Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Peníze, nebo stávka. Odbory vyhrožují krajům a vládě kvůli mzdám řidičů

Řešení nízkých mezd řidičů autobusů je nutné mít na stole do 15. března. V opačném případě bude celostátní stávka v dopravě. Zúčastnit by se jí mohlo až jedenáct tisíc řidičů. Toto ultimátům daly krajům i vládě dopravní odbory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a66r79o93s22l12a86v 23K42a71d21l64e90c 5841989572701

O co vlastně běží? Dostali přidáno dle nařízení vlády nebo nedostali? Nic nevíme...:-P

0/0
23.2.2017 8:08

A14l55e32n76a 66R76y83s28k20o85v69á 9826753575485

Peníze na zvýšení platů senátorů a poslanců se najdou vždycky.Senát je na nic,proč se ještě senát nezrušil,hned by bylo peněz!!!!

0/0
23.2.2017 6:12

D95a32n94i54e93l 35Ř43e35h32á11č63e88k 5137733951557

A kdy zvýší peníze nezaměstnaným? Mám v tomto 16 letou praxi, tak by mi mohli taky pár tisícovek přihodit. Jinak bude stávka nezaměstnaných... ;-D

0/−4
22.2.2017 16:31

O57t49t88o 81P37o79s25p73í88š94i74l 4114255267398

Začnou demonstrativně pracovat, jo?:-)

+1/0
22.2.2017 18:35

J66a23r71o67s67l88a54v 63K45a70d29l10e74c 5121879802541

Ono bude stačit když přestanou nakupovat a ekonomika se zastaví...:-P

0/0
23.2.2017 8:13

R24i40c22h43a85r74d 21K26r17u31p64i97č59k41a 5204155717959

stávka a to rozhodně a ne jen řidiči!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!každy asi vidi že dohody nemají smysl

0/0
22.2.2017 16:30

R74o40m15a37n 65P12o84l53á21č17e79k 5496709115

To je nekonečný kolotoč...

1) Někdo si objedná dopravu na základě ceny.

2) Někdo mu to poskytne

3) Koho asi odrbou, když busy stojí cca pro všechny stejně a nafta taky:-).

0/0
22.2.2017 15:44

M23a30r86t83i14n 95N80o48v60ý 1519607670890

Stávka je legitimní prostředek zaměstnanců k prosazení požadavků. V tomto případě rozhodně oprávněných. Dohody by se měly dodržovat. Pokud dohoda dodržena není, jakou mají zaměstnanci jinou možnost?

+2/−2
22.2.2017 15:13

J65a84n 39D19l94o12u15h22ý 8506480853740

jaká dohoda? O čem to mluvíte?

+4/0
22.2.2017 15:15

L19u57d41e62k 13N46e66c59h62l83e39b53a 1353109751251

Ano mají - jít pracovat třeba do průmyslu - ten ma nedostatek lidí a dováží je z Polska a Ukrajiny ... ale stavkovani je asi pohodlnější ...Rv

0/−2
22.2.2017 15:53

P36e79t63r 75M97a22l29i68š81k97a 6831465641873

Také si myslím, že je hromadná doprava je přežitek a tuďíž řidiči nejsou potřeba.

0/−4
22.2.2017 16:01

J72a80n 10V19a94l47o48u84c56h 6142937178360

Dohody (smlouvy mezi objednavateli-kraji a dopravci) jsou dodrženy. Jen do toho vlezl faktor zvenku (stát) a popřel vše, co od krajů (ale i dalších subjektů hospodařících s veřejnými penězi, tedy vyjma sebe samého) požaduje - tedy co nejnižší cenu. Na tu má dopravce vykalkulované náklady vč. mezd. Obě strany s tím souhlasily a ať řidičům vyšší mzdy přeji, zlepšení nemá přijít direktivně "teď hned", ale s podpisem smluv na další období, kde by měla být jedním z požadovaných parametrů výše mzdy. Jenže se stále dostáváme k bodu KDO to zaplatí? Kraj na úkor jiných investic (a z daní těch, co linkovou dopravu nepoužívají)? Cestující vyšším jízdným, což už pak zasahuje i další dopravce v kraji, neboť už většinou funguje nějaký IDS s jednotným jízdným, takže jednání třeba s ČD, magistráty měst s vlastními DP (kdy cestující po městech budou připlácet řidičům dopravce, který jim třeba po městě ani nejezdí)...?

Není to tak jednoduché...

+1/0
23.2.2017 5:28

L80u55k84á83š 93M36u89s85i70l 5843208762953

Stávka je potřeba jako sůl a nejen u řidičů.

Jinak se zřejmě k aspoň trochu normálním platům nepropracujeme.

Není normální mít náklady jako na západě, pracovat jako oni, ale brát čtvrtinu jejich minimální mzdy.

To zboží i služba zde stojí stejně, Čech se dře za almužnu aby vlastníci vydělali miliardy.

A zisky nejdou jen do ciziny, máš ministr financí, pro kterého milion nejsou peníze, taky zaměstnává ta minimálku.

+1/−6
22.2.2017 15:08

M37o72n80i15k61a 29K94o74n21e57c53n26a 7143371761504

A proc nejste vlastnik, kdyz je to tak jednoduche?A pak mit zamestnance, ktere zamestnante za almuznu.

+2/−1
22.2.2017 15:30

A32d58a81m 89Š84v48e23h96l24a 7899205747123

Jste komik. Ted jsem byl na pár dní lyžovat v Alpách a tvrzení o stejných nákladech tam a v ČR se musím smát.

0/0
22.2.2017 17:05

J12a95n 89D41l97o20u75h14ý 8516520733220

Sliby vlády nebyly zasazeny do reálného rámce, nebo jinak: My slíbíme, zaměstnavateli, ty si s tím poraď jak chceš. ;-D

+5/−3
22.2.2017 14:16

P61e69t96r 41S67p88a97t22z44i48e35r37e85r 7204882595824

hlavním viníkem je majitel dopravní společnosti. On podával tak nízkou nabídku, že i dnes s ní jen tak tak vyjde. Takže majitel asi nepředpokládal žádné navyšování platů na dalších 10 let, což je uzavřená smlouva. Kraj jen vybral nejnižší nabídku. Kdyby všechny nabídky byly navýšeny o několik milionů právě kvůli platům a jejich předpokládaném navýšení, tak by kraj stejně vybíral nejnižší nabídku ze všech podaných. Majitel, který nesleduje dění a trend na zrychlený tlak na navyšování mezd a přesto podá tak nízkou nabídku je neschopným manažerem a neměl by vést firmu. Stát ví jaký je problém s odchodem sestřiček a lékařů do zahraničí a jelikož doprava je také důležitá tak když majitelé hamižně platy nenavyšují tak to stát musel nařídit aby i řidiči neodešli. Takže příčinou toho všeho je jen majitel dopravní společnosti a jeho extra nízká nabídka.

+6/−2
22.2.2017 14:13

J90a71n 19D29l71o18u61h62ý 8836160273110

Problém je v tom, že stát změnil podmínky.

+1/−2
22.2.2017 15:16

L46a79d16i17s77l33a77v 25H65o55l10í21k 5612662639691

Hlavními viníky jsou objednatelé dopravy (zpravidla kraje), kteří postavili dopravce před 2 možnosti:

A) Řidiče zaplatit adekvátně a zakázku nevyhrát.

B) Řidiče nezaplatit adekvátně, ale zakázku vyhrát.

Ze strany objednavatelů byl vysoký tlak na co nejnižší nabízenou cenu, tudíž se dopravci přizpůsobili poptávce a zvolili možnost B).

+3/−1
22.2.2017 15:26

P61e54t86r 30S25p30a60t80z64i91e88r60e44r 7774822825804

To nevim kde tuhle informaci berete. Kdyz dopravky daji jakekoliv ceny tak kraj jen vybira nejnizsi. Kraj nemusi zajimat jake platove plany ma ta firma. Snad je ta firma natolik inteligentni ze si spocita kolik musi dat do nabidky aby byl v pohode i s platama za 10 let. Jenze ty firmy podlezaji a chteji vyhrat za kazdou cenu i kdyby sly pres mrtvoly a nemely na platy. Firma tvori cenu. Kraji je jedno jaka bude. Vybere tu nejnizsi. Ale jaka bude vyse te nejnizsi je na firmach.

+2/−2
22.2.2017 15:32

M21o97n67i29k30a 18K86o20n43e27c44n70a 7963661151544

Proc nedelate managera, kdyz tomu tak rozumite?

0/0
22.2.2017 15:45

P91e10t38r 28S95p84a25t29z34i52e84r43e27r 7804862725264

Tak beru to logicky. Kdyz budou nabidky 1.0, 1.5 a 1.7 milionu tak kraj vybere tu nejnizsi. Kdyby firmy dali nabidky 2.0, 2.5 a 2.7 kde pocitaji nárůst platů, tak kraj vybere zase tu nejnizsi. Ale prvni krok je u firmy. A pak nikdo je nenuti jit do vyberoveho rizeni. Snad ty firmy maji nejaky rozpocet a to i na minimalne 5 let dopredu. A podle toho udelam nabidku. Ale tady to vypada ze nabidky nedelaji podle financniho ramce ale podle stavajiciho stavu a to je proste spatne.

0/0
22.2.2017 15:53

L40a49d67i94s50l41a46v 10H20o81l13í25k 5192662349821

Dle vaší vize by ovšem bylo nutné, aby se zástupci firem dohodli na tom, že budou všichni platit zaměstnancům stejně a až pak se firmy přihlásily do soutěží. V opačném případě dá firma A nabídku za 1 500 000 Kč, firma B za 1 650 00 Kč a firma C to podstřelí, dá nabídku za 1 000 000 Kč a budeme tam, kde jsme.

Ano, nikdo nenutí firmy jít do výběrových řízení. Buď se firma přihlásí do výběrového řízení, nebo ukončí činnost. Má tedy na výběr.

0/0
22.2.2017 18:03

P16e52t76r 54S63p83a36t82z47i93e76r32e52r 7924622395714

a oni se dneska nedohadujou? já myslím že mezi sebou moc dobře ví jak kdo má jaké platy. A ta co to podstřelí bude mít pak existenční problém, protože ty ostatní co dají reálné náklady a zvednou platy přetáhnou řidiče od té co to podstřelila. A ta co to podstřelila zkrachuje...a tak to má být...to je zákon trhu...nechceš dát zatímco ostatní dají? skončíš...

0/0
22.2.2017 18:24

O53t66t26o 47P58o50s68p90í28š85i13l 4224135247848

On ten zákon trhu má ale jeden problém. Firmy, co dají větší plat a nevyhrají zakázku, skončí dřív než ty, které zkrachují kvůli nedostatku řidičů... Jo, trh by si poradil, ale za cenu toho, že dopravní obslužnost půjde na nějaký čas do ...

0/0
22.2.2017 18:44

P59e59t20r 38S20p27a61t55z23i83e57r55e63r 7234562275284

každému vzestupu musí nejprve následovat pád...takže ano...nejprve by to bylo vše v háji...ale pak by jsme konečně našli ten správný směr...a upřímně raději bych si vybral ten pád než nějaké živoření, kdy lidé chudnou na úkor bohatých. A zase na druhou stranu ony ty firmy co by nedostaly tu zakázku jen tak nezkrachovaly....je plno soukromých dopravců co jezdí samo za sebe a dokáží to bez dotací.

0/0
22.2.2017 19:22

J72i53ř64í 98H18o45v57o11r18k62a 8457976332695

Ale ti objednavatelé si zákon o veřejných zakázkách nevymysleli. K tomu je to nařízení vlády o platech "podpásovka od profesionálního boxera", který po nečestném úderu prohlásí, že soupeř musí dokončit utkání a nesmí z něj vycouvat.

0/0
22.2.2017 16:17

L44a78d91i71s91l81a33v 29H53o91l20í13k 5622112949141

Všichni se ohání zákonem o veřejných zakázkách, ale nikde není dáno, že si objednatel nemůže určovat podmínky. Pokud si zadavatel určí typ a výbavu autobusů, zakomponovat minimální mzdové ohodnocení řidičů už nebude zase tak moc velký problém.

Ale rozumím tomu, hodit vlastní chybu na druhé je prostě nejjednodušší.

0/0
22.2.2017 18:06

O49t59t59o 85P51o24s62p37í12š64i26l 4574895247238

A proč má objednatel zakomponovat minimální mzdové ohodnocení, když toto je určeno oním vládním nařízením? (Ono není nové, ono jen posunulo to bídné minimum o něco výš...)

Jak má kraj jako řádný hospodář obhájit, aby řidič měl 120Kč/hod., když stát určil 71 Kč (dnes 98)?

+1/0
22.2.2017 18:39

D76a71v50i63d 44P94e53c10a 1725874141826

Jsem rozhodně pro stávku. Bez mzdy.

+3/−1
22.2.2017 14:13

R87o27m41a36n 16P33o87l94á58č85e96k 5476409165

Ta je bez mzdy ;-)

0/0
22.2.2017 15:36

L31u98d79e51k 28N50e92c38h56l65e30b85a 1263989361211

JoJo - to to jsou ty nevyhnutelné důsledky nesmyslné preference hromadné dopravy oproti rozvoji infrastruktury a individuální dopravy... Když ony se ale ty dotace na MHD tak krásně tunelují a rozkrádají že? Rv:-/

+1/−5
22.2.2017 14:06

P97e35t89r 44N67i87v70n57i67c16k59ý 3342354435187

Jak chceš ve velkých městech dále rozvíjet individuální dopravu? Už teď tam není kde zaparkovat?

+4/−2
22.2.2017 14:08

J81a46n 21K74r27o18u33p44a 7722553586693

Vůbec bych ho neřešil, je to klasický troll co se teď probral a plácnul první blbost co mu prolítla kolem makovice...

+2/−2
22.2.2017 14:13

L74u15d30e16k 88N68e46c87h70l56e95b47a 1423379311831

Nez budete dál urážet - naučte se číst - rozvoj infrastruktury znamená stavbu nadzemních a podzemních parkovišť. Alespon by z měst zmizely ty desítka - stovky čmoudících busů co znečišťují ovzduší nějen provozem ale I při bezúčelném čekání na točnách mimo špičku Rv

+1/−6
22.2.2017 14:22

P21e89t67r 12S23p57a47t48z14i33e19r12e73r 7894272885194

nejde jen o parkování ale i o provoz a myslím že 20 aut má výrazně vyšší znečištění emisemi než jeden moderní autobus. POstavte si na silnici 20 aute vedle sebe kolik zaberou prostoru...a pak řidiče těch aut..tedy 20 lidí dejte do jednoho autobusu a ten postavte na tu samou silnici...to je na jednou místa že? Více prostoru pro žití...aut je zbytečně moc jak na silnicích tak všude kde parkují nebo by měli..tedy jakékoliv podzemní nebo nadzemní garáže.

+3/−2
22.2.2017 14:36

L27u94d52e46k 98N70e65c87h54l46e35b50a 1733419891861

Jenže v tom autobusu vetšinou těch 20 lidí není - kdyby bylo - namely by autobusy problem si na sebe vydělat... auto nejezdí zbytečně prázdné podle jízdního řádu, auto jezdí jen když je potřeba a kam je potřeba ... na rozdíl od MH

+1/−1
22.2.2017 14:53

P49e32t81r 86S56p56a27t67z81i12e64r59e43r 7234792385174

Prave proto je potreba zacit vic tlacit na to aby lide začali vyuzivat mhd. Tech aut kde sedi jeden clovek je plno. A neni to jen kvuli nemoznosti se dopravovat jinak, ale dost proto ze lide jsou líní a neochotni si planovat cas tak aby mohlu jezdit jinak a pak se zakorenila predstava ze mhd je jen pro socky.

0/−2
22.2.2017 15:07

L38u25d41e77k 46N22e29c11h24l68e20b22a 1963409911281

Takže zakážete to co funguje bez vlivu statu a nepotřebuje dotace a chcete lidi nutit vyuzívat něco co nikdo nechce a co je potreba dotovat a je kvůli tomu potřeba zvyšovat daně lidem, kteří se živí prací a nechtějí to ???? Doufám, ze jste myslel ironicky a ne vážně ... :-/

0/−1
22.2.2017 15:51

P25e34t67r 44S11p61a70t76z84i63e95r15e16r 7534412665954

Nevim jak pro vas, ale me je prostředí ve kterem ziju prednejsi nez to ze si lide musi vozit pozadi v autech. A tim mam na mysli životní prostredi a to je i ovzdusi a priroda. Ja bych tu rad svym dětem a detem jejich deti zanechal slusne zivotni podmínky pro život. A to je čistý vzduch, moznost pestovat plodiny a nechat vyvijet prirodu. To je dulezitejsi nez vase auta ktera akorat likviduji toto vsechno. A pro nase vnoucata uz musime delat kroky nyni.

0/0
22.2.2017 16:10

L42u44d26e57k 18N12e20c62h85l41e87b17a 1543839711721

Zivotní prostředí = Autobus??? Doprava se celkove podíli na znecistení živ. prostředí méně jak 4%. Nechce své chályhodné usilí raději zaměřit na těch zbývajících 96% ? Nebo spiš jde jen a jen o ty snadné dotace ?

0/−1
22.2.2017 16:19

P40e28t88r 22S93p16a75t53z63i92e81r25e24r 7934692365534

O zadne dotace nejde. Dotace beru jako zlo. Jestlize je v planu např. ve městech provozovat ekologicke autobusy tak to ma prinos. Auta ve mestech cmoudi pod nos kazdemu a jelikoz se neustale nesmyslne vyrabi stovky aut denne tak toto skutecne neni ta spravna cesta. Neni potřebné aby kazdy clovek mel sve auto. Uz dnes jak bylo nejen mnou zmineno je problem kam je dat a ulice preplnene pri provozu. Dalsi nasleduji uhelne elktrarny a lode s fosilnimi palivy. Ale nekde se musi zacit. A to je tam kde to nejvice omezuje lidi. Coz jsou samotna auta a vase individuální doprava.

0/0
22.2.2017 16:30

L26u64d94e74k 70N16e31c56h80l25e30b82a 1693399791331

O par příspěvků výše chcete omezovat lidi - aby se chovali tak jak chcete vy - tedy jezdili MH. Ted píšete, ze lidi omezuje individualní doprava. To je dost zasadní rozpor ... Navíc asi podle Vás řidič auta není člověk - zatimco řidič busu ano ... ?Skutečnost je taková, že individualní doprava naopak prináší svobodu - byt kde chci, kdy chci a ským chci - proto proti ní tak tak bojovali a stale bojuji komuniste ... a nasledky si zjevne neseme dosud ... ;-(Rv

0/−1
22.2.2017 16:40

P41e75t35r 51S53p12a36t67z71i92e25r29e94r 7484902715604

Individualni doprava omezuje životní prostredi a tedy tim kvalitni zivot cloveka. Porsd nechapete tu podstatu ze jeden autobus s jednim ridicem je na silnici a tim i pro zivotni prostredi mensi zatez nez 20 aut najednou. Byt kde chcete a kdy chcete je sice hezke ale vzhledem rostoucimu poctu populace pri stavajici technologii automobilu dlouhodobe neunosne. To skutecne chcete jen pro vasi touhu byt kde chcete a kdy chcete uplne zlikvidovat prirodu tim ze budete neustale dokola stavet nova a nova parkoviste a nove a nove silnice aby se tam vsechna auta vesla? Ja myslim ze pririda ma daleko vetsi prednost pred vasi svobodou pohybu. Vy zijete diky prirode a ne diky autu.

0/0
22.2.2017 16:47

L63u38d29e75k 96N68e21c66h65l22e90b55a 1703939631121

Jenze zakladnim znakem MH je, ze jede z mista kde nejsem, do mista kam nechci v case kdy se mi to nehodí... a navíc moderní auto poskozuje ziv prostredi daleko mene, než zbytečně jedouci autobusy (např linka 6 v Jihlavě atd atd ) a že jich je

0/−1
22.2.2017 17:02

P90e81t28r 44S84p98a23t38z37i13e76r90e12r 7614422335584

Kdyz to tedy bude podle vas tak to jiste dojde do stavu kdy uz nezbyde nic jineho kdy se zakaze jizda autem na jritickych mistech což budou mesta a vy nebudete jezdit vubec. A nebo se muze nyni udelat nejaka zmena v podobě treba regulace.

0/0
22.2.2017 17:17

P31e15t11r 59S56p43a16t23z84i86e88r44e21r 7104972605264

ono je vidět, že hlavně myslíte na sebe a na své pohodlí..a to jak se máte teď ...ale to jak se budou mít vaše děti, které budou muset žít v tom marastu, který jim taky necháte už vy díky své nabubřelé pohodlnosti..to vás nezajímá..takže jestli máte děti..tak je vidět že jejich budoucí život je vám zcela lhostejný a vůbec vám na nich nezáleží. Protože jinak by jste dokázal vidět aspoň 50 let dopředu a trochu předvídat jak asi to životní prostředí tady bude vypadat...a to bude prostředí, které tu zanecháte vy vašim dětem...tím končím tuto diskuzi protože nemá již dále cenu se o tom bavit.

0/0
22.2.2017 17:32
Foto

R13o65m72a36n 74K63o24z89e48l 4937906303644

Co je to čmoudící bus, to jsem dlouho neviděl, když pominu historické.

+1/0
22.2.2017 14:58

J14i79ř66í 96H48o88v62o51r43k48a 8217316982225

Vyberte si - zvýšit příspěvky řidičům, ale následné zrušení vysoutěžených smluv ÚOHS pro porušení podmínek = zastavení provozu minimálně na půl roku než se podaří sjednat provizorní řešení, nebo nedání příspěvku = stávka řidičů.

To je důsledek nařízení vlády o minimální mzdě řidičů.

0/0
22.2.2017 13:51

D34a92v25i12d 77T39e84r57i75n60g31l 9567504850

Řict si o pridaní mzdy ať už je v jakekoliv výši je legitimní pozadavek zamestnance potazmo odboru.A je na zamestnavateli aby nasel řeseni,at uz ve vypovědi,nebo souhlasu.

Nechapu proc se maji odbory ucastnit jineho jednani nez se zamestnavatelem.

Ten at se zaridi jak chce,stejne jako je pravo na stavku.

+8/0
22.2.2017 13:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.