Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šestnáct miliard zrychlí trať na Slovensko. Vlaky posviští stošedesátkou

Správa železniční dopravní cesty chystá zásadní zrychlení pro spojení mezi Moravou a Slovenskem přes Valašské Meziřící. Za šestnáct miliard by měly vlaky jezdit rychlostí sto šedesát kilometrů v hodině. Cestující se současně dočkají nových dopravních terminálů, které připravují města podél trasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67i24ř17í 23Z55a59t18l54o23u34k80a94l 3538899681726

Tak ono to esíčko u Hranic si docela říká o přeložení a zkrácení. Zajímalo by mě, jestli by nebylo jednodušší postavit spojku z Valašského Meziříčí směrem na Polom, tam by asi nebylo třeba stavět tak dlouhý tunel, ale možná by mohl být problém s kapacitou trati z Polomi do Hranic. Možná by také mělo smysl zachovat provoz na staré trati alespoň do Teplic nad Bečvou, přece jen jsou to lázně a zajímavá turistická lokalita. Jinak předpokládám, že se bude trať rekonstruovat převážně v původní stopě, jen s nejnutnějšími přeložkami v místě prudkých zatáček, tímto způsobem se vyšší rychlost než 160 km/h, jak tady někteří požadují, asi nedá dosáhnout. Pokud už by se na Horní Lideč a Půchov měla stavět zcela nová trať, která by vyšší rychlost umožňovala, bylo by logičtější postavit ji přes Zlín (a konečně rozumně připojit toto krajské město na železniční síť) s pokračováním na Kroměříž, Vyškov a Brno. Pak by ale logicky význam původní trati přes Valašské Meziříčí a Vsetín pro dálkovou dopravu poklesl.

0/0
22.2.2017 8:28

J41i93ř57í 13K41o29c81u27r19e84k 6105794775768

Když půjdete kousek na západ od Hranic, tak najdete mimoúrovňový přesmyk. Ten by byl nutný i u Polomi, aby si protisměrné vlaky nepřekážely navzájem. A to by bylo minumum, Hranice-Přerov patří k nejzatíženějším úsekům v ČR.

Výhled na rok 2020 uvádí 410.000* tun za den v nákladní dopravě.

http://www.zelpage.cz/story/rozvoj-rs/vrt-model-nakladni-2020.jpg

*) čtyři sta deset tisíc tun. Ano, za den.

0/0
22.2.2017 23:54

J15i42ř60í 38Z71a39t25l63o90u31k59a59l 3638619391976

V tom máte jistě pravdu. Jsou to jen mé úvahy, ale možná by se takový přesmyk dal vybudovat východně od Polomi, kde by jedna z kolejí nejdříve překřížila trať a pak se teprve zapojila do stanice, jen by to vyžadovalo mírně delší trasu severně od obce Dub. Případně by se jako rezerva mohla ponechat i stará trať. Výhodou této varianty trati by mohl být lehčí terén, velká část trati by navíc mohla vést prakticky souběžně s plánovanou silniční Palačovskou spojkou. Dovedl bych si pak také představit osobní vlaky Ostrava - Valašské Meziříčí s dobou jízdy pod 1 hodinu, které by využívaly právě tuto trať.

0/0
24.2.2017 1:16

M84a27r84t80i44n 36V17i91č50a47n 9415880145701

Vysokorychlostní tratě vyžadují zejména extrémně velké poloměry oblouků, takže není možné je stavět ve stávajících trasách. Musela by se udělat nová trať, která by obsahovala spousty mostů a tunelů. Žádná levná sranda stavět takovou železnici v horách... Proto se jen modernizuje, za vším hledejte peníze. Vysokorychlostní koridory se u nás budou nejprve budovat mezi velkými městy. Potom až přijde na řadu "venkov".:-)

+1/0
21.2.2017 17:47

P59a37v76e46l 29H48r44a25b27a39l 9575760121352

V loňském roce probíhala rozsáhlá rekonstrukce trati mezi Valašským Meziříčím a Hranicemi a nyní se uvažuje, že polovina trati povede jinudy. To už vážně nevíte, jak ty peníze rozházet. Proč se ta rekonstrukce dělala?

+1/−1
20.2.2017 12:25

P53e80t65r 30N87o21v10o82t94n95y 1411770351

Asi se po tom už nedalo jezdit.

+1/0
20.2.2017 12:44

O67t86t33o 96P35o59s30p71í31š82i26l 4424905627698

Třeba proto, aby do doby, než se připraví a zrealizuje alespoň tento projekt (což v českých reáliích může trvat něco mezi 10 a 100 lety), bylo po čem jezdit.:-)

+4/0
20.2.2017 12:47

A98n54t33o67n34í80n 48Z69e81l21i11n91k69a 5754428795150

No nevím. Peníze jsou potřeba úplně někde jinde. A jaká bude návratnost? 00nic, protože zrychlení další zájemce nepřivede.

0/−2
20.2.2017 12:01

V50l22a75s38t92i41m31i27l 80D63ü31m96l48e86r 1959589392827

Tak místo prijemneho výhledu na Becvu pojedeme tunelem který bude 10x dražší než úprava současné trati....hmmm fajn projekt

0/−6
20.2.2017 10:45

T49o72m73á53š 53M29o26r51a85v33č66í59k 3947876133215

O ten výhled nepřijdete, pokud jsem tedy četl článek pozorně. vždyť je to jen malý tunel, takže Bečvy a Senice si užijete až až ;-)

+1/0
20.2.2017 10:53

P91e78t86r 41N15e23c11h49a53n27i26c71k42ý 7343156438400

Zajímalo by mě jestli zůstane stará trať. Přece jen Teplice jsou slušným generátorem poptávky i dost turisticky významným centrem, Hranice město jsou také oblíbené a kapacita pro nákladní vlaky se taky hodí.

0/−1
20.2.2017 11:14

J91a92n 17V40a96l67o56u21c50h 6552977598300

Kolik lidí/vlak tak vystupuje/nastupuje? Že je "významná" se tvrdí o každé lokálce, kam se sypou miliony do údržby, statisíce do dotací dopravy a cestujících s bídou na taxík...

+3/0
20.2.2017 11:31

M67a42r93t36i94n 26V70š97e77t36u70l33a 2981369135545

No jo, když tam jede o víkendu vlak co 3 hodina a ještě nenavazuje na spoje, tak to všichni do Teplic dojdou pěšky, kdo by čekal na tom zaplivaném nádraží....

+1/0
20.2.2017 12:33

M19i61r27o33s29l12a94v 95Z79i93k20m39u30n64d 6668132887328

Vlak tam nejede proto, že ho nikdo neobjednal ... Pokud "TAM" (kdekoli jinde v tuzemsku) budou jezdit osobní vlaky co hodina (jako ve Švýcarsku, po jehož kvalitní dopravě téměř "všichni" odpovědní básní) ve vzájemné návaznosti, tak těmi vlaky bude jezdit lidí více. Dopravní obslužnost 1x za tři nebo 4 hodiny je vhodná tak akorát pro Rusko nebo "balkánské země" ...

+1/0
21.2.2017 7:17

M58i82c77h15a38l 87S71e42d24l65á46č17e96k 7403521664416

Pan Sura jeste pise? A kde byl pred tydnem, kdy se svolavaly tiskovky a hlavni tema byla vysokorychlostni zeleznice?

0/0
20.2.2017 10:38

J93a79n 36S10ů65r47a 4975553103152

Plky politiků a jejich tiskovky na toto téma mě opravdu nezajímají. Zvláště před volbami.

+2/0
20.2.2017 17:55

P41e77t23r 68B66á43č76a 8775306755135

Kdyby tam radsi byla dalnice nez nejakej vlak Rv

0/−8
20.2.2017 10:33

T32o39m61á86š 86K39ř59e72č96e79k 5869634324721

obě technická řešení mají výhody a jsou potřeba, železnice je násobně propustnější řešením jak v nákladní tak osobní přepravě, navíc je mnohem menším zásahem do krajiny, automobilová přeprava je zase flexibilnější, pokud by přišlo ještě řešení vysokorychlostní dráhy - to by bylo na přepravu nejrychlejší nastal by dle mne ideální stav, ale ne stavět jedno na úkor druhého

+3/0
20.2.2017 10:52

I32v62a32n 92H45o79l58a38s 5817407638117

Báčo, Báčo, ty se z toho automobilismu jednou ...

0/0
20.2.2017 23:07

J96i78ř72í 30K62o32c89u37r71e50k 6735234775188

A pak na dálnici nadává na kamion, že to má jet po železnici. Zatáčky a Zákazníi lítají vzduchem.

0/0
22.2.2017 23:45

R48a82d13i35m 53S24i89m95u44n80e53k 2830830956544

koukám, že v naší zemi se opravdu nikdo nemůže zavděčit nikomu.. jede to 160 km, jede do kopcema někam na slovensko, ale lidem vadí, že tam není TGV...

+4/−1
20.2.2017 10:22

T93o56m30á32š 85M41o79r98a75v26č63í72k 3947116803875

Taky si říkám, proč jim na této trati nestačí taková rychlost, když VRT je plánovaná na Břeclav a Ostravu. Tudy prostě nikdy VRT nepovede, výhodnější je to na Trenčín, protože to bude "jeden dlouhý" tunel a motat se kolem Vsetína je kilometrově nevyhovující. A mít čtyři VRT spojení se Slovenskem je opravdu směšné. Nemám nic proti vysoké rychlosti, právě naopak, ale pokud je to ekonomická sebevražda, tak to prostě nemá smysl stavět, spíš by se mělo nyní investovat do Praha-Brno, když už nějakou novostavbu.

+2/−1
20.2.2017 10:30

T19o24m37á41š 75K34ř55e85č49e21k 5119434914751

pro obsluhu regionu dobrí rychlost pro obsluhu mezinárodní tratě za 10 let málo...ale souhlasím tady s kolegy a patrně i Vámi, že na vyšší rychlost ČR - Slovensko stačí jedna trasa a poté přestup na nižší rychlost

+1/0
20.2.2017 10:55

R77a47d92i81m 77S93i53m89u91n75e67k 2820370196894

chápu, že 160 km je fakt málo na opravdu hlavních tratí.. ale dělat tohle na 200 km byl byl fakt luxus..

+3/0
20.2.2017 11:02

R50a93d94i62m 91V44y69m56ě64t77a68l 7104440814732

1. Jsem rád že to naše hnusné nádraží se konečně opraví

2. Už by konečně někdo mohl začít plánov něco co vydrží délé a není už teď zastaralé. Za 10 let se zjistí že 160km/h je málo a začne se to předělávat znovu

+3/0
20.2.2017 10:18

D40a46n17i98e47l 25V78a22h33a86l44a 3288324608

Neblbněte, za 10 let se bude někdo chtít taky napakovat.

0/0
21.2.2017 8:39

D73a91n96i46e95l 98K26r16o79n98e40r 7184904386147

160? Takova rychlost?! To snad ani lidsky organizmus nemuze vydrzet todleto...

+1/0
20.2.2017 10:04

J18i93ř18í 17K27o44c30u74r37e71k 6735704805708

Tak můžeme zavést vlaky, které pojedou 300, pojedou přes Valašsko a nebudou tam stavět. Všichni budou hýkat radostí. Asi jako když mají Brněnským nádražím PROJÍŽDĚT vlaky rychlostí 160 km/h. Aspoň. Jen proto aby železnice byla rychlá.

0/0
22.2.2017 23:50

R75a56d26i46m 95S90v84o70b63o48d82a 9563349656172

dnes by mela byt rychlost 160km/h normalni cestovni rychlosti na vsech tratich (u nejakych lokalek by to mohlo byt min) a rozhodne to nepovazuji za nejake svisteni

+5/0
20.2.2017 9:32

M68a38r34t50i18n 24K92o35ž21í14n 1255526271690

To máte sice pravdu, ale jednak bysme tady nesměli mít čtyřicet let bolševika a druhak by jízdné Praha - Brno nestálo 200Kč, ale 1200Kč.

+2/−1
20.2.2017 9:53

J74a31n 37Č45e44k13a51l 7249705934474

Bolševik to sice do*ebal hrozným způsobem, ale 25 let po revoluci se už na něj vymlouvat nemůžeme. Železnice je zoufalá, protože je tu neschopná SŽDC a žába na prameni jménem SUDOP...

+2/−1
20.2.2017 10:04

M28a47r40t69i34n 69N20o63v67o67t42n49ý 3306726561824

S tí mjízdným je to samozřejmě blbost Podle výpočtů (proběhlo to před pár týdny různými médii) by to jízdné bylo cca 350,- Kč

+1/0
20.2.2017 11:22

P31e15t42r 79N47e67c11h87a26n54i21c89k62ý 7643536668390

Já bych to specifikoval na spojnice krajských měst. Tam by min. 120 opravdu měl být standard, jinak si to neškrtne ani proti moepdu natož autu nebo autobusu. Snad se blýská na lepší časy a i Liberec, Vary, Jihlava nebo Zlín dostanou kvalitnější spojení.

0/0
20.2.2017 11:37

J12i89ř76í 62K65o85c44u14r87e59k 6115424815178

Za kolik. Bude se totiž muset postavit pár tunelů, které budou procházet masou starého půdního sesuvu z roku 1997. Na Bystřičce a v Jablůnce. Nejméně tyto dva. Oba jsou hluboká až 50 metrů.

Pod takový nápad bych se podepisovat nechtěl.

0/0
22.2.2017 23:57

J72o86s30e30f 19M38i24k98u59l46í51k 8534797576

Horský profil trati, to mě pobavilo. Jsem myslel, že horský profil je někde v Rakousku a nikoli takové kopečky

+11/−4
20.2.2017 8:50
Foto

L30u11k12á24š 74Z19á27v81o79d30s64k28ý 9961749591

typická výmluva proto, aby se daňový poplatník pořádně oškubal a ještě za hýkavého potlesku stáda, jak se tu velkolepě modernizujou tratě. :-) Jsme prostě holt zaprděný kocourkov...

+3/−1
20.2.2017 8:54

O18t98t55o 43P46o48s12p42í44š43i38l 4254135407408

Ono je jedno, jestli to nazvete "horský" nebo "kopcovitý". Na výběr jsou dvě možnosti: větší zářezy do krajinného rázu (CHKO + vysoké investice) nebo tunel (CHKO + ještě vyšší investice)...

Co navrhujete? Zrušit CHKO a srovnat "kopečky" se zemí? Nebo neřešit zásah do krajiny a rovnou postavit metro?

+4/−2
20.2.2017 9:03

T21o16m85á83š 85K56ř86e66č72e88k 5899174984641

při vší úctě, na to "zdroje jsou", jen stavební firmy i projekty jsou prostě pozadu, u nás když se postaví dálnice tak čtyř proudová která kapacitně odpovídala dopravě před 20 lety, kdy se začala připravovat a nikoliv aktuální situaci, když železnice tak v lepším případě 160 (ale kupříkladu mezi Pardubicemi a Hradcem Králové ani to ne) která by odpovídala poptávce tak na v první dekádě tohoto století, ale tato železnice se zprovozní v roce 25...

0/0
20.2.2017 11:01

T90o41m48á48š 50M46o94r19a42v19č27í68k 3677796463935

Mě pobavila vaše geografická neznalost. Proč jen Rakousko, když je Česko téměř obklopeno horskými pásmy od Šumavy až po Bílé Karpaty?

+1/0
20.2.2017 9:57

T24o51m49á20š 53M22o21r90a73v60č22í88k 3707566573945

https://cs.wikipedia.org/wiki/Host%C3%BDnsko-vset%C3%ADnsk%C3%A1_hornatina

0/0
20.2.2017 11:14

J42i78ř52í 96K75o63c88u92r25e12k 6725754655268

Ano, podélný sklon tratí je tam podobný jako přes Gotthard, Semering ...

To se tím myslí. Proto taky ve Valmezu připřahají mašinu - jedna by ten nákladní vlak kolikrát neutáhla. Což ovšem nikdo netuší. A tak by mnozí neraději vyházeli nákadní dorpavu na silnice a provozovali osobní vlaky tak rychlé, že nedokážou zastavit v následujícím městě.

0/0
22.2.2017 23:48

J88i16ř30í 77N74e48v66r88l21a 8782293579747

Zrovna min. Vsetín to potřebuje jako stůl - to nádraží na to, že je to největší město v okrese, je fakt hodně hodně staré, jen ty nástupiště a ta malá "čekárnička" pro lidi...

Jsem zvědav a těším se na to nové nádraží ve Vsetíně, resp. "na Vsetíně", jak říkají místní. :-)

+6/0
20.2.2017 8:49
Foto

M88i34c16h48a85l 60V32o36t87r36u48b27e59c 3620561935

A budeme na to mít dost rychlé mašiny? Aby nám to EU nezakázala, že na trati děláme frontu ;-D

+1/−2
20.2.2017 8:48
Foto

P50r48e44m34y56s71l 15K67y91s80e19l37a53k 5665733764289

To zrychlení o 40 km/h snad ani za ty prachy nestojí ne? A Slovák jedoucí z práce v Čechách bude rozčarován, jelikož na cestě nestihne ani dopit flašu borovičky. A někteří přejedou Košice, páč byli zvyklí vystupovat až po patnácti kouskách... :-)

+4/−8
20.2.2017 8:40

L88u98k67á18š 63B86r25a43n89d11e78j80s 2603255841201

Zrychlení je většinově o 80 km/h, to už je znát..

+1/0
20.2.2017 9:55

P93a69v39e83l 32K27o27l28á48č55e14k 9514934812311

Valašsko neleží v Čechách.

0/0
26.2.2017 15:40

T62o71m98á70š 62K87r85e86j61č29í 1905661690351

No to je tedy závratná rychlost. Aby se chudákům cestujícím neudělalo nevolno. Jak dlouho se budou ještě vyhazovat státní peníze na tyto nesmyslné rekonstrukce?

+2/−8
20.2.2017 8:38

O85t41t65o 33P27o59s95p44í91š94i70l 4804485697178

Takže tam má zůstat 80 km/h a má se to nechat zajít mechem?

+7/−1
20.2.2017 8:40

T81o72m48á17š 78K26r19e60j54č32í 1325171820771

Ne, když už se vyhazují tak obrovské peníze, mají být páteřní sítě stavěny rovnou na rychlost 220 km/h, i když toho nyní naše staré soupravy nemohou dosáhnout, jak je běžné na západě. Takto vyhodí miliardy a za pár let to stejně budou dělat znovu. Když by byly ty tratě modernizovány rovnou na vyšší rychlost, možná by to donutilo dopravce přestat sem tahat ty vyřazené vlaky z okolních zemí.

+6/−1
20.2.2017 8:46
Foto

L64u41k60á56š 92Z61á24v47o27d76s32k34ý 9281789141

přesně, ale to tihle lidé nechápou. A přesně za 10 let budou hýkat blahem, až se to za dalších 20 mld. zrychlí na 200Km/h. to, že by to stálo půlku, kdyby se to udělalo rovnou, nechápou...

+3/−3
20.2.2017 8:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.