Diskuze

Chceme vlaky na 300 km/h a už v roce 2025, zaúkolovali poslanci vládu

Do debat o vysokorychlostních tratích v Česku zásadně vstoupili poslanci napříč všemi stranami. Ve Sněmovně protlačili usnesení, které vládu zaváže, aby zrychlila přípravy a výstavbu rychlých tratí. Zároveň má vláda zakázat ministerstvu dopravy a SŽDC vymýšlet tratě s rychlostí nižší než 300 kilometrů v hodině.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dobrý, a čím se po nich bude jezdit? Řadu let máme tratě na 160, ale ne každý vlak může tak jet. Ještě polovina vozů a lokomotiv je jen na 140. :-P

0 1
možnosti

A taky máme hodně vozidel s vmax. 200 km/h a 230 km/h. Dokonce i ty ojeté vozy z Rakouska, co kupují ČD i Regiojet, mají vmax 200 km/h.

A proč vlastně stavěli v 60. letech tu dálnici, když ji tehdy málokterý vůz rychlostně využil? Že by proto, že to jsou stavby s životností třeba sto let, narozdíl od vozidel?

1 0
možnosti

P89e97t50r 48H21a45n17á91k

4. 3. 2017 19:06

Až na to že trať Brno-Přerov nemá být klasická vysokorychlostní, ale má se stávající přeložkami narovnat a zrychlit. Je to logické. už přes 10 let se tato modernizace pro až 200 km/h připravuje, aby umožnila zrychlit jízdu a navýšit počty regionálních vlaků z Vyškovska do Brna, které mají obrovský potenciál, dále rychlíků, které spojují a budou spojovat krajská města Brno s Olomoucí, Ostravou, Zlínem, případně Žilinou, Košicemi, Katowicemi nebo Waršavou. Bude možné zde provozovat i vysokorychlostní vlaky, které budou díky tomu, že tento úsek je relativně krátký (a naváže na něj úsek pro 300 km/h Přerov-Ostrava) jen o několik málo minutek pomalejší než by byla VRT v úseku Brno Přerov(téměř stejná jízdní doba), ale díky přínosu pro rychlíky a osobní vlaky (tudíž i pro menší regiony) bude mít daleko větší přínos než čistá VRT. Čistá VRT Brno-Přerov by problém s kapacitou pro rychlíky za Vyškovem a osobní vlaky vůbec neřešila a tudíž se současná jednokolejka musí zmodernizovat tak jako tak viz studie proveditelnosti. Panu Sůrovi ji doporučuji důkladně přečíst, než začne psát bludy.

1 0
možnosti

Pokud se budete snažit na jednu dvojkolejnou trať nacpat veškerý provoz od příměstských vlaků až po mezinárodní spoje, vyrobíte kapacitní problém, asi takový jako je dnes mezi Prahou a Kolínem nebo Benešovem. A pokud tato trať bude mít maximální traťovou rychlost 200 km/h, bude mít menší kapacitu, než kdyby měla rychlost 160 km/h, jelikož budete mít méně rovnoběžný grafikon. Navíc, pokud tut modernizaci zmršíte až tak, že se tudy nevyplatí vést spoje Praha-Brno-Ostrava, tak ohrozíte i efektivitu samotné VRT Praha-Brno, protože ji izolujete od části provozu.

To, že potřebuje modernizaci trať Brno-Břerov kvůli příměstké dorpavě, nijak nevylučuje postavit zároveň VRT. To jsou prostě dvě různé dopravní cesty, asi jako má význam jak dánice, tak okreska. Pak ani nemusíte tu modernizaci dělat nákladnou, přeložek uděláte jen málo. Němci taky necpou vše na stejné koleje, tam kde je provoz, je kolejí víc.

0 0
možnosti
Foto

Scifi. ;-D a vypatlaní poslanci.

3 4
možnosti

A vy jste rohaté domácí zvíře. Pokud nedokážete vyjádřit názor lépe.

0 1
možnosti

Na tak malou zemi jako je Česko je vysokorychlostní dráha nesmysl a plýtvání zdroji. Úplně by nám stačila pomalurychlosrní dráha, která bude jezdit proklamovaných 160km/hod.

2 8
možnosti

Podívejte se níže do diskuze. Najdete tam tam mnoho argumentů, které vyvrací váš laický názor.

Hlavní argument je: i na 160 km/h potřebujete nové tratě a když už stavíte nové tratě, má takto nízká rychlost špatný poměr cena/výkon.

3 0
možnosti

Přestaňte žvanit o dobývání Marsu a pro začátek dobudujte dálniční síť.

3 6
možnosti

Jde jen o to aspoň začít se stavbou železničních dálnic dřív než se úplně dokončí (nikdy nekončící) dálnice automobilové. Připadá vám jako dobývání Marsu to co je v jiných zemích osvědčené a normální? To se dá označit jedině jako zaostalost.

4 1
možnosti

J45i44ř23í 45P64a32u90l

2. 3. 2017 17:31

7 mesicu pred volbami poslanci ukoluji vladu, ktera v rijnu skonci? Jsou opravdu svepravni?

3 1
možnosti

Tatako vláda může začít konečně něco dělat a další vláda to dokončí. Pokud to bude shoda napříč stranama (což asi je, viz článek) tak v tom nevidím problém. To byste tu vládu rovnou mohl rozpustit, pokud by 7 měsíců před volbama neměla už nic dělat.

1 1
možnosti

tak uprostred tokia to opravdu nejezdi 300-))

0 0
možnosti

Vy víte kolik se jezdí uvnitř Tokia? A proč uprostřed?

1 0
možnosti

Pořád dokola tu lidi melou, že tomu nebrání peníze, ale legislative - to dálnicím taky nebrání peníze, nýbrž ŘSD. Ve finale je to jedno, co tomu brání.

0 0
možnosti

J71i64ř39í 42V89o43l32k24a

2. 3. 2017 14:18

V Česku před volbami bude ráj, po volbách prdlačka. Už budou volby o zodpovědnosti?

4 0
možnosti