Diskuze

Škoda ztrácí na českém trhu dominanci, Duster porazil Yetiho

Škoda Auto stále dominuje českému trhu s novými auty, její náskok se ale začíná snižovat. V únoru se její tržní podíl dostal i pod třicet procent. Na rostoucím českém trhu za první dva měsíce letošního roku nejvíc bodují auta kategorie SUV, do první desítky se výrazně vrátil Renault.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Dle info známého, který jezdí Dustrem, je to velký pracant, má větší kufr, vyšší podvozek a je hlavně levnější i v plné výbavě. Podvozek má z Nissana a motor z Renaulta.

2 0
možnosti
Foto

Když jsem si před třemi roky vybíral náhradu za svého vysloužilého Mercedesa E- klasse, bral jsem i Dustera v úvahu. Cena hrála roli jenom v druhé řadě, i když na první pohled ten kříženec Nissana a Renaulta byl o dost (ceníkově) levnější. Nastupování mne ale nepřesvědčilo.

Jako starší dorostenec (78) už nemám tak pružnou páteř, nastupování třeba do BMW X5 nebo X3 mi zkrátka dělá potíže. Parkování je vždy i souhra velikosti káry a volného místa, navíc výhled zejména dozadu je důležitý.

Vyzkoušel jsem si Quashai, Kia Sportage, veškeré BMW (přezimuji vždy v Mnichově) a nic. VW Passat byl už o hodně lepší, pak jsem četl jenom chválu německých časopisů na Škodu, zkusil jsem si Yeti a ejhle, na mně jako šité.

Bez čepice přesně, aniž bych nahoře zavadil, s čepicí stačí si ji jenom přidržet.

Teď ovšem cena, nebaví mne vyjednávání s orientálci, chtěl jsem dát Mercedesa na protiúčet. Poměrně rychle jsem našel reimportéra v Bavorsku, který mi rád vzal i to staré auto a dohodli jsme se na ceně, která by podbízela i stejně vybaveného Dustera. Když jsem nové auto přebíral, dostal jsem všechny dokumenty ve slovenčině. Prodejce zíral, že jsem si v tom čítal a že nechci německý překlad. Auto bylo dovezeno z Bratislavy.

Po třech a půl letech a 66 tis. na tachometru nedám na Yeti dopustit, zatím žádnou chybu neměl. První TK bez nejmenší závady.

0 0
možnosti
PB

P61e75t12r 46B47á13č54a

7. 3. 2017 22:56

To je fakt vizitka tohohle naroda, Dacia a Skodovka Rv

0 4
možnosti
TZ

Dustrem jsem jel jednou a nevidím v něm problém.

Rozměry tak akorát, jízdní vlastnosti nezáludné, motory vhodné, jednička supluje redukci, 4x4 asi není na dlouhé tahání v terénu, ale pro většinu použití postačí, světlá výška také.

Za volantem nejste obklopeni šmatlacím infotainmentem, kde si na ztlumení rádia musíte sundat rukavice a 5 mnut šmatlat v menu na displeji..(a už vůbec ne poslepu).

Náhradní díly levné a díky využití starší konstrukce je technika stále opravitelná.

Karoserie také není smrtelnou pastí při sebemenším ťukanci.

Naprosto chápu, že spoustě lidí tohle bohatě postačí.

(ale za Forestera bych ho nevymělnil)

2 0
možnosti
FJ

....no právě....jel jste jenom jednou.....ale až pojedete po "ikstý".....rozdil ve kvalitě směrem ke Škodovce se projeví......a až se budou obě ojetá auta za pět let prodávat , Škodovka si svou cenu udrží.....ale Dacii neprodáte ani za kilo !!!!

1 2
možnosti
LP

Rumunsko náš vzor nejen s Dacií.

0 0
možnosti
JF

Sorry jako, ale ty aktuální ceny Škodovek jsou dost mimo.

Pro němce s německým platem na pohodu. Jenže ten němec bere v průměru 4x víc než čech v česku.

0 0
možnosti
Foto

No nevím, ale na cestách potkám zřídka Yettiho, spíš Mitsubischi ASX, Tucson, Tiguan atd. Takže dvojka v prodejích? Nejsem si jistý.

0 1
možnosti
MP

Asi se špatně díváte. Yeti se prodává jak dlouho, 7 let? Tuscon 2 roky, Tiguan je úplně jiná kategorie a ASX tu bude jak šafránu. To se nedá vůbec srovnávat co do četnosti výskytu s Yetim.

0 0
možnosti
FV

Vzhledem k neustále navyšované ceně nových Škodovek se nelze divit tomu, že běžní spotřebitelé raději koupí Dacii ;-)

8 1
možnosti
Foto

U všech E6 vozů je navíc filtr s močovinou, proti NOXX, zblázněná elektronika, která nahrazuje telefonní ústřednu a studio, měří se za jízdy i tlak v pneumatikách a musí být i start-stop-zařízení, rekuperace při brzdění, takže přibývá hlavně výbavy, která bude zdrojem nákladů v servisech.

Dacii můžete koupit opravdu jenom v základu, bez všech cerepatiček.

0 0
možnosti
VM

Vloni jsem projížděl část Evropy. Udivilo mě, kolik jsem potkal Dusterů s německou, italskou a rakouskou MPZ....!

7 0
možnosti
VK

Již delší dobu sleduji tyto diskuze a fascinuje mne jedna věc. Kdybych tu napsal, že Lada a Dacia jsou šroty, tak mně dá 90% diskutujících za pravdu (přitom 95% lidí v těchto autech nesedělo). Když obhajuji škodovku, tak mne 90% diskutujících kamenuje (přitom v nových oktávkách 95% lidí nesedělo) .

Kupujte si taková auta, na které máte, které se vám libí a kterými se Vám jezdí pohodlně a přeji Vám mnoho bezpečných kilometrů.

Vždyť Vám nikdo nedrží pistoli u hlavy a nenutí Vás zadlužit se a koupit si škodovku nebo dacii, tak proč je hanit. Dovedu pochopit když si soused koupí dacii, tak jako když si koupí novou oktávku. Prostě respektuji jeho rozhodnutí a přeji mu to, protože vidím jakou má radost a nebudu mu ji kazit svým subjektivním názorem (každý názor je subjektivní).

27 0
možnosti
TK

A co my, co chceme octavii s 2l atmosférou, nebo starou dobrou rotačkou? :-( My můžeme jenom nadávat. ;-)

0 0
možnosti
Foto

Všechno je jen o ceně ;-)

2 0
možnosti
Foto

Ano třeba kvalita ;)

0 1
možnosti