Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proti všem. U vesnického nádraží se plánuje podchod, který nikdo nechce

Nádraží v Malé Skále má projít v příštích letech rozsáhlou modernizaci. I když má přinést cestujícím větší komfort, obec i kraj jsou proti a považují přestavbu v podobě navržené Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) za zbytečně velkou a drahou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F92r12a53n15t49i80s22e69k 85S95t40a88n63e15k 8933657272277

Tak tady jde jasně o provizi...;-D

+2/0
22.2.2017 14:50

J38a57n 78J24e71m24e72l59k88a 1685660

12 milionů tomu úplně nevěřím. Malý Frýdlant nad Ostravicí stál tuším 450 mil. dotace. 550 mil s národními zdroji nebo DPH, nevím přesně. Do samotného nádraží šlo tuším jen cca do 50 mil.

Mě by to bylo celkem jedno, jenže to nemá téměř žádný vliv na konkurenceschopnost tratě. Spíš záporný. A od r. 2000 na trati Ostrava, Frýdek, Frýdlant se cpou postupně peníze do podchodů, peníze letí. A samotná průměrná rychlost se moc za málem 20 let nezvýšila cca 36 km/h. Na příměstské trati. Není zabezpečovač vlaků..

A jsou EU peníze, ale není nachystaný projekt, aby se mohlo stavět. Takže teoreticky 2020. Beztak se najdou nějací prudiči. A 2023 možná končí EU peníze!

30 let se o tom mluví, 2012 mělo být zdvoukolejnění Ostrava Frýdek hotové.. A dnes 2017 není projekt, povolení a spol.

Ps: A měli by si pohlídat, že vůbec budou mít pak nějaké nádraží.. Na podchody peníze jsou.. Na otevřená nádraží často ne..

+1/0
21.2.2017 17:17

M61a25r72e82k 24M82a87r20t76i94n 8799374546590

Ministerstvo dopravy se pořád ohání ekonomickou efektivností stavby. Zajímalo by mě, nakolik je "ekonomicky efektivní" tato stavba... ;-DRv

+1/0
21.2.2017 12:03

M95a43r37t66i49n 90H77a61v12e97l82k90a 8784402384

Oni v centrálách v Praze nejlépe vědí, co je pro nás v Horné-Dolné potřeba ...

A hlavně že máme "vyčerpány dotace" - to je dnes jedno z měřítek úspěchů vládnutí ...:-/

0/0
21.2.2017 12:00

J41a88r90o53s13l34a79v 66H15e48j31n16a 4557491319

A určitě to bude za "evropské peníze".

To jsme opravdu takoví tuponi?

+1/−2
21.2.2017 10:47

M57i30l34a63n 74T80r44i92b49u76č87e10k 5234747984330

Koukám, že i DNES zrecyklovalo fotky ze starého článků a místo normální fotky toho nádraží ukázali jen sklad 

0/0
21.2.2017 10:31

L14u57k80á44š 16V88e82v51e35r26k75a 1327276270

ono to tak mimo není, protože to ukazuje místo kde má být nově umístěno a zároveň to i ukazuje dnes "zaniklou" původní cestu, která se má podchodem právě obnovit, na podchod bude navazovat přístupová cesta na silnici k Rakousům

0/0
21.2.2017 11:03

M84i31l21a79n 49T62r66i24b64u56č95e95k 5504767244340

Já to tam velmi dobře znám, ale pro čtenáře kteří místo neznají je určitě pohled na sklad maximálně vysvětlující 

0/0
21.2.2017 12:09

J66o91s15e25f 27Š58e73m15e25l68í46k 7829381580157

Když už budou dělat díru do země, nevyplatilo by se tam postavit metro? Malinké.

+5/0
21.2.2017 9:59

M22i74c31h90a66l 87Ř42e35z46n66í88č91e34k 1481198477160

no jasně, od sámošky na nádraží. Ale pan starosta bude muset založit DP Malá Skála a provozovat si to v režii obce

0/0
21.2.2017 10:05

K36a11r58e82l 26V12a10c36h57u16t 9643792269833

Má se to prý dělat kvůlu vozíčkářům... ;-D ... SCHODY! R^R^R^

0/0
21.2.2017 9:44

F85r15a51n82t31i29š84e56k 45M33ü66l68l57e37r 2653492659158

0/0
21.2.2017 9:30

J31o40z55e37f 98A31n95t71o31n 2644180812774

to asi nebude platit soukromník?

+1/0
21.2.2017 9:24

I54v29a82n 13M86a82r64e87k 6284308782

Velmi "vypovídající fotogalerie". Namísto budovy žel.stanice prezentovat skladiště jako "nádraží" to už chce odvahu . Rv

+2/0
21.2.2017 9:23

L64u35k26á56š 54V71e70v18e49r58k58a 1847376580

sice fotky jsou z nějakého retro článku, tak ukazují místo vzniku nové stanice a podchodu

0/0
21.2.2017 11:04

J15a29n 86S58ů96r30a 4485633543212

To nádraží se posouvá do míst skladu, které je na fotce.

0/0
21.2.2017 12:19

M48i74c34h77a66l 11Ř27e13z20n75í71č73e15k 1491278597930

když jste psal o posunu nádraží, tak jsem si říkal, že tohle je přesně to místo, kde by měl být podchod. Zcela logicky v návaznosti na hlavní dopravní toky od mostu a samoobsluhy s bezbariérovým připojením zástavby za tratí. Nechápu, proč je starosta proti. Je to prospěšné pro celou obec.

0/0
21.2.2017 12:32

J10a41n 29S95ů43r54a 4545803623772

Možná proto, že v obci bydlí. Zcela logicky se tam dá chodit bez podchodu.

+1/0
21.2.2017 12:33

M38i30c98h40a11l 80Ř14e17z78n47í91č50e47k 1401548747610

v tomto se neshodneme. Rozhodně úrovňový přechod bude méně bezpečný.

0/0
21.2.2017 12:44

J86a41n 24S47ů41r47a 4365473313342

Neshodneme. Ale starosta je zvolený a zkuste se pár lidí v Malé Skále poptat, co si o tom myslí. Podle této logiky by měly být všude podchody namísto přechodů pres silnice..

+1/0
21.2.2017 12:49

M25i15c30h79a96l 13Ř33e87z81n20í44č69e92k 1101418477220

to je ale logický faul. Přece nebudete srovnávat provoz na silnici a železnici. Prezentujete se jako odborník a tak se snad nemusíte k něčemu podobnému uchylovat.

0/0
21.2.2017 12:53

J12a58n 93S87ů50r67a 4915663493482

V čem? na silnici je mnohem větší provoz.

+1/0
21.2.2017 13:22

M40i96c82h72a92l 79Ř55e88z12n58í66č94e47k 1241528727640

zbytečně se shazujete. Možnosti vlaku zastavit nebo změnit směr jsou zcela nesrovnatelné s automobilem. Navíc auta mají omezenou rychlost v obcích a tady je naopak snaha rychlost vlaku zvětšit. Výsledkem zrušení podchodu může být snížení rychlosti a celá ekonomie stavby může jít do háje. Je mnoho tratí, které by potřebovaly rekonstrukci, ale ekonomie jim nevychází.

0/0
21.2.2017 14:08

J27a26n 47S23ů15r92a 4345343873362

Tak určitě. Malá Skála je vysloveně koridorova tepna.obávám se,že další debata bude zbytečná.

+1/0
21.2.2017 14:22

M46i74c46h37a22l 56Ř63e92z90n98í46č51e89k 1471218397880

Koridorová tepna, tak to je dobré. Spíše regionální tepna. Ale je přece jedno, jak důležitá trat to je. Pokud nevyjde ekonomie stavby, tak na to EU nedá dotaci a SŽDC ty peníze bude muset sehnat někde jinde.

Ale když už napíšete koridorová tepna, tak tím spíš by tam měl být podchod. Nebo vy by jste navrhl přechod na dálnici. To jen tak na okraj, když už používáte to porovnání se silniční dopravou.

Chtělo by to více objektivity a nadhledu. Škoda. I tak děkuji za zajímavý článek. Pěkný den

0/0
21.2.2017 14:52

P54e17t21r 79N45o77v13o74t50n12y 1351340131

Řekl bych, že ta koridorová tepna byla ironie. EU nedá dotaci, ale nebude se muset stavět podchod, tak to nakonec může vyjít i levněji, záleží o jak velký celek se jedná.

0/0
21.2.2017 15:08

M57i48c14h52a18l 23Ř65e30z54n47í82č30e61k 1721288757360

víte nediskutuji s pane autorem poprvé a mrzí mě, že se pravidelně uchyluje k faulům, místo aby věcně diskutoval. A obhajovat nesmysl, který si vymyslí starosta z horní dolní, to je trochu mimo. Na celé síti železnice se SŽDC snaží minimalizovat počet úrovňových přejezdů a stoupající počet nehod jim dává za pravdu. A teď si začneme budovat úrovňové přechody pro chodce. To postrádá jakoukoliv logiku.

0/−1
21.2.2017 15:23

J10a11n 75S14ů79r27a 4755563103962

Pardon, když tu poučujete o faulech, tak nechápu, proč říkáte o starostovi poměrně velké obce, že je starosta z nějaké horní dolní. Ten člověk získal mandát od obyvatelů obce, aby hájil své zájmy. Vy a SŽDC hájí zájmy koho? Sama SŽDC připouští, že řešení podchodem je sporné. Tady přechází už teď lidé bez přechodu, nikdy se tam nic nestalo, vy tlačíte podchod. Mohu se jen domnívat, proč za podchod tak lobbujete.

+2/0
21.2.2017 19:46

M43i62c70h54a38l 68Ř86e50z96n46í46č38e96k 1731688987680

spíše by bylo na místě ptát se, koho zájmy hájí pan starosta. Sám jste napsal jak to mnohdy s volenými zástupci je. Cituji vás:"...získal mandát od obyvatelů obce, aby hájil své zájmy." Jeho odpor bych ještě pocholil, kdyby po něm SŽDC chtělo podílet se na financování podchodu, jak se v mnoha případech stává.

Koho zájmy háji SŽDC je dáno zákonem a o mě si nemusíte dělat starosti. Hájím jen technické řešení, které považuji za lepší než budování úrovňových přechodů.

0/−1
21.2.2017 21:09

L38u58k83á14š 83V98e24v11e33r58k98a 1767316370

"Nikdy se tam nic nestalo?" a co takhle si prvně ověřit fakta? Já jsem tam viděl na vlastní oči jak vlak srazil mladýho kluka, když parta cca 3-4 kluků přebíhala koleje těsně před vlakem přijíždějícího od Brodu právě v oblasti skladiště, kde má být vybudován podchod a věřte, že ani z nástupiště což je cca těch 200 metrů daleko, to nebyl hezký pohled.. tím nechci háji budování podchodu, ale zrovna současný stav je tam docela silně nevyhovující

0/0
24.2.2017 10:46

J95a18n 26S31ů66r83a 4925533613732

Zajímavé, že v Drážní inspekci o tom není jediný záznam.

0/0
24.2.2017 12:38

L32u30k38á88š 71V13e12v44e80r57k47a 1967266910

nevím jak daleké mají záznamy, tohle bylo cca v polovině 90tých let v podvečerních hodinách okolo 17té hodiny, jednalo se o klasiku s brejlovcem v čele, díky události sme už nikam neodjeli, resp. museli si najít náhradní řešení, bohužel přesnější datum už si nevzpomenu vzhledem k tomu že jsem se v těch letech na skále vyskytoval pravidelně

0/0
25.2.2017 16:52

R58o63m56a52n 15J19e86s72c75h18k50e 9308805517115

SŽDC je neschopné. Není schopné zajisti bezpečnost na koridoru na nádraží Rájec - Jestřebí a další zmršená nádraží s úzkýma perónama. široké pouze 140 cm. A není schopné udělat přístup k vlaku podchodem či nadchodem. 19 mrtvých o něčem svědčí.

Je mne líto schodů na nádraží Brno - Židenice. Denně tam jezdí mnoho set lidí. To také nikdo neřeší. Jaká je frekvence na Malé Skále ? Jak počet vlaků tak počet vystupujících. Mezi 10-20 % oproti Židenicím.

0/0
23.2.2017 19:31

J25a74n 84S96ů19r81a 4635693343382

Omlouvám se, že jste nepochopil ironii. Podchodům zdar.

0/0
21.2.2017 19:43

M29i56c63h95a72l 89Ř97e90z33n72í13č36e49k 1481518857580

nepochopil, protože nebyla na místě. Zase tak bezvýznamná trat to zase není. Regionální sít doplnující transitní koridory. Konkrétně R14. Tzv. linky dálkové dopravy - stejná kategorie jako například trat Praha-Kladno(R24).

0/0
21.2.2017 21:14

J53a29n 48S51ů32r59a 4435643823622

Ekonomie stavby vyjde, stačí ohnout čísla. Pro inspiraci si najděte studii proveditelnosti na kolejové napojení Letiště Mošnov. Nejvylhanější ekonomika stavby v síti české železnice.

+1/0
21.2.2017 19:50

M98i16c20h94a93l 31Ř23e84z62n32í76č12e27k 1511388567770

to je jistě dobré téma. Ale podrobnosti se na veřejnost nikdy nedostanou. Co s tím něco udělat?

0/0
21.2.2017 20:55

R96o87m34a45n 55J33e32s19c49h85k86e 9968955307405

Škoda, že SŽDC neřeší podchod či nadchod v Rájci - Jestřebí, kde od roku 1996 po přestavbě koridoru nechali přístup k vlaku pouze přes závory. Přejeli tam jenom 19 lidí. Je to na hlavní trati Brno - Praha

0/0
22.2.2017 20:48

J89i37ř97í 83E23r77b19e15n 1353624876627

Protože v Rájci je dočasně (20 let) už dobudováno, zatímco trať Pardubice–Liberec prochází postupnou rekonstrukcí a když už se bude na Malé Skále bagrovat, tak se to dá spláchnout najednou.

0/0
23.2.2017 16:28

M81i51c11h95a22l 74Ř80e45z76n57í26č53e82k 1861848537450

tento stav je důsledkem šetření na začátku staveb koridorů. Dnes se SŽDC snaží vyhnout řešením s úrovňovými přechody. Proto je mě záhadou, proč mě mínusujete. Kdyby bylo po mém, tak je podchod i Rájci.

0/0
24.2.2017 23:34

R36o87m66a12n 45J22e89s53c53h43k10e 9878825977815

Starosta obce zná místní situaci. SŽDC dělá mnoho věcí bez konzultací s místními.

Například umístění přístřešku na naší zastávce. Ne podle skutečné potřeby cestujících. To samé značkovače jízdenek. Přijede úředník z ředitelství.

Ani provoz SŽDC nedělá dobře. Nehlásí včas zpoždění vlaků. Ruší čekárny pro lidi.

Není ani schopno zajistit osvětlení nástupiště. Občas je u nás tma. To je ta bezpečnost. Mínus máte za navážení do pana Sůry.

0/0
26.2.2017 6:21

P66e69t50r 67N47o88v73o31t24n83y 1631420211

V Malé Skále stejně všechno staví a těžko to bude v dohledné době jinak, nákladních vlaků tam projede nejvýš pár týdně. Ať si SŽDC dá peníze na podchod do prasátka a až jich bude víc, udělá někde nedjezd či podjezd na trati s rychlostí 160 km/h, kde je doteď úrovňové křížení.

+1/0
21.2.2017 14:23

P53e10t35r 91N64o68v98o74t31n59y 1451390211

Pokud ho lidi budou chtít používat.

0/0
21.2.2017 13:37

R52o68m41a80n 56J92e58s43c86h23k46e 9278165557625

V Blansku využívám, U nás v Doubravici máme také ale plný bláta a spravovat SŽDC ho nechce. Tak čekáme nebo přelezeme.

0/0
23.2.2017 19:33

K66a52r28e81l 78T77o98u52š17k17a 1336236980

At zije EU a jejich normy. To me pripomnelo na jednom vesnickem nadrazi vybudovaly pred 15 rokama plosiny pro invalidy. Kdyz jsem se zeptal zname co tam pracuje, kolikrat to pouzili, tak pry 2x. A to se vyplati.

+2/0
21.2.2017 9:19

J17a45n 19J14e38n35i46c 1154884437364

Nikdy se neutrácelo tolik za nesmysly jako nyní. Ani se nedivím, že se postavilo tolik kruháčů a městem se dnes nedá projet... Kdysi se čekalo 5 minut dnes 50...

+3/0
21.2.2017 9:24

F69r82a76n66t86a 88N74u58d22l46i18s 5785413638597

Zajeďte si do Francie a pěkně mimo dálnice a bude vám připadat, že u nás je kruháčů jen tak trošku.

0/0
21.2.2017 9:38

J42a53r25o33s72l33a79v 58H36e51j14n41a 4877791199

A tím chcete, pane Nudlisi, naznačit, že Francouzi jsou ještě větší ... než my?

0/0
21.2.2017 10:50

V56í76t 18B90r22z94o10b42o65h28a42t74ý 7110622973661

Vím, že je to sice neekonomické, ale to jako invalidé nemohou cestovat? Nebo jak by invalidé měli do vlaku nastupovat??

+1/−1
21.2.2017 9:25

J76a50k78u92b 92Š89a64f70a13n89d34a 7505247811561

Na druhou stranu, to chcete plošinu na každé zastávce, v každém vlaku? Kolik jste ochoten na toto přispět?

+2/0
21.2.2017 9:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.