Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Autobusy ani vlaky nejsou potřeba, pošleme dotace letadlům

Není to tak dávno, co politici měli jako hračku České aerolinie. Od krachu je zachránila jednak pomoc jiné státní firmy a jednak privatizace. Letadla ale politiky nepřestávají lákat. V některých krajích či městech pro změnu vymýšlí, jak je začít dotovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a72r51e64k 16K23a10l25i26v28o85d38a 7496273121176

Největší vidlák je autor....

0/0
5.3.2017 2:45

J82a88r51o58s63l86a68v 47T93í89n87e75k 4554148610982

Co tam napsal nevhodného ? Asi máte pro to nějaký důvod.

0/0
5.3.2017 15:49

V35l35a94d22i45m88í94r 42M15a77r72y62š10k32a 4136976810632

No jo, takový ten typický článek od někoho, kdo bez znalostí širších souvislostí píše nesmysly. :-) "Vidlákov" snad ani komentovat nebudu.

0/−2
3.3.2017 9:17

R83a25d71e51k 89J11a59n15a75t20a 9795936464532

A s čím konkrétně nesouhlasíte? Že Ryanair často "vydírá" malá letiště požadavky na dotace, je docela známá věc. Stejně jakože mnozí lokální politici mají přebujelé ego. Pokud by ta letiště byla komerčně zajímavá, už dávno by se tam létalo. Letecká doprava je v EU liberalizována, dopravci si mohou zavést linku kam chtějí.

+4/0
3.3.2017 18:22

P64e85t15r 46K28o30z52o98h73o79r17s73k84ý 6181423281787

To Milan Illek

Kdybyste sepřed napsáním článku podíval do mapy, tak byste zjistil, že ostravské letištěje jediným v ČR, ke kterému vede železnice – železniční terminál je spojens letištní halou 75 m dlouhým tunelem.

Prodiskutující, neznalé místní situace s přístupností na ostravské letiště:

Ze zastávky uobce Sedlnice, ležící na lokální trati Studénka – Veřovice, je vyvedena odbočkapřímo k terminálu letiště Mošnov (pozn: na název Letiště Leoše Janáčkajsem si nikdy nezvykl). Celá trať ze Studénky až po letištní terminál jeelektrifikována, takže jezdí příme spoje ze severu, z oblasti Ostravska,dostupnost OK. Potíž je v tom, že z jižního směru, tedy z oblastiValašského Meziříčí, Kopřivnicka atd. je letiště po železnici nepřístupné. A topřesto, že v zastávce Sedlnice je vybudován železniční triangl a vlaky bytak mohly k terminálu zajíždět i z tohoto směru. Jenže nezajíždí, spojeprojedou kolem letiště zastávkou Sedlnice a pokračují do Studénky. Takžecestující z jižních oblastí, kteří by chtěli letět z Ostravy, sevelice obtížně dostávají na letiště za pomoci taxíků, osobních aut svých isvých přátel (ti mají v noci a nad ránem radost), veřejná autobusová dopravaz tohoto směru se moc nekoná. Upozornil jsem na to někdy před rokem tiskovoumluvčí letiště a odpovědí mi bylo, že se tím možná budou zabývat. Kraj, vedeníletiště a nakonec i ČSD se tak vědomě zříkají spousty možných zákazníků z aglomerace,která dle mých propočtů představuje cca 42 – 450 tis. obyvatel. Takže nač sivlastně stěžují, že?

+1/−3
3.3.2017 9:03

L17u80b18o60š 96H23o29l88í75k 5917920882310

Skvělé. Dubajští šejci mířící do lázní Klimkovice (kterých budou přilétat plná letadla) jistě přímé železniční spojení využijí...

+2/0
3.3.2017 9:54

I61v97a14n 86H54o66l14a33s 5897117558327

> a nakonec i ČSD

To se opravdu vědomě (ba ani nevědomě) nezříká vůbec ničeho.

0/0
4.3.2017 22:12

M27i57r31o10s35l67a21v 85Z88i27k95m42u65n19d 6288112227388

Kdybyste se podíval do mapy, zjistil byste, že i v Brně vede k letišti železnice (ze stanice Brno Slatina a je vzdálena jen několik desítek metrů od odbavovací haly ... proč se technicky neupraví tak, aby tam mohly jezdit osobní vlaky z hlavního nádraží, což je rychlejší než BUS MHD těžko říci ... asi to nikdo nechce ... rovněž k pardubickému letišti vede železnice.

Letiště v Ostravě je relativně nedostupné i pro občany z Hranic na Moravě, Přerova či Olomouce, což je patrné z vyhledávače spojení ...

Nicméně z hlediska pohodlí cestujících je ten spojovací tunel dlouhý sice jen 75 metrů, ale to je jen na začátek, příletový cestující to má minimálně dalších 75 metrů. Informace o železničním spojení jsou poměrně bídné, jízdenky se prodávají v informačním centru, které příletový cestující mine a o jeho existenci se dozví až na začátku tunelu. Jízdenkový automat "tam" není, jednak patrně proto, že by si na svůj provoz nevydělal, jednak proto, že výdej jízdenek je z hlediska tarifních pravidel tak složitý, že s ním mají problém i vlastní vyškolení zaměstnanci, tím spíše "laik" a navíc ze zahraničí, který česky neumí ... Převést tarifní pravidla nesrozumitelná i v češtině do cizího jazyka je pouze iluze ...

0/0
5.3.2017 5:09
Foto

M29i95c75h55a31l 84B72r59e50š30k41o88v89e83c 4751938864936

Linka do Dubaje je skutečně nesmysl, ale jsou tu jiné destinace, jejichž podpora by byla vhodná, tedy aspoň po nějakou dobu, aby se ukázalo zda mohou být rentabilní a přilákat komerčního zájemce a nebo ne a pak má smysl je opustit.

0/0
3.3.2017 8:59

M28a76r47t72i95n 23H74o40r22á41č37e14k 7466714435104

Předpokládám, že pan Sůra je z Prahy, protože nikde nevidím, že by kritizoval několikanásobně vyšší šikovně skryté dotace na to, aby se zachránila firma bez budoucnosti - ČSA. Tuším, že přes Osinek tam stát nalil 2 miliardy, kolik šlo přes Český aeroholding místo toho aby zisky letiště Praha šly do státního rozpočtu a mohly dotovat třeba rychlejší výstavbu dálniční sítě - například D35 na Olomouc, to už asi nezjistíme. No nic, výsledkem těchto extrémních dotací byl prodej 1/3 za symbolickou cenu korejcům a druhé 1/3 TVS, který z velké části koupili od Šimáněho číňané.

V žádném případě nechci tímto říct, že současná podoba podpory linek v Ostravě je v pořádku. Kdyby totiž linku 1-2x týdně rozlítal FlyDubai nebo Emirates - tj. firmy, které umí nabídnout v Dubaji přestup na své spoje do světa, zejména Asie, pak by linka smysl měla a do Ostravy by jezdili lidé ze sousedního Slezka. Takto

Podle mne totiž existuje potenciál na 2-3 spojení mimopražských letišť na velké letiště typu Londýn-Heathrow, Paříž-Charles de Gaulle, Frankfurt, Moskva, Dubaj ale jen tehdy pokud se bude jednat o dopravce, který zajistí přestup na linky dál. Díky tomu pak po několika letech přijdou do oblasti firmy s vyšší přidanou hodnotou, nejen montovny. Jinak leteckou konektivitu nemá smysl dotovat.

+1/0
3.3.2017 7:50

J26a79n 37S40ů63r13a 4335863933252

Pan Sůra je z Liberce. statní záchranu ČSA kritizoval x krát.tolik fakta

+3/0
3.3.2017 8:42

M72a23r86t83i10n 38H15o81r38á77č37e12k 7266474245674

díky za objasnění

0/0
3.3.2017 11:28

K81a48r71e55l 15B68a75r12t10á74č65e81k 9222889972195

co kdyby linku z Dubaje dotovali sami arabi???

+2/0
3.3.2017 6:56

J70a78r74o60s71l40a91v 64T57í41n12e67k 4974268140712

To nejde. Arabové neznají slovo DOTACE.

0/0
5.3.2017 15:52

P57a50v23e34l 76Z33a45j96í62č24e52k 8184720566500

to letiste melo vzdycky zustat jako letiste se smisenym provozem protoze jako civilni jen chatra a nema sanci se uzivit asi jako ta vlakova linka kterou skoro nikdo nejezdi. A par arabacu, sem tam nejaci manageri a v dobe dovolenych nejake nepravidelne linky to nevytrhnou...

+5/0
3.3.2017 6:47
Foto

B35r19o39n84i22s75l66a27v 67G24a93b31r68y70š 2222869561

"...Aerolinky měly dlouhou dobu na to, aby zjistily, jak skvělý byznys nabízí spojení z Ostravy či Pardubic."

Jak může někdo letět z Ostravy, když v Ostravě žádné letiště není?

+1/−3
2.3.2017 22:53

K65a92r35e71l 62N88o79v84ý 4669989923549

je,již bývalé,město ho polklo,ale nějaké stavby zůstaly a jsou využívané

0/0
2.3.2017 23:26

P72e77t70r 36P71e41t55r 6203692478773

vzhledem k tomu, že na Ostravské letiště v posledních letech začaly jezdit pravidelné vlakové linky tak tam asi někde bude. Ty vlaky určitě nebudou končit v poli

0/−1
3.3.2017 0:15

P32a78v60e45l 96Z48a78j97í68č69e79k 8404110306770

pan asi narazi na to ze je v mosnove ne v ostrave

+5/0
3.3.2017 6:44
Foto

B93r63o28n25i73s96l43a47v 16G77a95b82r89y72š 2522279751

Prohledal jsem celé území Ostravy a žádné jsem nenašel. To, o němž se mluví, patrně je letiště v Mošnově. A Mošnov v Ostravě není. Dokonce je v jiném okrese.

+1/−4
3.3.2017 8:03

D90a15n 92M67a34c60h68o92l11d59a 8167652984732

pane jo, tak halvne ze jste neco napsal :)

+2/−1
3.3.2017 8:57
Foto

B52r80o67n12i92s92l22a86v 27G84a91b21r46y78š 2852969191

Váš komentář je zde jistě taky nezbytný... :-)

+1/0
3.3.2017 9:10

D62a24n 40M37a76c95h35o60l35d31a 8607192264622

to je asi pravda, aspon nebyl de...ní

0/0
3.3.2017 11:11

V24l66a59d14i14m74í43r 63M61a93r62y37š96k42a 4726356470412

Marjá... než začnete psát, zkuste se naučit číst, alespoň z mapy. ;-O

0/−2
3.3.2017 9:21
Foto

B90r42o53n51i42s23l48a76v 92G68a38b41r27y33š 2882879591

Zřejmě to neumím. Můžete mi prosím poslat souřadnice toho letiště?

Žádné letiště jsem v Ostravě opravdu nenašel. Ale třeba se pletu.

+1/−1
3.3.2017 11:14

J47a21n 41S53ů15r76a 4195713973232

Počet hostů v Moravskoslezském kraji loni ze Saudské Arábie 1086, SAE 110. https://www.czso.cz/csu/czso/cru_cr

informace pro fanklub lázní Darkov a Klimkovice.

+6/0
2.3.2017 21:44

D38a29n 42M91a95c89h43o85l37d74a 8637292484722

tak to číslo nemusí být úplně přesné, arabové vlastní např. v klimkovicích domy, kde jsou ubytování, to se určitě nebere jako lázeňské ubytování. Nicméně samořejmě to nejsou nájezdy lidí.

+1/0
2.3.2017 21:50

J59a69n 65S54ů88r95a 4495983763982

V tom případě tam nejsou nahlášení

0/0
2.3.2017 21:50

D80a38n 56M97a15c15h78o86l23d74a 8757262334122

ja videl tabulku s lazenskym ubytovanim a tam urcite nejsou vsichni, proste nebydli vsichni primo v lazenskem komlexu

0/0
2.3.2017 21:55

J82a51n 31S83ů88r20a 4605653813832

tak se o ni podělte:)

0/0
2.3.2017 21:56

D55a10n 71M40a84c84h48o62l12d19a 8887222474212

mluvim o tabulce co jste tady postnul vy, teda jednu z tech mnoha ruznych co tam byla a tykala se lazenskeho ubytovani

0/0
2.3.2017 22:00

D11a47n 63M13a62c65h87o13l68d93a 8247142214102

jinak na Klimkovice se muzu optat, znam tam reditelku, ktera je mimo jine kurdka. Na cestach v letadle je temer furt, to jen k tomu ze tu u nas jsme vidlaci a pomalu nevime co je letadlo :)

0/0
2.3.2017 22:03

K46a74r88e90l 25B18a85r13t66á24č82e59k 9182869232635

a taky nevime co je metro a moře...

0/0
3.3.2017 7:00

J17o68s47e19f 82T52r45ö70g74l 8669742696966

K nám do Teplic jich jezdí nepochybně více, že bychom si také postavili letiště :-)

0/0
3.3.2017 13:56

J14a25n 11S34ů39r74a 4875543803532

Je na čase:-)

0/0
3.3.2017 16:48

O10t12t28o 93P28o42s86p98í23š42i71l 4894985127868

Ale někde hodně daleko za městem a postavte k tomu za "ničí peníze" železniční trať...EU

:-)

+1/−1
4.3.2017 9:04

K69a70m85i44l 19D70o18l83e84z71e95l 6502726194732

hlavne aby latadla zase nelakali skveleho delitanta Tvrdika, to by bylo bankrotu....

0/0
2.3.2017 21:00

A79l91e27š 69M44a32t22e81r58n36a 7641948664854

Autor mi připomíná malé závistivé dítě:-) již v některých minulých článcích se neustále navážel do Ostravy, např. do vlakového spojení Ostravy a letiště, a bylo vidět jak jej evidentně štve, že např. Praha na takové spojení čeká desítky let a stále nic;-D Zajímalo by mně, zda se autor vůbec někdy byl podívat v Ostravě a jak zná zdejší letiště a region...a zda vůbec létá letadlem:-) Nebo jen všude jezdí autem a leteckou a vlakovou dopravu si vybral jako cíl svých útoků, neboť je to tak snadné vše jen kritizovat...létám z Ostravy do Londýna docela často a lety jsou téměř vždy plné...co by autor navrhoval?

Má nějaký nápad jak letiště v Ostravě a Pardubicích pozvednout? Myslím že ne a přijde mi, že by obě nejradši nechal zrušit a zbourat...to bych ale našemu regionu nepřál...kodrcat se po těch strašných silnicích do Katowic ;-( Možná bývalí politici zaspali, ale ti současní se alespoň něco k pozvednutí regionu snaží dělat...nebo máme všichni rezignovat a nechat se převálcovat Poláky a Prahou? Netrvdím, že dotace do ztrátových spojů zcela bez výhrad podporuju, ale zcela souhlasím s Tomášem Krainou...lázně v Klimkovicích jsou plné pacientů z Emirátů a Arábie, ale takový vidlákov přeci pan autor nezná...:-)

Myslím že pan Sůra sám nejspíš pochází z nějakého vidlákova, sám je možná obyčejný lopaťák a zde si jen léčí své komplexy urážlivými útoky na jiná města a regiony:-/

+5/−18
2.3.2017 20:55

D22a41n 28M60a60c30h11o17l62d63a 8837642784152

vcelku bych souhlasil, jen do Katovic vede dalnice uz nejaky rok

+6/0
2.3.2017 20:58

J22a68n 16S32ů13r55a 4555593573792

Mohu vás uklidnit, nikomu nic nezávidím. Jen jsem alergický na vyhazování peněz. Zkuste řešit fakta, nikoliv osobu autora. V Ostravě jsem byl letos dokonce čtyři dny na dovolené. Velmi zajímavý zážitek.

+7/−3
2.3.2017 21:06

T50o35m49á69š 77T80a55t86í52č14e78k 5590372430498

Hardcore. R^

+2/−1
2.3.2017 22:28

V16l27a34d41i68m88í93r 96M72a21r80y54š19k18a 4236806420812

Někdo je zase alergický, když se jeho rodišti říká "vidlákov" a pro něj zůstanete navždy jen obyčejným buranem (který píše nesmysly, aniž by si zjistil souvislosti - to není novinařina, ale bulvár).

0/0
3.3.2017 9:23

J90a27n 21S24ů82r82a 4305933933702

Vy jste se narodil na letišti?

+1/0
3.3.2017 9:34

J80a42n 10T86u61r23o93ň 3411730260755

Btw. do Katovic vede luxusní dálnice, nejhorší úsek této komunikace je mezi Ostravou a statní hranicí...

+11/0
2.3.2017 21:40

J87a33n 24S35ů86r93a 4595603923802

Saudské Arábie 1086, SAE 110. https://www.czso.cz/csu/czso/cru_cr

počet hostů za celý rok a v celém kraji. Davy.

+5/−1
2.3.2017 21:45

P32a45v58e49l 81Š36m21í85d59e25k 6929100693828

No jo, Saudská Arabie Získání saudskoarabského víza bez místního sponsora je prakticky vyloučeno. Individuální turistická víza se nevydávají.e, letenka je jedna věc, ale dostat se tam zdroj www.mzv.cz. Možná, jako poutník do Mekky.Ale bude to abstinenční odvykající kůra.

+1/0
3.3.2017 6:18

Z47b34i85g93n57i25e41w 57K96o33l50a44n83o 9126964332151

Strasne silnice z Ostravy do Katowic? Z Ostravy mate dobre dalnice ( po polske strane ) do Katowic - A1 i sjezd na A4 .Mate tez dobry dojezd do Krakova . Z tich 2 letist cestuje kazdy rok vice nez 9 milionu lidi.

+3/0
2.3.2017 22:23

J11a92n 11N97o94v75á11k 8660656787980

Holt se budete muset smířit s tím, že Ostrava už dávno není pupek ČR s desítkami tisíc protekčních horníků, ale řadové město.

+7/0
2.3.2017 22:29

P25e29t52r 47M88a40r32š89o70u54n 5595988796346

Může autor k Pardubicím říci kam jinam létají bývalé linky z Ruska v naší republice?... prozradím mu, že nikam. Krachla letecká spolecnost. Takze úvaha, že na vině je konec konkurence na trasách asi nebude tak úplně presna. Ono totiž díky sankcím a tím ekonomice Ruska jaksi ubylo ruských turistů obecně. To pohřbilo pardubické letiště. Navíc v době kdy se město s krajem jen několik let o terminál dohadovali, zda to stojí za to ho stavět místo jedné boudy. No u chatrče nebude zastovat ani rychlovlak...

Pardubice mají teoreticky potenciál jako letiště "pražské". Je to divné, ale je to tak. Hodina do centra prahy není žádný čas. A pokud se podíváte na mnoha letiště nízkonákladové, zjsotite, že mají do ubadenych měst také daleko. (Beauvais je také 80 km od Paříže)

+6/0
2.3.2017 20:50

J50a81n 48S25ů70r42a 4855433943502

Ruských turistů je už nyní jako před krizí. Jen se také uvolnila konkurence, takže už může mezi Prahou a Moskvou létat více aerolinek, nejen Aeroflot a ČSA, jako dříve. Tím ztratily Pardubice výhodu. Ona to ale hodina není, musíte se ještě dostat na nádraží.

+1/−3
2.3.2017 21:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.