Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P22a68v85e83l 85D92o86m30i28n25i51k 8638745933608

Díky za článek. Již při prvním zveřejnění informace o této "bizarnosti" (těžký eufemismus) tady některé diskutéry, včetně mě, málem kleplo z té absence selského rozumu a zároveň zpupnosti politiků hospodařících s penězi daňových poplatníků jako za časů vrcholící oposmlouvy. ODS ve smutné postavě radního Unucky vytáhla zkusmo drápky. Ten a všichni, kdo tento naprosto zhovadilý projekt podpořili, by měli okamžitě rezignovat na své funkce, anebo - pokud tomu projektu věří - vzít si na své triko půjčku u banky a zafinancovat to ze svého. Zdař Bůh!

+19/0
doporučit
2.3.2017 18:52
Foto

T77o49m32a56s 14C52a63b61a80k 8525725714969

Pan Sura - tentokrát trefně vystihl bizarní situaci kolem těchto dvou letišť. Mohl klidně ještě doplnit vlhké sny brněnských radních a jejich úsměvnou snahu byť jen vzdáleně konkurovat Vídni (co se letiště týká)

+13/0
doporučit
2.3.2017 18:43
Foto

T95o92m66á29š 41D58v82o41ř38á26k 7955936127441

Absolutní vrchol politického břídilství. Rv

"Zaplatíme všechno, od paliva po mzdu pilota, naším příjmem budou všechny peníze z letenek,“ plánuje moravskoslezský radní pro dopravu Jakub Unucka(ODS)"

+9/0
doporučit
2.3.2017 19:31

D80a58n15i38e82l 65K26r83o46n62e30r 7744214576177

Proc je vlastne katovicke letiste o tolik uspesnejsi, kdyz z pohledu umisteni by to melo vyjit +/- na stejno?

+7/0
doporučit
2.3.2017 18:56

J15a41n 23S31ů88r33a 4355573323322

Počet hostů v Moravskoslezském kraji loni ze Saudské Arábie 1086, SAE 110. https://www.czso.cz/csu/czso/cru_cr

informace pro fanklub lázní Darkov a Klimkovice.

+6/0
doporučit
2.3.2017 21:44

P26e20t29r 49M32a36r62š12o17u82n 5125758236896

Může autor k Pardubicím říci kam jinam létají bývalé linky z Ruska v naší republice?... prozradím mu, že nikam. Krachla letecká spolecnost. Takze úvaha, že na vině je konec konkurence na trasách asi nebude tak úplně presna. Ono totiž díky sankcím a tím ekonomice Ruska jaksi ubylo ruských turistů obecně. To pohřbilo pardubické letiště. Navíc v době kdy se město s krajem jen několik let o terminál dohadovali, zda to stojí za to ho stavět místo jedné boudy. No u chatrče nebude zastovat ani rychlovlak...

Pardubice mají teoreticky potenciál jako letiště "pražské". Je to divné, ale je to tak. Hodina do centra prahy není žádný čas. A pokud se podíváte na mnoha letiště nízkonákladové, zjsotite, že mají do ubadenych měst také daleko. (Beauvais je také 80 km od Paříže)

+6/0
doporučit
2.3.2017 20:50

P15a80v22e56l 13S97z65t47u35r33c 4329844829711

http://pavelszturc.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=589867

Už 5 let na ten kolosální průser s ostravským letištěm upozorňuji, všechno marné. Výměnou vlády ČSSD za ANO se vůbec nic nezměnilo. Náměstek za ODS navrhuje zcela ostudné vyhazování veřejných peněz, hejtman za vítězné ANO pragmaticky mlčí, tudíž schvaluje tuto do očí bijící lumpárnu. Proč asi???

+6/0
doporučit
2.3.2017 19:53

P22a21v54e11l 81Z16a65j55í95č44e23k 8364670726130

to letiste melo vzdycky zustat jako letiste se smisenym provozem protoze jako civilni jen chatra a nema sanci se uzivit asi jako ta vlakova linka kterou skoro nikdo nejezdi. A par arabacu, sem tam nejaci manageri a v dobe dovolenych nejake nepravidelne linky to nevytrhnou...

+5/0
doporučit
3.3.2017 6:47

L74u15k38a27s 32C26o18d21r 6778532330651

Dost dobrej a trefnej clanek, tleskam!

+5/0
doporučit
2.3.2017 19:26

T78o84m94á26š 47V52r89á88b95e37l 8110924173334

Přesně a dobře napsáno, dotace jsou špatné, ale dotovat letadla je vyloženě odpornost.

+5/0
doporučit
2.3.2017 18:49
Foto

J59i83ř76í 43Š76a40f92e43r 4601281939667

Jendo Sůrů, super článek. R^

+4/−1
doporučit
2.3.2017 19:46

K59a54r14e10l 76N56o58v50o85t69n11y 2271745839760

"A aby bylo na ty dotace, tak vam zvedneme dane."

+3/0
doporučit
2.3.2017 19:39

L83u16k46á13š 45S20e98d66l33á43č44e76k 1913717447340

Pro pana Sůru. Ostrava je třetí největší město v republice a není žádný vidlákov, pokud ovšem nepovažujete za vidlákov i Prahu. Jinak letiště Katovice by bylo na tom lépe než letiště v Mošnově i kdyby se Ostrava snažila sebelépe. Je to dáno i větším počtem obyvatel v oblasti a počtem Poláků, kteří cestují. Po Brexitu může však nastat změna i tam.

+4/−2
doporučit
2.3.2017 20:16

T75o32m80á91š 44K84r95a60i54n43a 7654470884828

Sůro, Sůro... Kdyby to mělo žlutou barvu, určitě byste to napsal jinak a zvelebil. Ale k věci. Úvahy a komentáře jsou jedna věc, informace druhá. Nejsem zastáncem téměř jakýchkoliv dotací, zvlášť ne do dopravy. Ale vidlákov? To jste trochu přehnal... Ostravská aglomerace má přes 1 milion obyvatel a je to druhé největší uskupení obyvatelstva v ČR. Pražská metropolitní oblast má miliony dva a vážně se uvažuje o druhém letišti. Brněnská aglomerace se s 500 tis. té ostravské rovnat nemůže.

To, že ostravské letiště svou šanci mělo a nevyužilo ji, to máte pravdu. Nicméně pořád je jistá šance, že se může uplatnit - pokud bude dostatečně propojeno se světem, je to i pozvánka pro management zahraničních firem necpat všechno do předražené Prahy a využít levnou Ostravu se svou blízkostí polskému trhu. To chce ale rozumně nastavené spoje do Prahy, Vídně, Mnichova, Londýna... A Vámi vypíchnutá linka do Dubaje? To není jen takový rozmar, ale prosperující lázně Darkov či Klimkovice ve své podstatě žijí z mnohačetných arabských klientů. Proč nepodpořit jejich návštěvnost přímou linkou?

+7/−9
doporučit
2.3.2017 20:01

K59a67r92e62l 19B37a23r24t57á55č60e87k 9802659412785

co kdyby linku z Dubaje dotovali sami arabi???

+2/0
doporučit
3.3.2017 6:56

D65a77v51i45d 34M93a92l90i41n97a 1200853580113

Zřejmě se nechali inspirovat Londýnem s jeho letišti Gatwick, Stansted, Heathrow, City, Northolt, Biggin Hill a jiná. Bohužel zapomínají, že Londýn má při nejmenším tolik obyvatel a turistů, co celá ČR dohromady. ;-)

+2/0
doporučit
2.3.2017 20:24

P53e60t77r 49N82o75v83á39k 8624174207610

Pan Unucka spí pod hodinama nebo spadl z višně, každopádně má následky. Bude pracovat co by náměstek zadarmo nebo za minimální mzdu? Ty peníze na podporu letů nám dejte a my je využijeme pro obyvatele našeho městečka a spravme si cesty abychom si neničili naše auta. Hrůza na kraji - děs běs

+2/0
doporučit
2.3.2017 19:46

J73a34n 41M56r13á39z28e74k 3774872941533

Článek pravdivý, ale tu poznámku i vidlácích si mohl autor odpustit. To do seriózní novinařiny nepatří.

+2/−4
doporučit
2.3.2017 19:48

A58l65e73š 11M31a20t26e37r65n56a 7111988204414

Autor mi připomíná malé závistivé dítě:-) již v některých minulých článcích se neustále navážel do Ostravy, např. do vlakového spojení Ostravy a letiště, a bylo vidět jak jej evidentně štve, že např. Praha na takové spojení čeká desítky let a stále nic;-D Zajímalo by mně, zda se autor vůbec někdy byl podívat v Ostravě a jak zná zdejší letiště a region...a zda vůbec létá letadlem:-) Nebo jen všude jezdí autem a leteckou a vlakovou dopravu si vybral jako cíl svých útoků, neboť je to tak snadné vše jen kritizovat...létám z Ostravy do Londýna docela často a lety jsou téměř vždy plné...co by autor navrhoval?

Má nějaký nápad jak letiště v Ostravě a Pardubicích pozvednout? Myslím že ne a přijde mi, že by obě nejradši nechal zrušit a zbourat...to bych ale našemu regionu nepřál...kodrcat se po těch strašných silnicích do Katowic ;-( Možná bývalí politici zaspali, ale ti současní se alespoň něco k pozvednutí regionu snaží dělat...nebo máme všichni rezignovat a nechat se převálcovat Poláky a Prahou? Netrvdím, že dotace do ztrátových spojů zcela bez výhrad podporuju, ale zcela souhlasím s Tomášem Krainou...lázně v Klimkovicích jsou plné pacientů z Emirátů a Arábie, ale takový vidlákov přeci pan autor nezná...:-)

Myslím že pan Sůra sám nejspíš pochází z nějakého vidlákova, sám je možná obyčejný lopaťák a zde si jen léčí své komplexy urážlivými útoky na jiná města a regiony:-/

+5/−18
doporučit
2.3.2017 20:55

M82a65r93t36i24n 44H34o72r29á68č58e84k 7946794665834

Předpokládám, že pan Sůra je z Prahy, protože nikde nevidím, že by kritizoval několikanásobně vyšší šikovně skryté dotace na to, aby se zachránila firma bez budoucnosti - ČSA. Tuším, že přes Osinek tam stát nalil 2 miliardy, kolik šlo přes Český aeroholding místo toho aby zisky letiště Praha šly do státního rozpočtu a mohly dotovat třeba rychlejší výstavbu dálniční sítě - například D35 na Olomouc, to už asi nezjistíme. No nic, výsledkem těchto extrémních dotací byl prodej 1/3 za symbolickou cenu korejcům a druhé 1/3 TVS, který z velké části koupili od Šimáněho číňané.

V žádném případě nechci tímto říct, že současná podoba podpory linek v Ostravě je v pořádku. Kdyby totiž linku 1-2x týdně rozlítal FlyDubai nebo Emirates - tj. firmy, které umí nabídnout v Dubaji přestup na své spoje do světa, zejména Asie, pak by linka smysl měla a do Ostravy by jezdili lidé ze sousedního Slezka. Takto

Podle mne totiž existuje potenciál na 2-3 spojení mimopražských letišť na velké letiště typu Londýn-Heathrow, Paříž-Charles de Gaulle, Frankfurt, Moskva, Dubaj ale jen tehdy pokud se bude jednat o dopravce, který zajistí přestup na linky dál. Díky tomu pak po několika letech přijdou do oblasti firmy s vyšší přidanou hodnotou, nejen montovny. Jinak leteckou konektivitu nemá smysl dotovat.

+1/0
doporučit
3.3.2017 7:50

P32e65t65r 33K89o27z11o81h17o52r89s82k94ý 6271323411467

To Milan Illek

Kdybyste sepřed napsáním článku podíval do mapy, tak byste zjistil, že ostravské letištěje jediným v ČR, ke kterému vede železnice – železniční terminál je spojens letištní halou 75 m dlouhým tunelem.

Prodiskutující, neznalé místní situace s přístupností na ostravské letiště:

Ze zastávky uobce Sedlnice, ležící na lokální trati Studénka – Veřovice, je vyvedena odbočkapřímo k terminálu letiště Mošnov (pozn: na název Letiště Leoše Janáčkajsem si nikdy nezvykl). Celá trať ze Studénky až po letištní terminál jeelektrifikována, takže jezdí příme spoje ze severu, z oblasti Ostravska,dostupnost OK. Potíž je v tom, že z jižního směru, tedy z oblastiValašského Meziříčí, Kopřivnicka atd. je letiště po železnici nepřístupné. A topřesto, že v zastávce Sedlnice je vybudován železniční triangl a vlaky bytak mohly k terminálu zajíždět i z tohoto směru. Jenže nezajíždí, spojeprojedou kolem letiště zastávkou Sedlnice a pokračují do Studénky. Takžecestující z jižních oblastí, kteří by chtěli letět z Ostravy, sevelice obtížně dostávají na letiště za pomoci taxíků, osobních aut svých isvých přátel (ti mají v noci a nad ránem radost), veřejná autobusová dopravaz tohoto směru se moc nekoná. Upozornil jsem na to někdy před rokem tiskovoumluvčí letiště a odpovědí mi bylo, že se tím možná budou zabývat. Kraj, vedeníletiště a nakonec i ČSD se tak vědomě zříkají spousty možných zákazníků z aglomerace,která dle mých propočtů představuje cca 42 – 450 tis. obyvatel. Takže nač sivlastně stěžují, že?

+1/−3
doporučit
3.3.2017 9:03
Foto

B71r56o62n79i50s72l60a28v 85G45a15b51r45y25š 2452699811

"...Aerolinky měly dlouhou dobu na to, aby zjistily, jak skvělý byznys nabízí spojení z Ostravy či Pardubic."

Jak může někdo letět z Ostravy, když v Ostravě žádné letiště není?

+1/−3
doporučit
2.3.2017 22:53

J33a45n 43P85e51t65r63u21s 2282715537501

Dotace jsou dost zvláštní postup, ale poznámky o vidlákově v článku jsou trapné. Např. ostravská linka Ryanairu do Londýna je obsazená skoro ze sta procent a přidával se díky tomu čtvrtý spoj. Linka do Bergama na sever Itálie taky prosperuje.

+1/−4
doporučit
2.3.2017 19:07

M76i12l45a27n 47I32l33l13e13k 6813926147140

Myslím, že kdyby se do Ostravy nebo do Brna dalo dojet vlakem přímo na terminál, bez dlouhého čekání na přestup, tak by se mohly stát alternativou Katovic a Vídně. (Do Katovic je od nás hrozné cestování.) Praze prý nestačí Ruzyně a potřebuje ještě Vodochody, tak proč by Brno nemohlo byt low-costovym letištěm pro Vídeň.

0/−6
doporučit
2.3.2017 19:31

V13l80a94d39i71m36í53r 22M23a92r86y97š59k30a 4906976670312

No jo, takový ten typický článek od někoho, kdo bez znalostí širších souvislostí píše nesmysly. :-) "Vidlákov" snad ani komentovat nebudu.

0/−2
doporučit
3.3.2017 9:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.