Diskuze

Stát platí za údržbu silnic zbytečně moc, kraje soutěžím brání

Ministerstvo dopravy platí zbytečně moc za zimní údržbu silnic I. tříd. Ukazují to nabídky firem v soutěžích, které vypsalo Ředitelství silnic a dálnic. Odklízení sněhu a solení silnic zadává resort ve většině regionů bez soutěže krajským firmám. Není jisté, zda se neprůhledný systém podaří kvůli postoji krajů změnit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Neplatí zbytečně moc, krajská firma bude vždy levnější než soukromá, a to proto, že nemusí narozdíl od soukromé generovat zisk ...

Jinak ať žijí soukromé firmy, že. V jednom kraji dala stěžovatelka AVE výpověď, protože předchozí zimy byly moc teplé ;-D;-D a ona si maálo nahrabala

0 0
možnosti
VM

S lidmi z Ave co dělali v dotyčném městě jsme mluvili nějaké dva roky před tím, než smlouvu v dotyčném městě vypověděli a při jejich vyprávění jsme jen nevěřícně kroutili hlavou. Tam byl například problém v kompetencích, kdy kterýkoliv radní mohl údržbu řídit a byl nad dispěčerem údržby, v praxi to pak chodilo tak, že začalo sněžit a pluhaři jezdili podle toho, jak jim který radní zavolal aby mu odklidili před barákem než podle toho, aby se dělala nějaká priorita. Ta cena, to už byl jen další z problémů, tam ta smlouva byla od samého začátku postavena špatně a stejnou chybu už Ave nikdy neudělá.

0 0
možnosti
DD

A za co vlastně tento Banánový stát neplatí zbytečně moc ?

1 1
možnosti
MM

Zřejmě za dotace do agrořepky.

0 0
možnosti
PS

Jo, vysoutěží se co nejnižší cena. Pokud bude mírná zima, je to výhra, pokud bude hodně sněhu, zjistí se, že to za ty prachy nejsou schopni udělat. ;-D

1 1
možnosti
RP

A co udělá kraj :D

Vzhledem k firmám, které tam jsou to vidím, že v tichosti doplatí 50% navíc a bude reálně v minusu...

0 0
možnosti
PK

Vypadá to na ten samý zdroj: A úplně jiný titulek, přesto obsah stejný.

iDnes: Stát platí za údržbu silnic zbytečně moc, kraje soutěžím brání

e15.cz: V obřím tendru na údržbu silnic bodují kraje. Jejich firmy snižují ceny o stamiliony

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/v-obrim-tendru-na-udrzbu-silnic-boduji-kraje-jejich-firmy-snizuji-ceny-o-stamiliony-1329509

Neměl ten titulek na idnes.cz být minulém čase???

Dyť se tam píše, že díky tendrům ministerstva dopravy stát ušetřil, protože kraje museli cenu vysoutěžit? V obou článcích. A odkaz na drahé ceny jsou od NKU z roku 2010 až 2013.

0 0
možnosti
VM

Na Zlínsku mají sokromníci silnice i. třídy 4 roky jezdí se normálně. Kolik se ušetřilo si musí spočítat ti nahoře ale rozhodně to v milionech bude. A hlídáni jsou více než kterékoliv SUS v republice, ikdyž i na ty dojde, pojedou ve stejném režimu.... Pokud nevyjde plán krajů dostat silnice I. tříd zpět pdo kraje... aby se mohlo vesele tunelovat...

0 0
možnosti
JB

A proč platí stát moc? Jednoduché vysvětlení: kdysi u nás v okresním městě fungovala stavební společnost -ale okresní politici "povýšili" na kraj a dostali funkci na odboru dopravy. A co se nestalo? Původně stavební "spřátelená" firma nakoupila stroje a vrhla se na údržbu silnic! A vede se jí velmi dobře.. a těm politikům samozřejmě také. To je i odpověď, proč kraje soutěžím brání!

3 0
možnosti

J41o15s52e71f 96Š71v59e29c

3. 3. 2017 8:26

Opet vyberove rizeni na X let?

To za dva roky v zime ridici sypacu budou stavkovat, ze maji malo penez a nikdo se nikam nedostane

1 0
možnosti
PF

Tak když potřebujete mít techniku... To období chápu. A jinak stačí dobrá smlouva na ošetření.

0 0
možnosti
JL

J97o45s32e25f 36L75a37n71z

3. 3. 2017 7:33

Nevím kolik stát platí za zimní údržbu silnic , ale zajímala by mě jedna věc. Několik předešlých let byly zimi velice mírné , před každou zimou každý rok SÚS vykazovaly nákupy posypového materiálu- tedy by mě zajímalo , kde ten posyp za stovky milionů kumulují , když ho nespotřebovaly? Ať mi nikdo netvrdí , že sypaly inert a sůl na suchý asfalt.

2 0
možnosti
VM

Nakupuje se jen tolik, aby se doplnil sklad. Ani SUS neprojde aby be skladu na 1500tun měl papírově 5000tun soli...

2 0
možnosti
JD

Měli své finance jisté a od toho se to odvíjelo,eřejná soutěž znamená že musí cenu optimalizovat.Na druhou stranu pokud zlevní,měli by dodržovat dostatečnou garanci za dílo.

0 0
možnosti
VM

Na Zlínsku a tuším Karlovarsku jezdí soukromníci už 4tý rok. A jsou hlídáni více než klasické SUS přes GPS a další sbírané data. Jede se na Tzv Adekvátnost, kdy ŘSD sbírá data o počasí a spadu, jsou v tom i statistiky minulosti, specifika území a ŘSD má de fakto graf jaký by měl být ideální počet kilometrů při udržbě, kolik soli na takové a takové mnoštví by se mělo spotřebovat a firmy se do těchto dat musí skutečnou prací , nesmí sprobendit zbytečně moc ani šetřit nevysláním vozů. Odchylky jsou možné jen 15 až maximálně 25% kdy jsou platby nejprve kráceny a nad 25% odchylky už ani ŘSD nemusí platit.

1 0
možnosti
VK

Poznámka. Jedna jihočeská SÚS. Proč řídiči sypačů mají pohotovost na pracovišti a nikoliv doma, jak tomu bylo dříve? Provoz nocležen, zvýšené náklady na mzdy, ale výsledek naprosto stejný. Vyjedou stejně nad ránem.

0 0
možnosti