Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a33r38t70i69n 61N64o40v69ý 1289487130500

Kupte si auta na plyn. My vám pak zvýšíme daň z plynu. S pozdravem. Vaše vláda.

+8/0
doporučit
1.3.2017 6:15

J67i93ř23í 47R17a97m94e60š 8626204220952

Ja vam reknu kse je probl vy chytrolini. Tezsi a drazsi nadrze nez plyn a natankuje se min nez plyn. Drazsi system nez plyn, malo stanic nez plyn. Nafta nema s tim nic spolecneho.

+6/0
doporučit
1.3.2017 5:11

P49a38v53e98l 74M39a65l12i34n28a 9369793929749

Nad CNG i LPG jsem velice přemýšlel, ale pak jsem si spočítal, že proti naftě těžko něco ušetřím.

+4/−1
doporučit
1.3.2017 6:16

A98n68t91o47n53í68n 88S76v17o91b87o14d32a 3454123899232

Problém je dojezd CNG aut mezi 300-400 km. Tedy 2x častější tankování proti naftě. S menší hustotou CNG plniček to je nepohodlné. Dále zákaz vjezdu i do klecových garáží, pouze na letišti v Praze s tím nemají problém

+3/0
doporučit
1.3.2017 6:23

R26o74m29a32n 21M41a94r87t82í11n26e49k 3663430530428

Podobně se destanou na slepou kolej elektroauta.

+4/−4
doporučit
1.3.2017 5:15

V24l94a90d69i71m67í36r 60R60e45t16t86i35n43g65e31r 5375236635285

Já jsem příznivec alternativních pohonů, najezdím ročně 48 000 Kč a mám nyní tovární zástavbu LPG Octavia. Hyckam si to auto, neboť něco takového už Škoda nevyrábí. Auto je kvalitnější než Octavia III včetně motoru, dojezd na nádrž 560 km, LPG všude, ale i v zahraničí! A cena v létě 10,90 Kč, teď v zimě 13,90. CNG ovšem stojí v cca 17,90 Kč v době, kdy tam ta spotřební daň jako u LPG ještě není. Takže ani já velký příznivec alternativy se na CNG moc netvářim.

+2/0
doporučit
1.3.2017 14:49
Foto

P54a60v87e37l 95M58a70k67o72v37e49c 8588435701

Naftové motory způsobují největší znečišťování a jsou hlavní příčinou letošních smogových kalamit, přesto je spotřební daň u nafty nesmyslně o 2 koruny nižší než u benzínu...

+2/0
doporučit
1.3.2017 7:59

J17i49ř21í 29Z50ý57k47a 9689703741340

auto na CNG bych nechtěl ani zadarmo. Většina aut používá ocelové nádrže, které postupem času korodují. A vzhledem k velmi vysokému tlaku uvnitř nádrží je každé, i drobné oslabení nádrže zvyšujícím rizikem k výbuchu.

Problémem jsou i drahé a odcházející přepouštěcí ventily.

A ani ten dojezd není kdovíjak velký.

Raději LPG, nebo ten elektromobil

+3/−3
doporučit
1.3.2017 6:15

P17e62t49r 44B93á21č53a 8785356865625

Stejná slepá větev jako elektromobil.Rv

+4/−8
doporučit
1.3.2017 5:39

M17i63c72h23a96l 68M86a33r94e56k 2537630354259

Mám auto na tento pohon dva roky, jsem maximálně spokojen,1 km jezdím cca za 90 haléřů, čerpací stanici mám při cestě do práce. Denně najedu zhruba 130 km, pro mě je tento pohon velká úspora a nemůžu říct nic negativního ohledně pohonu CNG.Problém je spíš v tom že spousta lidi vůbec neví, že něco takového existuje a spousta lidí co o tom něco ví od někoho tak neví vlastně vůbec nic, jen že by to nechtěli....;-O:-)

+1/0
doporučit
1.3.2017 11:29

K20a18r72e15l 79P85l88š22e12k 9888958318337

U osobních aut už řekli evropští řidiči CNG ne, viz příklad Německa jako největšího automobilového trhu a ostatně zcela zanedbatelné počty CNG aut u nás. N. spustilo v r. 2004 zcela nevídanou kampaň s cílem mít v r. 2020 už 1,4 mil. těchto aut, navíc s podporou, kterou si náš občan vůbec nedokáže představit. Výsledek: právě naopak již od r. 2014 jejich počty stále klesají (v současnosti jich je přihlášených méně než 100.000, tj. jen 0,2% všech aut!!!), většina majitelů se už k nim zde nevrací, ruší se CNG stojany atd. a ostatně i u nás se pohybují jejich počty jen v řádu statistické chyby.

Důvody proti: v průměru vyšší váha auta o 120 kg, menší kufr, velký diskomfort při tankování, omezování při parkování a závislost na státním rozhodnutí o časově omezeném daňovém zvýhodnění ceny.

Jediný segment, kde počítá s udržením provozu na CNG je autobusová doprava ve velkých městech.

jak ukazuje zejména příklad N., tak masový rozvoj provozu těchto vozů rozhodně nenastane a spíše se počítá s jejich pomalým přirozeným koncem. Tento proces již začal a je podpořen i faktem, že po aféře "VW dieselgate" EU za nás všechny rozhodla, že jediným správným pohonem budoucnosti bude elektropohon...

+1/0
doporučit
1.3.2017 9:20

B78o26ř95i79v17o82j 53K42u57b55í37č60e78k 2809470789771

Jezdím na LPG a domnívám se že na plyn se s náklady jde bez problémů dostat pod cenu vozu spalujícím naftu. Hlavně množství pump je veliké vůči CNG. Navíc. LPG je rozšířeno i v Evropě viz Slovinsko Chorvatsko Polsko i Slovensko. Jediná nevýhoda. Je parkování. V podzemí.

+1/0
doporučit
1.3.2017 8:34

A63d97a23m 28M82a13l79ý 4720557112731

No jistě ... Cena nafty je škodlivě nízká ;-D

+1/0
doporučit
1.3.2017 7:54

D93a60v83i26d 75H44u17r16k97a 3760453801801

Mám oktávii, jezdím s ní rok. Kdyby se dojezd zvětšil z těch 400 km na 550 - 600 km na jedno natankování, neměl bych jedinou výtku. Jezdím reálně za 0,65 - 0,80 Kč/km. Jezdím do Německa, Holandska, Rakouska. Tak 95% cest na CNG. Měl jsem v roce 1994 Favorita na CNG a i tenkrát to bylo nejlevnější řešení, co se týká nákladů na PHM.

+1/0
doporučit
1.3.2017 7:14

P82a62v61e45l 54M10a15l50i42n34a 9359963179149

Nízký dojezd, hodně drahé problémy s nádrží a ventily.

Síť stanic v ČR je již celkem dostatečná. Ale třeba v takovém celém Chorvatsku jsou jen 2 stanice a ještě nejsou u hlavních tahů.

+1/0
doporučit
1.3.2017 6:27

M94i23k26u16l61á81š 79L47é95v71y 5202845434721

To je argument jak noha: počet plnících stanic v ČR je 145. Mne by přece zajímalo kde natankuji já a ne kolik je stanic celkově. Plnící stanice na CNG jsem snad ani neviděl. Když už, tak LPG.

Za sebe: Problém vidím v poměrně krátkém dojezdu, pokud někdo najezdí týdně přes 500 km jako já tak to aby tankoval každý druhý den. A ani to tankování není tak "user friendly" - musíte čekat u pumpy než přijede obsluha - při tankování každý druhý den docela opruz.

+1/−1
doporučit
1.3.2017 8:01

P41e80t11r 27D27o41k45t30o50r 6436281548959

Tak to zadotujeme, ne? a pak to zase zdražíme ;-) Teď jsem jel s kolegou, který to nafasoval, jezdí svižně, spotřeba 4,7 kg, síť čerpaček zoufalá, na D1 musel sjet na Pelhřimov, natankování necelých 15 kg plynu trvá o hodně dýl, než já natankuju 50 l nafty. K tomu menší kufr, nemožnost rezervy, ne díky. Až mi tohle budou chtít vnutit, tak asi změním zaměstnavatele..

+1/−1
doporučit
1.3.2017 7:29
Foto

P32a60t36r58i29k 67H40e22r92i81n69g 6839970110449

Nízká cena nefty není příčina, ale vysoká spotřební daň na CNG.........

0/−5
doporučit
1.3.2017 6:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.