Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chcete vlaky moc rychle. Úřad zrušil Českým drahám miliardový tendr

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal klíčové rozhodnutí pro miliardové nákupy nových vozidel pro České dráhy. Poprvé zpochybnil krátké dodací lhůty, které dopravce požadoval a které dosud výrazně nahrávaly Škodě Transportation.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V42a36c34l97a71v 91H27a32j76e23k 3436669809

Vaše zaujetí pro soutěžení je přímo fascinující. Ale na důsledky, které to třeba v linkové autobusové dopravě nějak pomíjíte. Může vysvětlit, proč o platech řidičů soukromých dopravců, kteří vysoutěžili nejnižší nabídnutou cenou nyní rozhoduje vláda a s kraji se dohaduje, kdo to zaplatí. Není to v kompetenci těch dopravců ?? Není to neoprávněný zásah do soutěží. Kam se na tohle hrabe odpuštění pokuty. Ale o tom raději mlčíte. Chcete totéž i na železnici??

0/0
26.2.2017 13:15

P97e81t53r 24Š26e47d59i27v90ý 8276962206881

Nemám nic proti podpoře národního výrobce železničních vozidel, ale v tuto chvílí, kdy z bran Škody (a jejích dceřinných závodů) vyjíždějí velice poruchové zmetky, ať už je to řada 380 nebo slavný Panter, dávám přednost kvalitně zpracované konkurenci ze zahraničí ;-)

+4/−2
25.2.2017 12:24

J51i77n17d20ř14i12c77h 51Š26k89o86p20e10k 4315221250475

kvalitně zpracované konkurencí, třeba Siemens a jeho slavné vagony pro metro ?

Díky, nechci, nejsme tak bohatí

+1/0
25.2.2017 17:05

J39a92n 34S19ů87r87a 4445393443202

Musí jezdit s nějakými soupravami Siemensu v běžném provozu servisní technik?

+1/0
25.2.2017 18:12

J67o70s82e19f 43H79o73n81e38š 7801972160333

Já bych Škodu transp. neobchodoval-smrdí to arbitráží.Spíš bych hledal serioznějšího dodavatele

+2/−1
25.2.2017 7:11

V61l77a29d40i37m34í39r 37F58i94b77i11g59e80r 5944271681284

Co výrobci brání nechat si schválit své vlaky pro ČR. Chápu že to není levná záležitost, je to zdlouhavé, ale pokud chci dodávat, tak je asi normální, že ten co kupuje nebude chtít čekat až mu ty vlaky schválí pro provoz v zemi kde mají jezdit.

+5/−3
24.2.2017 19:25

J32a68n 72S43ů40r58a 4285143113662

Nebrání mu nic. Jen speciálně v českém prostředí jde o značně riskantní investici.

+3/0
24.2.2017 23:08

R51o47b43i18n 57P93e27t85r35á19k 6254971170841

Vážený pane redaktore, zajímalo by mě zda víte, jaké byly dodací lhůty pro lokomotivy Siemens pro ČD Cargo?

0/−1
24.2.2017 18:47

J38a43n 33S24ů64r77a 4245113433632

Ano. Ale 1. šlo o pronájem 2. ČD Cargo už není sektorový zadavatel a nepodléhá ZVZ. Na rozdíl od ČD. Navíc, v podstatě jsou na trhu dvě lokomotivy na to, co chtěli.

+1/−1
24.2.2017 18:52

J39i86ř10í 92K14o85c98u77r16e34k 6355914525398

No a hlavně: ČD Cargo nejezdí "dotovaně", ale na zcela komerčním základě. Teda ... mělo by. Zlí jazykové totiž tvrdí, že dochází ke křížovému finanncování.

+1/0
24.2.2017 20:11

R67o50b32i10n 98P81e91t22r53á73k 6364551290831

Pane redaktore, já nevím proč lžete? ČD Cargo lokomotivy nakoupilo. Rád bych Vám připomenul Váš starší článek:

http://ekonomika.idnes.cz/nove-lokomotivy-siemens-vectron-pro-cd-cargo-fns-/eko-doprava.aspx?c=A160413_142752_eko-doprava_suj

0/0
25.2.2017 17:58

J79a86n 11S72ů33r42a 4745933643392

Ano,máte pravdu, spletl jsem si to se soutěží na pronájem u ČD,omlouvám se.

+1/0
25.2.2017 18:05

J84i42ř14í 38S98c38h78m13i17d41t 5700353204725

Jen nechápu, proč by měly dráhy vycházet vstříc zahraničním dodavatelům8-o, to nedělá žádný národní dopravce a zrovna Němci velmi slušně dokážou bránit své proti konkurenci, takže ten slavný úřad dává akorát vlastní góly a víme dobře jak to ve sportu v takových případech chodí. Myslím, že tady bude něco podobného a nejspíš půjde o pár krabic vína;-).

+3/−2
24.2.2017 18:44

J77a42n 63S56ů94r87a 4495403593532

pokuta čd za nákup railjetů,bezproblémové potvrzení soutěže na RegioPantery s absurdní šířkou dveří. Zakážete českým firmám ú)čast v soutěžích v zahraničí?

+4/0
24.2.2017 18:48

J58i31ř53í 48K90o79c16u35r75e38k 6455684965598

Něco jako národní socialismus, jo?

+1/0
24.2.2017 20:12

J17i24r74k97a 76P26a75k48o25s75t62a 9602635416395

Pane Sůro vaše tvrzení, že dieselových jednotek bylo méně je důkazem toho, jak účelově a jednostraně píšete váš článek. Dieselových jednotek je, pokud se nemýlím, 30! A těch elektrických bylo dvacet. Kopete proti českému průmyslu a je to úplně očividné!

+3/−2
24.2.2017 18:23

J17a44n 96S92ů73r78a 4545793563582

Srovnejte si hodnotu zakázky a počet míst. To je jako porovnávat 20 EMU a 50 autobusů. Kopu proti neprůhledným soutěžím.

+5/0
24.2.2017 18:39

J67a49n 90S29ů83r95a 4495963943592

a mimochodem, i v Česku se dělají jiné vlaky, než jen ve Škodě Transportation.

+3/0
24.2.2017 18:40

J45i79ř34í 64K61o76c41u55r14e33k 6255264545708

Hmm marně přemýšlím kde? Fabrika Siemensu na Zličíně je zavřená. CZ Loko vyrábí jen lokomotivy. PARS Šumperk patří Škodovce.

0/0
24.2.2017 20:22

J44a97n 37S33ů10r65a 4425453293272

Bombardier v České Lipe,800 lidí, plány na zdvojnásobení diky novým zakázkám, cz loko dělá i modernizace osobních, stadler a Siemens tu mají část vývoje.

+4/0
24.2.2017 20:36

T29o66m17á97š 34M55a78t63o23u43š44e57k 1989266682180

Upřímně to je jako když Billa prodává Billa pravý Holanský sýr Eidam, který se vyrobil v Holandsku a v Čechách se akorát přebalil a vydává se za český. Jiný výrobce elektrických vlaků než Škodovka tu není, všichni ostatní tu mají kanceláře s vývojem, servisem a maximálně zde vyrábí nějaké komponenty.

+2/−4
25.2.2017 7:05

J26a77n 47S11ů54r44a 4345733733222

Nečekám, že budete jako zaměstnanec Škody Transportation mluvit jinak. Loajalita zaměstnanců je určitě hezká věc. Nicméně zrovna výroba Bombardieru začíná v Česku, jelikož se zde dělá podvozek a skříň. Ale Bombardier, to jsou žabaři, ty vyrábí s marží jen kolem 5%, na rozdíl od 20% u Vašeho zaměstnavatele s majiteli na Kypru.

+4/0
25.2.2017 11:29

M61i51r69o70s58l78a47v 87Z45i43k56m74u47n15d 6978682477898

A tuzemský výrobce snad nemusí vozidla nechávat schvalovat ?

+1/0
24.2.2017 18:07

J57a10n 62S79ů34r83a 4965333283512

Musí. A když je nedodá včas, tak mu ani ČD nenaúčtují penále za zpoždění.

+3/0
24.2.2017 18:11

V79a28c22l72a73v 59H81a65j12e71k 3736739979

zase kecáte. Pokutu ČD odpustily i zahraničnímu výrobci viz: http://ekonomika.idnes.cz/uohs-pokutoval-ceske-drahy-za-nakup-vlaku-pesa-fq6-/eko-doprava.aspx?c=A161222_125714_eko-doprava_suj

Nějak se v tom začínáte ztrácet mistře.

0/0
25.2.2017 22:54

J29a77n 79S72ů82r31a 4725623483452

a? kde tvrdím, že neodpustili pokutu Pese?

0/0
25.2.2017 22:54

V65a36c82l64a61v 87H88a45j74e81k 3236689939

To vyplývá z kontextu.

0/0
25.2.2017 22:56

J62a37n 61S74ů41r48a 4855803873842

Tak určitě.

0/0
25.2.2017 22:58
Foto

M35i88l81o14š 15H26o59v45o29r17k64a 2730363176327

A je to tu zase. Ocenuji novinare, ze nespi na vavrinech a pusobi jako jakysi kontrolori, nicmene v tomhle pripade si nemuzu pomoci, na Skodovce se proste hleda senzace kde se da. Dodani je priblizne tak o 3 mesice jinde, nez je standard. Pardon, to je senzacechtive stourani. Ale je mi jasne, ze vyhrany soud nad CD bude mit Skodovka jeste dlouho na taliri, prestoze by zaslouzily grilovat spis CD. Rv

+3/−2
24.2.2017 17:50

J97a10n 49S82ů84r37a 4325473643202

Kdo určuje standard? DB 24 měsíců, například. To není hledání senzace, ale popis situace.

+2/−1
24.2.2017 18:01

P78e29t92r 20N87o16v96o78t55n93y 1781350981

Evidentně UOHS. Ten ví nejlépe, jak rychle jsou ty vlaky potřeba. :-)

+1/−1
24.2.2017 18:05

J17a40n 69S64ů62r33a 4735553723872

ÚOHS se zeptal všech výrobců, ti mu odpověděli, že 15 měsíců nestačí.

+2/−1
24.2.2017 18:10

P47e34t25r 86N79o47v12o50t60n58y 1661500151

Tak to je dobre, opirat se o tvrzeni těch, co si stěžovali. :-)

+2/−3
24.2.2017 18:43

J80a25n 36S95ů75r66a 4395373763142

tomu se říká hospodářská soutěž.

+2/−1
24.2.2017 18:46

A31n24n82a 76B96e62z81o11u85c15k72á 9303311500806

Mě by zajímalo, zda v Německu jede v tamějších mediích podobný odboj proti Siemensu... !!![>-]V

+9/0
24.2.2017 17:44

J80i90ř74í 55K76o83c48u58r73e28k 6595814185468

Třeba zrovna DB Regio nakupovalo u Škodovky, Bombardieru, Alstomu. A nebylo to zrovna 7 kusů ověřovací série.

+1/0
24.2.2017 20:19

P58e95t30r 18N95o48v82o58t33n28y 1731620941

Takže to UOHS u soudu projede a bude klid. Proč by si zákazník nemohl stanovit lhuty, které potřebuje? Ostatní výrobci si muzou vozidla nechat včas schválit.

+1/−1
24.2.2017 17:36

J84a48n 29S74ů51r15a 4745353853582

Jestli jste si nevšiml, ČD samy soutěže zrušily, i když rozhodnutí ÚOHS neni ještě pravomocné.

+1/0
24.2.2017 20:43

J45i12r57k53a 39P44a28k32o43s32t29a 9772675236345

Zase si pan Sura kopnul do ceske firmy. Je to jasny, protoze byl zrusen i tendr na dieselove jednotky. Proc nepise o tom? Co se tyka dodacich lhut, tak ve svete nejsou vyjimkou lhuty 12 mesicu. Priklad Polska nebo Madarska. Tak co je tak divnyho na 15 mesicich? Proc nenapisete, ze tendr na dieselove jednotky byl taky zrusen? Tam nefiguruje ceska firma? Nechapu, proc bychom meli podporovat zahranicni firmy - to nedava smysl.

+7/−5
24.2.2017 17:33

J10a42n 84S41ů18r25a 4325583203842

Tendr na dieselové jednotky je menší, ale máte pravdu, doplním to. Nechápu, proč máme podporovat neprůhledné soutěže.

+5/0
24.2.2017 17:38

M79i40l17a65n 41K83a69s44a59l 1598459355155

Sůra obchodní zástupce zahraničního výrobce ? :-)

0/−3
24.2.2017 19:50

J64a43n 63S91ů22r21a 4365393633642

Zkuste fakta,pane Kasale.nebo lékaře.

+4/0
24.2.2017 19:58

J82i34ř94í 81S19c38h74m65i54d11t 5360603884105

Ono to není zas tak jednoduché a nemůže se brát jen holá cena jednotky, ČD má nějakou síť opraven a zaškolené lidi, zásobu náhradních dílů atd. a tak je pro dráhy výhodné neměnit dodavatele, bohužel je svazováno debilními předpisy s důrazem na nejnižší cenu a pak to vypadá "musíme ušetřit korunu i kdyby to stálo milion";-).

+4/−1
24.2.2017 17:28

J37a59n 19S75ů43r42a 4325583103202

Rozhodně nedá. Viz zkušenost s InterPantery na trase Praha - Brno, kde musely postupně více než třetinu odstavit pro poruchy. Porovnejte s disponibilitou Flirtů.

+5/0
24.2.2017 17:32

J74i34ř88í 95S96c69h16m39i79d97t 5260193204755

Tak své dětské nemoci měly i pendolina, až na to vznikla i písnička v podání Nohavici, to zas není až tak mimořádná věc u nových vlaků.

0/0
24.2.2017 18:37

J30a54n 76S95ů29r62a 4135623163122

to pro mě není příliš argument.

+2/0
24.2.2017 18:38

R12o22b82e75r29t 87P30r49a11ž46á81k 4978626495750

Nejen pendolina. Vzpomínám si jaký porod byl učinit z ř. 363 spolehlivou mašinu.

+2/0
24.2.2017 18:43

J57i14ř66í 54K59o29c39u43r10e65k 6665224775818

Říkalo se jim Peršing: Rychlý start, krátký dolet.

+2/0
24.2.2017 20:24

V13í90t22ě31z36s89l94a66v 93K55l13o78z38í87k 3701749834717

to se říkalo 161 ne esům

+1/0
25.2.2017 18:36

V77a43c79l86a55v 58H49a56j52e91k 3536429289

ta souvislost byla myslím jiná

0/0
25.2.2017 22:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.