Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za rychlovlaky začala lobbovat Škoda Auto. Zná jejich výhody z Německa

Za vysokorychlostní vlaky začala bojovat překvapivě firma, které kvalitní železnice může odebrat část zákazníků. Škoda Auto začala prosazovat, aby síť rychlovlaků neminula ani Mladou Boleslav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R53i50c38h74a30r19d 74N43o76c38a42r 7435117955172

Trat ma smysl ale jen jako prujezdni ci nalozit smradochy TIR a vyexpedovat je z tyhle zeme at tu nesmrdi a neznici ty nase posledni silnice

0/0
3.3.2017 6:07

R10i86c52h68a18r10d 98N87o43c13a63r 7405617795682

Doo Ml. Boleslavi vede trat ze se člověk boji o zivot. Skodovce nejde o cestujici ale jen o to aby mohla auta vyvazet jednodušeji a rychleji.

0/0
3.3.2017 6:02

M63i53r23o18s56l56a34v 19Z95i39k85m34u43n47d 6838202737278

Dost důležitý je přístup zaměstnanců Národního dopravce - Českých drah.

Zatímco v Německu jsou vlaky ICE "standardním" typem vlaku, který svojí kvalitou o několik stupňů převyšuje soupravy PENDOLINO, jsou PENDOLINA ústy zaměstnanců vrcholového vedení ČD označovány jako komfortní nebo dokonce "luxusní vozidla", ačkoli mají ke komfortu asi tak daleko, jako jistý pan Jiří Kajínek odsouzený na doživotí k čistému trestnímu rejstříku. Více komfortu a pohodlí cestujícímu poskytuje celá řada "běžných vozů", ponejvíce ovšem partnerského dopravce ZSSK na vlacích jezdících na Slovensko.

Vlaky ICE jsou v současné době na německé železnici standardem, není třeba "povinná rezervace místa k sezení" - na rozdíl od PENDOLINA, v současné době - dle údajů DB - podílí na dálkové dopravě více jak 60 % přepravených osob a DB tyto soupravy, ani v době jejich základního nasazení v roce 1990 neoznačovaly za "luxusní" vozidla.

Ti pracovníci ČD označující Pendolina za "luxusní" vozidla totiž ve skutečnosti luxusní železniční vozidlo nikdy neviděli.

"Posledním" skutečně luxusním vozidlem byla švýcarská elektrická jednotka ze začátku 60. let minulého století pojmenované "šedá myš", která jezdila na někdejších TEE expresech a v provozu dožívala začátkem 90. let minulého století na vlacích Bern - Frasne (Francie) jako přípojný vlak na vlak Lausanne - Vallorbe - Paříž. Komfortu "šedé myši" se blížila rakouská jednotka řady 4010 "Transalpin" jezdící mezi Vídní a Zürichem, později jen na vnitrostátních spojích. Na konci své kariéry s vyřazeným restauračním vozem i na spěšných vlacích z Vídně do pohraničního Gmündu NÖ.

0/0
28.2.2017 7:43

P93a48v80e11l 73S41o25b53o61t94k71a 5660774

Kraviny.

Máte nějaké přijatelné zrychlení, vzdálenost, hmotnost (tj. energii na zrychlení a zpomalení) a potřebný počet zastávek a požadavky na bezpečnost a riziko terorismu.

A také máte vůbec otázku jestli je dnes potřeba někam se fyzicky přemisťovat.

A když už, tak jestli by nebylo lepší vytvořit v pomalejším vlaku lepší prostředí na práci a na odpočinek místo nesmyslných projektů na nekompatibilní lokální rychlovlaky na takhle malém území.

+1/−2
26.2.2017 0:10

R23a62d18e74k 88J29a92n49a60t74a 9775566384322

- nemáme malé územi, ČR měří 500 km

- VRT může mít zastávky i pár desítek km od sebe

- rychlovlaky nejsou nekompatibilní

- zjevně je pro vás cena času nulová. ovšem i tak zde máte úspory vyplývající z vyšší efektivity provozu

- ignorujete fakt, že hlavní tratě jsou přetížené. Řešením jsou nové koleje. A když už je stavíte, proč tak činit s traťovou rychlostí šedesátých let.

+1/0
26.2.2017 1:32

R74i65c50h58a92r88d 23N67o41c86a62r 7785817915122

Kde budete delat nove trate? Vlak co jezdi 300 bude zastavovat a rozjizdet se po 10 km.... hodne neefektivní

0/0
3.3.2017 6:05

J93i39ř47í 39Z60a72t70l34o71u94k89a79l 3778429721126

Praha - Mladá Boleslav vzdušnou čarou 50km, Praha - Liberec 90km. Nevím, jestli by se při těchto vzdálenostech vyplatilo v tomto směru stavět skutečně vysokorychlostní trať, zvlášť když to není žádný významný směr pro mezinárodní vlaky. Současný stav je velká ostuda, nějaká podstatně rychlejší trať než dnes je tam určitě potřeba, ale doba jízdy z Prahy do Liberce pod 1 hodinu by se dala dosáhnout i na klasické trati s rychlostí kolem 160 km/h, která by mohla sloužit také pro obsluhu menších měst a obcí na trase. V případě vysokorychlostní trati by mohly vlaky zastavovat jen v několika málo největších městech na trase a ostatní by zůstaly odkázány v lepším případě na staré trati, to nevím, jestli by bylo v tomto případě rozumné.

0/0
24.2.2017 2:27

R44a19d49e86k 21J46a77n76a64t54a 9315306224192

Vzdálenost 90 km je na VRT v pohodě. Zde spíš chybí přepravní proud. Nicméně směr MB a Liberec bude profitovat z VRT Praha-Dresden. U Neratovic má být sjezd a mezi MB a Turnovem je trať urychlitelná i do skoro -VRT parametrů poměrně levně. Úsek Turnov-Liberec pak není řešitelný jinak, než tunelem.

0/0
24.2.2017 20:02

P47a10v46e65l 45K40u26c76h58t13a 4416771637134

Rychlovlaky mají smysl v evropském kontextu. U nás Dresden - Praha - Brno - Wien. A než ji postavíme tak budou už mé děti "pod drnem".

+2/0
22.2.2017 22:26

J19i45ř34í 67K84o18c43u71r51e25k 6825924685618

Praha-Brno-Ostrava-Katovice-Varšava/Krakov. A potom "vnitrofederativní" Praha-Brno-Bratislava, případně Budapešť.

Obavu o datum dokončení mám taky. Mám takové tušení, že EU se toho nedožije.

+2/0
22.2.2017 22:38

M95a27r49t13i59n 84R52u79z40i75c37k70a 1372668606467

Nez se rozhoupem, tak uz na to nebudeme mit, protoze skonci dotace na zeleznici z EU, ... dnes EU plati az 80% vsech nakladu...

+2/0
23.2.2017 8:56

R55a42d81e74k 67J29a29n62a45t14a 9745746574312

Velká většina poptávky na všech VRT je vnitrostátní (ostatně stejně jako většina provozu na dálnicích a "pomalých" tratích). Snad kromě Eurostaru a a krátkého úseku Perpignan-Figueres. Mezinárodní provoz je bonus.

0/0
25.2.2017 20:03

J81a52n 70J64e80m41e63l37k28a 1775590

Boleslav a Turnov by potřeboval novou trať. Tím by začalo být zajimavých spousta návazných tratí.

+4/0
22.2.2017 20:11

J38i14ř57í 40K23o80c75u21r15e69k 6505204935938

Brno-Olomouc jednokolejka

Brno-Kroměříž-Zlín jednokolejka

Brno-Přerov(-Ostrava) jednokolejka

Brno-Jihlava jednokolejka. Zde prosím pozor, z Brna do Střelic jsou to dvě jednokolejky vedle sebe.

Praha-Budějovice(-Linec) jednokolejka. Částečně a dočasně.

(Praha-)Pzeň-Německo jednokolejky. Hic Sum Liones

0/0
22.2.2017 22:32

P76e96t86r 67N54e20c76h31a19n93i83c98k71ý 7853286818270

Všechny tyhle tratě mají lepší budoucnost než Praha - Turnov - Liberec

+2/0
23.2.2017 9:02

P24a14v24e38l 24M70a31t32o33u97š63e51k 5600417428764

Paradox to opravdu je, ale zase ne až tak moc překvapivý. U nás je zarytou pravdou, že rozvoj železnice, a to je ještě paradoxnější, mnohdy brzdí právě její fandové, kteří ji, nebo její zmenšenou modelovou podobu, sice nade vše milují, ale z nichž mnozí ji sami téměř nevyužívají a nejraději by ji měli zakonzervovanou v podobě odpovídající době cca před 100 lety. To by samo o sobě až tolik nevadilo, kdyby ovšem někteří takoví lidé neměli moc ovlivňovat její osudy. Nic proti zapálenému fandovství, ale lidé železnicí naprosto nezasažení, kterým není proti mysli sem tam nějaké zrušené mechanické návěstidlo nebo napřímený oblouk tratě, na ni mají pohled daleko střízlivější a reálnější a chápou, že je tu především od toho, aby vozila lidi a náklady. Současné silnice také nevypadají jako za první republiky a nebrumlají na nich staré aerovky, současná letiště a letadla také nevypadají jako za dob Jana Kašpara. Zato mnohé naše železniční tratě dnes vypadají oproti stejné době spíše hůře. Je opravdu smutné, že železničáře musí o potřebě kvalitní železnice začít přesvědčovat představitel automobilismu.

+6/−1
22.2.2017 16:37

J69i14ř43í 76K68o72c67u82r17e94k 6635564235188

V Británii na to šli šalamounsky: Clas A1 60163 Tornado s sebou vozí ostrovní verzi zabezpečovače ETCS.

0/0
22.2.2017 17:09

P89e91t33r 51N35o15v79o65t61n35y 1641450301

Neznám fandu železnice, co by byl proti modernizaci.

+6/0
22.2.2017 17:30

J21i22ř78í 57K61o51c32u12r81e84k 6155584505468

Jistý Honza je zásadně proti přechodu na střídavý systém a zásadně proti přechodu z jednotek 460 na jednotky modernější, nízkopodlažní.

0/0
22.2.2017 22:09

J41i31ř28í 17E74r18b25e18n 1713284196157

Tak to je jeden. Jmenujte šest dalších.

0/0
23.2.2017 6:34

P37e96t14r 51N17e21c33h51a55n69i37c47k12ý 7153896158180

Tak zrovna železniční fanoušci křičí po nové trati z Prahy na Boleslav a Liberec prakticky od postavení R/D10. Jde o to, aby změna nebyla k horšímu, aby se nemyslelo jen na počáteční dvě města, ale na obsluhu celé oblasti, kterou trať prochází. Aby nedošlo ke zrušení spousty spojů jak na nové trati, tak v oblasti, kterou ta trať třeba "obejde" nebo ji nový express projede. Aby při zrušení lokálky byla adekvátní autobusová náhrada navazující na vlaky na důležitější trati a pokud možno, aby se cesta s přestupem proti původnímu stavu tolik neprodražila. Aby nakládka měla kudy projet, když SŽDC v rámci modernizace trhá koleje apod. Jde o to koukat na to komplexně a to spousta lidí mimo nekouká.

+1/0
23.2.2017 9:00

M16i27r92o84s67l48a44v 43Z28i89k36m15u12n50d 6598472557248

Mechanická návěstidla na trati nebrání rychlosti 160 km/h. V Německu se jezdí rychlostí 160 na "mechanická" návěstidla (jak předvěsti, tak hlavní návěstidla) např. mezi Freiburgem a Karlsruhe.

Rušení mechanických návěstidel je "česká posedlost" ... elektrifikaci nebo zvýšení rychlosti mechanické návěstidlo nebrání ...

0/0
28.2.2017 7:47

P35e96t39r 77N92e34u97w89i70r92t80h 2147693275194

kdyby zase nepřeháněli, vzdálenost vlakem Berlin Hbf - Wolfsburg Hbf je 180 km a nejrychlejší vlak tu hodinu jede, přesněji 1:03

0/0
22.2.2017 16:12

J10a64n 11H26a30v68r58d69a 2188876311958

no teď jste nám ty výhody rychlých vlaků úplně nabořil... omg ;-D;-D;-D

0/0
22.2.2017 23:16

R46a53d29e77k 98S56e90m64a 3182778383330

přeci TGV nebude stavět v každé Mladé Boleslavi. to než se rozjedou, už aby brzdili... ale možná má Bolka ambici stát se hlavním městem republiky 8-o

+2/−4
22.2.2017 15:51

T67o86m77á76š 50M61o24r29a19v94č12í84k 3587306353545

To je zase mytus. Plnou rychlosti muze frcet uz na hranici Prahy dnes a kdovi jaka zrychleni budou pripadne v budoucnosti. Protoze tohle driv nez v roce 2050, 2060 stat nebude.

+1/0
22.2.2017 16:18

M76i37l31a88n 71V38o60l46e51k 5249813576789

A jak k tomu přijdou v Neratovicích, aby to u nich nestavělo? A z Letňan budou muset jezdit metrem na Hlavní nádraží, aby jeli rychlovlakem bez zastávky do MB? Zrychlení už se zvyšovat nebude, to není omezeno technicky, ale pohodlím.

+1/−3
22.2.2017 16:24

T62o11m31á36š 76M58o42r90a80v28č56í73k 3117866503505

Tak ja nevim co k tomu jeste dodat. Co treba si zajet do Nemecka Munchen-Ingolstadt nebo na Tchajwan aj. zemi?

+4/0
22.2.2017 16:39

M43i29l77a31n 45V87o79l56e48k 5619383356409

Co byste měl dodat? Ty zastávky.

0/−1
22.2.2017 16:58

J35i36ř79í 66K50o56c93u80r58e80k 6715914635948

Které nejrychlejší vlaky projíždí. Ne každé TGV zastavuje v Lyonu (400 tis. obyvatel)

+1/0
22.2.2017 17:10

R18a74d25e69k 51J19a94n17a94t13a 9355426734302

Zastávka neznamená, že tam musí stavět každý vlak.

+7/0
22.2.2017 17:20

J73a86n 25V29a17l59o55u91c75h 6162597408560

Ano, ale pokud jede 240km/h, tedy 4km/min., tak i při slušném zpomalení/rozjezdu je ztráta na každé zastávce min. 5 minut, což už (pokud tam staví jen něco) rozbíjí takt, přípoje, natahuje jízdní dobu (viz atraktiní "baťovské" ceny, tedy ne 100, ale "pouhých" 99kč, přeneseně ne 1:04h, ale 59minut...), tedy atraktivitu (a s tím spojenou ochotu cestujících akceptovat nějakou výši jízdného).

0/−1
23.2.2017 6:52

R69a83d47e16k 39J80a92n71a81t33a 9905866254442

Takt to nerozbije. Linky s odlišným počtem zastávek jen budou do některých uzlů zapojeny v jinou dobu. Stejně jako je to dnes s osobáky a rychlíky. Prostě z Brna na Prahu pojede zastávkový VRT vlak (jízdní doba 1:25) vždycky v půl a nonstop vlak (jízdní doba 0:55) vždycky v celou. Do Prahy přijedou těsně za sebou. Apod.

0/0
23.2.2017 17:25

M27a40r75t40i18n 81R72u17z71i64c51k83a 1142498266977

Oni se ty vlaky mohou kupodivu i predjizdet.... V japonsku je na nejfrekventovanejsi usek s intervalem 3min a to jezdi jak zastavkove, tak prime vlaky...

Staci mit v urcitych mistech zastavky, kde se vlaky budou mijet... Je to bezne, treba v italii, jsou take u stanic 4 koleje, 2 prujezdni a 2 u peronu...

0/0
23.2.2017 21:39

J18a20n 20W62a35c33l56a96v 7954615807588

možná neuvěříte, ale je to běžné i v Česku

0/0
24.2.2017 16:24

R90a62d34e42k 90J24a37n60a10t75a 9515576834612

V Neratovicích to bude stavět taky. Sice ne dálkový vlak, ale příměstský spěšňák Praha-MB, který bude rychlý výjezd z Prahy využívat. Může mít maximálku 200, pak překážet VR soupravám na tom kousku nebude

+2/0
22.2.2017 17:19
Foto

J22a82n 63V54a76l52a55l83í24k 6796759620196

no tak to je hezký a do Turnova pak budu jezdit courákem ;-€

0/0
22.2.2017 18:46

P93e82t77r 43N56o11v23o25t18n39y 1191920881

A furt to bude rychlejší než dnes. :-)

0/0
22.2.2017 19:06

T21o64m96á42š 67M62o77r72a21v73č42í51k 3837376133175

I kdyby ten courák měl jet jen 200 km/h, tak tam budete téměř za chvíli oproti dnešnímu stavu. Ale nebál bych se toho, možná se toho ani nedožijete

0/0
22.2.2017 22:17
Foto

J48a53n 65V38a15l43a77l31í41k 6946569690466

To je pravda.. nedožiji se toho...

0/0
23.2.2017 6:30

R13a52d54e61k 87J41a89n85a81t22a 9235836454822

Proč? Někde je psáno, že ten spěšňák nepojede až do Turnova? Zrovna úsek MB-Turnov lze zrychlit poměrně levně.

0/0
23.2.2017 21:10

M19a45r91t71i72n 20R17u69z84i52c63k82a 1772858756117

Proc? Dulezity je smer liberec, do turnova muze byt odbocka z vrt, spesnak muze ve stanicich dat prednost vr soupravam...

0/0
23.2.2017 21:41

M72i15l18a36n 17V30o87l89e94k 5959223316659

Zase zkreslené informace. Mladá Boleslav nepotřebuje VRT, potřebuje normální železnici 120 - 160 km/h. Podle mě Škoda Auto nikdy nebude chtít v ČR své zaměstnance platit tak, aby mohli denně dojíždět rychlovlakem. To je radši nahradí roboty. Ovšem státem dotované rychlovlaky z Polska by se jí určitě líbily.

+9/−4
22.2.2017 15:49

J41a52n 54T69r60u67n85e48č32e82k 2599399432667

vzhledem k tomu, že se v MB stále rozšiřuje vývojové oddělení, tak si buďte jist, že Škoda tyto lidi zaplatí. Nebo vy snad předpokládáte, že by z Prahy dojížděli lidé v dělnických profesích?

+3/0
22.2.2017 16:39

R12a96d14e63k 13F19a80k48t17o75r 7194747871567

a právě to vývojové oddělení je kousek od hlavního nádraží - takže to logiku má!

0/0
22.2.2017 16:48

P12e75t76r 96N85o13v53o98t19n23y 1261280891

Nejsem si jist, jestli případný vrt- hlavák bude tam co starý. :-)

0/0
22.2.2017 17:32

P49a31v57e96l 72M63a85t91o90u42š18e21k 5840917458774

Inteligentní firemní management svým zaměstnancům zakoupí časové jízdenky nebo slevové karty, které platí pro všechny vlaky.

0/0
22.2.2017 16:40

R60a84d79e38k 46J56a16n62a52t40a 9235126874902

Proč by nemohl člověk dojíždět do práce rychlovlakem, když může dnes dojíždět pomalým vlakem.

Náklady na jízdu vlaku nabíhají spíše s časem, než se vzdáleností!

+4/0
22.2.2017 17:22

V46a84c29l29a98v 84K27u22b12i34s 5701191849447

Dojezd do prace do hodiny je takova psychologická norma takze bude mit dostupne sirsi spektrum zamestnancu co sednou na vlak v Liberci nebo praze a jsou v praci plus ve vlaku se da pracovat. Budou si tak moci vybírat z vetsiho mnozstvi zajemcu. Taky budou dosazitelni pro partnery i zakazniky.

+1/0
23.2.2017 19:09

J87i74ř28í 60K63o40c62u40r47e60k 6245924255948

Jenže ČR potřebuje především druhou dvoujkolejnou trať do Německa na rychlost nejméně 100 km/h pro nákladní dopravu.

+2/−2
22.2.2017 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.