- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neplatí zbytečně moc, krajská firma bude vždy levnější než soukromá, a to proto, že nemusí narozdíl od soukromé generovat zisk ...
Jinak ať žijí soukromé firmy, že. V jednom kraji dala stěžovatelka AVE výpověď, protože předchozí zimy byly moc teplé a ona si maálo nahrabala
S lidmi z Ave co dělali v dotyčném městě jsme mluvili nějaké dva roky před tím, než smlouvu v dotyčném městě vypověděli a při jejich vyprávění jsme jen nevěřícně kroutili hlavou. Tam byl například problém v kompetencích, kdy kterýkoliv radní mohl údržbu řídit a byl nad dispěčerem údržby, v praxi to pak chodilo tak, že začalo sněžit a pluhaři jezdili podle toho, jak jim který radní zavolal aby mu odklidili před barákem než podle toho, aby se dělala nějaká priorita. Ta cena, to už byl jen další z problémů, tam ta smlouva byla od samého začátku postavena špatně a stejnou chybu už Ave nikdy neudělá.
A za co vlastně tento Banánový stát neplatí zbytečně moc ?
Jo, vysoutěží se co nejnižší cena. Pokud bude mírná zima, je to výhra, pokud bude hodně sněhu, zjistí se, že to za ty prachy nejsou schopni udělat.
A co udělá kraj :D
Vzhledem k firmám, které tam jsou to vidím, že v tichosti doplatí 50% navíc a bude reálně v minusu...
Vypadá to na ten samý zdroj: A úplně jiný titulek, přesto obsah stejný.
iDnes: Stát platí za údržbu silnic zbytečně moc, kraje soutěžím brání
e15.cz: V obřím tendru na údržbu silnic bodují kraje. Jejich firmy snižují ceny o stamiliony
Neměl ten titulek na idnes.cz být minulém čase???
Dyť se tam píše, že díky tendrům ministerstva dopravy stát ušetřil, protože kraje museli cenu vysoutěžit? V obou článcích. A odkaz na drahé ceny jsou od NKU z roku 2010 až 2013.
Na Zlínsku mají sokromníci silnice i. třídy 4 roky jezdí se normálně. Kolik se ušetřilo si musí spočítat ti nahoře ale rozhodně to v milionech bude. A hlídáni jsou více než kterékoliv SUS v republice, ikdyž i na ty dojde, pojedou ve stejném režimu.... Pokud nevyjde plán krajů dostat silnice I. tříd zpět pdo kraje... aby se mohlo vesele tunelovat...
A proč platí stát moc? Jednoduché vysvětlení: kdysi u nás v okresním městě fungovala stavební společnost -ale okresní politici "povýšili" na kraj a dostali funkci na odboru dopravy. A co se nestalo? Původně stavební "spřátelená" firma nakoupila stroje a vrhla se na údržbu silnic! A vede se jí velmi dobře.. a těm politikům samozřejmě také. To je i odpověď, proč kraje soutěžím brání!
Opet vyberove rizeni na X let?
To za dva roky v zime ridici sypacu budou stavkovat, ze maji malo penez a nikdo se nikam nedostane
Tak když potřebujete mít techniku... To období chápu. A jinak stačí dobrá smlouva na ošetření.
Nevím kolik stát platí za zimní údržbu silnic , ale zajímala by mě jedna věc. Několik předešlých let byly zimi velice mírné , před každou zimou každý rok SÚS vykazovaly nákupy posypového materiálu- tedy by mě zajímalo , kde ten posyp za stovky milionů kumulují , když ho nespotřebovaly? Ať mi nikdo netvrdí , že sypaly inert a sůl na suchý asfalt.
Nakupuje se jen tolik, aby se doplnil sklad. Ani SUS neprojde aby be skladu na 1500tun měl papírově 5000tun soli...
Měli své finance jisté a od toho se to odvíjelo,eřejná soutěž znamená že musí cenu optimalizovat.Na druhou stranu pokud zlevní,měli by dodržovat dostatečnou garanci za dílo.
Na Zlínsku a tuším Karlovarsku jezdí soukromníci už 4tý rok. A jsou hlídáni více než klasické SUS přes GPS a další sbírané data. Jede se na Tzv Adekvátnost, kdy ŘSD sbírá data o počasí a spadu, jsou v tom i statistiky minulosti, specifika území a ŘSD má de fakto graf jaký by měl být ideální počet kilometrů při udržbě, kolik soli na takové a takové mnoštví by se mělo spotřebovat a firmy se do těchto dat musí skutečnou prací , nesmí sprobendit zbytečně moc ani šetřit nevysláním vozů. Odchylky jsou možné jen 15 až maximálně 25% kdy jsou platby nejprve kráceny a nad 25% odchylky už ani ŘSD nemusí platit.
Poznámka. Jedna jihočeská SÚS. Proč řídiči sypačů mají pohotovost na pracovišti a nikoliv doma, jak tomu bylo dříve? Provoz nocležen, zvýšené náklady na mzdy, ale výsledek naprosto stejný. Vyjedou stejně nad ránem.