Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát platí za údržbu silnic zbytečně moc, kraje soutěžím brání

Ministerstvo dopravy platí zbytečně moc za zimní údržbu silnic I. tříd. Ukazují to nabídky firem v soutěžích, které vypsalo Ředitelství silnic a dálnic. Odklízení sněhu a solení silnic zadává resort ve většině regionů bez soutěže krajským firmám. Není jisté, zda se neprůhledný systém podaří kvůli postoji krajů změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20i96n93d22ř64i34c57h 28Š61k78o40p81e32k 4455751750675

Neplatí zbytečně moc, krajská firma bude vždy levnější než soukromá, a to proto, že nemusí narozdíl od soukromé generovat zisk ...

Jinak ať žijí soukromé firmy, že. V jednom kraji dala stěžovatelka AVE výpověď, protože předchozí zimy byly moc teplé ;-D;-D a ona si maálo nahrabala

0/0
3.3.2017 10:54

V30e82r76o96n48i91k24a 94M23a81r59t43í37n32k53o71v96á 1393673620

S lidmi z Ave co dělali v dotyčném městě jsme mluvili nějaké dva roky před tím, než smlouvu v dotyčném městě vypověděli a při jejich vyprávění jsme jen nevěřícně kroutili hlavou. Tam byl například problém v kompetencích, kdy kterýkoliv radní mohl údržbu řídit a byl nad dispěčerem údržby, v praxi to pak chodilo tak, že začalo sněžit a pluhaři jezdili podle toho, jak jim který radní zavolal aby mu odklidili před barákem než podle toho, aby se dělala nějaká priorita. Ta cena, to už byl jen další z problémů, tam ta smlouva byla od samého začátku postavena špatně a stejnou chybu už Ave nikdy neudělá.

0/0
3.3.2017 12:51

J22i23n95d64ř72i80c70h 25Š15k68o19p38e10k 4335181280965

kompetence byly dané smlouvou, takže podle toho se měly chovat.

Jasný je, že jim zimy málo sypaly, takže mnohem snažší přiznat, že to moc podstřelili (tj. počítali že najedou více za nižší cenu) je říkat, že jim řidiče úkolovali radní

0/0
3.3.2017 17:48

D37a36v30i95d 73D71u20š61e14k 5781297950547

A za co vlastně tento Banánový stát neplatí zbytečně moc ?

+1/−1
3.3.2017 10:06

M10a91r14e77k 38M62a30r64t83i52n 8369504236520

Zřejmě za dotace do agrořepky.

0/0
3.3.2017 11:46

P65e53t73r 28S92c52h48w88a21r70z 7348849913981

Jo, vysoutěží se co nejnižší cena. Pokud bude mírná zima, je to výhra, pokud bude hodně sněhu, zjistí se, že to za ty prachy nejsou schopni udělat. ;-D

+1/−1
3.3.2017 9:29

R90o11m70a18n 21P35o49l22á83č98e40k 5136499675

A co udělá kraj :D

Vzhledem k firmám, které tam jsou to vidím, že v tichosti doplatí 50% navíc a bude reálně v minusu...

0/0
3.3.2017 9:39

V74e16r64o22n31i44k68a 47M61a23r75t31í35n17k49o65v88á 1273913950

Takto vždy fungovaly SUS, tam se při těžké zimě navýšil rozpočet až o 100%. V soutěžích ŘSD mají soukromníci slíbeno maximum 25%, nad to nic.Cokoliv navíc z vlastní kapsy. Tak je smlova postavená. Mírné zimy umožní i ztrátu v zimě tuhé, zimy beztak jedou v cyklu tuhá zima, normální, lehká, lehká, tuhá. normální, lehká, lehká....

0/0
3.3.2017 9:46

R79o90m52a45n 49P52o43l54á27č34e15k 5196529175

A smlouvu jste určitě do detailu četla. Já jsem v tomhle hodně pesimistický...

Hlavně, když v poslední době se zjištuje, že je lepší to mít ve svých rukou (voda), tak to jinde zase prodáváme prakticky stejné partě...

+1/0
3.3.2017 9:52

V84e70r12o59n77i37k85a 69M65a12r69t58í22n73k90o57v91á 1893473590

Četla.

0/0
3.3.2017 9:53

R50o81m19a84n 31P77o98l29á94č27e67k 5576969305

Tak hlavně, aby se tam v tichosti neudělal dodatek ;-)

0/0
3.3.2017 10:16

J96i95n57d14ř55i89c46h 11Š63k66o75p82e49k 4735951150605

když bude mírná zima, firma dá výpověd, jako AVE v jednom kraji

0/0
3.3.2017 10:57

V23e61r59o26n46i20k60a 76M68a51r64t90í66n81k73o40v53á 1253933360

Bylo to město, ne kraj...

0/0
3.3.2017 13:00

J94i93n89d55ř93i91c72h 82Š66k21o32p45e54k 4535711520455

což je víceméně jedno

+1/0
3.3.2017 17:55

P16e45t46r 40K66o44l38o68u42š21e11k 6839268663984

Vypadá to na ten samý zdroj: A úplně jiný titulek, přesto obsah stejný.

iDnes: Stát platí za údržbu silnic zbytečně moc, kraje soutěžím brání

e15.cz: V obřím tendru na údržbu silnic bodují kraje. Jejich firmy snižují ceny o stamiliony

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/v-obrim-tendru-na-udrzbu-silnic-boduji-kraje-jejich-firmy-snizuji-ceny-o-stamiliony-1329509

Neměl ten titulek na idnes.cz být minulém čase???

Dyť se tam píše, že díky tendrům ministerstva dopravy stát ušetřil, protože kraje museli cenu vysoutěžit? V obou článcích. A odkaz na drahé ceny jsou od NKU z roku 2010 až 2013.

0/0
3.3.2017 9:27

V64e60r45o29n34i64k32a 55M64a65r84t94í68n96k79o43v46á 1283863810

Na Zlínsku mají sokromníci silnice i. třídy 4 roky jezdí se normálně. Kolik se ušetřilo si musí spočítat ti nahoře ale rozhodně to v milionech bude. A hlídáni jsou více než kterékoliv SUS v republice, ikdyž i na ty dojde, pojedou ve stejném režimu.... Pokud nevyjde plán krajů dostat silnice I. tříd zpět pdo kraje... aby se mohlo vesele tunelovat...

0/0
3.3.2017 9:21

J71i57r30i 59B57e59c87v58a62r 7142509556

A proč platí stát moc? Jednoduché vysvětlení: kdysi u nás v okresním městě fungovala stavební společnost -ale okresní politici "povýšili" na kraj a dostali funkci na odboru dopravy. A co se nestalo? Původně stavební "spřátelená" firma nakoupila stroje a vrhla se na údržbu silnic! A vede se jí velmi dobře.. a těm politikům samozřejmě také. To je i odpověď, proč kraje soutěžím brání!

+3/0
3.3.2017 9:01

J19o47s28e87f 53Š16v90e10c 6855206804173

Opet vyberove rizeni na X let?

To za dva roky v zime ridici sypacu budou stavkovat, ze maji malo penez a nikdo se nikam nedostane

+1/0
3.3.2017 8:26

P20e79t71r 83F46o52l14t13ý82n 9304806777786

Tak když potřebujete mít techniku... To období chápu. A jinak stačí dobrá smlouva na ošetření.

0/0
3.3.2017 8:40

J72a71n 13D14l74o95u75h17ý 8316900283510

přesně to jsem chtěl napsat. Pak tu bude stejná situace jako s dopravci. Hlavně nejlevněji. 8-o;-€Rv

0/0
3.3.2017 8:56

J70o94s27e40f 42L74a79n57z 8435481754518

Nevím kolik stát platí za zimní údržbu silnic , ale zajímala by mě jedna věc. Několik předešlých let byly zimi velice mírné , před každou zimou každý rok SÚS vykazovaly nákupy posypového materiálu- tedy by mě zajímalo , kde ten posyp za stovky milionů kumulují , když ho nespotřebovaly? Ať mi nikdo netvrdí , že sypaly inert a sůl na suchý asfalt.

+2/0
3.3.2017 7:33

V77e78r89o30n13i13k15a 43M45a66r72t37í22n37k24o16v76á 1413233140

Nakupuje se jen tolik, aby se doplnil sklad. Ani SUS neprojde aby be skladu na 1500tun měl papírově 5000tun soli...

+2/0
3.3.2017 8:47

M64a61r55t34i61n 42M86a12i49k45s13n91a23r 3694643988542

Sůl asi přeprodávají potravinovým firmám v polsku...

0/0
3.3.2017 9:20

J97i37n40d70ř24i48c65h 60Š81k72o69p47e67k 4295281410985

nakupují průběžně, neznám susku, která by měla sklad pro sůl na celou zimu

0/0
3.3.2017 18:26

J19i63ř74í 35D67o57n78ě52k 2115583646329

Měli své finance jisté a od toho se to odvíjelo,eřejná soutěž znamená že musí cenu optimalizovat.Na druhou stranu pokud zlevní,měli by dodržovat dostatečnou garanci za dílo.

0/0
3.3.2017 7:30

V91e19r44o10n46i21k42a 68M16a37r30t83í19n23k76o35v30á 1763743640

Na Zlínsku a tuším Karlovarsku jezdí soukromníci už 4tý rok. A jsou hlídáni více než klasické SUS přes GPS a další sbírané data. Jede se na Tzv Adekvátnost, kdy ŘSD sbírá data o počasí a spadu, jsou v tom i statistiky minulosti, specifika území a ŘSD má de fakto graf jaký by měl být ideální počet kilometrů při udržbě, kolik soli na takové a takové mnoštví by se mělo spotřebovat a firmy se do těchto dat musí skutečnou prací , nesmí sprobendit zbytečně moc ani šetřit nevysláním vozů. Odchylky jsou možné jen 15 až maximálně 25% kdy jsou platby nejprve kráceny a nad 25% odchylky už ani ŘSD nemusí platit.

+1/0
3.3.2017 8:57

V34á93c50l32a10v 44K43o62p15ř12i66v69a 1224590325181

Poznámka. Jedna jihočeská SÚS. Proč řídiči sypačů mají pohotovost na pracovišti a nikoliv doma, jak tomu bylo dříve? Provoz nocležen, zvýšené náklady na mzdy, ale výsledek naprosto stejný. Vyjedou stejně nad ránem.

0/0
3.3.2017 7:12

R47o55m57a84n 28P94o86l76á93č67e97k 5476729685

Zase Surovi soutěže... To by možná dalo už i léčit :-).

Ono by to chtělo znát i tu druhou stránku. Jake tam jsou podmínky... Po zkušenostech s nejnižší cenou jsem mírně znepokojen...

+3/−4
3.3.2017 7:01

L39u34k32á44š 55K26l53a20z16a95r 1871417343711

Vše je o kontrolovatelnosti podmínek. Mne mírně znepokojuje, že všude (v tomto případě na krajích) fungují politické dojičky peněz, které, když jsou puštěny do konkurenčího prostředí, zázračně "najdou" úspory ve výši 10% a výše.

+1/0
3.3.2017 7:58

R73o24m81a52n 52P63o75l96á67č37e19k 5766189325

Právě... Toho se obávám nejvíc. Navíc při jménech Eurovia, Eltodo atd...

To nebudou smlouvy, to budou umělecká díla a hádejte kdo zapláče...

0/0
3.3.2017 9:40

P67e49t93r 17Š64i93m10e82k 2349987726908

Hlavně to rozvrtejte, zprivatizujte, prodejte na západ jako vodu a teplo. Někdo bude mít pěkný domeček za Prahou a zbytek nefunkční služby. Nedosazujte do řízení těchto firem vyhořelé neschopné politiky a kamarády politiků, ale odborníky s praxí a bude to fungovat.

+13/−8
3.3.2017 5:33

P38e13t74r 21V97o98n44d69r95a33c32e89k 7265851703560

Já jsem v článku četl, že firmy nabídly o 30% nižší cenu - jinak řečeno - to tam dnes jsou tak neschopní vedoucí, kteří nedokáží zjednat pořádek ??

Možná by stačilo, aby vedoucí nejezdili na výlety do Jihoafrické republiky jako borci z Pardubic a aby politici pochopili, že tu nejsou pro svoje chlívečky ale pro lidi

+11/0
3.3.2017 5:46

P46e86t88r 44Š43i97m73e59k 2299657326788

No ale přesně to jsem tím příspěvkem myslel

+1/0
3.3.2017 7:35

J16i27n57d52ř80i50c96h 94Š45k80o72p43e20k 4395231320785

no a ? těch - 30 % je akorát důsledek toho, že uchazeči neřeší nic co bude po skončení smlouvy, je jim jedno, v jakém stavu vráti svěřovaný majetek.

A že se bude dělat údržba co nejlevněji i za cenu mizerné kvality, nám již mnoho firem dokázalo v jiných odvětvích

0/0
3.3.2017 10:59

L96u83m41í13r 83V95i63t52h36a 2147487686402

No jasně. Za Komančů bylo všechno státní, tudíž bylo zaručeno, že všude byli odborníci na svých místech, a lid měl zlaté časy. Pak mi ale není jasný, proč to krachlo...

0/−3
3.3.2017 7:21

L23u33k48á25š 13K73l53a25z72a67r 1431897163491

Spojujete nespojitelné a výsledkem jsou hlouposti. Tady se soutěží práce na údržbu silnic, ne infrastruktura. Žádná privatizace nebo prodej na západ se nekoná. Rizika se soutěžením podobných služeb sice existují, ale ušetřených 10% nákladů vytváří otázku, komu v kapse dnes těch 10% končí? A věřte mi, že nemalá část končí v kasičkách politických stran ovládajících kraje.

+1/−2
3.3.2017 7:48

P91e53t63r 69Š63i62m30e15k 2429527806328

No však právě. Bavím se o údržbě infrastruktury. Stejně jako u vodovodů. Až mi někdo ukáže časové snímky na údržbu 1km zeleně, silnice, kolik stojí metr, metriky produktivity, pak ho budu považovat alespoň za znalého věci. Řízení údržby pomocí gis. Atd.

0/0
3.3.2017 7:56

L84u54k68á83š 85K54l68a40z41a14r 1121967153731

Promiňte, ale nevíte, o čem se bavíte. Infrastruktura u vody (a tepla) byla z velké části prodána, což je ten problém, na který poukazujete. Případně byly uzavřeny smlouvy o provozování na 20+ let, což sice nemusí být pro stát/obce/odběratele moc výhodné, ale 20 let jednou vyprší a lze to změnit. V případě údržby komunikací nejsou prodávány komunikace, jsou jen soutěženy služby. A to (jen) na 8 let - pokud se vám i to zdá jako dlouhá doba, musíte si uvědomit, že ty firmy musí mít pro počáteční investici zajištěno dostatečné období, do něhož ji rozloží. A v našem kocourkově by se jim mohlo stát, že při kratší smlouvě obsadí kraj v dalším volebním období banda politických loupežníků, kteří nebudou posuzovat výhodnost nabídky pro kraj, ale pro jejich vlastní kapsy.

+1/0
3.3.2017 8:11

P17e75t33r 39V25o39n25d62r73a46c85e22k 7935141703580

Až údržbu silnic převezmou soukromníci, tak si paní ministryně Šlechtová může připravit více rakví , protože ty silnice už nebude uklízet nikdo .

V 90tých letech tady nějakej Klaus tvrdil, že soukromník je lepší hospodář než stát a do 10 let byly fabriky rozkradeny .

+8/−7
3.3.2017 5:17

V70á28c19l69a31v 71K92o87p22ř73i15v29a 1944330225311

Do deseti let krachli nekonkurence schopní.

+2/−5
3.3.2017 7:14

P65e60t65r 24V40o35n75d57r92a68c25e52k 7305221173810

Jasně - takže podle tebe byly všechny fabriky nekonkurenční ? To je ale náhodička - a že byly všechny zlikvidovány podle stejného scénáře ti jaksi uniklo ..... nebo jestli víš o fabrice, která přežila koponovou rozkrádačku tak sem s ní 8-o

+4/−1
3.3.2017 7:32

P28a46v98e41l 47N44o55v97á15k 7121666329513

Tak třeba Jitona v Soběslavi.

0/−1
3.3.2017 8:06

P12e87t67r 27V90o87n81d82r14a96c14e13k 7775441543240

Majitelem společnosti JITONA a.s., se sídlem Soběslav, Wilsonova ul. č.222/III, PSČ 392 01, IČ 181 64 439 je společnost Expandia Holding N.V., se sídlem Naritaweg 165, Telestone 8, 1043BW Amsterdam, Nizozemské království - tedy Holandská firma - ještě nějaké nápady

0/0
3.3.2017 11:32

L10u29k96á31š 84K16l86a50z93a83r 1651297273791

V 90tých Klaus tvrdil spousty věcí a v této měl pravdu. Kdyby Škoda zůstala státní, tak je dnes už minulostí. Rozkradená a vytunelovaná státem dosazeným managementem. Tak jako státní banky na konci 90tých. Že bylo spousty firem privatizovaných za klausových vlád vytunelováno vychází jednak z jejich kondice před privatizací ve spojitosti s rozpadem trhů, na něž jsme měli zaměřený export, a jednak s neexistencí vymahatelného práva, kterou Klaus preferoval, protože v jeho snech řešila neviditelná ruka trhu vše právo-neprávo.

+2/0
3.3.2017 7:54

M84a36t69t55e35o 45K72o49u42n53o89v90s39k64y 1250361498393

Stát platí za údržbu silnic zbytečně moc - Ony ty silnice podle toho taky vypadají.:-):-)

+9/−1
3.3.2017 3:59

Z29d70e56n52ě32k 32H15ö66k82l 4201139468867

Karel Poláček, Hostinec U kamenního....: " Ta věc má pozadí". ;-D;-D

+1/0
3.3.2017 3:54

F98i48l77i86p 33N92e17s83p67o73r 6827337808522

Nechapu proc to musi byt na 8 let? Cim mene let bude smlouva platit, tim mene penez zaplatime, protoze muze byt vyberove rizeni casteji a mohou vznikat nove firmy, tyto nove a stare firmy se musi kazdy rok snazit, a take muzete ruzne menit vyberova kriteria, nekdy je to cena, jindy pocet km, ci pocet udrzovanych silnic, stari vozu atd.

+1/0
3.3.2017 1:39

O62l95d59r63i28c50h 91V76y49s42k16o98c97i82l 9225502443746

Pochopit to je velmi jednoduche, cim delsi a drazsi je ta smlouva, tim vic za ni dostanete, kdyz ji uzavrete....

+5/0
3.3.2017 1:54

L69u79d86e91k 77N26o87v71a52k 9286363621717

Predpokladam, ze firma co vyhraje musi nakoupit vozovy park + techniku, takze to musi byt urcite na nekolik let (tipuju tak 2-3), ale souhlas, ze 8 je kravina

+3/0
3.3.2017 1:55

J83i58n48d80ř84i40c56h 17Š85k33o79p96e85k 4195821590115

kupovat ji nebude, jen si ji pronajme

0/0
3.3.2017 11:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.