- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobrý, a čím se po nich bude jezdit? Řadu let máme tratě na 160, ale ne každý vlak může tak jet. Ještě polovina vozů a lokomotiv je jen na 140.
A taky máme hodně vozidel s vmax. 200 km/h a 230 km/h. Dokonce i ty ojeté vozy z Rakouska, co kupují ČD i Regiojet, mají vmax 200 km/h.
A proč vlastně stavěli v 60. letech tu dálnici, když ji tehdy málokterý vůz rychlostně využil? Že by proto, že to jsou stavby s životností třeba sto let, narozdíl od vozidel?
Až na to že trať Brno-Přerov nemá být klasická vysokorychlostní, ale má se stávající přeložkami narovnat a zrychlit. Je to logické. už přes 10 let se tato modernizace pro až 200 km/h připravuje, aby umožnila zrychlit jízdu a navýšit počty regionálních vlaků z Vyškovska do Brna, které mají obrovský potenciál, dále rychlíků, které spojují a budou spojovat krajská města Brno s Olomoucí, Ostravou, Zlínem, případně Žilinou, Košicemi, Katowicemi nebo Waršavou. Bude možné zde provozovat i vysokorychlostní vlaky, které budou díky tomu, že tento úsek je relativně krátký (a naváže na něj úsek pro 300 km/h Přerov-Ostrava) jen o několik málo minutek pomalejší než by byla VRT v úseku Brno Přerov(téměř stejná jízdní doba), ale díky přínosu pro rychlíky a osobní vlaky (tudíž i pro menší regiony) bude mít daleko větší přínos než čistá VRT. Čistá VRT Brno-Přerov by problém s kapacitou pro rychlíky za Vyškovem a osobní vlaky vůbec neřešila a tudíž se současná jednokolejka musí zmodernizovat tak jako tak viz studie proveditelnosti. Panu Sůrovi ji doporučuji důkladně přečíst, než začne psát bludy.
Pokud se budete snažit na jednu dvojkolejnou trať nacpat veškerý provoz od příměstských vlaků až po mezinárodní spoje, vyrobíte kapacitní problém, asi takový jako je dnes mezi Prahou a Kolínem nebo Benešovem. A pokud tato trať bude mít maximální traťovou rychlost 200 km/h, bude mít menší kapacitu, než kdyby měla rychlost 160 km/h, jelikož budete mít méně rovnoběžný grafikon. Navíc, pokud tut modernizaci zmršíte až tak, že se tudy nevyplatí vést spoje Praha-Brno-Ostrava, tak ohrozíte i efektivitu samotné VRT Praha-Brno, protože ji izolujete od části provozu.
To, že potřebuje modernizaci trať Brno-Břerov kvůli příměstké dorpavě, nijak nevylučuje postavit zároveň VRT. To jsou prostě dvě různé dopravní cesty, asi jako má význam jak dánice, tak okreska. Pak ani nemusíte tu modernizaci dělat nákladnou, přeložek uděláte jen málo. Němci taky necpou vše na stejné koleje, tam kde je provoz, je kolejí víc.
A vy jste rohaté domácí zvíře. Pokud nedokážete vyjádřit názor lépe.
Na tak malou zemi jako je Česko je vysokorychlostní dráha nesmysl a plýtvání zdroji. Úplně by nám stačila pomalurychlosrní dráha, která bude jezdit proklamovaných 160km/hod.
Podívejte se níže do diskuze. Najdete tam tam mnoho argumentů, které vyvrací váš laický názor.
Hlavní argument je: i na 160 km/h potřebujete nové tratě a když už stavíte nové tratě, má takto nízká rychlost špatný poměr cena/výkon.
Přestaňte žvanit o dobývání Marsu a pro začátek dobudujte dálniční síť.
Jde jen o to aspoň začít se stavbou železničních dálnic dřív než se úplně dokončí (nikdy nekončící) dálnice automobilové. Připadá vám jako dobývání Marsu to co je v jiných zemích osvědčené a normální? To se dá označit jedině jako zaostalost.
7 mesicu pred volbami poslanci ukoluji vladu, ktera v rijnu skonci? Jsou opravdu svepravni?
Tatako vláda může začít konečně něco dělat a další vláda to dokončí. Pokud to bude shoda napříč stranama (což asi je, viz článek) tak v tom nevidím problém. To byste tu vládu rovnou mohl rozpustit, pokud by 7 měsíců před volbama neměla už nic dělat.
tak uprostred tokia to opravdu nejezdi 300-))
Vy víte kolik se jezdí uvnitř Tokia? A proč uprostřed?
Pořád dokola tu lidi melou, že tomu nebrání peníze, ale legislative - to dálnicím taky nebrání peníze, nýbrž ŘSD. Ve finale je to jedno, co tomu brání.
V Česku před volbami bude ráj, po volbách prdlačka. Už budou volby o zodpovědnosti?