Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M87a55r35t37i75n 15N23o70v72ý 1359117710390

Kupte si auta na plyn. My vám pak zvýšíme daň z plynu. S pozdravem. Vaše vláda.

+7/0
doporučit
1.3.2017 6:15

J34i78ř46í 67R93a70m14e68š 8426144530562

Ja vam reknu kse je probl vy chytrolini. Tezsi a drazsi nadrze nez plyn a natankuje se min nez plyn. Drazsi system nez plyn, malo stanic nez plyn. Nafta nema s tim nic spolecneho.

+6/0
doporučit
1.3.2017 5:11

P56a60v42e88l 46M84a81l69i28n24a 9679823489659

Nad CNG i LPG jsem velice přemýšlel, ale pak jsem si spočítal, že proti naftě těžko něco ušetřím.

+4/−1
doporučit
1.3.2017 6:16

A24n37t48o73n52í23n 17S73v23o70b98o75d92a 3194423819542

Problém je dojezd CNG aut mezi 300-400 km. Tedy 2x častější tankování proti naftě. S menší hustotou CNG plniček to je nepohodlné. Dále zákaz vjezdu i do klecových garáží, pouze na letišti v Praze s tím nemají problém

+3/0
doporučit
1.3.2017 6:23

R51o80m79a28n 53M80a80r36t50í28n12e20k 3193200620298

Podobně se destanou na slepou kolej elektroauta.

+4/−4
doporučit
1.3.2017 5:15

J37i56ř76í 29Z67ý61k40a 9499813461700

auto na CNG bych nechtěl ani zadarmo. Většina aut používá ocelové nádrže, které postupem času korodují. A vzhledem k velmi vysokému tlaku uvnitř nádrží je každé, i drobné oslabení nádrže zvyšujícím rizikem k výbuchu.

Problémem jsou i drahé a odcházející přepouštěcí ventily.

A ani ten dojezd není kdovíjak velký.

Raději LPG, nebo ten elektromobil

+3/−2
doporučit
1.3.2017 6:15

V88l70a90d71i37m45í69r 26R12e68t47t69i55n66g47e11r 5935156635145

Já jsem příznivec alternativních pohonů, najezdím ročně 48 000 Kč a mám nyní tovární zástavbu LPG Octavia. Hyckam si to auto, neboť něco takového už Škoda nevyrábí. Auto je kvalitnější než Octavia III včetně motoru, dojezd na nádrž 560 km, LPG všude, ale i v zahraničí! A cena v létě 10,90 Kč, teď v zimě 13,90. CNG ovšem stojí v cca 17,90 Kč v době, kdy tam ta spotřební daň jako u LPG ještě není. Takže ani já velký příznivec alternativy se na CNG moc netvářim.

+2/0
doporučit
1.3.2017 14:49

P59e45t55r 64B62á65č61a 8855896495405

Stejná slepá větev jako elektromobil.Rv

+4/−8
doporučit
1.3.2017 5:39

M45i17c19h91a65l 58M55a74r74e49k 2937600594899

Mám auto na tento pohon dva roky, jsem maximálně spokojen,1 km jezdím cca za 90 haléřů, čerpací stanici mám při cestě do práce. Denně najedu zhruba 130 km, pro mě je tento pohon velká úspora a nemůžu říct nic negativního ohledně pohonu CNG.Problém je spíš v tom že spousta lidi vůbec neví, že něco takového existuje a spousta lidí co o tom něco ví od někoho tak neví vlastně vůbec nic, jen že by to nechtěli....;-O:-)

+1/0
doporučit
1.3.2017 11:29

K86a30r62e30l 59P45l43š28e42k 9208538248367

U osobních aut už řekli evropští řidiči CNG ne, viz příklad Německa jako největšího automobilového trhu a ostatně zcela zanedbatelné počty CNG aut u nás. N. spustilo v r. 2004 zcela nevídanou kampaň s cílem mít v r. 2020 už 1,4 mil. těchto aut, navíc s podporou, kterou si náš občan vůbec nedokáže představit. Výsledek: právě naopak již od r. 2014 jejich počty stále klesají (v současnosti jich je přihlášených méně než 100.000, tj. jen 0,2% všech aut!!!), většina majitelů se už k nim zde nevrací, ruší se CNG stojany atd. a ostatně i u nás se pohybují jejich počty jen v řádu statistické chyby.

Důvody proti: v průměru vyšší váha auta o 120 kg, menší kufr, velký diskomfort při tankování, omezování při parkování a závislost na státním rozhodnutí o časově omezeném daňovém zvýhodnění ceny.

Jediný segment, kde počítá s udržením provozu na CNG je autobusová doprava ve velkých městech.

jak ukazuje zejména příklad N., tak masový rozvoj provozu těchto vozů rozhodně nenastane a spíše se počítá s jejich pomalým přirozeným koncem. Tento proces již začal a je podpořen i faktem, že po aféře "VW dieselgate" EU za nás všechny rozhodla, že jediným správným pohonem budoucnosti bude elektropohon...

+1/0
doporučit
1.3.2017 9:20

B19o71ř82i82v36o61j 38K11u62b46í73č80e51k 2479400879641

Jezdím na LPG a domnívám se že na plyn se s náklady jde bez problémů dostat pod cenu vozu spalujícím naftu. Hlavně množství pump je veliké vůči CNG. Navíc. LPG je rozšířeno i v Evropě viz Slovinsko Chorvatsko Polsko i Slovensko. Jediná nevýhoda. Je parkování. V podzemí.

+1/0
doporučit
1.3.2017 8:34
Foto

P65a83v95e73l 75M44a98k65o39v13e95c 8268735971

Naftové motory způsobují největší znečišťování a jsou hlavní příčinou letošních smogových kalamit, přesto je spotřební daň u nafty nesmyslně o 2 koruny nižší než u benzínu...

+1/0
doporučit
1.3.2017 7:59

A48d51a32m 46M12a90l65ý 4660977312881

No jistě ... Cena nafty je škodlivě nízká ;-D

+1/0
doporučit
1.3.2017 7:54

D33a83v87i48d 18H97u13r40k77a 3530683281611

Mám oktávii, jezdím s ní rok. Kdyby se dojezd zvětšil z těch 400 km na 550 - 600 km na jedno natankování, neměl bych jedinou výtku. Jezdím reálně za 0,65 - 0,80 Kč/km. Jezdím do Německa, Holandska, Rakouska. Tak 95% cest na CNG. Měl jsem v roce 1994 Favorita na CNG a i tenkrát to bylo nejlevnější řešení, co se týká nákladů na PHM.

+1/0
doporučit
1.3.2017 7:14

P43a36v83e27l 95M58a41l83i87n47a 9359393289119

Nízký dojezd, hodně drahé problémy s nádrží a ventily.

Síť stanic v ČR je již celkem dostatečná. Ale třeba v takovém celém Chorvatsku jsou jen 2 stanice a ještě nejsou u hlavních tahů.

+1/0
doporučit
1.3.2017 6:27

M37i96k98u98l84á73š 84L51é60v20y 5262315154921

To je argument jak noha: počet plnících stanic v ČR je 145. Mne by přece zajímalo kde natankuji já a ne kolik je stanic celkově. Plnící stanice na CNG jsem snad ani neviděl. Když už, tak LPG.

Za sebe: Problém vidím v poměrně krátkém dojezdu, pokud někdo najezdí týdně přes 500 km jako já tak to aby tankoval každý druhý den. A ani to tankování není tak "user friendly" - musíte čekat u pumpy než přijede obsluha - při tankování každý druhý den docela opruz.

+1/−1
doporučit
1.3.2017 8:01

P85e95t54r 79D33o70k12t75o17r 6476691498899

Tak to zadotujeme, ne? a pak to zase zdražíme ;-) Teď jsem jel s kolegou, který to nafasoval, jezdí svižně, spotřeba 4,7 kg, síť čerpaček zoufalá, na D1 musel sjet na Pelhřimov, natankování necelých 15 kg plynu trvá o hodně dýl, než já natankuju 50 l nafty. K tomu menší kufr, nemožnost rezervy, ne díky. Až mi tohle budou chtít vnutit, tak asi změním zaměstnavatele..

+1/−1
doporučit
1.3.2017 7:29
Foto

P15a44t45r62i18k 88H95e74r42i78n54g 6829530760909

Nízká cena nefty není příčina, ale vysoká spotřební daň na CNG.........

0/−5
doporučit
1.3.2017 6:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.