Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

GLOSA: Nekončící pohádka o rychlovlacích

V pohádkách pro děti z železničního prostředí příběh obvykle vypráví vysloužilý přednosta stanice. Existují však i pohádky o vlacích pro dospělé, kde zkušené železničáře nahrazují politici. Nejoblíbenější se jmenuje Budeme jezdit rychlovlaky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V36í35t 34J96ů55z50a 8262596251458

Ta dlouhá nástupiště u lokálek bych chtěl vidět, spíš vidím zkrácená podle aktuálního jízdního řádu, a když se pak objeví delší vlak, dává se poznámka "Výstup a nástup jen u prvních dvou vozů."

0/0
2.3.2017 11:17

A66n32t95o75n73i77n 22N57e65m16e15c 7418673921130

Zbytecna diskuze.

Obcane jsou bohati (hlavne OSVC a Svarcsystemaci), nemini platit dane a stat je chudy.

Proto je infrastruktura spatna, zdravotnictvi a skolstvi ma problemy s platy sester a ucitelu,

V Nemecku jsou lide ochotni platit dane, protoze chteji mit vsude poradek.

Ceskym obcanum neporadek a nedostatky nevadi, hlavni je neplatit dane.

S tim se neda nic delat. - smerem na vychod (Ukrajina, Bulharsko, Rusko)je to horsi.

+2/−3
27.2.2017 13:07

R53a42d68e10k 96J37a76n77a79t73a 9335416224512

"hlavne OSVC a Svarcsystemaci"

Nejenom ti. Například daň z dividend je v Německu 27%, u nás 15% (bez přílepků v podobě pojištění). Ovšem daň z práce je u nás více jako 50%.

0/0
27.2.2017 14:35

A17n96t39o62n59i36n 10N90e98m34e74c 7548423151710

Pane Janata, jste jeden z mala na diskuzi, ktery vi o problemu a dovede o nem diskutovat.

Zdaneni 50 % myslite asi i se zdravotnim pojistenim, coz ovsem neni dan.#

Dan zde je rovna a i milionari plati z prijmu mene, nez v civvilizovanem svete.

Na pr. i v USA je doposud dan i 35 %, v Nemecku az 45 %.

Vzhledem k tomu, ze v Cesku lide maji lide prijmy podstatne mensi, nez v Evrope, vznikl dojem, ze i zdravotni pojisteni je prilis vysoke.

Pokud ovsem chceme mit zdravotnictvi trochu podobne Nemecku, museli bychom platit podstatne vice, protoze pristroje a stavby jjsou podobne drahe, pouze platy ve zdravotnictvi jsou male.

V Nemecku plati i duchodci z duchodu na zdrav.pojisteni, zhruba 8 - 10 %.

A to plati i lide z malych duchodu, na pr z duchodu 500 €.

Pokud tedy v Cesku plati OSVC z minima, 5 milionu duchodcu a deti neplati nic a stat za ne plati komickou castku asi 30 € mesicne, nemuzeme mit zdravotnictvi na urovni.Potom musi ti zamestnanci, kteri nejsou ve Svarc systemu, zaplatit procentualne vice, nez v Nemecku.

Bohati si to zaridi v korupci (obalky, sponzorske dary) a pro a chude je to slabsi.

0/0
27.2.2017 14:48

A69n93t66o41n92i11n 18N57e58m27e18c 7898533251120

navic dodavam, v Nemecku neznaji slovo pausal.

Tedy pronajimate byt, vydelek z najmu si pripocitate ke svemu prijmu a zaplatite progresivni dan,

OSVC musi kazdy vydaj prokazat, neexistuje pausal a uz vube ne 80 %

0/−1
27.2.2017 14:51

R50a45d10e15k 58J18a74n77a18t65a 9135616424432

"Zdaneni 50 % myslite asi i se zdravotnim pojistenim, coz ovsem neni dan."

------

Charakter daně to má. Jeho výše není závisl na riziku (jakože by např. kuřáci platili víc), ale na příjmech. Ale já to hlavně uvedl kvůli tomu, že pokud máte příjmy z dividend, zaplatíte 15% a to je všechno. Sociální a zdravotní pak stačí v minimálni výši. Kdežto, pokud se živíte prací, odvádíte nejen vyšší daň, ale i sociální a zdravotní podílem ze mzdy.

+1/0
27.2.2017 15:52

A35n51t93o71n16i20n 79N65e10m28e49c 7978483801440

Totez je u pronajimani, do progrese se nedostanete i kdyz pronajimate deset bytu.

0/0
27.2.2017 21:57

M50i46c56h75a96l 83Ř38e54z36n55í62č93e25k 1571748897490

jen tak pro zajímavost, když se kolem roku 1960 rozhodovalo o přestavě a dostavbě dálnice D1, bylo u nás necelých 250tisíc osobních automobilů. Dnes jich je něco přes 5milionů. Při pohledu z roku 1960 neměla dálnice příliš velký význam - neměl po ni kdo jezdit. Při pohledu z dneška měli být naši předci velkorysejší a stavět 3 pruhy jako minimum. Zkusme se na VRT podívat očima lídí z roku třeba 2060. Nebudou chápat, proč jsme s tím tak dlouho otáleli a proč jsme nebyli velkorysejší.

+14/−2
26.2.2017 14:08

J74a24k33u75b 24S27t47a15n31ě83k 8450806644591

To je právě největší problém infrastruktury obecně. Zavádí se vždy něco (a je jdeno zda to bude komunikace, elektrárna nebo zdravotní systém), u čeho budeme moci dopady hodnotit až po desítkách let. To je více než životnost soukromého investora, takže pro něj takový projekt nemá význam. Veškeré i sebelepší studie toho, co bude za deset let jsou jen kvalifikovaným odhadem, toho co bude za 30 let už jen věštěním. Stačí si dohledat studie o dopravě z počátku 90-tých let a porovnat s dnešní realitou (a to nejen u nás na východě, ale i na západě).

Když se k tomu přidá sofistikovaná korupce (různé eko-enviro-socio-spolky), prodlouží to rozhodování a navýší náklady. Pk se k tomu přidá nějaký jouda většinou se slovy "tohle je vlatnsě zbytečné, to se nikdy nevyplatí", takže s to opět zdrží. No a s výstavbou se začne o x let později, než bylo v plánu ...

+7/0
26.2.2017 14:57

M68i93c42h67a28l 55Ř85e45z58n95í96č66e25k 1521258637180

to je samozřejmě problém politiků. Z jejich pohledu je snaha o cokoliv, co přesahuje jejich volební období, zbytečnost.

+2/0
26.2.2017 15:27

R34a38d10e33k 34J56a68n35a29t19a 9695746104922

To máte pravdu, ale krokem do neznáma byly VRT pro Francouze před 50 lety. Dneska už to neznámé není, dvě generace inženýru mají zkušenosti, a především - žádný stát této investice nelituje. Připadá mi to jako diskuze o tom, jestli se vyplatí postavit mobilní telefonní síť, vždyť jsme přece chudí a měla by nám stačit pevná linka.

+5/0
26.2.2017 16:22

J72a70n 94J93e10m81e89l56k43a 1625390

Jenže ta představa, že někdo bude jezdit třeba jen do Brna do divadla, že to bude hodinu. Nebo, že bude denně dojíždět je celkem nesmysl, protože se prostě jednoduše nedoplatí, nevyplatí (600 Kč jedna cesta). Zejména pokud se povede politikům prosadit soutěže/koncese bez regulace ceny jízdného.

0/−4
26.2.2017 15:11

M64i37c77h56a12l 93Ř89e67z75n20í52č64e36k 1441468737410

a myslíte, že motoristé zaplatí všechny silnice ze silniční daně? Samozřejmě že ne. Infrastruktůru má zaplatit stát, cestující by měl platit provoz, tedy náklady na jednu cestu.

+4/0
26.2.2017 15:25

J98a46n 25J69e58m12e33l94k29a 1585240

To ani ne, ta cena v liberalizované železnici může být spíš určena tím co jde z cestujících vybrat. Čím rychlejší vůči ostatním druhům dopravy, tím vyšší cena. A prostě v Polsku stojí 3 Kč/km (málo dotací), Německo 4Kč/km, Anglie špička 16 Kč/km (soutěže, malá regulace, vysoká rychlost proti autobusům)

+1/0
26.2.2017 15:38

R81a27d77e93k 46J92a68n29a90t78a 9265246794172

To záleží jaký model se zvolí. Pokud britský (vysoutěž jedné firmě a nereguluj jízdné), tak může jízdné růst až k maximu, co bude cestující ochoten dát.

Ale taky tam může být konkurence nebo licence s rozumně regulovanou cenou maximálního jízdného. Pak může jízdné zhruba odpovídat nákladům.

+2/0
26.2.2017 17:35

M34a81r30t16i68n 58H62o18u57b56a 6963461689168

ano, motoriste si sve silnice zaplati.

za silnicni dane se vybira cca 6mld, spotrebni dan z paliv vvice nez 140mld, k tomu jeste vyber mytneho. celkovy rozpocet SFDI je necelych 50mld

0/−1
27.2.2017 10:14

R34a53d60e81k 45J75a84n57a42t58a 9275436744272

Ale kdepak. Za prvé to není tolik. 140mld jsou všechny spotřební daně. Daň z minerálních olejů je asi 75 mld. Za druhé ji neplatí jen motoristé, ale i jiní spotřebitelé, třeba dieselové vlaky. Za třetí, účelem spotřební daní obecně není se vrace do oboru, odkub byly vybrány, ale plnit rozpočet a omezovat spotřebu (proto se tak jmenují). Za čtrvté, automobilová doprava způsobuje mnoho dalších nákladů, než stavba a údržba silnic. Policie, zdravotnictví, atd. Železnice nehody téměř nezpůsobuje a řídí si provoz sama.

+2/0
27.2.2017 10:45

M81i62c81h32a45l 62M34a29l13ý 5882604989603

D1 se stavěla, protože tereziánské silnice vedoucí středem měst už tu dopravu nepobíraly, komunisti neměli prachy nazbyt a pokud by nemuseli, dálnici budou dál odkládat...

0/0
26.2.2017 16:09

R72a68d30e96k 98J33a62n93a46t27a 9445786144312

Však současné tratě taku dopravu nepobírají. Jen, narozdíl od komunistů, si to politici neuvědomují.

+4/0
26.2.2017 16:24

M75a49r71t87i35n 83H44o35u94b73a 6733111169818

trate v okoli prahy a trat na ostravu. ostatni maji kapacitni rezervy. clanek neni o kapacite ci propustnosti trati, ale o rychlosti

0/−1
27.2.2017 10:17

R14a50d71e30k 45J24a22n87a21t61a 9285196214332

Nejenom ty. Tratě v okolí Brna jsou taky plné, trať mezi Ústím a Drážďany taky. Kapacitní problém nelze oddělovat od problému rychlosti (protože VRT jsou řešením obojího a je třeba si uvědomovat).

+4/0
27.2.2017 10:30

M45a44r47t52i41n 40N57o79v40á10k 6353247259461

váš příspěvek je totálně MIMO.. už jenom proto, že důležitost VRT uznávají nejrůznější politici více jak 10 let.. od roku 2000 nejsem schopen ve veřejných zdrojích dohledat NIKOHO (z politiku - at již vládních či opozičních v té době), kdo by měl názor typu "VRT je nerentabilní - vyplatí se pouze pro nějakou ELITU".. takže se tu nesnažte rádoby srovnávat jablka s hruškami..

0/−1
27.2.2017 2:17

M73i55c32h97a27l 79Ř88e94z54n24í42č88e19k 1861378207690

mimo jste spíše vy. Zkuste najít jednoho jediné politika, který udělal něco konkrétního, aby VRT byla. Ulehčím vám práci, nikdo nic neudělal. Politici jsou pozici pozorovatelů zločinu - jsou pro to, aby se něco udělalo, ale jen stojí a čumí.

Tu ELITU nevím odkud máte, ode mě určitě ne.

Jinak pokud jde o porovnávání, porovnává starou a novou odrůdu jablek. Můžeme pořád jíst staré odrůdy, ale nové jsou chutnější, výnosnější a odolnější. Pokrok nejde zastavit, jde jen za nim zaostávat.

+4/0
27.2.2017 8:51

M25a71r21t89i59n 36H30o68u74b33a 6343191719938

politici pred volbami uznavaji vzdy to, na co lidi slysi. a lidi slysi a voli podle toho, co jim politici slibuji.

politici totiz moc dobre vedi, ze lidi (ta obrovska masa) jsou tupci, ktery staci nahodit udicku. jak se rika, slibem neurazis. a kdyz by nahodou ten slib zacali plnit, tak uspokoji velmi nicotny vzorek volicu, ale ten jim nenaplni volebni urny. protoze jetreba setrit penize na plneni jinych slibu, kterymi nakrmu tu obrovskou tupou masu

+2/0
27.2.2017 10:21

M30i97r74o24s64l38a29v 91Z41i43k50m89u32n19d 6518312707518

Dovolím si poznamenat, že o nutnosti dálnice psal v polovině 30. let minulého století podnikatel Jan Antonín Baťa ve své skvělé knize "Budujeme stát pro 40 milionů", Tahle kniha by měla být povinnou četbou k maturitě ... resp. na předvolebních schůzích by se měli voliči lídrů kandidátek ptát na tuto pozoruhodnou knihu ...

Kolik aut bylo v době kdy kniha vznikala ... dálnice se skutečně začala stavět, důkazem je několik mostů ve Zlínském kraji.

Autor rovněž předpokládal vznik železniční magistrály vedené - jak jinak než přes Zlín - na Slovensko v trase kratší než dnešní "nejkratší" spojení přes Hranice na Moravě a Vsetín ...

+1/0
28.2.2017 7:28

L30u40k20á51š 14S56e23d28l11á38č51e55k 1643847827290

Jak to tady čtu, tak kdyby takhle uvažovali naší předci - co to bude stát -, tak by tu nebyla žádná železnice, protože koňské povozy byly levnější. Prostě pokud se nechceme stát skanzenem v Evropě, je potřeba do VRT zainvestovat a neptat se, co to bude stát. Samozřejmě je potřeba, aby náklady na údržbu pro její provoz na další léta byly co nejnižší a trať byla tím pádem vhodně umístěna a byla zároveň i co nejkratší a napřímená od bodu A, do bodu B. Jenom tohle má smysl. Pokud to neumíme, nechme si to postavit třebas od Japonců. Vůbec by mi nevadilo, kdyby v Česku jezdil poslední model Šinkanzenu, byla by to i zajímavá atrakce pro turisty z okolních zemí.

+5/0
26.2.2017 12:09

M22i90c43h72a72l 80M49a33l40ý 5772484699143

Tak až si budete kupovat příští auto, tak si kupte Ferrari a neptejte se, co to bude stát... Připomínate mi hasiče z Formanova filmu...

+2/−2
26.2.2017 12:12

L20u26k53á62š 81S88e40d83l77á92č27e10k 1453377897490

Tohle porovnání je nesmysl. Tady jde především o to, aby než se dostaví VRT a k tomu koupí plánované vlaky, aby se nakonec nezjistilo, že to je zastaralé a technika pochází z osmdesátých let minulého století, což je dneska i ICE v Německu. To je doklad, o kolik let jsme pozadu. A ještě jedna ekonomická maličkost z pohledu nákupu. Čím rychlejší vlaky budou, tím méně souprav potřebujete.

+4/0
26.2.2017 13:01

M84i77c64h16a13l 96M60a86l96ý 5782494899863

Dohnat a předehnat, jasně. :-) Jak říká soudruh Šlegr, Německo je špatný příklad.

0/0
26.2.2017 13:08

L21u36k17á53š 24S89e22d97l92á82č95e51k 1453437967260

Netvrdím, že Německo je špatný příklad, ale pokud existuje modernější technologie, proč budovat technologii vyvinutou v osmdesátých létech?

0/0
26.2.2017 13:17

M71i36c52h58a82l 55M98a83l62ý 5102234659653

Na technologii je ještě brzo - záleží i na výsledném provozním modelu a etapizaci stavby. V Německu jezdí na VRT tratích regionální push-pull vlaky (teda jezdí dvoustovkou)., i to by po tom mohlo jezdit než se to celé dostaví..

+2/0
26.2.2017 13:32

M64i13r48o50s96l66a66v 19Z56i31k47m77u51n91d 6948682647678

Co je na ICE3 zastaralé ...

ICE1 jsou ze začátku 90. let minulého století, všech 59 existujících souprav (šedesátá byla zničena při nehodě u Eschede) bylo modernizováno ... Modernizace čeká ICE2.

Samozřejmě, že DB předpokládají výhledově jejich náhradu. Podobně jsou nebo byla vyřazena první generace souprav TGV z 80. let minulého století ...

Zrychlování vlaků má svoji hranici, ve vratné stanici je taky třeba nějaká doba na jednoduché vyčistění spočívající v tom, že "někdo" projde soupravu, vybere odpadkové koše, hadrem se utře stolek, na WC se doplní toaletní papír a doplní se voda ... to zabere při dobré organizaci práce - Švýcarsko je příkladem - takových 20 minut, takže doba pobytu ve vratné stanici je tak kolem 30 minut ...

Ta "zastaralá" německá technika ICE1 dovede během dvou hodin v depu Eidelstedt vyměnit kompletně podvozek.

Souprava je diagnostikována za jízdy a případné závady jsou hlášeny "vzduchem" do technického centra, které je při příjezdu soupravy připraveno na provedení opravy, případně je nachystána "záložní" souprava ...

+2/0
26.2.2017 13:49

M63i62r69o35s52l96a41v 13Z64i37k33m89u23n76d 6568412377798

Když se před 24 lety začalo s "modernizací" koridoru, což nebylo v podstatě nic jiného než uvedení tratí do tzv. normového stavu, tak "ekonomicky odpovědné vlády" ekonomického odborníka Václava Klause nutily MD, potažmo ČD, aby modernizace byla "co nejlevnější" a podle toho taky výsledek vypadá.

Za 24 let není trasa z Ostravska do Prahy hotová (chybí úsek z Ústí nad Orlicí do Chocně) ... v Německu od roku 1990 byla trasa Hamburg - Berlín 2x modernizována. V roce 1990 se jezdilo po neelektrifikované trati přes 4 hodiny, v první etapě se trať elektrifikovala a rychlost zvýšila na 160 km/h, takže se jezdilo kolem dvou hodin, ve druhé etapě cca po 10 letech se provedla "generální" oprava spojená se zvýšením rychlosti na 250 km/h ... a spousta dalších tratí, např. VRT Frankfurt - Köln, Nürnberg - Ingolstadt ...

Za stejnou dobu ve Švýcarsku vyrazili cca 100 km tunelů (základnové tunely Lötschberg a Gotthard, dále tunel Vereina, Engelberg a mnoho dalších krátkých tunelů napřimujících oblouky, dva tunelové komplexy přímo v Zürichu). VRT Olten - Bern, třetí kolej Geneve - Coppet (pro místní S-Bahn) ...

Co se postavilo v tuzemsku - to není vina ani ČD a.s., ani SŽDC ...

Příkladem "politické" neschopnosti může být i železnice na letiště v Praze Ruzyni, jehož výbornou studii včetně tunelem pod Ořechovkou v Praze 6 jsem viděl už v roce 1996 !!!

+11/0
26.2.2017 14:01

M57i11c47h75a39l 16Ř25e15z15n80í40č63e13k 1241978427590

A jedna malá poznám pro ty, kteří zde hlásají, jak je jednoduché přes naši plochou krajinu vést železnici. Opak je pravdou. V naší zemi je hustá sít železnic a s trasováním měli problém už naši předci. Všude, kde mohla být železnice vedena, tak tam byla většinou již postavena.

Pro představu, jaké jsou možnosti je koukněte na spojení Praha Beroun. Jsou tam 2 stávající trasy, jedna údolím Vltavy, druhá Prokopským údolím. Ani jedna nejde přestavět na rychlost vyšší než 90km/h. Vše vyřeší stavba jednoho 25km dlouhého tunelu. Ani na to se u nás nenajde vůle takovou stavbu realizovat.

+1/−1
26.2.2017 12:01

M12i94l39a59n 51V18o92l11e39k 5849653176709

Na to se právě vůle (bohužel) najde. Tunely jsou drahé na výstavbu i provoz a do ceny se započítá uložení odpadu (vápenec)..., takový výdělek si už někdo prosadí.

0/0
26.2.2017 12:05

J31a20k63u25b 21S62t29a86n32ě63k 8190476914601

Tohle je asi 1000000000X vyvrácený mýtus. Jedniný problém, který u nás je, je naprosá vyčůranost a to už od R-U. Tehdejší zeměměřiči byli velmi ochotni měnit místní trasy železnice za přímluvy místních, například odklony železnice z pozemků statkářů, naopak připblížení k majitelům fabrik.

A jestli je pro naši republiku nadliský úkol 25 km železničního tunelu, tak to můžem rovnou zabalit a poslední ať předá klíče komukoliv, horší to být nemůže.

+7/0
26.2.2017 12:11

M72i11c33h19a90l 80M26a53l45ý 5962294159913

Národní cíl 25 km železničního tunelu? Pak budete opravdu šťastnější?

+3/0
26.2.2017 12:14

J54a74k10u31b 58S96t43a58n29ě98k 8860136454231

Ano, pokud tenhle stát zvládne dokončit alepoň jeden projetk v termínu a nenavýší u toho náklady o více než 15%, budu štastnější člověk.

Máte s tím problém?

+2/0
26.2.2017 12:16

M71i78c41h29a22l 58M57a29l10ý 5162754739363

Mám-zaprvé tu vidím prioritnější stavby a zadruhé má stát mnohem zásadnější role než kopání tunelů...

+1/0
26.2.2017 12:21

J66a95k15u69b 74S22t32a41n60ě49k 8570116534111

Jaké? Jmenujte tři i s důvody, proč jsou důležitější.

Zatím tu jen mlátíte prázdnou slámu,ale argumenty nikde.

Jaké je zásadnější role státu, než je fungováni infrastruktury? 8-o

+1/0
26.2.2017 12:39

M45i15c55h66a54l 74M13a76l16ý 5562434349733

Transparentnost, justice, školství, zdravotnictví... Stát by toho měl dělat míň a výrazně líp, problém je, že ovčanstvo lze snadno rozptylovat pseudotématy typu VRT...

0/−3
26.2.2017 12:46

J93a54k83u70b 89S80t53a42n90ě97k 8740486594561

Co je to transparetnost jako role státu? Co je to justice jako role státu? Nebo školství? Chápete rozdíl mezí rolí a oblastí? Uvědomujete si, že to co jmenujete jsou i oblasti, které do inrastruktury spadají?

+2/0
26.2.2017 12:50

M98i68c72h11a55l 75M97a69l70ý 5282684989123

No a kam nás to posouvá dál?

0/0
26.2.2017 12:54

J70a88k89u58b 35S49t47a38n86ě75k 8770676304981

Vás očividně nikam, je to asi jako bych se vá zeptal kolik je 5 plus 5 a vy mi odpovídáte zelená....

+2/0
26.2.2017 12:54

M68i54c16h79a27l 93M27a13l17ý 5422544879573

No jistě, takže díky tomu, že jste líný překlopit přídavná jména na podstatná (tzn. v názvy "oblastí"), tak jste vyhrál a za odměnu si můžete postavit 25 km tunel?

Mimochodem, o jakém tunelu se to bavíme? O tom krušnohorském?

0/−1
26.2.2017 13:07

T75o33m83á65š 12M89o77r82a53v11č49í48k 3977226273225

Zkuste si alespoň jednou přečíst vlákno, ve kterém diskutujete. Je to dokonce hned v prvním příspěvku.

+1/0
26.2.2017 13:10

J92a94k43u35b 76S39t25a63n47ě50k 8140836674801

Vy jste tu tvrdil, že stát má "prioritnější stavby". Tu jste nedokázal jmenovat jedinou.

Pak jte tu mluvil o roli státu a vyjmenoval jste složky infrastruktury a přidal k tomu transparentnost, což není nic.

Opravdu nemohu za to, že nechápete psaný text a nejspíše ani vlastní myšlenky.

+1/0
26.2.2017 13:10

M56i13c47h90a71l 14M13a20l75ý 5762514269243

Já se zase domnívám, že hledáte formální chyby, abyste si mohl dokázat, že máte pravdu. Zajímalo by mě, co v životě děláte a kam jste s tímhle přístupem došel.

Prioritnější stavby byste snad mohl znát, když se pouštíte do vyšší dívčí typu VRT - dálnice D0, D35, D3, D52? Na železnici Brno uzel, trať 300, Praha-tratě 171,120, 231...

0/0
26.2.2017 13:28

J53a66k41u29b 81S10t90a24n47ě21k 8610806454181

To nejsou formální chyby, to, že ani nevíte, co je to infrastruktura státu není formalita, Nechápu jak se s takovými neznalostmi vůbě můžete pouštět do takové dikuze.

Tak zatím jste tu nepředvedl žádný argument.

Dálnice se již staví, případně alespoň běží papírová válka, avšak jsm přesvědčen, že kvalitní propojení Prahy a Brna je mnohem důležitější pro další rozvoj ČR jako celku.

Tunel na Beroun je rozhodně také prioritnější, než dálnice do jižních čech (a to je situace v regionu šílená), protože bez něj se Praha nikdy Bavorsko nepřipojí a dálnice na Jih se už alepoň částčně řeší.

Pokud by se vyřešli 30 slibované VRT, současně se tím například vyřeší i problém železnice v Brně (který už se ale aktuálně také částečně řeší)

+1/0
26.2.2017 13:43

M30i27c60h85a92l 24M72a53l45ý 5112174509233

No výborně, takže se jste se sám dostal do další praktické otázky, a tou je vyjednatelnost průchodu liniových staveb územím. Ale to samozřejmě není showstopper.

Tunel do Berouna není v poslední variantě ani uvažován, VRT by dokonce Beroun měla minout. Problém s připojením do Bavorska je ten, že oni se moc nechtějí připojit k nám. :-)

Tvrdit, že se "částečně řeší" situace v Brně je jako kdybych řekl, že jsem "částečně" miliardář. :-)

0/0
26.2.2017 16:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.