Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P92a58v66e15l 13M97a17t12o29u22š51e45k 5540957818774

Paradox to opravdu je, ale zase ne až tak moc překvapivý. U nás je zarytou pravdou, že rozvoj železnice, a to je ještě paradoxnější, mnohdy brzdí právě její fandové, kteří ji, nebo její zmenšenou modelovou podobu, sice nade vše milují, ale z nichž mnozí ji sami téměř nevyužívají a nejraději by ji měli zakonzervovanou v podobě odpovídající době cca před 100 lety. To by samo o sobě až tolik nevadilo, kdyby ovšem někteří takoví lidé neměli moc ovlivňovat její osudy. Nic proti zapálenému fandovství, ale lidé železnicí naprosto nezasažení, kterým není proti mysli sem tam nějaké zrušené mechanické návěstidlo nebo napřímený oblouk tratě, na ni mají pohled daleko střízlivější a reálnější a chápou, že je tu především od toho, aby vozila lidi a náklady. Současné silnice také nevypadají jako za první republiky a nebrumlají na nich staré aerovky, současná letiště a letadla také nevypadají jako za dob Jana Kašpara. Zato mnohé naše železniční tratě dnes vypadají oproti stejné době spíše hůře. Je opravdu smutné, že železničáře musí o potřebě kvalitní železnice začít přesvědčovat představitel automobilismu.

+6/−1
doporučit
22.2.2017 16:37

M53i24l68a20n 74V27o85l44e49k 5799913786689

Zase zkreslené informace. Mladá Boleslav nepotřebuje VRT, potřebuje normální železnici 120 - 160 km/h. Podle mě Škoda Auto nikdy nebude chtít v ČR své zaměstnance platit tak, aby mohli denně dojíždět rychlovlakem. To je radši nahradí roboty. Ovšem státem dotované rychlovlaky z Polska by se jí určitě líbily.

+9/−4
doporučit
22.2.2017 15:49

J97a93n 49J23e44m18e42l53k35a 1215240

Boleslav a Turnov by potřeboval novou trať. Tím by začalo být zajimavých spousta návazných tratí.

+4/0
doporučit
22.2.2017 20:11

P52a20v36e25l 58K91u85c71h13t11a 4116531957244

Rychlovlaky mají smysl v evropském kontextu. U nás Dresden - Praha - Brno - Wien. A než ji postavíme tak budou už mé děti "pod drnem".

+2/0
doporučit
22.2.2017 22:26

J95i27ř41í 80K70o63c28u24r32e59k 6235574955418

Jenže ČR potřebuje především druhou dvoujkolejnou trať do Německa na rychlost nejméně 100 km/h pro nákladní dopravu.

+2/−2
doporučit
22.2.2017 15:37

R60a73d45e10k 87S57e95m31a 3172598293900

přeci TGV nebude stavět v každé Mladé Boleslavi. to než se rozjedou, už aby brzdili... ale možná má Bolka ambici stát se hlavním městem republiky 8-o

+2/−4
doporučit
22.2.2017 15:51

J86a16n 16C65e95p91e95k 1264296210

Rychlovlaky a u nás? Tak možná v roce 3457. To i Albánci budou dříve jezdil hyperloopem. Vždyť u nás se stále projektuje a plánuje jen na 160. :-)

+2/−4
doporučit
22.2.2017 15:06

P24a22v54e50l 60S34o94b13o64t44k43a 5880404

Kraviny.

Máte nějaké přijatelné zrychlení, vzdálenost, hmotnost (tj. energii na zrychlení a zpomalení) a potřebný počet zastávek a požadavky na bezpečnost a riziko terorismu.

A také máte vůbec otázku jestli je dnes potřeba někam se fyzicky přemisťovat.

A když už, tak jestli by nebylo lepší vytvořit v pomalejším vlaku lepší prostředí na práci a na odpočinek místo nesmyslných projektů na nekompatibilní lokální rychlovlaky na takhle malém území.

+1/−2
doporučit
26.2.2017 0:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.