Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M45a33r35t64i33n 37N16o59v68ý 1409587930410

Kupte si auta na plyn. My vám pak zvýšíme daň z plynu. S pozdravem. Vaše vláda.

+8/0
doporučit
1.3.2017 6:15

J44i80ř45í 48R69a75m13e12š 8936684690932

Ja vam reknu kse je probl vy chytrolini. Tezsi a drazsi nadrze nez plyn a natankuje se min nez plyn. Drazsi system nez plyn, malo stanic nez plyn. Nafta nema s tim nic spolecneho.

+6/0
doporučit
1.3.2017 5:11

P62a81v67e64l 59M59a56l46i19n72a 9589283409589

Nad CNG i LPG jsem velice přemýšlel, ale pak jsem si spočítal, že proti naftě těžko něco ušetřím.

+4/−1
doporučit
1.3.2017 6:16

A61n35t51o88n31í64n 10S87v45o77b35o11d47a 3764693929512

Problém je dojezd CNG aut mezi 300-400 km. Tedy 2x častější tankování proti naftě. S menší hustotou CNG plniček to je nepohodlné. Dále zákaz vjezdu i do klecových garáží, pouze na letišti v Praze s tím nemají problém

+3/0
doporučit
1.3.2017 6:23

R64o64m70a69n 55M47a93r18t79í12n57e32k 3713320260178

Podobně se destanou na slepou kolej elektroauta.

+4/−4
doporučit
1.3.2017 5:15

V20l23a76d59i15m46í15r 92R73e46t88t38i58n22g79e75r 5265306925625

Já jsem příznivec alternativních pohonů, najezdím ročně 48 000 Kč a mám nyní tovární zástavbu LPG Octavia. Hyckam si to auto, neboť něco takového už Škoda nevyrábí. Auto je kvalitnější než Octavia III včetně motoru, dojezd na nádrž 560 km, LPG všude, ale i v zahraničí! A cena v létě 10,90 Kč, teď v zimě 13,90. CNG ovšem stojí v cca 17,90 Kč v době, kdy tam ta spotřební daň jako u LPG ještě není. Takže ani já velký příznivec alternativy se na CNG moc netvářim.

+2/0
doporučit
1.3.2017 14:49
Foto

P69a87v16e87l 56M79a51k61o52v65e72c 8548195921

Naftové motory způsobují největší znečišťování a jsou hlavní příčinou letošních smogových kalamit, přesto je spotřební daň u nafty nesmyslně o 2 koruny nižší než u benzínu...

+2/0
doporučit
1.3.2017 7:59

J36i63ř91í 42Z45ý27k58a 9769943191570

auto na CNG bych nechtěl ani zadarmo. Většina aut používá ocelové nádrže, které postupem času korodují. A vzhledem k velmi vysokému tlaku uvnitř nádrží je každé, i drobné oslabení nádrže zvyšujícím rizikem k výbuchu.

Problémem jsou i drahé a odcházející přepouštěcí ventily.

A ani ten dojezd není kdovíjak velký.

Raději LPG, nebo ten elektromobil

+3/−3
doporučit
1.3.2017 6:15

P65e58t67r 32B80á15č50a 8385636475325

Stejná slepá větev jako elektromobil.Rv

+4/−8
doporučit
1.3.2017 5:39

M17i88c12h34a94l 52M50a18r72e44k 2297650844259

Mám auto na tento pohon dva roky, jsem maximálně spokojen,1 km jezdím cca za 90 haléřů, čerpací stanici mám při cestě do práce. Denně najedu zhruba 130 km, pro mě je tento pohon velká úspora a nemůžu říct nic negativního ohledně pohonu CNG.Problém je spíš v tom že spousta lidi vůbec neví, že něco takového existuje a spousta lidí co o tom něco ví od někoho tak neví vlastně vůbec nic, jen že by to nechtěli....;-O:-)

+1/0
doporučit
1.3.2017 11:29

K83a82r84e75l 13P91l91š95e39k 9908318828397

U osobních aut už řekli evropští řidiči CNG ne, viz příklad Německa jako největšího automobilového trhu a ostatně zcela zanedbatelné počty CNG aut u nás. N. spustilo v r. 2004 zcela nevídanou kampaň s cílem mít v r. 2020 už 1,4 mil. těchto aut, navíc s podporou, kterou si náš občan vůbec nedokáže představit. Výsledek: právě naopak již od r. 2014 jejich počty stále klesají (v současnosti jich je přihlášených méně než 100.000, tj. jen 0,2% všech aut!!!), většina majitelů se už k nim zde nevrací, ruší se CNG stojany atd. a ostatně i u nás se pohybují jejich počty jen v řádu statistické chyby.

Důvody proti: v průměru vyšší váha auta o 120 kg, menší kufr, velký diskomfort při tankování, omezování při parkování a závislost na státním rozhodnutí o časově omezeném daňovém zvýhodnění ceny.

Jediný segment, kde počítá s udržením provozu na CNG je autobusová doprava ve velkých městech.

jak ukazuje zejména příklad N., tak masový rozvoj provozu těchto vozů rozhodně nenastane a spíše se počítá s jejich pomalým přirozeným koncem. Tento proces již začal a je podpořen i faktem, že po aféře "VW dieselgate" EU za nás všechny rozhodla, že jediným správným pohonem budoucnosti bude elektropohon...

+1/0
doporučit
1.3.2017 9:20

B70o60ř31i26v55o55j 13K56u13b40í21č31e16k 2359860459231

Jezdím na LPG a domnívám se že na plyn se s náklady jde bez problémů dostat pod cenu vozu spalujícím naftu. Hlavně množství pump je veliké vůči CNG. Navíc. LPG je rozšířeno i v Evropě viz Slovinsko Chorvatsko Polsko i Slovensko. Jediná nevýhoda. Je parkování. V podzemí.

+1/0
doporučit
1.3.2017 8:34

A46d92a81m 16M96a31l65ý 4620597542391

No jistě ... Cena nafty je škodlivě nízká ;-D

+1/0
doporučit
1.3.2017 7:54

D20a59v21i13d 22H23u78r57k51a 3280733191801

Mám oktávii, jezdím s ní rok. Kdyby se dojezd zvětšil z těch 400 km na 550 - 600 km na jedno natankování, neměl bych jedinou výtku. Jezdím reálně za 0,65 - 0,80 Kč/km. Jezdím do Německa, Holandska, Rakouska. Tak 95% cest na CNG. Měl jsem v roce 1994 Favorita na CNG a i tenkrát to bylo nejlevnější řešení, co se týká nákladů na PHM.

+1/0
doporučit
1.3.2017 7:14

P68a79v52e73l 54M96a65l15i60n25a 9549373109339

Nízký dojezd, hodně drahé problémy s nádrží a ventily.

Síť stanic v ČR je již celkem dostatečná. Ale třeba v takovém celém Chorvatsku jsou jen 2 stanice a ještě nejsou u hlavních tahů.

+1/0
doporučit
1.3.2017 6:27

M73i38k65u62l94á10š 73L45é52v29y 5172185914551

To je argument jak noha: počet plnících stanic v ČR je 145. Mne by přece zajímalo kde natankuji já a ne kolik je stanic celkově. Plnící stanice na CNG jsem snad ani neviděl. Když už, tak LPG.

Za sebe: Problém vidím v poměrně krátkém dojezdu, pokud někdo najezdí týdně přes 500 km jako já tak to aby tankoval každý druhý den. A ani to tankování není tak "user friendly" - musíte čekat u pumpy než přijede obsluha - při tankování každý druhý den docela opruz.

+1/−1
doporučit
1.3.2017 8:01

P39e93t94r 71D82o10k46t26o78r 6916171618879

Tak to zadotujeme, ne? a pak to zase zdražíme ;-) Teď jsem jel s kolegou, který to nafasoval, jezdí svižně, spotřeba 4,7 kg, síť čerpaček zoufalá, na D1 musel sjet na Pelhřimov, natankování necelých 15 kg plynu trvá o hodně dýl, než já natankuju 50 l nafty. K tomu menší kufr, nemožnost rezervy, ne díky. Až mi tohle budou chtít vnutit, tak asi změním zaměstnavatele..

+1/−1
doporučit
1.3.2017 7:29
Foto

P34a58t43r65i74k 21H89e15r29i84n64g 6779180170339

Nízká cena nefty není příčina, ale vysoká spotřební daň na CNG.........

0/−5
doporučit
1.3.2017 6:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.