Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy dají do starých vozů čidla kvůli otevírání dveří za jízdy

Nejstarší vozy Českých drah s otočnými sklopnými dveřmi, ze kterých v minulosti za jízdy vypadli lidé, pomalu u státního dopravce končí. Zbývající vozy ale ČD vybaví novým zařízením, které by mělo nehodám zabránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41a88r14t91i67n 91D38o18h96n50a69l 5327373798848

Nejstarší vozy s otočnými sklopnými dveřmi by v roce 2017 měl být leda tak v muzeu a ne na tratích.

0/−2
2.3.2017 9:15

J27a13n 83J35e74m35e23l33k30a 1885280

Nevím, jestli by nebylo lepší vagony vybavit rovnou automatickýma dveřma. Například na příměstské 323 by to i urychlilo provoz. Na druhou stranu tady v tomto bordelu nikdo neví, co bude po 2019, zda ty vagony někdo ještě bude chtít.

Přitom jsou podle mě hodně pohodlné, prostorné a flexibilní - při změně počtu pasažéru lze přidat/ubrat.

0/0
1.3.2017 18:59

F23r45a90n39t59i77š72e82k 38M29a89t68ě90j46č54e64k 7363232633131

ČD tím přiznaly závadu a mělo by být zastaveno trestní stíhání průvodčí!

+1/−1
1.3.2017 17:09

R21o52b91e67r96t 22P75r82a53ž28á64k 4828136495770

Jakou závadu? Na těch dveřích není nic rozbitého. Jen nemají centrální blokování.

+2/0
1.3.2017 18:21

M92i26r67o90s91l58a54v 51Z64i36k44m91u87n29d 6708862207658

Zbytečně vyhozené peníze ... v balkánských zemích (členové EU), počínaje Maďarskem si s podobnými hloupostmi nikdo starosti nedělá ... tam jezdí vlaky s otevřenými dveřmi běžně ...

Konec konců podle ideologie ODS se má každý starat o sebe sám, stát není nějaká opatrovna, tím spíše dopravce ...

+2/−1
1.3.2017 16:38

M84i16r69e52k 32G41a47j11e88r 5381206639160

Bohuzel ta cidla nezabrani strojvudci, aby se rozjel. Stejne tak jako mu v tom nezabranily viditelne otevrene dvere.

0/0
1.3.2017 16:14

P64e51t67r 61N47o67v32o71t53n66y 1111370401

Ne, ale je větší pravděpodobnost, že mu nedá nikdo souhlas k odjezdu.

+3/0
1.3.2017 16:26
Foto

J62i29ř86í 63R82o40h54a27n 5274428187505

A nebylo by lepší dát tam místo čidla pořádné dveře? Dnes jsem jel do práce vagónem, kde jedny dveře nešly otevřít, a ty druhé zase zavřít.

+1/0
1.3.2017 14:00

A92l35a53n 89Ř69e26p40k11a 4295786

Ono vyměnit dveře je náročnější a taky dražší, než jen doplnit čidla. Navíc otázkou je, jak dlouho ty vagony ještě budou sloužit a jestli by dražší investice do celých nových dveří nebyla mrháním penězi..

+4/0
1.3.2017 15:55

J50i30ř67í 33P28r87a93ž41á48k 9680242911782

Ano, malé dítě bude sledovat nějaké kontrolky, o nichž nebude stejně vědět k čemu jsou. Tragédie byla zaviněna rodiči, kteří se nestarají o své děti.

"Tímto světelným signálem budou varováni i naši zákazníci uvnitř vozu,“

0/0
1.3.2017 13:51

P27e24t35r 54N78o19v88o47t19n59y 1201530421

Konkrétně v tomto případě by rozvícenou signalizaci viděla průvodčí/vlakvedoucí v Olomouci poté, co cestující za sebou špatně zavřel dveře.

+6/0
1.3.2017 14:03

M77i80l83a50n 69V36o20l82e77k 5669943586219

V dlouhodobé praxi žádné jištění nefunguje na 100%, to byste tomu museli dělat servis jako letadlům.

0/0
1.3.2017 11:57
Foto

J65a32n 84V92a48l35a11l55í35k 6756439700616

ani to ne... nedávno jsem četl článek jak nějaké letadlo se muselo vrátit neb mělo otevřené dveře...

0/0
1.3.2017 13:06

J90a40k41u41b 69M56a79t85o19u22š 3575972972873

Tak když se rozbije klimatizace a okýnka nejdou otevřít tak nic jiného než větrat dveřmi nejde ;-D.

+3/0
1.3.2017 14:05

P80e95t48r 56N39o94v66o52t66n61y 1251200841

Mně spíš nejde do hlavy, proč u vozů(ten vůz, ze kterého vypadlo dítě byl), které jsou vybavené centrálním ovládáním dveří, se toto nepoužívá přednostně. Cestující a průvodčí mlátí dveřma ručně a pak se stane takový průšvih.

0/0
1.3.2017 11:19

J51i85ř52í 15E49r79b18e44n 1793504466967

Hernajs, to mi asi něco ušlo, že se tyhle lámací dveře uzavírají i automaticky nebo dálkově. Dosud jsem to neviděl a měl jsem za to, že to je prakticky nemožné kvůli tomu, že by to mohlo někoho důkladně skřípnout...

0/0
1.3.2017 11:24

P48e78t35r 56N20o37v94o50t46n30y 1591850281

Y/B70 to měly z výroby, u některých(určených pro vnitrostátní provoz) se to odebralo. Ale ten vůz, ze kterého vypadla to holka to měl.

+2/0
1.3.2017 11:32

J13a74n 93V48a73l79o26u58c71h 6382107658160

Je otázka, jak to bylo propojené dál, když leckdy jsou rychlíky řazeny "každý pes - jiná ves". Centrálně zavírané (a při otevírání pomohou vzduchem) "lámačky" jsou na "tornádech", tedy soupravách příměstských jednotek 460/560. Jenže při propjení vozů ucelené soupravy se dá "rozmáchnout" víc než u vagonu, kde se předpokládá každodenní odpojování a konetorů / hadic musí být co nejméně.

Ale to nic nemění na faktu, že alespoň nyní zaváděná signalizace už měla být instalována po takřka shodné nehodě před 10 lety.

+6/0
1.3.2017 11:41

P17e27t89r 53N10o54v12o59t90n26y 1411950551

"u vagonu, kde se předpokládá každodenní odpojování a konetorů" Myslím, že ty soupravy se zas tak často nerozhazují na jednotlivé vozy. A až na lokomotivu to nevede, ovládá to průvodčí někde od dveří.

0/0
1.3.2017 14:06

M33a29r69t47i30n 35B66ř86e45z15i23n94a 8168705300472

Ono to není tak složité. Vozy jsou mezi sebou propojeny: 2x vzduchové potrubí (červeně a žlutě označené hadice na čelech ), topná spojka a UIC kabel.

0/0
1.3.2017 16:07

J75i50ř34í 89E13r30b76e60n 1923304146827

Díky za informaci, zas vím něco nového :-)

+1/0
1.3.2017 12:15
Foto

P67e22t57r 62M52o27o55s 6952885347

Nebude lepší tyto staré vozy rovnou vyřadit z provozu? Nějak neslyším v obdobných případech frekventované zaklínadlo "i kdyby by to mělo zachránit jediný lidský život".:-/Rv[>-]

0/−10
1.3.2017 11:08

J17a73n 98Ř28e70z22n75í57č92e83k 3801211253750

Je jich moc, najednou to nikdo nezaplatí.

+6/0
1.3.2017 11:09
Foto

P16e15t52r 13M52o18o53s 6982315827

To je ovšem problém dopravce, v tomto případě ČD. K čemu potom máme instituce typu Drážní úřad, či Drážní inspekce, když nekonají? Uběhlo již dost času, aby dopravci stihli připravit svůj vozový park ohledně bezpečnosti cestujících. Pro srovnání, automobil nevybavený funkční dětskou pojistkou u zadních dveří již neprojde STK. Pokud ČD nebudou schopni po případném vyřazení starých vozů plnit objednané přepravní výkony, nechť je nahradí někdo jiný.

0/−10
1.3.2017 11:22

J28a33n 56Ř59e52z88n24í34č58e51k 3421601893830

Projde. Protože se berou předpisy vždy platné v době homologace. A je to dobře, páč jinak byste musel sešrotovat všechny auta neplnící Euro 6, což je tak 95% vozového parku u nás.

+9/0
1.3.2017 11:25
Foto

P58e64t83r 45M36o29o11s 6562965817

Pokud narážíte na mou poznámku o dětské pojistce zadních dveří, to měly již vozy Škoda 105/120 od roku 1976. Emisní norma není bezpečnostní kriterium, to jste poněkud vedle.;-)

0/−2
1.3.2017 11:29

J56a46n 73Ř52e53z79n79í17č52e25k 3101461653260

Škoda 1000 MB jí neměla. A pokud bude jinak technicky v pořádku, projdete STK i dnes, to vám garantuji.

+7/0
1.3.2017 11:31
Foto

P14e14t69r 56M62o72o42s 6542245677

Škoda 1000 MB z roku 1964 je dnes již provozována pouze jako veterán. S tím, že jeho majitel si je vědom technických omezení poplatných době vzniku vozu. Embéčko nemá ani bezpečnostní pásy na zadních sedadlech ( o ISOFIXu se tehdy nevědělo ani na Západě), takže zde není možno přepravovat dítě do 12 let v dětské sedačce (není jak ji na zadních sedadlech uchytit).

0/−1
1.3.2017 11:39

J54a86n 34Ř18e72z11n80í71č36e73k 3121151243710

Můžete jí provozovat i dnes, nejen jako veterána. Pásy na zadních sedadlech neměla ani Škoda 105 S, která je z 80. let. Ale to odbočujeme. Chtěl jsem říct, že způsobilost k provozu se vždy posuzuje optikou pravidel platící v té dané době. Ne současné. To byste pak nemohl používat skoro nic, páč pokrok nezastavíte. Dnes se nesmí v Evropě prodávat auta bez aspoň 2 airbagů, přesto jich jezdí alespoň třetita. Tam jde o ten logický proces.

+5/0
1.3.2017 11:44

P80e78t71r 34N18o74v83o21t97n66y 1401320591

A někdo jiný ty vozy vezme kde?

0/0
1.3.2017 11:25

V54l93a33d49i11m31í15r 97K65r54y70c44h50t44á37l20e91k 4232979887972

A kdo by je nahradil? V Evropě je někde dopravce s tisícovkou nevyužitých, moderních vozů? ;-D

+3/0
1.3.2017 11:33
Foto

P75e82t11r 17M46o49o83s 6422885667

Stačilo by vyřadit vozy řady Bdt a Bp, o těch je řeč. Například vozy řady Bmee mají centrální zajištění dveří, stejně jako motorová/přípojná jednotka 810/010.

0/−7
1.3.2017 11:42

V77l49a51d36i77m13í33r 10K83r18y72c24h33t10á89l67e39k 4552119167532

;-D;-D;-D;-D

Takže tohle byl klasický vůz "B".

http://www.zelpage.cz/razeni/16/vlaky/cd-884

Fakt jsem ještě neslyšel o tom, že by OBB prodávaly tisíc vozů najednou.

+1/0
1.3.2017 11:50

P41e43t60r 77N20o31v42o64t80n31y 1641750861

Zajištění dveří a možnost centrálního uzavření měl i ten vůz, ze kterého vypadlo to dítě. Jenže ČD nemají žádný předpis, který by jeho použití výslovně nařizoval. A zaměstnanci holt bez výslovného nařízení nic sami dělat nebudou.

0/0
1.3.2017 14:18

M92i94r97o17s58l17a67v 22Z24i80k34m60u59n11d 6278782207378

Ale zaměstnanci to centrální zavírání dveří používají .... problém je v tom, že když dveře nějaký "opozdilec" znovu otevře a za sebou nedokonale doklepne, tak proud vzduchu při vyšší rychlosti dveře sám otevře. V balkánském zahraničí si s podobnými hlupotinami problém nedělají ...

0/0
1.3.2017 16:42

P41e82t23r 45N16o90v57o67t80n90y 1451120861

Jenže v tomto případě obě zaměstnankyně toho cestujícího viděly. A spoléhaly se na to, že ty dveře zavřel. Kdyby ještě za ním použity centrál, tak se to bud vubec nemuselo stát(central by zafungoval, dveře by otevřel a znovu zavřel) nebo by nezafungoval a měly by aspoň o dost výhodnější pozici u soudu.

0/0
1.3.2017 17:02
Foto

P18e48t45r 16M93o68o32s 6952935477

Například ČD nakupuje vyřazené vozy řady Bmz od OBB. Ty už mají nejen centrální zajišťování dveří, ale třeba i klimatizaci a zásuvky na 230V - přestože byly vyrobeny v 80.letech.

0/0
1.3.2017 11:47

P40e26t62r 36R27i59h30a24k 7851708928336

a co tem obb asi tak drahy reknou? prosim vas pockejte nam asi tak 100 let pak vam tech 600 vozu zaplatime. to je proste nerealizovatelne.

0/0
1.3.2017 12:23

J92i73ř56í 88E17r59b90e35n 1753764216927

Nesmysl. Pokud vůz splňuje podmínky platné v době jeho schvalování do provozu, má to "nafurt". Stejně tak mohou dodnes jezdit po silnici embéčka bez pásů, bez vyhřívání oken a bez pravého zrcátka.

Mimochodem když máte na srdci bezpečnost, tak doufám bombardujete drážní úřad žádostmi o odebrání technické způsobilosti všem pantografům řady 451/452 a tramvajím T3 a T6, dosud hojně provozovaným. Ty se už při malém nárazu štosují i s cestujícími.

0/0
1.3.2017 12:15

J26i22ř23í 94E32r19b86e40n 1473444826297

Ony se taky postupně vyřazují nebo přestavují, zkuste si přečíst článek. Jen za loňský rok jich zlikvidovali pětinu a další pětina se téměř nepoužívá.

0/0
1.3.2017 11:26
Foto

J53a64n 40V17a60l76a58l41í92k 6846549710586

když lidi naskakují do vlaku nebo vystupují když se vlak rozjede nebo otvírají před zastavením tak ty dveře za to nemohou...

v první řadě je chyba v neukázněných cestujících...

0/0
1.3.2017 13:11

M15i60r71o15s67l70a63v 15Z68i19k14m46u35n91d 6758822627848

Jste příliš velký humanista ...

0/0
1.3.2017 16:42

J57a90n 37Ř44e52z29n83í73č98e27k 3791101413660

Zajímavé je, že od 70. let, kdy tyto vozy jezdí, se spoléhalo jaksi na zdravý rozum a fungovalo to. Dnes nahradíme zdravý rozum čidly. Co dál? Čidla do oken, jestli někdo nevystrkuje hlavu za jízdy?

+13/−4
1.3.2017 10:51

V51l45a27d58i25m35í78r 72K29r23y84c54h35t70á35l83e82k 4572399987952

Honzíku, v 70. letech ty vozy jezdily trochu jinými rychlostmi než dnes, víš? Musíš trošku přemýšlet, než něco napíšeš.

+2/−11
1.3.2017 10:58

J79a31n 69Ř18e52z31n92í71č45e35k 3671771473930

Vládíku, teď se zas zamysli ty. Je totiž úplně jedno, jestli vypadneš z vlaku v 80 km rychlosti nebo 110 km rychlosti.

+14/−1
1.3.2017 11:00

J88i73ř27í 67Z37á15h84o71r24a 5593975922229

A co když se ty dveře otevřou až při rychlosti nad 80kmh?

0/−4
1.3.2017 11:13

J48a24n 44Ř31e70z41n69í70č24e56k 3491711133840

Jezdíte někdy vlakem? V těchto vozech? Ty dveře se neotevřou samy. Mají zajišťovač. Možné to bylo u těch nejstarších vozů této řady, ale i sem byly zajišťovače před cca 5 lety domontovány. Jediná možnost je, že dveře nebyly zavřeny/dovřeny. Je technicky nemožné, aby byly při pomalé jízdě zavřené a otevřely se až v rychlosti.

+5/−2
1.3.2017 11:17

J11i82ř87í 27Z75á87h76o45r19a 5643895122929

no commnent :-/

+1/−5
1.3.2017 11:25

J21a18n 17Ř20e19z58n18í54č56e11k 3131951463760

Jo, mínus a "no comment", to jsou,panečku, argumenty.... :-D

+6/0
1.3.2017 11:28

O32n74d27ř76e94j 33Z30d82e87r35a42d31i15č45k12a 6144785403678

Toho hlupáka tady ze sebe děláte dobrovolně...?

0/−5
1.3.2017 11:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.