Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zájem o auta na CNG roste jen pomalu, škodí jim i nižší ceny nafty

Prodeje aut na stlačený zemní plyn rostou pomaleji než celý trh. Automobilky investují raději do elektromobilů a vodíku, které budou mít podle analytiků mnohem větší význam i v budoucnu. Pokles zájmu o auta na zemní plyn způsobily i nižší ceny klasických pohonných hmot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V40í44t 83S68p86i25s25a32r 7851701665484

Pane Zýka nedělejte tady bububu. To neznamená, že když koncern neumí auta na cng, tak že to neumí nikdo. Mám Fiata rok výroby 2004!! platnost bomb 20 roků a mám ho teprv 4 roky a asi to má najeto 172000km a ventily stále šlapou. Je to divné ale ti italové to nějak zvládli. Jo a po 20ti letech to auto půjde do šrotu a né na výměnu bomb. Pak půjdu a koupím dalšího ojetého itala s CNG a budu jezdit za 1,5kč za km. ;-D

0/0
6.4.2017 17:17
Foto

D12u90d40á24k 29V84l82a43d79i24m13í69r 4775203502703

Fleetove flotily? To už je trochu moc ne? Nemělo by tam být firemní flotily nebo firemní fleety? :)

0/0
2.3.2017 14:25

V31l86a62d29i92m23í18r 30R15e31t21t79i12n12g32e54r 5445546725555

Já jsem příznivec alternativních pohonů, najezdím ročně 48 000 Kč a mám nyní tovární zástavbu LPG Octavia. Hyckam si to auto, neboť něco takového už Škoda nevyrábí. Auto je kvalitnější než Octavia III včetně motoru, dojezd na nádrž 560 km, LPG všude, ale i v zahraničí! A cena v létě 10,90 Kč, teď v zimě 13,90. CNG ovšem stojí v cca 17,90 Kč v době, kdy tam ta spotřební daň jako u LPG ještě není. Takže ani já velký příznivec alternativy se na CNG moc netvářim.

+2/0
1.3.2017 14:49

V29á83c14l48a35v 42M78r92á26z 9161574276376

Tak je třeba si spočítat cenu na 1km. Cena CNG je kolem 24Kč/kg přičemž většina továrních aut na CNG má spotřebu kolem 4kg/100km. Takže cena na 1km je pod 1Kč. Cena LPG je naopak momentálně zhruba 13Kč za litr, přičemž i u továrních úprav se liší podle modelu, vámi zmíněná tovární LPG Octavia má při motoru 1,6MPI kombinovanou spotřebu 8l/100km, takže cena za 1km je něco nad 1Kč, ale řeněme že zhruba stejně.

Pro CNG může být rozhodující to pozdější zdanění, ale já si třeba auto nevolím na deset let, takže jsem si před rokem to CNG ještě vybral. Pravdou je, že z proklamovaných dalších úlev pro tyto vozy zůstala jen schválená strategie a skutek utek, ale já nikdy moc nevěřil tomu, že budu mít zadarmo dálniční známku nebo parkování v modrých zónách ;-) Spíš do budoucna vidím pro tento pohon jako konečnou to, že s ním moc nepočítají automobilky a soustředí se hlavně na elektřinu.

0/0
1.3.2017 19:26

V61l39a59d87i81m40í13r 65R41e69t66t22i92n82g25e36r 5365766205235

Co se týče továrního LPG, na vzorku 227 000 Km skutečně vychází kombinovaná spotřeba LPG na 8l/100 km. Spotřeba mně vychází na 80-90 kč na 1km LPG. Potíž je, že studené auto startuje na benzín, i když to řeším tím, že se nerozjedu 2min v létě až 15 min v -20C ,a bych mohl přepnout na plyn, dohromady za 6 let jsem vzal asi 8 plných nádrží benzínu a to po rozpuštění činí 1,30 Kč na 1Km. Další potíž s CNG je ta, že není v cizině. Jezdívám do Francie a GPL je všude, byl jsem v Chorvatsku s karavanem a kromě jedne pumpy v Rakousku LPG ve zbylých zemích bylo LPG všude (Chorvatsko, Slovinsko, Slovensko) což při vyšší spotřebě s karavanem bylo důležité. Navíc si kupuji auta vždy nová po delší době, kdy je vidět obrovský technologický skok (vyměnit tvary svetel a blatníku se mně nechce). A na to požaduji, aby ten vůz vydržel zápřah. Jenže u dnešních vozů si myslím, že šlápli vedle asi dotlačeni předpisy. Okukoval jsem Octavii III G-tech, jenže kromě CNG s problímy výše je tam navíc i vidět škodovácky "cut cost" a ten CNG motor je motor do sekačky s turbem. Jezdí to hezky, ale únava materiálu bude značná. Ten záhul nemůže vydržet víc než 100 až 150 000 km.

0/0
1.3.2017 20:45

V31á18c14l80a14v 12M65r60á78z 9691274486806

Továrních LPG si ale už moc neužijete. Právě proto, že LPG není obnovitelné palivo, ale CNG ano a prostě už dnes funguje jako alternativa. Automobilky cestou alternativních ale neobnovitelných paliv jako je LPG prostě dlouhodobě nepůjdou, ostatně už to jde nějakých těch pár let pozorovat. Nevylučuji ale, že CNG se nakonec nechytne a ukáže se jen jako slepá ulička.

Já najezdím 250km denně a na to mi stačí CNG "Cígo", které má jednoduchý nepřeboostovaný tříválec, pevně upevněný - co jsem to tak študoval, měl by vydržet hodně ;-) Naopak ty 1,4TSI G-Tecu Octavie mě stejně jako vás moc nepřesvědčily.

0/0
1.3.2017 20:55

V76á45c69l61a87v 32M61r89á40z 9921574376376

Tím "pevně upevněný" jsem chtěl říct, že je to tříválec napříč uložený v pomocném rámu.

0/0
1.3.2017 20:57

V22l20a69d87i44m11í55r 61R75e82t68t42i48n10g62e66r 5955786815445

No asi jezdíte po městě. Tam to stačí. Já jezdím obvykle denně po dálnicích a musí říct, že jednou jsem si půjčil bratrovo T. Aygo a chování řidičů bylo hodně agresivní včetně třeba lepení kamionu na zád. To si u černé Octavie nikdo netroufnul a jezdím stejně. Necítil jsem se vůbec bezpečně v tom prckovi. A jinak zánik LPG už mně předpovídají dlouho. Jezdím na něj už 22 let. nejprve Škoda 105 S přestavba BRC, pak Skoda Felicia Lovato a ted tovární Skoda Octavia LPG. Už v tom roce 1994 mně říkali, že LPG končí. No zatím tu je.

0/0
1.3.2017 21:20

V59á12c51l32a77v 97M48r97á12z 9601294686786

Jezdím 80% po dálnici. Aygo se s tím nedá srovnávat. Uvnitř je to Citigo pocitově auto na úrovni fabie, zhruba. A jízdní vlastnosti a pohodlí jsou "dospělé", není to vyloženě svezení jako v nákupní tašce. Ale jinak ani to Citigo není auto primárně dělané pro dálniční provoz, takže má kratší zpřevodování. A pak samozřejmě ostatní účastníci provozu předpokládají, že jste důchodce, který se k nim blíží stovkou...

Rozhodně se víc uplatní jako rozvozové auto do města pro pizzerie apod - tak je také nejčastěji vidím.

Já ale tehdy měl jasné zadání, že chci auto pod 1Kč/km, nové, do ideálně do 300tis, s dobrou předpokládanou životností, pokud na alternativní palivo, tak už z továrny a že to nesmí být LPG hyundai :-)

A kupodivu nebylo moc z čeho vybírat. Cígo už jsem znal z dřívějška, tak jsem věděl, že jezdit se s tím dá fajn, jinak bych asi pochyboval.

Jinak bych něco většího od VW klidně bral, ale vadí mi tam ten použitý motor u CNG verzí.

LPG tady bude ještě dlouho, ale tovární vymizí (to je znatelné už nyní) a tím pádem to nebude zajímavé pro mne. Plus mě tam štve to startování na benzín.

Abych pravdu řekl, momentálně vlastně vůbec nevím, za co bych své auto měnil. Ale zatím to má čas.

0/0
1.3.2017 21:43

V58l49a88d77i19m36í77r 48R27e19t49t89i79n52g71e58r 5475176245585

Toto za c bych ho vyměnil jsem řešil též. Cistě teoreticky nehoda a auto do šrotu nebo odcizení. Tovární Opel Astra ,ale předchozí generace je ještě na trhu a hlavně mně zaujmul tovární LPG ted od nového Fiatu Tipo. (jediné co by mně omezilo byl kufr. Já ho hojně využívám po té co jsem se oženil :-) Hundayi nee, pác to není tovární zástavba, ale přestavba se zárukou továrny. A rovněž doufám, že to má čas.

0/0
1.3.2017 22:06
Foto

J88a39k19u58b 50L28n65ě52n15i71č97k72a 1415632107811

Dobrý den,

byl jsem nucen pořídit si nové auto, hledat atmosférické motory vhodné na přestavbu LPG je dost náročné, ale i takové se najdou, protože se k nim bude postupně vracet.

Vytrvejte ;) a stále hýčkejte své vozítko ;)

+1/0
2.3.2017 8:10

M26i16r98o38s71l11a64v 44R18a29j19s18k88ý 9535206108134

Jezdím na návštěvu do Holandska, moje auto má spotřebu 8,5 litrů benzínu, tak jsem nedávno vyzkoušel CNG, auto Fiat Punto z půjčovny. Co se nákladů týká, není o čem, pečlivě jsem si to počítal, najel jsem s tím dva tisíce km a vyšlo mi 1,20 Kč na kilometr, průšvih je dojezd tohoto auta ( menší nádrž, než u Octavie), musel jsem si předem na netu vyhledat CNG stanice na celé trase a dobře naplánovat, kde zastavím, celkem 9x. Ovšem složité plánování to nebylo, lehce lze nalézt německé webovky se spolehlivými informacemi a plánovačem trasy, na Google Play je ( mimo jiné) zdarma dobrá italská aplikace na tankování plynu po Evropě, bohužel nefunguje offline, vyřešil jsem to screenem obrazovky mapy s pumpami CNG, kde jsem plánoval tankovat. Takže závěr : pokud něko najezdí autem alespoň 20 tisíc km ročně, nevadí mu o cestě předem přemýšlet, plánovat a častěji zastavovat, občas např. sjet 2-3 km z dálnice, pak CNG ano. Já sám bych do toho šel, ovšem to by museli dávat originál CNG ve fabrice do Yetiho, případně do jiného SUV 4x4....

0/0
1.3.2017 12:09

A36n52t77o90n14í77n 72S77v65o73b91o43d90a 3504803709922

V SUV 4x4 to nebude kam dát, nádrže na CNG montují mezi zadní kola, octavie cng má proto jinou zadní nápravu

0/0
1.3.2017 12:15

M13i98c94h49a79l 50M65a48r49e25k 2387100374809

Mám auto na tento pohon dva roky, jsem maximálně spokojen,1 km jezdím cca za 90 haléřů, čerpací stanici mám při cestě do práce. Denně najedu zhruba 130 km, pro mě je tento pohon velká úspora a nemůžu říct nic negativního ohledně pohonu CNG.Problém je spíš v tom že spousta lidi vůbec neví, že něco takového existuje a spousta lidí co o tom něco ví od někoho tak neví vlastně vůbec nic, jen že by to nechtěli....;-O:-)

+1/0
1.3.2017 11:29

J93a94n 68H85r44u17z60a 8824248579577

Spousta lidí to ví a také si umí spočítat klady a zápory. Zatím co přestavba zážehových motorů na LPG je relativně jednoduchá a levná záležitost u zemního plynu je lepší kupovat továrně postavený vůz. Problémem je objem nádrže, nedostatečná sít čerpacích stanic, pro někoho i obava z tlakové nádoby s provozním tlakem 200 bar (oproti 10 u LPG) a výrazně vyšší pořizovací cena. Z hlediska bezpečnosti je ZP ideální pro autobusy, které mají nádrž na střeše. Dále je zde velká komunita majitelů aut se vznětovými mototory, pro které přestavba nepřichází vůbec v úvahu.

+1/0
1.3.2017 11:39

V11á17c61l44a23v 78K39o67v32á14ř 9692840739363

Nedostatečná síť je už omleté téma. Ruku na srdce ......... Z mé zkušenosti vím (roční nájezd 30 tkm), že minimálně 30% aktivních řidičů mine jednou za 300 km jízdy plničku CNG.

Aktivními řidiči myslím řidiče, kteří najedou více než 10 tkm a nejezdí jen stylem domov/práce či domov/obchod a nebydlí ve venkovských oblastech.

A taky je neoficiální firemní stanice, kde se dá po domluvě s firmou natankovat (složení paušální zálohy předem a pak ti to odečítají).

0/0
1.3.2017 11:50

A24n95t95o18n18í85n 43S57v23o19b28o42d92a 3794623419672

soused není nadšen z G-Tec , snížený výkon, dojezd max 400 km, výhoda je v zadní nápravě(lepší provedení), proti naftové horší rozjezdy, musí se dost točit, jezdí po Praze

0/0
1.3.2017 12:10

V85á25c19l21a27v 60K77o64v50á12ř 9842400839843

Pokud srovnáváš 110 kW naftu, tak s rozjezdy souhlasím ale u 85 kW to je prakticky stejné.

Taky jsem si vnitřně argumentoval nižším výkonem ale pak jsem si dal práci a zjistil jsem, že v malé rodinné fabii 66 kW jezdím se stejnou průměrnou rychlostí jako s původní 92 kW oktávkou.

0/0
1.3.2017 12:15

V86á81c52l85a93v 50K63o81v63á76ř 9472750939583

Souhlasím. Já když se rozhodoval, že vezmu cng, tak jsem oslovil dva lidi v mém okolí, kteří mají služební octavii g-tec a jako první argument mně ukázali na parkoviště před prací, kde stála jeden g-tec a jedno citigo na cng. Oba dva si auta na cng koupili i do rodiny.

0/0
1.3.2017 11:55

V96á69c27l50a71v 36K15o43v71á50ř 9832220219313

Mimochodem při mém tarifu plynu vyjdou při domácí plničce náklady na 0,75 Kč na 1 km.

0/0
1.3.2017 10:57

A35n43t56o63n72í54n 46S78v25o42b86o47d18a 3874553909702

plus pořizovací náklady na plničku a její servis

+1/0
1.3.2017 11:48

V55á34c72l30a78v 60K10o28v71á62ř 9602480959323

Náklady na plničku se dají srazit do 100 tis korun. A povinné prohlídky jsou v řádech stokorun.

0/0
1.3.2017 11:52

A30n95t27o13n47í44n 59S38v84o69b51o77d56a 3944473639832

pro jedno auto dost luxus

0/0
1.3.2017 11:58

V64á20c49l65a49v 58K69o85v47á33ř 9422750379433

A TDI Vám jako rodinné auto nepřijde jako luxus. Než dojedu do práce, nebo odvezu dceru do školky, tak ani pomalu netopí a to je vzdálenost cca 15 km.

0/0
1.3.2017 12:18

A40n80t81o58n61í48n 46S76v44o75b17o70d87a 3644673209442

pro sebe mám tovární LPG :-), chtěl jsem vyměnit za CNG, zdá se mně to zbytečné, sousedovo G-Tec mne nepřesvědčilo

+1/0
1.3.2017 12:35

V77á23c91l73a11v 71K89o53v68á82ř 9712660629113

Nedej na souseda a puč si auto u prodejce na delší dobu. Dá se domluvit i týden.

0/0
1.3.2017 12:39

A75n45t33o73n43í80n 86S76v74o28b96o98d15a 3874363659952

mně stačí LPG, ještě 5 roků vydrží, než se bude měnit nádrž :-), komfort vyšší než běžných OIII, měl jsem půjčenou OIII na 14 dnů s TDI.....

+1/0
1.3.2017 13:07

M84a74r43e87k 17J53a70n72e27č80k82a 1257246713431

Držte se LPG, také jsem to před cca. 2 roky zvažoval, ale negativa u CNG převážilo jeho jediné pozitivum. Měl jsem možnost jezdit ve služební Oktě na CNG od kamaráda a mohu říci, že bych ani za jeden vůz na LPG, které máme v rodině to nevyměnil. Už jenom ten opruz při plánování delších tras kvůli tankování a s tím spojené zajížďky a ten hukot při tankování taky nic příjemného. Jízdní vlastnosti znatelně horší, než stejný vůz bez CNG.

0/0
2.3.2017 3:57

V62á87c40l94a69v 67K67o15v56á51ř 9572950889353

Nyní dává Škodovka na g-tec velký bonus a cenově vyjde skoro jako 1.0 TSI a v nákladech na benzín lze při klidné jízdě ušetřit cca 0,8 Kč za km. Při mém pětiletém cyklu výměny aut je to 80 tis Kč k dobru a pak budu zvažovat zda ty peníze dám do vlastní plničky a znovu cng, nebo zvolím jiný alternativní pohon. Jízdně je sice 1.0 TSI trochu svižnější, ale komfortním řízením a tichostí jasně vítězí g-tec. Tankování neřeším, protože denně jezdím kolem dvou plniček a týdně deset minut navíc přežiji. Další úspora je, že už nemůžeme jezdit do obchodních center. Takže Karolína v Ostravě padá a bude už jen Futurum a společné nákupy s ženou se ztenčí na třetinu času (pokud nebude chtít jet do Ikey).

Pro šťoury taky doporučuji zvolit Servis full za 40 tis. Kč. Vleze se do toho 7 garančních prohlídek a v ceně je vše vč. výměny stěračů, čistění klimy, dolití vody do odstřikovačů atd. Tzn. 5 let kromě CNG a pár desítek litrů benalu do auta nic nedám.

0/0
1.3.2017 10:27

O38n11d46ř25e22j 98M49u80s27i59l 9317605406794

Bonus? Ať koukám jak koukám, vidím v ceníku mezi 1.0 a 1.4 G-Tec rozdíl 53.000. Pokud budou nějaké CNG dotace, měly by právě ten rozdíl víceméně vyrovnat. Ale bez dotací je to poměrně sporná investice.

0/0
1.3.2017 11:12

V91á55c80l14a60v 38K93o57v45á78ř 9692170599463

Zajdi si k jakémukoli prodejci. U některých je to až 40t Kč plus nějakých 7% dolů z marže prodejce (to dají jak na 1.0 ta i na g-tec). Ve finále je rozdíl jen něco mezi 10 a 20t Kč. Když budeš šikovný tak celkově stáhneš ceníkovou cenu až o 70t Kč (vyzkoušeno na výbavě style + pár dalších drobností). Toto se ti ale podaří jen pokud bereš navíc balíček Servis plus, protože prodejce si zajistí příjem na 5 let od škodovky za servis, takže může jít do prodeje i z trochu zápornou marží.

0/0
1.3.2017 11:21

M41a51r91t41i71n 33V45š62e32t93u62l40a 2621709415595

Ten zákaz vjezdu v těch garážích nikdo nekontroluje, navíc zakazovat vjezd CNG aut je nesmysl, je to kvůli LPG, který je těžší než vzduch a při případném úniku zateče do nejnižšího místa a pokud to garáž nemá odvětrané, může se tam někdo udusit.

0/0
1.3.2017 12:59

K89a19r38e73l 56P20l72š86e88k 9388888968597

U osobních aut už řekli evropští řidiči CNG ne, viz příklad Německa jako největšího automobilového trhu a ostatně zcela zanedbatelné počty CNG aut u nás. N. spustilo v r. 2004 zcela nevídanou kampaň s cílem mít v r. 2020 už 1,4 mil. těchto aut, navíc s podporou, kterou si náš občan vůbec nedokáže představit. Výsledek: právě naopak již od r. 2014 jejich počty stále klesají (v současnosti jich je přihlášených méně než 100.000, tj. jen 0,2% všech aut!!!), většina majitelů se už k nim zde nevrací, ruší se CNG stojany atd. a ostatně i u nás se pohybují jejich počty jen v řádu statistické chyby.

Důvody proti: v průměru vyšší váha auta o 120 kg, menší kufr, velký diskomfort při tankování, omezování při parkování a závislost na státním rozhodnutí o časově omezeném daňovém zvýhodnění ceny.

Jediný segment, kde počítá s udržením provozu na CNG je autobusová doprava ve velkých městech.

jak ukazuje zejména příklad N., tak masový rozvoj provozu těchto vozů rozhodně nenastane a spíše se počítá s jejich pomalým přirozeným koncem. Tento proces již začal a je podpořen i faktem, že po aféře "VW dieselgate" EU za nás všechny rozhodla, že jediným správným pohonem budoucnosti bude elektropohon...

+1/0
1.3.2017 9:20

V53á83c49l75a13v 28K94o64v67á30ř 9772190599953

CNG byl a vždy bude alternativní pohon, který si volí lidé podle své vlastní vnitřní potřeby a priorit (ušetřené peníze, ekologie atd.).

Proč třeba nezmíníš Itálii, kde je přes milión aut na CNG a historie CNG je tam více než padesátiletá.

+2/0
1.3.2017 10:31

K89a94r31e64l 46P46l72š90e79k 9778698488807

Jen malé upřesnění: Itálie jako číslo 1 v Evropě v počtu CNG aut jich má v současnosti 746.000, což tvoří 2,1 % ze všech registrovaných. Když přihlédneme ke zhruba 50leté historii, tak se také nejedná o žádný super výsledek...

Poznámka: nic osobně nemám proti CNG autům a z hlediska životního prostředí bych byl rád, kdyby jich bylo více. Ale bohužel nebude...

0/0
1.3.2017 11:25

V97á18c90l95a30v 27K66o66v36á42ř 9622520209453

746.000 je z roku 2013. Nyní dle informací co mám od známých v Itálii je to přes milion.

PS: Bohužel na životní prostředí tady všichni v ČR a EU prdí. Jen jsem zvědav jak se budou tvářit majitelé dnešních TDI když za 5 let nebudou moci vjíždět do velkých měst, nebo budou mít 4 x dražší dálniční známky atd.

0/0
1.3.2017 11:33

K68a94r86e73l 37P19l47š81e17k 9218688498257

Používat informaci "co mám od známých v Itálii" je trochu zavádějící, ale ani případná necelá 3% nepředstavují žádnou závratnou cifru...

0/0
1.3.2017 13:09

J61a44n 91H53r54u84z60a 8374388349667

Itálie je velmocí pohonů na LPG. Je to dáno blízkostí rafinérií v Africe, kde doprava tohoto odpadního plynu púři těžbě ropy vyjde levně.

0/0
1.3.2017 11:42

M34i97c24h37a94l 18P56i37n36d98j90a82k 5683184307337

Navic benzin tam stoji pres 40 kc/l.

0/0
1.3.2017 12:51

V29á62c25l46a50v 44M66r39á38z 9121744376536

Menší kufr u továrních CNG vozů téměř není a diskomfort při tankování tedy skutečně nepozoruji, naopak jsem rád, že u CNG nemusím zvonit na obsluhu a čekat, až se přišourá "dědek" a natankuje to :-)

Jinak souhlas, nečekám větší rozšíření CNG u osobních vozů, ale pro nákladní i městskou dopravu a případně fleet je to zajímavá cesta.

0/0
1.3.2017 19:31

B95o17ř73i85v40o46j 10K20u56b97í48č12e48k 2269950989281

Jezdím na LPG a domnívám se že na plyn se s náklady jde bez problémů dostat pod cenu vozu spalujícím naftu. Hlavně množství pump je veliké vůči CNG. Navíc. LPG je rozšířeno i v Evropě viz Slovinsko Chorvatsko Polsko i Slovensko. Jediná nevýhoda. Je parkování. V podzemí.

+1/0
1.3.2017 8:34

M54i13k20u28l31á98š 36L58é39v79y 5122165634181

To je argument jak noha: počet plnících stanic v ČR je 145. Mne by přece zajímalo kde natankuji já a ne kolik je stanic celkově. Plnící stanice na CNG jsem snad ani neviděl. Když už, tak LPG.

Za sebe: Problém vidím v poměrně krátkém dojezdu, pokud někdo najezdí týdně přes 500 km jako já tak to aby tankoval každý druhý den. A ani to tankování není tak "user friendly" - musíte čekat u pumpy než přijede obsluha - při tankování každý druhý den docela opruz.

+1/−1
1.3.2017 8:01

P76a19v36e25l 51M91a44l65i69n13a 9369303439699

CNG si natankujete i sám. Jinak třeba ve Zlíně nebyla před 2 lety žádná čerpačka a teď jsou 3. Mě odradil ten nízký dojezd a problémy s nádrží a ventily. Zprávy o výbuších při čerpání taky moc nepřidají na klidu.

+1/0
1.3.2017 8:13

M39i25c44h39a12l 52S45e57m51i88k 7537649199306

na cng.cz je mapa kde zjistíte, kde jsou jaké pumpy včetně dalších informací. Většinou je otevřeno nonstop.Jsou tam i ceny, nevím jestli aktuální.

Mam takový dojem že Škoda Octavia má na CNG dojezd cca 350 km a tankování je bezobslužné. Jen snad musíte mít ve většině případů jejich CNG kartu nebo tak něco. Akorát 500 tis. kc v základu mi připadá moc:(

0/0
1.3.2017 8:14

O20n83d67ř63e63j 81L41o44š88o75t64h 9580212724932

Ano a v mém okrese je počet stanic 0. Musel bych jezdit 40 km daleko tankovat, nemám to ani po cestě do Prahy po D6.

0/0
1.3.2017 8:27

M82i91c96h82a23l 81S38e23m62i97k 7987569989516

mam stejný problém ... nejbližší 30 km

0/0
1.3.2017 8:31

M57a86r38t61i33n 35K23a60r64á84s58e70k 9458423528418

1,4 CNG stoji stejne stejne jako nafta 1,6, celkem srovnatelne parametry. Je to jen o tom jestli chce clovek jeste neco navic usetrit (cng) nebo mi vetsi pohodli s tankovanim (nafta)

0/0
1.3.2017 9:35

V28á39c63l28a38v 36M54r65á61z 9301674366796

Ta CNG karta není potřeba téměř nikde, zatím jsem všude potkal čtečku i na klasické platební karty, někde automat bral i bankovky. A jinak hodně CNG zaváděla Benzina Plus a má je i Mol, tam se pak platí normálně u obsluhy.

Jen nevím, jak je to se způsobem lacení na těch alternativních místech třeba u dopravních podniků, kde se taky dá nabírat.

0/0
1.3.2017 20:11

V35á11c57l16a31v 38M20r79á98z 9491374616396

Tankování s obsluhou je u toho vašeho "když už tak LPG", CGN si tankujete sám. Můžu posoudit dálnice D10, D1 a D5 a tam jsou CNG stanice od sebe vzdáleny do 200km. V každé krajském městě je také min jedna taková stanice, většinou víc.

Ta síť zatím odpovídá počtu vozů, v ČR jich jezdí kolem 10 tis a čerpacích stanic je 145. Naopak na LPG jezdí u nás asi 250 000 aut a počet stanic je 10 000.

Pokud CNG vozů bude přibývat, přibyde i stanic, ale ani teď se vám kdekoli cestou po ČR nestane, že kvůli chybějící stanici nedojedete, jen si prostě občas tu stanici nemůžete dovolit minout a čekat na další, protože o ně prostě tolik nezakopáváte.

Samozřejmě ten menší dojezd u osobáků je trošku opruz, znamená častější tankování u lidí, kteří logicky mají asi spíš větší nájezd, když volí ekonomičtější palivo. Ono je to trošku dáno i tím, že ty tovární CNG vozy mají zbytečně velkou "záožní" benzinovou nádrž, Octavia G-tec má tak krom 400km dojezdu na CNG i vlastně zbytečně velkou 50litrovou nádrž na benzín.

0/0
1.3.2017 19:53
Foto

P59a78v53e59l 62M98a85k17o42v46e36c 8418255761

Naftové motory způsobují největší znečišťování a jsou hlavní příčinou letošních smogových kalamit, přesto je spotřební daň u nafty nesmyslně o 2 koruny nižší než u benzínu...

+2/0
1.3.2017 7:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.