Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zájem o auta na CNG roste jen pomalu, škodí jim i nižší ceny nafty

Prodeje aut na stlačený zemní plyn rostou pomaleji než celý trh. Automobilky investují raději do elektromobilů a vodíku, které budou mít podle analytiků mnohem větší význam i v budoucnu. Pokles zájmu o auta na zemní plyn způsobily i nižší ceny klasických pohonných hmot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V34í28t 53S25p83i69s79a84r 7701351705404

Pane Zýka nedělejte tady bububu. To neznamená, že když koncern neumí auta na cng, tak že to neumí nikdo. Mám Fiata rok výroby 2004!! platnost bomb 20 roků a mám ho teprv 4 roky a asi to má najeto 172000km a ventily stále šlapou. Je to divné ale ti italové to nějak zvládli. Jo a po 20ti letech to auto půjde do šrotu a né na výměnu bomb. Pak půjdu a koupím dalšího ojetého itala s CNG a budu jezdit za 1,5kč za km. ;-D

0/0
6.4.2017 17:17
Foto

D75u13d46á35k 52V57l37a49d83i13m56í35r 4525573942123

Fleetove flotily? To už je trochu moc ne? Nemělo by tam být firemní flotily nebo firemní fleety? :)

0/0
2.3.2017 14:25

V82l24a79d75i36m22í79r 68R62e25t75t19i79n81g20e94r 5215686465145

Já jsem příznivec alternativních pohonů, najezdím ročně 48 000 Kč a mám nyní tovární zástavbu LPG Octavia. Hyckam si to auto, neboť něco takového už Škoda nevyrábí. Auto je kvalitnější než Octavia III včetně motoru, dojezd na nádrž 560 km, LPG všude, ale i v zahraničí! A cena v létě 10,90 Kč, teď v zimě 13,90. CNG ovšem stojí v cca 17,90 Kč v době, kdy tam ta spotřební daň jako u LPG ještě není. Takže ani já velký příznivec alternativy se na CNG moc netvářim.

+2/0
1.3.2017 14:49

V75á54c81l21a92v 80M87r30á71z 9271724366736

Tak je třeba si spočítat cenu na 1km. Cena CNG je kolem 24Kč/kg přičemž většina továrních aut na CNG má spotřebu kolem 4kg/100km. Takže cena na 1km je pod 1Kč. Cena LPG je naopak momentálně zhruba 13Kč za litr, přičemž i u továrních úprav se liší podle modelu, vámi zmíněná tovární LPG Octavia má při motoru 1,6MPI kombinovanou spotřebu 8l/100km, takže cena za 1km je něco nad 1Kč, ale řeněme že zhruba stejně.

Pro CNG může být rozhodující to pozdější zdanění, ale já si třeba auto nevolím na deset let, takže jsem si před rokem to CNG ještě vybral. Pravdou je, že z proklamovaných dalších úlev pro tyto vozy zůstala jen schválená strategie a skutek utek, ale já nikdy moc nevěřil tomu, že budu mít zadarmo dálniční známku nebo parkování v modrých zónách ;-) Spíš do budoucna vidím pro tento pohon jako konečnou to, že s ním moc nepočítají automobilky a soustředí se hlavně na elektřinu.

0/0
1.3.2017 19:26

V76l11a56d54i93m14í63r 32R76e72t37t81i28n69g11e91r 5605236825215

Co se týče továrního LPG, na vzorku 227 000 Km skutečně vychází kombinovaná spotřeba LPG na 8l/100 km. Spotřeba mně vychází na 80-90 kč na 1km LPG. Potíž je, že studené auto startuje na benzín, i když to řeším tím, že se nerozjedu 2min v létě až 15 min v -20C ,a bych mohl přepnout na plyn, dohromady za 6 let jsem vzal asi 8 plných nádrží benzínu a to po rozpuštění činí 1,30 Kč na 1Km. Další potíž s CNG je ta, že není v cizině. Jezdívám do Francie a GPL je všude, byl jsem v Chorvatsku s karavanem a kromě jedne pumpy v Rakousku LPG ve zbylých zemích bylo LPG všude (Chorvatsko, Slovinsko, Slovensko) což při vyšší spotřebě s karavanem bylo důležité. Navíc si kupuji auta vždy nová po delší době, kdy je vidět obrovský technologický skok (vyměnit tvary svetel a blatníku se mně nechce). A na to požaduji, aby ten vůz vydržel zápřah. Jenže u dnešních vozů si myslím, že šlápli vedle asi dotlačeni předpisy. Okukoval jsem Octavii III G-tech, jenže kromě CNG s problímy výše je tam navíc i vidět škodovácky "cut cost" a ten CNG motor je motor do sekačky s turbem. Jezdí to hezky, ale únava materiálu bude značná. Ten záhul nemůže vydržet víc než 100 až 150 000 km.

0/0
1.3.2017 20:45

V90á36c38l41a67v 82M54r34á58z 9961444526496

Továrních LPG si ale už moc neužijete. Právě proto, že LPG není obnovitelné palivo, ale CNG ano a prostě už dnes funguje jako alternativa. Automobilky cestou alternativních ale neobnovitelných paliv jako je LPG prostě dlouhodobě nepůjdou, ostatně už to jde nějakých těch pár let pozorovat. Nevylučuji ale, že CNG se nakonec nechytne a ukáže se jen jako slepá ulička.

Já najezdím 250km denně a na to mi stačí CNG "Cígo", které má jednoduchý nepřeboostovaný tříválec, pevně upevněný - co jsem to tak študoval, měl by vydržet hodně ;-) Naopak ty 1,4TSI G-Tecu Octavie mě stejně jako vás moc nepřesvědčily.

0/0
1.3.2017 20:55

V44á12c79l63a49v 26M64r82á80z 9971804546396

Tím "pevně upevněný" jsem chtěl říct, že je to tříválec napříč uložený v pomocném rámu.

0/0
1.3.2017 20:57

V73l20a85d37i20m13í88r 24R81e50t72t24i85n21g58e38r 5735796385845

No asi jezdíte po městě. Tam to stačí. Já jezdím obvykle denně po dálnicích a musí říct, že jednou jsem si půjčil bratrovo T. Aygo a chování řidičů bylo hodně agresivní včetně třeba lepení kamionu na zád. To si u černé Octavie nikdo netroufnul a jezdím stejně. Necítil jsem se vůbec bezpečně v tom prckovi. A jinak zánik LPG už mně předpovídají dlouho. Jezdím na něj už 22 let. nejprve Škoda 105 S přestavba BRC, pak Skoda Felicia Lovato a ted tovární Skoda Octavia LPG. Už v tom roce 1994 mně říkali, že LPG končí. No zatím tu je.

0/0
1.3.2017 21:20

V42á82c66l30a38v 20M96r28á37z 9201384576866

Jezdím 80% po dálnici. Aygo se s tím nedá srovnávat. Uvnitř je to Citigo pocitově auto na úrovni fabie, zhruba. A jízdní vlastnosti a pohodlí jsou "dospělé", není to vyloženě svezení jako v nákupní tašce. Ale jinak ani to Citigo není auto primárně dělané pro dálniční provoz, takže má kratší zpřevodování. A pak samozřejmě ostatní účastníci provozu předpokládají, že jste důchodce, který se k nim blíží stovkou...

Rozhodně se víc uplatní jako rozvozové auto do města pro pizzerie apod - tak je také nejčastěji vidím.

Já ale tehdy měl jasné zadání, že chci auto pod 1Kč/km, nové, do ideálně do 300tis, s dobrou předpokládanou životností, pokud na alternativní palivo, tak už z továrny a že to nesmí být LPG hyundai :-)

A kupodivu nebylo moc z čeho vybírat. Cígo už jsem znal z dřívějška, tak jsem věděl, že jezdit se s tím dá fajn, jinak bych asi pochyboval.

Jinak bych něco většího od VW klidně bral, ale vadí mi tam ten použitý motor u CNG verzí.

LPG tady bude ještě dlouho, ale tovární vymizí (to je znatelné už nyní) a tím pádem to nebude zajímavé pro mne. Plus mě tam štve to startování na benzín.

Abych pravdu řekl, momentálně vlastně vůbec nevím, za co bych své auto měnil. Ale zatím to má čas.

0/0
1.3.2017 21:43

V38l18a44d48i30m85í40r 62R34e62t61t17i48n63g15e15r 5545166275525

Toto za c bych ho vyměnil jsem řešil též. Cistě teoreticky nehoda a auto do šrotu nebo odcizení. Tovární Opel Astra ,ale předchozí generace je ještě na trhu a hlavně mně zaujmul tovární LPG ted od nového Fiatu Tipo. (jediné co by mně omezilo byl kufr. Já ho hojně využívám po té co jsem se oženil :-) Hundayi nee, pác to není tovární zástavba, ale přestavba se zárukou továrny. A rovněž doufám, že to má čas.

0/0
1.3.2017 22:06
Foto

J69a96k90u52b 64L98n98ě16n69i86č70k22a 1245372577131

Dobrý den,

byl jsem nucen pořídit si nové auto, hledat atmosférické motory vhodné na přestavbu LPG je dost náročné, ale i takové se najdou, protože se k nim bude postupně vracet.

Vytrvejte ;) a stále hýčkejte své vozítko ;)

+1/0
2.3.2017 8:10

M23i89r52o92s96l31a18v 30R15a22j88s56k90ý 9225826138204

Jezdím na návštěvu do Holandska, moje auto má spotřebu 8,5 litrů benzínu, tak jsem nedávno vyzkoušel CNG, auto Fiat Punto z půjčovny. Co se nákladů týká, není o čem, pečlivě jsem si to počítal, najel jsem s tím dva tisíce km a vyšlo mi 1,20 Kč na kilometr, průšvih je dojezd tohoto auta ( menší nádrž, než u Octavie), musel jsem si předem na netu vyhledat CNG stanice na celé trase a dobře naplánovat, kde zastavím, celkem 9x. Ovšem složité plánování to nebylo, lehce lze nalézt německé webovky se spolehlivými informacemi a plánovačem trasy, na Google Play je ( mimo jiné) zdarma dobrá italská aplikace na tankování plynu po Evropě, bohužel nefunguje offline, vyřešil jsem to screenem obrazovky mapy s pumpami CNG, kde jsem plánoval tankovat. Takže závěr : pokud něko najezdí autem alespoň 20 tisíc km ročně, nevadí mu o cestě předem přemýšlet, plánovat a častěji zastavovat, občas např. sjet 2-3 km z dálnice, pak CNG ano. Já sám bych do toho šel, ovšem to by museli dávat originál CNG ve fabrice do Yetiho, případně do jiného SUV 4x4....

0/0
1.3.2017 12:09

A15n26t41o26n90í82n 30S86v33o91b46o90d49a 3914213169112

V SUV 4x4 to nebude kam dát, nádrže na CNG montují mezi zadní kola, octavie cng má proto jinou zadní nápravu

0/0
1.3.2017 12:15

M90i63c63h33a54l 47M87a70r46e51k 2207520244569

Mám auto na tento pohon dva roky, jsem maximálně spokojen,1 km jezdím cca za 90 haléřů, čerpací stanici mám při cestě do práce. Denně najedu zhruba 130 km, pro mě je tento pohon velká úspora a nemůžu říct nic negativního ohledně pohonu CNG.Problém je spíš v tom že spousta lidi vůbec neví, že něco takového existuje a spousta lidí co o tom něco ví od někoho tak neví vlastně vůbec nic, jen že by to nechtěli....;-O:-)

+1/0
1.3.2017 11:29

J14a67n 11H19r20u25z85a 8324178319167

Spousta lidí to ví a také si umí spočítat klady a zápory. Zatím co přestavba zážehových motorů na LPG je relativně jednoduchá a levná záležitost u zemního plynu je lepší kupovat továrně postavený vůz. Problémem je objem nádrže, nedostatečná sít čerpacích stanic, pro někoho i obava z tlakové nádoby s provozním tlakem 200 bar (oproti 10 u LPG) a výrazně vyšší pořizovací cena. Z hlediska bezpečnosti je ZP ideální pro autobusy, které mají nádrž na střeše. Dále je zde velká komunita majitelů aut se vznětovými mototory, pro které přestavba nepřichází vůbec v úvahu.

+1/0
1.3.2017 11:39

V73á38c70l38a65v 30K76o49v89á30ř 9282490859593

Nedostatečná síť je už omleté téma. Ruku na srdce ......... Z mé zkušenosti vím (roční nájezd 30 tkm), že minimálně 30% aktivních řidičů mine jednou za 300 km jízdy plničku CNG.

Aktivními řidiči myslím řidiče, kteří najedou více než 10 tkm a nejezdí jen stylem domov/práce či domov/obchod a nebydlí ve venkovských oblastech.

A taky je neoficiální firemní stanice, kde se dá po domluvě s firmou natankovat (složení paušální zálohy předem a pak ti to odečítají).

0/0
1.3.2017 11:50

A78n52t55o53n40í20n 44S18v44o42b33o47d81a 3114893249682

soused není nadšen z G-Tec , snížený výkon, dojezd max 400 km, výhoda je v zadní nápravě(lepší provedení), proti naftové horší rozjezdy, musí se dost točit, jezdí po Praze

0/0
1.3.2017 12:10

V56á41c26l79a18v 27K41o80v31á42ř 9122340369843

Pokud srovnáváš 110 kW naftu, tak s rozjezdy souhlasím ale u 85 kW to je prakticky stejné.

Taky jsem si vnitřně argumentoval nižším výkonem ale pak jsem si dal práci a zjistil jsem, že v malé rodinné fabii 66 kW jezdím se stejnou průměrnou rychlostí jako s původní 92 kW oktávkou.

0/0
1.3.2017 12:15

V27á24c59l41a72v 40K77o75v21á71ř 9642920389153

Souhlasím. Já když se rozhodoval, že vezmu cng, tak jsem oslovil dva lidi v mém okolí, kteří mají služební octavii g-tec a jako první argument mně ukázali na parkoviště před prací, kde stála jeden g-tec a jedno citigo na cng. Oba dva si auta na cng koupili i do rodiny.

0/0
1.3.2017 11:55

V27á47c75l58a74v 61K71o18v68á78ř 9692350239723

Mimochodem při mém tarifu plynu vyjdou při domácí plničce náklady na 0,75 Kč na 1 km.

0/0
1.3.2017 10:57

A18n76t41o83n18í57n 15S32v32o69b27o83d90a 3794303549252

plus pořizovací náklady na plničku a její servis

+1/0
1.3.2017 11:48

V24á87c36l62a83v 66K52o59v73á22ř 9192550799703

Náklady na plničku se dají srazit do 100 tis korun. A povinné prohlídky jsou v řádech stokorun.

0/0
1.3.2017 11:52

A46n26t15o67n43í40n 80S84v80o98b93o24d15a 3414893709902

pro jedno auto dost luxus

0/0
1.3.2017 11:58

V86á24c63l54a46v 86K19o34v20á88ř 9332430449953

A TDI Vám jako rodinné auto nepřijde jako luxus. Než dojedu do práce, nebo odvezu dceru do školky, tak ani pomalu netopí a to je vzdálenost cca 15 km.

0/0
1.3.2017 12:18

A76n52t97o79n66í84n 22S85v24o44b39o17d36a 3684683609212

pro sebe mám tovární LPG :-), chtěl jsem vyměnit za CNG, zdá se mně to zbytečné, sousedovo G-Tec mne nepřesvědčilo

+1/0
1.3.2017 12:35

V69á13c30l31a40v 25K26o10v39á95ř 9422330519563

Nedej na souseda a puč si auto u prodejce na delší dobu. Dá se domluvit i týden.

0/0
1.3.2017 12:39

A50n46t13o27n70í17n 60S32v84o78b10o10d28a 3244393609502

mně stačí LPG, ještě 5 roků vydrží, než se bude měnit nádrž :-), komfort vyšší než běžných OIII, měl jsem půjčenou OIII na 14 dnů s TDI.....

+1/0
1.3.2017 13:07

M64a58r76e63k 40J23a73n46e36č81k79a 1377886783621

Držte se LPG, také jsem to před cca. 2 roky zvažoval, ale negativa u CNG převážilo jeho jediné pozitivum. Měl jsem možnost jezdit ve služební Oktě na CNG od kamaráda a mohu říci, že bych ani za jeden vůz na LPG, které máme v rodině to nevyměnil. Už jenom ten opruz při plánování delších tras kvůli tankování a s tím spojené zajížďky a ten hukot při tankování taky nic příjemného. Jízdní vlastnosti znatelně horší, než stejný vůz bez CNG.

0/0
2.3.2017 3:57

V72á86c88l70a32v 50K97o53v59á46ř 9282510309403

Nyní dává Škodovka na g-tec velký bonus a cenově vyjde skoro jako 1.0 TSI a v nákladech na benzín lze při klidné jízdě ušetřit cca 0,8 Kč za km. Při mém pětiletém cyklu výměny aut je to 80 tis Kč k dobru a pak budu zvažovat zda ty peníze dám do vlastní plničky a znovu cng, nebo zvolím jiný alternativní pohon. Jízdně je sice 1.0 TSI trochu svižnější, ale komfortním řízením a tichostí jasně vítězí g-tec. Tankování neřeším, protože denně jezdím kolem dvou plniček a týdně deset minut navíc přežiji. Další úspora je, že už nemůžeme jezdit do obchodních center. Takže Karolína v Ostravě padá a bude už jen Futurum a společné nákupy s ženou se ztenčí na třetinu času (pokud nebude chtít jet do Ikey).

Pro šťoury taky doporučuji zvolit Servis full za 40 tis. Kč. Vleze se do toho 7 garančních prohlídek a v ceně je vše vč. výměny stěračů, čistění klimy, dolití vody do odstřikovačů atd. Tzn. 5 let kromě CNG a pár desítek litrů benalu do auta nic nedám.

0/0
1.3.2017 10:27

O96n11d70ř77e55j 77M73u73s92i20l 9327395796444

Bonus? Ať koukám jak koukám, vidím v ceníku mezi 1.0 a 1.4 G-Tec rozdíl 53.000. Pokud budou nějaké CNG dotace, měly by právě ten rozdíl víceméně vyrovnat. Ale bez dotací je to poměrně sporná investice.

0/0
1.3.2017 11:12

V34á80c94l95a98v 47K37o40v35á67ř 9382980669143

Zajdi si k jakémukoli prodejci. U některých je to až 40t Kč plus nějakých 7% dolů z marže prodejce (to dají jak na 1.0 ta i na g-tec). Ve finále je rozdíl jen něco mezi 10 a 20t Kč. Když budeš šikovný tak celkově stáhneš ceníkovou cenu až o 70t Kč (vyzkoušeno na výbavě style + pár dalších drobností). Toto se ti ale podaří jen pokud bereš navíc balíček Servis plus, protože prodejce si zajistí příjem na 5 let od škodovky za servis, takže může jít do prodeje i z trochu zápornou marží.

0/0
1.3.2017 11:21

M27a27r21t70i52n 15V39š79e18t58u43l10a 2871979935785

Ten zákaz vjezdu v těch garážích nikdo nekontroluje, navíc zakazovat vjezd CNG aut je nesmysl, je to kvůli LPG, který je těžší než vzduch a při případném úniku zateče do nejnižšího místa a pokud to garáž nemá odvětrané, může se tam někdo udusit.

0/0
1.3.2017 12:59

K47a91r70e62l 28P77l50š31e51k 9828138658747

U osobních aut už řekli evropští řidiči CNG ne, viz příklad Německa jako největšího automobilového trhu a ostatně zcela zanedbatelné počty CNG aut u nás. N. spustilo v r. 2004 zcela nevídanou kampaň s cílem mít v r. 2020 už 1,4 mil. těchto aut, navíc s podporou, kterou si náš občan vůbec nedokáže představit. Výsledek: právě naopak již od r. 2014 jejich počty stále klesají (v současnosti jich je přihlášených méně než 100.000, tj. jen 0,2% všech aut!!!), většina majitelů se už k nim zde nevrací, ruší se CNG stojany atd. a ostatně i u nás se pohybují jejich počty jen v řádu statistické chyby.

Důvody proti: v průměru vyšší váha auta o 120 kg, menší kufr, velký diskomfort při tankování, omezování při parkování a závislost na státním rozhodnutí o časově omezeném daňovém zvýhodnění ceny.

Jediný segment, kde počítá s udržením provozu na CNG je autobusová doprava ve velkých městech.

jak ukazuje zejména příklad N., tak masový rozvoj provozu těchto vozů rozhodně nenastane a spíše se počítá s jejich pomalým přirozeným koncem. Tento proces již začal a je podpořen i faktem, že po aféře "VW dieselgate" EU za nás všechny rozhodla, že jediným správným pohonem budoucnosti bude elektropohon...

+1/0
1.3.2017 9:20

V12á49c56l21a69v 55K75o97v60á86ř 9732140549713

CNG byl a vždy bude alternativní pohon, který si volí lidé podle své vlastní vnitřní potřeby a priorit (ušetřené peníze, ekologie atd.).

Proč třeba nezmíníš Itálii, kde je přes milión aut na CNG a historie CNG je tam více než padesátiletá.

+2/0
1.3.2017 10:31

K62a98r58e38l 46P56l30š45e37k 9138858488757

Jen malé upřesnění: Itálie jako číslo 1 v Evropě v počtu CNG aut jich má v současnosti 746.000, což tvoří 2,1 % ze všech registrovaných. Když přihlédneme ke zhruba 50leté historii, tak se také nejedná o žádný super výsledek...

Poznámka: nic osobně nemám proti CNG autům a z hlediska životního prostředí bych byl rád, kdyby jich bylo více. Ale bohužel nebude...

0/0
1.3.2017 11:25

V89á29c68l12a72v 14K16o19v85á88ř 9282520289793

746.000 je z roku 2013. Nyní dle informací co mám od známých v Itálii je to přes milion.

PS: Bohužel na životní prostředí tady všichni v ČR a EU prdí. Jen jsem zvědav jak se budou tvářit majitelé dnešních TDI když za 5 let nebudou moci vjíždět do velkých měst, nebo budou mít 4 x dražší dálniční známky atd.

0/0
1.3.2017 11:33

K85a15r95e58l 73P15l15š68e52k 9338738298287

Používat informaci "co mám od známých v Itálii" je trochu zavádějící, ale ani případná necelá 3% nepředstavují žádnou závratnou cifru...

0/0
1.3.2017 13:09

J81a13n 28H18r82u16z10a 8184418279717

Itálie je velmocí pohonů na LPG. Je to dáno blízkostí rafinérií v Africe, kde doprava tohoto odpadního plynu púři těžbě ropy vyjde levně.

0/0
1.3.2017 11:42

M40i49c65h36a75l 20P40i84n28d75j43a40k 5413544217427

Navic benzin tam stoji pres 40 kc/l.

0/0
1.3.2017 12:51

V69á30c75l44a37v 53M85r33á15z 9671794446456

Menší kufr u továrních CNG vozů téměř není a diskomfort při tankování tedy skutečně nepozoruji, naopak jsem rád, že u CNG nemusím zvonit na obsluhu a čekat, až se přišourá "dědek" a natankuje to :-)

Jinak souhlas, nečekám větší rozšíření CNG u osobních vozů, ale pro nákladní i městskou dopravu a případně fleet je to zajímavá cesta.

0/0
1.3.2017 19:31

B27o71ř54i86v34o27j 34K49u78b92í42č92e87k 2119520479711

Jezdím na LPG a domnívám se že na plyn se s náklady jde bez problémů dostat pod cenu vozu spalujícím naftu. Hlavně množství pump je veliké vůči CNG. Navíc. LPG je rozšířeno i v Evropě viz Slovinsko Chorvatsko Polsko i Slovensko. Jediná nevýhoda. Je parkování. V podzemí.

+1/0
1.3.2017 8:34

M85i63k71u72l39á86š 64L81é43v86y 5622415304171

To je argument jak noha: počet plnících stanic v ČR je 145. Mne by přece zajímalo kde natankuji já a ne kolik je stanic celkově. Plnící stanice na CNG jsem snad ani neviděl. Když už, tak LPG.

Za sebe: Problém vidím v poměrně krátkém dojezdu, pokud někdo najezdí týdně přes 500 km jako já tak to aby tankoval každý druhý den. A ani to tankování není tak "user friendly" - musíte čekat u pumpy než přijede obsluha - při tankování každý druhý den docela opruz.

+1/−1
1.3.2017 8:01

P94a49v10e13l 88M53a17l36i86n92a 9909373439519

CNG si natankujete i sám. Jinak třeba ve Zlíně nebyla před 2 lety žádná čerpačka a teď jsou 3. Mě odradil ten nízký dojezd a problémy s nádrží a ventily. Zprávy o výbuších při čerpání taky moc nepřidají na klidu.

+1/0
1.3.2017 8:13

M48i52c42h84a42l 81S26e72m71i87k 7847889149896

na cng.cz je mapa kde zjistíte, kde jsou jaké pumpy včetně dalších informací. Většinou je otevřeno nonstop.Jsou tam i ceny, nevím jestli aktuální.

Mam takový dojem že Škoda Octavia má na CNG dojezd cca 350 km a tankování je bezobslužné. Jen snad musíte mít ve většině případů jejich CNG kartu nebo tak něco. Akorát 500 tis. kc v základu mi připadá moc:(

0/0
1.3.2017 8:14

O39n70d17ř57e84j 13L97o48š11o48t58h 9280772364832

Ano a v mém okrese je počet stanic 0. Musel bych jezdit 40 km daleko tankovat, nemám to ani po cestě do Prahy po D6.

0/0
1.3.2017 8:27

M79i47c59h30a40l 93S44e30m56i86k 7347229329776

mam stejný problém ... nejbližší 30 km

0/0
1.3.2017 8:31

M21a28r98t48i26n 95K26a85r43á51s40e53k 9108503928358

1,4 CNG stoji stejne stejne jako nafta 1,6, celkem srovnatelne parametry. Je to jen o tom jestli chce clovek jeste neco navic usetrit (cng) nebo mi vetsi pohodli s tankovanim (nafta)

0/0
1.3.2017 9:35

V24á13c89l87a91v 50M34r67á73z 9951944506596

Ta CNG karta není potřeba téměř nikde, zatím jsem všude potkal čtečku i na klasické platební karty, někde automat bral i bankovky. A jinak hodně CNG zaváděla Benzina Plus a má je i Mol, tam se pak platí normálně u obsluhy.

Jen nevím, jak je to se způsobem lacení na těch alternativních místech třeba u dopravních podniků, kde se taky dá nabírat.

0/0
1.3.2017 20:11

V70á59c89l74a70v 88M30r59á78z 9611394676926

Tankování s obsluhou je u toho vašeho "když už tak LPG", CGN si tankujete sám. Můžu posoudit dálnice D10, D1 a D5 a tam jsou CNG stanice od sebe vzdáleny do 200km. V každé krajském městě je také min jedna taková stanice, většinou víc.

Ta síť zatím odpovídá počtu vozů, v ČR jich jezdí kolem 10 tis a čerpacích stanic je 145. Naopak na LPG jezdí u nás asi 250 000 aut a počet stanic je 10 000.

Pokud CNG vozů bude přibývat, přibyde i stanic, ale ani teď se vám kdekoli cestou po ČR nestane, že kvůli chybějící stanici nedojedete, jen si prostě občas tu stanici nemůžete dovolit minout a čekat na další, protože o ně prostě tolik nezakopáváte.

Samozřejmě ten menší dojezd u osobáků je trošku opruz, znamená častější tankování u lidí, kteří logicky mají asi spíš větší nájezd, když volí ekonomičtější palivo. Ono je to trošku dáno i tím, že ty tovární CNG vozy mají zbytečně velkou "záožní" benzinovou nádrž, Octavia G-tec má tak krom 400km dojezdu na CNG i vlastně zbytečně velkou 50litrovou nádrž na benzín.

0/0
1.3.2017 19:53
Foto

P14a17v89e86l 92M92a36k30o72v30e32c 8438845701

Naftové motory způsobují největší znečišťování a jsou hlavní příčinou letošních smogových kalamit, přesto je spotřební daň u nafty nesmyslně o 2 koruny nižší než u benzínu...

+2/0
1.3.2017 7:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.