Diskuze

Šestnáct miliard zrychlí trať na Slovensko. Vlaky posviští stošedesátkou

Správa železniční dopravní cesty chystá zásadní zrychlení pro spojení mezi Moravou a Slovenskem přes Valašské Meziřící. Za šestnáct miliard by měly vlaky jezdit rychlostí sto šedesát kilometrů v hodině. Cestující se současně dočkají nových dopravních terminálů, které připravují města podél trasy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak ono to esíčko u Hranic si docela říká o přeložení a zkrácení. Zajímalo by mě, jestli by nebylo jednodušší postavit spojku z Valašského Meziříčí směrem na Polom, tam by asi nebylo třeba stavět tak dlouhý tunel, ale možná by mohl být problém s kapacitou trati z Polomi do Hranic. Možná by také mělo smysl zachovat provoz na staré trati alespoň do Teplic nad Bečvou, přece jen jsou to lázně a zajímavá turistická lokalita. Jinak předpokládám, že se bude trať rekonstruovat převážně v původní stopě, jen s nejnutnějšími přeložkami v místě prudkých zatáček, tímto způsobem se vyšší rychlost než 160 km/h, jak tady někteří požadují, asi nedá dosáhnout. Pokud už by se na Horní Lideč a Půchov měla stavět zcela nová trať, která by vyšší rychlost umožňovala, bylo by logičtější postavit ji přes Zlín (a konečně rozumně připojit toto krajské město na železniční síť) s pokračováním na Kroměříž, Vyškov a Brno. Pak by ale logicky význam původní trati přes Valašské Meziříčí a Vsetín pro dálkovou dopravu poklesl.

0 0
možnosti

Když půjdete kousek na západ od Hranic, tak najdete mimoúrovňový přesmyk. Ten by byl nutný i u Polomi, aby si protisměrné vlaky nepřekážely navzájem. A to by bylo minumum, Hranice-Přerov patří k nejzatíženějším úsekům v ČR.

Výhled na rok 2020 uvádí 410.000* tun za den v nákladní dopravě.

http://www.zelpage.cz/story/rozvoj-rs/vrt-model-nakladni-2020.jpg

*) čtyři sta deset tisíc tun. Ano, za den.

0 0
možnosti

Vysokorychlostní tratě vyžadují zejména extrémně velké poloměry oblouků, takže není možné je stavět ve stávajících trasách. Musela by se udělat nová trať, která by obsahovala spousty mostů a tunelů. Žádná levná sranda stavět takovou železnici v horách... Proto se jen modernizuje, za vším hledejte peníze. Vysokorychlostní koridory se u nás budou nejprve budovat mezi velkými městy. Potom až přijde na řadu "venkov".:-)

1 0
možnosti

V loňském roce probíhala rozsáhlá rekonstrukce trati mezi Valašským Meziříčím a Hranicemi a nyní se uvažuje, že polovina trati povede jinudy. To už vážně nevíte, jak ty peníze rozházet. Proč se ta rekonstrukce dělala?

1 1
možnosti

Asi se po tom už nedalo jezdit.

1 0
možnosti

No nevím. Peníze jsou potřeba úplně někde jinde. A jaká bude návratnost? 00nic, protože zrychlení další zájemce nepřivede.

0 2
možnosti

Tak místo prijemneho výhledu na Becvu pojedeme tunelem který bude 10x dražší než úprava současné trati....hmmm fajn projekt

0 6
možnosti

O ten výhled nepřijdete, pokud jsem tedy četl článek pozorně. vždyť je to jen malý tunel, takže Bečvy a Senice si užijete až až ;-)

1 0
možnosti

Pan Sura jeste pise? A kde byl pred tydnem, kdy se svolavaly tiskovky a hlavni tema byla vysokorychlostni zeleznice?

0 0
možnosti

J41a70n 15S60ů97r98a

20. 2. 2017 17:55

Plky politiků a jejich tiskovky na toto téma mě opravdu nezajímají. Zvláště před volbami.

2 0
možnosti

P11e72t36r 97B32á27č69a

20. 2. 2017 10:33

Kdyby tam radsi byla dalnice nez nejakej vlak Rv

0 8
možnosti

obě technická řešení mají výhody a jsou potřeba, železnice je násobně propustnější řešením jak v nákladní tak osobní přepravě, navíc je mnohem menším zásahem do krajiny, automobilová přeprava je zase flexibilnější, pokud by přišlo ještě řešení vysokorychlostní dráhy - to by bylo na přepravu nejrychlejší nastal by dle mne ideální stav, ale ne stavět jedno na úkor druhého

3 0
možnosti

koukám, že v naší zemi se opravdu nikdo nemůže zavděčit nikomu.. jede to 160 km, jede do kopcema někam na slovensko, ale lidem vadí, že tam není TGV...

4 1
možnosti

Taky si říkám, proč jim na této trati nestačí taková rychlost, když VRT je plánovaná na Břeclav a Ostravu. Tudy prostě nikdy VRT nepovede, výhodnější je to na Trenčín, protože to bude "jeden dlouhý" tunel a motat se kolem Vsetína je kilometrově nevyhovující. A mít čtyři VRT spojení se Slovenskem je opravdu směšné. Nemám nic proti vysoké rychlosti, právě naopak, ale pokud je to ekonomická sebevražda, tak to prostě nemá smysl stavět, spíš by se mělo nyní investovat do Praha-Brno, když už nějakou novostavbu.

2 1
možnosti

1. Jsem rád že to naše hnusné nádraží se konečně opraví

2. Už by konečně někdo mohl začít plánov něco co vydrží délé a není už teď zastaralé. Za 10 let se zjistí že 160km/h je málo a začne se to předělávat znovu

3 0
možnosti

Neblbněte, za 10 let se bude někdo chtít taky napakovat.

0 0
možnosti

160? Takova rychlost?! To snad ani lidsky organizmus nemuze vydrzet todleto...

1 0
možnosti

Tak můžeme zavést vlaky, které pojedou 300, pojedou přes Valašsko a nebudou tam stavět. Všichni budou hýkat radostí. Asi jako když mají Brněnským nádražím PROJÍŽDĚT vlaky rychlostí 160 km/h. Aspoň. Jen proto aby železnice byla rychlá.

0 0
možnosti