Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J54a21r19o94s90l59a97v 96K30ř43e16č39e13k 5635884882621

Koukám že Francie nás v železniční dopravě začíná pomalu dohánět.

+35/−1
doporučit
5.3.2017 8:16

Z34d83e64n36ě80k 65H33r73u42b43ý 5275558921426

Doplňující info: na trase Tours - Bordeaux jsou stanice Poitiers a Angouleme. Tedy zastavuje se každých asi 100km. U německých ICE je průměrná vzdálenost zastávek 80km.

To jen pro ty, co tvrdí, že u nás nemá smysl to stavět, protože než se vlak rozjede, bude zase brzdit. Na hlavním koridoru v ČR by to krásně vyšlo na Praha - Hradec/Pardubice - Olomouc - Ostrava, vše dostatečně velká města, aby to mělo ekonomický smysl. Směrem na západ Pha - Plzeň - Cheb a dál na Norimberk (naprostá nutnost pro spojení se světem). Ideálně to vychází i dalšími směry.

+29/0
doporučit
5.3.2017 9:42

J36i68ř86í 45V41o61s85t24ř17á24k 2431968639881

Část našich odborníků tvrdí moudra o zbytečnosti a ve Francii dokonce investují do nahrazení tratě, kde se nyní jezdilo 200 km. Jeden diskutující dokonce psal, že 3 hodinky do Ostravy je super čas moc jej to baví. Prosím pěkně, zapomeňte na výlety - tohle je otázka ekonomická - jednak provázanost na ostatní státy, jednak propojení s hlavním městem. Je to také otázka priorit - když se vezmou veškeré peníze z různých projektů, dotací, fondů EU, co se dávají na "kraviny", od rozhleden po wellness, tak za posledních 10 let by peněz na rychlovlaky bylo.

+19/−1
doporučit
5.3.2017 9:48

P53e61t11r 66J80a16n52s28a 8358684804785

No hlavně, že má ministerstvo vyřešenu tu terminologii. Tím jsme dohnali a předehnali celý západní svět....

+12/0
doporučit
5.3.2017 10:52

P74e77t44r 65M65a70r61š55á70l97e51k 9765732814479

A to jsou prosím ti žabožrouti, kteří podle českých pepíků umí dělat akorát sýry a víno.

+12/0
doporučit
5.3.2017 10:40

P89ř85e10m47y36s13l 31L16u60k36á73š 2365672720551

V Belgii jsou dokonce zastavky po cca 50-60km, Holandsko to same, to jen tak na okraj pro ty, co tvrdi, ze jsme mala zeme pro VRT. Nemluve o tom, ze hlavni prinos je mezinarodni spojeni. Ta deviza, ze za par hodin budeme z Prahy v Rime, ci Parizi, je neskutecna...

+13/−2
doporučit
5.3.2017 12:29

F89i22l66i95p 94V29a53l55d68e72r 1988228214794

O vlacích TGV asi slyšel leckdo, ale o tratích se zkratkou LGV - přiznám se - slyším poprvé. Díky za rozšíření znalostí. Aneb ne všechno v titulcích článků je nutně překlep. :-)R^

+12/−3
doporučit
5.3.2017 7:43

J79i62ř76í 94J16i15n91d32r46a 8749275470146

Ti co zde srovnávají s levnými letenkami, že na větší vzdálenost je letadlo lepší. POZOR - je třeba si uvědomit čas jízdy na letiště a z letiště + čas odbavení na letišti, ev. počasí. Vlak jede z centra města zase do centra a nastoupit můžete krátce před odjezdem. Tam je další časový zisk.

+7/0
doporučit
5.3.2017 21:25

V17á97c92l24a71v 43V13o11s55t57r29a35d78o26v85s87k35ý 5560322685384

Stuttgart - Paříž. Spojení TGV nebo ICE skoro každé dvě hodiny, doba jízdy 3:11 hodiny a cena, pokud zakoupeno ne na poslední chvíli, okolo 40 €.

To se musí každá nízkonákladová letecká společnost opravdu schovat.

+7/0
doporučit
5.3.2017 16:06
Foto

J65a30n 67V44a45l35a80l71í73k 6626889960366

Trasa VRT (RS1) Praha – Brno

Historicky je trasa VRT Praha – Brno zanesena v Zásadách územního rozvoje (ZÚR) jednotlivých krajů na základě „Územně-technických podkladů – Koridory VRT v ČR“ zpracovaných již v roce 1995 na objednávku Ministerstva dopravy a Ministerstva hospodářství. Tato územně chráněná trasa vede od Prahy podél silnice I/12 okolo Českého Brodu, Bečvár, Chlístovic, Leštiny u Světlé, Okrouhlic, Havlíčkova Brodu, Dobronína až do blízkosti dálnice D1. Od Měřína pokračuje téměř souběžně s dálnicí přes Velké Meziříčí a Ostopovice až do st. Brna – Horní Heršpice a do ŽU Brno jižní variantou. Délka trasy je necelých 200 km.

V roce 2010 nechalo Ministerstvo dopravy zpracovat novou studii „Vysokorychlostní trať Praha – Brno“, a to na základě úkolu Politiky územního rozvoje ČR 2008, čl. (83). Tato studie revidovala původní trasu zanesenou v ZÚR a vedla ji mezi Prahou a Měřínem v novém území. Z Prahy hl. n. byla trasa navržena přes Prahu – Zahradní město, Benešov a okolo Vlašimi. Byly navrženy dvě variantní trasy V7 a H4, které se příliš od sebe nevzdalovaly, mimo úsek Zdislavice – Jihlava. U Zdislavic se trasa rozděluje na severnější trasu „varianty V7“ ke Světlé nad Sázavou a Havlíčkovu Brodu a do Jihlavy. A na jižní „variantu H4“ okolo Čechtic, Humpolce do Jihlavy. Dále trasa vede okolo dálnice D1 a obě varianty se na krátko rozdělí také u Velkého Meziříčí. Do Brna přichází podél dálnice téměř v původní trase dle ZÚR od jihu.

Parametry VRT Praha – Brno

Délka trasy: cca 210 km

Traťová rychlost: 300 – 350 km/h

Cestovní doby: 2h 37 min. (2015), na nové VRT cca 60 min.

Harmonogram realizace: 2019 – 2035 (optimistický odhad), 2021 – 2038 (odhad SŽDC)

Náklady: 140 mld. Kč (dle evropských průměrných cen),

200 mld. Kč (odhad SUDOP Praha)

+7/0
doporučit
5.3.2017 10:45

L38u82k35á69š 97C66v63r59č53e83k 1596184277

Proč tohle nesvedeme u nás?

+6/0
doporučit
5.3.2017 11:58

J79a44n 98D77o45s61t27a46l 4718625

Ja bych chtel mit alespon hotovou dalnicni sit.

+5/−1
doporučit
5.3.2017 9:19

J66i43ř98í 68N49e22v58r30l89a 8522533569877

Jako i kdyz je pravda, ze nas stat v tomto zaspal, na druhou stranu Francie patri mezi G7, tedy mezi nejlepsi ekonomiky sveta, a rychlovlaky tam jezdi snad u z dob, kdy u nas byl jeste socialismus. Takze srovnavat Francii s Ceskem je velmi snadne a i prestoze mate, pane Suro, pravdu, ze jsme v tomto pozadu, vzdy na tom bude Francie v rychlovlacich lepe nez Cesko. Jenze ekonomika + historicky vyvoj tomu tezce pomahaji...

+5/−1
doporučit
5.3.2017 8:36

F31r71a95n78t83i78š56e12k 86S10t45u56r45m 4202560260266

Já chci taky. ;-(

+2/0
doporučit
5.3.2017 9:55

M43i68l94o83š 65K29o85h17o42u69t 6114404135301

Sobotka a jeho banda tu postaví rychlotratě hned po volbách... Tedy jestli to Bohouš zasadil do reálného ekonomického rámce.

+2/0
doporučit
5.3.2017 9:43

M95a18r48t30i92n 65B15a24r58t71e26k 5197971871223

Politici slibují rychlovlaky u nás do roku 2025. Opravdu doufám, že se do té doby aspon kopne do země.

+2/0
doporučit
5.3.2017 8:33
Foto

J33a94k24u60b 94B67e86z36n12o23s38k36a 9767533756

Všude v Evropě to jde.. jen u nás je cestování vlakem spíše za trest..O výstavbě a modernizaci tratí ani nemluvím...

+3/−3
doporučit
6.3.2017 2:43

M35a16r78t60i25n 63R78u15z41i67c54k27a 1592958956537

Ono je to o cele infrastrukture, VRT by mela byt paterni siti, spojovat mesta v CR nad 100tis. obyvatel, ev. regiony kde bude snadne dojet na zastavku VRT, a ta navazujici zel. infrastruktura take chybi, snad krome Prahy, Brna a Ostravy, kde budou prestupni uzly,...

Ale treba v regionu Vysocina je planovana zastavka mezi Humpolcem a Pelhrimovem, ale tam musi navazovat regionalni doprava z techto mest a H.Brodu,... to plati vsude,...

+1/0
doporučit
6.3.2017 18:41

J95a90n 92J80e73m43e52l75k28a 1825780

Dobrý článek.

+1/0
doporučit
5.3.2017 21:13

H22o52n49z89a 78P18a78n20s10k55ý 3293822790650

Kdy tu byl ten článek, že je potřeba mít v ČR rychlovlaky a kde bylo pak řečeno, že je to utopie?

...asi to fakt bude potřeba. S takovou budou jezdit Berlíňani do Vídně přes Taloše a ne přes nás..

+1/0
doporučit
5.3.2017 9:17

Z49d96e11n98ě71k 42S40t21o30d56o61l42a 8107981175326

Nechci být škarohlíd, ale 800 mega za kilometr... na to prostě nemáme.

+4/−18
doporučit
5.3.2017 7:59

I98v48o 71Ž23i87ž36k33a 8873437261131

Když jsme blbí a posíláme jim tam peníze za nesmyslné ceny vodného, tak si to zaslouží. S přehledem uživíme i všechny ty negramoty, které jim v tom vlaku budou kálet na podlahu. :-)

+3/−14
doporučit
5.3.2017 9:04

K76a22r73e40l 50K94r79p74a71t19a 5454175624323

To je pěkné, že se do jiného velkého města v ČR dostanu rychle rychlostí 300 km / hodinu.

Ale potom další hodiny v tom městě budu čekat na připoj do cíle mé cesty. . . :-(

0/−4
doporučit
5.3.2017 10:28

V59á20c48l90a70v 84P78u71l37e41c 7408563556765

Kdyby tak raději posilovala vlastní hranice a bezpečnost.. v tom jak ted bezpečnostní situace vypadá žádné rychlovlaky nepomohou !

https://www.google.cz/search?q=paris+street&espv=2&biw=1280&bih=914&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjPzOyvj7_SAhXCJhoKHXC_A2IQ_AUIBigB#tbm=isch&q=paris+street+refugees&*

0/−14
doporučit
5.3.2017 11:09

M16i79l96a31n 58V68o98l69e34k 5759863706899

Pro všechny příznivce českých VRT: Na trase Praha - Ostrava je v současné době nejrychlejší Pendolino. Podle vás by o něj měli mít cestující největší zájem a zbylé vlaky použít až při jeho vyprodání. Je to tak?

0/−2
doporučit
5.3.2017 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.