elektromobilem v zimě, nevyjedu ani z města.

+8/0
19.2.2017 16:52

M77a68r65t73i37n 33B43a21r65t48e77k 5277761381663

Dojezd 300 km už dnes není problém a je to hodnota, která stačí 90 procentům lidí. Samozřejmě že ti, kterým to nevyhovuje si to nekoupí. Tady není problém. Už dneska se dají koupit modely s dojezdem přes 500 km.

Absolutní většina lidí potřebuje dostat se do práce a z práce a o víkendu na chalupu. Dobíjení v rychlo nabíječkách už dnes se dá zvládnout pod 20 minut a cíl je dostat nabití pod 15 minut.

+5/0
19.2.2017 17:10

V55l65a42d65i54m43í85r 51R95e42t61t85i63n42g21e69r 5645376105495

No nechci být zlý prorok pane Barteku,ale Vámi uváděné parametry dosahují běžně obvyklé vozy na CNG. Dojezd cca 330 km, naplnění dokonce cca 5-10 min, některé značky s Vaší filozofií na to vsadili, dojezdy do práce například Skoda Citigo, Fiat Panda atd. Stanice CNG prakticky všude a že by to zákazníky přimělo tyto vozy kupovat jsem si moc nevšimnul. Vždy se jedná řádově o jednotky zákazníků.

+3/0
19.2.2017 17:29

M17i33r65e88k 19G60a52j77e53r 5951626619170

Ale elektromobil vam muze navic nabidnout zvyseni vykonu, pricemz vy jste uvadel snizeni vykonu u LPG jako hlavni duvod, proc ho lide nechteji.

+2/0
19.2.2017 17:35

V39l70a10d14i74m58í32r 90R27e69t41t74i47n79g77e54r 5775236895755

Já nemám problém s elektromobilem, pokud bude použitelný, tak ho i uvítám. Dle absenci mnoha dílů by mohl vydržet i déle. Jen si nemyslím, že technologie pokročila natolik,aby byl použitelný jako spalovací motor.

+3/0
19.2.2017 17:45

M88i59r31e98k 52G56a92j89e17r 5961986789100

Tak mame stejny nazor. Nejdriv se musi prosadit bez dotaci tam, kde jsou pro ne prihodnejsi podminky, coz jsou nejlepe v Kalifornii, kde nemrzne. Pak se postupne rozsiri i jinak, pokud nebude lepsi jina technologie.

+3/0
19.2.2017 18:12

P78a33v70e20l 65K88u77t77i58l 9880636343249

Kde nemrzne? Podívejte, kolik jezdí elektromobilů v Norsku.

0/0
23.2.2017 21:05

M70a80r74t33i75n 82B72a84r28t78e49k 5117601281653

Pánové, tady si myslím rozumíme. Já jenom nemám rád když tu technologii někdo pomlouvá a nazývá ji slepou uličkou. Samozřejmě že doba ještě nedospěla k tomu, aby se elektromobily staly masovou záležitostí. Ale automobilky musí plánovat na 10 a více let dopředu a většina lidí z oboru vidí ten obrovský potenciál, který se v elektromobilech skrývá, byť jeho čas ještě nenastal.

+2/0
19.2.2017 18:53

P41e82t29r 70Č61e74r68m55á16k 9448225339210

Stejně tak zase jiní lidé nemají rádi když někdo dělá z elektromobilů co nejsou. Sám jezdím roky hybridem a dalo by se říct že mám k elektrice pozitivní vztah, ale když pak občas čtu utopie muska a oveček tesly kteři to dokola papouškují, tak se musím smát.

Elektrika se dostala do povědomí pouze díky urputné snaze snižovat emise automobilů, toyota s tím ve větší začla už před 20ti lety a jediný výrazný vývoj který to zaznamenalo je tedy ten legislativní, to samé se může opakovat v opačném gardu a levná ropa je zase zcela může vytlačit.

+3/0
19.2.2017 19:40

J97o39s69e67f 73Š38o84l22t24e83s 8314258150243

Ne, elektromobilita se dostala do povědomí hlavně díky 120 dolarům za barel ropy.

+1/0
20.2.2017 15:05
Foto

M59i54r31o19s14l70a22v 45S74t69e91i71n49e12r 6358674873625

To se do dvaceti roků vrátí, takže být připraven je nejlepší možnost.

0/0
20.2.2017 16:50

P59a61v86e87l 18K80u36t32i42l 9520276973969

Tak v určitých parametrech nikdy elektromobil nedosáhne parametru spalovacího. Stejne jako obracene. Tak jako nikdy osobal nenahradi dodavku a dodavka kamion. To ale nic nezmeni na tom, ze polovina lidi by tim elektromobilem mohla jezdit uz dnes.

0/0
22.2.2017 19:25

O55n55d59ř18e11j 83K34r18y62š97t61o63f 6103741

oktanové č.CNG 128 - benzin 95

0/0
19.2.2017 20:09

L11u88b82o85š 56U94l68r65i53c36h 5701450498814

Na Slovensku je takmer 300 nabíjacích staníc, kde tankovanie je zadarmo.

odkaz z r

Máme už natoľko vybudovanú sieť nabíjacích staníc pre elektromobily, že nimi pohodlne precestujeme Slovensko z Bratislavy až do Košíc. Na ceste severným ťahom D1 je k dispozícii 11 vysokorýchlostných nabíjačiek. Celkovo ich na území SR máme už takmer dvadsať.

„Jedno nabitie trvá 17 minút, vodič si dá zatiaľ kávu a pokračuje ďalej,“ povedal odborník na alektromobily Dalibor Bošňák. Do konca roku by mali byť naše rýchlonabíjacie stanice prerobené na všetky typy elektromobilov.

https://www.aktuality.sk/clanok/277918/nemci-obdivuju-slovensko-za-siet-nabijaciek-aut-mame-vsak-len-200-elektromobilov/

+2/0
19.2.2017 18:39

L80u37b68o28š 76U71l46r26i88c92h 5331820638544

odkaz z roku 2015

+1/0
19.2.2017 18:40

J95o62s35e33f 18Š16o34l43t59e66s 8704128380883

Eh, tak to teda už fakt neplatí. Greenway to zpoplatnil tak brutálně, že jezdit spalovákem o polovinu levnější.

0/0
20.2.2017 17:08

H12o33n46z65a 44T52a36r 3359382434862

Tankování - Nabíjení bylo v květenu 2016 zpoplatněno

http://www.hybrid.cz/slovensky-greenway-zpoplatnil-svou-sit-rychlonabijecek

0/0
27.2.2017 22:29

M37i37r84o98s88l61a72v 41B23r68o89z11i47k 7361439574477

Matematická úloha.

Praha má aglomeraci cca 1 milion osob. Na tisíc obyvatel 480 aut.

Otázka 1: Kolik rychlonabíječek a s jak velkou parkovací plochou, kolik jaderných elektráren Temelín a jak rozsáhlou přenosovou soustavu budete potřebovat, abyste přes NOC nabyl všechna elektroauta, na 33 procent, tedy tak, aby se lidé dostali druhý den do práce v dojezdu 10-70 km?

Otázka 2: Kolik bude stát údržba elektrosoustavy, nájem stání pro elektromobily na nabíječkách, výstavba nových elektráren a zdanění elektroauta za likvidac toxické baterie jednoho uživatele ročně?

+2/−1
20.2.2017 0:23

P76a12v57e73l 43K56u23t65i55l 9670486213279

Řešení úlohy:

1, Aby se auto přes noc nabilo není potřeba žádná rychlonabíječka, ta je na to, aby se auto nabilo za 20 minut. Na dobití přes noc na 100% stačí obyčejná zásuvka.

Žádný temelín, žádá elektrosoustava navíc. Ani kdyby všechny auta nabíjeli v noci, pořád nebude síť zatížená jako přes den, pouze se elktrárny nebudou na noc tolik utlumovat a asi i tak budeme dál ročně vyvážet 14TWh elektřiny.

2, údržba elektrosoustavy tedy nebude stát o moc víc, spíš vůbec. Kolik stojí nájem parkovacího místa dnes? Pokud dnes chcete postavit parkovací místo, musíte postavit i odvod dešťové vody s odlučovačem ropných látek, myslím, že postavit parkoviště pro EV, kde nehrozí únik takovýchto látek bude jednodušší, stačí tam mít sloupek se zásuvkou. V sueréních prostorech nemusíte řešit odvětrávání. Staré baterie jsou žádaná druhotná surovina, takže vám za ní ve sběru ještě zaplatí. Kolik Vás stojí likvidace Vaší startovacví olověnné baterie s nápní kyseliny, která má životnost 2-3 roky?

0/0
22.2.2017 19:36

A70n33t91o46n80í77n 48S43á70d14l96í69k 7248309223313

Právě z tohoto důvodu jsem více pro hybridní pohony.

Ten přímý přechod na ektriku je moc hr, stále je toho ještě dost

nevychytaného! I ty hybridy ušetří a nejsou v podstatě ničím omezeny,

snad jen výkonem. V případě našich komunikací by to neměl být problém!

+2/0
19.2.2017 18:57

P98e38t10r 93J87a58r36o85c22h 7930803715438

Hybridy jsou z podstaty drahé a komplikované, vždy je lepší mít jeden druh pohonu než dva.

0/0
20.2.2017 8:48

R42o92m33a30n 94P97o65l19á11č54e64k 5196149155

Cena je jedna věc. Druhá je samotná výdrž baterií... Ono aby pak ve výsledku elektroauto nebyla větší ekologická bomba...

+2/0
19.2.2017 16:54

M97a59r14t28i36n 11B43a56r39t47e26k 5397221961153

Výdrž baterií není špatná. Řidiči už mají léta zkušeností s provozem těchto automobilů. Záruku máte 8 let na 80 procent původní kapacity. Po zhruba 200.000 km se pokles kapacity pohybuje kolem 6 procent.

+4/0
19.2.2017 17:07

J33o86s96e75f 98Š37o20l73t48e29s 8324558220973

Navíc se ty baterie dají dále používat i v případě, že doslouží v autě.

0/0
20.2.2017 17:10

M83i45r84e82k 52G37a36j18e75r 5531706109850

Kyzeneho cile se ale nedosahne dotacemi. To jen vycerpava prostredky, ktere by se pozdeji vyuzily mnohem lepe. Take to zpomaluje vyvoj a ceny baterii zvysuje. Misto aby byli podporovani vyvojari slibnejsich baterii, tak je jejich snaha nicena tim, ze se dotacemi podporuje prodej horsich baterii.

+3/0
19.2.2017 16:57

M63a84r14t65i84n 68B13a77r67t67e42k 5157761871843

Dotace nejsou potřeba. I bez dotací jsou konkurenceschopná k autům stejné ceny. Ty auta nekonkurují Fábiím a ještě dlouho nebudou. Zatím konkurují limuzínám a nově autům vyšší střední třídy. Zde už dotace nejsou zapotřebí.

Státy dávají dotace, aby tento přechod urychlily, protože je dost vělký problém, když nejenom že jste závislí na dovozu ropy, ale navíc máte ve městě milión automobilů, tak to už se na zdraví lidí podepíše. Elektrárny jsou za městy a i blbé staré elektrárny na hnědé uhlí jsou čistší než automobily v množství vyrobé energie a od těch se ustupuje a přechází se na čistší energetický mix v čele s plynovýma elektrárnama.

0/0
19.2.2017 17:14

P64e97t13r 55Č30e57r54m12á40k 9558685689780

Ani ve snu, bez dotací by byl stále elektromobil na okraju zájmu, a i dnes se přese všechny dotace či jiné ekonomické nástroje nejsou schopni dostat s cenou na běžnou konkurenční úroveň dané třídy R^

Dotace jsou tedy nesmysl, tím spíš tam kde fungují na principu toho že primárně zatěžují uživatele konvenčních motorů - čím méně takových lidí bude, tím méně peněz bude v systému a nebude z čeho dotovat elektromobilitu. Norsko s tím má problém už při pouhém podílu elektromobilů 20%.

+1/0
19.2.2017 17:38

M24a21r52t15i97n 51B55a87r44t62e46k 5857191301253

Norsko si stanovuje dotace. Nasadilo je vysoké, tak mají vysoký podíl elektromobilů. Vůbec s vámi nemůžu souhlasit, že by elektromobily nebyly konkurence schopné v dané třídě.

0/0
19.2.2017 18:56

P52e77t74r 49Č50e53r76m50á24k 9788375189820

Norsko má právě teprve malý podíl elektromobilů v rámci složení svého vozového parku (byť na evropské poměry vysoký), a už ten ekonomický model dotací přestává fungovat.

Souhlasit nemusíte ale je to tak, za danou cenu se dá koupit model o třídu výše, a naopak konkurenční model s běžným spalovacím motorem je výrazně levnější. R^

+1/0
19.2.2017 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.