Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

GM se zbavuje evropské divize, zájem Francouzů o Opel dává smysl málokomu

Francouzský Peugeot se uchází o německý Opel. Spojená automobilka by se stala evropskou dvojkou, podle expertů však transakce nedává smysl. Oba podniky jsou v mnoha ohledech přímí konkurenti, řada jejich modelů jde proti sobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39i73l15a73n 17C68a28i93s 2117106933952

to je fuk, do budoucna budou pouze vozy Google, zbytek zkrachuje

0/0
20.2.2017 15:48
Foto

J17i64ř14í 65D77v74o61ř49á40k 5965399780198

Jistě. Ale v reálném životě to bude asi jinak.

0/0
20.2.2017 20:39

H87o85n50z25a 24T30a77r 3369222584762

Všechny Auta budou jednou Opel

0/0
20.2.2017 12:36

S22t42a97n77i10s96l14a56v 71K59o78z83d75e40r17k83a 8846677208605

...a já uvažoval o koupi Astry.

Tak Opel si škrtám...

0/0
20.2.2017 9:46

R63o26b86e66r53t 13V73i32l73i81m47o39v51s70k66ý 1989745634448

Tak a bude po oplu. To abych svou stařičkou omegu dal někam na renovaci, aby se mnou dožila a neshnila mě úplně. ten motor mě přežije určitě.;-D

+2/0
20.2.2017 7:57

P82e34t78r 98M34i22c55h43a40l 2380624671742

Pokud není cílem likvidace konkurence, tak mi to moc smysl taky nedává.

0/0
19.2.2017 21:18

J57i42ř89í 55S88c93h14w76a32c32h 8198414178176

že by PSA za svoje prachy "likvidovala konkurenci" Renaultu, VW, KIA-Hyundai, japoncům a dalším? No to se mi moc nezdá.;-)

0/0
20.2.2017 0:10

P26e75t64r 52M49i12c42h40a60l 2390134401322

Těžko říct. Uvidíme časem, co z toho vyleze. Třeba jenom nějaká optimalizace. Opelu by byla škoda.

+1/0
20.2.2017 7:22

M22i74l21a64n 98V34o14l49e95k 5819723946979

Už jednou akciové trhy vypekli, tak proč by to nemohli udělat ještě jednou?

0/0
19.2.2017 17:38

J40i22ř72í 91K70o91c17u46r90e89k 6905364295368

Mno v nejhorším to skončí ditrojtem, kdy odboráři zjistí, že stávkují a kasa je stále prázdná. Možná si ale vystávkují, aby jim peníze poslali zaměstnanci z jiných firem.

0/0
19.2.2017 15:24

V23í27t 38O59ž32a75n29a 1928218335974

Jaký má Opel know-how v oblasti elektromobility? Opel Ampera je stará technologie a Ampera-E se vyrábí v USA. Renault má ZOE a další elektromodely aut. Opel vůbec nepotřebuje.

0/0
19.2.2017 10:14

R14a91d21e35k 53N80e66u21m37a38n49n 5682682328665

ale Renault nekupuje Opel

+1/0
19.2.2017 12:23

V49í41t 31O47ž90a38n84a 1168758885734

Jasně. Pažout ještě žije?

0/0
19.2.2017 15:05

A15n53t11o85n17í23n 68S98e59b65e62r65a 7333778630979

Poprve v zivote ze da realne premyslet o koupi opelu do osobniho vlastnictvi. Kvalita a design sla

0/0
19.2.2017 9:43

A78n67t53o94n70í20n 89S54e80b12e82r47a 7903378130469

rapidne nahoru a oni to zase chteji nehat rozdrbat francouze. Tak to pak opel ani nahodou. Ledatak nejaky letosni model. Ale tim to konci....

0/0
19.2.2017 9:44

O29n10d78r79e14j 23K68a49l18m13a68n 1100256624672

Tak snad ho nekoupí jen aby je přestali vyrábět a zbavili se konkurence. Byla by to hrozná škoda. Pokud bych si měl koupit auto z Evropy tak bych se rozhodoval mezi koncernem VW a Opelem.

0/0
19.2.2017 7:46
Foto

J21i70ř40í 21D15v78o82ř60á71k 5985139680328

Opel není evropský někdy od třicátých let minulého století. Prakticky ještě před vznikem adolfwágenu.

0/0
20.2.2017 20:37

M40a95r22t46i62n 86H52u73d49e38c38e58k 3503359699943

Je tomu uz nejaky patek kdy jsem cetl, ze PEugeot musi rust aby snizil naklady. Dle meho je toto jedina cesta k jejich zachrane a ano, bude velke propousteni, ale na druhou stranu maji ted silnejsi pozici pro vyhednavani. Zavrit 2-3tovarny letos a nebo zavrit 10za 2roky. na to odbory slysi i ve francii ci nemecku.

0/0
19.2.2017 5:27

V36a85c40l89a21v 16V78a32v33r63a 3687374795757

Nissan si vede v USA velmi dobře, auta se montují v Tennessee a jejich Altima je nádherné auto. (S Francouzema nic společného) Toyota je špica i když i oni nabízejí jejich auta na půjčky s nulovým úrpkem až na 6 let!

Navíc spolehlivost = že jet s autem do opravy dřív než na 100 - 200,000 km, je mizerná kvalita. Taková se v USA nepromíjí. Umíte si představit kvalitu amerických aut? A JÁ.....JÁ JI PAMATUJU PŘED DESÍTKAMI LET OPRAVDU MIZERNOU !!! Dnes naprosto rovnocené, ono to ani jinak nejde.

Toyota, Hyundai, Honda, Nissan, Kia, ale i SUV Mercedesa, VW, Lexus, Infiniti, to všechno se v USA vyrábí.

+1/−2
19.2.2017 0:48
Foto

J45i90r37k53a 95V66a16n23o71u88r27e20k 6817214898840

Tak kvalita americkych aut je vic nez mizerna stale a do uplneho zruseni vyroby to jine nebude. Ono koneckoncu jiz moc znacek nezbyva, ze :-D .. Bohuzel to zacina platit i o Japoncich, kteri se montuji v USA :-/

0/0
20.2.2017 8:22

S44t83a55n73i41s18l90a61v 52C18h71y58t77r34a 3164753377579

Bohužel se pletete. Mám několik US aut a kvalita se hodně zlepšila. Např. u Dodge to šlo hodně nahoru po převzetí Fiatem. US auta jsou hlavně proti evropským jednoduchá. Z venku hezky zabalené, aby se to líbilo a výrobně za slušnou cenu, aby se to dobře prodalo.

V dnešní době nelze sortovat auta podle sídla výrobce. Vše je silně globální. BMW vyrábí v USA, Fiat a VW v Mexiku, Chevrolet a Dodge v Kanadě atd. Stačí kouknou i do evropských aut, kolik dílů je odjinut. Vše je o ceně.

Podle mého názoru je problém evropských aut jejich složitost. Co je hodně složité, bude drahé a logicky i poruchové.

+1/0
20.2.2017 11:33
Foto

J11i84r62k83a 29V55a32n47o67u29r17e98k 6267924878490

Ale ja kvalitou mam na mysli treba i kvalitu zpracovani, kvalitu pouzitych materialu, celkovou prakticnost, atd ... a to je v Americe spatne stale ... Souhlasim, ze ta auta jsou jednoducha. Vzdyt mnohdy jsou pod kapotou motory vyvinute v padesatych letech. Netvrdim, ze to je nutne spatne, ale .... :-)

0/0
22.2.2017 3:06
Foto

J18i93ř95í 70D84v82o48ř29á80k 5465889800178

Navíc spolehlivost = že jet s autem do opravy dřív než na 100 - 200,000 km, je mizerná kvalita. Taková se v USA nepromíjí.

OK , ale proč dáváš ten kilometrový nájezd do opravy s desetinou čárkou a přesností na metry ?

P.S. Měl jsem v ruce pár US trucků. A po této zkušenosti jsem tak trochu začal pochybovat o úspěšnosti mise Apollo 11.

0/0
20.2.2017 20:48

V94a61c69l19a96v 58V15a65v87r60a 3187154215117

Automobilky budou padat jedna za druhou. Je jich moc a auta zejméne evropská nestojí kvalitou za nic. V konkurenci neobstojí a na obrovském americkém trhu krvácejí. O VW nemluvě, a několika málo modelech od BMW a Mercedesu, vesměs ničem, snad Audi si vysloužil snad trochu respektu a podíl na americkém trhu pod 1%.

Opel ač v režii americké GM, se nikdy do USA nedovážel. Peugeot skončil v USA v 80.letech a Mazda vyklidila pole v USA ve 21.století. Tady se mizerná automobilka neuživí. VW má asi 3% trhu a reprezentuje ji stále už po dlouhá léta jejich Jetta. Často přirovnávaná k myčce nádobí. Dnes už jen benzinová. Tedy žádný Golf, žádné GTi ani jiný zázrak z montovny na jihu Ameriky.

Daleko lép excelují Asiati a Amíci. Z 30ti nejprodávanějších aut na americkém trhu není ani jedna značka ani jeden model z Evropy.

Proč asi?

+2/−12
19.2.2017 0:41

P90e45t58r 30Č32e50r82m37á45k 9908535199800

Automobilky moc nepadají a padat ani nebudou, trh stále roste a pouze se v jeho rámci jedntolivé značky přeskupují ve větších koncernech, v podstatě jediným trhem postiženým výraznějším krachem některých značek bylo právě USA, a nebýt podpory státu a akvizic evropských automobilek tak kdo ví kolik divizí z velké trojky by dneska zbylo.

Holt zaspali dobu a nejsou schopni konkurovat ani se prosadit na dnes důležitých trzích v asii, zůstala jen domácí půda, proto se dnes na čele největších automobilek světa střídá VW a Toyota, a někdejší neochvějná jednička GM se už roky jen pozvolna propadá.

+2/0
19.2.2017 2:50

J13o25s94e47f 48D37o85l97e20ž20a49l 1206377981

Protože americký zákazník má prostě jiné priority, než zákazník evropský, proč se asi americké značky zase moc neprodávají v Evropě? Světlou výjímkou je snad jen Ford, ale ten ještě poměrně nedávno v Evropě nabízel prakticky úplně jiné vozy, než v US a pokud k tomu přičtete výsledky z asijských trhů, tak bych se o osud evropských automobilek rozhodně nebál.

+6/0
19.2.2017 3:13
Foto

J88a98k87u84b 69V92a47š88k98o 1588954152523

Ac sam velkym stoupencem americkych pick-upu, tak kolik americkych automobilek se uchytilo v Evrope, ci Asii? Proste jsou to absolutne odlisne trhy, se zcela odlusnym vkusem.

+3/0
19.2.2017 3:25

T70o13m17á59š 38K92r43e20j27č48í 1335321160111

Z úplně stejných důvodů, jako se ty americké "traktory" neprodávají v Evropě a když už se tady americká automobilka objeví, má vůz upravený pro tento trh a s vozem, který pod stejným či podobným názvem prodává v USA to nemá nic společného. Z amerických aut se tady prodává dobře jen Ford Fiesta, po ostatních značkách a modelech neštěkne pes. Proč asi?

+2/0
19.2.2017 3:27

J90i50ř34í 30K30o42c50u93r52e75k 6975164295818

Evropská divize Fordu je spíš samostnatné automobilka. To bychom mohli tvrdit, že Seat je německé auto.

0/0
19.2.2017 15:30
Foto

J54i28r89k94a 76V33a77n48o81u26r16e10k 6197594648760

To ale nema s kvalitou vubec nic spolecneho, pane Vavro ;-D

0/0
20.2.2017 8:24

J81o83s78e51f 22Š68á77t25a55v20a 2104941156119

Václav Vávra

Opel ač v režii americké GM, se nikdy do USA nedovážel

.Opel je tam nepotřeboval dovážet,protože GM je tam pod jiným názvem vyráběl.Projděte si historii.

0/0
8.3.2017 10:21

A39l55e48š 25J30e32h71l98á53ř 5674294738448

Nedělejme ukvapené záběry, není jasné, jak vše dopadne. Každopádně chápu PSA, že chce zvětšovat svůj objem a koupě Oplu to uskutečníá. Moc si nedokážu představit jak se Němci a Francouzi spojí, ale určitou logiku v tom vidím. Peugeot momentálně má na to, aby Opel převzal a vytáhl ho na vrchol... Mnozí z Vás tu nadávají na Peugeot jako takový, jeho špatná pověst, ale mám teď 3. lva a jsou to báječná auta. V

+1/−2
18.2.2017 23:59

T34o21m69á77š 73V22r68á95b55e92l 8600134383714

PSA si celou dobu stežuje, že na tom jak si je Peugeot s Citroënem blízký prodělává hodně peněz, ale i tak to trochu chápu máte úplně stejné s auto ve dvou variantách buď s lepší výbavou a konzervativnějším designem, nebo s horší výbavou a modernějším sportovnějším designem, ale Opel bude symbolizovat co, příšernou výbavu s nudným designem?

+4/−2
18.2.2017 23:57

P78a93v80e28l 76Ř18a35p77e89k 7782866879645

Celý masový automobilismus nedává smysl.

0/−7
18.2.2017 22:46

P32e23t64r 14Č16e87r56m17á47k 9818965409980

Taky tu o něm není řeč.

+2/0
19.2.2017 2:35

J58o17s78e51f 19Š52v50e37c 6895806764583

Vy jste tu chyběl... Jakou značku bot nosíte? Jak dlouho ty boty vydrží? Asi chodíte bos, protože ani masový obuvnictví pro vás nedává smysl

+2/0
19.2.2017 2:51

Z92d95e54n55ě33k 81D22u50b98e14c91k48ý 3157134950908

Kvůli vašemu příjmení se teď do vás pan Řapek "obuje" :-)

+1/0
19.2.2017 5:19

J89i81ř63í 81K68o68c38u82r67e46k 6385584975838

Věra Pohlová zase nechápe existenci internetu. Zakážeme ho?

0/0
19.2.2017 15:34

R55a63d70e18k 61D42o33l35e34ž40a97l 2369163190120

Jsem skeptický. Někdy se takové převzetí povede, třeba Seat byly přece licenční fiaty. Ovšem spojení, co se nepovedla, je teda mnohem víc, třeba Daimler Chrysler, neco předtím Chrysler a Peugeot.. Nebo pokud o americký Renault spolu s AMC..

0/0
18.2.2017 22:39

F74r55a28n62t68i73š17e21k 17V29r19á37n18a 5269742833381

Jak správně článek uvádí, problém obou automobilek je závislost na evropském trhu. Pro Evropany sice dělají fajn auta (i s poměrem cena/užitná hodnota), ale musí přijít s modelem superlevného auta pro rozvíjející se trhy (jako má Renault s Dacií) a zároveň i drahého luxusního modelu pro země zbohatlé z nerostných surovin.

0/0
18.2.2017 22:29

J93a44n 42P83a86l72á79t 3705652588836

Tohle je skoda, prave ted kdyz se zacali zvedat. Aktualni portfolio corsa, meriva, astra, zafira a insignia je super. Konretne zafira nabizi v kategorii mpv nejlepsi pomer cena/ vykon...

+11/−1
18.2.2017 22:16

A36l75o59i65s 63S37l49á82m68e84č89k71a 2476442602792

Jojo. Zafiru mám doma. ;-)

0/0
19.2.2017 1:10

P53e25t58r 50F95e45i62g93l 5328313390942

Vcera jsem s novou Zafirou absolvoval 900 km za volantem a jsem velmi prijemne prekvapen. Velke, pohodlne, paradninvyhled z auta...A to nejsem fanda Opelu.

0/0
19.2.2017 8:16

J84a61n 14H84á47l41a 8615505650817

No aliance Francouzů a Nissanu taky zrovna moc dobře nefunguje - dneska je nissan prakticky jen skořápka a uvnitř je to celé francouzské - motory, elektronika - tím pádem se z toho stává hezké auto naprosto k ničemu, jen aby zabíralo místo v servisu.

Tudíž aby francouzská značka Peugeot, která je synonymem toho nejhoršího, co se dá v autech koupit (že by čínský vliv?), kupovala Opel, který je chronicky na chvostu německých značek z pohledu kvality, mě taky nedává úplně smysl.

+3/−4
18.2.2017 22:04

A87l34e57s 88N92o65v56a10k 9802139437575

Opely bývaly kvalitativně špatné, ale už to pár let neplatí. Není to prémiová značka, ale když se mrknete na různé žebříčky spolehlivosti, tak jsou na tom Opely velmi dobře. Navíc Opel máme 5 let a zatím naprostá spokojenost.

+2/0
18.2.2017 22:36

P31e29t69r 22V30e42s52e37l36ý 6676512875783

Tipuji, že jak PSA tak Opel půjdou za nějaký čas do kopru.

+5/−5
18.2.2017 21:44

J83o46s58e20f 95R77i78c91h28t67e68r 9566395887623

"transakce nedává smysl. Oba podniky jsou v mnoha ohledech přímí konkurenti" – přesně proto to naopak smysl dává, ne??

+11/−1
18.2.2017 21:27

L22á28l87a 81H73l64e90d90í63k 3155870330247

Ne, větší smysl dává diverzifikace :)

+2/0
18.2.2017 21:36

T97o39m98á54š 72M52o44r54a59v31č12í21k 3247896623725

Škoda není konkurent VW? Já bych řekl, že minimálně v ČR je.

0/0
18.2.2017 22:04

D40a32n66i29e33l 49K54i93s86z95a 2875304419698

Jo ale na na česky trh nikdo nehledí... ��

+2/0
18.2.2017 22:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.