Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P15a35v78e89l 23D93o48m32i57n94i81k 8738135403238

Díky za článek. Již při prvním zveřejnění informace o této "bizarnosti" (těžký eufemismus) tady některé diskutéry, včetně mě, málem kleplo z té absence selského rozumu a zároveň zpupnosti politiků hospodařících s penězi daňových poplatníků jako za časů vrcholící oposmlouvy. ODS ve smutné postavě radního Unucky vytáhla zkusmo drápky. Ten a všichni, kdo tento naprosto zhovadilý projekt podpořili, by měli okamžitě rezignovat na své funkce, anebo - pokud tomu projektu věří - vzít si na své triko půjčku u banky a zafinancovat to ze svého. Zdař Bůh!

+19/0
doporučit
2.3.2017 18:52
Foto

T13o19m21a75s 23C78a57b91a22k 8375765344369

Pan Sura - tentokrát trefně vystihl bizarní situaci kolem těchto dvou letišť. Mohl klidně ještě doplnit vlhké sny brněnských radních a jejich úsměvnou snahu byť jen vzdáleně konkurovat Vídni (co se letiště týká)

+13/0
doporučit
2.3.2017 18:43
Foto

T20o54m98á78š 29D61v82o42ř76á72k 7835636677891

Absolutní vrchol politického břídilství. Rv

"Zaplatíme všechno, od paliva po mzdu pilota, naším příjmem budou všechny peníze z letenek,“ plánuje moravskoslezský radní pro dopravu Jakub Unucka(ODS)"

+9/0
doporučit
2.3.2017 19:31

D83a15n30i45e82l 78K98r27o94n68e52r 7894204576437

Proc je vlastne katovicke letiste o tolik uspesnejsi, kdyz z pohledu umisteni by to melo vyjit +/- na stejno?

+7/0
doporučit
2.3.2017 18:56

J66a61n 45S69ů21r21a 4125943133542

Počet hostů v Moravskoslezském kraji loni ze Saudské Arábie 1086, SAE 110. https://www.czso.cz/csu/czso/cru_cr

informace pro fanklub lázní Darkov a Klimkovice.

+6/0
doporučit
2.3.2017 21:44

P50e56t80r 36M46a36r21š54o88u72n 5865918916926

Může autor k Pardubicím říci kam jinam létají bývalé linky z Ruska v naší republice?... prozradím mu, že nikam. Krachla letecká spolecnost. Takze úvaha, že na vině je konec konkurence na trasách asi nebude tak úplně presna. Ono totiž díky sankcím a tím ekonomice Ruska jaksi ubylo ruských turistů obecně. To pohřbilo pardubické letiště. Navíc v době kdy se město s krajem jen několik let o terminál dohadovali, zda to stojí za to ho stavět místo jedné boudy. No u chatrče nebude zastovat ani rychlovlak...

Pardubice mají teoreticky potenciál jako letiště "pražské". Je to divné, ale je to tak. Hodina do centra prahy není žádný čas. A pokud se podíváte na mnoha letiště nízkonákladové, zjsotite, že mají do ubadenych měst také daleko. (Beauvais je také 80 km od Paříže)

+6/0
doporučit
2.3.2017 20:50

P54a37v92e59l 40S35z38t51u35r98c 4199204489931

http://pavelszturc.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=589867

Už 5 let na ten kolosální průser s ostravským letištěm upozorňuji, všechno marné. Výměnou vlády ČSSD za ANO se vůbec nic nezměnilo. Náměstek za ODS navrhuje zcela ostudné vyhazování veřejných peněz, hejtman za vítězné ANO pragmaticky mlčí, tudíž schvaluje tuto do očí bijící lumpárnu. Proč asi???

+6/0
doporučit
2.3.2017 19:53

P56a78v81e19l 26Z90a42j32í27č90e57k 8414410456310

to letiste melo vzdycky zustat jako letiste se smisenym provozem protoze jako civilni jen chatra a nema sanci se uzivit asi jako ta vlakova linka kterou skoro nikdo nejezdi. A par arabacu, sem tam nejaci manageri a v dobe dovolenych nejake nepravidelne linky to nevytrhnou...

+5/0
doporučit
3.3.2017 6:47

L84u55k74a69s 51C25o83d27r 6518642760251

Dost dobrej a trefnej clanek, tleskam!

+5/0
doporučit
2.3.2017 19:26

T98o30m81á26š 35V87r27á97b19e90l 8770744113604

Přesně a dobře napsáno, dotace jsou špatné, ale dotovat letadla je vyloženě odpornost.

+5/0
doporučit
2.3.2017 18:49
Foto

J31i19ř11í 11Š97a93f92e29r 4501521449497

Jendo Sůrů, super článek. R^

+4/−1
doporučit
2.3.2017 19:46

K95a77r72e60l 39N53o49v75o42t11n45y 2731315529230

"A aby bylo na ty dotace, tak vam zvedneme dane."

+3/0
doporučit
2.3.2017 19:39

L46u21k92á77š 98S68e90d92l73á26č49e66k 1813317787790

Pro pana Sůru. Ostrava je třetí největší město v republice a není žádný vidlákov, pokud ovšem nepovažujete za vidlákov i Prahu. Jinak letiště Katovice by bylo na tom lépe než letiště v Mošnově i kdyby se Ostrava snažila sebelépe. Je to dáno i větším počtem obyvatel v oblasti a počtem Poláků, kteří cestují. Po Brexitu může však nastat změna i tam.

+4/−2
doporučit
2.3.2017 20:16

T38o80m84á91š 48K35r57a60i33n35a 7344270294728

Sůro, Sůro... Kdyby to mělo žlutou barvu, určitě byste to napsal jinak a zvelebil. Ale k věci. Úvahy a komentáře jsou jedna věc, informace druhá. Nejsem zastáncem téměř jakýchkoliv dotací, zvlášť ne do dopravy. Ale vidlákov? To jste trochu přehnal... Ostravská aglomerace má přes 1 milion obyvatel a je to druhé největší uskupení obyvatelstva v ČR. Pražská metropolitní oblast má miliony dva a vážně se uvažuje o druhém letišti. Brněnská aglomerace se s 500 tis. té ostravské rovnat nemůže.

To, že ostravské letiště svou šanci mělo a nevyužilo ji, to máte pravdu. Nicméně pořád je jistá šance, že se může uplatnit - pokud bude dostatečně propojeno se světem, je to i pozvánka pro management zahraničních firem necpat všechno do předražené Prahy a využít levnou Ostravu se svou blízkostí polskému trhu. To chce ale rozumně nastavené spoje do Prahy, Vídně, Mnichova, Londýna... A Vámi vypíchnutá linka do Dubaje? To není jen takový rozmar, ale prosperující lázně Darkov či Klimkovice ve své podstatě žijí z mnohačetných arabských klientů. Proč nepodpořit jejich návštěvnost přímou linkou?

+7/−9
doporučit
2.3.2017 20:01

K36a78r54e79l 55B17a56r74t44á80č15e84k 9972449882865

co kdyby linku z Dubaje dotovali sami arabi???

+2/0
doporučit
3.3.2017 6:56

D66a53v63i31d 17M92a46l60i74n21a 1630413530733

Zřejmě se nechali inspirovat Londýnem s jeho letišti Gatwick, Stansted, Heathrow, City, Northolt, Biggin Hill a jiná. Bohužel zapomínají, že Londýn má při nejmenším tolik obyvatel a turistů, co celá ČR dohromady. ;-)

+2/0
doporučit
2.3.2017 20:24

P43e72t72r 10N88o69v21á12k 8754704327630

Pan Unucka spí pod hodinama nebo spadl z višně, každopádně má následky. Bude pracovat co by náměstek zadarmo nebo za minimální mzdu? Ty peníze na podporu letů nám dejte a my je využijeme pro obyvatele našeho městečka a spravme si cesty abychom si neničili naše auta. Hrůza na kraji - děs běs

+2/0
doporučit
2.3.2017 19:46

J45a14n 86M63r36á23z71e46k 3674802631973

Článek pravdivý, ale tu poznámku i vidlácích si mohl autor odpustit. To do seriózní novinařiny nepatří.

+2/−4
doporučit
2.3.2017 19:48

A65l43e42š 93M15a43t53e24r30n70a 7461418214974

Autor mi připomíná malé závistivé dítě:-) již v některých minulých článcích se neustále navážel do Ostravy, např. do vlakového spojení Ostravy a letiště, a bylo vidět jak jej evidentně štve, že např. Praha na takové spojení čeká desítky let a stále nic;-D Zajímalo by mně, zda se autor vůbec někdy byl podívat v Ostravě a jak zná zdejší letiště a region...a zda vůbec létá letadlem:-) Nebo jen všude jezdí autem a leteckou a vlakovou dopravu si vybral jako cíl svých útoků, neboť je to tak snadné vše jen kritizovat...létám z Ostravy do Londýna docela často a lety jsou téměř vždy plné...co by autor navrhoval?

Má nějaký nápad jak letiště v Ostravě a Pardubicích pozvednout? Myslím že ne a přijde mi, že by obě nejradši nechal zrušit a zbourat...to bych ale našemu regionu nepřál...kodrcat se po těch strašných silnicích do Katowic ;-( Možná bývalí politici zaspali, ale ti současní se alespoň něco k pozvednutí regionu snaží dělat...nebo máme všichni rezignovat a nechat se převálcovat Poláky a Prahou? Netrvdím, že dotace do ztrátových spojů zcela bez výhrad podporuju, ale zcela souhlasím s Tomášem Krainou...lázně v Klimkovicích jsou plné pacientů z Emirátů a Arábie, ale takový vidlákov přeci pan autor nezná...:-)

Myslím že pan Sůra sám nejspíš pochází z nějakého vidlákova, sám je možná obyčejný lopaťák a zde si jen léčí své komplexy urážlivými útoky na jiná města a regiony:-/

+5/−18
doporučit
2.3.2017 20:55

M54a28r74t64i77n 91H97o52r56á41č73e21k 7846494695174

Předpokládám, že pan Sůra je z Prahy, protože nikde nevidím, že by kritizoval několikanásobně vyšší šikovně skryté dotace na to, aby se zachránila firma bez budoucnosti - ČSA. Tuším, že přes Osinek tam stát nalil 2 miliardy, kolik šlo přes Český aeroholding místo toho aby zisky letiště Praha šly do státního rozpočtu a mohly dotovat třeba rychlejší výstavbu dálniční sítě - například D35 na Olomouc, to už asi nezjistíme. No nic, výsledkem těchto extrémních dotací byl prodej 1/3 za symbolickou cenu korejcům a druhé 1/3 TVS, který z velké části koupili od Šimáněho číňané.

V žádném případě nechci tímto říct, že současná podoba podpory linek v Ostravě je v pořádku. Kdyby totiž linku 1-2x týdně rozlítal FlyDubai nebo Emirates - tj. firmy, které umí nabídnout v Dubaji přestup na své spoje do světa, zejména Asie, pak by linka smysl měla a do Ostravy by jezdili lidé ze sousedního Slezka. Takto

Podle mne totiž existuje potenciál na 2-3 spojení mimopražských letišť na velké letiště typu Londýn-Heathrow, Paříž-Charles de Gaulle, Frankfurt, Moskva, Dubaj ale jen tehdy pokud se bude jednat o dopravce, který zajistí přestup na linky dál. Díky tomu pak po několika letech přijdou do oblasti firmy s vyšší přidanou hodnotou, nejen montovny. Jinak leteckou konektivitu nemá smysl dotovat.

+1/0
doporučit
3.3.2017 7:50

P15e61t18r 74K43o54z37o27h96o41r26s18k43ý 6741663541517

To Milan Illek

Kdybyste sepřed napsáním článku podíval do mapy, tak byste zjistil, že ostravské letištěje jediným v ČR, ke kterému vede železnice – železniční terminál je spojens letištní halou 75 m dlouhým tunelem.

Prodiskutující, neznalé místní situace s přístupností na ostravské letiště:

Ze zastávky uobce Sedlnice, ležící na lokální trati Studénka – Veřovice, je vyvedena odbočkapřímo k terminálu letiště Mošnov (pozn: na název Letiště Leoše Janáčkajsem si nikdy nezvykl). Celá trať ze Studénky až po letištní terminál jeelektrifikována, takže jezdí příme spoje ze severu, z oblasti Ostravska,dostupnost OK. Potíž je v tom, že z jižního směru, tedy z oblastiValašského Meziříčí, Kopřivnicka atd. je letiště po železnici nepřístupné. A topřesto, že v zastávce Sedlnice je vybudován železniční triangl a vlaky bytak mohly k terminálu zajíždět i z tohoto směru. Jenže nezajíždí, spojeprojedou kolem letiště zastávkou Sedlnice a pokračují do Studénky. Takžecestující z jižních oblastí, kteří by chtěli letět z Ostravy, sevelice obtížně dostávají na letiště za pomoci taxíků, osobních aut svých isvých přátel (ti mají v noci a nad ránem radost), veřejná autobusová dopravaz tohoto směru se moc nekoná. Upozornil jsem na to někdy před rokem tiskovoumluvčí letiště a odpovědí mi bylo, že se tím možná budou zabývat. Kraj, vedeníletiště a nakonec i ČSD se tak vědomě zříkají spousty možných zákazníků z aglomerace,která dle mých propočtů představuje cca 42 – 450 tis. obyvatel. Takže nač sivlastně stěžují, že?

+1/−3
doporučit
3.3.2017 9:03
Foto

B38r67o53n70i13s13l70a98v 23G86a11b29r92y58š 2142549221

"...Aerolinky měly dlouhou dobu na to, aby zjistily, jak skvělý byznys nabízí spojení z Ostravy či Pardubic."

Jak může někdo letět z Ostravy, když v Ostravě žádné letiště není?

+1/−3
doporučit
2.3.2017 22:53

J64a83n 33P45e63t98r90u57s 2662455757891

Dotace jsou dost zvláštní postup, ale poznámky o vidlákově v článku jsou trapné. Např. ostravská linka Ryanairu do Londýna je obsazená skoro ze sta procent a přidával se díky tomu čtvrtý spoj. Linka do Bergama na sever Itálie taky prosperuje.

+1/−4
doporučit
2.3.2017 19:07

M19i80l73a28n 68I55l80l25e45k 6113586467740

Myslím, že kdyby se do Ostravy nebo do Brna dalo dojet vlakem přímo na terminál, bez dlouhého čekání na přestup, tak by se mohly stát alternativou Katovic a Vídně. (Do Katovic je od nás hrozné cestování.) Praze prý nestačí Ruzyně a potřebuje ještě Vodochody, tak proč by Brno nemohlo byt low-costovym letištěm pro Vídeň.

0/−6
doporučit
2.3.2017 19:31

V30l67a35d96i13m81í22r 62M30a20r81y31š15k74a 4686626220452

No jo, takový ten typický článek od někoho, kdo bez znalostí širších souvislostí píše nesmysly. :-) "Vidlákov" snad ani komentovat nebudu.

0/−2
doporučit
3.3.2017 9:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.