Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie posiluje rychlovlaky. Otevřela dalších 300 kilometrů tratí LGV

Evropská velmoc ve vysokorychlostních vlacích dál rozšiřuje svoji síť tratí, kde vlaky mohou jet nejméně třistakilometrovou rychlostí. Od tohoto týdne jezdí ve Francii vlaky po novém úseku Tours - Bordeaux.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K53a43r54e86l 35N64o87v28o66t12n73y 4607374662112

VRT ano. Ať vychází dnes ekonomika jak chce / levná ropa/ jak to bude za 20 či 50 let? A kolik pak budou ty tratě stát? I ti Číňané to takto vidí!

0/0
10.3.2017 9:58

M70a42r24t80i71n 37R27u59z13i73c27k80a 1732688556187

Ono je to o cele infrastrukture, VRT by mela byt paterni siti, spojovat mesta v CR nad 100tis. obyvatel, ev. regiony kde bude snadne dojet na zastavku VRT, a ta navazujici zel. infrastruktura take chybi, snad krome Prahy, Brna a Ostravy, kde budou prestupni uzly,...

Ale treba v regionu Vysocina je planovana zastavka mezi Humpolcem a Pelhrimovem, ale tam musi navazovat regionalni doprava z techto mest a H.Brodu,... to plati vsude,...

+1/0
6.3.2017 18:41

R79a82d57e29k 31J77a65n61a33t97a 9255286654192

Ta návazná doprava mohou být i autobusy, to lze zavést během pár týdnů.

+2/0
6.3.2017 18:57

M79a87r79t14i39n 32R88u54z14i18c35k82a 1512238186837

To ano, ale je navazna a navazna, z vlaku do autobusu je to jaksi mene pohodlne, ale mate pravdu, navazna je ale treba take na klasicne rychliky a spesnaky v regionu idealne z vlaku do vlaku...

Regionalni vlaky to je i 160km/h a to pak stoji za uvahu aby mesta pobliz byly takto napojeny nez autobusy po okreskach (vetsinou silnice 1 a 2 tridy...

0/0
6.3.2017 20:21
Foto

J23a59k21u93b 93B77e78z46n79o92s76k61a 9577723226

Všude v Evropě to jde.. jen u nás je cestování vlakem spíše za trest..O výstavbě a modernizaci tratí ani nemluvím...

+3/−3
6.3.2017 2:43

M97i93c92h93a38l 10M68a39l33ý 5282344789493

A to jezdíš z Vlašimi do Benešova, ne?

+1/0
7.3.2017 14:47

J93i47ř36í 52J53i49n84d65r17a 8709255120196

Ti co zde srovnávají s levnými letenkami, že na větší vzdálenost je letadlo lepší. POZOR - je třeba si uvědomit čas jízdy na letiště a z letiště + čas odbavení na letišti, ev. počasí. Vlak jede z centra města zase do centra a nastoupit můžete krátce před odjezdem. Tam je další časový zisk.

+7/0
5.3.2017 21:25

R43a34d46e55k 36J96a40n94a37t87a 9575286784822

Navíc letadlo spojuje pouze dvě města. Vlak, a to i vysokorychlostní, má zastávky, často ve městech, kde letiště ani není, nebo je to letiště s malým počtem linek.

Konkrétně - pokud chcete z Prahy do Paříže, tak letadlo je volba. Ale co pokud chcete z Plzně do Štrasburku? Vlak vám tam cestou zastaví ale pokud tuto trasu chcete letět, musíte se "vrátit" z Plzně do Prahy a pak se "vracet" z Paříže do Štrasburku.

+7/0
5.3.2017 21:31

T54o29m87á74š 68M97o39r51a41v65č33í18k 3177876563905

Ono se tady hlavně reagovalo na Paříž a Řím, pokud ty argumenty klesly až k přejetí "jen" Německa (Děčín, Plzeň - Štrasburk je jen přejetí Německa), tak se to moc neliší od toho co už jsme tady psali. Proč ne, vždy se najde někdo kdo se bojí létat letadlem nebo někdo kdo miluje 9-15 hodin ve vlaku, ale asi to nebude moc významná skupina. Většinou lidé z pohodlnosti dorazí k nejbližšímu letišti - Morava do Vídně nebo Katovic, většina lidí Praha a pak nějakou tu hoďku do Paříže nebo do Říma. Ono to dokonce souhlasí i s tím co je pozorováno v zahraničí. VRT je nejkonkurenceschopnější na 1-4,5 hodiny. To je dáno po celém světě, Japonci to nazývají 4hodinová zeď, protože na všech tratích do 4h cesty mají vlaky většinou víc než 50% podílu, ale např. Tokyo-Fukuoka 4:47 jen 10% podíl. Ten pád je tam dramaticky pozorovatelný na všech tratích.

+2/0
6.3.2017 1:04

R33a77d90e29k 66J44a91n76a91t37a 9485536664582

Pozor, abyste nekalkuloval se současnými jízdními dobami. Pokud by vysokorychlostní vlak jel dnes z Mnichova do Říma, zvládne to za 8,5h.

Ale ono to ještě není dostavěné.

Rakušané staví tunel pod brennerským průsmykem, což přinese 70 minut.

Italové v návaznosti na to plánují síť rozšířit až do Fortezzy. To by mohlo ubrat 40 minut. Italové taky plánují urychlit a zkapacitnit svoji nejstarší rychlotrať, Florencie-Řím, což dá nějakých 15 minut. Takže Mnichov-Řím bude za 6,5 hodiny.

Ona "4 hodinová zeď" není hranice, která platí všude. To by se jinak dnes tolik nejezdilo vlakem z Prahy do Budapešti (6h45m) nebo z Prahy do Popradu (6h) či Košic (7h15m). Závisí i na zvycích obyvatel. Třeba v ČR lidi vlakem jezdí rádi (i když podle diskuzí na netu to tak nevypadá). Aby měl vlak 50% trhu, stačí, aby se zhruba vyrovnal silnici (Praha-Ostrava). Na Západě ji musí výrazně předhonit, aby dosáhl tohoto podílu.

+1/0
6.3.2017 9:28

T77o33m73á66š 39M45o28r94a56v14č79í90k 3917796323275

Vsak to casove sedi, do toho Mnichova jeste musite nejak dojet z CR. Pokud se tedy diskuze nestocila z Cechu na Nemce.

0/0
6.3.2017 11:12

T88o51m47á45š 64M79o37r59a25v19č36í20k 3827406593845

Jinak Cesi cestuji do Budapeste vlakem proto, ze ceny letenek jsou drazsi nez ty do Rima nebo Parize, nehlede na vlak, ten je vzdy levnejsi. Zacinaji na 2700 Kc, zpatecni cca 5000 Kc, porvnejte si to s Rimem a Parizi. Pochybuji, ze stejny pomer cen bude i na budouci VRT.

0/0
6.3.2017 11:26

R84a82d87e98k 44J50a57n21a71t37a 9315866484752

"Pochybuji, ze stejny pomer cen bude i na budouci VRT. "

---

Jízdné po VRT může být dražší než letadlo i levnější. To vše závisí na poptávce. Např. když si dopravce na lince Paříž-Barcelona spočítá, že mu soupravy s dostatečnou marží zaplní úsekoví cestující Paříž-Lyon, Montpelier-Barcelona apod. nemusí extra lákat cestující Paříž-Barcelona. Pokud je tam bude chtít taky, přizpůsobí tomu cenu.

Hlavní ekonomický argument pro VRT je ale srovnání se současnými tratěmi. Vyšší rychlost znamená úsporu. Již to je dostatečný důvod je tam, kde je poptávka, stavět. To bývají většinou relace kolem těch 200-500 km. Pokud to dají ty kousky dohromady i nějakou pěknou relaci kolem 1000 km, je to bonus. Ale vyplatí se i bez toho.

+1/0
6.3.2017 12:29

J51a22n 54J73e47m95e15l30k93a 1975950

Dobrý článek.

+1/0
5.3.2017 21:13

Ř23e50z29n18í18č22e25k 53P93a15v19e91l 7329828481938

Ty než nás doženou, tak budeme mít možná rychlodráhu na letiště.... 

0/0
5.3.2017 19:48

P36a72v37e58l 49M21o49r67a24v65e18c 3912629782648

Myslíte v územním plánu, nebo už i postavenou? :)

0/0
6.3.2017 8:17

V88á88c13l30a98v 37V12o63s24t15r42a53d70o42v29s31k90ý 5980122785574

Stuttgart - Paříž. Spojení TGV nebo ICE skoro každé dvě hodiny, doba jízdy 3:11 hodiny a cena, pokud zakoupeno ne na poslední chvíli, okolo 40 €.

To se musí každá nízkonákladová letecká společnost opravdu schovat.

+7/0
5.3.2017 16:06

P65ř48e55m12y10s61l 93L51u14k32á90š 2245502300121

V Belgii jsou dokonce zastavky po cca 50-60km, Holandsko to same, to jen tak na okraj pro ty, co tvrdi, ze jsme mala zeme pro VRT. Nemluve o tom, ze hlavni prinos je mezinarodni spojeni. Ta deviza, ze za par hodin budeme z Prahy v Rime, ci Parizi, je neskutecna...

+13/−2
5.3.2017 12:29

M29i61c48h65a33l 18T22u52r17e66k 9781340932439

Opravdu byste chtěl jet vlakem z Prahy do Říma, nebo do Paříže? V tomhle já ten přínos nevidím. Protože letenka bude za podobnou cenu jako jízdenka, takže bude rozhodovat čas, který na takové vzdálenosti bude ve prospěch letecké dopravy. Já vidím obrovskou výhodu ve vzdálenostech tak do 500 km. Jakmile je to víc, už se vyplatí letecká doprava.

+9/−8
5.3.2017 12:35

T26o92m60á10š 16M32o50r56a28v97č74í18k 3217206813515

Asi tak, sousední státy případně Budapešť a něco podobného. Už dnes jsou letenky velmi levné a předpokládám, že se zvýšením koupěschopnosti to pro VRT nad 1000 km nebude vůbec růžové.

0/0
5.3.2017 12:40

M39i29c22h27a12l 38T59u45r54e48k 9531940482459

A do toho všeho ještě letecké nízkonákladovky, které tu cenu neskutečně snižujou.

0/0
5.3.2017 12:44

T31o37m98á18š 86M39o39r24a43v97č61í71k 3437496893245

To taky, mě vyšla letenka z Prahy do Říma levněji než pivo v rakouském Railjetu.

0/0
5.3.2017 12:49

M95i11c70h64a37l 58T22u76r40e87k 9421240542669

já letěl minulý měsíc z Bruselu do Hamburgu a zpět za 9 EUR ;-D;-D

0/0
5.3.2017 12:52

R78a54d18e81k 76J47a19n13a33t52a 9225246854232

Vzhledem k tomu, že odletová taxa v Bruselu je 27.59 EUR a v Hamburku 23.05 EUR, tak vaši cestu zadotovala aerolinka coby marketingovou akci. Vyplatí se jim za tuto cenu prodat pár míst, protože mají co dávat na billboardy a lidi jako vy pak tapetují diskuze.

S ekonomikou provozu samotného nemá cena 9 EUR nic společného.

+2/0
5.3.2017 22:38

M64i39c94h19a55l 40T52u51r34e82k 9181720242329

Zajimave tedy potom je, ze kdyz se podivate na Ryanair a trasu Brusel - Hamburg, tak je tato cena naprosto bezna a opakuje se mnohokrat behem mesice. A vubec nezalezi jestli je to tento tyden, nebo pristi mesic. Proste tam je. Cena tedy neni 9 EUR, ale 9.98 ;-D;-D

Samozrejme je mi jasne, ze s Ekonomikou provozu to nic spolecneho nema. Jen pisu, ze to neni na teto trase nic neobvykleho.

0/0
6.3.2017 9:04

R77a98d95e24k 68J75a28n17a63t60a 9725516154922

Je to (jednosměrně) i 4,99 EUR. Ale hned jak si to rozkliknete, tak je vidět, že za tuto cenu je vždy jen jeden let ze dvou ten den. A nikde není vidět, kolik míst za tu cenu prodají (to je obchodní tajemství).

+2/0
6.3.2017 9:42

M77i27c52h22a72l 97T21u11r91e33k 9681240242369

To je mne celkem jedno kolik tech mist je. Ja jen reaguji na to, ze to nebyla zadna nahoda ci super akce. Naopak naprosto bezne.

0/−2
6.3.2017 11:54

R29a34d73e14k 33J85a35n34a56t96a 9545196934572

Průměrná cena letenky Ryanairu je €46.67, jak bylo zveřejněno.(http://www.independent.ie/life/travel/ryanair-reveals-its-average-fare-and-you-could-soon-fly-for-free-34738539.html)

A do toho průměru se počítají i "lowcost" letiště, kde zhusta poplatky dotuje místní kraj. Což není případ linky HAM-BRU, takže tam předpokládám průměrnou cenu vyšší (tu hodnotu znají jen v Ryanairu, je to obchodní tajemství).

+1/0
6.3.2017 12:07

M74i43r46o13s34l58a72v 17Z40i94k98m25u20n75d 6168722557548

A s jakým předstihem jste si objednával letenku ?

0/0
6.3.2017 8:47

M61i91c87h39a85l 68T28u28r67e53k 9691550662629

viz. vyse. Tato cena je naprosto bezna skoro a dostupna nekolikrat za mesic

0/−1
6.3.2017 9:08

R13a63d35e57k 85J64a88n64a62t21a 9935776144172

Když nevíte, kolik těch letenek je v prodeji, tak z toho nelze dělat závěry. Vy vidíte jen špičku ledovce. Jelikož je průměrná cena letenky Ryanairu €47, tak kromě letenek za €9 musí být prodáno i hodně letenek dražších. Navíc jsem uvedl výši odletových tax, to je číslo, pod které variabilní náklady na pasažéra klesnou nemohou. Ryanair si často vyhádá slevu, ale to bývá připad malých letišť, nečekal bych to v Bruselu.

Argumentace, vidím letenku za 9EUR, tak je to levný, je jako byste argumentoval ochutnávkama v supermarketu zdarma. To je totiž obdobný "freebie" marketingový model.

+1/0
6.3.2017 12:20

P75e58t27r 83D50l10o56u12h69ý 5457579764834

Přesně tak, do Říma či Paříže se člověk dostane letecky doslova za pár stovek, tím rychlovlakem by to bylo pravděpodobně násobně dražší a násobně delší cesta. VRT opravdu spíš na kratší vzdálenosti, řekněme třeba do Berlína či Vídně.

+2/0
5.3.2017 12:49

P16e90t29r 46N83e38c46h22a55n50i57c85k89ý 7643956388750

To je základ, dal už VRT budou a jak jste jednou v síti, můžete jet kam je libo

0/0
5.3.2017 17:45

J45a18r64o21s51l19a35v 85T14í65n15e11k 4934898100182

a co lidé, kteří se bojí létat ? Nebo cestující s větším objemem zavazadel ?

0/0
5.3.2017 15:43

P80e82t73r 43N74e19c49h67a94n30i17c69k97ý 7593456608730

Jenže vy počítáte, že pojedete z Prahy, z Plzně nebo Děčína nebo Budějic to bude zas vycházet jinak. Také cílová destinace nemusí být přesně Paříž nebo Řím ale třeba o 200km dřív. To je výhoda vlaku.

+1/0
5.3.2017 17:44

T92o10m48á22š 72M63o80r93a59v78č71í40k 3217606603565

Z Děčína mají lidé rychlovlaky za humny, v tom jim naše VRT zas tak moc nepomůže. Buď už teď jezdí anebo se to moc v budoucnosti až bude VRT i v ČR nezmění.

0/0
5.3.2017 17:58

R76a19d80e32k 94J10a35n68a95t26a 9315116644872

Pomůže. Protože dnes jezdí EC z Děčína do Drážďan jednou za dvě hodiny a ICE do Frankfurtu mu navíc ujíždí.

Pokud bude do Německa dobrá trať bude interval kratší, cestujících více, a Němcům se vyplatí upravit jízdní řád, tak aby to neujíždělo, popřípadě vést spoje ČR - Dresden - Frankfurt bez přestupu.

+1/0
5.3.2017 21:27

M54i30r54o36s10l89a60v 95Z17i29k91m48u24n39d 6768362837688

Vlak z Česka přijede do DD v x.43, vlak do FFM jede x.13, tohle není o ujíždění přípoje ...

Němci jízdní řád upravovat nebudou, od EC z Česka je v DD za 30 minut přípoj do Leipzig (což je jistá rezerva na případné zpoždění) a tam je za 7 minut přípoj do FFM.

̈

Já jsem toho názoru, že obecně dvouhodinový takt je vhodný leda tak pro příměstskou dopravu "někde" v Rusku, resp. čtyřhodinový takt pro dálkovou dopravu v Rusku (a zemích bývalého SSSR), kde by to bylo považováno za pokrok (v zemi, kde zítra "zavedené" bylo už včera na "západě").

Čili hodinový takt by měl být v mezistátní dopravě počínaje trasou Budapešť - Bratislava - Praha, z Břeclavi v proloženém taktu s trasou Vídeň - Praha = interval mezistátních vlaků 30 minut. Kdo jede "jen" z/do Bratislavy tak vidí jak jsou v současnosti vlaky (v důsledku malého počtu vozů) nacpány, kolik cestujících vystupuje nebo nastupuje v Bratislavě, resp. třeba v Brně ...

Pokud bude vlak jezdit mezi Brnem a Prahou co 30 minut a v Brně bude možnost přestupu na regionální vlak Brno - Česká Třebová a naopak, pak skutečně nemusí podle představ některých zaměstnanců ministerstva dopravy dálkové vlaky zastavovat v České Třebové, aby se dosáhlo úžasného zkrácení cestovní doby o 3 minuty ...

0/0
6.3.2017 9:11

R56a22d31e50k 64J38a77n91a73t79a 9265556414792

"Vlak z Česka přijede do DD v x.43, vlak do FFM jede x.13, tohle není o ujíždění přípoje ... "

------

Já tomuhle teda ujetí přípoje říkám. Přijdetete a čekáte 90 minut, protože spoj vaším směrem odjel přes 30 minutami.

0/0
6.3.2017 11:08

T38o71m34á51š 84M83o60r69a94v80č11í60k 3397556853955

Za pár hodin? Vždyť jen z Norimberka je to do Říma necelých 11 hodin :D To si nechám zajít chuť a pohodlně se proletím letadlem.

+1/0
5.3.2017 12:35

R91a68d42e62k 53J52a66n13a65t26a 9585176254802

Pozor, že Norimberk není po cestě. Správná VRT cesta z Prahy do Říma by vedla přes Mnichov.

0/0
6.3.2017 11:00

T78o61m87á22š 19M51o14r34a51v98č18í85k 3267506483135

Ten Norimberk jsem daval jen jako priklad, ktery se kilometrove pohybuje nejbliz k hranicim CR (tedy Mnichov - Norimber je velmi hrube cca Mnichov nejblizsi hranice CR), je mi jasne, ze k nam to bude jeste vic kilometru.

0/0
6.3.2017 11:31

L98u31k16á77š 87C56v23r77č35e85k 1156304857

Proč tohle nesvedeme u nás?

+6/0
5.3.2017 11:58

V68l34a52d53i24m11í49r 71F26i46b43i90g66e27r 5424541661354

Protože není dostatečná politická vůle a navíc to brzdí byrokracie. Ale povídá se o tom hezky, tak se konají konference o budoucnosti VRT v ČR a jinak se nic neděje.

+7/−1
5.3.2017 12:15

P25a64v61e27l 36Š11m47í91d32e47k 6209860333468

Dobrý článekR^R^R^ .U nás na Svatého Dyndy.Já se toho asi nedožiju.;-DJen jsem poslouchal nedávno debatu poslanců o VRT moc jich v sále nebylo, ale Laudát mluvil zajímavě.Jo číňané jsou taky někde jinde.Možná bude rychleji Hyperloop;-D

0/0
6.3.2017 1:18

M82i47c82h74a64l 41M12a48l97ý 5402814849713

To je jako otázka proč v Brně není metro...

0/0
7.3.2017 14:50

V85á31c38l80a32v 67P60u88l65e34c 7518973506165

Kdyby tak raději posilovala vlastní hranice a bezpečnost.. v tom jak ted bezpečnostní situace vypadá žádné rychlovlaky nepomohou !

https://www.google.cz/search?q=paris+street&espv=2&biw=1280&bih=914&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjPzOyvj7_SAhXCJhoKHXC_A2IQ_AUIBigB#tbm=isch&q=paris+street+refugees&*

0/−14
5.3.2017 11:09

T31o77m12á61š 39K22r96á17l 3288448677889

Tohle se vyresi samo a kdyz to preroste pres nejakou mez, tak VUML. Nebo si vazne myslite, ze vlady po Erope pripusti nejake problemy ve vetsim meritku? A i kdyby doslo na tu vasi treti svetovou a vsichni migranti byli skutecne bojovnici za nejaky nesmyslny islamsky stat, tak stejne nemaji nejmensi sanci na uspech .....

Pokud to skutecne berete jako stret civilizacinase, tak ta nase "zapadni kultura" uz davno vyhrala, protoze "money rules the wolrd" a ne vira. Uz jen to, ze migranti jsou ochotni odejit ze sve zeme naznacuje, ze mnohem vic jsou pro ne dulezitejsi materialni jistoty, nez vira. Na druhou stranu z vas ani ze me se muslim dobrovolne nestane, totez lze s velkou pravdepodobnosti rict o vetsine obyvatel Evropy a tak je vysledek predem jasny;-) Jen se zbytecne trapite necim co uz vas davno trapit nemusi, protoze jste se narodil v te lepsi casti planety

+4/0
5.3.2017 11:40

P34e33t76r 65N30e44c50h38a60n70i92c66k86ý 7283726568270

Přímo od některých muslimů zaznělo, že důvod k odchodu je i ten, že jednotlivec pro jejich země, duchovní, vládce nic neznamená. Jak mate problém, hodí vás přes palubu pokud nedokážete, že z vás bude nějaký užitek.

0/0
5.3.2017 17:48

T23o40m75á24š 35T79a70t95í77č52e71k 5740782120938

A co jsme se tak mimochodem dozvěděli o autorovi: Odklání se od označení "vysokorychlostní tratě", které je zažité mezi ajznboňáky, a používá výraz "rychlé spojení", který tlačí ministerstvo dopravy. Honi soit qui mal y pense! :-)

0/0
5.3.2017 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.