Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chceme vlaky na 300 km/h a už v roce 2025, zaúkolovali poslanci vládu

Do debat o vysokorychlostních tratích v Česku zásadně vstoupili poslanci napříč všemi stranami. Ve Sněmovně protlačili usnesení, které vládu zaváže, aby zrychlila přípravy a výstavbu rychlých tratí. Zároveň má vláda zakázat ministerstvu dopravy a SŽDC vymýšlet tratě s rychlostí nižší než 300 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J49i38ř34í 45M45a48k77o69ň 5203269844235

Dobrý, a čím se po nich bude jezdit? Řadu let máme tratě na 160, ale ne každý vlak může tak jet. Ještě polovina vozů a lokomotiv je jen na 140. :-P

0/−1
5.3.2017 12:12

R74a95d46e77k 94J98a90n32a48t71a 9225346704562

A taky máme hodně vozidel s vmax. 200 km/h a 230 km/h. Dokonce i ty ojeté vozy z Rakouska, co kupují ČD i Regiojet, mají vmax 200 km/h.

A proč vlastně stavěli v 60. letech tu dálnici, když ji tehdy málokterý vůz rychlostně využil? Že by proto, že to jsou stavby s životností třeba sto let, narozdíl od vozidel?

+1/0
5.3.2017 17:42

P86e65t33r 60H11a56n30á33k 2358434906543

Až na to že trať Brno-Přerov nemá být klasická vysokorychlostní, ale má se stávající přeložkami narovnat a zrychlit. Je to logické. už přes 10 let se tato modernizace pro až 200 km/h připravuje, aby umožnila zrychlit jízdu a navýšit počty regionálních vlaků z Vyškovska do Brna, které mají obrovský potenciál, dále rychlíků, které spojují a budou spojovat krajská města Brno s Olomoucí, Ostravou, Zlínem, případně Žilinou, Košicemi, Katowicemi nebo Waršavou. Bude možné zde provozovat i vysokorychlostní vlaky, které budou díky tomu, že tento úsek je relativně krátký (a naváže na něj úsek pro 300 km/h Přerov-Ostrava) jen o několik málo minutek pomalejší než by byla VRT v úseku Brno Přerov(téměř stejná jízdní doba), ale díky přínosu pro rychlíky a osobní vlaky (tudíž i pro menší regiony) bude mít daleko větší přínos než čistá VRT. Čistá VRT Brno-Přerov by problém s kapacitou pro rychlíky za Vyškovem a osobní vlaky vůbec neřešila a tudíž se současná jednokolejka musí zmodernizovat tak jako tak viz studie proveditelnosti. Panu Sůrovi ji doporučuji důkladně přečíst, než začne psát bludy.

+1/0
4.3.2017 19:06

R14a63d22e49k 32J65a29n28a90t64a 9765746984222

Pokud se budete snažit na jednu dvojkolejnou trať nacpat veškerý provoz od příměstských vlaků až po mezinárodní spoje, vyrobíte kapacitní problém, asi takový jako je dnes mezi Prahou a Kolínem nebo Benešovem. A pokud tato trať bude mít maximální traťovou rychlost 200 km/h, bude mít menší kapacitu, než kdyby měla rychlost 160 km/h, jelikož budete mít méně rovnoběžný grafikon. Navíc, pokud tut modernizaci zmršíte až tak, že se tudy nevyplatí vést spoje Praha-Brno-Ostrava, tak ohrozíte i efektivitu samotné VRT Praha-Brno, protože ji izolujete od části provozu.

To, že potřebuje modernizaci trať Brno-Břerov kvůli příměstké dorpavě, nijak nevylučuje postavit zároveň VRT. To jsou prostě dvě různé dopravní cesty, asi jako má význam jak dánice, tak okreska. Pak ani nemusíte tu modernizaci dělat nákladnou, přeložek uděláte jen málo. Němci taky necpou vše na stejné koleje, tam kde je provoz, je kolejí víc.

0/0
4.3.2017 20:27
Foto

J59a67r69o76m26í98r 74P87r61a22u46s 9597247380926

Scifi. ;-D a vypatlaní poslanci.

+3/−4
3.3.2017 9:24

R51a70d13e85k 50J94a36n20a97t49a 9555156514652

A vy jste rohaté domácí zvíře. Pokud nedokážete vyjádřit názor lépe.

0/−1
3.3.2017 9:49
Foto

J31a88r58o60m88í95r 61P62r57a27u91s 9787257120106

Pane Janato. Vám snad poslanci udělali něco dobrého? Leda tak tunel, to ano. Tunel do rozpočtu a daní. Za to by zasloužili jiná pojmenování.

A pokud víte, co znamená zajistit trať pro vlaky s rychlostí 300 km/h, a navíc do roku 2025 jste ;-D skutečně fantasta.

A jestli poslanec zaúkoluje vládu tímto nesmyslem, je opravdu vypatlanec. Vždyť nemají tucha, co to obnáší.

Jestliže má být pro železniční dopravu něco uděláno, pak je třeba dát dohromady celou síť železnic, aby Pendolíno mezi Chocní a Ústím nemuselo jet sotva šedesát a mezi Dolní Lipkou a Hanušovicemi třicet! Aby vlak jezdil pravidelně i do zapadlých obcí, aby odlehčily silnicím ....

0/−3
3.3.2017 17:35

R13a72d50e90k 35J49a93n72a87t57a 9275326574712

Za prvé, pokud si článek pozorně přečtete, zjistíte, že poslanci požadují v roce 2025 začít stavět. Nikoliv zprovoznit. Nicméně, např. ve Španělsku by to za 8 let stihli i zprovoznit. Takže to reálný termín je. Pokud se nebude těch 8 let jen kecat, jako doteď.

Za druhé, opravdu není nutno podmiňovat výstavbu VRT opravou trati z Hanušovic do Dolní Lipky, která by měla být spíš zrušena (však tam nějakou dobu ani kraj neobjednával dopravu). To je jako odmítal stavět daálnic, dokud nebudou mít všechny vesnice chodníky. Myslíte, že když před 40 lety začínali ve Francii stavět první rychlou trať, že měli jinak všechno hotovo? VRT není luxus. VRT je způsob, jak zefektivnit železnici.

+4/0
3.3.2017 17:51

R37o69m93a32n 32J40e33s87c97h35k41e 9418885227855

Pokud není mimořádnost tak ani pendolino nejede pouze 60 .

0/0
4.3.2017 6:53
Foto

J93a70r78o34m20í93r 75P14r23a26u25s 9367257690136

A jestě k těm poslancům - docela zajímavá čísla :

http://zpravy.idnes.cz/poslaneckeNahrady/seznam.aspx

0/0
3.3.2017 19:55

P70a73v13e89l 30M56o96r56a92v70e75c 3252739252588

Zkuste si přečíst TENTO článek. Co za aktivitu poslanců v TOMTO článku vidíte jako problematickou?

Jasně, poslanci shcvalují legislativní zmetky, zatemnili registr smluv, mají náhrady atd. atd., ale o tom si běžte diskutovat jinam. Teď konečně udělali dobrou věc.R^

+1/−1
3.3.2017 22:30

R92o59m81a86n 93J86e48s97c47h76k60e 9648805167165

Bohaté Rakousko staví a provozuje VRT na 250 km. Ono těch 300 je hodně náročné. Bohužel odborníků je tam hodně málo stejně jako jejich poradců.

Já byl v pondělí na návštěvě u poslanců a hned jsem dva upozornil, že sami nedodržují zákon o obcích 326/2000 o označování domu, kde mají poslaneckou kancelář.

0/0
4.3.2017 7:01

R13i18c27h94a63r67d 37M98i90c38h96a24l84o62w43s78k12i 1881639325656

Na tak malou zemi jako je Česko je vysokorychlostní dráha nesmysl a plýtvání zdroji. Úplně by nám stačila pomalurychlosrní dráha, která bude jezdit proklamovaných 160km/hod.

+2/−8
3.3.2017 6:51

R54a37d74e25k 32J74a65n22a69t91a 9265496854672

Podívejte se níže do diskuze. Najdete tam tam mnoho argumentů, které vyvrací váš laický názor.

Hlavní argument je: i na 160 km/h potřebujete nové tratě a když už stavíte nové tratě, má takto nízká rychlost špatný poměr cena/výkon.

+3/0
3.3.2017 9:46

R67o96m78a61n 90J65e60s89c58h96k71e 9628445147975

Ono je rozdíl mezi 250 a 300 km. Ani ne tak trať ale vozidla. Pokud je dálnice Brno - Praha 200 km , vzdušnou čarou vlak by mohl být 180-190 km. Ovšem pokud je vize VRT na dojíždění ze středočeského kraje z 5 - 6 zastávkami, tak jsem mimo mísu. Dnes je Brno - Praha 1 -2 zastávky.

V taktu by nám stačilo oněch 250 km.

+1/−2
3.3.2017 16:14

R58a75d26e82k 50J58a79n52a78t40a 9915716854312

VRT Praha-Brno nelze postavit zcela rovně. Bude dlouhá tak 210 km. Takže s maximální traťovou rychlostí 250 km/h, tj. při započítání uzlových peřstupních dob, akcelerace, brzdění a rezerv systémovou hodinu nedosáhnete. Je pravda, že vozidla na 300 km/h narozdíl od vozidel na 249 km/h jsou mírně dražší, protože platí přísnější normy. Jenže to je stav dnes a trať stavíme na mnoho desítek let a sám píšete, že v trati není velký rozdíl. Rovněž části spojů, těm zastávkovým, ta 249 km/h stačí navždy. A ty nonstop spoje budou vedeny jednotkami s vmax 300 km/h.

+3/0
3.3.2017 16:22

J45i80r73k98a 94D74v80o32ř37á72k 4665140633778

Železniční dálnice jsou potřeba stejně jako dálnice silniční. Jsme moc malá země na silniční dálnice?

+3/0
3.3.2017 11:32

L77u52b69o40š 61C23h20l26u98m65s44k19ý 2860545988305

Přestaňte žvanit o dobývání Marsu a pro začátek dobudujte dálniční síť.

+3/−6
2.3.2017 21:08

J97i93r74k68a 22D26v97o62ř49á38k 4275350483538

Jde jen o to aspoň začít se stavbou železničních dálnic dřív než se úplně dokončí (nikdy nekončící) dálnice automobilové. Připadá vám jako dobývání Marsu to co je v jiných zemích osvědčené a normální? To se dá označit jedině jako zaostalost.

+4/−1
2.3.2017 21:56

L26u45b93o12š 73C36h70l61u19m71s20k29ý 2800185648855

Jenomže v těch zemích měli nejdříve, nejméně 20 let, vybudovanou funkční (téměř) kompletní dálniční síť, která je v podstatě využitelná všemi občany. Pak teprve začali řešit rychlostní železnici, která je ale jen pro ty, kteří se nachází v její blízkosti. Asi takhle. Kolik bude mít ta vysokorychlostní železnice na trase Praha - Brno zastávek? K čemu bude dobrá lidem ze Žamberka, nebo ze Šumperka?

+2/−4
2.3.2017 23:15

R86a35d33e16k 73J72a39n94a64t61a 9545166904322

V budování dálnic jsme za Západem pozadu řekněme 15, max 20 let. V železniční infrastruktuře 40 let.

VRT Praha-Brno bude mít zastávek cca 5 a další spoje mohou na Vysočině z trsti sjet, případně tam bude návazný vlak/bus. A lidem ze Šumperka to bude asi tak platné jako dálnice Praha-Brno, takže to je argument jak noha.

+4/−1
2.3.2017 23:22

L95u84b77o55š 49C97h25l84u80m72s59k46ý 2830125578915

Říkáte to přesně. Lidem ze Šumperka to bude platné stejně, jako dálnice Praha - Brno. Že by i ze Šumperka chtěl jet někdo někam po dálnici, z Hradce Králové do Ostravy, či ze Svitav do Brna (naprosté zoufalství) Vás nenapadlo?

0/−2
3.3.2017 10:33

R44a88d97e62k 50J90a11n41a78t52a 9165976464212

Aha, takže dokud nebude mít i člověk ze Šumperka dálnici, tak železniční síť bude 40 let pozadu? Ignorujete fakt, že stavět dálnici Hradec-Olomouc se nijak nevylučuje se stavbou VRT Praha-Brno. To není buď a nebo. Problém (ne)výstavby tratí není finanční, ale mentální.

+2/−1
3.3.2017 10:45

L80u63b70o85š 74C34h51l34u67m65s70k11ý 2540605558375

Aha. Zdroje jsou. Máte pravdu, nevylučuje se to. Ono se jim doteď jen nechtělo.

0/−2
3.3.2017 16:00

R88a36d46e72k 26J64a18n37a81t14a 9825456764952

Vy si z toho děláte srandu, ale je to tak.

Když u železničních projektů EU proplácí 80% (a ten zbytek se vrátí státu na daních a zaměstanosti), tak je to opravdu de facto tak, že by to byl pro ČR dárek od Němců a Francouzů (ti táhnou rozpočet EU).

A hlavní blok je ten mentální, v myslích politiků a jejich voličů.

Úroveň politiků je obecně zoufalá.

I politici, kteří by měli mít odborné poradce, jsou opravdu dokola schopni prohlašovat ten nesmysl, že ČR je malá.

Něco jako náměstek ministra je schopen prohlásit "vy už jste někdo šifroval?" (https://blog.eischmann.cz/2016/05/29/vy-uz-jste-nekdy-sifroval/) Atd.

Prostě kdykoliv slyšíte politika mluvit o oboru, kterému rozumíte, tak se chytáte za hlavu.

+2/0
3.3.2017 16:39

J91i26ř48í 68P90a95u75l 3966365337502

7 mesicu pred volbami poslanci ukoluji vladu, ktera v rijnu skonci? Jsou opravdu svepravni?

+3/−1
2.3.2017 17:31

R20a31d42e91k 48J46a50n84a51t63a 9785606734942

Tatako vláda může začít konečně něco dělat a další vláda to dokončí. Pokud to bude shoda napříč stranama (což asi je, viz článek) tak v tom nevidím problém. To byste tu vládu rovnou mohl rozpustit, pokud by 7 měsíců před volbama neměla už nic dělat.

+1/−1
2.3.2017 17:43

J25i54ř42í 14P70a50u16l 3566705727532

Řešit úkol na desítky let tato vláda už opravdu řešit nebude.

0/−1
2.3.2017 19:19

R62a85d68e59k 60J90a98n23a31t16a 9435756444422

Tento úkol stejně z principu nevyřeší jedna vláda. Tj. není to důvod nezačít. Navíc ona se ta příští vláda moc lišit nebude. Babiš a spol.tam bude pořád.

0/0
2.3.2017 23:26

R67i42c59h34a41r22d 65M74i73c75h50a42l92o65w81s43k62i 1591689485856

Nejsou sveprávní, to je jen touha po dalších letech nic nedělání.

+1/0
3.3.2017 6:48

V59o80j34t89a 72P78r46o51s87e81c78k97y 6718120185559

tak uprostred tokia to opravdu nejezdi 300-))

0/0
2.3.2017 17:03

J31i38r59k87a 86D21v91o19ř28á97k 4425410873528

Vy víte kolik se jezdí uvnitř Tokia? A proč uprostřed?

+1/0
2.3.2017 21:58

Z82d16e95n55e17k 60S34l44a68n42i28n33a 1844936703434

Skutecne, pred Tokiem se rychlost dost snizuje. Zajimave je, ze nemuze existovat primy rychlovlak z jihu az na sever, protoze v Japonsku jsou dve elektricke rozvodne site s ponekud odlisnymi frekvencemi Podobne se rychlost snizuje pri snezeni nebo privalovych destich. Ale cesta shinkansenem je jeden z nejvetsich japonskych pozitku, podobne jako relax v horkem mineralnim prameni, bezchybne jednani japonske administrativy, ba i zeleny caj a dokonce i japonska piva.

0/0
3.3.2017 10:36

V30o63j73t86a 40P30r19o60s98e47c88k25y 6708740465159

1 aprila jeste neni [>-]EUV

+2/−1
2.3.2017 16:43

P62e44t97r 72N11o25v93o56t30n86ý 9691269680635

Pořád dokola tu lidi melou, že tomu nebrání peníze, ale legislative - to dálnicím taky nebrání peníze, nýbrž ŘSD. Ve finale je to jedno, co tomu brání.

0/0
2.3.2017 16:00

J36i97ř48í 83V76o78l67k10a 8227613964456

V Česku před volbami bude ráj, po volbách prdlačka. Už budou volby o zodpovědnosti?

+4/0
2.3.2017 14:18

J56o68s71e19f 72L93e95b22d69u49š94k96a 4422143693265

300 km/hod? Největší délka území ČR od západu k východu je 493 km a od severu k jihu 278 km. To znamená že se rozjede a už bude brzdit. A bude-li mít tři, čtyři zastávky, pak se ani nestačí rozjet. Ledaže by pro nastupování a vystupování jen přibrzdili. ;-D

+3/−17
2.3.2017 14:10

M65i53c60h91a90l 44T21u89r75e85k 9961660472629

Opravdu hloupy prispevek. Nebudte tak zabedneny. Co treba napojeni na Nemecko, na Rakousko?

+10/−1
2.3.2017 14:12

J32o45s75e65f 68L34e84b21d23u74š29k56a 4932853123505

Jo,když Rakušané pojedou z Rakous pojedou do Waršavy, pak bude dobrý. Jinak k čemu bude obyvatelům třeba H. Brodu rychlovlak, když tam stavět nebude a bude stavět leda tak v Praze a Brně a než se k němu dostane, tak stráví den v lokálkách. Takový rychlovlak pro ČR je k ničemu, leda bude dobrý pro europoslance při cestách do Bruselu. 99% obyvatel ČR na něj budou jenom platit daně a nikam se s ním stejně nedostanou. K čemu je takový rychlovlak obyvateli menšího městečka, když mu z městečka jede 2x denně autobus a pak musí půl dne čekat na přípoj. Za tu dobu bude 3x vlastním autem v Praze, nebo v Brně a laciněji.

+1/−14
2.3.2017 14:22

J51a71n 19V50o43j68t11í14š54e21k 6572801425866

A mezi Brnem a Prahou se snad lidi nepřesouvaj? Já mám třeba v Praze ve škole několik spolužáků z Moravy. A několik dalších třeba ze Slovenska.Ti třeba momentálně jezdí domů jen na Vánoce a na konci semestru, protože jim cesta zabere 9 hodin, takže jet domů na víkend se nevyplatí.

+6/0
2.3.2017 14:28

M95i39c74h16a26l 59T31u75r45e44k 9411540392849

Jasny, v jinych statech nemaji vesnicky a mala mesta. To je takova ceska specialita, ze? Vase nazory jsou opravdu vesnicke. Vy asi musite nesnaset i letadla, ze jo? Kdyz spojuji vetsinou jen velkomesta, to je dle vasi teorie preci uplne zbytecne...

+10/0
2.3.2017 14:29

R43a50d35e86k 35J44a34n57a95t28a 9635446704212

"Jinak k čemu bude obyvatelům třeba H. Brodu rychlovlak,"

----

Za 20 minut dojede vlakem do Jihlavy nebo autobusem do Humpolce. Odtamud bude za 40 minut v Praze. Tj. 60 minut místo dnešních 110 minut.

"když mu z městečka jede 2x denně autobus"

----

Zavést autobus na nejbližší stanici VRT je velmi snadné. Dnes jezdí autobus 2x denně proto, že není poptávka. Ale po cestě na stanici VRT poptávka bude.

"Za tu dobu bude 3x vlastním autem v Praze, nebo v Brně a laciněji."

-----

Nebude to ani rychleji, ani laciněji.

+4/0
2.3.2017 14:30

J56o76s13e77f 36L78e89b80d86u68š52k28a 4752363733195

Jo, a ten rychlovlak bude čekat v Jihlavě na lokálku z Brodu. Ten vlak z Jihlavy Jinak, když si obyvatel H. Brodu sedne do auta, je v Praze za hodinu také. Jinak HB - Jihlava trvá 40 minut, a dnes zpoždění 12 minut. A pokud rychlovlak bude stavět na každé mezi, je mu rychlost k ničemu. Rychlík dnes jede z Brna 3, 5 hodiny. Pokud by rychlovlak měl namísto 10 zastávek cestou jenom 4 zastávky a na každé by stál pouhé 3 minuty, pak by cesta mez Brnem a Prahou trvala zhruba dvě hodiny. Když k tomu připočtu náklady, které by se nutně promítly do jízdenky, pak by ta jízdenka rozhodně nestála 350 korun jako dnes rychlíkem, ale byla by minimálně trojnásobná. A to by s radostí každý zaplatil, aby ušetřil hodinu a půl za 7 stovek.

+1/−1
2.3.2017 15:37

R88a38d25e41k 20J70a32n93a17t51a 9705806774872

"Jinak, když si obyvatel H. Brodu sedne do auta, je v Praze za hodinu také"

Mapy.cz mi ukazují 1:17.

"A pokud rychlovlak bude stavět na každé mezi, je mu rychlost k ničemu. "

Však těch 40 minut by byl zastávkový spoj (protože jen ten by stavěl v Humpolci).

"Rychlík dnes jede z Brna 3,5 hodiny. Pokud by rychlovlak měl namísto 10 zastávek cestou jenom 4 zastávky a na každé by stál pouhé 3 minuty, pak by cesta mez Brnem a Prahou trvala zhruba dvě hodiny."

To jsou nějaké divné počty. Nonstop spoj Praha-Brno by jel zhruba hoidnu. Každá ze cca 5 zastávek přidá zhruba 5-6 minut, takže jízdní doba zastávkového spoje by byla zhruba hodinu a půl. Nechápu, proč do toho vypočtu motáte nějaký rychlík.

"Když k tomu připočtu náklady, které by se nutně promítly do jízdenky,"

Jaké náklady? Myslíte stavbu? Ty se do ceny jízdneky nepromítnou. Myslíte provoz? Ten je levnější než u pomalého vlaku.

+2/0
2.3.2017 15:53

R62a24d59e64k 87J67a38n75a13t16a 9815626634652

"Jo, a ten rychlovlak bude čekat v Jihlavě na lokálku z Brodu."

Nejspíš nebude, no a co? Pokud by bylo zpoždění, pojedete dalším spojem. Ten by jel dejme tomu za 30 minut.

"Jinak HB - Jihlava trvá 40 minut,"

Rychlík, co nestaví, to jede 20 minut. Pokud bude poptávka, vyplatí se zavést spěšňáky - napaječe VRT, které nebudou mít zastávky. Může se tayky vyplatit zavést spoj bez přestupu HB-Jihlava-Praha vedený vysokorychlostní soupravou. Vysokorychlostní soupravy jsou kompatiblní se stávajicí železnicí, mohou sjet mimo VRT a v Německu a Francii se tak běžně děje.

+1/0
2.3.2017 17:47

M44i16c67h97a83l 86T39u35r29e39k 9101850542199

mimochodem vzhledem k cenam zpatecnich letenek do Bruselu bezne i pod 2000 Kc bych chtel videt blazna, co by jel skoro 1000 km rychlovlakem ;-D

0/−1
2.3.2017 14:49

R70a83d17e18k 13J97a16n37a68t21a 9475156794222

To si nedokážete představit jen proto, že vysokorychlostní vlak v této relaci nejezdí. Ve Francii totiž i na 1000 km vzdálenost vlaky jezdí (Lille-Marseille) a skutečně vážně konkurují letadlům. A tam kde to je kolem 400-500 km, tak tam se letadla nechytají a letecké linky jsou rušeny (Paris-Strasbourg).

+6/0
2.3.2017 15:08

M35i18c59h57a16l 65T58u10r83e72k 9961890572379

Verte mi, ze predstavit si to dokazu, protoze jsem velmi realne uvazoval o ceste z Bruselu do Marseille prave primym rychlovlakem :-) Ale cena jizdenky vysla nastejno jako letenka, cesta trva 6 hodin a nakonec jedina vyhoda me vysla, ze nadrazi je primo v Marseille, a ne jako letiste 35 km od Marseille.

Spise jsem to myslel tak, ze z Prahy do Bruselu jednoznacne vyhraje letadlo, protoze cenove by to bylo asi nastejno, ale casove proste bude letadlo mnohem lepsi

0/0
2.3.2017 15:20

M94a30r63e11k 23Š29i15m28o98n 2724587648598

Hmm, k čemu je obyvateli Havlíčkova Brodu metro v Praze? K ničemu. Tak ho zrušíme.

+1/−1
2.3.2017 16:28

R16o47m56a59n 77J17e27s98c20h79k52e 9798875597705

Já bydlím na lontě v Doubravici a vlak jezdí ve všední den 30 krát a o víkendu jenom 20 krát. TO JE MÁLO ?

0/0
4.3.2017 7:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.