Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SŽDC chybí drezíny na údržbu tratí. Nešly opravit, tvrdí dodavatel

Blamáží skončila zakázka Správy železniční dopravní cesty na modernizaci drezín u Traťové strojní společnosti. Firma, kterou měli podle původních plánů koupit čínští investoři, vozidla státní organizaci vůbec nedodala. Nyní jí hrozí penále v řádu desítek milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18a87v68e85l 10N87o65c34a73r 6239509166735

jj, bratři Šuškové a jejich velmi blízký přítel Kalousek který si do TSS chodil pro pravidelné výplaty ;-D

0/0
26.4.2017 5:50

M23i43c39h96a40e41l 39C61h42a53r46v25á74t 9789538203982

Žijeme v divné době. Je normální dluhy neplatit a platit penále dodavatelům, kteří neododadaly zaplacené zboží... :-/

0/0
28.2.2017 19:33

V13l10a39d96i70m35í80r 74F72i35b91i30g82e85r 5574251961474

S TSS si číňani naběhli. Nevím jak funguje firma jako celek ale tam kde jsem byl to bylo šílené. Občas nám dělali nějaké drobnosti, ale už 3 roky jsme tam nebyli. Když jsme byli objednat výrobky, v hale ticho, jedna rozestavěná drezína a zaměstnanci se nudili. Pak po několika měsících úplně to samé, ta rozestavěná drezána byla ve stejném stavu. Zaměstnanci ne že by neuměli, ale byla tam tragická organizace práce. Kolikrát jim dali úkol, ale neměli materiál ze kterého by vyráběli, sami pro to jet nemohli, tak čekali. Někteří se tam dočkali do důchodu.

+1/0
28.2.2017 18:41

J21o51s57e51f 23L68a67n76z 8555391344668

50 nových drezín za 0,5mld je docela dost za "multikáru" na koleje

+1/−2
28.2.2017 9:06

J44i29ř18í 98E43r96b94e74n 1193434106107

Neumím posoudit, za 10 milionů za novou MUVku je hodně nebo málo. Nebo jinak: umíte to vyrobit levněji tak, aby to umělo všechno podle požadavku zadavatele a zároveň splňovalo technické standardy?

Ono jsou docela velké rozdíly, jestli máte rozpočítat vývoj na 10, 50 nebo 100 kusů...

+1/0
28.2.2017 10:52

J69i15ř57í 85K68o27c53u94r91e92k 6945944115658

Jde o to, že multukáry se vyrábějí po 1000 kusech. Tohle bude prakticky ruční stavba v malosériové výrobě. Jako je tomu třeba u hasičských cisteren. Ale i ty jdou na odbyt v řádově větších sériích. 10 miliónů za jeden kus?, přičemž nejlepší bude vyvinout to vozidlo odznova? Svařit pár íček na rám je to nejjednodušší. Vrtat do nich dodatečně otvory pro hydraulické hadice ta největší kravina.

+2/0
28.2.2017 11:02

P87e87t48r 28N21o21v16o95t78n62y 1951250501

Jetá multikára s nějakou větší výbavou stojí stovky tisíc. Nová teda možná přes milion, i hodně. Takže malosériová "multikára na koleje" s většími nároky pro železniční vozidlo proč ne 10 M.

0/0
28.2.2017 11:12

F38a16b97i13o 24S56g82a42t79t68o67n16i 9501800477970

SŽDC proto vypsala novou soutěž na 50 vozidel za zhruba půl miliardy korun - to jako drezína stojí 10 mega ???

0/−1
28.2.2017 8:46

J27a74n 23C16r50h11á98n 4722533543

Asi ano, když 6 mega za opravu (83/14) nestačilo. Nejdražší na tom asi je razítko od drážního úřadu, že to může na koleje. Hádám, že to byl důvod proč ty drezíny nešly opravit, TSS nedokázal vyběhat schválení opravy na úřadu. Proč novináři, takové zajímavé téma nechají nedokončené? Dále se pořád píše o zavádění evropského zabezpečovacího systému ETCS a GSM-R na SŽDC, kde palubní jednotka má stát taky kolem 10 mega. Otázka, jestli drezína může bez toho jezdit?

+2/0
28.2.2017 9:46

J22i61ř51í 93E46r79b71e47n 1903974766517

Razítko od drážního úřadu je za pár tisíc. Ale ty certifikáty od notifikovaných osob na základě technického posouzení akreditovanou osobou, to jsou pálky v řádu statisíců.

0/0
28.2.2017 10:59

J65i87ř13í 61K73o40c64u84r41e52k 6485884385818

Jenže ta osoba, která to bude sepisovat, vyřizovat atd. bude zcela určitě chtít za tuto práci víc než kolik bere šofér autobusu.

+2/0
28.2.2017 11:04

P58e26t33r 63P91e90t62r 6223562198883

A kolik si myslíte, že drezína stojí pokud i obyčejná malá tramvaj stojí 2-3x tolik? To není, jak když si jde Pepik z Horní Lhotky koupit nový trakař do Obi.

+2/0
28.2.2017 10:38

P34e55t16r 64N56o43v66o35t78n83y 1251390971

Komplet nový pohon, brzdy, hydraulika(hydraulická ruka), skříň. No a hlavně schválení.

+2/0
28.2.2017 10:41
Foto

P44a20v69e90l 80P80o95k65o61r93n41ý 2826184180492

Jak dlouho běží penále 41 500 Kč denně? Když SŽDC odstoupí od smlouvy, přestává penále běžet?

0/0
28.2.2017 8:45

D59a27v12i95d 21Z97a60j83d54á95k 8165952410331

Smlouvu nikdo nevidel, prubeh dvaceti mesicu taky ne, ale vsichni vi, kdo to podelal. Uplne cernobily to asi nebude.

+1/0
28.2.2017 8:03

P81e47t90r 89N54i78v76n61i64c77k45ý 3492964535747

Takže firma podepíše smlouvu a pak si klidně řekne, že na to kašle? 8-o

+4/0
28.2.2017 7:40

T20o98m93á49š 35Š52v70a74g75e78r79a 2419240574923

Jak to bylo za Bazaly, tak to muselo být ohromně výhodné.

+10/0
28.2.2017 6:52

P30e95t50r 68R55i96h98a58k 7351708588696

Jasne, prodejte vsechno cinanum. nejlepe celou republiku i s obcanama, ze jo?

+3/0
28.2.2017 6:45

J72i33ř29í 59E43r81b48e15n 1973624316317

Vy chcete mluvit majitelům do toho, komu co prodají?

+1/0
28.2.2017 11:01

P34e87t96r 64R47i82h14a11k 7821838458306

to jiste nechci jen je to smutne.

0/0
2.3.2017 18:08

J91a14n 32K77a68l39a48b51z35a 6932441148279

Zlatý komunisti!! Tohle by se za nich nestalo.....

+5/−15
28.2.2017 6:11

M18i16l18a94n 96V58o47l57e44k 5709913756779

Samozřejmě, že se podobné věci také stávaly. Akorát se dnes považují za důkaz nefunkčnosti socialismu, zatímco funkčnost kapitalismu tímto zůstane nedotčena.

+3/0
28.2.2017 7:33

J33i47ř72í 92E32r89b29e27n 1763584456287

Myslíte ty komunisty, kvůli kterým se i na delších tratích kodrcáme v orchestrionech a regionovách, původně určených jen pro lokálky? Protože komunisti nedokázali zavést výrobu pořádných čtyřnápravových motoráčků?

+2/0
28.2.2017 11:03

M22i93l39a52n 61V93o49l55e38k 5529483986839

Vždyť už jet 27 let od sametu. To už ani komunisti v roce 1972 neomlouvali nedostatky na železnici 2. světovou válkou...

+1/−1
28.2.2017 11:11

R73o76m37a34n 93J54e84s30c33h68k55e 9758575697955

Za komunistů se vyrábělo mnoho čtyřnápravových motoráků odborníku.

M 262.0, M 240.0, M 286.0 a mnoho dalších.

0/0
1.3.2017 19:19

A41l33o85i26s 88S76l30á98m11e39č32k75a 2616332252382

Opravárenská firma vám de facto ukradne majetek, vrátit jej nehodlá a ještě vydává drzá prohlášení.

Měl jsem za to, že tyhle praktiky ze "zlatých devadesátek" už jsou minulostí, ale zřejmě ještě ne...

+13/0
28.2.2017 5:34

M97a27r63e78k 50K29a43l13i81n18a 3929284485548

Cože? Tak pokud je oprava reálně vyloučena, tak to prostě opravárenská firma opravit ani nemůže... A ́t prostě koupí nové... JIného se nedá dělat nic...

+1/−2
28.2.2017 6:06

J31a37k35u92b 79K80a82m51e67n59i86c60k48ý 4579732547826

tak to si snad meli zjistit pri podpisu smlouvy, jestli se to opravovat da nebo ne, snad byla nejaka obhlidka treba aspon 1 dreziny...

+17/0
28.2.2017 6:25
Foto

M90i11c91h92a51l 42N40a97j23m69a17n 7759683436260

Firma převzala drezíny k opravě, 20 měsíců je nechala někde stát a nehrábla na ně a po těch 20 měsících prohlašuje, že je to neopravitelné a nic se neděje.

Vám tento postup přijde normální?

Pokud jdu do podobné zakázky tak se snad seznámím se stavem drezín a následně nabídnu cenu za opravu/modernizaci. Pokud během oprav zjistím další poškození, tak se to snad snažím ihned se zadavatelem.

+20/0
28.2.2017 6:48

J27i92ř45í 13K37o17c11u86r13e14k 6475824955978

A nebo se pojistím a nasmlouvám si pilotní projekt na dva kusy - posouzení proveditelnosti zakázky. Držku si může rozdít klidně někdo jiný.

0/0
28.2.2017 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.