Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlíky dál zajistí České dráhy. Konkurenci vadí, že stát nevypsal tendry

Na více než polovině tratí, kde jezdí rychlíky, už měly cestující vozit vlaky dopravců vybraných ve veřejné soutěži. Tak aspoň hovořily plány ministerstva dopravy v roce 2010. Realita je ale jiná: České dráhy naopak získaly jistotu, že většinu rychlíků budou pro stát provozovat dál bez tendrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R46o21m47a56n 52J24e74s56c95h63k19e 9728285877535

Jančura má představu, že mu kraj předá nové soupravy zakoupené na dotaci. Dotace nejsou 100 %. Stejně jako hypotéky. Je ochoten vůbec zaplatit pořizovací cenu ?

Já bych se nebránil soukromníkům. Ale se vším všudy. Vlastní koleje, vozidla i budovy. Jak to bylo dříve. Takhle to funguje na JMHD. Za 1.republiky si i soukromníci uznávali slevy.

Soukromníci si vyberou lukrativní trasy a časy. A kdo odjezdí ten zbytek ? Rezervu nemají ani ve vozidlech.

0/−1
4.3.2017 6:50

R96o13m92a63n 83P30o33l70á83č47e72k 5686679475

Dokud není jednotný tarif, tak si strčte soutěže do...

Pak to bude "bordel" jako na trase Most - Plzen...

+1/0
2.3.2017 22:41

V52a62c80l70a73v 38H55a15j36e41k 3366769539

Nevím na čem chce pan ministr soutěžemi ušetřit. Vozy stojí stejně jako na západě, lokomotivy a energie taky, takže jedině na platech zaměstnanců, Přitom platby od státu např DB za vlkm jsou téměř dvojnásobné, v Rakousku je to podobné. Takže budeme dál budovat muzeum železničních vozidel nákupem ojetin, protože takto dopravci na nová nikdy mít nebudou.

+4/0
2.3.2017 16:43

J25o23s78e46f 60K13a86r54f10í37k 7452455556750

Teda koukám, že odboráři ČD mají za povinnost strestat mínusem všechny, kdo neopěvují monopol, ČD, SocDem a režijky;-D:-P

+1/−4
2.3.2017 11:09

V36a10c82l83a56v 37H13a43j82e47k 3976889419

Je třeba zavést osvědčený model z linkové autobusové dopravy. Konkurence se vyřadí nabídkou nejnižší ceny díky nízkým platům zaměstnancům a pak se vystávkují vyšší platy zadotované státem. Ale účel byl splněn a konkurence zlikvidována.

+12/−1
2.3.2017 8:41

P47e69t71r 65V86i39n15a19ř 6903473863687

Snad se jednou najde ministr dopravy takový, který tu modrou chátru z českých kolejí vypráská.

Je ostuda, kolik stojí dotování ČD a živení jejího trapně zkostnatělého aparátu, a plesnivých špínovraků, kterými se nám vysmívají, aby dotace shrábli na platy managementu.

Ale zde v diskuzi vidím, že režijku, a tedy pádný argument pro "ČD jsou jedničky", má stále ještě hodně lidí

0/−17
2.3.2017 8:31

M80a22r47e25k 26V44y25m97a12z55a31l 5518846982720

Vás je na světě skutečně škoda.....

+2/0
2.3.2017 18:42

J20o41s74e80f 56K28a65r26f82í43k 7502155396450

ČD ovládají odbory. Odbory = ČSSD. Dokud bude SocDem u koryta nic se nezmění...

+2/−8
2.3.2017 7:41

J84a88k23u24b 13S43t89a87n26ě47k 8320106864841

A co se změnilo za x let vlády bez CSSD?

+13/−1
2.3.2017 7:55

J25o27s86e66f 23K28a72r43f19í89k 7672135646390

No kupříkladu začala jezdit konkurence na trase Praha-Ostrava...

0/−8
2.3.2017 8:14

V13o74j21t14ě78c22h 22H42a17n48á50k 8185841931934

Ta mohla vyjet i mnohem dřív. Třeba JHMD a Viamont vyjeli v roce 1997 na lokálkách.

+6/0
2.3.2017 8:43

J52i79ř68í 42V49o97s94t76ř36á85k 2661118749981

Praha - Ostrava CD Pendolino 1 třída 769, skoro prázdno, k jízdence voda, káva z termosky, ošklivý toust. Vše na začátku, pak žádný servis. Leo Express, 649, neomezené nealko, 2xalko, teplé jídlo, svačina, zákusky, neustálý servis. Z tohoto snad každý pocítí, že je něco špatně, tedy na prázdných, předražených vlacích od CD. Nějaký jejich šéfík by se měl projet a porovnat, alespoň servis zvednout.

+2/−16
2.3.2017 7:26

V54o20j47t13ě86c23h 15H42a53n86á74k 8525181771454

A proč tak draho? Praha - Ostrava Pendolinem 1. třídou za 475,-, odjezd za 2 hodiny. 295 - akční jízdenka, 35 - místenka, 145 - doplatek do 1. třídy.

+9/0
2.3.2017 7:55

M57i38c34h78a90l 38N30o35v62o65t43n36ý 8473349473766

Pendolino v 11:37 1. tridou mi vyskocilo za 729kc podle aplikace. Kde delam chybu?

0/−1
2.3.2017 9:12

V47o23j87t95ě10c46h 31H70a88n60á98k 8925931891414

Koupí se Akční Praha - Ostrava spolu s místenkou přes aplikaci a pak samostatně doplatek do 1. třídy Praha - Ostrava. Je to kvůli tomu, že Akční jízdenka nejde koupit do první třídy. Samostatně k tomu doplatek jde.

+1/0
2.3.2017 10:08
Foto

J30a59n 28V96a61l86a20l45í77k 6296579810686

místenka vám platí do 2třídy na určité místo nikoliv do 1třídy...

+1/0
2.3.2017 10:26

M60a74r79e94k 75M49a60r64t21i76n 8979364666440

Samozřejmě, že se místenky prodávají i místenky na 1. třídu ;-)

+1/0
2.3.2017 12:34

V28o91j45t35ě44c31h 45H83a17n49á71k 8595661111444

Opravím se... Akční + místenka 1.trida + doplatek.

0/0
2.3.2017 12:51
Foto

J67a48n 28V77a70l95a18l64í32k 6526439350296

V 1. třídě také nelze využít některé cenově výhodné jízdenky pro 2. třídu (například Akční jízdenku nebo Včasnou jízdenku), u těchto jízdenek je nutné doplatit celý rozdíl mezi jízdenkou 1. třídy a zaplacenou cenou za jízdenku 2. třídy.

0/0
2.3.2017 14:09
Foto

J52a60n 91V40a26l68a27l98í52k 6836369460836

jinak místenka na SC511 ojezd v 15.37 je 150Kč nikoliv 35 jak jste psal...

0/0
2.3.2017 14:14

V52o34j18t44ě18c48h 25H95a72n58á30k 8645701361624

Místenka do SCP je variabilní... Doplatek lze koupit, mnohokrát odzkoušeno. Ale pokud nevěříte, nevěřte a jezděte dráž.

0/0
2.3.2017 17:14
Foto

J68a92n 91V19a11l91a33l24í19k 6556909490116

není tomu tak...

0/0
2.3.2017 9:38

V91o83j22t80ě92c27h 70H10a30n24á14k 8275391561924

Když není, tak není. Já si klidně budu jezdit za menší peníze než vy. ;-)

0/0
2.3.2017 10:09
Foto

J39a37n 69V89a15l57a16l59í73k 6346539600386

Pro cestování 1. třídou je třeba zakoupit jízdenky platné v této vozové třídě. Pokud cestujete 1. třídou z nástupní stanice až do stanice cílové, zakoupíte si rovnou jízdenku 1. třídy pro celou cestu. Pokud využijete 1. třídu pouze v části cesty (po cestě například přestoupíte do osobního vlaku, který 1. třídu nenabízí), koupíte si jízdenku 2. třídy pro celou vaši cestu a k tomu ještě jednorázový doplatek do 1. třídy pro část cesty, ve které pojedete 1. třídou.

V 1. třídě také nelze využít některé cenově výhodné jízdenky pro 2. třídu (například Akční jízdenku nebo Včasnou jízdenku), u těchto jízdenek je nutné doplatit celý rozdíl mezi jízdenkou 1. třídy a zaplacenou cenou za jízdenku 2. třídy.

0/0
2.3.2017 10:24

J25a61n 52K68o46b33ě21r60s76k37ý 1460986351423

Předražené? 8-o Jinak aktuálně na SC 241 1. třída prázdná rozhodně není. Nechápu jak můžete posuzovat podle jednoho spoje.

+2/0
2.3.2017 9:07

P54e88t74r 79V54i98n93a86ř 6493643853907

Sedíte tam tři a všichni to máte v rámci režijky, že? ;-D

Btw. poměr cena/služba budou ČD vždycky u dna i s jejich slavnými IC a Railjety, které nejsou ničím jiným, než zatím neznečištěným rychlíkem nižší kategorie.

0/−10
2.3.2017 9:10

J94a42n 19K86o36b42ě88r54s47k76ý 1540666921273

V Pendolinu režijky neplatí chytolíne ;-D

+4/0
2.3.2017 9:11

V94a25c12l89a69v 63H72a12j26e83k 3936789549

platí, ale nejlevnější místenka je za 100 Kč

0/0
2.3.2017 16:45

M65a50r75e96k 66M76a50r89t12i72n 8499934576530

Nejdřív myslet, potom psát!

0/−1
2.3.2017 12:35

P87e64t98r 31V80i62n58a82ř 6903953783117

Tak proč to neděláš? :)

0/0
2.3.2017 13:58
Foto

J23a88n 78V57a25l18a81l75í47k 6786509200776

zaleží v kolik ale jedete s tím LEO ve 14:13 za 868

0/0
2.3.2017 9:36

D26a12v25i32d 75H17i42r25e75š 7178120933138

Nesouhlasím s rušením režijek.Jsou pro zaměstnance ČD a SŽDC,těm by měly zůstat a ne jim brát tuto výhodu.To by pak museli všichni platit jízdné!!!

+3/−9
2.3.2017 7:24

V41o29j71t74ě53c95h 94H53a87n71á42k 8865641671284

1)Já zas nesouhlasím s vámi. Nevim prč by to měla mít SŽDC - je to jiný podnik, tvrdě se mu platí poplatky za dopravní cestu, za to že výpravčí prodávají jízdenky. Stejně tak MD a nevim kdo ještě má nárok.

Prostě zrušit a pokud se ČD rozhodnou, že je dají svým zaměstnancům, proč ne, je to jejich volba. Ale nesouhlasim, aby je měli rodiní příslušníci, proč by si dítě mělo do 26 let vozit zadek zadarmo, k tomu stačí potvrzení o studiu, ani tam nemusí chodit.

2) Jen at platí. Znám kluka co dojíždí do školy, kdyby měl týdenku, platí cca 250/týden, takhle zaplatí 500/rok. Ročně by z něj bylo cca 9000, ̈- jenom z dojíždění do školy.

+4/−1
2.3.2017 8:00

P19e74t46r 54N31i15v77n46i36c17k83ý 3632634355157

Jestli chtějí zaměstnanci SŽDC režijky, ať jim je SŽDC od ČD koupí za množstevní slevu a dá svým zaměstnancům jako benefit.

Co se týká ČD, budiž to benefit, aleale POUZE zaměstnancům, nikoli rodinným příslušníklům!

+2/0
2.3.2017 9:06

J85a83k53u82b 87S19t11a92n82ě55k 8650896534691

Je velmi pravděpodobné, že Leo Express zde po polovině roku už nebude (respektive ne se současnými majiteli). Jančura s regiojetem má zájem maximálně o pár linek a vzhledem k jeho opatrnosti nepředpokládám nějaký raketový růst ve vlacích dělat nebude. Takže ono to s tou "konkurencí " zas není tak horké.

MD by si nejdříve mělo ujasnit, co vlastně na železnici chce a alespoň na deset let tu koncepci pak udržet. Teprve potom se lze baVítejte o nějaké reálné konkurenci na železnici. Jenže to by neměli hájit zájmy ruzných dodavatelů, ale věnovat se dopravě.

+7/0
2.3.2017 7:06
Foto

P38a67t17r87i32k 50H38e61r80i88n34g 6939920640899

ČD mafie v akci ;-D kde se točí miliardy je vždy korupce.........

+1/−14
2.3.2017 6:55

P89e41t69r 47N11e86c87h13a75n57i27c25k90ý 7903876418600

MD nemá hlavně tarifní koncepci a vyrobit bordel, kde na každou trať je potřeba jinak jizdenka snad nechtějí.

+10/0
2.3.2017 6:50

J18a18n 68J98e94m41e22l96k53a 1155940

To je pouze jedna část problému, ta druhá je, že když dáte někomu monopol na 15 let, tak Vás začne jako zákazníka dojit ( což není omyl, ale většinou promyšlený tah politiků, lobistů, viz Anglie.). A "pro-zákaznický" přístup nemusí být pak "vysoký". Proto druhá část musí být regulace jízdného. Jasně stanoveného ve smlouvě. Jinak je to past.

+1/0
2.3.2017 7:11

J29a87k94u54b 20S13t50a85n28ě88k 8660806344901

Jenže vlak není zrovna levná investice a ve světle moderní ekonomie, kdy finanční instituce požadují garanci návratnosti (dle metodik Basel což je opět výplod politiků ) to prostě bez dlouhých smluv nejde. Pak je otázkou, co vlastně stát chce...

+1/0
2.3.2017 7:21

J59a70n 16J58e46m72e48l37k26a 1845340

Otázka, zda někdo chce tento typ soutěží. Ať si o tak zásadní otázce udělají politici referendum. Nebo dají nebo nedají do volebního programu. Volby se blíží.

Jak to pro cestujícího (ne)funguje vidíme např.tady. BBC -. žádný bulvár. https://www.youtube.com/watch?v=k0nUdOar8KQ

The Trouble With Our Trains 2016

Nebo na Bratislavě Komárnu. A dále to uvidíme na vysoutěžených šumavských tratích jihočeského kraje, kde věřím budou jezdit lidi v sezóně také jako sardinky.

+5/0
2.3.2017 6:45

M64i94l57a29n 71H93l94a91d68k24ý 8802138160

Jako že by lidi v referendu rozhodli, kolik bude stát jízdenka z Ostravy do Prahy a jak dlouho rychlík pojede ? Tak já navrhují cenu 20,- a dobu jízdy na 20 minut ! ;-D

0/−1
2.3.2017 8:01

D21a50v15i69d 51P93e36š83e76k 3493341348630

vzdyt ty CD jsou uz zrale na zruseni. Kdyby nedostavaly prachy od statu, tak uz by nebyly.

Soukromnici obsadi dalkove trate a primestske se daji poresit levnejsimi autobusy (ktere navic mohou jezdit kamkoli a nepotrebuji koleje).

+1/−23
2.3.2017 6:38

J59a79n 65J67e13m13e70l88k25a 1555310

Ale železniční doprava je dotovaná, to je normální.

+9/0
2.3.2017 6:47

J23a33k92u73b 22S19t20a55n63ě94k 8180406134961

Davide dopravní dostupnost je klíčová pro jakékoliv fungování státu, lidé se musí dostat do práce, lékaři atd. Proto stát dotuje nejen dráhy, ale i jiné typy dopravy, jelikož bez těchto dotací by prostě provoz hromadné dopravy nebyl možný. Železnice přeprava osob je ztrátový byznys kdekoli jinde na světě, ale zatím je to jedna z mála možností, jak vůbec dopravu zajistit. Pokud víte o jiné možnosti, jak na jedné trase současně přepravovat stovky osob, určitě si to nenechávejte pro sebe, jelikož by to byl pro lidstvo neskutečný přínos a Nobelovy ceny za fyziku a ekonomii by vás určitě ne minuly.

+13/0
2.3.2017 6:57

D42a88v11i56d 25P69e33š65e22k 3243391348640

ztratove jsou ty, ktere jsou kratke... primestske

dalkove jsou ziskove, protoze tvori paterni sit na kterou se vaze dalsi doprava (autobusy, tramvaje, metro, letadla)

CR ma jednu z nejustsich zel. siti v Evrope a je k zamysleni jestli vesnicky s par stovkami obyvatel (mala mesta) nutne potrebuji vlaky nebo by jim stacily autobusy. I autobusy jsou ztratove, ale ne tak moc a hlavne by SŽDC nemusela udrzovat takove mnozstvi trati a mohla by prachy investovat do vysokorochlostnich koridoru, ktere se u nas stavi naprosto chaoticky a podle SZDC nejsou potreba...

0/−1
2.3.2017 19:03

V21a19c23l90a65v 28H91a45j58e30k 3246739659

tenhle nápad měl už před rokem 2003 soc.dem. ministr dopravy Ing.Peltrám, když ukecal kraje, aby si pod svá křídla vzaly regionální železniční dopravu. Očekával, že kraje udělají to co vy navrhujete, protože jim podléhá jak autobusová, tak železniční regionální doprava a oni si to sami zoptimalizují.

0/0
2.3.2017 19:53

J92o69s39e54f 28T76r68ö34g24l 8119232736546

Chtěl bych vidět, jak byste pořešil autobusy třeba příměstskou dopravu Kolín-Praha, kde jen v ranní špičce potřebuje dojet do Prahy několik desítek tisíc lidí. O rychlosti (pomalosti) autobusu ve srovnání s vlakem nemluvě.

A nemusí to být jen "velká" Praha. Mezi Teplicemi a Ústím čas od času díky firmě Dežomont nejezdí vlaky a i když náhradou pošlou několik autobusů, tak dav cestujících nepoberou.

Vlaky mají v dopravním systému svoje významné místo.

+1/0
2.3.2017 23:22

J31i65ř10í 19N63e49v56r97l11a 8422723389897

To by mě zajímalo, čím by do toho Mnichova chtěl jezdit, když se v Plzni mění na vlacích směr Domažlice, Furth atd. mašina ma dieselovou, ale jeho švýcarská kvalita jezdí na dráty.;-D

Opravdu nechápu, proč se tam s Jancurou oba cpou, když 1.) nemají na to vozy a když 2.) na to nemají ani dostatek personálu (viz novinka u Regiojetu o vozech bez obsluhy). Snílci prostě.:-P

+6/0
2.3.2017 6:08

M48i66l47a22n 73H36l90a31d10k93ý 8202928460

A proč by si měli kupovat vlaky, když není šance, že je budou moct použít. To snad nikdo kromě "prosperujících ČD" neudělá ...

0/0
2.3.2017 8:03

Š69t98e50f19a95n 49F45r44i62č90a 7362948793666

Co to tady vyrábíte za falešné představy o konkurenci ČD? Kdo to je, ta konkurence? Ty ostatní firmy, které i kdyby se spojily dohromady, tak co do počtu sedadel či počtu osobních vozů nedosáhnou ani 1 % kapacity Českých drah?

+18/−3
2.3.2017 5:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.