Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

GLOSA: Nekončící pohádka o rychlovlacích

V pohádkách pro děti z železničního prostředí příběh obvykle vypráví vysloužilý přednosta stanice. Existují však i pohádky o vlacích pro dospělé, kde zkušené železničáře nahrazují politici. Nejoblíbenější se jmenuje Budeme jezdit rychlovlaky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94í38t 29J96ů30z37a 8442236701508

Ta dlouhá nástupiště u lokálek bych chtěl vidět, spíš vidím zkrácená podle aktuálního jízdního řádu, a když se pak objeví delší vlak, dává se poznámka "Výstup a nástup jen u prvních dvou vozů."

0/0
2.3.2017 11:17

A72n36t79o48n28i80n 22N24e55m61e57c 7558503921510

Zbytecna diskuze.

Obcane jsou bohati (hlavne OSVC a Svarcsystemaci), nemini platit dane a stat je chudy.

Proto je infrastruktura spatna, zdravotnictvi a skolstvi ma problemy s platy sester a ucitelu,

V Nemecku jsou lide ochotni platit dane, protoze chteji mit vsude poradek.

Ceskym obcanum neporadek a nedostatky nevadi, hlavni je neplatit dane.

S tim se neda nic delat. - smerem na vychod (Ukrajina, Bulharsko, Rusko)je to horsi.

+2/−3
27.2.2017 13:07

R79a94d42e77k 96J35a58n29a29t97a 9355786964192

"hlavne OSVC a Svarcsystemaci"

Nejenom ti. Například daň z dividend je v Německu 27%, u nás 15% (bez přílepků v podobě pojištění). Ovšem daň z práce je u nás více jako 50%.

0/0
27.2.2017 14:35

A55n67t22o14n80i90n 41N64e98m56e96c 7708353401120

Pane Janata, jste jeden z mala na diskuzi, ktery vi o problemu a dovede o nem diskutovat.

Zdaneni 50 % myslite asi i se zdravotnim pojistenim, coz ovsem neni dan.#

Dan zde je rovna a i milionari plati z prijmu mene, nez v civvilizovanem svete.

Na pr. i v USA je doposud dan i 35 %, v Nemecku az 45 %.

Vzhledem k tomu, ze v Cesku lide maji lide prijmy podstatne mensi, nez v Evrope, vznikl dojem, ze i zdravotni pojisteni je prilis vysoke.

Pokud ovsem chceme mit zdravotnictvi trochu podobne Nemecku, museli bychom platit podstatne vice, protoze pristroje a stavby jjsou podobne drahe, pouze platy ve zdravotnictvi jsou male.

V Nemecku plati i duchodci z duchodu na zdrav.pojisteni, zhruba 8 - 10 %.

A to plati i lide z malych duchodu, na pr z duchodu 500 €.

Pokud tedy v Cesku plati OSVC z minima, 5 milionu duchodcu a deti neplati nic a stat za ne plati komickou castku asi 30 € mesicne, nemuzeme mit zdravotnictvi na urovni.Potom musi ti zamestnanci, kteri nejsou ve Svarc systemu, zaplatit procentualne vice, nez v Nemecku.

Bohati si to zaridi v korupci (obalky, sponzorske dary) a pro a chude je to slabsi.

0/0
27.2.2017 14:48

A46n49t86o36n55i50n 42N12e44m73e25c 7248173591490

navic dodavam, v Nemecku neznaji slovo pausal.

Tedy pronajimate byt, vydelek z najmu si pripocitate ke svemu prijmu a zaplatite progresivni dan,

OSVC musi kazdy vydaj prokazat, neexistuje pausal a uz vube ne 80 %

0/−1
27.2.2017 14:51

R91a11d24e14k 98J93a44n51a69t12a 9195246944842

"Zdaneni 50 % myslite asi i se zdravotnim pojistenim, coz ovsem neni dan."

------

Charakter daně to má. Jeho výše není závisl na riziku (jakože by např. kuřáci platili víc), ale na příjmech. Ale já to hlavně uvedl kvůli tomu, že pokud máte příjmy z dividend, zaplatíte 15% a to je všechno. Sociální a zdravotní pak stačí v minimálni výši. Kdežto, pokud se živíte prací, odvádíte nejen vyšší daň, ale i sociální a zdravotní podílem ze mzdy.

+1/0
27.2.2017 15:52

A80n35t10o27n27i81n 58N48e52m50e68c 7238653771400

Totez je u pronajimani, do progrese se nedostanete i kdyz pronajimate deset bytu.

0/0
27.2.2017 21:57

M64i75c34h14a59l 63Ř95e56z30n41í18č11e97k 1271338457350

jen tak pro zajímavost, když se kolem roku 1960 rozhodovalo o přestavě a dostavbě dálnice D1, bylo u nás necelých 250tisíc osobních automobilů. Dnes jich je něco přes 5milionů. Při pohledu z roku 1960 neměla dálnice příliš velký význam - neměl po ni kdo jezdit. Při pohledu z dneška měli být naši předci velkorysejší a stavět 3 pruhy jako minimum. Zkusme se na VRT podívat očima lídí z roku třeba 2060. Nebudou chápat, proč jsme s tím tak dlouho otáleli a proč jsme nebyli velkorysejší.

+14/−2
26.2.2017 14:08

J46a26k63u47b 25S96t89a77n89ě53k 8570726454851

To je právě největší problém infrastruktury obecně. Zavádí se vždy něco (a je jdeno zda to bude komunikace, elektrárna nebo zdravotní systém), u čeho budeme moci dopady hodnotit až po desítkách let. To je více než životnost soukromého investora, takže pro něj takový projekt nemá význam. Veškeré i sebelepší studie toho, co bude za deset let jsou jen kvalifikovaným odhadem, toho co bude za 30 let už jen věštěním. Stačí si dohledat studie o dopravě z počátku 90-tých let a porovnat s dnešní realitou (a to nejen u nás na východě, ale i na západě).

Když se k tomu přidá sofistikovaná korupce (různé eko-enviro-socio-spolky), prodlouží to rozhodování a navýší náklady. Pk se k tomu přidá nějaký jouda většinou se slovy "tohle je vlatnsě zbytečné, to se nikdy nevyplatí", takže s to opět zdrží. No a s výstavbou se začne o x let později, než bylo v plánu ...

+7/0
26.2.2017 14:57

M37i66c21h14a36l 84Ř20e44z30n84í78č79e84k 1191798607300

to je samozřejmě problém politiků. Z jejich pohledu je snaha o cokoliv, co přesahuje jejich volební období, zbytečnost.

+2/0
26.2.2017 15:27

R29a15d42e75k 48J24a91n49a77t43a 9365686194472

To máte pravdu, ale krokem do neznáma byly VRT pro Francouze před 50 lety. Dneska už to neznámé není, dvě generace inženýru mají zkušenosti, a především - žádný stát této investice nelituje. Připadá mi to jako diskuze o tom, jestli se vyplatí postavit mobilní telefonní síť, vždyť jsme přece chudí a měla by nám stačit pevná linka.

+5/0
26.2.2017 16:22

J82a83n 54J79e44m85e22l96k59a 1245120

Jenže ta představa, že někdo bude jezdit třeba jen do Brna do divadla, že to bude hodinu. Nebo, že bude denně dojíždět je celkem nesmysl, protože se prostě jednoduše nedoplatí, nevyplatí (600 Kč jedna cesta). Zejména pokud se povede politikům prosadit soutěže/koncese bez regulace ceny jízdného.

0/−4
26.2.2017 15:11

M95i77c67h45a21l 80Ř96e39z32n38í67č13e20k 1871518287640

a myslíte, že motoristé zaplatí všechny silnice ze silniční daně? Samozřejmě že ne. Infrastruktůru má zaplatit stát, cestující by měl platit provoz, tedy náklady na jednu cestu.

+4/0
26.2.2017 15:25

J57a51n 83J74e20m47e95l94k40a 1385440

To ani ne, ta cena v liberalizované železnici může být spíš určena tím co jde z cestujících vybrat. Čím rychlejší vůči ostatním druhům dopravy, tím vyšší cena. A prostě v Polsku stojí 3 Kč/km (málo dotací), Německo 4Kč/km, Anglie špička 16 Kč/km (soutěže, malá regulace, vysoká rychlost proti autobusům)

+1/0
26.2.2017 15:38

R73a18d32e54k 27J73a52n45a34t13a 9665626394392

To záleží jaký model se zvolí. Pokud britský (vysoutěž jedné firmě a nereguluj jízdné), tak může jízdné růst až k maximu, co bude cestující ochoten dát.

Ale taky tam může být konkurence nebo licence s rozumně regulovanou cenou maximálního jízdného. Pak může jízdné zhruba odpovídat nákladům.

+2/0
26.2.2017 17:35

M86a18r24t80i44n 90H91o67u56b48a 6183401369848

ano, motoriste si sve silnice zaplati.

za silnicni dane se vybira cca 6mld, spotrebni dan z paliv vvice nez 140mld, k tomu jeste vyber mytneho. celkovy rozpocet SFDI je necelych 50mld

0/−1
27.2.2017 10:14

R40a71d49e80k 51J61a64n24a16t23a 9845456454162

Ale kdepak. Za prvé to není tolik. 140mld jsou všechny spotřební daně. Daň z minerálních olejů je asi 75 mld. Za druhé ji neplatí jen motoristé, ale i jiní spotřebitelé, třeba dieselové vlaky. Za třetí, účelem spotřební daní obecně není se vrace do oboru, odkub byly vybrány, ale plnit rozpočet a omezovat spotřebu (proto se tak jmenují). Za čtrvté, automobilová doprava způsobuje mnoho dalších nákladů, než stavba a údržba silnic. Policie, zdravotnictví, atd. Železnice nehody téměř nezpůsobuje a řídí si provoz sama.

+2/0
27.2.2017 10:45

M92i61c90h87a54l 45M33a38l80ý 5242944479513

D1 se stavěla, protože tereziánské silnice vedoucí středem měst už tu dopravu nepobíraly, komunisti neměli prachy nazbyt a pokud by nemuseli, dálnici budou dál odkládat...

0/0
26.2.2017 16:09

R15a61d82e45k 86J47a67n14a62t62a 9845206774742

Však současné tratě taku dopravu nepobírají. Jen, narozdíl od komunistů, si to politici neuvědomují.

+4/0
26.2.2017 16:24

M71a11r11t94i97n 55H85o73u94b56a 6303851909608

trate v okoli prahy a trat na ostravu. ostatni maji kapacitni rezervy. clanek neni o kapacite ci propustnosti trati, ale o rychlosti

0/−1
27.2.2017 10:17

R11a89d35e85k 14J19a58n62a33t76a 9975976764112

Nejenom ty. Tratě v okolí Brna jsou taky plné, trať mezi Ústím a Drážďany taky. Kapacitní problém nelze oddělovat od problému rychlosti (protože VRT jsou řešením obojího a je třeba si uvědomovat).

+4/0
27.2.2017 10:30

M40a97r16t76i75n 69N60o36v79á28k 6953907659401

váš příspěvek je totálně MIMO.. už jenom proto, že důležitost VRT uznávají nejrůznější politici více jak 10 let.. od roku 2000 nejsem schopen ve veřejných zdrojích dohledat NIKOHO (z politiku - at již vládních či opozičních v té době), kdo by měl názor typu "VRT je nerentabilní - vyplatí se pouze pro nějakou ELITU".. takže se tu nesnažte rádoby srovnávat jablka s hruškami..

0/−1
27.2.2017 2:17

M65i35c25h10a56l 16Ř12e71z37n98í16č67e25k 1191778337960

mimo jste spíše vy. Zkuste najít jednoho jediné politika, který udělal něco konkrétního, aby VRT byla. Ulehčím vám práci, nikdo nic neudělal. Politici jsou pozici pozorovatelů zločinu - jsou pro to, aby se něco udělalo, ale jen stojí a čumí.

Tu ELITU nevím odkud máte, ode mě určitě ne.

Jinak pokud jde o porovnávání, porovnává starou a novou odrůdu jablek. Můžeme pořád jíst staré odrůdy, ale nové jsou chutnější, výnosnější a odolnější. Pokrok nejde zastavit, jde jen za nim zaostávat.

+4/0
27.2.2017 8:51

M10a77r83t43i96n 50H52o19u30b98a 6743201169888

politici pred volbami uznavaji vzdy to, na co lidi slysi. a lidi slysi a voli podle toho, co jim politici slibuji.

politici totiz moc dobre vedi, ze lidi (ta obrovska masa) jsou tupci, ktery staci nahodit udicku. jak se rika, slibem neurazis. a kdyz by nahodou ten slib zacali plnit, tak uspokoji velmi nicotny vzorek volicu, ale ten jim nenaplni volebni urny. protoze jetreba setrit penize na plneni jinych slibu, kterymi nakrmu tu obrovskou tupou masu

+2/0
27.2.2017 10:21

M22i52r27o95s96l61a96v 51Z70i97k68m69u16n70d 6188542517578

Dovolím si poznamenat, že o nutnosti dálnice psal v polovině 30. let minulého století podnikatel Jan Antonín Baťa ve své skvělé knize "Budujeme stát pro 40 milionů", Tahle kniha by měla být povinnou četbou k maturitě ... resp. na předvolebních schůzích by se měli voliči lídrů kandidátek ptát na tuto pozoruhodnou knihu ...

Kolik aut bylo v době kdy kniha vznikala ... dálnice se skutečně začala stavět, důkazem je několik mostů ve Zlínském kraji.

Autor rovněž předpokládal vznik železniční magistrály vedené - jak jinak než přes Zlín - na Slovensko v trase kratší než dnešní "nejkratší" spojení přes Hranice na Moravě a Vsetín ...

+1/0
28.2.2017 7:28

L56u31k95á22š 80S96e68d83l71á90č35e16k 1373607307190

Jak to tady čtu, tak kdyby takhle uvažovali naší předci - co to bude stát -, tak by tu nebyla žádná železnice, protože koňské povozy byly levnější. Prostě pokud se nechceme stát skanzenem v Evropě, je potřeba do VRT zainvestovat a neptat se, co to bude stát. Samozřejmě je potřeba, aby náklady na údržbu pro její provoz na další léta byly co nejnižší a trať byla tím pádem vhodně umístěna a byla zároveň i co nejkratší a napřímená od bodu A, do bodu B. Jenom tohle má smysl. Pokud to neumíme, nechme si to postavit třebas od Japonců. Vůbec by mi nevadilo, kdyby v Česku jezdil poslední model Šinkanzenu, byla by to i zajímavá atrakce pro turisty z okolních zemí.

+5/0
26.2.2017 12:09

M92i25c96h23a80l 70M10a57l17ý 5852734369443

Tak až si budete kupovat příští auto, tak si kupte Ferrari a neptejte se, co to bude stát... Připomínate mi hasiče z Formanova filmu...

+2/−2
26.2.2017 12:12

L81u11k74á57š 26S63e84d92l10á70č30e36k 1223897167250

Tohle porovnání je nesmysl. Tady jde především o to, aby než se dostaví VRT a k tomu koupí plánované vlaky, aby se nakonec nezjistilo, že to je zastaralé a technika pochází z osmdesátých let minulého století, což je dneska i ICE v Německu. To je doklad, o kolik let jsme pozadu. A ještě jedna ekonomická maličkost z pohledu nákupu. Čím rychlejší vlaky budou, tím méně souprav potřebujete.

+4/0
26.2.2017 13:01

M63i69c17h49a95l 77M91a57l38ý 5762844319473

Dohnat a předehnat, jasně. :-) Jak říká soudruh Šlegr, Německo je špatný příklad.

0/0
26.2.2017 13:08

L15u94k33á42š 49S89e88d60l58á21č96e45k 1263927537760

Netvrdím, že Německo je špatný příklad, ale pokud existuje modernější technologie, proč budovat technologii vyvinutou v osmdesátých létech?

0/0
26.2.2017 13:17

M85i67c80h92a41l 53M25a66l85ý 5472144189273

Na technologii je ještě brzo - záleží i na výsledném provozním modelu a etapizaci stavby. V Německu jezdí na VRT tratích regionální push-pull vlaky (teda jezdí dvoustovkou)., i to by po tom mohlo jezdit než se to celé dostaví..

+2/0
26.2.2017 13:32

M29i48r77o63s54l93a75v 95Z93i71k10m26u64n15d 6588202137788

Co je na ICE3 zastaralé ...

ICE1 jsou ze začátku 90. let minulého století, všech 59 existujících souprav (šedesátá byla zničena při nehodě u Eschede) bylo modernizováno ... Modernizace čeká ICE2.

Samozřejmě, že DB předpokládají výhledově jejich náhradu. Podobně jsou nebo byla vyřazena první generace souprav TGV z 80. let minulého století ...

Zrychlování vlaků má svoji hranici, ve vratné stanici je taky třeba nějaká doba na jednoduché vyčistění spočívající v tom, že "někdo" projde soupravu, vybere odpadkové koše, hadrem se utře stolek, na WC se doplní toaletní papír a doplní se voda ... to zabere při dobré organizaci práce - Švýcarsko je příkladem - takových 20 minut, takže doba pobytu ve vratné stanici je tak kolem 30 minut ...

Ta "zastaralá" německá technika ICE1 dovede během dvou hodin v depu Eidelstedt vyměnit kompletně podvozek.

Souprava je diagnostikována za jízdy a případné závady jsou hlášeny "vzduchem" do technického centra, které je při příjezdu soupravy připraveno na provedení opravy, případně je nachystána "záložní" souprava ...

+2/0
26.2.2017 13:49

M83i48r79o52s18l14a37v 16Z60i79k66m55u12n84d 6808432387718

Když se před 24 lety začalo s "modernizací" koridoru, což nebylo v podstatě nic jiného než uvedení tratí do tzv. normového stavu, tak "ekonomicky odpovědné vlády" ekonomického odborníka Václava Klause nutily MD, potažmo ČD, aby modernizace byla "co nejlevnější" a podle toho taky výsledek vypadá.

Za 24 let není trasa z Ostravska do Prahy hotová (chybí úsek z Ústí nad Orlicí do Chocně) ... v Německu od roku 1990 byla trasa Hamburg - Berlín 2x modernizována. V roce 1990 se jezdilo po neelektrifikované trati přes 4 hodiny, v první etapě se trať elektrifikovala a rychlost zvýšila na 160 km/h, takže se jezdilo kolem dvou hodin, ve druhé etapě cca po 10 letech se provedla "generální" oprava spojená se zvýšením rychlosti na 250 km/h ... a spousta dalších tratí, např. VRT Frankfurt - Köln, Nürnberg - Ingolstadt ...

Za stejnou dobu ve Švýcarsku vyrazili cca 100 km tunelů (základnové tunely Lötschberg a Gotthard, dále tunel Vereina, Engelberg a mnoho dalších krátkých tunelů napřimujících oblouky, dva tunelové komplexy přímo v Zürichu). VRT Olten - Bern, třetí kolej Geneve - Coppet (pro místní S-Bahn) ...

Co se postavilo v tuzemsku - to není vina ani ČD a.s., ani SŽDC ...

Příkladem "politické" neschopnosti může být i železnice na letiště v Praze Ruzyni, jehož výbornou studii včetně tunelem pod Ořechovkou v Praze 6 jsem viděl už v roce 1996 !!!

+11/0
26.2.2017 14:01

M28i81c71h97a77l 79Ř90e94z80n76í76č48e66k 1551828677290

A jedna malá poznám pro ty, kteří zde hlásají, jak je jednoduché přes naši plochou krajinu vést železnici. Opak je pravdou. V naší zemi je hustá sít železnic a s trasováním měli problém už naši předci. Všude, kde mohla být železnice vedena, tak tam byla většinou již postavena.

Pro představu, jaké jsou možnosti je koukněte na spojení Praha Beroun. Jsou tam 2 stávající trasy, jedna údolím Vltavy, druhá Prokopským údolím. Ani jedna nejde přestavět na rychlost vyšší než 90km/h. Vše vyřeší stavba jednoho 25km dlouhého tunelu. Ani na to se u nás nenajde vůle takovou stavbu realizovat.

+1/−1
26.2.2017 12:01

M69i46l76a39n 73V35o48l43e94k 5399473696249

Na to se právě vůle (bohužel) najde. Tunely jsou drahé na výstavbu i provoz a do ceny se započítá uložení odpadu (vápenec)..., takový výdělek si už někdo prosadí.

0/0
26.2.2017 12:05

J45a31k75u85b 90S30t17a85n70ě10k 8600236334591

Tohle je asi 1000000000X vyvrácený mýtus. Jedniný problém, který u nás je, je naprosá vyčůranost a to už od R-U. Tehdejší zeměměřiči byli velmi ochotni měnit místní trasy železnice za přímluvy místních, například odklony železnice z pozemků statkářů, naopak připblížení k majitelům fabrik.

A jestli je pro naši republiku nadliský úkol 25 km železničního tunelu, tak to můžem rovnou zabalit a poslední ať předá klíče komukoliv, horší to být nemůže.

+7/0
26.2.2017 12:11

M38i22c23h20a72l 43M65a20l95ý 5612424539553

Národní cíl 25 km železničního tunelu? Pak budete opravdu šťastnější?

+3/0
26.2.2017 12:14

J33a63k81u49b 52S35t65a41n55ě71k 8790646614601

Ano, pokud tenhle stát zvládne dokončit alepoň jeden projetk v termínu a nenavýší u toho náklady o více než 15%, budu štastnější člověk.

Máte s tím problém?

+2/0
26.2.2017 12:16

M42i98c46h26a26l 50M75a19l30ý 5812294749363

Mám-zaprvé tu vidím prioritnější stavby a zadruhé má stát mnohem zásadnější role než kopání tunelů...

+1/0
26.2.2017 12:21

J58a34k35u24b 52S46t73a83n31ě88k 8590176874661

Jaké? Jmenujte tři i s důvody, proč jsou důležitější.

Zatím tu jen mlátíte prázdnou slámu,ale argumenty nikde.

Jaké je zásadnější role státu, než je fungováni infrastruktury? 8-o

+1/0
26.2.2017 12:39

M28i82c49h42a55l 20M82a32l21ý 5582454259133

Transparentnost, justice, školství, zdravotnictví... Stát by toho měl dělat míň a výrazně líp, problém je, že ovčanstvo lze snadno rozptylovat pseudotématy typu VRT...

0/−3
26.2.2017 12:46

J79a23k43u98b 29S76t98a17n17ě30k 8570366274861

Co je to transparetnost jako role státu? Co je to justice jako role státu? Nebo školství? Chápete rozdíl mezí rolí a oblastí? Uvědomujete si, že to co jmenujete jsou i oblasti, které do inrastruktury spadají?

+2/0
26.2.2017 12:50

M76i21c20h86a18l 38M82a57l36ý 5802494739643

No a kam nás to posouvá dál?

0/0
26.2.2017 12:54

J35a22k75u78b 37S43t93a69n87ě88k 8390396874591

Vás očividně nikam, je to asi jako bych se vá zeptal kolik je 5 plus 5 a vy mi odpovídáte zelená....

+2/0
26.2.2017 12:54

M20i62c91h15a37l 32M15a21l11ý 5712364869303

No jistě, takže díky tomu, že jste líný překlopit přídavná jména na podstatná (tzn. v názvy "oblastí"), tak jste vyhrál a za odměnu si můžete postavit 25 km tunel?

Mimochodem, o jakém tunelu se to bavíme? O tom krušnohorském?

0/−1
26.2.2017 13:07

T32o86m61á59š 55M22o55r81a93v53č77í98k 3837926163325

Zkuste si alespoň jednou přečíst vlákno, ve kterém diskutujete. Je to dokonce hned v prvním příspěvku.

+1/0
26.2.2017 13:10

J30a56k77u49b 33S46t73a87n43ě45k 8420476244201

Vy jste tu tvrdil, že stát má "prioritnější stavby". Tu jste nedokázal jmenovat jedinou.

Pak jte tu mluvil o roli státu a vyjmenoval jste složky infrastruktury a přidal k tomu transparentnost, což není nic.

Opravdu nemohu za to, že nechápete psaný text a nejspíše ani vlastní myšlenky.

+1/0
26.2.2017 13:10

M14i51c49h22a71l 82M35a39l83ý 5272424779263

Já se zase domnívám, že hledáte formální chyby, abyste si mohl dokázat, že máte pravdu. Zajímalo by mě, co v životě děláte a kam jste s tímhle přístupem došel.

Prioritnější stavby byste snad mohl znát, když se pouštíte do vyšší dívčí typu VRT - dálnice D0, D35, D3, D52? Na železnici Brno uzel, trať 300, Praha-tratě 171,120, 231...

0/0
26.2.2017 13:28

J18a23k15u53b 39S98t88a80n24ě58k 8470956844231

To nejsou formální chyby, to, že ani nevíte, co je to infrastruktura státu není formalita, Nechápu jak se s takovými neznalostmi vůbě můžete pouštět do takové dikuze.

Tak zatím jste tu nepředvedl žádný argument.

Dálnice se již staví, případně alespoň běží papírová válka, avšak jsm přesvědčen, že kvalitní propojení Prahy a Brna je mnohem důležitější pro další rozvoj ČR jako celku.

Tunel na Beroun je rozhodně také prioritnější, než dálnice do jižních čech (a to je situace v regionu šílená), protože bez něj se Praha nikdy Bavorsko nepřipojí a dálnice na Jih se už alepoň částčně řeší.

Pokud by se vyřešli 30 slibované VRT, současně se tím například vyřeší i problém železnice v Brně (který už se ale aktuálně také částečně řeší)

+1/0
26.2.2017 13:43

M73i25c19h79a17l 67M82a49l35ý 5592704319333

No výborně, takže se jste se sám dostal do další praktické otázky, a tou je vyjednatelnost průchodu liniových staveb územím. Ale to samozřejmě není showstopper.

Tunel do Berouna není v poslední variantě ani uvažován, VRT by dokonce Beroun měla minout. Problém s připojením do Bavorska je ten, že oni se moc nechtějí připojit k nám. :-)

Tvrdit, že se "částečně řeší" situace v Brně je jako kdybych řekl, že jsem "částečně" miliardář. :-)

0/0
26.2.2017 16:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.