Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Autobusy ani vlaky nejsou potřeba, pošleme dotace letadlům

Není to tak dávno, co politici měli jako hračku České aerolinie. Od krachu je zachránila jednak pomoc jiné státní firmy a jednak privatizace. Letadla ale politiky nepřestávají lákat. V některých krajích či městech pro změnu vymýšlí, jak je začít dotovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25a70r98e45k 87K79a85l72i77v89o23d56a 7706413941316

Největší vidlák je autor....

0/0
5.3.2017 2:45

J77a87r43o88s27l12a82v 76T32í55n43e24k 4984888560492

Co tam napsal nevhodného ? Asi máte pro to nějaký důvod.

0/0
5.3.2017 15:49

V83l94a50d94i32m63í32r 28M62a71r16y51š23k23a 4816126110462

No jo, takový ten typický článek od někoho, kdo bez znalostí širších souvislostí píše nesmysly. :-) "Vidlákov" snad ani komentovat nebudu.

0/−2
3.3.2017 9:17

R75a85d73e44k 22J69a37n84a45t98a 9335456874812

A s čím konkrétně nesouhlasíte? Že Ryanair často "vydírá" malá letiště požadavky na dotace, je docela známá věc. Stejně jakože mnozí lokální politici mají přebujelé ego. Pokud by ta letiště byla komerčně zajímavá, už dávno by se tam létalo. Letecká doprava je v EU liberalizována, dopravci si mohou zavést linku kam chtějí.

+4/0
3.3.2017 18:22

P49e27t34r 17K19o75z68o16h80o91r75s14k29ý 6791753851787

To Milan Illek

Kdybyste sepřed napsáním článku podíval do mapy, tak byste zjistil, že ostravské letištěje jediným v ČR, ke kterému vede železnice – železniční terminál je spojens letištní halou 75 m dlouhým tunelem.

Prodiskutující, neznalé místní situace s přístupností na ostravské letiště:

Ze zastávky uobce Sedlnice, ležící na lokální trati Studénka – Veřovice, je vyvedena odbočkapřímo k terminálu letiště Mošnov (pozn: na název Letiště Leoše Janáčkajsem si nikdy nezvykl). Celá trať ze Studénky až po letištní terminál jeelektrifikována, takže jezdí příme spoje ze severu, z oblasti Ostravska,dostupnost OK. Potíž je v tom, že z jižního směru, tedy z oblastiValašského Meziříčí, Kopřivnicka atd. je letiště po železnici nepřístupné. A topřesto, že v zastávce Sedlnice je vybudován železniční triangl a vlaky bytak mohly k terminálu zajíždět i z tohoto směru. Jenže nezajíždí, spojeprojedou kolem letiště zastávkou Sedlnice a pokračují do Studénky. Takžecestující z jižních oblastí, kteří by chtěli letět z Ostravy, sevelice obtížně dostávají na letiště za pomoci taxíků, osobních aut svých isvých přátel (ti mají v noci a nad ránem radost), veřejná autobusová dopravaz tohoto směru se moc nekoná. Upozornil jsem na to někdy před rokem tiskovoumluvčí letiště a odpovědí mi bylo, že se tím možná budou zabývat. Kraj, vedeníletiště a nakonec i ČSD se tak vědomě zříkají spousty možných zákazníků z aglomerace,která dle mých propočtů představuje cca 42 – 450 tis. obyvatel. Takže nač sivlastně stěžují, že?

+1/−3
3.3.2017 9:03

L56u50b63o76š 85H21o98l59í50k 5707850742490

Skvělé. Dubajští šejci mířící do lázní Klimkovice (kterých budou přilétat plná letadla) jistě přímé železniční spojení využijí...

+2/0
3.3.2017 9:54

I78v44a46n 98H41o47l54a75s 5307197708717

> a nakonec i ČSD

To se opravdu vědomě (ba ani nevědomě) nezříká vůbec ničeho.

0/0
4.3.2017 22:12

M65i92r68o35s90l79a44v 80Z32i46k34m88u32n97d 6568482427688

Kdybyste se podíval do mapy, zjistil byste, že i v Brně vede k letišti železnice (ze stanice Brno Slatina a je vzdálena jen několik desítek metrů od odbavovací haly ... proč se technicky neupraví tak, aby tam mohly jezdit osobní vlaky z hlavního nádraží, což je rychlejší než BUS MHD těžko říci ... asi to nikdo nechce ... rovněž k pardubickému letišti vede železnice.

Letiště v Ostravě je relativně nedostupné i pro občany z Hranic na Moravě, Přerova či Olomouce, což je patrné z vyhledávače spojení ...

Nicméně z hlediska pohodlí cestujících je ten spojovací tunel dlouhý sice jen 75 metrů, ale to je jen na začátek, příletový cestující to má minimálně dalších 75 metrů. Informace o železničním spojení jsou poměrně bídné, jízdenky se prodávají v informačním centru, které příletový cestující mine a o jeho existenci se dozví až na začátku tunelu. Jízdenkový automat "tam" není, jednak patrně proto, že by si na svůj provoz nevydělal, jednak proto, že výdej jízdenek je z hlediska tarifních pravidel tak složitý, že s ním mají problém i vlastní vyškolení zaměstnanci, tím spíše "laik" a navíc ze zahraničí, který česky neumí ... Převést tarifní pravidla nesrozumitelná i v češtině do cizího jazyka je pouze iluze ...

0/0
5.3.2017 5:09
Foto

M96i34c68h81a59l 38B58r52e58š66k25o16v90e56c 4941508944406

Linka do Dubaje je skutečně nesmysl, ale jsou tu jiné destinace, jejichž podpora by byla vhodná, tedy aspoň po nějakou dobu, aby se ukázalo zda mohou být rentabilní a přilákat komerčního zájemce a nebo ne a pak má smysl je opustit.

0/0
3.3.2017 8:59

M63a77r28t33i61n 84H27o79r87á97č66e72k 7496294175484

Předpokládám, že pan Sůra je z Prahy, protože nikde nevidím, že by kritizoval několikanásobně vyšší šikovně skryté dotace na to, aby se zachránila firma bez budoucnosti - ČSA. Tuším, že přes Osinek tam stát nalil 2 miliardy, kolik šlo přes Český aeroholding místo toho aby zisky letiště Praha šly do státního rozpočtu a mohly dotovat třeba rychlejší výstavbu dálniční sítě - například D35 na Olomouc, to už asi nezjistíme. No nic, výsledkem těchto extrémních dotací byl prodej 1/3 za symbolickou cenu korejcům a druhé 1/3 TVS, který z velké části koupili od Šimáněho číňané.

V žádném případě nechci tímto říct, že současná podoba podpory linek v Ostravě je v pořádku. Kdyby totiž linku 1-2x týdně rozlítal FlyDubai nebo Emirates - tj. firmy, které umí nabídnout v Dubaji přestup na své spoje do světa, zejména Asie, pak by linka smysl měla a do Ostravy by jezdili lidé ze sousedního Slezka. Takto

Podle mne totiž existuje potenciál na 2-3 spojení mimopražských letišť na velké letiště typu Londýn-Heathrow, Paříž-Charles de Gaulle, Frankfurt, Moskva, Dubaj ale jen tehdy pokud se bude jednat o dopravce, který zajistí přestup na linky dál. Díky tomu pak po několika letech přijdou do oblasti firmy s vyšší přidanou hodnotou, nejen montovny. Jinak leteckou konektivitu nemá smysl dotovat.

+1/0
3.3.2017 7:50

J58a41n 22S22ů43r12a 4205833883862

Pan Sůra je z Liberce. statní záchranu ČSA kritizoval x krát.tolik fakta

+3/0
3.3.2017 8:42

M85a80r51t92i34n 53H79o32r86á56č50e27k 7466704255854

díky za objasnění

0/0
3.3.2017 11:28

K87a39r45e20l 17B82a93r77t22á91č39e20k 9512769902465

co kdyby linku z Dubaje dotovali sami arabi???

+2/0
3.3.2017 6:56

J81a67r60o73s98l64a20v 20T31í32n81e46k 4334728530822

To nejde. Arabové neznají slovo DOTACE.

0/0
5.3.2017 15:52

P76a33v94e36l 89Z21a73j92í50č40e51k 8574610426500

to letiste melo vzdycky zustat jako letiste se smisenym provozem protoze jako civilni jen chatra a nema sanci se uzivit asi jako ta vlakova linka kterou skoro nikdo nejezdi. A par arabacu, sem tam nejaci manageri a v dobe dovolenych nejake nepravidelne linky to nevytrhnou...

+5/0
3.3.2017 6:47
Foto

B28r95o76n27i80s59l15a64v 64G56a98b85r44y38š 2212109871

"...Aerolinky měly dlouhou dobu na to, aby zjistily, jak skvělý byznys nabízí spojení z Ostravy či Pardubic."

Jak může někdo letět z Ostravy, když v Ostravě žádné letiště není?

+1/−3
2.3.2017 22:53

K96a12r30e39l 12N97o94v50ý 4269129213659

je,již bývalé,město ho polklo,ale nějaké stavby zůstaly a jsou využívané

0/0
2.3.2017 23:26

P24e90t23r 54P15e11t85r 6283182878353

vzhledem k tomu, že na Ostravské letiště v posledních letech začaly jezdit pravidelné vlakové linky tak tam asi někde bude. Ty vlaky určitě nebudou končit v poli

0/−1
3.3.2017 0:15

P77a47v60e97l 78Z21a85j95í47č20e21k 8554630476980

pan asi narazi na to ze je v mosnove ne v ostrave

+5/0
3.3.2017 6:44
Foto

B12r92o65n60i65s68l90a19v 59G55a22b67r36y49š 2842329501

Prohledal jsem celé území Ostravy a žádné jsem nenašel. To, o němž se mluví, patrně je letiště v Mošnově. A Mošnov v Ostravě není. Dokonce je v jiném okrese.

+1/−4
3.3.2017 8:03

D46a14n 51M28a25c11h56o39l14d56a 8567282244882

pane jo, tak halvne ze jste neco napsal :)

+2/−1
3.3.2017 8:57
Foto

B30r87o53n44i27s37l97a38v 78G64a79b34r57y92š 2872459581

Váš komentář je zde jistě taky nezbytný... :-)

+1/0
3.3.2017 9:10

D43a68n 92M39a61c89h69o96l45d19a 8417512784692

to je asi pravda, aspon nebyl de...ní

0/0
3.3.2017 11:11

V30l15a21d94i39m37í21r 16M67a69r22y56š57k39a 4796526230702

Marjá... než začnete psát, zkuste se naučit číst, alespoň z mapy. ;-O

0/−2
3.3.2017 9:21
Foto

B21r27o93n38i54s91l83a78v 21G92a47b66r76y32š 2672689491

Zřejmě to neumím. Můžete mi prosím poslat souřadnice toho letiště?

Žádné letiště jsem v Ostravě opravdu nenašel. Ale třeba se pletu.

+1/−1
3.3.2017 11:14

J95a45n 86S29ů74r46a 4855203623582

Počet hostů v Moravskoslezském kraji loni ze Saudské Arábie 1086, SAE 110. https://www.czso.cz/csu/czso/cru_cr

informace pro fanklub lázní Darkov a Klimkovice.

+6/0
2.3.2017 21:44

D19a75n 97M85a28c25h13o95l86d85a 8517922284562

tak to číslo nemusí být úplně přesné, arabové vlastní např. v klimkovicích domy, kde jsou ubytování, to se určitě nebere jako lázeňské ubytování. Nicméně samořejmě to nejsou nájezdy lidí.

+1/0
2.3.2017 21:50

J72a60n 87S47ů97r30a 4265203703202

V tom případě tam nejsou nahlášení

0/0
2.3.2017 21:50

D15a16n 37M59a57c68h83o61l55d16a 8647632174952

ja videl tabulku s lazenskym ubytovanim a tam urcite nejsou vsichni, proste nebydli vsichni primo v lazenskem komlexu

0/0
2.3.2017 21:55

J60a80n 34S38ů49r22a 4765443573482

tak se o ni podělte:)

0/0
2.3.2017 21:56

D31a53n 29M75a49c52h52o13l48d48a 8377592404512

mluvim o tabulce co jste tady postnul vy, teda jednu z tech mnoha ruznych co tam byla a tykala se lazenskeho ubytovani

0/0
2.3.2017 22:00

D49a80n 30M86a85c31h95o90l35d58a 8977852534802

jinak na Klimkovice se muzu optat, znam tam reditelku, ktera je mimo jine kurdka. Na cestach v letadle je temer furt, to jen k tomu ze tu u nas jsme vidlaci a pomalu nevime co je letadlo :)

0/0
2.3.2017 22:03

K62a31r87e60l 85B61a20r14t25á80č22e17k 9772159332645

a taky nevime co je metro a moře...

0/0
3.3.2017 7:00

J55o78s59e47f 52T27r26ö84g19l 8979502456106

K nám do Teplic jich jezdí nepochybně více, že bychom si také postavili letiště :-)

0/0
3.3.2017 13:56

J48a22n 27S64ů90r26a 4865373323442

Je na čase:-)

0/0
3.3.2017 16:48

O59t39t42o 12P25o63s30p74í26š40i87l 4164795687688

Ale někde hodně daleko za městem a postavte k tomu za "ničí peníze" železniční trať...EU

:-)

+1/−1
4.3.2017 9:04

K71a63m80i51l 60D47o48l92e49z33e63l 6342786544692

hlavne aby latadla zase nelakali skveleho delitanta Tvrdika, to by bylo bankrotu....

0/0
2.3.2017 21:00

A73l35e23š 76M44a82t32e51r98n53a 7301918694754

Autor mi připomíná malé závistivé dítě:-) již v některých minulých článcích se neustále navážel do Ostravy, např. do vlakového spojení Ostravy a letiště, a bylo vidět jak jej evidentně štve, že např. Praha na takové spojení čeká desítky let a stále nic;-D Zajímalo by mně, zda se autor vůbec někdy byl podívat v Ostravě a jak zná zdejší letiště a region...a zda vůbec létá letadlem:-) Nebo jen všude jezdí autem a leteckou a vlakovou dopravu si vybral jako cíl svých útoků, neboť je to tak snadné vše jen kritizovat...létám z Ostravy do Londýna docela často a lety jsou téměř vždy plné...co by autor navrhoval?

Má nějaký nápad jak letiště v Ostravě a Pardubicích pozvednout? Myslím že ne a přijde mi, že by obě nejradši nechal zrušit a zbourat...to bych ale našemu regionu nepřál...kodrcat se po těch strašných silnicích do Katowic ;-( Možná bývalí politici zaspali, ale ti současní se alespoň něco k pozvednutí regionu snaží dělat...nebo máme všichni rezignovat a nechat se převálcovat Poláky a Prahou? Netrvdím, že dotace do ztrátových spojů zcela bez výhrad podporuju, ale zcela souhlasím s Tomášem Krainou...lázně v Klimkovicích jsou plné pacientů z Emirátů a Arábie, ale takový vidlákov přeci pan autor nezná...:-)

Myslím že pan Sůra sám nejspíš pochází z nějakého vidlákova, sám je možná obyčejný lopaťák a zde si jen léčí své komplexy urážlivými útoky na jiná města a regiony:-/

+5/−18
2.3.2017 20:55

D41a75n 58M46a22c40h78o48l44d82a 8217942154632

vcelku bych souhlasil, jen do Katovic vede dalnice uz nejaky rok

+6/0
2.3.2017 20:58

J57a54n 89S93ů61r49a 4955143823372

Mohu vás uklidnit, nikomu nic nezávidím. Jen jsem alergický na vyhazování peněz. Zkuste řešit fakta, nikoliv osobu autora. V Ostravě jsem byl letos dokonce čtyři dny na dovolené. Velmi zajímavý zážitek.

+7/−3
2.3.2017 21:06

T69o24m50á70š 20T75a29t70í88č56e37k 5910842840438

Hardcore. R^

+2/−1
2.3.2017 22:28

V71l58a77d30i59m28í89r 92M37a89r59y57š25k18a 4416166260352

Někdo je zase alergický, když se jeho rodišti říká "vidlákov" a pro něj zůstanete navždy jen obyčejným buranem (který píše nesmysly, aniž by si zjistil souvislosti - to není novinařina, ale bulvár).

0/0
3.3.2017 9:23

J86a35n 45S21ů18r59a 4875543283192

Vy jste se narodil na letišti?

+1/0
3.3.2017 9:34

J29a29n 84T94u21r73o12ň 3301150210555

Btw. do Katovic vede luxusní dálnice, nejhorší úsek této komunikace je mezi Ostravou a statní hranicí...

+11/0
2.3.2017 21:40

J47a20n 66S35ů62r77a 4695123443122

Saudské Arábie 1086, SAE 110. https://www.czso.cz/csu/czso/cru_cr

počet hostů za celý rok a v celém kraji. Davy.

+5/−1
2.3.2017 21:45

P30a90v80e76l 35Š55m26í40d67e10k 6399430943808

No jo, Saudská Arabie Získání saudskoarabského víza bez místního sponsora je prakticky vyloučeno. Individuální turistická víza se nevydávají.e, letenka je jedna věc, ale dostat se tam zdroj www.mzv.cz. Možná, jako poutník do Mekky.Ale bude to abstinenční odvykající kůra.

+1/0
3.3.2017 6:18

Z62b86i38g51n13i62e93w 95K59o10l34a57n75o 9196724562671

Strasne silnice z Ostravy do Katowic? Z Ostravy mate dobre dalnice ( po polske strane ) do Katowic - A1 i sjezd na A4 .Mate tez dobry dojezd do Krakova . Z tich 2 letist cestuje kazdy rok vice nez 9 milionu lidi.

+3/0
2.3.2017 22:23

J63a46n 42N93o73v67á63k 8520736727850

Holt se budete muset smířit s tím, že Ostrava už dávno není pupek ČR s desítkami tisíc protekčních horníků, ale řadové město.

+7/0
2.3.2017 22:29

P19e39t91r 60M80a24r31š98o83u73n 5525448776726

Může autor k Pardubicím říci kam jinam létají bývalé linky z Ruska v naší republice?... prozradím mu, že nikam. Krachla letecká spolecnost. Takze úvaha, že na vině je konec konkurence na trasách asi nebude tak úplně presna. Ono totiž díky sankcím a tím ekonomice Ruska jaksi ubylo ruských turistů obecně. To pohřbilo pardubické letiště. Navíc v době kdy se město s krajem jen několik let o terminál dohadovali, zda to stojí za to ho stavět místo jedné boudy. No u chatrče nebude zastovat ani rychlovlak...

Pardubice mají teoreticky potenciál jako letiště "pražské". Je to divné, ale je to tak. Hodina do centra prahy není žádný čas. A pokud se podíváte na mnoha letiště nízkonákladové, zjsotite, že mají do ubadenych měst také daleko. (Beauvais je také 80 km od Paříže)

+6/0
2.3.2017 20:50

J24a71n 13S77ů87r62a 4935353163652

Ruských turistů je už nyní jako před krizí. Jen se také uvolnila konkurence, takže už může mezi Prahou a Moskvou létat více aerolinek, nejen Aeroflot a ČSA, jako dříve. Tím ztratily Pardubice výhodu. Ona to ale hodina není, musíte se ještě dostat na nádraží.

+1/−3
2.3.2017 21:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.