Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chceme vlaky na 300 km/h a už v roce 2025, zaúkolovali poslanci vládu

Do debat o vysokorychlostních tratích v Česku zásadně vstoupili poslanci napříč všemi stranami. Ve Sněmovně protlačili usnesení, které vládu zaváže, aby zrychlila přípravy a výstavbu rychlých tratí. Zároveň má vláda zakázat ministerstvu dopravy a SŽDC vymýšlet tratě s rychlostí nižší než 300 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J43i40ř52í 70M79a16k94o63ň 5783339494105

Dobrý, a čím se po nich bude jezdit? Řadu let máme tratě na 160, ale ne každý vlak může tak jet. Ještě polovina vozů a lokomotiv je jen na 140. :-P

0/−1
5.3.2017 12:12

R58a79d31e81k 22J37a48n32a94t24a 9325776434752

A taky máme hodně vozidel s vmax. 200 km/h a 230 km/h. Dokonce i ty ojeté vozy z Rakouska, co kupují ČD i Regiojet, mají vmax 200 km/h.

A proč vlastně stavěli v 60. letech tu dálnici, když ji tehdy málokterý vůz rychlostně využil? Že by proto, že to jsou stavby s životností třeba sto let, narozdíl od vozidel?

+1/0
5.3.2017 17:42

P27e62t47r 20H89a88n22á36k 2258174246373

Až na to že trať Brno-Přerov nemá být klasická vysokorychlostní, ale má se stávající přeložkami narovnat a zrychlit. Je to logické. už přes 10 let se tato modernizace pro až 200 km/h připravuje, aby umožnila zrychlit jízdu a navýšit počty regionálních vlaků z Vyškovska do Brna, které mají obrovský potenciál, dále rychlíků, které spojují a budou spojovat krajská města Brno s Olomoucí, Ostravou, Zlínem, případně Žilinou, Košicemi, Katowicemi nebo Waršavou. Bude možné zde provozovat i vysokorychlostní vlaky, které budou díky tomu, že tento úsek je relativně krátký (a naváže na něj úsek pro 300 km/h Přerov-Ostrava) jen o několik málo minutek pomalejší než by byla VRT v úseku Brno Přerov(téměř stejná jízdní doba), ale díky přínosu pro rychlíky a osobní vlaky (tudíž i pro menší regiony) bude mít daleko větší přínos než čistá VRT. Čistá VRT Brno-Přerov by problém s kapacitou pro rychlíky za Vyškovem a osobní vlaky vůbec neřešila a tudíž se současná jednokolejka musí zmodernizovat tak jako tak viz studie proveditelnosti. Panu Sůrovi ji doporučuji důkladně přečíst, než začne psát bludy.

+1/0
4.3.2017 19:06

R62a89d55e86k 57J71a29n67a75t73a 9325286804542

Pokud se budete snažit na jednu dvojkolejnou trať nacpat veškerý provoz od příměstských vlaků až po mezinárodní spoje, vyrobíte kapacitní problém, asi takový jako je dnes mezi Prahou a Kolínem nebo Benešovem. A pokud tato trať bude mít maximální traťovou rychlost 200 km/h, bude mít menší kapacitu, než kdyby měla rychlost 160 km/h, jelikož budete mít méně rovnoběžný grafikon. Navíc, pokud tut modernizaci zmršíte až tak, že se tudy nevyplatí vést spoje Praha-Brno-Ostrava, tak ohrozíte i efektivitu samotné VRT Praha-Brno, protože ji izolujete od části provozu.

To, že potřebuje modernizaci trať Brno-Břerov kvůli příměstké dorpavě, nijak nevylučuje postavit zároveň VRT. To jsou prostě dvě různé dopravní cesty, asi jako má význam jak dánice, tak okreska. Pak ani nemusíte tu modernizaci dělat nákladnou, přeložek uděláte jen málo. Němci taky necpou vše na stejné koleje, tam kde je provoz, je kolejí víc.

0/0
4.3.2017 20:27
Foto

J81a53r13o28m17í73r 37P14r87a42u25s 9687427590866

Scifi. ;-D a vypatlaní poslanci.

+3/−4
3.3.2017 9:24

R32a63d23e66k 83J74a57n75a17t66a 9605586754982

A vy jste rohaté domácí zvíře. Pokud nedokážete vyjádřit názor lépe.

0/−1
3.3.2017 9:49
Foto

J52a40r29o39m45í16r 68P33r96a98u50s 9107587110236

Pane Janato. Vám snad poslanci udělali něco dobrého? Leda tak tunel, to ano. Tunel do rozpočtu a daní. Za to by zasloužili jiná pojmenování.

A pokud víte, co znamená zajistit trať pro vlaky s rychlostí 300 km/h, a navíc do roku 2025 jste ;-D skutečně fantasta.

A jestli poslanec zaúkoluje vládu tímto nesmyslem, je opravdu vypatlanec. Vždyť nemají tucha, co to obnáší.

Jestliže má být pro železniční dopravu něco uděláno, pak je třeba dát dohromady celou síť železnic, aby Pendolíno mezi Chocní a Ústím nemuselo jet sotva šedesát a mezi Dolní Lipkou a Hanušovicemi třicet! Aby vlak jezdil pravidelně i do zapadlých obcí, aby odlehčily silnicím ....

0/−3
3.3.2017 17:35

R70a87d38e68k 79J53a20n18a61t95a 9795346764942

Za prvé, pokud si článek pozorně přečtete, zjistíte, že poslanci požadují v roce 2025 začít stavět. Nikoliv zprovoznit. Nicméně, např. ve Španělsku by to za 8 let stihli i zprovoznit. Takže to reálný termín je. Pokud se nebude těch 8 let jen kecat, jako doteď.

Za druhé, opravdu není nutno podmiňovat výstavbu VRT opravou trati z Hanušovic do Dolní Lipky, která by měla být spíš zrušena (však tam nějakou dobu ani kraj neobjednával dopravu). To je jako odmítal stavět daálnic, dokud nebudou mít všechny vesnice chodníky. Myslíte, že když před 40 lety začínali ve Francii stavět první rychlou trať, že měli jinak všechno hotovo? VRT není luxus. VRT je způsob, jak zefektivnit železnici.

+4/0
3.3.2017 17:51

R61o55m24a60n 14J45e11s95c38h96k53e 9288975667235

Pokud není mimořádnost tak ani pendolino nejede pouze 60 .

0/0
4.3.2017 6:53
Foto

J25a83r26o55m62í46r 77P31r89a95u55s 9427317660436

A jestě k těm poslancům - docela zajímavá čísla :

http://zpravy.idnes.cz/poslaneckeNahrady/seznam.aspx

0/0
3.3.2017 19:55

P64a81v90e37l 44M52o35r48a53v65e21c 3732599412258

Zkuste si přečíst TENTO článek. Co za aktivitu poslanců v TOMTO článku vidíte jako problematickou?

Jasně, poslanci shcvalují legislativní zmetky, zatemnili registr smluv, mají náhrady atd. atd., ale o tom si běžte diskutovat jinam. Teď konečně udělali dobrou věc.R^

+1/−1
3.3.2017 22:30

R60o54m52a93n 45J21e63s78c24h58k83e 9348345647585

Bohaté Rakousko staví a provozuje VRT na 250 km. Ono těch 300 je hodně náročné. Bohužel odborníků je tam hodně málo stejně jako jejich poradců.

Já byl v pondělí na návštěvě u poslanců a hned jsem dva upozornil, že sami nedodržují zákon o obcích 326/2000 o označování domu, kde mají poslaneckou kancelář.

0/0
4.3.2017 7:01

R12i79c38h94a41r71d 36M69i32c69h88a45l71o88w50s71k27i 1891739445106

Na tak malou zemi jako je Česko je vysokorychlostní dráha nesmysl a plýtvání zdroji. Úplně by nám stačila pomalurychlosrní dráha, která bude jezdit proklamovaných 160km/hod.

+2/−8
3.3.2017 6:51

R88a37d31e32k 11J12a76n78a59t28a 9115826944622

Podívejte se níže do diskuze. Najdete tam tam mnoho argumentů, které vyvrací váš laický názor.

Hlavní argument je: i na 160 km/h potřebujete nové tratě a když už stavíte nové tratě, má takto nízká rychlost špatný poměr cena/výkon.

+3/0
3.3.2017 9:46

R41o44m64a10n 53J34e83s30c33h55k74e 9908885727855

Ono je rozdíl mezi 250 a 300 km. Ani ne tak trať ale vozidla. Pokud je dálnice Brno - Praha 200 km , vzdušnou čarou vlak by mohl být 180-190 km. Ovšem pokud je vize VRT na dojíždění ze středočeského kraje z 5 - 6 zastávkami, tak jsem mimo mísu. Dnes je Brno - Praha 1 -2 zastávky.

V taktu by nám stačilo oněch 250 km.

+1/−2
3.3.2017 16:14

R65a43d59e30k 57J22a51n17a71t39a 9685586904712

VRT Praha-Brno nelze postavit zcela rovně. Bude dlouhá tak 210 km. Takže s maximální traťovou rychlostí 250 km/h, tj. při započítání uzlových peřstupních dob, akcelerace, brzdění a rezerv systémovou hodinu nedosáhnete. Je pravda, že vozidla na 300 km/h narozdíl od vozidel na 249 km/h jsou mírně dražší, protože platí přísnější normy. Jenže to je stav dnes a trať stavíme na mnoho desítek let a sám píšete, že v trati není velký rozdíl. Rovněž části spojů, těm zastávkovým, ta 249 km/h stačí navždy. A ty nonstop spoje budou vedeny jednotkami s vmax 300 km/h.

+3/0
3.3.2017 16:22

J51i87r61k76a 35D19v36o62ř89á30k 4205250683148

Železniční dálnice jsou potřeba stejně jako dálnice silniční. Jsme moc malá země na silniční dálnice?

+3/0
3.3.2017 11:32

L75u56b20o23š 14C91h93l84u50m62s46k50ý 2890375918695

Přestaňte žvanit o dobývání Marsu a pro začátek dobudujte dálniční síť.

+3/−6
2.3.2017 21:08

J83i74r92k58a 81D66v23o24ř62á63k 4595120533388

Jde jen o to aspoň začít se stavbou železničních dálnic dřív než se úplně dokončí (nikdy nekončící) dálnice automobilové. Připadá vám jako dobývání Marsu to co je v jiných zemích osvědčené a normální? To se dá označit jedině jako zaostalost.

+4/−1
2.3.2017 21:56

L20u42b53o47š 40C25h28l54u54m97s76k65ý 2460985398845

Jenomže v těch zemích měli nejdříve, nejméně 20 let, vybudovanou funkční (téměř) kompletní dálniční síť, která je v podstatě využitelná všemi občany. Pak teprve začali řešit rychlostní železnici, která je ale jen pro ty, kteří se nachází v její blízkosti. Asi takhle. Kolik bude mít ta vysokorychlostní železnice na trase Praha - Brno zastávek? K čemu bude dobrá lidem ze Žamberka, nebo ze Šumperka?

+2/−4
2.3.2017 23:15

R29a97d70e29k 45J45a31n19a31t18a 9435956604492

V budování dálnic jsme za Západem pozadu řekněme 15, max 20 let. V železniční infrastruktuře 40 let.

VRT Praha-Brno bude mít zastávek cca 5 a další spoje mohou na Vysočině z trsti sjet, případně tam bude návazný vlak/bus. A lidem ze Šumperka to bude asi tak platné jako dálnice Praha-Brno, takže to je argument jak noha.

+4/−1
2.3.2017 23:22

L42u90b41o21š 51C13h95l51u95m75s50k39ý 2290945808255

Říkáte to přesně. Lidem ze Šumperka to bude platné stejně, jako dálnice Praha - Brno. Že by i ze Šumperka chtěl jet někdo někam po dálnici, z Hradce Králové do Ostravy, či ze Svitav do Brna (naprosté zoufalství) Vás nenapadlo?

0/−2
3.3.2017 10:33

R29a23d83e76k 44J60a41n33a92t74a 9205436254322

Aha, takže dokud nebude mít i člověk ze Šumperka dálnici, tak železniční síť bude 40 let pozadu? Ignorujete fakt, že stavět dálnici Hradec-Olomouc se nijak nevylučuje se stavbou VRT Praha-Brno. To není buď a nebo. Problém (ne)výstavby tratí není finanční, ale mentální.

+2/−1
3.3.2017 10:45

L81u32b93o15š 64C85h34l35u56m35s88k76ý 2110935778165

Aha. Zdroje jsou. Máte pravdu, nevylučuje se to. Ono se jim doteď jen nechtělo.

0/−2
3.3.2017 16:00

R25a36d38e16k 87J29a22n82a15t81a 9595176284762

Vy si z toho děláte srandu, ale je to tak.

Když u železničních projektů EU proplácí 80% (a ten zbytek se vrátí státu na daních a zaměstanosti), tak je to opravdu de facto tak, že by to byl pro ČR dárek od Němců a Francouzů (ti táhnou rozpočet EU).

A hlavní blok je ten mentální, v myslích politiků a jejich voličů.

Úroveň politiků je obecně zoufalá.

I politici, kteří by měli mít odborné poradce, jsou opravdu dokola schopni prohlašovat ten nesmysl, že ČR je malá.

Něco jako náměstek ministra je schopen prohlásit "vy už jste někdo šifroval?" (https://blog.eischmann.cz/2016/05/29/vy-uz-jste-nekdy-sifroval/) Atd.

Prostě kdykoliv slyšíte politika mluvit o oboru, kterému rozumíte, tak se chytáte za hlavu.

+2/0
3.3.2017 16:39

J92i62ř35í 73P93a28u45l 3246395947902

7 mesicu pred volbami poslanci ukoluji vladu, ktera v rijnu skonci? Jsou opravdu svepravni?

+3/−1
2.3.2017 17:31

R93a65d57e87k 66J58a46n54a85t58a 9835156194432

Tatako vláda může začít konečně něco dělat a další vláda to dokončí. Pokud to bude shoda napříč stranama (což asi je, viz článek) tak v tom nevidím problém. To byste tu vládu rovnou mohl rozpustit, pokud by 7 měsíců před volbama neměla už nic dělat.

+1/−1
2.3.2017 17:43

J61i19ř21í 98P82a35u26l 3166795427352

Řešit úkol na desítky let tato vláda už opravdu řešit nebude.

0/−1
2.3.2017 19:19

R50a37d10e59k 70J11a96n42a24t92a 9635646934472

Tento úkol stejně z principu nevyřeší jedna vláda. Tj. není to důvod nezačít. Navíc ona se ta příští vláda moc lišit nebude. Babiš a spol.tam bude pořád.

0/0
2.3.2017 23:26

R32i23c62h41a28r18d 57M26i39c41h18a34l24o55w69s73k87i 1841249625266

Nejsou sveprávní, to je jen touha po dalších letech nic nedělání.

+1/0
3.3.2017 6:48

V31o45j94t25a 56P86r71o93s50e97c54k26y 6618600225639

tak uprostred tokia to opravdu nejezdi 300-))

0/0
2.3.2017 17:03

J73i61r34k77a 34D96v67o50ř46á86k 4505720503158

Vy víte kolik se jezdí uvnitř Tokia? A proč uprostřed?

+1/0
2.3.2017 21:58

Z77d50e41n30e10k 76S67l26a70n31i84n31a 1884436633174

Skutecne, pred Tokiem se rychlost dost snizuje. Zajimave je, ze nemuze existovat primy rychlovlak z jihu az na sever, protoze v Japonsku jsou dve elektricke rozvodne site s ponekud odlisnymi frekvencemi Podobne se rychlost snizuje pri snezeni nebo privalovych destich. Ale cesta shinkansenem je jeden z nejvetsich japonskych pozitku, podobne jako relax v horkem mineralnim prameni, bezchybne jednani japonske administrativy, ba i zeleny caj a dokonce i japonska piva.

0/0
3.3.2017 10:36

V62o94j56t20a 23P33r88o83s91e34c76k53y 6788690455979

1 aprila jeste neni [>-]EUV

+2/−1
2.3.2017 16:43

P53e44t29r 14N83o40v60o44t95n57ý 9891129920125

Pořád dokola tu lidi melou, že tomu nebrání peníze, ale legislative - to dálnicím taky nebrání peníze, nýbrž ŘSD. Ve finale je to jedno, co tomu brání.

0/0
2.3.2017 16:00

J17i34ř86í 38V34o55l25k40a 8917533604576

V Česku před volbami bude ráj, po volbách prdlačka. Už budou volby o zodpovědnosti?

+4/0
2.3.2017 14:18

J38o75s98e23f 47L11e84b85d77u53š23k58a 4322313443225

300 km/hod? Největší délka území ČR od západu k východu je 493 km a od severu k jihu 278 km. To znamená že se rozjede a už bude brzdit. A bude-li mít tři, čtyři zastávky, pak se ani nestačí rozjet. Ledaže by pro nastupování a vystupování jen přibrzdili. ;-D

+3/−17
2.3.2017 14:10

M24i65c43h85a89l 88T26u52r66e49k 9451890822239

Opravdu hloupy prispevek. Nebudte tak zabedneny. Co treba napojeni na Nemecko, na Rakousko?

+10/−1
2.3.2017 14:12

J75o53s36e12f 83L44e81b19d88u27š16k34a 4632203373155

Jo,když Rakušané pojedou z Rakous pojedou do Waršavy, pak bude dobrý. Jinak k čemu bude obyvatelům třeba H. Brodu rychlovlak, když tam stavět nebude a bude stavět leda tak v Praze a Brně a než se k němu dostane, tak stráví den v lokálkách. Takový rychlovlak pro ČR je k ničemu, leda bude dobrý pro europoslance při cestách do Bruselu. 99% obyvatel ČR na něj budou jenom platit daně a nikam se s ním stejně nedostanou. K čemu je takový rychlovlak obyvateli menšího městečka, když mu z městečka jede 2x denně autobus a pak musí půl dne čekat na přípoj. Za tu dobu bude 3x vlastním autem v Praze, nebo v Brně a laciněji.

+1/−14
2.3.2017 14:22

J12a21n 13V26o35j19t73í66š48e58k 6562551965656

A mezi Brnem a Prahou se snad lidi nepřesouvaj? Já mám třeba v Praze ve škole několik spolužáků z Moravy. A několik dalších třeba ze Slovenska.Ti třeba momentálně jezdí domů jen na Vánoce a na konci semestru, protože jim cesta zabere 9 hodin, takže jet domů na víkend se nevyplatí.

+6/0
2.3.2017 14:28

M93i13c63h11a47l 15T95u29r59e76k 9411550542689

Jasny, v jinych statech nemaji vesnicky a mala mesta. To je takova ceska specialita, ze? Vase nazory jsou opravdu vesnicke. Vy asi musite nesnaset i letadla, ze jo? Kdyz spojuji vetsinou jen velkomesta, to je dle vasi teorie preci uplne zbytecne...

+10/0
2.3.2017 14:29

R83a64d62e41k 38J43a42n78a79t96a 9275656794692

"Jinak k čemu bude obyvatelům třeba H. Brodu rychlovlak,"

----

Za 20 minut dojede vlakem do Jihlavy nebo autobusem do Humpolce. Odtamud bude za 40 minut v Praze. Tj. 60 minut místo dnešních 110 minut.

"když mu z městečka jede 2x denně autobus"

----

Zavést autobus na nejbližší stanici VRT je velmi snadné. Dnes jezdí autobus 2x denně proto, že není poptávka. Ale po cestě na stanici VRT poptávka bude.

"Za tu dobu bude 3x vlastním autem v Praze, nebo v Brně a laciněji."

-----

Nebude to ani rychleji, ani laciněji.

+4/0
2.3.2017 14:30

J62o34s87e35f 21L33e32b13d69u62š72k32a 4192823603355

Jo, a ten rychlovlak bude čekat v Jihlavě na lokálku z Brodu. Ten vlak z Jihlavy Jinak, když si obyvatel H. Brodu sedne do auta, je v Praze za hodinu také. Jinak HB - Jihlava trvá 40 minut, a dnes zpoždění 12 minut. A pokud rychlovlak bude stavět na každé mezi, je mu rychlost k ničemu. Rychlík dnes jede z Brna 3, 5 hodiny. Pokud by rychlovlak měl namísto 10 zastávek cestou jenom 4 zastávky a na každé by stál pouhé 3 minuty, pak by cesta mez Brnem a Prahou trvala zhruba dvě hodiny. Když k tomu připočtu náklady, které by se nutně promítly do jízdenky, pak by ta jízdenka rozhodně nestála 350 korun jako dnes rychlíkem, ale byla by minimálně trojnásobná. A to by s radostí každý zaplatil, aby ušetřil hodinu a půl za 7 stovek.

+1/−1
2.3.2017 15:37

R83a78d64e14k 82J83a95n24a27t63a 9325256324662

"Jinak, když si obyvatel H. Brodu sedne do auta, je v Praze za hodinu také"

Mapy.cz mi ukazují 1:17.

"A pokud rychlovlak bude stavět na každé mezi, je mu rychlost k ničemu. "

Však těch 40 minut by byl zastávkový spoj (protože jen ten by stavěl v Humpolci).

"Rychlík dnes jede z Brna 3,5 hodiny. Pokud by rychlovlak měl namísto 10 zastávek cestou jenom 4 zastávky a na každé by stál pouhé 3 minuty, pak by cesta mez Brnem a Prahou trvala zhruba dvě hodiny."

To jsou nějaké divné počty. Nonstop spoj Praha-Brno by jel zhruba hoidnu. Každá ze cca 5 zastávek přidá zhruba 5-6 minut, takže jízdní doba zastávkového spoje by byla zhruba hodinu a půl. Nechápu, proč do toho vypočtu motáte nějaký rychlík.

"Když k tomu připočtu náklady, které by se nutně promítly do jízdenky,"

Jaké náklady? Myslíte stavbu? Ty se do ceny jízdneky nepromítnou. Myslíte provoz? Ten je levnější než u pomalého vlaku.

+2/0
2.3.2017 15:53

R83a81d35e35k 65J34a88n15a43t31a 9455796934102

"Jo, a ten rychlovlak bude čekat v Jihlavě na lokálku z Brodu."

Nejspíš nebude, no a co? Pokud by bylo zpoždění, pojedete dalším spojem. Ten by jel dejme tomu za 30 minut.

"Jinak HB - Jihlava trvá 40 minut,"

Rychlík, co nestaví, to jede 20 minut. Pokud bude poptávka, vyplatí se zavést spěšňáky - napaječe VRT, které nebudou mít zastávky. Může se tayky vyplatit zavést spoj bez přestupu HB-Jihlava-Praha vedený vysokorychlostní soupravou. Vysokorychlostní soupravy jsou kompatiblní se stávajicí železnicí, mohou sjet mimo VRT a v Německu a Francii se tak běžně děje.

+1/0
2.3.2017 17:47

M68i16c33h58a27l 53T22u47r10e74k 9861780372729

mimochodem vzhledem k cenam zpatecnich letenek do Bruselu bezne i pod 2000 Kc bych chtel videt blazna, co by jel skoro 1000 km rychlovlakem ;-D

0/−1
2.3.2017 14:49

R18a57d10e17k 79J12a77n90a96t83a 9275366464782

To si nedokážete představit jen proto, že vysokorychlostní vlak v této relaci nejezdí. Ve Francii totiž i na 1000 km vzdálenost vlaky jezdí (Lille-Marseille) a skutečně vážně konkurují letadlům. A tam kde to je kolem 400-500 km, tak tam se letadla nechytají a letecké linky jsou rušeny (Paris-Strasbourg).

+6/0
2.3.2017 15:08

M45i43c68h12a88l 95T55u21r39e72k 9961770542459

Verte mi, ze predstavit si to dokazu, protoze jsem velmi realne uvazoval o ceste z Bruselu do Marseille prave primym rychlovlakem :-) Ale cena jizdenky vysla nastejno jako letenka, cesta trva 6 hodin a nakonec jedina vyhoda me vysla, ze nadrazi je primo v Marseille, a ne jako letiste 35 km od Marseille.

Spise jsem to myslel tak, ze z Prahy do Bruselu jednoznacne vyhraje letadlo, protoze cenove by to bylo asi nastejno, ale casove proste bude letadlo mnohem lepsi

0/0
2.3.2017 15:20

M80a60r48e85k 95Š25i95m85o31n 2384107908318

Hmm, k čemu je obyvateli Havlíčkova Brodu metro v Praze? K ničemu. Tak ho zrušíme.

+1/−1
2.3.2017 16:28

R77o18m49a41n 90J17e42s12c66h15k83e 9898415277965

Já bydlím na lontě v Doubravici a vlak jezdí ve všední den 30 krát a o víkendu jenom 20 krát. TO JE MÁLO ?

0/0
4.3.2017 7:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.