Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlíky dál zajistí České dráhy. Konkurenci vadí, že stát nevypsal tendry

Na více než polovině tratí, kde jezdí rychlíky, už měly cestující vozit vlaky dopravců vybraných ve veřejné soutěži. Tak aspoň hovořily plány ministerstva dopravy v roce 2010. Realita je ale jiná: České dráhy naopak získaly jistotu, že většinu rychlíků budou pro stát provozovat dál bez tendrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R69o34m49a14n 91J30e72s66c36h58k68e 9968665397345

Jančura má představu, že mu kraj předá nové soupravy zakoupené na dotaci. Dotace nejsou 100 %. Stejně jako hypotéky. Je ochoten vůbec zaplatit pořizovací cenu ?

Já bych se nebránil soukromníkům. Ale se vším všudy. Vlastní koleje, vozidla i budovy. Jak to bylo dříve. Takhle to funguje na JMHD. Za 1.republiky si i soukromníci uznávali slevy.

Soukromníci si vyberou lukrativní trasy a časy. A kdo odjezdí ten zbytek ? Rezervu nemají ani ve vozidlech.

0/−1
4.3.2017 6:50

R13o66m88a91n 78P90o24l83á94č21e17k 5316519345

Dokud není jednotný tarif, tak si strčte soutěže do...

Pak to bude "bordel" jako na trase Most - Plzen...

+1/0
2.3.2017 22:41

V26a32c54l86a73v 36H74a97j78e33k 3246119829

Nevím na čem chce pan ministr soutěžemi ušetřit. Vozy stojí stejně jako na západě, lokomotivy a energie taky, takže jedině na platech zaměstnanců, Přitom platby od státu např DB za vlkm jsou téměř dvojnásobné, v Rakousku je to podobné. Takže budeme dál budovat muzeum železničních vozidel nákupem ojetin, protože takto dopravci na nová nikdy mít nebudou.

+4/0
2.3.2017 16:43

J43o40s23e17f 79K87a76r42f63í25k 7852205386900

Teda koukám, že odboráři ČD mají za povinnost strestat mínusem všechny, kdo neopěvují monopol, ČD, SocDem a režijky;-D:-P

+1/−4
2.3.2017 11:09

V43a34c29l96a18v 65H44a84j33e51k 3746219519

Je třeba zavést osvědčený model z linkové autobusové dopravy. Konkurence se vyřadí nabídkou nejnižší ceny díky nízkým platům zaměstnancům a pak se vystávkují vyšší platy zadotované státem. Ale účel byl splněn a konkurence zlikvidována.

+12/−1
2.3.2017 8:41

P60e75t90r 90V23i54n76a23ř 6113603803937

Snad se jednou najde ministr dopravy takový, který tu modrou chátru z českých kolejí vypráská.

Je ostuda, kolik stojí dotování ČD a živení jejího trapně zkostnatělého aparátu, a plesnivých špínovraků, kterými se nám vysmívají, aby dotace shrábli na platy managementu.

Ale zde v diskuzi vidím, že režijku, a tedy pádný argument pro "ČD jsou jedničky", má stále ještě hodně lidí

0/−17
2.3.2017 8:31

M23a70r46e49k 88V90y71m86a25z45a16l 5458976932130

Vás je na světě skutečně škoda.....

+2/0
2.3.2017 18:42

J73o77s94e37f 83K37a22r64f89í12k 7482935296250

ČD ovládají odbory. Odbory = ČSSD. Dokud bude SocDem u koryta nic se nezmění...

+2/−8
2.3.2017 7:41

J46a65k21u28b 45S37t70a30n24ě86k 8120846304791

A co se změnilo za x let vlády bez CSSD?

+13/−1
2.3.2017 7:55

J72o60s55e83f 76K55a81r19f36í82k 7842655396420

No kupříkladu začala jezdit konkurence na trase Praha-Ostrava...

0/−8
2.3.2017 8:14

V33o83j98t88ě32c92h 95H29a69n78á86k 8755661461164

Ta mohla vyjet i mnohem dřív. Třeba JHMD a Viamont vyjeli v roce 1997 na lokálkách.

+6/0
2.3.2017 8:43

J74i23ř95í 35V36o44s19t38ř87á48k 2441478899831

Praha - Ostrava CD Pendolino 1 třída 769, skoro prázdno, k jízdence voda, káva z termosky, ošklivý toust. Vše na začátku, pak žádný servis. Leo Express, 649, neomezené nealko, 2xalko, teplé jídlo, svačina, zákusky, neustálý servis. Z tohoto snad každý pocítí, že je něco špatně, tedy na prázdných, předražených vlacích od CD. Nějaký jejich šéfík by se měl projet a porovnat, alespoň servis zvednout.

+2/−16
2.3.2017 7:26

V11o90j62t51ě15c89h 80H62a27n85á40k 8575791631354

A proč tak draho? Praha - Ostrava Pendolinem 1. třídou za 475,-, odjezd za 2 hodiny. 295 - akční jízdenka, 35 - místenka, 145 - doplatek do 1. třídy.

+9/0
2.3.2017 7:55

M24i97c67h16a52l 89N76o20v51o43t17n95ý 8483889603436

Pendolino v 11:37 1. tridou mi vyskocilo za 729kc podle aplikace. Kde delam chybu?

0/−1
2.3.2017 9:12

V54o61j81t78ě93c85h 83H14a93n11á83k 8425421171504

Koupí se Akční Praha - Ostrava spolu s místenkou přes aplikaci a pak samostatně doplatek do 1. třídy Praha - Ostrava. Je to kvůli tomu, že Akční jízdenka nejde koupit do první třídy. Samostatně k tomu doplatek jde.

+1/0
2.3.2017 10:08
Foto

J14a60n 58V33a23l30a49l31í76k 6576119840406

místenka vám platí do 2třídy na určité místo nikoliv do 1třídy...

+1/0
2.3.2017 10:26

M62a56r73e65k 78M95a79r23t34i12n 8539444136810

Samozřejmě, že se místenky prodávají i místenky na 1. třídu ;-)

+1/0
2.3.2017 12:34

V31o48j94t74ě36c19h 10H98a55n44á37k 8125191411404

Opravím se... Akční + místenka 1.trida + doplatek.

0/0
2.3.2017 12:51
Foto

J42a57n 26V37a82l28a63l48í36k 6686759380546

V 1. třídě také nelze využít některé cenově výhodné jízdenky pro 2. třídu (například Akční jízdenku nebo Včasnou jízdenku), u těchto jízdenek je nutné doplatit celý rozdíl mezi jízdenkou 1. třídy a zaplacenou cenou za jízdenku 2. třídy.

0/0
2.3.2017 14:09
Foto

J34a47n 33V31a69l84a45l49í55k 6196159200146

jinak místenka na SC511 ojezd v 15.37 je 150Kč nikoliv 35 jak jste psal...

0/0
2.3.2017 14:14

V52o56j73t20ě44c67h 76H14a92n70á20k 8865851541474

Místenka do SCP je variabilní... Doplatek lze koupit, mnohokrát odzkoušeno. Ale pokud nevěříte, nevěřte a jezděte dráž.

0/0
2.3.2017 17:14
Foto

J29a41n 36V98a50l33a70l11í19k 6896789870716

není tomu tak...

0/0
2.3.2017 9:38

V55o95j18t70ě28c77h 18H59a94n79á93k 8655931851564

Když není, tak není. Já si klidně budu jezdit za menší peníze než vy. ;-)

0/0
2.3.2017 10:09
Foto

J43a39n 59V58a97l58a93l17í88k 6736829140126

Pro cestování 1. třídou je třeba zakoupit jízdenky platné v této vozové třídě. Pokud cestujete 1. třídou z nástupní stanice až do stanice cílové, zakoupíte si rovnou jízdenku 1. třídy pro celou cestu. Pokud využijete 1. třídu pouze v části cesty (po cestě například přestoupíte do osobního vlaku, který 1. třídu nenabízí), koupíte si jízdenku 2. třídy pro celou vaši cestu a k tomu ještě jednorázový doplatek do 1. třídy pro část cesty, ve které pojedete 1. třídou.

V 1. třídě také nelze využít některé cenově výhodné jízdenky pro 2. třídu (například Akční jízdenku nebo Včasnou jízdenku), u těchto jízdenek je nutné doplatit celý rozdíl mezi jízdenkou 1. třídy a zaplacenou cenou za jízdenku 2. třídy.

0/0
2.3.2017 10:24

J32a13n 19K34o76b97ě25r31s25k24ý 1780256361693

Předražené? 8-o Jinak aktuálně na SC 241 1. třída prázdná rozhodně není. Nechápu jak můžete posuzovat podle jednoho spoje.

+2/0
2.3.2017 9:07

P21e81t40r 28V55i67n76a24ř 6623563483377

Sedíte tam tři a všichni to máte v rámci režijky, že? ;-D

Btw. poměr cena/služba budou ČD vždycky u dna i s jejich slavnými IC a Railjety, které nejsou ničím jiným, než zatím neznečištěným rychlíkem nižší kategorie.

0/−10
2.3.2017 9:10

J23a57n 47K23o63b38ě13r34s54k92ý 1570906551693

V Pendolinu režijky neplatí chytolíne ;-D

+4/0
2.3.2017 9:11

V18a57c27l18a44v 43H29a43j67e46k 3776919519

platí, ale nejlevnější místenka je za 100 Kč

0/0
2.3.2017 16:45

M84a55r64e36k 94M70a29r58t87i18n 8679754656610

Nejdřív myslet, potom psát!

0/−1
2.3.2017 12:35

P96e66t85r 36V47i70n64a21ř 6163153143397

Tak proč to neděláš? :)

0/0
2.3.2017 13:58
Foto

J40a92n 78V38a13l54a26l60í21k 6826689470916

zaleží v kolik ale jedete s tím LEO ve 14:13 za 868

0/0
2.3.2017 9:36

D63a60v97i87d 97H39i98r76e67š 7628810703798

Nesouhlasím s rušením režijek.Jsou pro zaměstnance ČD a SŽDC,těm by měly zůstat a ne jim brát tuto výhodu.To by pak museli všichni platit jízdné!!!

+3/−9
2.3.2017 7:24

V90o64j14t24ě89c52h 29H88a66n89á28k 8945391391724

1)Já zas nesouhlasím s vámi. Nevim prč by to měla mít SŽDC - je to jiný podnik, tvrdě se mu platí poplatky za dopravní cestu, za to že výpravčí prodávají jízdenky. Stejně tak MD a nevim kdo ještě má nárok.

Prostě zrušit a pokud se ČD rozhodnou, že je dají svým zaměstnancům, proč ne, je to jejich volba. Ale nesouhlasim, aby je měli rodiní příslušníci, proč by si dítě mělo do 26 let vozit zadek zadarmo, k tomu stačí potvrzení o studiu, ani tam nemusí chodit.

2) Jen at platí. Znám kluka co dojíždí do školy, kdyby měl týdenku, platí cca 250/týden, takhle zaplatí 500/rok. Ročně by z něj bylo cca 9000, ̈- jenom z dojíždění do školy.

+4/−1
2.3.2017 8:00

P21e44t46r 54N13i66v98n77i10c60k18ý 3262154105407

Jestli chtějí zaměstnanci SŽDC režijky, ať jim je SŽDC od ČD koupí za množstevní slevu a dá svým zaměstnancům jako benefit.

Co se týká ČD, budiž to benefit, aleale POUZE zaměstnancům, nikoli rodinným příslušníklům!

+2/0
2.3.2017 9:06

J25a21k74u31b 82S46t68a55n77ě54k 8570486444701

Je velmi pravděpodobné, že Leo Express zde po polovině roku už nebude (respektive ne se současnými majiteli). Jančura s regiojetem má zájem maximálně o pár linek a vzhledem k jeho opatrnosti nepředpokládám nějaký raketový růst ve vlacích dělat nebude. Takže ono to s tou "konkurencí " zas není tak horké.

MD by si nejdříve mělo ujasnit, co vlastně na železnici chce a alespoň na deset let tu koncepci pak udržet. Teprve potom se lze baVítejte o nějaké reálné konkurenci na železnici. Jenže to by neměli hájit zájmy ruzných dodavatelů, ale věnovat se dopravě.

+7/0
2.3.2017 7:06
Foto

P41a97t79r44i69k 47H93e51r46i34n35g 6879970150459

ČD mafie v akci ;-D kde se točí miliardy je vždy korupce.........

+1/−14
2.3.2017 6:55

P88e91t21r 72N60e89c86h78a28n63i50c37k97ý 7763976358210

MD nemá hlavně tarifní koncepci a vyrobit bordel, kde na každou trať je potřeba jinak jizdenka snad nechtějí.

+10/0
2.3.2017 6:50

J50a38n 65J88e75m28e34l65k70a 1775260

To je pouze jedna část problému, ta druhá je, že když dáte někomu monopol na 15 let, tak Vás začne jako zákazníka dojit ( což není omyl, ale většinou promyšlený tah politiků, lobistů, viz Anglie.). A "pro-zákaznický" přístup nemusí být pak "vysoký". Proto druhá část musí být regulace jízdného. Jasně stanoveného ve smlouvě. Jinak je to past.

+1/0
2.3.2017 7:11

J32a83k58u20b 80S57t71a19n67ě56k 8330976804181

Jenže vlak není zrovna levná investice a ve světle moderní ekonomie, kdy finanční instituce požadují garanci návratnosti (dle metodik Basel což je opět výplod politiků ) to prostě bez dlouhých smluv nejde. Pak je otázkou, co vlastně stát chce...

+1/0
2.3.2017 7:21

J92a64n 50J82e53m24e48l56k36a 1615850

Otázka, zda někdo chce tento typ soutěží. Ať si o tak zásadní otázce udělají politici referendum. Nebo dají nebo nedají do volebního programu. Volby se blíží.

Jak to pro cestujícího (ne)funguje vidíme např.tady. BBC -. žádný bulvár. https://www.youtube.com/watch?v=k0nUdOar8KQ

The Trouble With Our Trains 2016

Nebo na Bratislavě Komárnu. A dále to uvidíme na vysoutěžených šumavských tratích jihočeského kraje, kde věřím budou jezdit lidi v sezóně také jako sardinky.

+5/0
2.3.2017 6:45

M63i16l33a12n 44H54l35a34d25k11ý 8122418660

Jako že by lidi v referendu rozhodli, kolik bude stát jízdenka z Ostravy do Prahy a jak dlouho rychlík pojede ? Tak já navrhují cenu 20,- a dobu jízdy na 20 minut ! ;-D

0/−1
2.3.2017 8:01

D77a86v95i49d 62P12e82š81e41k 3903941208410

vzdyt ty CD jsou uz zrale na zruseni. Kdyby nedostavaly prachy od statu, tak uz by nebyly.

Soukromnici obsadi dalkove trate a primestske se daji poresit levnejsimi autobusy (ktere navic mohou jezdit kamkoli a nepotrebuji koleje).

+1/−23
2.3.2017 6:38

J10a29n 93J71e18m45e12l83k28a 1715180

Ale železniční doprava je dotovaná, to je normální.

+9/0
2.3.2017 6:47

J12a44k53u87b 53S54t83a76n63ě48k 8510866454611

Davide dopravní dostupnost je klíčová pro jakékoliv fungování státu, lidé se musí dostat do práce, lékaři atd. Proto stát dotuje nejen dráhy, ale i jiné typy dopravy, jelikož bez těchto dotací by prostě provoz hromadné dopravy nebyl možný. Železnice přeprava osob je ztrátový byznys kdekoli jinde na světě, ale zatím je to jedna z mála možností, jak vůbec dopravu zajistit. Pokud víte o jiné možnosti, jak na jedné trase současně přepravovat stovky osob, určitě si to nenechávejte pro sebe, jelikož by to byl pro lidstvo neskutečný přínos a Nobelovy ceny za fyziku a ekonomii by vás určitě ne minuly.

+13/0
2.3.2017 6:57

D60a85v98i82d 80P33e90š21e49k 3443921338950

ztratove jsou ty, ktere jsou kratke... primestske

dalkove jsou ziskove, protoze tvori paterni sit na kterou se vaze dalsi doprava (autobusy, tramvaje, metro, letadla)

CR ma jednu z nejustsich zel. siti v Evrope a je k zamysleni jestli vesnicky s par stovkami obyvatel (mala mesta) nutne potrebuji vlaky nebo by jim stacily autobusy. I autobusy jsou ztratove, ale ne tak moc a hlavne by SŽDC nemusela udrzovat takove mnozstvi trati a mohla by prachy investovat do vysokorochlostnich koridoru, ktere se u nas stavi naprosto chaoticky a podle SZDC nejsou potreba...

0/−1
2.3.2017 19:03

V16a39c32l30a75v 13H76a77j53e98k 3476389539

tenhle nápad měl už před rokem 2003 soc.dem. ministr dopravy Ing.Peltrám, když ukecal kraje, aby si pod svá křídla vzaly regionální železniční dopravu. Očekával, že kraje udělají to co vy navrhujete, protože jim podléhá jak autobusová, tak železniční regionální doprava a oni si to sami zoptimalizují.

0/0
2.3.2017 19:53

J47o49s35e64f 46T79r52ö84g71l 8839502966296

Chtěl bych vidět, jak byste pořešil autobusy třeba příměstskou dopravu Kolín-Praha, kde jen v ranní špičce potřebuje dojet do Prahy několik desítek tisíc lidí. O rychlosti (pomalosti) autobusu ve srovnání s vlakem nemluvě.

A nemusí to být jen "velká" Praha. Mezi Teplicemi a Ústím čas od času díky firmě Dežomont nejezdí vlaky a i když náhradou pošlou několik autobusů, tak dav cestujících nepoberou.

Vlaky mají v dopravním systému svoje významné místo.

+1/0
2.3.2017 23:22

J87i37ř78í 53N42e48v18r60l59a 8802563199287

To by mě zajímalo, čím by do toho Mnichova chtěl jezdit, když se v Plzni mění na vlacích směr Domažlice, Furth atd. mašina ma dieselovou, ale jeho švýcarská kvalita jezdí na dráty.;-D

Opravdu nechápu, proč se tam s Jancurou oba cpou, když 1.) nemají na to vozy a když 2.) na to nemají ani dostatek personálu (viz novinka u Regiojetu o vozech bez obsluhy). Snílci prostě.:-P

+6/0
2.3.2017 6:08

M65i69l57a83n 17H54l83a42d94k47ý 8722988180

A proč by si měli kupovat vlaky, když není šance, že je budou moct použít. To snad nikdo kromě "prosperujících ČD" neudělá ...

0/0
2.3.2017 8:03

Š38t86e25f63a53n 60F46r34i15č57a 7892268303936

Co to tady vyrábíte za falešné představy o konkurenci ČD? Kdo to je, ta konkurence? Ty ostatní firmy, které i kdyby se spojily dohromady, tak co do počtu sedadel či počtu osobních vozů nedosáhnou ani 1 % kapacity Českých drah?

+18/−3
2.3.2017 5:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.