Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a12r68o15s56l73a47v 31K58ř50e28č32e77k 5945354182651

Koukám že Francie nás v železniční dopravě začíná pomalu dohánět.

+35/−1
doporučit
5.3.2017 8:16

Z42d43e46n78ě51k 23H75r23u52b31ý 5305818681976

Doplňující info: na trase Tours - Bordeaux jsou stanice Poitiers a Angouleme. Tedy zastavuje se každých asi 100km. U německých ICE je průměrná vzdálenost zastávek 80km.

To jen pro ty, co tvrdí, že u nás nemá smysl to stavět, protože než se vlak rozjede, bude zase brzdit. Na hlavním koridoru v ČR by to krásně vyšlo na Praha - Hradec/Pardubice - Olomouc - Ostrava, vše dostatečně velká města, aby to mělo ekonomický smysl. Směrem na západ Pha - Plzeň - Cheb a dál na Norimberk (naprostá nutnost pro spojení se světem). Ideálně to vychází i dalšími směry.

+29/0
doporučit
5.3.2017 9:42

J50i38ř42í 25V28o89s80t98ř13á68k 2381808759751

Část našich odborníků tvrdí moudra o zbytečnosti a ve Francii dokonce investují do nahrazení tratě, kde se nyní jezdilo 200 km. Jeden diskutující dokonce psal, že 3 hodinky do Ostravy je super čas moc jej to baví. Prosím pěkně, zapomeňte na výlety - tohle je otázka ekonomická - jednak provázanost na ostatní státy, jednak propojení s hlavním městem. Je to také otázka priorit - když se vezmou veškeré peníze z různých projektů, dotací, fondů EU, co se dávají na "kraviny", od rozhleden po wellness, tak za posledních 10 let by peněz na rychlovlaky bylo.

+19/−1
doporučit
5.3.2017 9:48

P58e18t14r 16J16a39n13s60a 8918634454355

No hlavně, že má ministerstvo vyřešenu tu terminologii. Tím jsme dohnali a předehnali celý západní svět....

+12/0
doporučit
5.3.2017 10:52

P55e61t35r 53M65a61r59š98á89l89e62k 9765452374659

A to jsou prosím ti žabožrouti, kteří podle českých pepíků umí dělat akorát sýry a víno.

+12/0
doporučit
5.3.2017 10:40

P38ř73e17m96y74s46l 27L15u47k24á23š 2525642460571

V Belgii jsou dokonce zastavky po cca 50-60km, Holandsko to same, to jen tak na okraj pro ty, co tvrdi, ze jsme mala zeme pro VRT. Nemluve o tom, ze hlavni prinos je mezinarodni spojeni. Ta deviza, ze za par hodin budeme z Prahy v Rime, ci Parizi, je neskutecna...

+13/−2
doporučit
5.3.2017 12:29

F73i95l88i71p 37V55a55l47d17e78r 1808858854944

O vlacích TGV asi slyšel leckdo, ale o tratích se zkratkou LGV - přiznám se - slyším poprvé. Díky za rozšíření znalostí. Aneb ne všechno v titulcích článků je nutně překlep. :-)R^

+12/−3
doporučit
5.3.2017 7:43

J40i68ř78í 50J10i39n52d94r87a 8979185500246

Ti co zde srovnávají s levnými letenkami, že na větší vzdálenost je letadlo lepší. POZOR - je třeba si uvědomit čas jízdy na letiště a z letiště + čas odbavení na letišti, ev. počasí. Vlak jede z centra města zase do centra a nastoupit můžete krátce před odjezdem. Tam je další časový zisk.

+7/0
doporučit
5.3.2017 21:25

V21á40c23l95a23v 50V25o92s73t15r17a80d20o89v66s38k25ý 5880602315734

Stuttgart - Paříž. Spojení TGV nebo ICE skoro každé dvě hodiny, doba jízdy 3:11 hodiny a cena, pokud zakoupeno ne na poslední chvíli, okolo 40 €.

To se musí každá nízkonákladová letecká společnost opravdu schovat.

+7/0
doporučit
5.3.2017 16:06

J77a44n 72V51a35l92a62l85í97k 6806319230446

Trasa VRT (RS1) Praha – Brno

Historicky je trasa VRT Praha – Brno zanesena v Zásadách územního rozvoje (ZÚR) jednotlivých krajů na základě „Územně-technických podkladů – Koridory VRT v ČR“ zpracovaných již v roce 1995 na objednávku Ministerstva dopravy a Ministerstva hospodářství. Tato územně chráněná trasa vede od Prahy podél silnice I/12 okolo Českého Brodu, Bečvár, Chlístovic, Leštiny u Světlé, Okrouhlic, Havlíčkova Brodu, Dobronína až do blízkosti dálnice D1. Od Měřína pokračuje téměř souběžně s dálnicí přes Velké Meziříčí a Ostopovice až do st. Brna – Horní Heršpice a do ŽU Brno jižní variantou. Délka trasy je necelých 200 km.

V roce 2010 nechalo Ministerstvo dopravy zpracovat novou studii „Vysokorychlostní trať Praha – Brno“, a to na základě úkolu Politiky územního rozvoje ČR 2008, čl. (83). Tato studie revidovala původní trasu zanesenou v ZÚR a vedla ji mezi Prahou a Měřínem v novém území. Z Prahy hl. n. byla trasa navržena přes Prahu – Zahradní město, Benešov a okolo Vlašimi. Byly navrženy dvě variantní trasy V7 a H4, které se příliš od sebe nevzdalovaly, mimo úsek Zdislavice – Jihlava. U Zdislavic se trasa rozděluje na severnější trasu „varianty V7“ ke Světlé nad Sázavou a Havlíčkovu Brodu a do Jihlavy. A na jižní „variantu H4“ okolo Čechtic, Humpolce do Jihlavy. Dále trasa vede okolo dálnice D1 a obě varianty se na krátko rozdělí také u Velkého Meziříčí. Do Brna přichází podél dálnice téměř v původní trase dle ZÚR od jihu.

Parametry VRT Praha – Brno

Délka trasy: cca 210 km

Traťová rychlost: 300 – 350 km/h

Cestovní doby: 2h 37 min. (2015), na nové VRT cca 60 min.

Harmonogram realizace: 2019 – 2035 (optimistický odhad), 2021 – 2038 (odhad SŽDC)

Náklady: 140 mld. Kč (dle evropských průměrných cen),

200 mld. Kč (odhad SUDOP Praha)

+7/0
doporučit
5.3.2017 10:45

L25u34k20á64š 40C69v91r31č35e61k 1966404197

Proč tohle nesvedeme u nás?

+6/0
doporučit
5.3.2017 11:58

J71a24n 78D98o46s85t75a45l 4758675

Ja bych chtel mit alespon hotovou dalnicni sit.

+5/−1
doporučit
5.3.2017 9:19

J70i70ř29í 87N38e94v92r82l92a 8462943659567

Jako i kdyz je pravda, ze nas stat v tomto zaspal, na druhou stranu Francie patri mezi G7, tedy mezi nejlepsi ekonomiky sveta, a rychlovlaky tam jezdi snad u z dob, kdy u nas byl jeste socialismus. Takze srovnavat Francii s Ceskem je velmi snadne a i prestoze mate, pane Suro, pravdu, ze jsme v tomto pozadu, vzdy na tom bude Francie v rychlovlacich lepe nez Cesko. Jenze ekonomika + historicky vyvoj tomu tezce pomahaji...

+5/−1
doporučit
5.3.2017 8:36

F72r84a28n68t10i48š26e46k 42S42t63u78r82m 4862600930546

Já chci taky. ;-(

+2/0
doporučit
5.3.2017 9:55

M77i67l57o63š 48K45o51h40o96u38t 6514684595441

Sobotka a jeho banda tu postaví rychlotratě hned po volbách... Tedy jestli to Bohouš zasadil do reálného ekonomického rámce.

+2/0
doporučit
5.3.2017 9:43

M53a24r50t93i79n 77B85a37r28t38e34k 5387161491143

Politici slibují rychlovlaky u nás do roku 2025. Opravdu doufám, že se do té doby aspon kopne do země.

+2/0
doporučit
5.3.2017 8:33
Foto

J51a44k97u38b 24B77e46z11n17o37s42k86a 9707713956

Všude v Evropě to jde.. jen u nás je cestování vlakem spíše za trest..O výstavbě a modernizaci tratí ani nemluvím...

+3/−3
doporučit
6.3.2017 2:43

M57a85r96t88i48n 37R88u17z81i17c26k58a 1392328356427

Ono je to o cele infrastrukture, VRT by mela byt paterni siti, spojovat mesta v CR nad 100tis. obyvatel, ev. regiony kde bude snadne dojet na zastavku VRT, a ta navazujici zel. infrastruktura take chybi, snad krome Prahy, Brna a Ostravy, kde budou prestupni uzly,...

Ale treba v regionu Vysocina je planovana zastavka mezi Humpolcem a Pelhrimovem, ale tam musi navazovat regionalni doprava z techto mest a H.Brodu,... to plati vsude,...

+1/0
doporučit
6.3.2017 18:41

J94a46n 88J61e39m23e53l81k97a 1515170

Dobrý článek.

+1/0
doporučit
5.3.2017 21:13

H23o60n91z16a 24P40a70n51s37k48ý 3673212250440

Kdy tu byl ten článek, že je potřeba mít v ČR rychlovlaky a kde bylo pak řečeno, že je to utopie?

...asi to fakt bude potřeba. S takovou budou jezdit Berlíňani do Vídně přes Taloše a ne přes nás..

+1/0
doporučit
5.3.2017 9:17
Foto

Z62d89e21n64ě48k 24S75t74o41d95o97l19a 8417821135146

Nechci být škarohlíd, ale 800 mega za kilometr... na to prostě nemáme.

+4/−18
doporučit
5.3.2017 7:59

I98v46o 41Ž24i38ž24k74a 8923857861861

Když jsme blbí a posíláme jim tam peníze za nesmyslné ceny vodného, tak si to zaslouží. S přehledem uživíme i všechny ty negramoty, které jim v tom vlaku budou kálet na podlahu. :-)

+3/−14
doporučit
5.3.2017 9:04

K93a85r73e82l 31K53r98p48a11t87a 5424825744413

To je pěkné, že se do jiného velkého města v ČR dostanu rychle rychlostí 300 km / hodinu.

Ale potom další hodiny v tom městě budu čekat na připoj do cíle mé cesty. . . :-(

0/−4
doporučit
5.3.2017 10:28

V81á64c93l96a81v 56P67u46l38e12c 7358963866295

Kdyby tak raději posilovala vlastní hranice a bezpečnost.. v tom jak ted bezpečnostní situace vypadá žádné rychlovlaky nepomohou !

https://www.google.cz/search?q=paris+street&espv=2&biw=1280&bih=914&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjPzOyvj7_SAhXCJhoKHXC_A2IQ_AUIBigB#tbm=isch&q=paris+street+refugees&*

0/−14
doporučit
5.3.2017 11:09

M86i96l35a77n 60V30o89l10e57k 5739533196919

Pro všechny příznivce českých VRT: Na trase Praha - Ostrava je v současné době nejrychlejší Pendolino. Podle vás by o něj měli mít cestující největší zájem a zbylé vlaky použít až při jeho vyprodání. Je to tak?

0/−2
doporučit
5.3.2017 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.