Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za rychlovlaky začala lobbovat Škoda Auto. Zná jejich výhody z Německa

Za vysokorychlostní vlaky začala bojovat překvapivě firma, které kvalitní železnice může odebrat část zákazníků. Škoda Auto začala prosazovat, aby síť rychlovlaků neminula ani Mladou Boleslav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R52i23c54h11a27r69d 34N62o18c75a42r 7815597285782

Trat ma smysl ale jen jako prujezdni ci nalozit smradochy TIR a vyexpedovat je z tyhle zeme at tu nesmrdi a neznici ty nase posledni silnice

0/0
3.3.2017 6:07

R69i16c88h25a39r90d 11N49o61c66a67r 7325397725782

Doo Ml. Boleslavi vede trat ze se člověk boji o zivot. Skodovce nejde o cestujici ale jen o to aby mohla auta vyvazet jednodušeji a rychleji.

0/0
3.3.2017 6:02

M81i37r76o64s44l14a17v 27Z29i87k74m40u78n73d 6488492287958

Dost důležitý je přístup zaměstnanců Národního dopravce - Českých drah.

Zatímco v Německu jsou vlaky ICE "standardním" typem vlaku, který svojí kvalitou o několik stupňů převyšuje soupravy PENDOLINO, jsou PENDOLINA ústy zaměstnanců vrcholového vedení ČD označovány jako komfortní nebo dokonce "luxusní vozidla", ačkoli mají ke komfortu asi tak daleko, jako jistý pan Jiří Kajínek odsouzený na doživotí k čistému trestnímu rejstříku. Více komfortu a pohodlí cestujícímu poskytuje celá řada "běžných vozů", ponejvíce ovšem partnerského dopravce ZSSK na vlacích jezdících na Slovensko.

Vlaky ICE jsou v současné době na německé železnici standardem, není třeba "povinná rezervace místa k sezení" - na rozdíl od PENDOLINA, v současné době - dle údajů DB - podílí na dálkové dopravě více jak 60 % přepravených osob a DB tyto soupravy, ani v době jejich základního nasazení v roce 1990 neoznačovaly za "luxusní" vozidla.

Ti pracovníci ČD označující Pendolina za "luxusní" vozidla totiž ve skutečnosti luxusní železniční vozidlo nikdy neviděli.

"Posledním" skutečně luxusním vozidlem byla švýcarská elektrická jednotka ze začátku 60. let minulého století pojmenované "šedá myš", která jezdila na někdejších TEE expresech a v provozu dožívala začátkem 90. let minulého století na vlacích Bern - Frasne (Francie) jako přípojný vlak na vlak Lausanne - Vallorbe - Paříž. Komfortu "šedé myši" se blížila rakouská jednotka řady 4010 "Transalpin" jezdící mezi Vídní a Zürichem, později jen na vnitrostátních spojích. Na konci své kariéry s vyřazeným restauračním vozem i na spěšných vlacích z Vídně do pohraničního Gmündu NÖ.

0/0
28.2.2017 7:43

P52a16v61e50l 72S92o44b59o46t93k88a 5390924

Kraviny.

Máte nějaké přijatelné zrychlení, vzdálenost, hmotnost (tj. energii na zrychlení a zpomalení) a potřebný počet zastávek a požadavky na bezpečnost a riziko terorismu.

A také máte vůbec otázku jestli je dnes potřeba někam se fyzicky přemisťovat.

A když už, tak jestli by nebylo lepší vytvořit v pomalejším vlaku lepší prostředí na práci a na odpočinek místo nesmyslných projektů na nekompatibilní lokální rychlovlaky na takhle malém území.

+1/−2
26.2.2017 0:10

R36a74d91e45k 51J91a51n53a21t31a 9735806604852

- nemáme malé územi, ČR měří 500 km

- VRT může mít zastávky i pár desítek km od sebe

- rychlovlaky nejsou nekompatibilní

- zjevně je pro vás cena času nulová. ovšem i tak zde máte úspory vyplývající z vyšší efektivity provozu

- ignorujete fakt, že hlavní tratě jsou přetížené. Řešením jsou nové koleje. A když už je stavíte, proč tak činit s traťovou rychlostí šedesátých let.

+1/0
26.2.2017 1:32

R35i87c57h90a33r60d 85N62o10c15a41r 7635837305842

Kde budete delat nove trate? Vlak co jezdi 300 bude zastavovat a rozjizdet se po 10 km.... hodne neefektivní

0/0
3.3.2017 6:05

J66i22ř37í 89Z93a48t65l85o37u96k57a75l 3518419831876

Praha - Mladá Boleslav vzdušnou čarou 50km, Praha - Liberec 90km. Nevím, jestli by se při těchto vzdálenostech vyplatilo v tomto směru stavět skutečně vysokorychlostní trať, zvlášť když to není žádný významný směr pro mezinárodní vlaky. Současný stav je velká ostuda, nějaká podstatně rychlejší trať než dnes je tam určitě potřeba, ale doba jízdy z Prahy do Liberce pod 1 hodinu by se dala dosáhnout i na klasické trati s rychlostí kolem 160 km/h, která by mohla sloužit také pro obsluhu menších měst a obcí na trase. V případě vysokorychlostní trati by mohly vlaky zastavovat jen v několika málo největších městech na trase a ostatní by zůstaly odkázány v lepším případě na staré trati, to nevím, jestli by bylo v tomto případě rozumné.

0/0
24.2.2017 2:27

R69a22d16e18k 70J87a13n65a77t17a 9725746864142

Vzdálenost 90 km je na VRT v pohodě. Zde spíš chybí přepravní proud. Nicméně směr MB a Liberec bude profitovat z VRT Praha-Dresden. U Neratovic má být sjezd a mezi MB a Turnovem je trať urychlitelná i do skoro -VRT parametrů poměrně levně. Úsek Turnov-Liberec pak není řešitelný jinak, než tunelem.

0/0
24.2.2017 20:02

P86a17v31e68l 53K18u45c90h66t46a 4696121307924

Rychlovlaky mají smysl v evropském kontextu. U nás Dresden - Praha - Brno - Wien. A než ji postavíme tak budou už mé děti "pod drnem".

+2/0
22.2.2017 22:26

J74i84ř44í 31K25o27c71u51r77e21k 6235774195708

Praha-Brno-Ostrava-Katovice-Varšava/Krakov. A potom "vnitrofederativní" Praha-Brno-Bratislava, případně Budapešť.

Obavu o datum dokončení mám taky. Mám takové tušení, že EU se toho nedožije.

+2/0
22.2.2017 22:38

M22a86r74t89i97n 33R19u49z54i81c86k75a 1512778546687

Nez se rozhoupem, tak uz na to nebudeme mit, protoze skonci dotace na zeleznici z EU, ... dnes EU plati az 80% vsech nakladu...

+2/0
23.2.2017 8:56

R47a67d67e20k 90J91a71n51a58t69a 9425456394192

Velká většina poptávky na všech VRT je vnitrostátní (ostatně stejně jako většina provozu na dálnicích a "pomalých" tratích). Snad kromě Eurostaru a a krátkého úseku Perpignan-Figueres. Mezinárodní provoz je bonus.

0/0
25.2.2017 20:03

J75a98n 73J77e78m71e78l14k96a 1825350

Boleslav a Turnov by potřeboval novou trať. Tím by začalo být zajimavých spousta návazných tratí.

+4/0
22.2.2017 20:11

J39i61ř43í 49K74o92c95u18r73e54k 6195984795298

Brno-Olomouc jednokolejka

Brno-Kroměříž-Zlín jednokolejka

Brno-Přerov(-Ostrava) jednokolejka

Brno-Jihlava jednokolejka. Zde prosím pozor, z Brna do Střelic jsou to dvě jednokolejky vedle sebe.

Praha-Budějovice(-Linec) jednokolejka. Částečně a dočasně.

(Praha-)Pzeň-Německo jednokolejky. Hic Sum Liones

0/0
22.2.2017 22:32

P24e33t41r 38N89e73c20h45a36n21i75c76k98ý 7753966678630

Všechny tyhle tratě mají lepší budoucnost než Praha - Turnov - Liberec

+2/0
23.2.2017 9:02

P70a36v64e61l 20M17a19t93o49u48š31e45k 5100657108924

Paradox to opravdu je, ale zase ne až tak moc překvapivý. U nás je zarytou pravdou, že rozvoj železnice, a to je ještě paradoxnější, mnohdy brzdí právě její fandové, kteří ji, nebo její zmenšenou modelovou podobu, sice nade vše milují, ale z nichž mnozí ji sami téměř nevyužívají a nejraději by ji měli zakonzervovanou v podobě odpovídající době cca před 100 lety. To by samo o sobě až tolik nevadilo, kdyby ovšem někteří takoví lidé neměli moc ovlivňovat její osudy. Nic proti zapálenému fandovství, ale lidé železnicí naprosto nezasažení, kterým není proti mysli sem tam nějaké zrušené mechanické návěstidlo nebo napřímený oblouk tratě, na ni mají pohled daleko střízlivější a reálnější a chápou, že je tu především od toho, aby vozila lidi a náklady. Současné silnice také nevypadají jako za první republiky a nebrumlají na nich staré aerovky, současná letiště a letadla také nevypadají jako za dob Jana Kašpara. Zato mnohé naše železniční tratě dnes vypadají oproti stejné době spíše hůře. Je opravdu smutné, že železničáře musí o potřebě kvalitní železnice začít přesvědčovat představitel automobilismu.

+6/−1
22.2.2017 16:37

J58i63ř47í 47K74o16c19u25r93e34k 6325724975928

V Británii na to šli šalamounsky: Clas A1 60163 Tornado s sebou vozí ostrovní verzi zabezpečovače ETCS.

0/0
22.2.2017 17:09

P30e21t15r 89N47o71v24o66t14n25y 1311430501

Neznám fandu železnice, co by byl proti modernizaci.

+6/0
22.2.2017 17:30

J34i88ř98í 36K54o74c82u50r21e58k 6305874645268

Jistý Honza je zásadně proti přechodu na střídavý systém a zásadně proti přechodu z jednotek 460 na jednotky modernější, nízkopodlažní.

0/0
22.2.2017 22:09

J49i66ř84í 83E45r95b56e28n 1193394196287

Tak to je jeden. Jmenujte šest dalších.

0/0
23.2.2017 6:34

P37e77t90r 59N31e26c41h65a83n36i94c97k77ý 7973246518180

Tak zrovna železniční fanoušci křičí po nové trati z Prahy na Boleslav a Liberec prakticky od postavení R/D10. Jde o to, aby změna nebyla k horšímu, aby se nemyslelo jen na počáteční dvě města, ale na obsluhu celé oblasti, kterou trať prochází. Aby nedošlo ke zrušení spousty spojů jak na nové trati, tak v oblasti, kterou ta trať třeba "obejde" nebo ji nový express projede. Aby při zrušení lokálky byla adekvátní autobusová náhrada navazující na vlaky na důležitější trati a pokud možno, aby se cesta s přestupem proti původnímu stavu tolik neprodražila. Aby nakládka měla kudy projet, když SŽDC v rámci modernizace trhá koleje apod. Jde o to koukat na to komplexně a to spousta lidí mimo nekouká.

+1/0
23.2.2017 9:00

M61i84r11o82s54l74a98v 29Z41i85k47m92u15n78d 6698272367478

Mechanická návěstidla na trati nebrání rychlosti 160 km/h. V Německu se jezdí rychlostí 160 na "mechanická" návěstidla (jak předvěsti, tak hlavní návěstidla) např. mezi Freiburgem a Karlsruhe.

Rušení mechanických návěstidel je "česká posedlost" ... elektrifikaci nebo zvýšení rychlosti mechanické návěstidlo nebrání ...

0/0
28.2.2017 7:47

P14e59t61r 37N13e56u97w42i23r71t86h 2167473805144

kdyby zase nepřeháněli, vzdálenost vlakem Berlin Hbf - Wolfsburg Hbf je 180 km a nejrychlejší vlak tu hodinu jede, přesněji 1:03

0/0
22.2.2017 16:12

J20a57n 54H17a44v81r13d90a 2398896391938

no teď jste nám ty výhody rychlých vlaků úplně nabořil... omg ;-D;-D;-D

0/0
22.2.2017 23:16

R71a78d57e34k 79S51e59m20a 3902568333800

přeci TGV nebude stavět v každé Mladé Boleslavi. to než se rozjedou, už aby brzdili... ale možná má Bolka ambici stát se hlavním městem republiky 8-o

+2/−4
22.2.2017 15:51

T54o83m22á60š 37M42o34r47a66v88č94í30k 3247196903645

To je zase mytus. Plnou rychlosti muze frcet uz na hranici Prahy dnes a kdovi jaka zrychleni budou pripadne v budoucnosti. Protoze tohle driv nez v roce 2050, 2060 stat nebude.

+1/0
22.2.2017 16:18

M10i68l31a46n 73V62o35l62e65k 5469163636869

A jak k tomu přijdou v Neratovicích, aby to u nich nestavělo? A z Letňan budou muset jezdit metrem na Hlavní nádraží, aby jeli rychlovlakem bez zastávky do MB? Zrychlení už se zvyšovat nebude, to není omezeno technicky, ale pohodlím.

+1/−3
22.2.2017 16:24

T69o23m63á33š 72M62o59r68a52v63č96í64k 3917376823825

Tak ja nevim co k tomu jeste dodat. Co treba si zajet do Nemecka Munchen-Ingolstadt nebo na Tchajwan aj. zemi?

+4/0
22.2.2017 16:39

M36i20l70a60n 94V19o31l34e86k 5179913576589

Co byste měl dodat? Ty zastávky.

0/−1
22.2.2017 16:58

J93i89ř35í 70K59o95c75u41r95e50k 6565404945568

Které nejrychlejší vlaky projíždí. Ne každé TGV zastavuje v Lyonu (400 tis. obyvatel)

+1/0
22.2.2017 17:10

R15a34d81e80k 35J52a79n38a36t45a 9135916594902

Zastávka neznamená, že tam musí stavět každý vlak.

+7/0
22.2.2017 17:20

J38a46n 65V70a11l20o58u73c70h 6932417408170

Ano, ale pokud jede 240km/h, tedy 4km/min., tak i při slušném zpomalení/rozjezdu je ztráta na každé zastávce min. 5 minut, což už (pokud tam staví jen něco) rozbíjí takt, přípoje, natahuje jízdní dobu (viz atraktiní "baťovské" ceny, tedy ne 100, ale "pouhých" 99kč, přeneseně ne 1:04h, ale 59minut...), tedy atraktivitu (a s tím spojenou ochotu cestujících akceptovat nějakou výši jízdného).

0/−1
23.2.2017 6:52

R51a40d68e23k 29J98a62n26a10t15a 9355656154782

Takt to nerozbije. Linky s odlišným počtem zastávek jen budou do některých uzlů zapojeny v jinou dobu. Stejně jako je to dnes s osobáky a rychlíky. Prostě z Brna na Prahu pojede zastávkový VRT vlak (jízdní doba 1:25) vždycky v půl a nonstop vlak (jízdní doba 0:55) vždycky v celou. Do Prahy přijedou těsně za sebou. Apod.

0/0
23.2.2017 17:25

M64a62r89t67i67n 45R84u12z58i84c85k38a 1842978416627

Oni se ty vlaky mohou kupodivu i predjizdet.... V japonsku je na nejfrekventovanejsi usek s intervalem 3min a to jezdi jak zastavkove, tak prime vlaky...

Staci mit v urcitych mistech zastavky, kde se vlaky budou mijet... Je to bezne, treba v italii, jsou take u stanic 4 koleje, 2 prujezdni a 2 u peronu...

0/0
23.2.2017 21:39

J86a49n 93W45a37c97l67a31v 7824915967738

možná neuvěříte, ale je to běžné i v Česku

0/0
24.2.2017 16:24

R38a41d39e14k 95J40a92n20a80t36a 9735946324482

V Neratovicích to bude stavět taky. Sice ne dálkový vlak, ale příměstský spěšňák Praha-MB, který bude rychlý výjezd z Prahy využívat. Může mít maximálku 200, pak překážet VR soupravám na tom kousku nebude

+2/0
22.2.2017 17:19
Foto

J80a83n 37V89a24l63a84l47í27k 6856719680506

no tak to je hezký a do Turnova pak budu jezdit courákem ;-€

0/0
22.2.2017 18:46

P66e94t67r 83N74o47v20o73t27n54y 1811410531

A furt to bude rychlejší než dnes. :-)

0/0
22.2.2017 19:06

T14o30m80á60š 75M98o23r88a26v82č93í91k 3777436883895

I kdyby ten courák měl jet jen 200 km/h, tak tam budete téměř za chvíli oproti dnešnímu stavu. Ale nebál bych se toho, možná se toho ani nedožijete

0/0
22.2.2017 22:17
Foto

J23a53n 41V36a88l36a25l22í51k 6976569210736

To je pravda.. nedožiji se toho...

0/0
23.2.2017 6:30

R63a38d54e58k 69J58a63n65a65t20a 9725556614492

Proč? Někde je psáno, že ten spěšňák nepojede až do Turnova? Zrovna úsek MB-Turnov lze zrychlit poměrně levně.

0/0
23.2.2017 21:10

M21a73r90t95i14n 31R82u13z10i49c15k63a 1772158676187

Proc? Dulezity je smer liberec, do turnova muze byt odbocka z vrt, spesnak muze ve stanicich dat prednost vr soupravam...

0/0
23.2.2017 21:41

M76i51l11a24n 61V54o48l43e18k 5839343346579

Zase zkreslené informace. Mladá Boleslav nepotřebuje VRT, potřebuje normální železnici 120 - 160 km/h. Podle mě Škoda Auto nikdy nebude chtít v ČR své zaměstnance platit tak, aby mohli denně dojíždět rychlovlakem. To je radši nahradí roboty. Ovšem státem dotované rychlovlaky z Polska by se jí určitě líbily.

+9/−4
22.2.2017 15:49

J43a67n 80T37r85u13n48e60č12e52k 2899899602387

vzhledem k tomu, že se v MB stále rozšiřuje vývojové oddělení, tak si buďte jist, že Škoda tyto lidi zaplatí. Nebo vy snad předpokládáte, že by z Prahy dojížděli lidé v dělnických profesích?

+3/0
22.2.2017 16:39

R14a52d15e80k 57F97a56k43t31o53r 7464877661347

a právě to vývojové oddělení je kousek od hlavního nádraží - takže to logiku má!

0/0
22.2.2017 16:48

P56e86t29r 95N58o55v66o80t33n36y 1901110281

Nejsem si jist, jestli případný vrt- hlavák bude tam co starý. :-)

0/0
22.2.2017 17:32

P57a73v97e21l 34M11a25t43o89u13š12e76k 5360107108464

Inteligentní firemní management svým zaměstnancům zakoupí časové jízdenky nebo slevové karty, které platí pro všechny vlaky.

0/0
22.2.2017 16:40

R36a90d97e46k 24J13a24n33a93t40a 9155706324292

Proč by nemohl člověk dojíždět do práce rychlovlakem, když může dnes dojíždět pomalým vlakem.

Náklady na jízdu vlaku nabíhají spíše s časem, než se vzdáleností!

+4/0
22.2.2017 17:22

V78a89c55l78a97v 68K33u42b22i85s 5501891669837

Dojezd do prace do hodiny je takova psychologická norma takze bude mit dostupne sirsi spektrum zamestnancu co sednou na vlak v Liberci nebo praze a jsou v praci plus ve vlaku se da pracovat. Budou si tak moci vybírat z vetsiho mnozstvi zajemcu. Taky budou dosazitelni pro partnery i zakazniky.

+1/0
23.2.2017 19:09

J27i28ř32í 54K65o44c95u44r91e64k 6145544595748

Jenže ČR potřebuje především druhou dvoujkolejnou trať do Německa na rychlost nejméně 100 km/h pro nákladní dopravu.

+2/−2
22.2.2017 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.