Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie posiluje rychlovlaky. Otevřela dalších 300 kilometrů tratí LGV

Evropská velmoc ve vysokorychlostních vlacích dál rozšiřuje svoji síť tratí, kde vlaky mohou jet nejméně třistakilometrovou rychlostí. Od tohoto týdne jezdí ve Francii vlaky po novém úseku Tours - Bordeaux.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K31a58r73e51l 19N25o60v27o95t98n60y 4497534662632

VRT ano. Ať vychází dnes ekonomika jak chce / levná ropa/ jak to bude za 20 či 50 let? A kolik pak budou ty tratě stát? I ti Číňané to takto vidí!

0/0
10.3.2017 9:58

M84a61r31t13i24n 21R91u66z12i51c96k97a 1232368236387

Ono je to o cele infrastrukture, VRT by mela byt paterni siti, spojovat mesta v CR nad 100tis. obyvatel, ev. regiony kde bude snadne dojet na zastavku VRT, a ta navazujici zel. infrastruktura take chybi, snad krome Prahy, Brna a Ostravy, kde budou prestupni uzly,...

Ale treba v regionu Vysocina je planovana zastavka mezi Humpolcem a Pelhrimovem, ale tam musi navazovat regionalni doprava z techto mest a H.Brodu,... to plati vsude,...

+1/0
6.3.2017 18:41

R13a51d70e89k 80J79a13n93a21t13a 9315206444412

Ta návazná doprava mohou být i autobusy, to lze zavést během pár týdnů.

+2/0
6.3.2017 18:57

M75a63r32t40i88n 27R90u96z16i13c28k16a 1752528956877

To ano, ale je navazna a navazna, z vlaku do autobusu je to jaksi mene pohodlne, ale mate pravdu, navazna je ale treba take na klasicne rychliky a spesnaky v regionu idealne z vlaku do vlaku...

Regionalni vlaky to je i 160km/h a to pak stoji za uvahu aby mesta pobliz byly takto napojeny nez autobusy po okreskach (vetsinou silnice 1 a 2 tridy...

0/0
6.3.2017 20:21
Foto

J47a88k91u57b 89B59e72z85n59o89s50k28a 9807133756

Všude v Evropě to jde.. jen u nás je cestování vlakem spíše za trest..O výstavbě a modernizaci tratí ani nemluvím...

+3/−3
6.3.2017 2:43

M59i90c48h28a66l 18M94a44l25ý 5312104329633

A to jezdíš z Vlašimi do Benešova, ne?

+1/0
7.3.2017 14:47

J23i37ř83í 25J55i31n20d73r30a 8839685880136

Ti co zde srovnávají s levnými letenkami, že na větší vzdálenost je letadlo lepší. POZOR - je třeba si uvědomit čas jízdy na letiště a z letiště + čas odbavení na letišti, ev. počasí. Vlak jede z centra města zase do centra a nastoupit můžete krátce před odjezdem. Tam je další časový zisk.

+7/0
5.3.2017 21:25

R41a88d70e45k 87J31a56n22a79t87a 9195436104522

Navíc letadlo spojuje pouze dvě města. Vlak, a to i vysokorychlostní, má zastávky, často ve městech, kde letiště ani není, nebo je to letiště s malým počtem linek.

Konkrétně - pokud chcete z Prahy do Paříže, tak letadlo je volba. Ale co pokud chcete z Plzně do Štrasburku? Vlak vám tam cestou zastaví ale pokud tuto trasu chcete letět, musíte se "vrátit" z Plzně do Prahy a pak se "vracet" z Paříže do Štrasburku.

+7/0
5.3.2017 21:31

T31o67m91á34š 36M45o45r12a44v44č28í18k 3177826903905

Ono se tady hlavně reagovalo na Paříž a Řím, pokud ty argumenty klesly až k přejetí "jen" Německa (Děčín, Plzeň - Štrasburk je jen přejetí Německa), tak se to moc neliší od toho co už jsme tady psali. Proč ne, vždy se najde někdo kdo se bojí létat letadlem nebo někdo kdo miluje 9-15 hodin ve vlaku, ale asi to nebude moc významná skupina. Většinou lidé z pohodlnosti dorazí k nejbližšímu letišti - Morava do Vídně nebo Katovic, většina lidí Praha a pak nějakou tu hoďku do Paříže nebo do Říma. Ono to dokonce souhlasí i s tím co je pozorováno v zahraničí. VRT je nejkonkurenceschopnější na 1-4,5 hodiny. To je dáno po celém světě, Japonci to nazývají 4hodinová zeď, protože na všech tratích do 4h cesty mají vlaky většinou víc než 50% podílu, ale např. Tokyo-Fukuoka 4:47 jen 10% podíl. Ten pád je tam dramaticky pozorovatelný na všech tratích.

+2/0
6.3.2017 1:04

R12a45d85e76k 47J59a56n93a74t87a 9525746144922

Pozor, abyste nekalkuloval se současnými jízdními dobami. Pokud by vysokorychlostní vlak jel dnes z Mnichova do Říma, zvládne to za 8,5h.

Ale ono to ještě není dostavěné.

Rakušané staví tunel pod brennerským průsmykem, což přinese 70 minut.

Italové v návaznosti na to plánují síť rozšířit až do Fortezzy. To by mohlo ubrat 40 minut. Italové taky plánují urychlit a zkapacitnit svoji nejstarší rychlotrať, Florencie-Řím, což dá nějakých 15 minut. Takže Mnichov-Řím bude za 6,5 hodiny.

Ona "4 hodinová zeď" není hranice, která platí všude. To by se jinak dnes tolik nejezdilo vlakem z Prahy do Budapešti (6h45m) nebo z Prahy do Popradu (6h) či Košic (7h15m). Závisí i na zvycích obyvatel. Třeba v ČR lidi vlakem jezdí rádi (i když podle diskuzí na netu to tak nevypadá). Aby měl vlak 50% trhu, stačí, aby se zhruba vyrovnal silnici (Praha-Ostrava). Na Západě ji musí výrazně předhonit, aby dosáhl tohoto podílu.

+1/0
6.3.2017 9:28

T83o71m33á63š 27M48o93r48a33v85č67í96k 3707626373145

Vsak to casove sedi, do toho Mnichova jeste musite nejak dojet z CR. Pokud se tedy diskuze nestocila z Cechu na Nemce.

0/0
6.3.2017 11:12

T39o65m20á44š 11M42o95r49a94v37č92í13k 3817606413515

Jinak Cesi cestuji do Budapeste vlakem proto, ze ceny letenek jsou drazsi nez ty do Rima nebo Parize, nehlede na vlak, ten je vzdy levnejsi. Zacinaji na 2700 Kc, zpatecni cca 5000 Kc, porvnejte si to s Rimem a Parizi. Pochybuji, ze stejny pomer cen bude i na budouci VRT.

0/0
6.3.2017 11:26

R28a71d20e64k 89J68a87n52a66t25a 9765876154842

"Pochybuji, ze stejny pomer cen bude i na budouci VRT. "

---

Jízdné po VRT může být dražší než letadlo i levnější. To vše závisí na poptávce. Např. když si dopravce na lince Paříž-Barcelona spočítá, že mu soupravy s dostatečnou marží zaplní úsekoví cestující Paříž-Lyon, Montpelier-Barcelona apod. nemusí extra lákat cestující Paříž-Barcelona. Pokud je tam bude chtít taky, přizpůsobí tomu cenu.

Hlavní ekonomický argument pro VRT je ale srovnání se současnými tratěmi. Vyšší rychlost znamená úsporu. Již to je dostatečný důvod je tam, kde je poptávka, stavět. To bývají většinou relace kolem těch 200-500 km. Pokud to dají ty kousky dohromady i nějakou pěknou relaci kolem 1000 km, je to bonus. Ale vyplatí se i bez toho.

+1/0
6.3.2017 12:29

J32a51n 64J19e77m18e73l71k96a 1435760

Dobrý článek.

+1/0
5.3.2017 21:13

Ř95e70z24n65í43č16e81k 67P95a86v16e71l 7679258851978

Ty než nás doženou, tak budeme mít možná rychlodráhu na letiště.... 

0/0
5.3.2017 19:48

P93a66v22e36l 21M27o52r72a82v35e73c 3852689532838

Myslíte v územním plánu, nebo už i postavenou? :)

0/0
6.3.2017 8:17

V94á23c92l75a13v 54V45o84s57t79r11a98d22o63v35s77k20ý 5820502605454

Stuttgart - Paříž. Spojení TGV nebo ICE skoro každé dvě hodiny, doba jízdy 3:11 hodiny a cena, pokud zakoupeno ne na poslední chvíli, okolo 40 €.

To se musí každá nízkonákladová letecká společnost opravdu schovat.

+7/0
5.3.2017 16:06

P85ř26e33m33y86s87l 91L56u47k37á82š 2105732220951

V Belgii jsou dokonce zastavky po cca 50-60km, Holandsko to same, to jen tak na okraj pro ty, co tvrdi, ze jsme mala zeme pro VRT. Nemluve o tom, ze hlavni prinos je mezinarodni spojeni. Ta deviza, ze za par hodin budeme z Prahy v Rime, ci Parizi, je neskutecna...

+13/−2
5.3.2017 12:29

M64i69c49h22a46l 85T21u36r97e62k 9261930722519

Opravdu byste chtěl jet vlakem z Prahy do Říma, nebo do Paříže? V tomhle já ten přínos nevidím. Protože letenka bude za podobnou cenu jako jízdenka, takže bude rozhodovat čas, který na takové vzdálenosti bude ve prospěch letecké dopravy. Já vidím obrovskou výhodu ve vzdálenostech tak do 500 km. Jakmile je to víc, už se vyplatí letecká doprava.

+9/−8
5.3.2017 12:35

T32o35m33á67š 66M71o88r15a86v20č97í97k 3577736793375

Asi tak, sousední státy případně Budapešť a něco podobného. Už dnes jsou letenky velmi levné a předpokládám, že se zvýšením koupěschopnosti to pro VRT nad 1000 km nebude vůbec růžové.

0/0
5.3.2017 12:40

M85i26c97h65a37l 97T46u63r49e18k 9861620162399

A do toho všeho ještě letecké nízkonákladovky, které tu cenu neskutečně snižujou.

0/0
5.3.2017 12:44

T24o46m68á30š 23M68o25r38a83v16č18í53k 3717516633715

To taky, mě vyšla letenka z Prahy do Říma levněji než pivo v rakouském Railjetu.

0/0
5.3.2017 12:49

M16i82c50h81a63l 60T65u73r14e68k 9841240792149

já letěl minulý měsíc z Bruselu do Hamburgu a zpět za 9 EUR ;-D;-D

0/0
5.3.2017 12:52

R64a59d90e50k 51J76a83n87a58t50a 9535786174542

Vzhledem k tomu, že odletová taxa v Bruselu je 27.59 EUR a v Hamburku 23.05 EUR, tak vaši cestu zadotovala aerolinka coby marketingovou akci. Vyplatí se jim za tuto cenu prodat pár míst, protože mají co dávat na billboardy a lidi jako vy pak tapetují diskuze.

S ekonomikou provozu samotného nemá cena 9 EUR nic společného.

+2/0
5.3.2017 22:38

M92i84c43h74a56l 65T67u15r98e55k 9721490412109

Zajimave tedy potom je, ze kdyz se podivate na Ryanair a trasu Brusel - Hamburg, tak je tato cena naprosto bezna a opakuje se mnohokrat behem mesice. A vubec nezalezi jestli je to tento tyden, nebo pristi mesic. Proste tam je. Cena tedy neni 9 EUR, ale 9.98 ;-D;-D

Samozrejme je mi jasne, ze s Ekonomikou provozu to nic spolecneho nema. Jen pisu, ze to neni na teto trase nic neobvykleho.

0/0
6.3.2017 9:04

R98a88d21e73k 33J25a67n12a93t67a 9745226644392

Je to (jednosměrně) i 4,99 EUR. Ale hned jak si to rozkliknete, tak je vidět, že za tuto cenu je vždy jen jeden let ze dvou ten den. A nikde není vidět, kolik míst za tu cenu prodají (to je obchodní tajemství).

+2/0
6.3.2017 9:42

M70i73c19h66a79l 39T38u21r28e56k 9731150192869

To je mne celkem jedno kolik tech mist je. Ja jen reaguji na to, ze to nebyla zadna nahoda ci super akce. Naopak naprosto bezne.

0/−2
6.3.2017 11:54

R50a18d51e41k 84J98a46n76a29t63a 9495516984272

Průměrná cena letenky Ryanairu je €46.67, jak bylo zveřejněno.(http://www.independent.ie/life/travel/ryanair-reveals-its-average-fare-and-you-could-soon-fly-for-free-34738539.html)

A do toho průměru se počítají i "lowcost" letiště, kde zhusta poplatky dotuje místní kraj. Což není případ linky HAM-BRU, takže tam předpokládám průměrnou cenu vyšší (tu hodnotu znají jen v Ryanairu, je to obchodní tajemství).

+1/0
6.3.2017 12:07

M68i61r91o36s96l40a88v 87Z91i20k13m87u26n51d 6248162647468

A s jakým předstihem jste si objednával letenku ?

0/0
6.3.2017 8:47

M73i58c60h61a82l 74T74u87r20e16k 9341670672629

viz. vyse. Tato cena je naprosto bezna skoro a dostupna nekolikrat za mesic

0/−1
6.3.2017 9:08

R70a75d29e91k 59J42a25n30a94t40a 9155626244422

Když nevíte, kolik těch letenek je v prodeji, tak z toho nelze dělat závěry. Vy vidíte jen špičku ledovce. Jelikož je průměrná cena letenky Ryanairu €47, tak kromě letenek za €9 musí být prodáno i hodně letenek dražších. Navíc jsem uvedl výši odletových tax, to je číslo, pod které variabilní náklady na pasažéra klesnou nemohou. Ryanair si často vyhádá slevu, ale to bývá připad malých letišť, nečekal bych to v Bruselu.

Argumentace, vidím letenku za 9EUR, tak je to levný, je jako byste argumentoval ochutnávkama v supermarketu zdarma. To je totiž obdobný "freebie" marketingový model.

+1/0
6.3.2017 12:20

P84e40t22r 82D88l89o90u46h44ý 5927869144254

Přesně tak, do Říma či Paříže se člověk dostane letecky doslova za pár stovek, tím rychlovlakem by to bylo pravděpodobně násobně dražší a násobně delší cesta. VRT opravdu spíš na kratší vzdálenosti, řekněme třeba do Berlína či Vídně.

+2/0
5.3.2017 12:49

P89e16t31r 30N38e48c36h68a33n91i80c89k43ý 7503436538960

To je základ, dal už VRT budou a jak jste jednou v síti, můžete jet kam je libo

0/0
5.3.2017 17:45

J46a50r88o44s74l36a27v 43T75í30n27e77k 4884258750682

a co lidé, kteří se bojí létat ? Nebo cestující s větším objemem zavazadel ?

0/0
5.3.2017 15:43

P36e93t10r 65N91e78c93h89a49n14i49c78k41ý 7553466928100

Jenže vy počítáte, že pojedete z Prahy, z Plzně nebo Děčína nebo Budějic to bude zas vycházet jinak. Také cílová destinace nemusí být přesně Paříž nebo Řím ale třeba o 200km dřív. To je výhoda vlaku.

+1/0
5.3.2017 17:44

T93o13m51á38š 88M72o71r54a98v21č69í46k 3527576333535

Z Děčína mají lidé rychlovlaky za humny, v tom jim naše VRT zas tak moc nepomůže. Buď už teď jezdí anebo se to moc v budoucnosti až bude VRT i v ČR nezmění.

0/0
5.3.2017 17:58

R94a42d84e51k 73J12a55n10a84t93a 9945936714962

Pomůže. Protože dnes jezdí EC z Děčína do Drážďan jednou za dvě hodiny a ICE do Frankfurtu mu navíc ujíždí.

Pokud bude do Německa dobrá trať bude interval kratší, cestujících více, a Němcům se vyplatí upravit jízdní řád, tak aby to neujíždělo, popřípadě vést spoje ČR - Dresden - Frankfurt bez přestupu.

+1/0
5.3.2017 21:27

M81i30r33o74s46l85a86v 95Z63i49k11m54u31n41d 6508422267608

Vlak z Česka přijede do DD v x.43, vlak do FFM jede x.13, tohle není o ujíždění přípoje ...

Němci jízdní řád upravovat nebudou, od EC z Česka je v DD za 30 minut přípoj do Leipzig (což je jistá rezerva na případné zpoždění) a tam je za 7 minut přípoj do FFM.

̈

Já jsem toho názoru, že obecně dvouhodinový takt je vhodný leda tak pro příměstskou dopravu "někde" v Rusku, resp. čtyřhodinový takt pro dálkovou dopravu v Rusku (a zemích bývalého SSSR), kde by to bylo považováno za pokrok (v zemi, kde zítra "zavedené" bylo už včera na "západě").

Čili hodinový takt by měl být v mezistátní dopravě počínaje trasou Budapešť - Bratislava - Praha, z Břeclavi v proloženém taktu s trasou Vídeň - Praha = interval mezistátních vlaků 30 minut. Kdo jede "jen" z/do Bratislavy tak vidí jak jsou v současnosti vlaky (v důsledku malého počtu vozů) nacpány, kolik cestujících vystupuje nebo nastupuje v Bratislavě, resp. třeba v Brně ...

Pokud bude vlak jezdit mezi Brnem a Prahou co 30 minut a v Brně bude možnost přestupu na regionální vlak Brno - Česká Třebová a naopak, pak skutečně nemusí podle představ některých zaměstnanců ministerstva dopravy dálkové vlaky zastavovat v České Třebové, aby se dosáhlo úžasného zkrácení cestovní doby o 3 minuty ...

0/0
6.3.2017 9:11

R54a46d56e13k 71J89a53n92a28t57a 9425936114742

"Vlak z Česka přijede do DD v x.43, vlak do FFM jede x.13, tohle není o ujíždění přípoje ... "

------

Já tomuhle teda ujetí přípoje říkám. Přijdetete a čekáte 90 minut, protože spoj vaším směrem odjel přes 30 minutami.

0/0
6.3.2017 11:08

T71o78m86á94š 98M66o69r36a88v55č40í40k 3307426613235

Za pár hodin? Vždyť jen z Norimberka je to do Říma necelých 11 hodin :D To si nechám zajít chuť a pohodlně se proletím letadlem.

+1/0
5.3.2017 12:35

R83a34d49e58k 47J67a34n91a75t39a 9555876524922

Pozor, že Norimberk není po cestě. Správná VRT cesta z Prahy do Říma by vedla přes Mnichov.

0/0
6.3.2017 11:00

T94o88m76á31š 66M35o41r83a72v88č70í97k 3157256823395

Ten Norimberk jsem daval jen jako priklad, ktery se kilometrove pohybuje nejbliz k hranicim CR (tedy Mnichov - Norimber je velmi hrube cca Mnichov nejblizsi hranice CR), je mi jasne, ze k nam to bude jeste vic kilometru.

0/0
6.3.2017 11:31

L38u39k19á93š 18C83v55r42č49e79k 1126564487

Proč tohle nesvedeme u nás?

+6/0
5.3.2017 11:58

V75l40a10d77i19m72í93r 10F76i49b93i62g50e52r 5314831931624

Protože není dostatečná politická vůle a navíc to brzdí byrokracie. Ale povídá se o tom hezky, tak se konají konference o budoucnosti VRT v ČR a jinak se nic neděje.

+7/−1
5.3.2017 12:15

P45a30v61e79l 67Š47m61í48d96e28k 6199850303698

Dobrý článekR^R^R^ .U nás na Svatého Dyndy.Já se toho asi nedožiju.;-DJen jsem poslouchal nedávno debatu poslanců o VRT moc jich v sále nebylo, ale Laudát mluvil zajímavě.Jo číňané jsou taky někde jinde.Možná bude rychleji Hyperloop;-D

0/0
6.3.2017 1:18

M96i58c69h29a95l 52M88a39l61ý 5892244409663

To je jako otázka proč v Brně není metro...

0/0
7.3.2017 14:50

V41á33c58l54a27v 65P36u85l40e54c 7388783616805

Kdyby tak raději posilovala vlastní hranice a bezpečnost.. v tom jak ted bezpečnostní situace vypadá žádné rychlovlaky nepomohou !

https://www.google.cz/search?q=paris+street&espv=2&biw=1280&bih=914&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjPzOyvj7_SAhXCJhoKHXC_A2IQ_AUIBigB#tbm=isch&q=paris+street+refugees&*

0/−14
5.3.2017 11:09

T89o63m17á78š 16K52r45á92l 3318568787939

Tohle se vyresi samo a kdyz to preroste pres nejakou mez, tak VUML. Nebo si vazne myslite, ze vlady po Erope pripusti nejake problemy ve vetsim meritku? A i kdyby doslo na tu vasi treti svetovou a vsichni migranti byli skutecne bojovnici za nejaky nesmyslny islamsky stat, tak stejne nemaji nejmensi sanci na uspech .....

Pokud to skutecne berete jako stret civilizacinase, tak ta nase "zapadni kultura" uz davno vyhrala, protoze "money rules the wolrd" a ne vira. Uz jen to, ze migranti jsou ochotni odejit ze sve zeme naznacuje, ze mnohem vic jsou pro ne dulezitejsi materialni jistoty, nez vira. Na druhou stranu z vas ani ze me se muslim dobrovolne nestane, totez lze s velkou pravdepodobnosti rict o vetsine obyvatel Evropy a tak je vysledek predem jasny;-) Jen se zbytecne trapite necim co uz vas davno trapit nemusi, protoze jste se narodil v te lepsi casti planety

+4/0
5.3.2017 11:40

P64e10t55r 16N31e23c36h23a13n92i79c61k82ý 7983896258680

Přímo od některých muslimů zaznělo, že důvod k odchodu je i ten, že jednotlivec pro jejich země, duchovní, vládce nic neznamená. Jak mate problém, hodí vás přes palubu pokud nedokážete, že z vás bude nějaký užitek.

0/0
5.3.2017 17:48

T79o18m48á15š 87T80a59t54í46č77e46k 5450832530638

A co jsme se tak mimochodem dozvěděli o autorovi: Odklání se od označení "vysokorychlostní tratě", které je zažité mezi ajznboňáky, a používá výraz "rychlé spojení", který tlačí ministerstvo dopravy. Honi soit qui mal y pense! :-)

0/0
5.3.2017 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.