Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J39i78ř90í 56V38o72s21t35ř23á11k 2631188849701

Já tohle nechápu. Za chvilku bude náš návrat do vyspělého světa trvat stejně dlouho jako celý komunismus. Na co se budeme jako dál vymlouvat? Z hlediska veřejných služeb je to fakt bída. Rok 2017 a například cesta Karlovy Vary - Plzeň, spojení dvou krajských měst 84 km - autobusem 1:45, vlakem 2:40. Pak nám tady nějaký chytrolín povídá, jak v zahraničí lidi dojíždějí běžně 100 km do práce, stěhují se apod., ale u nás je to samý lenoch. S naší dopravou je problém dojíždět i 50 km.

+36/−1
doporučit
25.2.2017 23:30

J59i57ř18í 63K74o42c59u51r91e78k 6565144775858

Pane Sůro, tohle se Vám povedlo parádně!

+33/−1
doporučit
25.2.2017 20:07

M63a89r63t93i71n 96H31a43n41z45a77l 8988339749585

Tleskám, Honzo. Napsal jste to velmi trefně...

+31/−1
doporučit
25.2.2017 18:17

V77í89t 79P20r13č51í70k 9598450644570

Zdá se to být neuvěřitelné, ale pan Sůra tentokrát uhodil hřebík na hlavičku.

+20/−1
doporučit
25.2.2017 19:06

T10o86m85á22š 98M33o94r34a71v32č46í69k 3467866493255

Je vtipné jak p. Keblúšek argumentuje pohraničními horami. VRT síť bude skoro celá nížina-vysočina. Jinak uvádím příklad zemí, kde si vysokorychlostní vlaky musí poradit nejen s horami, ale dokonce s velehorami: Španělsko, Itálie, Rakousko, Švýcarsko, Japonsko, Francie. Možná taky Turecko, to je celé hornaté.

+23/−2
doporučit
25.2.2017 22:45

M26a72r85e74k 18V84y92m24a87z76a92l 5738446912390

Všechno je jen o vůli politiků... Nikdo z nich vlakem nejezdí a považuje ho za prostředek minulého století, proto nevidí důvod jej podporovat... Je to obrovská škoda...

+19/−1
doporučit
25.2.2017 19:06

M28i38r23e96k 43G57a29j45e53r 5141986139360

Článek pobavil. Pěkně napsáno. Po smíchu následuje pláč.

+14/0
doporučit
25.2.2017 21:45

V40á30c43l33a63v 36P54a86v59l88í49k 9252930714334

Některé články by odpovědní pracovníci (např. ministr dopravy) měli číst povinně i se zveřejněnou povinnou reakcí co na něj dotyčný říká...

Ať se o vlacích v ČR píše cokoli, jedno je jasné: Nikdo v tom nemá ani trochu jasno

+13/0
doporučit
25.2.2017 18:29

M32i39c31h89a78l 91Ř28e40z32n88í16č67e96k 1371418707190

jen tak pro zajímavost, když se kolem roku 1960 rozhodovalo o přestavě a dostavbě dálnice D1, bylo u nás necelých 250tisíc osobních automobilů. Dnes jich je něco přes 5milionů. Při pohledu z roku 1960 neměla dálnice příliš velký význam - neměl po ni kdo jezdit. Při pohledu z dneška měli být naši předci velkorysejší a stavět 3 pruhy jako minimum. Zkusme se na VRT podívat očima lídí z roku třeba 2060. Nebudou chápat, proč jsme s tím tak dlouho otáleli a proč jsme nebyli velkorysejší.

+14/−2
doporučit
26.2.2017 14:08

J80i65ř82í 67Z43a69t20l17o47u52k67a48l 3738819481846

Obávám se, že základní problém je v tom, že pro spoustu lidí u nás včetně velké části politiků jsou rychlovlaky stále ještě něco zbytečného, co má smysl jen pro mezinárodní přepravu, u nás by měly stavět prakticky jen v Praze a vozily by převážně cizince. Přitom opak je pravdou, VRT Praha - Brno by se vyplatilo stavět především pro vnitrostátní přepravu, kde by se stala páteřní trasou, která by podstatně zrychlila velkou část spojení ve směru východ - západ a pomohla by uvolnit dnes už značně přetížené úseky tratí pro nákladní a regionální dopravu. Pomohla by i některým městům na trase, kde by vznikly stanice, ve kterých by část vlaků zastavovala, jiné vlaky by mohly jezdit přímo Praha - Brno.

+9/0
doporučit
26.2.2017 10:34

D95a22v23i82d 18Z33a44j21d88á20k 8435562680561

Celkove je u nas rychlost vystavby infrastruktury na urovni rozvojovych zemi. Nebyt hotove D1 do dneska se jezdi po okrskach. Kdyz uz konecne neco otevrou, hned to zase omezi, viz. D8. Co se tyce zeleznice, tak oprava trasy praha Ostrava stala vic nez kdyby se to stavelo nove

+9/0
doporučit
25.2.2017 23:48

V58l27a28d39i43m38í87r 64F87i69b20i81g40e48r 5604901581174

No ono to není, že nás budou objíždět, už nás objíždějí:-)

+8/0
doporučit
25.2.2017 22:48

J66a81k11u24b 27S87t10a57n31ě71k 8780326364621

Pane Sůro díky, lépe bych to nevystihnul! A ještě jsem se skvěle pobavil ;-D

+9/−1
doporučit
25.2.2017 18:58

P48e89t93r 49D30r43a47p20a96l 3405338533715

no, tak buďme na druhou stranu korektní...postavit pár set kilometrů v poušti v Maroku asi bude jdednodušší, než kdekoliv v západní Evropě

+7/0
doporučit
25.2.2017 19:14

M36i91l94o60s97l61a35v 88D85o55u43b98r40a39v85a 1161269855644

jestlize jak rika s. Mladek do ciziny jezdi jen 5% elit tak pro ne stavet rychly vlaky je fakt zbytecny. Jeste by v tom vlaku chteli levny roaming a to je uz opravdu moc!;-)

+9/−2
doporučit
25.2.2017 20:20
Foto

J42a57n 43V49a54l20a69l25í68k 6566849690896

Americká investiční banka JPMorgan Chase vyřadí Českou republiku ze skupiny vyspělých zemí. Na českou ekonomiku bude nově pohlížet jako na jednu z rozvíjejících se.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/cesko-jpmorgan-rating-rozvojove-trhy-d8u-/ekonomika.aspx?c=A170223_115255_ekonomika_rts

no a pak by zde měli být VRT;-D;-D;-D

+7/−1
doporučit
25.2.2017 20:59

M73i25l73a64n 36C21h79a70l11u72p61a 7444596507893

Myslím, že nemá cenu stavět VRT z Prahy do Brna. V Brně to nebude kam zapojit, protože se tam nikdy nedohodnou, kde bude stát nádraží.

+10/−4
doporučit
25.2.2017 20:21

L13u61k13á79š 54S67e21d24l91á51č50e50k 1373467657420

Jak to tady čtu, tak kdyby takhle uvažovali naší předci - co to bude stát -, tak by tu nebyla žádná železnice, protože koňské povozy byly levnější. Prostě pokud se nechceme stát skanzenem v Evropě, je potřeba do VRT zainvestovat a neptat se, co to bude stát. Samozřejmě je potřeba, aby náklady na údržbu pro její provoz na další léta byly co nejnižší a trať byla tím pádem vhodně umístěna a byla zároveň i co nejkratší a napřímená od bodu A, do bodu B. Jenom tohle má smysl. Pokud to neumíme, nechme si to postavit třebas od Japonců. Vůbec by mi nevadilo, kdyby v Česku jezdil poslední model Šinkanzenu, byla by to i zajímavá atrakce pro turisty z okolních zemí.

+5/0
doporučit
26.2.2017 12:09

J11a84r52e35k 24K65a30l79i15v15o93d41a 7836813151936

Pro mě je jisté jen jedno. Já se už toho nedožiju....

+5/0
doporučit
25.2.2017 22:23

P69e79t21r 16Š52t14ě25p 2313623110806

A nezapomeňte na brněnský tunel s Hyperloopem, to je ještě pěknější pohádka :)

+5/−1
doporučit
25.2.2017 21:15

J22i84ř69í 52K34o44c40u60r58e17k 6245744475418

Přidám jeden středoškolský: Nákladní vlak jede rychlostí 90 km/h. Projel stanicí. 15 minut po něm projel rychlík jedoucí 142 km/h. Vypočítejte:

- Po kolika kilometrech ho dojede.

- Jak dlouho mu to bude trvat.

+3/0
doporučit
25.2.2017 19:16

M33i74l48a73n 78C40h20a46l55u79p56a 7344596897953

Asi dostanu strašně moc mínusů, ale myslím si, že pro potřeby téhle malé zemičky je 160 km/h dostačující. VRT jsou vyhozené peníze, které budou chybět jinde. Za ušetřené by chtělo především zrušit přejezdy s polskými kamióny, padající mosty, nesprávně nastavené výhybky apod. Pokud by mimo koridory navazovala síť tratí s rychlostmi kolem 100 km a na tyto vlaky byl vždy přestup hrana-hrana a z těchto opět z dveří do dveří na funkční síť busů a všechno klapalo jak ve Švýcarsku, tak si myslím, že to bude více využívané než rezavějící skanzen protnutý jednou štrekou na 250-300 km/h, kterou bude opravdu jezdit jen pár lidiček jako tranzit napříč EU.

+8/−12
doporučit
25.2.2017 20:30

R69i30c72h22a83r18d 93M44i62c69h96a52l30o56w86s54k14i 1721749295386

Rychlovlaky jsou pro tak malou zemi jako je Česko absolutní nesmysl. Nám by stačilo, kdyby jezdily pomalovlaky slibovaných 160km/hod.

+10/−17
doporučit
25.2.2017 18:19

M76i57c82h70a70l 75Ř39e89z94n98í83č50e64k 1881858507620

celý problém s VRT začíná a končí u politiků. Chybí zásadní rozhodnutí, že se VRT bude stavět. Viděl bych to na samostaný zákon, který maximálně urychlí stavební řízení (například vyřazením obecných stavebních úřadů), nastaví pravidla pro výkup pozemků a vkládání vecných břemen a nastaví pravidla proti obstrukcím ekoteroristů.

SŽDC zadává studie, ale vše končí v šuplíku. SŽDC nemůže sama o sobě začít s výstavbou. Navíc výstavba musí proběhnou v nějakém reálném čase 5-10let a to z bodu A do bodu B. Nejde jít cestou jako u dálnic - ted máte tady stavební povolení a pár milionu, tak postavíme obchvat nějaké vesnice a počkáme dalších 20let, než se nám podaří prosadit zbytek. To znamená, že bude nuné vyčlenit třeba 20miliard ročně na stavbu a doufat, že se nám většiná vrátí přes fondy EU.

+2/0
doporučit
26.2.2017 11:51

J62a32n 38J40e84m14e81l86k88a 1895680

Tak tady se rozhodlo v 90 letech o místo navrhovaných tratích na 200-230 o rekonstrukci koridorů do 160 bez eliminace přejezdů. A i to ještě bylo degradováno. Někde to funguje - jako do Pardubic, Olomouce, Hradce. Brno - Břeclav- Přerov. Někde méně jako do Plzně, Brna (tam se slibovalo, že se bude jezdit za 2:05, což by šlo, ale stále jsme na 2:30)

Takže tady bylo to špatné rozhodnutí. A celkem se tento plán držel do 2012 (Praha Plzeň). Navíc stále není Praha Beroun. A asi dlouho nebude.

Ale vidíme, jak špatně se u nás schvalují novostavby. Takže asi by nebylo opraveno dnes tolik tratí.

Takže na druhou stranu tady máme aspoň něco.

Slovácí upgradují až nyní a bohužel jejich hlavní koridor taky jen na 160, alespoň bez přejezdů. Alespoň Bratislava Břeclav bude u nich na 200.

Poláci to dělají docela dobře, mají nachystáno a nyní staví za EU peníze na 200 a 250, nakoupili nové vlaky.

A podle mě si za to můžeme i sami. Po 160 přišel jiný megalomanský plán na 350 navíc ještě na Benešov. A já jsem rád, že se posoudí znova tato varianta. Zda je vůbec proveditelná a ufinancovatelná. Aby nedopadla jako další Hitlerova dálnice. Že se prostaví desítky miliard do slepé tratě. Zasekne se to v půlce naprosto nevyužitelné. A nakonec to rozhlodá zub času.

+2/0
doporučit
26.2.2017 7:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.