Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kraje by měly mít vlastní dopravní firmy, shodli se hosté Rozstřelu

O autobusové stávce v krajích, a tím i možném dopravním kolapsu, rozhodnou odbory ve středu. I když se však podaří dojednat kompromis ohledně financování mezd šoférů, hrozí jejich odchody. „Na severu Čech už někteří odešli do montoven,“ řekl v pořadu Rozstřel šéf Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F53r98a61n33t62i46š78e62k 91S45r57b36e83k 5100371109594

K čemu máme stát? Všechno se posílá na kraj a ten zase říká, že nemá peníze. Proč si tady platíme bezpočet ouřadů na vládní úrovni. Na to, aby nám říkali, že nejsou peníze?

0/0
21.2.2017 18:23

F30r78a69n56t10i88s26e12k 40K31o98f98r86o54n 8760489412141

Nepřiměřeně nízká mzda řidičů je nebezpečná pro zdraví a životy přepravovaných osob. Přeci jenom asi není dobré, aby řidičem autobusů, co vozí lidi, byli jen osoby, které se jinde lépe neuplatní. Kdybych byl osobou odpovědnou za výběrové řízení, dopravce tak by naopak chtěl, aby mi dopravci garantovali určitou minimální mzdu a kvalitu řidičů.

Dále si myslím, že jakmile se odstraní prvek soutěže a dopravu, vodu, elektřinu, údržbu nemovitostí atd. budou zajišťovat firmy, které nebudou muset vítězit v pravidelných soutěžích, tak časem půjde cena nahoru a kvalita dolů.

Pokud krajský dopravní podnik ve výběrovém řízení prokáže, že je lepší, než další dopravní firmy, tak proč ne, ale pokud bude dopravu zajišťovat krajský dopravní podnik bez výběrového řízení, tak to už teď lituji ty kraje, kde k takovému řešení sáhnou.

+1/0
21.2.2017 17:04
Foto

J55a75n31a 78K55o62z93á54k68o70v96á 86V28o61l53r19á30b41o52v40á 9523204445301

Správně. A obce budou mít vlastní konzum, postu, školu, pak okresy budou mi vlastní podniky bytového hospodářství, no a nakonec stát bude mít vlastní vodárny, plynarny a elektrárny. Proč s tím nadělali komunisté před lety takové cavyky, když na to jde jit takto šalamounsky?

+2/0
21.2.2017 15:52

J32a24n 79V63a14c90h80u87d51a 7942806347388

Buď máš nebo nemáš jinak skrachuj..:-P

0/−1
21.2.2017 14:18

L50u33b16o61š 55R29y55c15h53n13a 1469548771331

To by pak bylo jednoduší z každého lístku těch deset haléřů přesměrovat tím správným směrem. Příklady táhnou. Když můžou v Praze tak v krajích taky. :-):-).

Jestli není problém někde jinde??? Když jezdí vlaky s jedním pasažérem a autobusy pro 40lidí vozí dvě babky??? Vše se dotuje a firmy jsou tlačeny na nejnižší ceny a nemají za co platit řidiče?? Jestli ta chyba není v té regio a státní politice.RvRv.Pokud budou mít kraje vlastní firmy .Vyletí výfukama a do správných kapes ještě více našich daní.RvRv

0/0
21.2.2017 14:16

V44i95l11é60m 45B40a11r56á40k 4826397499766

Komunismus se vrací. Je třeba vlastnit vodárny, plynárny, rozvody elektřiny (Praha), dopravní firmy i ten Budvar.

+5/0
21.2.2017 13:57

O89n19d44ř32e79j 29N79o78v18á45k 9777954899879

Kromě Budvaru .... ten zůstal - dokonce - národní podnik - jen a čistě pouze pro to, aby ho (známku) časem "neukradl" Anheuser Bush .....

+1/0
21.2.2017 14:03

V24i78l21é42m 19B36a66r45á90k 4506437459926

Výsledek je ten, že tak jako u každého státního majetku není jasné, komu nese prospěch.

Proč firmy, o kterých víme že existují a nic jim nemůže přinést, mají reklamu. neplatí si z toho někdo volební kampaň? Nebo možná reklama na pivo měla stát 1000 a stála 10000 a zase, budou o to větší billboardy před volbami.

0/0
21.2.2017 15:31

J37i93n91d33ř32i16c51h 65Š94k18o79p65e35k 4965541360605

ho postupně se totiž ukazuje, že privatizovat šmahem vše byla hloupost a některé služby jsou od soukromníka vždy dražší

0/0
22.2.2017 16:42

V32i64l54é51m 85B76a29r49á30k 4236197539276

Od státu to bude ještě dražší, jen to nebudete vidět (zanedbávání...). A ještě politici budou moci více a radostněji krást.

0/0
22.2.2017 17:30

J92i87n44d35ř52i84c25h 21Š55k89o47p32e29k 4695401750835

nesmysl

Logicky např. doprava bude mít stejné náklady na mzdy, PHM a řidiče. Takže doprava od soukromníka musí být dražší, neboť musí ještě vydělat pro sebe (mimo pokrytí nákladů), zatímco krajská firma může být na nule :-)

0/0
22.2.2017 18:05

M38i22l18o40š 28K78o89l51m50a26n 6726823117912

V místě kde bydlím projíždí denně několik autobusů, které nejsou zdaleka obsazené. V některém autobusu jedou dva tři cestující, v některém často jen řidič. Většina obyvatel venkova není na veřejné dopravě závislá a tak autobusy vozí jen ty, kteří svoji dopravu nemají a jednou za čas se jedou podívat do nedalekého městečka. Kraje by si měly udělat skrytý průzkum a zrušit spoje kde jezdí autobus prázdný, nebo s jedním cestujícím.

0/0
21.2.2017 13:46

P42e21t76r 24N90i31v98n54i68c20k48ý 3752734175297

Proč skrytý průzkum? Jízdenky v mezimeěstské dopravě se elektronicky evidují, takže existují přesná data, jak jsou jednotlivé spoje využívány.

0/0
21.2.2017 13:52

M66i17l87o72š 46K84o96l44m86a74n 6196543837112

A nevědí to jen dopravci, nebo to je jako EET ?

0/0
21.2.2017 14:05

P67e51t37r 53N96i15v20n51i54c49k54ý 3832834535977

Když kraje dotují dopravu mají právo na informace o využití spojů, aby to mohly vyhodnocovat a optimalizovat.

0/0
21.2.2017 14:56

P91a51v14e82l 32O83b19d84r20ž64á17l45e76k 6896494818752

To je obecný problém veřejné dopravy ... na většině míst se ekonomicky nevyplatí jí provozovat. Také v některých menších vesnicích jede jeden spoj ráno a druhý odpoledne.

A pak se stát diví, že se venkov vylidňuje, případně, že jsou města zacpaná auty dojíždějících.

A jestli autobusy přidávat, nebo ubírat - to je otázka výhradně politická. Pokud si pamatuji, u nás (StČ kraj) většina stran před volbami měla v programu přidávat spoje. Minimálně ty, které dostaly nejvíc hlasů určitě.

0/0
21.2.2017 13:52

O25n52d11ř68e20j 31N76o11v18á25k 9617474289619

Přesně tak.

Pro to tam soukromí dopravci nejezdí, protože by si nevydělali.

A protože kraj / obec chce mít spojení, tak tu linku dotuje - no a výsledkem je to, že pak jezdí prázdná ...

Jenomže lidská psychika už je taková ... že za celý rok autobus nepoužiji? Co kdyby náhodou? A když se to platí z "veřejných peněz" a nikoliv z mé kapsy ....

+1/0
21.2.2017 13:57

P10a53v46e94l 32O14b71d60r27ž57á66l27e88k 6896694438602

On je tam hlavně problém, že kraj těžko může začít legálně platit dopravcům více, když ceny vysoutěžil při výběrovém řízení.

Být frma, která v soutěži skončila druhá, a zjistit to - už jde na kraj hned několik žalob.

Popravdě moc nechápu, proč do toho vlastně tahají kraje - mzda je o vztahu zaměstnance a zaměstnavatele.

Buď dopravci dali nabídky za ceny, ze kterých ani nezaplatí smluvené mzdy... nebo řidiči podepsali smlouvy s mizernými mzdami.

+6/0
21.2.2017 13:45

J15a67n 78V68a40l51o38u80c30h 6372807238680

Jenže ony smlouvy (ať již kraj-dopravce či dopravce-řidič) jsou z dob, než se někdo mimo tento proces rozhodl, že jeden parametr (celkem zásadně) změní...

A pokud byla hlavním parametrem výběrka cena za km (bez podrobností, co z toho jde na obnovu vozidel, co na údržbu, co na mzdy...), pak je jakékoli navýšení dotace (aby na vyšší mzdy bylo) skutečně na žalobu, neboť nevybraný teď může tvrdit, že ve své nabídkové ceně s vyššími mzdami počítal.

0/0
21.2.2017 14:02

O57n46d90ř13e16j 91N39o93v27á76k 9147634359529

A o tom je celý populismus současné vlády.

Smlouvy jsou dané, vysoutěžené a nelze je "jen tak" změnit.

Až doběhnou současné smlouvy, pak si mohou stanovit nové podmínky tak, jak uznají za vhodné.

+1/0
21.2.2017 14:04

J11i92ř42í 85P41l74a63v56s79k49ý 9910696111179

dopravci dali nabidky za ceny, ktere byly udrzitelne ... do doby, nez vlada skrtnutim pera nezvysila mzdove naklady dopravcu o tricet procent. lehkou mozkovou disfunkci u clenu vlady zadny zamestnavatel predvidat opravdu nemuze ...

0/0
21.2.2017 14:14

O24n12d75ř89e47j 58N10o29v35á84k 9827774139659

Jistě.

Jako zákazník se už nemohu dočkat - znovu - arogance ČSAD používající 50 let staré Karosy ....

0/−1
21.2.2017 13:37

V86i89l73é14m 15N97o37v87o86t50n49ý 7476144106659

Ne.

0/0
21.2.2017 13:32

M51i20l46o89š 31S79a25l10o23š26e75k 7514803661563

Ty mzdy, to je ostuda!!!!!!!!!!!!!

+1/0
21.2.2017 13:31

V13o62k70o96u68n 89V74l87a63d12i79m35i24r 8352508989538

A co se takhle podivat nez se zacnou vymyslet dalsi ptakoviny, jak to delaj jinde?

0/0
21.2.2017 13:28

V98l63k 82J74a46r86o81s84l71a88v 8603872

Kdyby bylo ve výběrových řízení kritérium:

"nejnižší cena při základní mzdě řidiče 120/hod" bylo by to bez problémů.

Ovšem to by na úřadech museli trochu přemýšlet ;-)

+4/0
21.2.2017 13:26

O38n56d55ř30e39j 47N85o76v17á41k 9757764329819

Výsledek by pak byl dvojí.

1) Do takové veřejné soutěže by se nikdo nepřihlásil. Tak by to nejspíše dopadlo.

anebo

2) by kraj platil několika-násobek dnešních dotací ....

+1/0
21.2.2017 13:40

O87t50t54o 10P74o72s26p32í51š27i82l 4814655747888

A ve stavebnictví má také kraj zajímat, kolik bere dělník? Na to dáte jakou tabulkovou hodnotu?

Ne, potíž je v tom, že původní min. zaručená mzda byla zoufale nízko a mnoho dopravců platilo řidičům víc. Dneska se skokově zvedla ta minimální hranice, ale u některých se pouze posunula kamsi k tomu, co berou ti řidiči dneska. No a celé tomu korunu dává vláda, kdy Bohuš slíbil řidičům 6 - 8 tisíc měsíčně čistého, krajům slíbil dorovnání a... ve výsledku nezařídil nic, protože krajům (zatím) nic nedal a jiný člen vlády (MMR) tvrdí, že to je problém krajů a do toho ještě vyjde metodika, která krajům přímo říká, že mají pouze dorovnávat do minima.

A pak z toho lezou jako úniková řešení takové kraviny, jako je budování socialistických krajských dopravních podniků.Rv

Vítejte v Kocourkově!!EU

0/0
21.2.2017 16:05

P21e95t11r 23D98r34a55p34a14l 3845868633325

dopravní obslužnost je záležitost politická, nikoliv ekonomická. Stát tuto věc převedl na kraje, ale současně jim dal za povinnost vybírat dopravce podle nejnižšší ceny. zakázky se ale soutěží na několik let a nejde říct, počkejte si 3 roky na další soutěž, pak možná dostanete přidáno.

0/0
21.2.2017 13:23

P46e67t86r 16N52i63v98n40i40c71k23ý 3872714165147

Toto je chyba dopravců, že nabídli takovou cenu (do které si započítali i mzdy, za které jejich řidiči nechtějí jezdit).

+4/−1
21.2.2017 13:31

O37n47d57ř81e21j 87N94o44v73á62k 9327564419269

Pokud přesně víte, co bude za 3 roky, je škoda, abyste svůj talent marnil v internetových diskusích ... velmi snadno vyděláte miliardy ....

+1/0
21.2.2017 14:00

J49i24ř87í 18P93l85a83v39s76k38ý 9110746571809

dopravci tezko mohli predvidat, ze jim nejaky inteligent mavnutim pera zvysi mzdove naklady o tricet procent ... to neni o tom, ze ridici nechteji za nizke mzdy jezdit, to je o tom, ze vladni usneseni jim ty mzdy zvysilo o desitky procent.

+1/0
21.2.2017 14:17

R33o86b35e37r28t 50L96a66u36e15r 5524440516330

Další impuls pro vývoj autonomní řídící jednotky. :-)

0/0
21.2.2017 13:20

V23í52t 29K17o67u24b90a 6566350784768

Věci mají stát, kolik ve skutečnosti stojí. Pokud veřejná doprava stojí na dotacích je to špatně. Pokud jedna jízda vyjde na 1000 Kč a převeze 10 lidí, pak musí stát jízdenka 100 Kč, nebo ten autobus nemá jezdit.

Obce vyjde levněji když zaplatí soukromníkovi pár tisícovek aby na telefon podle zájmu odvážel lidi k lékaři, nebo na nákup.

Takto autobusové společnosti kupují z dotací luxusní dálkové autobusy, které jejich dceřinky tahají po Evropě s velkým ziskem a místní doprava se provozuje 30 let starými vraky

+2/−5
21.2.2017 13:17

P29e30t96r 70N28i79v45n39i24c20k86ý 3362944375897

Kde v dotované dopravě jezdí 30 let staré autobusy?

+4/0
21.2.2017 13:29

O28n81d87ř82e65j 59N44o60v26á33k 9197934179429

Vy asi moc nevíte o tom, jak se dotuje veřejná doprava, že .....

+2/0
21.2.2017 13:38

P88e76t61r 56S59p98a30t98z95i18e34r16e14r 7364222355264

to že teď firmy nemají na platy je jen jejich problém....když kraj uděl výběrové řízení...tak nikdo nenutí ty firmy se do nich jednak hlásit..a pak nikdo nenutí je dělat ty nabídky tak nízko..téměř na nákladech...kraj logicky pak vybere tu nejnižší...kdyby všechny byly o nějaký milion vyšší..tak zase kraj vybere tu nejnižší .... takže to že nemají na platy je vinnou managementu firem. Stát chce, aby řidiči neutíkali také do ciziny jako ostatní a tak nařídí navýšení mzdy. Tedy to co by měli dělat automaticky ty firmy...ale nedělají...takže opět problém firem a stát za ně musí žehlit problémy. Bohužel kraje jsou v tom nevinně.

+5/−3
21.2.2017 13:07

T33o78m76á94š 18P68o51l22á27č84e69k 4797465184

asi tak. Mě jako objednatele služby nezajímá jak dodavatel udělá to co je napsáno ve smlouvě. Příklad: Já jsem si objednal na 7:00 auto betonu tak ho chci v 7:00 mít na stavbě a je mi jedno jak si to ten kterej udělá.

+4/0
21.2.2017 13:16

J85i37ř96í 34P43l34a78v44s38k69ý 9290856781589

dopravce tezko muze navysit mzdy ridicum, kdyz od objednavatele prepravy dostane jenom x penez ... leda by ty zvysene mzdy platil ze sveho.

0/0
21.2.2017 14:19

P54e17t47r 89S17p84a25t40z46i79e17r20e43r 7414242605284

on dostane to co vysoutěžil...to že dostane málo je jeho problém, protože on podal nízkou nabídku. Takže ano ať si to vyžere a platí to klidně ze svého. Příště bude vědět, že podávat tak nízké nabídky se nevyplácí.

+2/0
21.2.2017 14:31

J58i98ř48í 78P16l12a77v11s46k88ý 9490166751329

on mohl dopravce v dobe podani nabidek vedet, ze mu nejaky picmunda zvysi mzdove naklady o tricet procent ?

0/0
21.2.2017 14:38

P88e92t63r 71S76p31a89t39z33i70e96r60e53r 7354242455124

a on ten dopravce nemá dělaný plán na několik let dopředu a nepočítá s tím, že by sám měl navyšovat mzdy? Myslím že s tímto každý podnikatel dopředu počítá a pokud má podepsat smlouvu na 10 let tak musí vědět, že během těch 10ti let bude zvedat dost mzdy..nebo myslíte že ne? a proto podání nabídky s tím že si na to skoro nevydělám je asi nelogické ne?

+2/0
21.2.2017 14:49

J24i19ř10í 37P79l19a79v48s15k68ý 9880706951749

vy znate nejaky obor, kde se zvedaji mezirocne mzdy o tricet procent ?

mzdy se obvykle navysuji o inflaci, pripadne v radech JEDNOTEK procent ... nikoliv v desitkach. s tim opravdu zadny dopravce pocitat nemohl ...

0/0
21.2.2017 14:54

P33e69t57r 27S26p79a69t46z38i38e29r75e77r 7804552575514

nevím jaký jste podnikatel nebo ekonom. Ale pokud je podnikatel kvalitní a sleduje situaci nejen u něj doma, ale i v okolních státech a nálady zaměstnanců na platy, tak už dva roky se dá předpokládat, že přijde doba, kdy se na platy dost rapidně zatlačí, jelikož jsou extrémně nízké, kdežto zboží a služby dost dotahují západní ceny. A s tím musí každý podnikatel počítat a tedy ví, že zvedání platu jen o inflaci nebude stačit. A ta doba přišla akorát nyní. Takže udělat nabídku takovou, že s ní horko těžko vychází nyní..je zcela nelogické.

0/0
21.2.2017 15:00

L10u85k35á96š 74M94u19s82i83l 5333718612113

Ani po navýšení nebudou mít odpovídající plat, to co mají nyní, to je hrůza a děs.

Je třeba nechat pocítit politiky i část veřejnosti, že tahle práce je poctivá a prospěšná!

+4/0
21.2.2017 13:03

T67o36m94á72š 89K95l18í96m65a 4424777793713

Sikovna blokadicka Praglu a hned budu penizky :D

0/0
21.2.2017 13:00

P17e14t41r 97A92g56u27l11á69r 4207488360934

Jak souvisí platy na Ústecku s Práglem? Když DPMB nezvedne platy, tak si šalinfírové pojedou taky stěžovat do Práglu?

0/0
21.2.2017 13:02

T18o42m94á45š 73K75l37í60m48a 4814187643603

protoze v Praglu sedi v parlamentu a v Usti snad parlament nikdy nezasedal :D

stavkovat nekde kde se o dozvi max z TWITRU je knicemu!!!!

0/0
21.2.2017 13:04

T43o88m44á52š 57P26o13l86á14č50e84k 4407245444

proč by měli blokádičkovat Prahu. Kraj platí včas to co bylo ve smlouvě. Máslo na hlavě má ten dopravce.

+2/0
21.2.2017 13:17

O98n97d26ř55e46j 94N43o98v64á69k 9967134149449

Proč dopravce? Stejně jako kraj, tak i dopravce platí to, co má ve smlouvě.

0/0
21.2.2017 13:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.