Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda povzbudí trh s elektromobily. Chce 1 200 dobíjecích stanic i dotace

Elektromobily má v Česku kvůli tomu, že jsou stále drahé a nepraktické, jen pár nadšenců. Vláda to chce změnit pomocí pobídek. Ještě tento rok chce poprvé v historii přispět lidem na koupi elektromobilů. Víc než miliardou korun chce podpořit stavbu rychlonabíjecích stanic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H69o67n93z62a 47M20a83r39e92š 7774379778102

dotace na dotace... XEU;-(:-P

0/0
21.2.2017 20:33

M48a33r11e84k 36J29a38n10e43č70k89a 1607366273521

Tohle mi připomíná dobu minulou, kdy se přispívalo na zřízení elektrického vytápění v domácnostech. Pak se zjistilo, že rozvodná síť v ČR to nezvládá a navíc se citelně zdražila cena elektřiny a lidé začali opět přecházet na standardní neekologické paliva a tak je tomu dodnes. U těch elektromobilů to vidím úplně stejně, prostě další hurá akce. Pak stačí zdražit elektřinu a zvednout poplatky za hl. jističe, pokud to nebudete chtít nabíjet 8 a více hodin a původní cenová výhodnost, tak rychle vezme za své ;-)

+1/0
21.2.2017 20:24

R43a39d39e62k 60N16e74u49m46a70n84n 5612322798465

A co kdyby dali dotace 2 mega na elektroauto?

Koupili by si ho všichni;-D

0/0
20.2.2017 23:32

P92a32v13e65l 42Š23e86v37č51í83k 6790595689340

Další přerozdělování peněz ukradených pracovitým a schopným, rozdané všehoschopným.a přisátým.

Ať si jezdí elektromobilem komu se zamane, zásadně ale za své peníze a ne z dotací.

Dotace = sofistikovaná zlodějna.

Proč ksakru lidé zvonili klíčí a chtěli tržní prostředí?

+3/−1
20.2.2017 22:13

V32l71a85d83i65m86í59r 48R97e24t48t41i57n60g48e64r 5435756775625

Jako příznivec alternativních pohonů elektromobil moc nevidím. Prakticky je to k ničemu a operuje se čistým životním prostředím ve městech. Jenže to nic neřeší, když emise nebudou čadit z výfuku aut, ale budou na nás padat imise z elektráren a pokud to bude jaderná, bude zase obštastněná nějaká obec s vyhořelým palivem na tisíce let.

+1/0
20.2.2017 21:53
Foto

I34m96r38i32c61h 20S29u51c11h21a75r36s24k79ý 8216483235751

Nutno je připomenout, že elektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet 8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proud slouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím za předpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárních elektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jen obyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu ke svícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranou MW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohoto poplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelné čerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budou ve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o 1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednak budou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovou síti........???

Znova se zvednou poplatky za jistič, přenos či podporu zelené energie a nebo si majitel elektromobilu vše zaplatí v ceně za elektřinu ???

Nezodpovězených otázek je mnoho, ale jak bývá v ČR zvykem tak problém řeší absolventi fakult z humanitním zaměřením a NYU (dříve VUML), kteří problémy vyřeší zdražením elektrické energie pro většinu občanů.

+2/0
20.2.2017 18:10

M48a24r58t42i82n 15B50a92r81t38e75k 5127291451833

Za platbu na podporu fotovoltaiky nemůže fotovoltaika, ale velmi špatně nastavené dotace.

+2/−2
20.2.2017 18:19
Foto

I90m70r97i73c56h 60S14u76c39h95a95r13s71k14ý 8436803375251

Milí p. Bartek nevím jak vy,ale já v ceně elektřiny stále dotuji solarníky a je mi úplně volný, jestli za to můžou špatně nastavené dotace....:-/

A tady se starám, abych nemusel znova dotovat něčí šílený nápad, který není bez dotací proveditelný.........;-)

+3/0
20.2.2017 18:22

M30a10r38t48i74n 63B55a27r20t27e47k 5237351181563

Často si taky stěžujete, že ze svých daní dotujete odsiřování elektráren, výsadbu lesů a zateplování domů? Tohle všechno se taky platí z dotací, ale to vše má svůj význam.

+1/−2
20.2.2017 18:24
Foto

I89m40r87i49c50h 48S29u86c19h81a13r85s18k47ý 8306763945931

Ty nemám naúčtované v ceně elektřiny......;-)

0/0
20.2.2017 18:27

M74a13r25t83i61n 32B32a19r10t42e93k 5597901821703

Ne, ty máte naúčtované v jiných daních. Zaplatíte to tak jako tak, jenom vám to nevyúčtují zvlášť.

0/0
20.2.2017 18:30
Foto

I94m25r23i13c91h 86S74u80c79h50a38r91s60k68ý 8196713955701

Dle vašeho názoru mám být dojná kráva, která má držet hubu a souhlasit s každou blbostí, kterou vyplodí zelený mozek.......:-PRv

0/0
20.2.2017 18:36

M28a40r42t53i74n 56B36a27r27t38e28k 5547251321223

Dle mého názoru není nutné odsuzovat dotace jako celek, ale sledovat jejich význam. Proč myslíte, že na západě podporují dotace do elektromobilů? Opravdu si myslíte, že jsou všichni tak hloupí? Nemůže to být třeba i tím, že je to investice do snížení závislosti na dodavatelích ropy a vyčištění velkých měst, kde se pohybují statisíce i milióny automobilů každý den a lidi to musí dýchat. Tohle se opravdu neobejde bez následků. Že jsme si na to zvykli a že už to nevidíme, neznamená, že nám to neškodí. Všude se bojuje proti smogu a za čistý vzduch, mluví se o prašnosti elektráren a továren, ale to že nám každý den projede pod nosem takový malý výrobník na rakovinu a je jich stále více a více, tak to už přehlížíme.

0/0
20.2.2017 18:40

P13e46t52r 14P62e90t12r 6873372438133

pane Sucharský, nemusíte být dojná kráva, jen musíte být trošku chytřejší aby vám došlo, že když něco nenapíšou jako položku do vyúčtování tak to ještě neznamená, že to neplatíte.

Vy jste ten typ, který si myslí, že když je něco 2+1 zdarma tak mu ten třetí kousek opravdu prodejce, na své náklady, dá zadarmo, že?

0/0
21.2.2017 9:45
Foto

I20m92r40i58c40h 33S31u62c30h63a40r61s71k48ý 8556653685571

Asi neumíte číst........:-P

0/0
22.2.2017 19:50

P23a69v48e65l 71Š29e91v17č36í37k 6540255419530

Zateplování je velmi účelné, každý ale za své. Mně také na zateplení nikdo nedal, tak proč mám někomu přispívat ze svých daní?

Papalášovi zase přispěji na na elektromobil, přitom mu nic nebrání jezdit veřejnou dopravou.

+1/0
20.2.2017 22:19

F23r78a70n20t74i61š11e69k 22M37a12r17e55k 4173121500446

Vážená redakce,

vážím si iDNES jako seriozního portálu a doufám, že tomu tak bude i nadále. Chtěl bych Vás však požádat až budete psát o něčem, čemu moc nerozumíte, aby jste si zjistili reálné informace a nepřepisovali jenom předsudky a bludy. Já sám jsem si koupil elektromobil Nissan Leaf bez dotace za své(655t Kč) a ne za milion jak se všude píše. Za 2 1/4roku mám najeto 60 000km a vůbec mi nepřipadá nepraktické a drahé. Jistě, není to mé jediné auto, ale věci se mají používat k tomu k čemu jsou určené, a potom slouží dobře. Dotace jistě nic nevyřeší ale až bude nabíječek tolik co benzínek, tak si na diesel nikdo ani nevzpomene. (pro názornost náklady na ujetí 60 000ekm: palivo-22.500,- Kč, servis-1.260,-Kč) Příště, než začnete něco soudit, tak si to prvně zkuste.

+1/−2
20.2.2017 17:11

M71i73r75o29s98l56a26v 65S38u58c92h90y 5910359450490

Potíž je v té pořizovací ceně. Lidé, kteří uvažují ekologicky, to neřeší, průměrný Čech bohužel ano. Já na jízdy po městě používám Kiu Rio 1,4 benzín za 220.000 Kč s reálnou spotřebou 7 l / 100 km a servisem cca za 5.000 Kč ročně. To auto se dříve rozpadne, než by se mi začal ekonomicky vyplácet elektromobil. Je mi to ale líto, že na něj nemám. Pokud budou ceny baterií klesat stávajícím tempem, věřím, že si elektromobil za pár let pořídím, na to mé ježdění (cca 100 km denně, většinou po městě) by byl ideálním dopravním prostředkem.

0/0
20.2.2017 17:41

M11a11r54t26i68n 22B68a91r98t78e21k 5137821851173

Ano, pořizovací cena je ještě vysoká, ale to taky nebude trvat věčně. Cena baterií, které způsobují tak vysoké ceny automobilů, rychle klesají.

Ano, elektromobily ještě dlouho nebudou volbou pro lidi, kteří uvažují o autě pod 300.000. Ale za pár let můžou být zajímavou volbou pro ty, jenž přemýšlí o autě za půl miliónu.

0/0
20.2.2017 18:22

P42e93t83r 19B29á76č47a 8595706635575

Vyhodit trictvrte mega za takovou nehezkou popelnici to chce kumst.

0/0
20.2.2017 20:51

M94i71r21o28s45l20a80v 20S66u10c48h88y 5540139600160

Zase špatně! Kdy už konečně někdo pochopí, že dotace je čisté zlo? Chcete podpořit elektromobilitu? Fajn, tak postavte rychlonabíjecí stnice, zaveďte třeba parkování zdarma, povolte parkování v modrých zónách, omezte třeba vjezd aut se spalovacím motorem do center velkých či turisticky exponovaných měst. Existuje mnoho způsobů, jak elektromobily zvýhodnit - všechny, ne jen ty, na které to zrovna vyjde. Tu dotaci totiž musí někdo zaplatit, a proto jsou lidé proti. Obecně, protože tuší zase další podvody.

+7/0
20.2.2017 16:42

M36i10c76h15a62l 55K72r85č58á96l 6508358306342

A zase elektro masáž. Odmítám ze svých daní někomu kupovat auto. Ať si ho koupí sám.

+8/0
20.2.2017 16:20

K62r93y54š14t64o73f 29L87a60n74í91k 1119740495415

obavam se, ze tohle opatreni nezlevni elektromobily dostatecne, takze efekt bude minimalni a dotovani budou opet jen ti majetnejsi (coz je zrejme jeden ze zameru, plus rozsahla administrativa, kde se lehce něco odkloni).

nechal bych to na prirozenem vyvoji. bud vytlaci elektromobily vozy se spalovacim motorem diky schopnosti konkurovat cenou a užitnou hodnotou, nebo se ke stejnému vysledku dojde casem likvidaci zasob fosilních paliv a rustu jejich ceny. nebo spise kombinaci uvedeného.

+4/0
20.2.2017 15:31

P54e94t63r 25S26p40a32t70z86i52e41r26e48r 7424862225404

opravdu ale neberete v potaz ještě jednu věc...a tou je ekologická stopa, kterou nyní motory na fosilní paliva zanechávají...elektrárna na uhlí na výrobu elektřiny sice také, ale ta časem zmizí....ale i auto na fosilní palivo má druhý výfuk..a ten je v rafinerii..už tu někdo psal jak velká je spotřeba elektřiny na výrobu litru benzínu. A tedy přes možná větší užitnou hodnotu bude lepší když tyto motory v zájmu vlastního života opustíme.

+1/−1
20.2.2017 15:36

K83r46y75š85t94o98f 97L95a42n17í22k 1269390695535

a vy berete v potaz ekologickou stopu akumulatoru, solárních panelu, elektráren spalujících fosilni paliva? v tomto ohledu si obe technologie nyní nemaji co vycitat.

primarne se mi ale jedna o ty dotace. chápu, ze není unosne uvalit na spalovaci motory a jejich palivo nejake drakonicke spotrebni ci jiné dane, aby doslo k vyrovnani nakladu na oba druhy prepravy, protože by soucasny systém prakticky zkrachoval. ovšem nerozumim tomu, jak podpora několika (desitek, stovek, tisíc) movitějších obcanu, kteří stejne nyní pouzivaji nejnovejsi a tedy ekologictejsi vozidla, zachrani planetu a posune vyvoj. dle mého nazoru by mela podpora smerovat do oblasti s největšími prepravnimi vykony, tedy MHD, dalkove a nakladni dopravy, taxisluzby atd., pripadne lidem, kteří rocne najezdi nejaky vyznamny počet km.

+1/−1
20.2.2017 17:15

R96e45g27i51n55e 70M14a17r32t70i83n 6272218410138

Nebýt Číny (devastace při těžbě, chemické zpracování...) při výrobě akumulátorů, tak se Evropa ekologicky proti elektromobilům vzbouří!EU

No - ministr ještě opomenul daň na ekologickou likvidaci OBROVSKÉHO množství akumulátorů.[>-]Rv Jaká je asi jejich životnost? 8 - 9 -- či 10 let?

0/0
20.2.2017 17:33

M37a85r62t45i11n 64B77a71r83t65e97k 5277671501893

Akumulátory lze recyklovat.

0/0
20.2.2017 18:25

R24e11g13i11n55e 91M15a29r29t32i52n 6352648280888

Pane Bartek (hospodsky), vy mne chcete nasr... nebo se mi vysmát.:-) Když někde ve světě recyklují na 50 procent, tak jásají slávou. Loni to bylo tuším kolem 48 procent u nás.[>-] Převažují firmy (nařízeno) a občané asi 15 procent.Rv

0/0
20.2.2017 22:50

P22e26t34r 51K72o18l66o17m61a83z37n10í44k 8724213780226

Pokud elektromobili mají budoucnost, tak ty čerpací stanice tu časem vzniknou samy a bez takle přestřelenejch dotací, v tomhle případě jde primárně o tunel.

+2/0
20.2.2017 15:12

G11e41o22r82g 30K51o46m83b29e33r12e79c 9354511786511

to bude dalsi tunel jak s fotovoltaikou/panely.

Proc s to neporidi nejdriv vlada? meli by jit prikladem a misto tech zroutu benzinu v cem jezdej mohou jezdit na elektriku.

+4/0
20.2.2017 15:06

J30i25ř31í 52S61c87h86m37i18d89t 5450413774485

Těžko může přijít rozšíření něčeho, co je dražší s menším dojezdem a velkou dobou na dotankování.

Pokud to bude dotováno tak masivně, aby se to vyplácelo, tak to uměle pokřiví trh, je pak otázka jestli to pak bude suma sumárum přínosné.

+6/0
20.2.2017 15:01

V77í59t 49O32ž71a70n92a 1398348125804

Dojezdy se prodlužují, kapacity akumulátoru zvyšují = rychlejší dobíjení, hromadná výroba vše zlevní.

0/−1
20.2.2017 16:43

D97u19s45a40n 17T94r69e57s58t31i19k 5715303146375

Na ježdění po Praze a v rámci měst to není špatné

+1/−2
20.2.2017 14:52

J22o92z35e45f18a 47N47o19v65a57k73o98v70a 7176615360854

Kolik po Praze jezdi autobusu? Proc nezacit nejprve timto?

+3/0
20.2.2017 15:01

T18o50m44á45š 52M29o17r12a81v19č26í62k 3557506773115

Já jezdím v Praze elektrobusem často, teď je to ve fázi testování. do konce srpna 2017, ta jsem zvědavý co potom, zda se ty elektrobusy budou zavádět.

0/0
20.2.2017 15:07

V80l45a98d65i71m60í71r 35R73ý58p31a70r 2860514696810

Dokud nebudou sídliště, garáže, parkoviště obecně vybavená v dosahu každého parkovacího místa nabíječkou, je elektromobil vhodný pro majitele rodinných domků, kteří můžou zajet za plot a dobíjet přes noc. Jinak už to vidím, budu potřebovat dobít baterii, přede mnou budou čekat dva další elektromobily, takže za hodinu budu moci pokračovat v cestě.

+5/0
20.2.2017 14:48

T49o19m84á72š 83M80o92r43a53v60č48í38k 3217856673915

Spousta obytných domů v Praze má své parkovací místo, garáž, dokonce i pod starými paneláky jsou často garáže, jako u nás. Ale je pravda, že v dohledné době to prostě nebude pro každého. Ono se ani nečeká, že v brzké době tady v ČR budou miliony elektromobilů.

+1/0
20.2.2017 14:53

D14a50v14i94d 92R37y65c95h43e41t71s56k98ý 9486271120500

Socanské vlády žvaní pro chudé ale makají pro bohaté a pro pitomce, nikdo jiný si totiž auto s trojnásobnou cenou, omezenou životností nejdražší součásti, zoufale problematickým a nepraktickým provozem a REÁLNÝMI náklady na úrovni vozu s LPG, nekoupí. Kdyby nebyl benzín vyděračsky zdaněn, bylo by palivo do spalovacího motoru levnější o třetinu/km než elektřina.

+9/0
20.2.2017 14:38

D35a45v11i77d 29R91y68c22h93e61t14s87k63ý 9906251630380

Zapomněl jsem na kamarády kterým z nepochopitelných důvodu nejede elektrobyznys v tržních podmínkách.

+2/0
20.2.2017 14:40

P77e44t76r 51S54p25a56t16z87i46e60r71e96r 7614982215184

osobně jsem měl LPG jednou v životě..a už nikdy více....důvod je prostý...byť nižší náklady na provoz, ale když člověk chce přijet do jakéhokoliv nákupního centra nebo v zahraničí ve městě zaparkovat tak nesmí do krytých garáží nebo parkovišť...a těch je ve městech většina. Takže např. v Praze nesmíte do obchodního centra na Chodově, už vůbec ne na Floře atd...a to dělá prostě LPG nepřijatelným. To raději to elektro.

0/0
20.2.2017 15:22

J42a56k87u36b 31S22e35k80e43r14a 6916540776795

Pokud pouzivate automobil vyhradne k jizdam do nakupnich center a jste alergicky na slunce, LPG neni pro Vas vhodnou alternativou...

0/0
20.2.2017 17:21

V41í44t 19O48ž67a73n83a 1908858305224

Ta životnost lithiových článků není zase tak moc omezena jak si myslíte.

0/0
20.2.2017 16:46

K13a31r60e32l 64D52r87d52a 6824792317

Patrně nečestný lobbing, jak trhnout na státu snadný zisk.

Dík pořizovací ceně, jde o luxus pro pár boháčů. To potřebuje dotaci z veřejných peněz? Tomu lze uvěřit?

A pokud jde o ekologii, masové nasazení LPG/CNG by bylo ekologickým i finančním přínosem pro běžné řidiče. Není ale zájem podrazit benzín. Místo toho v Česku platí přehnané zákazy a omezení pro auta s LPG/CNG.

A když elektromobilita, tak patrně za cenu změny chápání dopravních prostředků. Viz třeba segwaye a jejich plošný zákaz v Praze. ;-)

+1/0
20.2.2017 14:37

J81a89n 17V54a39l28t44a 1235122944918

Nedávno vyběhl článek, že automobilky vidí budoucnost ve vodíku. Mám-li být upřímný, mám takový pocit, že neví co chtějí....vlastně ví, zase z někoho vytáhnout prachy? Nicméně sám za sebe jsem spíš příznivce vodíku, než-li elektřiny, tak jak je v tuto chvíli brána v potaz.

+1/0
20.2.2017 14:31

M82a90r65t26i89n 71K49a70r58á65s12e15k 9198183138298

Mne zas prijde elektrina jako mnohem logictejsi pohon nez vodik, predevsim kvuli tomu, ze vodikove auto sezere te elektriny asi 3x tolik na stejny provoz nez elektro.... navic vodikova technologie bude mit problem s dalsim zlepsovanim - ucinnost vodikoveho clanku je uz dneska vysoka (a principialne o moc vyssi byt nemuze), a kapacitu pak udeavaji nadrze na vodik (ktere uz ndeska jsou pod enormim tlakem (ja bych tim jezdit nechtel, kdyz uz obcas bouchaji i CNG nadrze s vyrazne mensim tlakem)...

+3/0
20.2.2017 14:39

J20a49n 49V65a34l96t60a 1225372584598

Myslím si, že dokud nebude vyroben článek s dojezdovou kapacitou nad 600km, s neměnnou životností min. 10let a dobou nabíjení pod 30minut, nemá elektřina v této formě budoucnost, max. pro městský provoz.

Výkon vodíkového článku (motoru) je jasný, nicméně je nutné jej zvyšovat? Myslím, že ne.

Jasně, že výroba vodíku je nákladná, tudíž i ta spotřeba elektřiny, ale výhody výkonu, dojezdu, apod., budou na jeho straně, alespoň prozatím. Zřejmě to tuší i automobilky, když nad tím uvažují.

+1/−1
20.2.2017 14:46

M28a54r71t51i17n 20K18a39r77á41s98e35k 9978793428198

No on ten vyvoj v baterkach a cenach jde dost rychle kupredu.....

Zivotnost 10 let to vypada ze budou mit i baterky v tech nejstarsich EV na trhu...

+3/0
20.2.2017 15:05

M72a26r86t12i45n 31Č24a24p12e62k 6550351577934

Ono hlavně jde automobilkám o peníze, jediné co teď dělají je konečná montáž, výroba karoserie a spalovacího motoru, takže by přechodem na čisté elektromobily přišly o podstatnou část příjmů. Takže budou raději výmýšlet neefektivní blbosti typu vodíkový pohon, než by přišly o část zisků.

A vymýšlet baterii umožňující dojezd 600 km je totální zbytečnost, jelikož na tyto vzdálenosti a hlavně objem přeprav které se na ní provádějí je lepší napájení z troleje. Takže budoucnost patří hromadné dopravě s tím, že ji individuální doprava bude pouze doplňovat na okrajích sítě.

+1/0
20.2.2017 16:11

V14í13t 62O23ž89a51n13a 1928608965974

Kolikrát ročně jedete někam 600km daleko? Nestačilo by 350km a rychlé dobití (30minut)?

0/0
20.2.2017 16:49

M10a72r50t78i49n 24B67a53r64t51e49k 5207701571823

Už dnes se dají koupit elektromobily s dojezdem přes 500 km, s životností baterií 10 let a dobitím v rychlonabíječkách za 20 minut.

0/0
20.2.2017 18:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.