Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát platí za údržbu silnic zbytečně moc, kraje soutěžím brání

Ministerstvo dopravy platí zbytečně moc za zimní údržbu silnic I. tříd. Ukazují to nabídky firem v soutěžích, které vypsalo Ředitelství silnic a dálnic. Odklízení sněhu a solení silnic zadává resort ve většině regionů bez soutěže krajským firmám. Není jisté, zda se neprůhledný systém podaří kvůli postoji krajů změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i43n62d64ř49i74c30h 17Š56k16o19p72e73k 4665751650475

Neplatí zbytečně moc, krajská firma bude vždy levnější než soukromá, a to proto, že nemusí narozdíl od soukromé generovat zisk ...

Jinak ať žijí soukromé firmy, že. V jednom kraji dala stěžovatelka AVE výpověď, protože předchozí zimy byly moc teplé ;-D;-D a ona si maálo nahrabala

0/0
3.3.2017 10:54

V18e71r39o28n23i52k16a 47M23a75r88t39í17n70k98o76v44á 1303903590

S lidmi z Ave co dělali v dotyčném městě jsme mluvili nějaké dva roky před tím, než smlouvu v dotyčném městě vypověděli a při jejich vyprávění jsme jen nevěřícně kroutili hlavou. Tam byl například problém v kompetencích, kdy kterýkoliv radní mohl údržbu řídit a byl nad dispěčerem údržby, v praxi to pak chodilo tak, že začalo sněžit a pluhaři jezdili podle toho, jak jim který radní zavolal aby mu odklidili před barákem než podle toho, aby se dělala nějaká priorita. Ta cena, to už byl jen další z problémů, tam ta smlouva byla od samého začátku postavena špatně a stejnou chybu už Ave nikdy neudělá.

0/0
3.3.2017 12:51

J61i35n32d86ř54i97c92h 65Š20k78o94p13e50k 4895111160955

kompetence byly dané smlouvou, takže podle toho se měly chovat.

Jasný je, že jim zimy málo sypaly, takže mnohem snažší přiznat, že to moc podstřelili (tj. počítali že najedou více za nižší cenu) je říkat, že jim řidiče úkolovali radní

0/0
3.3.2017 17:48

D52a13v29i85d 75D20u66š58e18k 5791717880817

A za co vlastně tento Banánový stát neplatí zbytečně moc ?

+1/−1
3.3.2017 10:06

M23a15r49e42k 59M63a73r45t61i13n 8739204436710

Zřejmě za dotace do agrořepky.

0/0
3.3.2017 11:46

P85e86t33r 20S27c95h56w57a53r80z 7928139273521

Jo, vysoutěží se co nejnižší cena. Pokud bude mírná zima, je to výhra, pokud bude hodně sněhu, zjistí se, že to za ty prachy nejsou schopni udělat. ;-D

+1/−1
3.3.2017 9:29

R25o64m26a78n 60P70o45l45á49č76e53k 5496139325

A co udělá kraj :D

Vzhledem k firmám, které tam jsou to vidím, že v tichosti doplatí 50% navíc a bude reálně v minusu...

0/0
3.3.2017 9:39

V42e69r56o10n87i85k55a 40M22a32r23t45í10n30k12o31v89á 1443973560

Takto vždy fungovaly SUS, tam se při těžké zimě navýšil rozpočet až o 100%. V soutěžích ŘSD mají soukromníci slíbeno maximum 25%, nad to nic.Cokoliv navíc z vlastní kapsy. Tak je smlova postavená. Mírné zimy umožní i ztrátu v zimě tuhé, zimy beztak jedou v cyklu tuhá zima, normální, lehká, lehká, tuhá. normální, lehká, lehká....

0/0
3.3.2017 9:46

R66o10m41a37n 74P92o94l41á47č29e87k 5846359985

A smlouvu jste určitě do detailu četla. Já jsem v tomhle hodně pesimistický...

Hlavně, když v poslední době se zjištuje, že je lepší to mít ve svých rukou (voda), tak to jinde zase prodáváme prakticky stejné partě...

+1/0
3.3.2017 9:52

V57e65r93o46n71i15k29a 12M29a25r57t58í48n55k10o51v29á 1863483700

Četla.

0/0
3.3.2017 9:53

R94o66m75a61n 67P49o66l67á54č85e33k 5646789165

Tak hlavně, aby se tam v tichosti neudělal dodatek ;-)

0/0
3.3.2017 10:16

J82i39n26d69ř42i78c41h 18Š51k92o81p73e51k 4755541970585

když bude mírná zima, firma dá výpověd, jako AVE v jednom kraji

0/0
3.3.2017 10:57

V92e28r59o47n89i25k37a 78M26a29r95t46í49n19k74o28v32á 1843673720

Bylo to město, ne kraj...

0/0
3.3.2017 13:00

J86i77n96d77ř22i91c34h 84Š23k50o18p74e36k 4365851740635

což je víceméně jedno

+1/0
3.3.2017 17:55

P78e13t23r 95K72o94l38o31u43š32e69k 6969168783874

Vypadá to na ten samý zdroj: A úplně jiný titulek, přesto obsah stejný.

iDnes: Stát platí za údržbu silnic zbytečně moc, kraje soutěžím brání

e15.cz: V obřím tendru na údržbu silnic bodují kraje. Jejich firmy snižují ceny o stamiliony

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/v-obrim-tendru-na-udrzbu-silnic-boduji-kraje-jejich-firmy-snizuji-ceny-o-stamiliony-1329509

Neměl ten titulek na idnes.cz být minulém čase???

Dyť se tam píše, že díky tendrům ministerstva dopravy stát ušetřil, protože kraje museli cenu vysoutěžit? V obou článcích. A odkaz na drahé ceny jsou od NKU z roku 2010 až 2013.

0/0
3.3.2017 9:27

V75e11r79o79n36i34k62a 75M73a29r14t88í92n20k71o85v40á 1703153360

Na Zlínsku mají sokromníci silnice i. třídy 4 roky jezdí se normálně. Kolik se ušetřilo si musí spočítat ti nahoře ale rozhodně to v milionech bude. A hlídáni jsou více než kterékoliv SUS v republice, ikdyž i na ty dojde, pojedou ve stejném režimu.... Pokud nevyjde plán krajů dostat silnice I. tříd zpět pdo kraje... aby se mohlo vesele tunelovat...

0/0
3.3.2017 9:21

J21i72r43i 65B43e73c18v25a85r 7542959466

A proč platí stát moc? Jednoduché vysvětlení: kdysi u nás v okresním městě fungovala stavební společnost -ale okresní politici "povýšili" na kraj a dostali funkci na odboru dopravy. A co se nestalo? Původně stavební "spřátelená" firma nakoupila stroje a vrhla se na údržbu silnic! A vede se jí velmi dobře.. a těm politikům samozřejmě také. To je i odpověď, proč kraje soutěžím brání!

+3/0
3.3.2017 9:01

J49o37s93e10f 11Š33v97e88c 6585986334133

Opet vyberove rizeni na X let?

To za dva roky v zime ridici sypacu budou stavkovat, ze maji malo penez a nikdo se nikam nedostane

+1/0
3.3.2017 8:26

P62e32t51r 90F72o27l43t84ý42n 9444326417376

Tak když potřebujete mít techniku... To období chápu. A jinak stačí dobrá smlouva na ošetření.

0/0
3.3.2017 8:40

J71a64n 50D78l65o38u34h90ý 8206880903860

přesně to jsem chtěl napsat. Pak tu bude stejná situace jako s dopravci. Hlavně nejlevněji. 8-o;-€Rv

0/0
3.3.2017 8:56

J73o96s80e70f 80L32a58n49z 8915731704558

Nevím kolik stát platí za zimní údržbu silnic , ale zajímala by mě jedna věc. Několik předešlých let byly zimi velice mírné , před každou zimou každý rok SÚS vykazovaly nákupy posypového materiálu- tedy by mě zajímalo , kde ten posyp za stovky milionů kumulují , když ho nespotřebovaly? Ať mi nikdo netvrdí , že sypaly inert a sůl na suchý asfalt.

+2/0
3.3.2017 7:33

V74e40r52o20n72i14k21a 65M38a59r31t66í68n63k67o88v44á 1213753580

Nakupuje se jen tolik, aby se doplnil sklad. Ani SUS neprojde aby be skladu na 1500tun měl papírově 5000tun soli...

+2/0
3.3.2017 8:47

M54a20r11t46i20n 36M91a52i58k70s80n96a34r 3964683918332

Sůl asi přeprodávají potravinovým firmám v polsku...

0/0
3.3.2017 9:20

J22i35n80d38ř69i29c14h 42Š22k81o46p21e81k 4905471620695

nakupují průběžně, neznám susku, která by měla sklad pro sůl na celou zimu

0/0
3.3.2017 18:26

J19i63ř13í 59D67o24n43ě40k 2685143616629

Měli své finance jisté a od toho se to odvíjelo,eřejná soutěž znamená že musí cenu optimalizovat.Na druhou stranu pokud zlevní,měli by dodržovat dostatečnou garanci za dílo.

0/0
3.3.2017 7:30

V74e44r50o42n18i15k50a 55M53a21r96t28í10n98k53o11v15á 1943103710

Na Zlínsku a tuším Karlovarsku jezdí soukromníci už 4tý rok. A jsou hlídáni více než klasické SUS přes GPS a další sbírané data. Jede se na Tzv Adekvátnost, kdy ŘSD sbírá data o počasí a spadu, jsou v tom i statistiky minulosti, specifika území a ŘSD má de fakto graf jaký by měl být ideální počet kilometrů při udržbě, kolik soli na takové a takové mnoštví by se mělo spotřebovat a firmy se do těchto dat musí skutečnou prací , nesmí sprobendit zbytečně moc ani šetřit nevysláním vozů. Odchylky jsou možné jen 15 až maximálně 25% kdy jsou platby nejprve kráceny a nad 25% odchylky už ani ŘSD nemusí platit.

+1/0
3.3.2017 8:57

V42á30c47l11a76v 89K81o65p75ř76i17v54a 1684910795731

Poznámka. Jedna jihočeská SÚS. Proč řídiči sypačů mají pohotovost na pracovišti a nikoliv doma, jak tomu bylo dříve? Provoz nocležen, zvýšené náklady na mzdy, ale výsledek naprosto stejný. Vyjedou stejně nad ránem.

0/0
3.3.2017 7:12

R41o69m36a46n 35P65o50l19á63č59e58k 5626299435

Zase Surovi soutěže... To by možná dalo už i léčit :-).

Ono by to chtělo znát i tu druhou stránku. Jake tam jsou podmínky... Po zkušenostech s nejnižší cenou jsem mírně znepokojen...

+3/−4
3.3.2017 7:01

L67u35k82á24š 60K96l54a68z75a41r 1371437113841

Vše je o kontrolovatelnosti podmínek. Mne mírně znepokojuje, že všude (v tomto případě na krajích) fungují politické dojičky peněz, které, když jsou puštěny do konkurenčího prostředí, zázračně "najdou" úspory ve výši 10% a výše.

+1/0
3.3.2017 7:58

R29o27m54a67n 39P27o63l78á39č59e62k 5776699885

Právě... Toho se obávám nejvíc. Navíc při jménech Eurovia, Eltodo atd...

To nebudou smlouvy, to budou umělecká díla a hádejte kdo zapláče...

0/0
3.3.2017 9:40

P47e57t56r 24Š40i91m62e55k 2579237336148

Hlavně to rozvrtejte, zprivatizujte, prodejte na západ jako vodu a teplo. Někdo bude mít pěkný domeček za Prahou a zbytek nefunkční služby. Nedosazujte do řízení těchto firem vyhořelé neschopné politiky a kamarády politiků, ale odborníky s praxí a bude to fungovat.

+13/−8
3.3.2017 5:33

P41e13t35r 34V61o16n47d95r50a34c42e93k 7835881833140

Já jsem v článku četl, že firmy nabídly o 30% nižší cenu - jinak řečeno - to tam dnes jsou tak neschopní vedoucí, kteří nedokáží zjednat pořádek ??

Možná by stačilo, aby vedoucí nejezdili na výlety do Jihoafrické republiky jako borci z Pardubic a aby politici pochopili, že tu nejsou pro svoje chlívečky ale pro lidi

+11/0
3.3.2017 5:46

P56e23t34r 23Š48i97m53e44k 2489747866538

No ale přesně to jsem tím příspěvkem myslel

+1/0
3.3.2017 7:35

J70i94n22d22ř64i13c91h 11Š71k90o62p22e53k 4375931630685

no a ? těch - 30 % je akorát důsledek toho, že uchazeči neřeší nic co bude po skončení smlouvy, je jim jedno, v jakém stavu vráti svěřovaný majetek.

A že se bude dělat údržba co nejlevněji i za cenu mizerné kvality, nám již mnoho firem dokázalo v jiných odvětvích

0/0
3.3.2017 10:59

L71u19m82í78r 37V42i18t25h78a 2687927376482

No jasně. Za Komančů bylo všechno státní, tudíž bylo zaručeno, že všude byli odborníci na svých místech, a lid měl zlaté časy. Pak mi ale není jasný, proč to krachlo...

0/−3
3.3.2017 7:21

L80u90k20á34š 82K84l31a50z92a21r 1961307913131

Spojujete nespojitelné a výsledkem jsou hlouposti. Tady se soutěží práce na údržbu silnic, ne infrastruktura. Žádná privatizace nebo prodej na západ se nekoná. Rizika se soutěžením podobných služeb sice existují, ale ušetřených 10% nákladů vytváří otázku, komu v kapse dnes těch 10% končí? A věřte mi, že nemalá část končí v kasičkách politických stran ovládajících kraje.

+1/−2
3.3.2017 7:48

P84e40t58r 79Š35i44m60e69k 2469547446548

No však právě. Bavím se o údržbě infrastruktury. Stejně jako u vodovodů. Až mi někdo ukáže časové snímky na údržbu 1km zeleně, silnice, kolik stojí metr, metriky produktivity, pak ho budu považovat alespoň za znalého věci. Řízení údržby pomocí gis. Atd.

0/0
3.3.2017 7:56

L26u53k29á36š 63K20l20a60z65a79r 1371317853111

Promiňte, ale nevíte, o čem se bavíte. Infrastruktura u vody (a tepla) byla z velké části prodána, což je ten problém, na který poukazujete. Případně byly uzavřeny smlouvy o provozování na 20+ let, což sice nemusí být pro stát/obce/odběratele moc výhodné, ale 20 let jednou vyprší a lze to změnit. V případě údržby komunikací nejsou prodávány komunikace, jsou jen soutěženy služby. A to (jen) na 8 let - pokud se vám i to zdá jako dlouhá doba, musíte si uvědomit, že ty firmy musí mít pro počáteční investici zajištěno dostatečné období, do něhož ji rozloží. A v našem kocourkově by se jim mohlo stát, že při kratší smlouvě obsadí kraj v dalším volebním období banda politických loupežníků, kteří nebudou posuzovat výhodnost nabídky pro kraj, ale pro jejich vlastní kapsy.

+1/0
3.3.2017 8:11

P51e70t51r 26V79o92n96d82r38a88c43e17k 7335891923450

Až údržbu silnic převezmou soukromníci, tak si paní ministryně Šlechtová může připravit více rakví , protože ty silnice už nebude uklízet nikdo .

V 90tých letech tady nějakej Klaus tvrdil, že soukromník je lepší hospodář než stát a do 10 let byly fabriky rozkradeny .

+8/−7
3.3.2017 5:17

V45á93c80l62a57v 66K39o82p60ř41i50v64a 1804980385161

Do deseti let krachli nekonkurence schopní.

+2/−5
3.3.2017 7:14

P18e82t27r 79V75o49n70d16r65a81c46e95k 7465701733730

Jasně - takže podle tebe byly všechny fabriky nekonkurenční ? To je ale náhodička - a že byly všechny zlikvidovány podle stejného scénáře ti jaksi uniklo ..... nebo jestli víš o fabrice, která přežila koponovou rozkrádačku tak sem s ní 8-o

+4/−1
3.3.2017 7:32

P66a84v26e78l 64N55o28v90á39k 7111616989933

Tak třeba Jitona v Soběslavi.

0/−1
3.3.2017 8:06

P67e75t29r 15V26o36n56d50r31a39c79e21k 7445661213950

Majitelem společnosti JITONA a.s., se sídlem Soběslav, Wilsonova ul. č.222/III, PSČ 392 01, IČ 181 64 439 je společnost Expandia Holding N.V., se sídlem Naritaweg 165, Telestone 8, 1043BW Amsterdam, Nizozemské království - tedy Holandská firma - ještě nějaké nápady

0/0
3.3.2017 11:32

L65u18k92á55š 33K85l25a52z20a25r 1771817653801

V 90tých Klaus tvrdil spousty věcí a v této měl pravdu. Kdyby Škoda zůstala státní, tak je dnes už minulostí. Rozkradená a vytunelovaná státem dosazeným managementem. Tak jako státní banky na konci 90tých. Že bylo spousty firem privatizovaných za klausových vlád vytunelováno vychází jednak z jejich kondice před privatizací ve spojitosti s rozpadem trhů, na něž jsme měli zaměřený export, a jednak s neexistencí vymahatelného práva, kterou Klaus preferoval, protože v jeho snech řešila neviditelná ruka trhu vše právo-neprávo.

+2/0
3.3.2017 7:54

M80a80t94t85e59o 65K19o48u94n48o44v93s55k49y 1580661688893

Stát platí za údržbu silnic zbytečně moc - Ony ty silnice podle toho taky vypadají.:-):-)

+9/−1
3.3.2017 3:59

Z20d96e82n76ě75k 83H51ö57k60l 4511339608557

Karel Poláček, Hostinec U kamenního....: " Ta věc má pozadí". ;-D;-D

+1/0
3.3.2017 3:54

F75i68l36i53p 29N54e34s27p25o56r 6307237478162

Nechapu proc to musi byt na 8 let? Cim mene let bude smlouva platit, tim mene penez zaplatime, protoze muze byt vyberove rizeni casteji a mohou vznikat nove firmy, tyto nove a stare firmy se musi kazdy rok snazit, a take muzete ruzne menit vyberova kriteria, nekdy je to cena, jindy pocet km, ci pocet udrzovanych silnic, stari vozu atd.

+1/0
3.3.2017 1:39

O73l28d56r61i10c27h 93V14y88s95k38o32c43i44l 9365152633726

Pochopit to je velmi jednoduche, cim delsi a drazsi je ta smlouva, tim vic za ni dostanete, kdyz ji uzavrete....

+5/0
3.3.2017 1:54

L35u21d90e73k 10N24o40v51a21k 9696953591767

Predpokladam, ze firma co vyhraje musi nakoupit vozovy park + techniku, takze to musi byt urcite na nekolik let (tipuju tak 2-3), ale souhlas, ze 8 je kravina

+3/0
3.3.2017 1:55

J12i57n37d89ř57i42c56h 29Š70k58o46p46e92k 4185921490705

kupovat ji nebude, jen si ji pronajme

0/0
3.3.2017 11:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.