Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chcete vlaky moc rychle. Úřad zrušil Českým drahám miliardový tendr

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal klíčové rozhodnutí pro miliardové nákupy nových vozidel pro České dráhy. Poprvé zpochybnil krátké dodací lhůty, které dopravce požadoval a které dosud výrazně nahrávaly Škodě Transportation.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V32a22c23l54a10v 18H33a22j98e34k 3476299339

Vaše zaujetí pro soutěžení je přímo fascinující. Ale na důsledky, které to třeba v linkové autobusové dopravě nějak pomíjíte. Může vysvětlit, proč o platech řidičů soukromých dopravců, kteří vysoutěžili nejnižší nabídnutou cenou nyní rozhoduje vláda a s kraji se dohaduje, kdo to zaplatí. Není to v kompetenci těch dopravců ?? Není to neoprávněný zásah do soutěží. Kam se na tohle hrabe odpuštění pokuty. Ale o tom raději mlčíte. Chcete totéž i na železnici??

0/0
26.2.2017 13:15

P24e51t32r 55Š97e77d40i83v89ý 8606772836101

Nemám nic proti podpoře národního výrobce železničních vozidel, ale v tuto chvílí, kdy z bran Škody (a jejích dceřinných závodů) vyjíždějí velice poruchové zmetky, ať už je to řada 380 nebo slavný Panter, dávám přednost kvalitně zpracované konkurenci ze zahraničí ;-)

+4/−2
25.2.2017 12:24

J70i97n84d52ř11i78c60h 95Š76k58o75p49e57k 4625301200645

kvalitně zpracované konkurencí, třeba Siemens a jeho slavné vagony pro metro ?

Díky, nechci, nejsme tak bohatí

+1/0
25.2.2017 17:05

J41a76n 59S23ů81r32a 4615903983872

Musí jezdit s nějakými soupravami Siemensu v běžném provozu servisní technik?

+1/0
25.2.2017 18:12

J57o96s42e60f 44H69o10n47e35š 7371552330683

Já bych Škodu transp. neobchodoval-smrdí to arbitráží.Spíš bych hledal serioznějšího dodavatele

+2/−1
25.2.2017 7:11

V67l36a47d92i56m15í49r 24F20i73b34i29g11e34r 5854871741324

Co výrobci brání nechat si schválit své vlaky pro ČR. Chápu že to není levná záležitost, je to zdlouhavé, ale pokud chci dodávat, tak je asi normální, že ten co kupuje nebude chtít čekat až mu ty vlaky schválí pro provoz v zemi kde mají jezdit.

+5/−3
24.2.2017 19:25

J61a12n 89S12ů97r43a 4975403793572

Nebrání mu nic. Jen speciálně v českém prostředí jde o značně riskantní investici.

+3/0
24.2.2017 23:08

R25o94b82i19n 18P18e90t85r44á39k 6154841590721

Vážený pane redaktore, zajímalo by mě zda víte, jaké byly dodací lhůty pro lokomotivy Siemens pro ČD Cargo?

0/−1
24.2.2017 18:47

J47a33n 18S41ů43r45a 4235583593142

Ano. Ale 1. šlo o pronájem 2. ČD Cargo už není sektorový zadavatel a nepodléhá ZVZ. Na rozdíl od ČD. Navíc, v podstatě jsou na trhu dvě lokomotivy na to, co chtěli.

+1/−1
24.2.2017 18:52

J93i31ř77í 65K38o14c94u25r35e90k 6985254905258

No a hlavně: ČD Cargo nejezdí "dotovaně", ale na zcela komerčním základě. Teda ... mělo by. Zlí jazykové totiž tvrdí, že dochází ke křížovému finanncování.

+1/0
24.2.2017 20:11

R20o92b43i98n 52P44e27t75r51á26k 6644741350651

Pane redaktore, já nevím proč lžete? ČD Cargo lokomotivy nakoupilo. Rád bych Vám připomenul Váš starší článek:

http://ekonomika.idnes.cz/nove-lokomotivy-siemens-vectron-pro-cd-cargo-fns-/eko-doprava.aspx?c=A160413_142752_eko-doprava_suj

0/0
25.2.2017 17:58

J96a43n 43S65ů44r77a 4245863393352

Ano,máte pravdu, spletl jsem si to se soutěží na pronájem u ČD,omlouvám se.

+1/0
25.2.2017 18:05

J57i40ř44í 89S59c67h73m31i41d92t 5300503114245

Jen nechápu, proč by měly dráhy vycházet vstříc zahraničním dodavatelům8-o, to nedělá žádný národní dopravce a zrovna Němci velmi slušně dokážou bránit své proti konkurenci, takže ten slavný úřad dává akorát vlastní góly a víme dobře jak to ve sportu v takových případech chodí. Myslím, že tady bude něco podobného a nejspíš půjde o pár krabic vína;-).

+3/−2
24.2.2017 18:44

J15a25n 86S27ů78r60a 4105623773382

pokuta čd za nákup railjetů,bezproblémové potvrzení soutěže na RegioPantery s absurdní šířkou dveří. Zakážete českým firmám ú)čast v soutěžích v zahraničí?

+4/0
24.2.2017 18:48

J28i90ř56í 42K80o22c10u33r62e18k 6505224985368

Něco jako národní socialismus, jo?

+1/0
24.2.2017 20:12

J26i83r52k43a 43P42a44k55o42s29t59a 9282905966185

Pane Sůro vaše tvrzení, že dieselových jednotek bylo méně je důkazem toho, jak účelově a jednostraně píšete váš článek. Dieselových jednotek je, pokud se nemýlím, 30! A těch elektrických bylo dvacet. Kopete proti českému průmyslu a je to úplně očividné!

+3/−2
24.2.2017 18:23

J78a34n 94S61ů16r70a 4685203403492

Srovnejte si hodnotu zakázky a počet míst. To je jako porovnávat 20 EMU a 50 autobusů. Kopu proti neprůhledným soutěžím.

+5/0
24.2.2017 18:39

J28a91n 96S86ů92r73a 4925253593112

a mimochodem, i v Česku se dělají jiné vlaky, než jen ve Škodě Transportation.

+3/0
24.2.2017 18:40

J93i18ř65í 29K45o92c71u58r37e82k 6615314135258

Hmm marně přemýšlím kde? Fabrika Siemensu na Zličíně je zavřená. CZ Loko vyrábí jen lokomotivy. PARS Šumperk patří Škodovce.

0/0
24.2.2017 20:22

J83a82n 54S60ů92r65a 4575723213922

Bombardier v České Lipe,800 lidí, plány na zdvojnásobení diky novým zakázkám, cz loko dělá i modernizace osobních, stadler a Siemens tu mají část vývoje.

+4/0
24.2.2017 20:36

T24o49m47á68š 48M55a66t12o40u95š23e70k 1679756252220

Upřímně to je jako když Billa prodává Billa pravý Holanský sýr Eidam, který se vyrobil v Holandsku a v Čechách se akorát přebalil a vydává se za český. Jiný výrobce elektrických vlaků než Škodovka tu není, všichni ostatní tu mají kanceláře s vývojem, servisem a maximálně zde vyrábí nějaké komponenty.

+2/−4
25.2.2017 7:05

J98a19n 82S57ů87r96a 4885803133202

Nečekám, že budete jako zaměstnanec Škody Transportation mluvit jinak. Loajalita zaměstnanců je určitě hezká věc. Nicméně zrovna výroba Bombardieru začíná v Česku, jelikož se zde dělá podvozek a skříň. Ale Bombardier, to jsou žabaři, ty vyrábí s marží jen kolem 5%, na rozdíl od 20% u Vašeho zaměstnavatele s majiteli na Kypru.

+4/0
25.2.2017 11:29

M28i41r32o93s52l31a95v 72Z14i94k55m13u19n81d 6268582897168

A tuzemský výrobce snad nemusí vozidla nechávat schvalovat ?

+1/0
24.2.2017 18:07

J12a23n 24S78ů44r79a 4655473883632

Musí. A když je nedodá včas, tak mu ani ČD nenaúčtují penále za zpoždění.

+3/0
24.2.2017 18:11

V15a26c60l65a65v 38H36a35j79e46k 3526909739

zase kecáte. Pokutu ČD odpustily i zahraničnímu výrobci viz: http://ekonomika.idnes.cz/uohs-pokutoval-ceske-drahy-za-nakup-vlaku-pesa-fq6-/eko-doprava.aspx?c=A161222_125714_eko-doprava_suj

Nějak se v tom začínáte ztrácet mistře.

0/0
25.2.2017 22:54

J94a70n 29S66ů95r98a 4105403383172

a? kde tvrdím, že neodpustili pokutu Pese?

0/0
25.2.2017 22:54

V81a78c88l94a48v 95H51a37j15e41k 3416679879

To vyplývá z kontextu.

0/0
25.2.2017 22:56

J44a88n 46S80ů54r89a 4785523633212

Tak určitě.

0/0
25.2.2017 22:58
Foto

M48i29l17o25š 23H69o47v87o32r76k19a 2770863756427

A je to tu zase. Ocenuji novinare, ze nespi na vavrinech a pusobi jako jakysi kontrolori, nicmene v tomhle pripade si nemuzu pomoci, na Skodovce se proste hleda senzace kde se da. Dodani je priblizne tak o 3 mesice jinde, nez je standard. Pardon, to je senzacechtive stourani. Ale je mi jasne, ze vyhrany soud nad CD bude mit Skodovka jeste dlouho na taliri, prestoze by zaslouzily grilovat spis CD. Rv

+3/−2
24.2.2017 17:50

J87a38n 37S18ů46r58a 4425373823842

Kdo určuje standard? DB 24 měsíců, například. To není hledání senzace, ale popis situace.

+2/−1
24.2.2017 18:01

P76e58t27r 55N49o58v63o27t66n50y 1751410801

Evidentně UOHS. Ten ví nejlépe, jak rychle jsou ty vlaky potřeba. :-)

+1/−1
24.2.2017 18:05

J38a67n 66S52ů18r89a 4785663113702

ÚOHS se zeptal všech výrobců, ti mu odpověděli, že 15 měsíců nestačí.

+2/−1
24.2.2017 18:10

P48e66t61r 51N44o27v61o16t91n34y 1391460201

Tak to je dobre, opirat se o tvrzeni těch, co si stěžovali. :-)

+2/−3
24.2.2017 18:43

J30a42n 81S27ů54r59a 4305353653562

tomu se říká hospodářská soutěž.

+2/−1
24.2.2017 18:46

A57n97n49a 79B15e33z46o13u27c75k86á 9783881870166

Mě by zajímalo, zda v Německu jede v tamějších mediích podobný odboj proti Siemensu... !!![>-]V

+9/0
24.2.2017 17:44

J29i10ř14í 43K83o16c50u91r57e46k 6205354725338

Třeba zrovna DB Regio nakupovalo u Škodovky, Bombardieru, Alstomu. A nebylo to zrovna 7 kusů ověřovací série.

+1/0
24.2.2017 20:19

P16e80t45r 81N20o13v52o93t46n56y 1821540301

Takže to UOHS u soudu projede a bude klid. Proč by si zákazník nemohl stanovit lhuty, které potřebuje? Ostatní výrobci si muzou vozidla nechat včas schválit.

+1/−1
24.2.2017 17:36

J22a69n 32S50ů53r93a 4215353593252

Jestli jste si nevšiml, ČD samy soutěže zrušily, i když rozhodnutí ÚOHS neni ještě pravomocné.

+1/0
24.2.2017 20:43

J90i81r49k17a 16P91a43k94o96s73t79a 9212935516955

Zase si pan Sura kopnul do ceske firmy. Je to jasny, protoze byl zrusen i tendr na dieselove jednotky. Proc nepise o tom? Co se tyka dodacich lhut, tak ve svete nejsou vyjimkou lhuty 12 mesicu. Priklad Polska nebo Madarska. Tak co je tak divnyho na 15 mesicich? Proc nenapisete, ze tendr na dieselove jednotky byl taky zrusen? Tam nefiguruje ceska firma? Nechapu, proc bychom meli podporovat zahranicni firmy - to nedava smysl.

+7/−5
24.2.2017 17:33

J77a84n 62S35ů62r57a 4605383843372

Tendr na dieselové jednotky je menší, ale máte pravdu, doplním to. Nechápu, proč máme podporovat neprůhledné soutěže.

+5/0
24.2.2017 17:38

M31i34l94a66n 41K60a96s56a65l 1548109695955

Sůra obchodní zástupce zahraničního výrobce ? :-)

0/−3
24.2.2017 19:50

J46a11n 13S61ů84r80a 4505113743802

Zkuste fakta,pane Kasale.nebo lékaře.

+4/0
24.2.2017 19:58

J54i74ř18í 57S10c95h66m39i52d64t 5780843674475

Ono to není zas tak jednoduché a nemůže se brát jen holá cena jednotky, ČD má nějakou síť opraven a zaškolené lidi, zásobu náhradních dílů atd. a tak je pro dráhy výhodné neměnit dodavatele, bohužel je svazováno debilními předpisy s důrazem na nejnižší cenu a pak to vypadá "musíme ušetřit korunu i kdyby to stálo milion";-).

+4/−1
24.2.2017 17:28

J38a64n 22S81ů63r38a 4955953183872

Rozhodně nedá. Viz zkušenost s InterPantery na trase Praha - Brno, kde musely postupně více než třetinu odstavit pro poruchy. Porovnejte s disponibilitou Flirtů.

+5/0
24.2.2017 17:32

J26i33ř58í 95S75c57h43m36i55d53t 5490903324125

Tak své dětské nemoci měly i pendolina, až na to vznikla i písnička v podání Nohavici, to zas není až tak mimořádná věc u nových vlaků.

0/0
24.2.2017 18:37

J96a60n 97S24ů56r15a 4275603433652

to pro mě není příliš argument.

+2/0
24.2.2017 18:38

R33o29b67e68r46t 46P83r58a65ž30á41k 4758466705630

Nejen pendolina. Vzpomínám si jaký porod byl učinit z ř. 363 spolehlivou mašinu.

+2/0
24.2.2017 18:43

J94i30ř51í 39K24o96c46u41r19e83k 6135394815488

Říkalo se jim Peršing: Rychlý start, krátký dolet.

+2/0
24.2.2017 20:24

V13í70t65ě89z92s72l55a88v 74K88l19o68z90í34k 3121709304237

to se říkalo 161 ne esům

+1/0
25.2.2017 18:36

V37a60c61l83a74v 31H29a67j85e87k 3586839439

ta souvislost byla myslím jiná

0/0
25.2.2017 22:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.