Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J27i78ř97í 78V55o13s89t45ř33á68k 2731268289581

Já tohle nechápu. Za chvilku bude náš návrat do vyspělého světa trvat stejně dlouho jako celý komunismus. Na co se budeme jako dál vymlouvat? Z hlediska veřejných služeb je to fakt bída. Rok 2017 a například cesta Karlovy Vary - Plzeň, spojení dvou krajských měst 84 km - autobusem 1:45, vlakem 2:40. Pak nám tady nějaký chytrolín povídá, jak v zahraničí lidi dojíždějí běžně 100 km do práce, stěhují se apod., ale u nás je to samý lenoch. S naší dopravou je problém dojíždět i 50 km.

+36/−1
doporučit
25.2.2017 23:30

J25i14ř17í 37K40o42c64u68r46e26k 6285554235528

Pane Sůro, tohle se Vám povedlo parádně!

+33/−1
doporučit
25.2.2017 20:07

M20a67r39t64i13n 75H29a59n64z17a46l 8888949819575

Tleskám, Honzo. Napsal jste to velmi trefně...

+31/−1
doporučit
25.2.2017 18:17

V59í98t 80P92r91č15í24k 9258390524340

Zdá se to být neuvěřitelné, ale pan Sůra tentokrát uhodil hřebík na hlavičku.

+20/−1
doporučit
25.2.2017 19:06

T44o68m63á92š 70M27o71r57a79v64č32í57k 3967716453715

Je vtipné jak p. Keblúšek argumentuje pohraničními horami. VRT síť bude skoro celá nížina-vysočina. Jinak uvádím příklad zemí, kde si vysokorychlostní vlaky musí poradit nejen s horami, ale dokonce s velehorami: Španělsko, Itálie, Rakousko, Švýcarsko, Japonsko, Francie. Možná taky Turecko, to je celé hornaté.

+23/−2
doporučit
25.2.2017 22:45

M92a49r96e74k 38V87y48m85a60z21a19l 5338566382190

Všechno je jen o vůli politiků... Nikdo z nich vlakem nejezdí a považuje ho za prostředek minulého století, proto nevidí důvod jej podporovat... Je to obrovská škoda...

+19/−1
doporučit
25.2.2017 19:06

M79i65r32e81k 37G53a49j90e17r 5451706469880

Článek pobavil. Pěkně napsáno. Po smíchu následuje pláč.

+14/0
doporučit
25.2.2017 21:45

V95á15c19l75a29v 57P43a60v16l94í36k 9712320904104

Některé články by odpovědní pracovníci (např. ministr dopravy) měli číst povinně i se zveřejněnou povinnou reakcí co na něj dotyčný říká...

Ať se o vlacích v ČR píše cokoli, jedno je jasné: Nikdo v tom nemá ani trochu jasno

+13/0
doporučit
25.2.2017 18:29

M31i29c96h29a90l 25Ř46e95z85n62í21č24e64k 1391268197150

jen tak pro zajímavost, když se kolem roku 1960 rozhodovalo o přestavě a dostavbě dálnice D1, bylo u nás necelých 250tisíc osobních automobilů. Dnes jich je něco přes 5milionů. Při pohledu z roku 1960 neměla dálnice příliš velký význam - neměl po ni kdo jezdit. Při pohledu z dneška měli být naši předci velkorysejší a stavět 3 pruhy jako minimum. Zkusme se na VRT podívat očima lídí z roku třeba 2060. Nebudou chápat, proč jsme s tím tak dlouho otáleli a proč jsme nebyli velkorysejší.

+14/−2
doporučit
26.2.2017 14:08

J16i20ř42í 21Z29a11t86l85o90u30k83a59l 3228169181956

Obávám se, že základní problém je v tom, že pro spoustu lidí u nás včetně velké části politiků jsou rychlovlaky stále ještě něco zbytečného, co má smysl jen pro mezinárodní přepravu, u nás by měly stavět prakticky jen v Praze a vozily by převážně cizince. Přitom opak je pravdou, VRT Praha - Brno by se vyplatilo stavět především pro vnitrostátní přepravu, kde by se stala páteřní trasou, která by podstatně zrychlila velkou část spojení ve směru východ - západ a pomohla by uvolnit dnes už značně přetížené úseky tratí pro nákladní a regionální dopravu. Pomohla by i některým městům na trase, kde by vznikly stanice, ve kterých by část vlaků zastavovala, jiné vlaky by mohly jezdit přímo Praha - Brno.

+9/0
doporučit
26.2.2017 10:34

D15a40v10i50d 43Z74a65j14d15á87k 8555322370521

Celkove je u nas rychlost vystavby infrastruktury na urovni rozvojovych zemi. Nebyt hotove D1 do dneska se jezdi po okrskach. Kdyz uz konecne neco otevrou, hned to zase omezi, viz. D8. Co se tyce zeleznice, tak oprava trasy praha Ostrava stala vic nez kdyby se to stavelo nove

+9/0
doporučit
25.2.2017 23:48

V44l69a98d49i18m21í75r 45F90i12b86i23g84e14r 5134831661614

No ono to není, že nás budou objíždět, už nás objíždějí:-)

+8/0
doporučit
25.2.2017 22:48

J33a38k72u18b 42S58t91a10n12ě45k 8150876114461

Pane Sůro díky, lépe bych to nevystihnul! A ještě jsem se skvěle pobavil ;-D

+9/−1
doporučit
25.2.2017 18:58

P51e25t64r 79D54r34a59p85a68l 3625948393505

no, tak buďme na druhou stranu korektní...postavit pár set kilometrů v poušti v Maroku asi bude jdednodušší, než kdekoliv v západní Evropě

+7/0
doporučit
25.2.2017 19:14

M92i65l54o37s69l95a52v 44D23o66u40b65r24a82v56a 1861479715814

jestlize jak rika s. Mladek do ciziny jezdi jen 5% elit tak pro ne stavet rychly vlaky je fakt zbytecny. Jeste by v tom vlaku chteli levny roaming a to je uz opravdu moc!;-)

+9/−2
doporučit
25.2.2017 20:20

J69a38n 30V84a12l67a78l77í59k 6856859560536

Americká investiční banka JPMorgan Chase vyřadí Českou republiku ze skupiny vyspělých zemí. Na českou ekonomiku bude nově pohlížet jako na jednu z rozvíjejících se.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/cesko-jpmorgan-rating-rozvojove-trhy-d8u-/ekonomika.aspx?c=A170223_115255_ekonomika_rts

no a pak by zde měli být VRT;-D;-D;-D

+7/−1
doporučit
25.2.2017 20:59

M61i13l67a49n 25C76h51a92l70u95p58a 7584196517843

Myslím, že nemá cenu stavět VRT z Prahy do Brna. V Brně to nebude kam zapojit, protože se tam nikdy nedohodnou, kde bude stát nádraží.

+10/−4
doporučit
25.2.2017 20:21

L37u16k51á54š 95S64e72d35l20á19č66e88k 1963237827160

Jak to tady čtu, tak kdyby takhle uvažovali naší předci - co to bude stát -, tak by tu nebyla žádná železnice, protože koňské povozy byly levnější. Prostě pokud se nechceme stát skanzenem v Evropě, je potřeba do VRT zainvestovat a neptat se, co to bude stát. Samozřejmě je potřeba, aby náklady na údržbu pro její provoz na další léta byly co nejnižší a trať byla tím pádem vhodně umístěna a byla zároveň i co nejkratší a napřímená od bodu A, do bodu B. Jenom tohle má smysl. Pokud to neumíme, nechme si to postavit třebas od Japonců. Vůbec by mi nevadilo, kdyby v Česku jezdil poslední model Šinkanzenu, byla by to i zajímavá atrakce pro turisty z okolních zemí.

+5/0
doporučit
26.2.2017 12:09

J91a81r38e97k 45K14a95l11i61v24o38d17a 7346623441856

Pro mě je jisté jen jedno. Já se už toho nedožiju....

+5/0
doporučit
25.2.2017 22:23

P89e36t84r 88Š88t37ě96p 2433203270406

A nezapomeňte na brněnský tunel s Hyperloopem, to je ještě pěknější pohádka :)

+5/−1
doporučit
25.2.2017 21:15

J42i73ř32í 55K38o96c69u47r49e52k 6615874235338

Přidám jeden středoškolský: Nákladní vlak jede rychlostí 90 km/h. Projel stanicí. 15 minut po něm projel rychlík jedoucí 142 km/h. Vypočítejte:

- Po kolika kilometrech ho dojede.

- Jak dlouho mu to bude trvat.

+3/0
doporučit
25.2.2017 19:16

M44i62l23a35n 74C89h16a22l64u37p81a 7844746807393

Asi dostanu strašně moc mínusů, ale myslím si, že pro potřeby téhle malé zemičky je 160 km/h dostačující. VRT jsou vyhozené peníze, které budou chybět jinde. Za ušetřené by chtělo především zrušit přejezdy s polskými kamióny, padající mosty, nesprávně nastavené výhybky apod. Pokud by mimo koridory navazovala síť tratí s rychlostmi kolem 100 km a na tyto vlaky byl vždy přestup hrana-hrana a z těchto opět z dveří do dveří na funkční síť busů a všechno klapalo jak ve Švýcarsku, tak si myslím, že to bude více využívané než rezavějící skanzen protnutý jednou štrekou na 250-300 km/h, kterou bude opravdu jezdit jen pár lidiček jako tranzit napříč EU.

+8/−12
doporučit
25.2.2017 20:30

R47i51c17h18a28r17d 21M34i26c93h96a16l31o11w21s67k80i 1561909295886

Rychlovlaky jsou pro tak malou zemi jako je Česko absolutní nesmysl. Nám by stačilo, kdyby jezdily pomalovlaky slibovaných 160km/hod.

+10/−17
doporučit
25.2.2017 18:19

M57i90c57h39a27l 18Ř38e69z42n12í32č78e41k 1361878347150

celý problém s VRT začíná a končí u politiků. Chybí zásadní rozhodnutí, že se VRT bude stavět. Viděl bych to na samostaný zákon, který maximálně urychlí stavební řízení (například vyřazením obecných stavebních úřadů), nastaví pravidla pro výkup pozemků a vkládání vecných břemen a nastaví pravidla proti obstrukcím ekoteroristů.

SŽDC zadává studie, ale vše končí v šuplíku. SŽDC nemůže sama o sobě začít s výstavbou. Navíc výstavba musí proběhnou v nějakém reálném čase 5-10let a to z bodu A do bodu B. Nejde jít cestou jako u dálnic - ted máte tady stavební povolení a pár milionu, tak postavíme obchvat nějaké vesnice a počkáme dalších 20let, než se nám podaří prosadit zbytek. To znamená, že bude nuné vyčlenit třeba 20miliard ročně na stavbu a doufat, že se nám většiná vrátí přes fondy EU.

+2/0
doporučit
26.2.2017 11:51

J37a58n 63J32e75m83e66l81k86a 1155530

Tak tady se rozhodlo v 90 letech o místo navrhovaných tratích na 200-230 o rekonstrukci koridorů do 160 bez eliminace přejezdů. A i to ještě bylo degradováno. Někde to funguje - jako do Pardubic, Olomouce, Hradce. Brno - Břeclav- Přerov. Někde méně jako do Plzně, Brna (tam se slibovalo, že se bude jezdit za 2:05, což by šlo, ale stále jsme na 2:30)

Takže tady bylo to špatné rozhodnutí. A celkem se tento plán držel do 2012 (Praha Plzeň). Navíc stále není Praha Beroun. A asi dlouho nebude.

Ale vidíme, jak špatně se u nás schvalují novostavby. Takže asi by nebylo opraveno dnes tolik tratí.

Takže na druhou stranu tady máme aspoň něco.

Slovácí upgradují až nyní a bohužel jejich hlavní koridor taky jen na 160, alespoň bez přejezdů. Alespoň Bratislava Břeclav bude u nich na 200.

Poláci to dělají docela dobře, mají nachystáno a nyní staví za EU peníze na 200 a 250, nakoupili nové vlaky.

A podle mě si za to můžeme i sami. Po 160 přišel jiný megalomanský plán na 350 navíc ještě na Benešov. A já jsem rád, že se posoudí znova tato varianta. Zda je vůbec proveditelná a ufinancovatelná. Aby nedopadla jako další Hitlerova dálnice. Že se prostaví desítky miliard do slepé tratě. Zasekne se to v půlce naprosto nevyužitelné. A nakonec to rozhlodá zub času.

+2/0
doporučit
26.2.2017 7:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.